کاربرد آر اف در جوان‌سازی پوست
۲۲ مهر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آر اف در جوان‌سازی پوست؛ کاربرد، مزایا و معایب لیزر آر اف فرکشنال

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از رایج‌ترین و مشهودترین عوارض افزایش سن روی پوست، افتادگی و چین‌وچروک پوست است. روش‌های درمانی زیادی برای کاهش پیشرفت علائم پیری پوست وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین این روش‌ها که نتایج فوق‌العاده‌ای را با کمترین عوارض و خطرات ایجاد می‌کند، آر اف نام دارد. این فناوری جدید در قالب انرژی فرکانس رادیویی که انرژی RF نیز نامیده می‌شود، راهی است که به شما در سفت‌کردن و جوانسازی پوست بدون نیازبه جراحی کمک می‌کند. درحالی که بیش از 70 سال است که از فناوری RF در پزشکی استفاده می‌شود، اما در سال‌های اخیر شاهد توانایی بالای آن در ارتقای جوانی و زیبایی پوست نیز بوده‌ایم. ویژگی‌های درمان RF، محبوبیت کاهش افتادگی پوست بدون جراحی را در سال‌های اخیر به شدت افزایش داده است و آن را به هفتمین روش محبوب غیرجراحی انجام شده در دنیا تبدیل کرده است. با این مطلب همراه باشید تا با روش درمانی RF به‌خوبی آشنا شوید.

آر اف چیست؟

درمان با فرکانس رادیویی (RF) که سفت‌کردن پوست با فرکانس رادیویی نیز نامیده می‌شود، یک روش غیرجراحی برای رفع شلی و افتادگی پوست است. در این روش از امواج انرژی RF برای گرم‌کردن لایه عمیق پوست(درم) استفاده می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین این روش‌ها که نتایج فوق‌العاده‌ای را با کمترین عوارض و خطرات ایجاد می‌کند، آر اف نام دارد.

همچنین گرما واردشده بر پوست با روش RF به تحریک تولید کلاژن و بهبود پوست نیز کمک می‌کند. کلاژن درواقع:

  • رایج‌ترین پروتئین در بدن شماست.
  • چارچوب و ساختار پوست شما را ایجاد کرده و بازسازی می‌کند.
  • به پوست شما استحکام می بخشد.

این درحالی است که با افزایش سن، سلول‌ها، کلاژن کمتری تولید کرده که نتیجه این روال، افتادگی پوست و ایجاد چین‌وچروک است. به‌طور طبیعی شلی پوست در حدود 35 تا 40 سالگی رخ می‌دهد که کمیت و کیفیت کلاژن تولیدشده توسط پوست نیز در این روند بسیار تاثیرگذار است. آر اف درمانی است که از سال 2001 برای مبارزه با افتادگی و کاهش علائم پیری پوست کاربرد دارد.

به پوستت جون تازه بده

مزایای روش درمانی RF

 مزایای اولیه RF تراپی، سفت‌کردن پوست و خلاص‌شدن از شر چین‌وچروک است. با این حال، این روش درمانی به دلیل توانایی زیاد آن در تحریک تولید کلاژن، ممکن است به مبارزه با آسیب نور خورشید نیز کمک کند. برخی از مهم‌ترین مزایای آر اف شامل موارد زیر است:

 مبارزه با آسیب نور خورشید

 قرارگرفتن درمعرض اشعه ماوراء بنفش (UV) می‌تواند رشته‌های کلاژن در پوست شما را بشکند یا ساختار آن را به هم بریزد. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که 3 ماه درمان با RF منجربه بهبودهای قابل توجهی در گروه کوچکی از افراد با علائم خفیف تا متوسط ​​آسیب ناشی‌از نورخورشید شده است.

 کانتورینگ بدن

 درمان RF می‌تواند با تحریک تولید کلاژن به سفت‌کردن نواحی افتاده و شل پوست بدن شما کمک کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد 24 نفر از 25 نفری که تحت 5 تا 8 جلسه درمانی RF قرار گرفتند، در ظاهر و کیفیت پوست بدن خود بهبود زیادی را مشاهده کرده‌اند. جالب است بدانید در بین این افراد، بیست و سه نفر از نتایج درمان خود راضی بودند.

کانتورینگ صورت

در یک مطالعه کوچک روی تعدادی از افراد به مدت 8 هفته، به بررسی تأثیر RF همراه با درمان الکترومغناطیسی پالسی پرداخته شد. محققین از نتایج این بررسی دریافتند بهبود قابل توجهی در شلی پوست صورت تمام شرکت‌کننده‌ها ایجاد شده و همچنین 73 درصد آنها، بهبودهایی را در کانتور صورت تجربه کرده‌اند.

کاهش چین و چروک و خطوط ظریف

مطالعه‌ای در سال 2018 به بررسی تأثیر آر اف بر چین‌وچروک دور چشم 70 زن میانسال پرداخت. محققان دریافتند سه درمان در طول 6 هفته به‌طور قابل توجهی چین‌وچروک پوست را کاهش می‌دهد.

محققان دریافتند سه درمان در طول 6 هفته به‌طور قابل توجهی چین‌وچروک پوست را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست گردن؛ 

کمک به لاغری صورت

 درمان RF این پتانسیل را دارد که به‌عنوان یک روش غیرجراحی برای لاغری صورت شما استفاده شود. یک مطالعه در سال 2017 به تأثیر استفاده از RF برای تجزیه چربی در قسمت تحتانی صورت 14 زن میانسال پرداخت.

جالب است بدانید پس از 5 هفته، بیش از 90 درصد از زنان کاهش چربی صورت خود را مشاهده کرده و 60 درصد از نتایج درمان راضی بودند. تنها عارضه جانبی مشاهده شده در این روش درمانی، قرمزی خفیف چند ساعت پس از عمل بوده است.

انواع آر اف کدام است؟

انواع RF را با توجه‌به نوع دستگاه آن می‌توان دسته‌بندی کرد. به‌طورکلی انواع دستگاه‌های RF در دو مدل تک قطبی و دوقطبی وجود دارند:

  • RF تک قطبی: انرژی و گرما را به عمیق‌ترین لایه‌های پوست می‌رساند و بیشتر برای کاهش سلولیت و لاغری کاربرد دارد.
  • RF دوقطبی: انرژی و گرما را به لایه‌ی سطحی پوست می‌رساند و کاربرد آن در جوانسازی پوست است.

انواع دستگاه آر اف:

  • RF سوزنی: یکی از کم‌تهاجم‌ترین انواع RF برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود. این روش برای درمان انواع ضایعات پوستی، جای زخم، اسکار و… مناسب است.
  •  RF سه بعدی: لیفت پوست، درمان سلولیت و اسکار با این دستگاه انجام می‌شود.
  • RF خانگی: کاربرد آن در افزایش گردش خون زیر سطح پوست و کمک به جوانسازی آن است.
  • RF ترماژ: از این دستگاه برای تحریک کلاژن پوست صورت و بدن استفاده می‌شود. همچنین RF ترماژ یکی از کم‌خطرترین و سریع‌ترین انواع دستگاه RF محسوب می‌شود.
  • RF تری پلار: کمک‌به کاهش چین‌وچروک و اسکار، لیفت پوست و جوانسازی آن ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه است. همچنین با دستگاه تری پلار می‌توان قسمت‌های وسیعی از پوست را تحت درمان قرار داد.
  • RF رافوس: این دستگاه روشی کم‌تهاجمی برای لاغری بدن است. رفع چربی نواحی از بدن مانند غبغب، پهلو، بازو، زانو، اطراف شکم و…، با این دستگاه امکان‌پذیر است.
اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

کاربردهای آر اف RF

همان‌طور که می‌دانید روش درمانی RF با وجود دستگاه‌های مختلف که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی دارند، شناخته می‌شود. به همین منظور باید ابتدا مشکل خود را به‌خوبی بررسی کرد و بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. از RF برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، شامل موارد زیر است:

RF برای آب‌کردن چربی صورت

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد با درمان‌های فرکانس رادیویی، امکان کاهش چربی صورت وجود دارد. هنگامی که انرژیRF به لایه زیر جلدی (چربی) می‌رسد، سلول‌های چربی را شکسته و ازبین می‌برد. توجه داشته باشید خطر از دست‌دادن چربی ناخواسته اندک است، اما این اتفاق می‌افتد.

این خطر در دستگاه‌های میکرونیدلینگ RF نیز وجود دارد. به همین منظور مطمئن شوید یک متخصص باتجربه را انتخاب کرده‌اید که می‌تواند خطرات احتمالی را توضیح دهد و دقیقاً می‌داند چگونه نتایج مناسب را از دستگاه‌های RF دریافت کند.

درمان RF برای بدن

 انواع درمان‌های RF برای بدن، شامل سفت‌کردن پوست و کاهش ظاهر سلولیت، به حداقل رساندن مشکلات بافتی مانند ترک‌های پوستی و … است. در این نوع کاربرد آر اف نیز باید به‌خوبی به بررسی دستگاه، روش درمان و انتخاب دکتر حرفه‌ای بپردازید.

انواع درمان‌های RF برای بدن، شامل سفت‌کردن پوست و کاهش ظاهر سلولیت، به حداقل رساندن مشکلات بافتی مانند ترک‌های پوستی و … است.

RF برای کاهش چربی بدن

اگر قصد دارید حجم چربی روی شکم، کمر، ران، زانو یا بازوهای خود را به حداقل برسانید، دستگاه‌های فرکانس رادیویی پیکرتراشی بدن که برای ازبین‌بردن لایه چربی طراحی شده‌اند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

برای این کاربرد RF، دستگاه‌های زیادی وجود دارد که برخی از متخصصین فقط از RF تک قطبی استفاده می‌کنند، برخی دیگرRF را با انرژی اولتراسوند ترکیب می‌کنند و برخی از میکرونیدلینگ RF با توجه‌به ویژگی‌های بدن استفاده می‌کنند.

RF برای سفت‌کردن بدن و کاهش سلولیت

 همان‌طور که درمان‌های تک قطبی، دوقطبی و میکرونیدلینگ RF می‌توانند پوست صورت را صاف و سفت کنند، در درمان افتادگی و شلی پوست روی شکم، زانوها و ران‌ها نیز موفق عمل می‌کنند. همچنین از روش درمانی RF می‌توان برای کاهش سلولیت و افزایش سفتی، صافی و طراوت پوست بدن استفاده کرد.

RF برای سفت‌کردن پوست

برای سفت‌کردن پوست و رفع چین‌وچروک‌ها می‌توانید از انواع دستگاه‌های دوقطبی/چندقطبی یا دستگاه‌های تک قطبی RF استفاده کنید. همان‌طور که اشاره شد، این دستگاه‌ها بافت‌های زیر سطح پوست را گرم می‌کند، اما این‌کار را به‌قدری با احتیاط انجام می‌دهند که لایه‌ای از پوست را از بین نمی‌برند و به هیچ وجه به سطح آن نیز آسیب نمی‌رسانند.

در عوض، آنها سطحی از آسیب را در لایه‌های عمیق‌تر پوست ایجاد می‌کنند که به مرور زمان باعث بهبود زخم و سپس سفت‌شدن و صاف‌شدن پوست می‌شوند.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، بسیاری از کاربردهای بالقوه برای روش درمانی RF وجود دارد که به‌راحتی می‌توان از آن برای درمان انواع مشکلات پوست استفاده کرد.

اما توجه داشته باشید رسیدن‌به بهترین نتیجه از درمان RF فقط با مراجعه به پزشک مجرب و حرفه‌ای میسر می‌شود، چراکه بررسی این موضوع که آیا این روش درمانی برای مشکل شما کاربرد دارد یا خیر، کدام دستگاه برای درمان مناسب است و همچنین نحوه انجام آن، به تشخیص دکتر بستگی دارد.

آیا آر اف در جوانسازی پوست تاثیر می گذارد؟

همان‌طور که اشاره شد، RF یکی از روش‌های درمانی تاِیدشده و مطمئن در جوانسازی پوست است. این روش با استفاده از فناوری‌های پیشرفته نتایج فوری را ارائه می‌دهد که می‌توانید در کمترین زمان آن را مشاهده کنید.

این در حالی است که بهبود حاصل از RF تاثیر طولانی‌مدتی را در اعماق لایه‌های پوست شما نیز ایجاد می‌کند. فرکانس رادیویی با انجام چندین کار به‌طور همزمان باعث سفت‌شدن پوست می‌شود:

  • پوست را گرم می‌کند: این‌کار باعث تحریک تولید کلاژن زیرپوستی می‌شود که ظاهر خطوط ریز و افتاده پوست را فورا کاهش می‌دهد.
  • بافت‌ها را بازسازی می‌کند: روش درمانی RF این کار را با افزایش تولید الاستین و کلاژن انجام می‌دهد.
  • باعث آپوپتوز سلول‌های چربی می‌شود: نتیجه آن کاهش چربی در لایه‌های نواحی تحت درمان است.
این در حالی است که بهبود حاصل از RF تاثیر طولانی‌مدتی را در اعماق لایه‌های پوست شما نیز ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی پوست؛ 

در حالی که بسیاری از مردم آر اف را به‌عنوان راه‌حلی عالی برای خلاص‌شدن از شر خطوط ریز و چین‌و‌چروک‌های صورت می‌دانند، مناطق دیگری نیز وجود دارد که انرژی RF به‌طور موثر می‌تواند به جوانسازی و سفت‌شدن پوست آن کمک کند، از جمله:

  • گردن
  • شکم
  • ران
  • بازوها

RF یک ابزار ضروری است که نه تنها برای جوانسازی و کانتورینگ صورت، بلکه برای کمک به شکل‌دادن به بدن و ازبین‌بردن سلولیت نیز استفاده می‌شود. با راه‌حل‌های انرژی RF برای سفت‌کردن و جوان‌سازی پوست، می‌توانید از نتایج واقعی آن و همچنین نتایج ماندگاری که ماه‌ها پس از پایان درمان مشاهده خواهید کرد، لذت ببرید.

کاندیدای ایده‌آل برای جوانسازی پوست با RF چه کسانی هستند؟

بهترین کاندیدا برای درمان فرکانس رادیویی، شامل:

  • افرادی که در محدوده سنی بین 40 تا 60 سال هستند.
  • افرادی که علائم اولیه پیری متوسط ​​پوست همراه‌با شلی پوست و گردن را داشته، اما هنوز آمادگی انجام روش‌های جراحی را ندارند.
  • مردان و زنانی که پوست آسیب‌دیده از نورخورشید دارند.
  • افرادی که منافذ پوست آن‌ها باز و بزرگ است.
  • کسانی که به‌دنبال بهبود بافت پوست با روش‌های غیرشیمیایی لایه‌برداری صورت هستند.

به عبارت دیگر، انرژی RF برای درمان مردان و زنان با طیف وسیعی از نگرانی‌های سلامت و زیبایی پوست مناسب است. با این حال، جوانسازی و سفت‌کردن پوست با درمان آر اف برای همه مناسب نیست. شما باید ابتدا با دکتر و متخصص پوست خود مشورت کنید تا مشخص شود آیا این انتخاب برای شما مناسب است یا خیر.

 افرادی که دارای پوست تیره‌تری هستند، ممکن است عوارض جانبی بیشتری را بعد از درمانRF تجربه کنند.

دلایل انتخاب RF برای جوانسازی پوست

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد روش درمانی RF مزایای بسیاری را مشابه آن چیزی که با یک روش جراحی بسیار تهاجمی‌تر برای ازبین‌بردن شلی پوست، چین‌و‌چروک‌های عمیق و سلولیت در نواحی مختلف پوست وجود دارد، به شما ارائه می‌دهد. نتایج حاصل از آر اف به‌طور شگفت‌انگیزی نزدیک‌به روش‌های درمانی تهاجمی است.

با این حال، افراد مختلف برای داشتن پوستی شاداب و جوان تلاش می‌کنند تا جایگزین غیرجراحی را به دلایل مختلفی به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل کنند. ازجمله مهم‌ترین این دلایل شامل موارد زیر است:

  • هزینه: انجام تمام جلسات جوانسازی با دستگاه‌های انرژی RF نسبت‌به جراحی‌های زیبایی تهاجمی، هزینه کمتری دارد.
  •  زمان بهبودی: درمان‌های RF نیازبه زمان اندکی برای بهبودی دارد. این روش درمانی موثر به بیماران اجازه می‌دهد تا عرض چند دقیقه پس از جلسه درمان، فعالیت‌های عادی و روزانه خود را از سر بگیرند.
  • درد: اکثر جراحی‌ها با درد همراه است. حتی با بیهوشی نیز روند بهبودی می‌تواند دردناک باشد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند درصورت امکان از تحمل این درد اجتناب کنند.
  • جای زخم: خطر اسکار و جای زخم با درمان RF در مقایسه با روش‌های درمانی جراحی، ناچیز است.

 هر نوع جراحی می‌تواند سیستم بدن را شوکه کند. حتی جراحی‌های نسبتاً جزئی مانند عمل‌های زیبایی، می‌توانند هورمون‌های استرس اضافی را در بدن فعال کنند. سوال واقعی این است که آیا جوانسازی پوست با RF انتخاب مناسبی برای شماست؟ مردم به دلایل مختلفی تصمیم می‌گیرند به دنبال این نوع درمان باشند، چراکه فواید آن بسیار عمیق‌تر از سطح پوست شما را دربرمی‌گیرد.

عوارض آر اف

سفت‌کردن پوست با RF معمولاً زمانی که توسط یک جراح تاییدشده توسط هیئت جراحی زیبایی انجام شود، ایمن تلقی می‌شود. اما اگر این روش به‌درستی انجام نشود، ممکن است پوست شما را دچار آسیب و سوختگی کند. شایع‌ترین عوارض جانبی RF عبارتند از:

  • تورم موقت
  • سرخی
  • گز گز

 افرادی که دارای پوست تیره‌تری هستند، ممکن است عوارض جانبی بیشتری را بعد از درمانRF تجربه کنند. شکل تشعشعات RF مورد استفاده در این روش درمانی مشابه نوع تشعشعات ساطع‌شده از وسایل رایجی مانند تلفن‌های همراه یا WiFi است.

اگرچه اثرات طولانی‌مدت تشعشعات کم انرژی به‌طور کامل شناخته نشده است، اما درحال حاضر هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد تابش RF برای سلامتی افراد خطری دارد یا خیر.

آیا درمان RF برای پوست بی‌خطر است؟

یکی از نگرانی‌های اصلی افراد هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا درمان‌های انرژی RF برای آنها گزینه مناسبی است یا نه، به ایمنی درمان مربوط می‌شود. درمان‌های RF برای سفت‌کردن پوست به‌عنوان یکی از روش‌های ایمن و تاییدشده توسط FDA معرفی شده است.

درصورتی که این روش درمانی، طبق مقررات بسیار کنترل‌شده‌ای که FDA برای استفاده از انرژی RF ایجاد کرده است انجام شوند، خطرات برای بیماران بسیار کم است. همچنین تجهیزات مورداستفاده برای سفت‌کردن پوست با انرژی RF به دقت تحت نظارت و کنترل قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود پزشکان از دمای بهینه در مناطق موردنظر برای تولید قابلیت‌های برجسته سلولی و تولید کلاژن جدید بدون ایجاد سوختگی در نواحی تحت درمان، استفاده می‌کنند.

آن چیزی که در درمان آر اف بسیار قابل توجه است، میزان رضایت بالای بیمار، چه در استفاده از انرژی RF برای فرم‌دهی و تغییر شکل بدن یا برای سفت‌کردن پوست صورت است.

همچنین تجهیزات مورداستفاده برای سفت‌کردن پوست با انرژی RF به دقت تحت نظارت و کنترل قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود

هزینه آر اف

هزینه درمان RF بسته‌به عوامل مختلفی ازجمله مقدار نواحی تحت درمان متفاوت خواهد بود. همچنین محل زندگی، کلینیک موردنظر، دکتر متخصص و همچنین قصد شما از درمان RF نیز در تعیین هزینه نهایی درمان بسیارتاثیرگذار است. باید بدانید درمان RF جنبه زیبایی داشته و به همین دلیل تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد و تمام هزینه آن از بیمار دریافت می‌شود.

درمان‌های فرکانس رادیویی (RF) می‌توانند صورت و بدن شما را سفت، روشن، صاف و لاغر کنند. درواقع آر اف، یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی و لیفتینگ پوست صورت و بدن محسوب می‌شود.

بسیاری از افراد و متخصصان پوست، RF را به‌عنوان بهترین درمان جایگزین برای چاقوی جراحی انتخاب می‌کنند، چراکه RF می‌تواند بافت‌های زیر سطح پوست را سفت کرده و صورت را کانتور کند و پوستی سفت، شاداب و جوان را بدون نیازبه جراحی به شما هدیه دهد. توصیه می‌شود قبل از اقدام برای انجام درمان RF، حتما با پزشک متخصص و باسابقه مشورت کنید.

منبع +++

آر اف چیست؟

درمان با فرکانس رادیویی (RF) که سفت‌کردن پوست با فرکانس رادیویی نیز نامیده می‌شود، یک روش غیرجراحی برای رفع شلی و افتادگی پوست است. در این روش از امواج انرژی RF برای گرم‌کردن لایه عمیق پوست(درم) استفاده می‌شود.

آیا آر اف در جوانسازی پوست تاثیر می گذارد؟

همان‌طور که اشاره شد، RF یکی از روش‌های درمانی تاِیدشده و مطمئن در جوانسازی پوست است. این روش با استفاده از فناوری‌های پیشرفته نتایج فوری را ارائه می‌دهد که می‌توانید در کمترین زمان آن را مشاهده کنید. این در حالی است که بهبود حاصل از RF تاثیر طولانی‌مدتی را در اعماق لایه‌های پوست شما نیز ایجاد می‌کند.

آیا درمان RF برای پوست بی‌خطر است؟

یکی از نگرانی‌های اصلی افراد هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا درمان‌های انرژی RF برای آنها گزینه مناسبی است یا نه، به ایمنی درمان مربوط می‌شود. درمان‌های RF برای سفت‌کردن پوست به‌عنوان یکی از روش‌های ایمن و تاییدشده توسط FDA معرفی شده است.

۲۲ مهر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی