ماساژ صورت برای ایجاد گونه را بیاموزید
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت برای ایجاد گونه را بیاموزید!

به این مطلب امتیاز دهید

از آخرین باری که تصویر چهره خود را در آینه تماشا کرده‌اید، چند وقت می‌گذرد؟ احتمالاً این قضیه به خواسته‌ها و انتظاراتی مربوط می‌شود که شما از چهره خود دارید. شاید شما ترجیح می‌دهید با ایجاد یک گونه در صورت خود، زیبایی مورد نظرتان را به دست بیاورید. راه‌های مختلفی از جمله عمل جراحی برای به وجود آوردن گونه وجود دارد، اما آیا تابه‌حال به ماساژ صورت برای ایجاد گونه فکر کرده‌اید؟ آن چیزی که هم‌اکنون به موضوع اصلی مقاله ما تبدیل شده است، ایجاد گونه بدون استفاده از روش‌های بیمارستانی و کلینیکی است.

شاید پیش خودتان فکر کنید که آیا با انجام روش‌های ساده و همچنین ماساژ صورت می‌توان به ایجاد گونه واقعی در صورت دست یافت؟ پیشنهاد ما این است که به ما اعتماد داشته باشید و پیش از این که بخواهید از یک دکتر زیبایی و جراح پلاستیک نوبت بگیرید، این مقاله را مطالعه کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، روش‌های هزینه‌بردار و دردناک مثل عمل جراحی نمی‌توانند به عنوان بهترین گزینه محسوب شوند، اما در عوض راهکارهایی ساده برای ایجاد گونه وجود دارند که بهتر است با آنها آشنا شوید. برای کسب اطلاع از چگونگی ماساژ صورت برای ایجاد گونه با ما همراه باشید.

ماساژ با صورت شما چه می‌کند؟

مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شده است ما این مقاله را برای شما تهیه کنیم، اهمیت ماساژ برای صورت و پوست است. پیش از آن که بخواهیم به بحث ماساژ صورت برای ایجاد گونه وارد شویم، لازم است بدانید که بافت صورت انسان دارای سلول‌های مختلف و بسیار زیادی است که عمر مشخصی دارند.

به محض پیر شدن و از بین رفتن سلول‌های قبلی، سلول‌های جدید و جوان به جای آن به وجود می‌آیند تا بافت پوست صورت تازه و جوان به نظر برسد. نکته مهم اینجاست که تا وقتی، سلول‌های مرده و پیر از بین نروند، امکان درخشان شدن پوست وجود ندارد.

یکی از راهکارهای مهم برای رفع پیری پوست صورت، استفاده از اسکراب و یکی دیگر از روش‌‌ها (که ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش است) ماساژ صورت است.

یکی از راهکارهای مهم برای رفع پیری پوست صورت، استفاده از اسکراب و یکی دیگر از روش‌‌ها (که ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش است) ماساژ صورت است. ماساژ صورت به علت به جریان انداختن گردش خون در اطراف پوست صورت، باعث برطرف شدن تجمع سلول‌های مرده بافت پوست در یک نقطه می‌شود و می‌تواند به جوان‌سازی و همچنین درخشان شدن پوست در مدتی کوتاه منجر شود.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن نارگیل

از طرفی، انواع ماساژ صورت می‌تواند به بهبود شیارهای بین بافت‌های پوستی که حاصل زخم‌ها و اسکارهای گذشته هستند، منجر شود و شکل همیشگی و منعطف پوست را به چهره شما بازگرداند.

اما مسئله مهمی که موضوع اصلی این مقاله را تشکیل می‌دهد، ماساژ صورت برای ایجاد گونه است. عضلات صورت به علل متعدد و متفاوتی دچار افتادگی و ضعف می‌شوند و شکل همیشگی خود را از دست می‌دهند؛ برای این که بتوان عضلات صورت را مثل همیشه قبراق و جوان نگه داشت، لازم است بافت عضلانی صورت را دائماً تحریک نمود و از ثابت ماندن آن جلوگیری کرد.

برجستگی گونه یکی از عضلات حساس صورت است که اگر بدون تحرک باقی بماند، به مرور زمان، سلامت و استحکام خود را از دست می‌دهد و باعث تغییر فرم نرمال صورت می‌شود. در مقایسه با عمل جراحی برای ایجاد گونه، به‌کارگیری روش‌های مؤثر و خانگی ماساژ صورت می‌تواند به عنوان راه‌حل نهایی محسوب شود.

اما مسئله مهمی که موضوع اصلی این مقاله را تشکیل می‌دهد، ماساژ صورت برای ایجاد گونه است.
به پوستت جون تازه بده

چرا ماساژ صورت بهترین راه برای ایجاد گونه است؟

انجام دادن حرکات متمرکز بر عضلات صورت که با عنوان ماساژ صورت شناخته می‌شوند، بهترین جایگزین برای جراحی‌های خطرناک و پرهزینه تلقی می‌شود. ماساژ صورت برای ایجاد گونه هم امن و ایمن است و هم می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون وارد کردن آسیب‌های گوناگون به بافت پوست، نتیجه مطلوب برای ایجاد گونه را به ارمغان بیاورد.

خوب است بدانید که صورت انسان دارای 57 ماهیچه است که اگر آنها را با تمرینات مفید مثل ماساژ صورت تحریک کنید، می‌توانید ساختار محکم و سفتی به آنها ببخشید.

با در نظر گرفتن همه این اوصاف، ماساژ صورت برای ایجاد گونه به عنوان بهترین راه‌حل ممکن برای شکل دادن صحیح و درست به چهره است.

در هر سنی که هستید، بهتر است که ناامید نشوید و اعتمادبه‌نفس خودتان را از دست ندهید؛ پوست و عضلات صورت شما با بهره‌مندی از روش‌های مؤثر و کارآمد ماساژ صورت می‌توانند به شرایط مطلوب برسند و رضایت شما را جلب کنند.

ماساژ صورت برای ایجاد گونه با 3 حرکت ساده

راز مهم ایجاد گونه در صورت، تنها با ماساژ دادن عضلات و ماهیچه‌های صورت و تمرکز کردن روی تمرینات منظم است. دقت کنید که اگر تمرینات مخصوص ماساژ صورت را به صورت روزانه و به شکل کاملاً صحیح انجام دهید، می‌توانید در انتظار بهبود فرم صورت خود باشید.

ماساژ صورت علاوه بر ایجاد گونه و سفت کردن برجستگی‌ها و ماهیچه‌های تنبل، باعث درخشان شدن، افزایش سلول‌های زنده و جوان و همچنین جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. البته دقت داشته باشید که به جز عدم مراقبت صحیح و مداوم از پوست صورت و در نظر نگرفتن ماساژ صورت، داشتن استرس‌های مختلف هم می‌تواند به عنوان عامل اصلی کاهش سلامت بافت‌های صورت محسوب شود.

بنابراین بهتر است که پیش از انجام هر نوع ماساژ صورت، استرس را برای همیشه کنار بگذارید. سپس بهتر است 3 حرکت ساده‌ای که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت را انجام دهید تا نتایج مطلوب حاصل شوند.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

حرکت ساده چشم‌بازکن

یکی از حرکات ساده برای ماساژ صورت، حرکت «چشم‎بازکن» نام دارد؛ این حرکت علاوه بر برجسته شدن و سفت شدن ماهیچه گونه، باعث برطرف شدن سیاهی‌های زیر و اطراف چشم می‌شود و می‌تواند به عنوان بهترین راه‌حل برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های آزاردهنده قلمداد شود.

پیش از این که بخواهیم به سراغ حرکات لازم برای انجام دادن این ماساژ ساده برویم، لازم است بدانید که شما می‌توانید این ماساژ مخصوص را به صورت روزانه و 5 بار در هر روز انجام دهید تا آثار مطلوب آن حاصل شود.

مهم‌ترین اتفاقی که پس از ماساژ دادن صورت با روش چشم‌بازکن رخ می‌دهد، افزایش گردش خون در نواحی مورد ماساژ است؛ این اتفاق باعث می‌شود که علاوه بر به جریان افتادن گردش خون و افزایش فعالیت سلول‌های جوان، طراوت، شادابی و درخشندگی مورد نظر در بافت پوست صورت هم حاصل شوند. برای انجام این ماساژ، این 2 مرحله را به صورت صحیح انجام دهید:

  • در ابتدا هر دو دست خود را به صورت صاف و افقی روی گونه‌های خود قرار داده و انگشتان دستتان را روی استخوان گونه فشار دهید. توجه داشته باشید که انگشت اشاره خود را زیر مژه‌ها قرار دهید تا بقیه انگشتان هم به موازات همدیگر، روی گونه فشار وارد کنند. حالا انگشتان خود را روی ماهیچه گونه نگه دارید و آن را به آرامی فشار دهید.
  • در نهایت کافی است که ماهیچه گونه را ضمن فشار دادن به سمت بالا و پایین فشار دهید و دو چشم خود را به صورت نیمه‌بسته و نیمه‌باز نگه دارید.
در ابتدا هر دو دست خود را به صورت صاف و افقی روی گونه‌های خود قرار داده و انگشتان دستتان را روی استخوان گونه فشار دهید.

حرکت بزرگ کردن لب با انگشت اشاره

این ماساژ صورت هم به عنوان یکی از مؤثرترین تمرینات سفت کردن ماهیچه گونه محسوب می‌شود. همان‌طور که از عنوان این ماساژ پیداست، شما می‌توانید انگشت اشاره خود را به صورت عمودی روی لب خود قرار دهید (گویی که می‌خواهید با اشاره به کسی اعلام کنید که صحبت نکند).

لب‌های خود را به صورت کاملاً فشرده و محکم روی هم فشار دهید و انگشت اشاره خود را در جهتی مخالف و رو به ‌پایین روی لب‌ها فشار دهید. این حرکت و ماساژ صورت علاوه بر ایجاد گونه و سفت کردن عضله آن، به محو کردن خط لبخند و همچنین افزایش حجم و اندازه ماهیچه‌های لب هم منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با دستگاه ماساژور؛

حرکت ماساژ چانه

از این ماساژ به عنوان مؤثرترین تمرین برای سفت کردن و حجم دادن به تمامی عضلات صورت یاد می‌شود؛ چرا که تمامی عضلات صورت و فک به یکدیگر متصل هستند و با حرکات دادن این بخش از صورت می‌توان باقی ماهیچه‌ها را هم تقویت کرد.

این حرکت علاوه بر تقویت و سفت کردن ماهیچه گونه و تبدیل آن به یک عضله برجسته، می‌تواند در بهبود خط فک و همچنین افزایش سلامت عضلات چانه هم مؤثر باشد. به عبارت ساده‌تر، ماساژ صورت برای ایجاد گونه با این روش می‌تواند به بهبود فرم کل صورت و چهره شما منجر شود.

برای انجام این ماساژ صورت، کافی است که دستانتان را روی همدیگر بگذارید و آنها را زیر چانه خود قرار دهید؛ به شکلی که انگار قرار است با جان ‌و دل به صحبت‌های یک شخص گوش دهید و برای تمرکز بیشتر، دو دست خود را زیر چانه گذاشته‌اید تا تکیه‌گاهی برای صورتتان باشد.

در ادامه، سعی کنید چانه خود را با تمام فشار به سمت پایین حرکت دهید و در عوض، با دستانی که زیر چانه قرار داده‌اید، چانه خود را به سمت بالا هل بدهید. برای تقویت عضلات فک و گونه، لازم است هر بار تکرار این ماساژ، زمانی که چانه خود را به سمت بالا فشار می‌دهید، نگاه خود را هم به سمت بالا معطوف نموده و لب‌ها را تا جایی که می‌توانید به طرفین باز کنید.

حرکات ورزشی مخصوص برجسته شدن گونه‌ها

دستیابی به گونه‌های برجسته و جذاب از طریق حرکات ورزشی هم امکان‌پذیر است. همان‌طور که در بحث قبلی به ماساژهای ساده و حرکت‌های آسان برای برجسته کردن گونه اشاره شد، چند نوع حرکت دیگر هم وجود دارند که از طریق ورزش می‌توانند به سفت شدن ماهیچه‌های صورت کمک کنند.

مهم‌ترین حُسن حرکات ورزشی برای ماهیچه‌های صورت این است که با انجام آنها می‌توان فُرم کلی صورت را تغییر داد و به شکلی بهتر و جذاب‌تر از چهره دست یافت. از آنجایی که حرکات ورزشی به صورت اختصاصی برای سفت کردن ماهیچه‌ها طراحی شده‌اند، انتظار می‌‌رود که این حرکات، تأثیرگذاری به مراتب بیشتری نسبت به حرکات ساده و آسان بخش قبل داشته باشند.

دستیابی به گونه‌های برجسته و جذاب از طریق حرکات ورزشی هم امکان‌پذیر است.

یکی از حرکات ورزشی برای سفت کردن گونه، حرکت «ساچمو» نام دارد. شخصی با اسم لویی آرمسترانگ این حرکت را ابداع کرد و سعی داشت با اشاعه این حرکت ورزشی، سفت کردن ماهیچه گونه صورت را در بین مردم جا بیندازد.

برای انجام این حرکت ورزشی بسیار مؤثر و کارآمد، لازم است یک نفس بسیار عمیق بکشید و سپس در حالی که لب‌های خود را بسته‌اید، گونه‌ها را باد کنید؛ انگار که قصد دارید، یک شیپور بزرگ را با نفس خود به صدا در بیاورید. برای اثربخشی کامل این حرکت، لازم است که هوای جمع‌شده در گونه‌های خود را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و سپس آن را به آرامی رها کنید. حرکت ورزشی ساچمو را روزانه 10 بار انجام داده و این تمرین را به صورت منظم در برنامه‌های خود جا بدهید.

یکی دیگر از حرکات ورزشی برای سفت کردن گونه، کمک گرفتن از دو انگشت اول هر دو دست است. برای انجام این حرکت ورزشی، انگشت اشاره و انگشت کناری آن را به یکدیگر بچسبانید و روی استخوان گونه به آرامی فشار دهید؛. حالا کافی است که با انجام حرکات دورانی شکل، ماهیچه گونه را دائماً و به صورت منظم به حرکت درآورید. این حرکت را برای 30 ثانیه و روزانه 3 الی 5 بار انجام دهید.

ماساژ صورت برای گونه سازی

ماساژ صورت که حرکات مختلف آن را در موضوعات این مقاله مورد بررسی قرار دادیم، به طور کلی شامل حرکاتی می‎شود که با استفاده از دست و یا دستگاه‌های ماساژ برقی انجام می‌شوند.

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که خیلی به‌ سلامت صورت خود اهمیت می‌دهید و برای همین کار، مدت‌هاست از دستگاه ماساژ برقی استفاده می‌کنید؛ احتمالاً حالا این سؤال برایتان پیش آمده که آیا می‌توان، حرکات ورزشی را جایگزین ماساژ با دستگاه برقی کرد یا خیر؟ پیش از این که بخواهیم به این پرسش اساسی پاسخ دهیم، لازم است بدانید دستگاه‌های ماساژ صورت که به صورت برقی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند، دارای کارایی بسیار قابل توجهی هستند و بهتر است استفاده از آنها را متوقف نکنید.

از جمله خوبی‌های ماساژ صورت با دست، این است که علاوه بر هزینه نکردن برای خرید دستگاه ماساژ، عضلات تمام صورت را تقویت خواهید کرد.

اما نکته بسیار مهمی که در مورد دستگاه‌های ماساژ برقی وجود دارد، این است که استفاده از این دستگاه‌ها بیشتر در ایجاد طراوت و شادابی و همچنین، جوان‌سازی پوست صورت مؤثر هستند. این در حالی است که ماساژ صورت برای ایجاد گونه با دست، علاوه بر تقویت ماهیچه‌ها باعث ایجاد شادابی و طراوت پوست صورت هم می‌شود؛

این یعنی شما با استفاده از دستان خود و حرکات ساده ورزشی می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. از جمله خوبی‌های ماساژ صورت با دست، این است که علاوه بر هزینه نکردن برای خرید دستگاه ماساژ، عضلات تمام صورت را تقویت خواهید کرد.

10 روش طبیعی برای داشتن گونه‌های برجسته در صورت

با مرور نکات مهم در مورد ماساژ صورت برای ایجاد گونه، لازم است نکته بسیار مهم‌تری را هم به شما یادآوری کنیم. بهتر است بدانید ماساژ با دست، تنها راه چاره برای ایجاد گونه در صورت نیست. اگر به یاد داشته باشید، ما از ماساژ صورت برای ایجاد گونه به عنوان بهترین راه یاد کردیم.

به عبارت ساده‌تر، روش‌های طبیعی بسیاری هم وجود دارند که با تکیه به مزایای آنها می‌توان به گونه‌های برجسته و جذاب دست یافت. در این بخش از مقاله قرار است به 10 روش طبیعی که به ایجاد گونه در صورت منجر می‌شوند، اشاره‌ای داشته باشیم؛ مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، از جمله این روش‌های طبیعی هستند:

  • آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا حاوی ویتامین‌های C و E است و با تزریق این مواد طبیعی، می‌تواند پوست صورت انسان را تقویت کند. مصرف روزانه یک قاشق آلوئه‌‌ورا به مدت 3 ماه مطلوب است.
  • سیب: سیب حاوی مواد مورد نیاز پوست، از جمله کلاژن، آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها A، B و C است و مصرف روزانه آن به برجسته شدن گونه‌ها منجر می‌شود.
  • گلاب و گلیسیرین: آغشته کردن پوست صورت و نواحی گونه‌ها به ترکیب جادویی گلاب و گلیسیرین می‌تواند به آبرسانی کامل و برجسته کردن گونه‌ها بینجامد.
  • عسل: استفاده از ماسک صورت عسل یا فرم خوراکی آن می‌تواند به برجسته شدن گونه‌ها کمک کند.
  • ماسک شیر: نوشیدن روزانه 3 لیوان شیر یا استفاده از ماسک شیر می‌تواند همه پروتئین‌های مورد نیاز پوست صورت را تأمین کند.
  • روغن‌های گیاهی: روغن گیاهانی همچون بادام، زیتون، آووکادو، نارگیل و غیره، از جمله بهترین روش‌های تقویت گونه در صورت محسوب می‌شوند.
  • تخم‌های گیاهی: تخم‌های گیاهی با اضافه شدن به محتویات روغن‌های گیاهی می‌توانند به عنوان روشی طبیعی و سالم برای تقویت پوست صورت و همچنین تقویت گونه محسوب شوند.
  • ویتامین E: مصرف ویتامین E (با مشورت پزشک و نه به صورت خودسرانه) کمک بسیار زیادی به جوان‌سازی پوست صورت و برجسته شدن گونه‌ها خواهد کرد.
  • ورزش: انجام تمرینات ورزشی که در این مقاله بارها به آنها اشاره کردیم، بهترین روش برای سفت کردن گونه‌ها و دستیابی به فرم مطلوب چهره در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
  • ماسک‌های طبیعی: ماسک‌های صورت طبیعی و استفاده آنها به صورت منظم در طول هفته، از جمله راهکارهای طبیعی و مقرون‌به‌صرفه برای تقویت و سفت کردن ماهیچه‌های گونه است.
آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

مزایای ماساژ صورت برای گونه سازی

ماساژ صورت برای ایجاد گونه دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آنها اشاره‌ای خواهیم داشت:

  • افزایش گردش خون
  • فعال‌سازی سیستم عصبی سمپاتیک
  • کاهش استرس
  • کاهش آثار پیری
  • از بین بردن سموم
  • به حرکت درآوردن مایع لنفاوی در صورت
  • مقرون‌به‌صرفه و عدم نیاز به حرکات خطرناک
روش‌های طبیعی بسیاری هم وجود دارند که با تکیه به مزایای آنها می‌توان به گونه‌های برجسته و جذاب دست یافت.

ماساژ صورت برای ایجاد گونه از جمله راهکارهای بی هزینه، بدون درد، بدون نیاز به دریافت نوبت از پزشک و بدون عوارض است. با استفاده از حرکات ساده ورزشی و روش‌های ساده برای تقویت گونه می‌توان با یک تیر چند نشان زد.

ماساژ صورت برای ایجاد گونه علاوه بر تقویت ماهیچه‌های کل صورت، باعث ایجاد طراوت و شادابی و به گردش افتادن جریان خون در بافت‌های صورت خواهد شد. در این مقاله سعی شد تا تمامی موضوعات این بحث را مورد بررسی قرار دهیم و حرکات ساده ورزشی را به شرح و توضیح کامل گردآوری کنیم.

منبع +++

چرا ماساژ صورت بهترین راه برای ایجاد گونه است؟

انجام دادن حرکات متمرکز بر عضلات صورت که با عنوان ماساژ صورت شناخته می‌شوند، بهترین جایگزین برای جراحی‌های خطرناک و پرهزینه تلقی می‌شود. ماساژ صورت برای ایجاد گونه هم امن و ایمن است و هم می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون وارد کردن آسیب‌های گوناگون به بافت پوست، نتیجه مطلوب برای ایجاد گونه را به ارمغان بیاورد.

حرکت بزرگ کردن لب با انگشت اشاره چگونه است؟

لب‌های خود را به صورت کاملاً فشرده و محکم روی هم فشار دهید و انگشت اشاره خود را در جهتی مخالف و رو به ‌پایین روی لب‌ها فشار دهید. این حرکت و ماساژ صورت علاوه بر ایجاد گونه و سفت کردن عضله آن، به محو کردن خط لبخند و همچنین افزایش حجم و اندازه ماهیچه‌های لب هم منجر می‌شود.

چگونه حرکت ورزشی را بر گونه خود انجام دهیم؟

یکی دیگر از حرکات ورزشی برای سفت کردن گونه، کمک گرفتن از دو انگشت اول هر دو دست است. برای انجام این حرکت ورزشی، انگشت اشاره و انگشت کناری آن را به یکدیگر بچسبانید و روی استخوان گونه به آرامی فشار دهید؛. حالا کافی است که با انجام حرکات دورانی شکل، ماهیچه گونه را دائماً و به صورت منظم به حرکت درآورید. این حرکت را برای ۳۰ ثانیه و روزانه ۳ الی ۵ بار انجام دهید.

مزایای ماساژ صورت برای گونه سازی چیست؟

1. افزایش گردش خون 2. فعال‌سازی سیستم عصبی سمپاتیک 3. کاهش استرس 4. کاهش آثار پیری 5. از بین بردن سموم

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی