آموزش پاکسازی صورت
۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آموزش پاکسازی صورت؛ روش‌ها و مراحل انجام آن

به این مطلب امتیاز دهید

پاکسازی صورت فرآیندی است برای از بین بردن سلول‌های مرده، چربی‌ها، آلودگی‌ها و سایر آلاینده‌های صورت که به عمق منافذ پوست نفوذ کرده‌اند. بسیاری از افراد شستن صورت را بسیار ساده می‌دانند و زمان کافی برای انجام منظم آن صرف نمی‌کنند. این در حالی است که پاکسازی صحیح پوست، اولین قدم برای داشتن پوستی جوان و درخشان است. برای حفظ زیبایی و درخشندگی پوست خود در درازمدت، لازم است با آموزش پاکسازی پوست آشنا شوید و به‌صورت اصولی، منظم و صحیح به انجام آن بپردازید. چراکه مهم‌ترین بخش برنامه روتین مراقبت از پوست، پاکسازی صورت است. در این مطلب به معرفی آموزش پاکسازی صورت، مراحل و نکات مهم در انجام آن می‌پردازیم.

آن‌چه خواهید خواند...

پاکسازی پوست در خانه

عوامل زیادی می‌تواند باعث آسیب رساندن به پوست شما شود. برخی از رایج‌ترین این عوامل شامل آلودگی، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و استرس است که می‌توانند تأثیر منفی روی پوست شما داشته باشند. بنابراین برای حذف هر گونه التهاب، جوش، رنگ ناهموار پوست و لک، باید به انجام منظم پاکسازی صورت اقدام کنید.

بسیاری از افراد شستن صورت را بسیار ساده می‌دانند و زمان کافی برای انجام منظم آن صرف نمی‌کنند. این در حالی است که پاکسازی صحیح پوست، اولین قدم برای داشتن پوستی جوان و درخشان است.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اکثر افراد، نداشتن زمان و هزینه کافی برای مراجعه به کلینیک‌های زیبایی به‌منظور پاکسازی پوست است. باید بدانید نیاز نیست هر بار این کار را یک متخصص پوست برای شما انجام دهد. شما می‌توانید به‌راحتی و با آموزش پاکسازی صورت در خانه، از داشتن پوستی سالم و جوان لذت ببرید. برای این کار کافی است با تهیه چند محصول یا استفاده از موادطبیعی موجود در خانه، به درخشندگی پوست خود کمک کنید. در ادامه مطلب، روش‌ها و مراحل صحیح پاکسازی پوست را به‌طور مفصل شرح می‌دهیم.

به پوستت جون تازه بده

مزایای پاکسازی منظم صورت

پاکسازی منظم صورت، فواید زیادی برای ظاهر و سلامت پوست شما به‌همراه دارد. در واقع، با گنجاندن این مورد در روتین مراقبت از پوست روزانه خود، می‌توانید به این مزیت‌ها دست ‌یابید:

  • حذف هر گونه آلودگی و رسوب موجود در منافذ برای داشتن پوستی سالم‌تر و صاف‌تر
  • داشتن پوستی هیدراته، نرم، لطیف و جوان
  • حذف سلول‌های خشک و مرده پوست و ایجاد لایه‌ای تازه و درخشان از پوست
  • تحریک گردش خون در زیر پوست
  • افزایش جریان خون در صورت و درخشان کردن پوست
  • مبارزه با چروک و علائم پیری پوست
  • جوان‌سازی پوست
  • کمک به سایر محصولات مراقبت از پوست برای جذب و نفوذ به داخل منافذ آن
پاکسازی منظم صورت، فواید زیادی برای ظاهر و سلامت پوست شما به‌همراه دارد.

چرا باید پاکسازی صورت انجام دهیم؟

پاکسازی عمیق صورت یک درمان پوستی چند مرحله‌ای است که شامل لایه‌برداری، ماسک صورت، پاکسازی، ماساژ صورت، بخور پوست و استفاده از انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها است. انواع مختلفی از فیشال‌ها وجود دارد که بسته‌به مشکلات پوستی و نوع پوست شما انتخاب می‌شوند. برخی برای سفت کردن پوست خوب هستند، برخی دیگر برای از بین بردن پوست مرده و کمک به ایجاد یک لایه تازه از پوست عالی هستند و برخی دیگر بر درمان یک بیماری خاص پوستی یا درمان نواحی مشکل‌دار تمرکز می‌کنند. اما به‌طور کلی پنج دلیل مهم وجود دارد که شما باید با آموزش پاکسازی صورت آشنا باشید و آن را مرتبا انجام دهید:

پاکسازی صورت برای هر نوع پوستی خوب است

تقریباً هر نوع پوستی با هر ویژگی و مشکلی می‌تواند یک پاکسازی عمیق صورت را دریافت کرده و از آن بهره‌مند شود. همه افراد (صرفنظر از پوستشان) می‌توانند از لایه‌برداری تخصصی بقایای سلول‌های مرده پوست به‌همراه استخراج جوش‌های سرسیاه و سرسفید بهره ببرند. همین امر بر اهمیت و ضرورت آموزش پاکسازی صورت تاکید دارد.

پاکسازی صورت به لایه‌برداری و استخراج حرفه‌ای پوست کمک می‌کند

 پاکسازی، یک راه عالی برای جوانسازی پوست است. در حین انجام پاکسازی صورت، استفاده از لایه‌بردار، استخراج، بخور و ماسک به طراوت و تجدید پوست کمک می‌کند. نتیجه این امر یک درخشش سالم و زیبا در پوست است که در درازمدت با مراقبت و بازسازی پوست شما به‌طور مداوم حفظ می‌شود.

پاکسازی عمیق، تمیز کردن عمیق صورت را فراهم می‌کند

پاکسازی به خلاص شدن از شر تجمع ناخواسته چربی، سموم، کثیفی، باکتری‌ها و تمامی بقایای سلول‌های پوست کمک می‌کند. هچنین در درمان شرایط پوستی ناخواسته، مانند آکنه و پیری زودرس نیز موثر است.

در کاهش استرس شما در مراقبت از پوست موثر است

 مراقبت از خود را نمی‌توان در محیط پراسترسی که در آن زندگی می‌کنیم، نادیده گرفت. یافتن راه‌هایی برای کاهش استرس مهم است و چه راهی بهتر از انجام پاکسازی و ماساژ پوست است. شما می‌توانید با آموزش پاکسازی صورت، به‌صورت منظم این کار را انجام داده و از داشتن پوستی زیبا لذت ببرید.

جوانی و سلامت پوست را ارتقا می‌دهد

پاکسازی صورت می‌تواند از علائم قابل مشاهده پیری جلوگیری کرده و سلامت پوست را افزایش دهد. این روش، پوست را آبرسانی کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. همچنین توانایی جذب پوست شما را بهبود می‌بخشد، به این معنی که محصولاتی که برای حفظ جوانی و سلامت پوست خود استفاده می‌کنید، پس از انجام پاکسازی صورت بهتر جذب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش پاکسازی صورت با بخور

پاکسازی صورت می‌تواند از علائم قابل مشاهده پیری جلوگیری کرده و سلامت پوست را افزایش دهد.

روش‌های متداول پاکسازی پوست

برای انجام پاکسازی روش‌های مختلفی وجود دارد که همه آن‌ها به حفظ پاکی و سلامت پوست شما کمک می‌کند. با آموزش پاکسازی صورت و روش‌های مختلف آن، به‌راحتی می‌توانید بهترین گزینه را برای تمیز کردن منافذ پوست خود از هر نوع آلودگی انتخاب کنید.

روش پاکسازی مضاعف در آموزش پاکسازی صورت

 این روش از پاکسازی صورت به‌طور گسترده و توسط بسیاری از افراد انجام می‌شود. به این شکل در روش پاکسازی مضاعف باید صورت خود را دو بار تمیز کنید. اگرچه نوع پاک‌کننده‌های مورد استفاده ممکن است بسته به ترجیحات شما متفاوت باشد. برخی از افراد استفاده از یک نوع پاک‌کننده را در این روش تکرار می‌کنند، خواه پاک‌کننده روغن، کرم پاک‌کننده یا شوینده کف‌کننده باشد.

اما توصیه می‌شود ابتدا از پاک‌کننده‌های کرم استفاده کرده تا آرایش و کثیفی‌های صورت به‌خوبی پاک شود و سپس از پاک‌کننده ژل کف‌کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید پاک‌کننده ژل کف‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید، فاقد سدیم لوریل سولفات (SLS)، سدیم لورت سولفات (SLES) و دنات الکل باشد، زیرا این مواد در درازمدت به شدت پوست شما را خشک می‌کنند.

روش پاکسازی روغن در آموزش پاکسازی صورت

این روش در بین بسیاری از افراد محبوب بوده و باور دارند که باعث درخشندگی پوست می‌شود. موارد مورد نیاز برای انجام روش پاکسازی روغن، شامل یک روغن طبیعی متناسب با نوع پوست شما، یک پارچه شستشو و آب گرم و بخاردار است. برای آموزش پاکسازی صورت با روغن، این پنج مرحله را دنبال کنید:

  • حدود 8 تا 10 قطره روغن (3/4 قاشق چایخوری) را در کف دست‌های خود بمالید تا روغن گرم شود. این کار را قبل از اینکه تمام صورت خود را به روغن آغشته کنید، انجام دهید.
  • روغن را به‌خوبی روی پوست خود ماساژ دهید تا تمام آثار ناخالصی، مانند آرایش و سبوم و هر یک از مناطق مشکل‌دار پوست شما پاک شود. این کار باید حدود 2 دقیقه طول بکشد، اما می‌تواند طولانی‌تر نیزشود.
  • سپس پارچه شستشوی خود را در آب تمیز و بخاردار فرو کنید و سپس صورت خود را با دستمال مرطوب و داغ بپوشانید. بگذارید تا خنک شود و روغن اضافی آن را به آرامی از روی صورت خود پاک کنید.
  • این کار را 4 تا 5 بار دیگر تکرار کنید تا زمانی که احساس کنید پوستتان از چربی و آلودگی پاک شده است.
  • پس از آن از کرم مرطوب‌کننده استفاده نمایید

روش پاکسازی 4-2-4 در آموزش پاکسازی صورت

این روش توسط یک فرد کره‌ای معروف شده است. اعداد موجود در این روش از پاکسازی پوست، فقط نشان‌دهنده یک روش پاکسازی صورت سه مرحله‌ای است که ده دقیقه از زمان شما را می‌گیرد.

  • اولین مرحله شامل استفاده از روغن یا کرم پاک‌کننده برای ماساژ صورت به مدت حداقل چهار دقیقه است.
  • مرحله دوم شامل شستن صورت با فوم پاک‌کننده به مدت دو دقیقه است.
  • مرحله آخر این است که ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد به پایان برسانید که در کل چهار دقیقه طول می‌کشد.

این روش پاکسازی، به افزایش گردش خون و همچنین حذف موثر کثیفی و آلودگی‌های جمع شده در منافذ، کمک می‌کند. در واقع این روش 4-2-4 پاکسازی صورت یک روش پاکسازی مضاعف روشمندتر است.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

 روش پاکسازی با شوینده لایه‌بردار در آموزش پاکسازی صورت

 ایده کلی استفاده از یک شوینده لایه‌بردار این است که در حین شستشوی صورت، لایه‌برداری را نیز انجام دهید. شما می‌توانید از طریق یک پاک‌کننده لایه‌بردار که معمولا حاوی نوعی دانه‌های اسکراب، AHA یا BHA است، این کار را انجام دهید.

اگر مواد لایه‌بردار در پاک‌کننده صورت شما موجود نیست، از یک حوله صورت، یک پارچه موسلین، یک اسفنج صورت یا یک برس الکترونیکی صورت استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش پاکسازی صورت نباید روزانه مورد استفاده قرار گیرد، زیرا ممکن است بیش از حد لایه‌برداری کنید و چربی‌های طبیعی پوست خود را از بین ببرید.

روش پاکسازی تونینگ در آموزش پاکسازی صورت

آموزش پاکسازی صورت با روش تونینگ، شامل استفاده از یک فرمول یکپارچه با عملکرد سه گانه است که نه تنها به‌عنوان یک پاک‌کننده صورت عمل می‌کند، بلکه به‌عنوان پاک‌کننده آرایش چشم و همچنین یک تونر عمل می‌کند.

بنابراین به جای استفاده از سه محصول مختلف، فقط به یک محصول نیاز دارید که به‌طور موثر آرایش را پاک کرده و کثیفی و آلودگی از صورت و چشم شما حذف کند. در این روش پاکسازی از آب استفاده نمی‌شود، زیرا این پاک‌کننده به سفت شدن منافذ پوست کمک کرده و پوست را تمیز، لطیف و نرم می‌کند.

در این روش پاکسازی از آب استفاده نمی‌شود، زیرا این پاک‌کننده به سفت شدن منافذ پوست کمک کرده و پوست را تمیز، لطیف و نرم می‌کند.

پاکسازی پوست به روش تالگو

تالگو در ابتدا توسط یک داروساز اهل فرانسه که به دنیای دریا و ذخایر غنی موجود در آن علاقه داشت، ابداع شد. این فرد معتقد بود که در اعماق دریاها و اقیانوس‌ها گنجینه‌هایی از عناصر کمیاب، موادمعدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مولکول‌های فعالی که گیاهان و جانداران دریایی برای بقای خود در عمق آب‌ها تولید می‌کنند، پنهان شده است. همین امر او را به این فکر فرو داشت که دریاها، منبع عظیمی از مواد مناسب را برای تولیدات درمانی و آرایشی در خود جای داده است.

از آن زمان تولید انواع محصولات مراقبت از پوست، حاوی جلبک دریایی و عصاره‌های گیاهان دریایی رواج یافت. استفاده از پودر جلبک 100 درصد طبیعی برای احیای پوست و پاکسازی صورت کاربرد فراوانی دارد.

امروزه نیز پاکسازی پوست به روش تالگو طرفداران زیادی داشته و در زمینه زیبایی و سلامت پوست نیز موفق عمل می‌کند. با آموزش پاکسازی صورت با استفاده از این روش، به‌راحتی می‌توانید به‌طور منظم به پاکسازی پوست خود بپردازید. مهم‌ترین مزایای پاکسازی صورت با استفاده از جلبک دریایی تالگو شامل موارد زیر است:

  • با این روش پاکسازی، پوست از شر سلول‌های مرده و لایه‌های شاخی خلاص می‌شود.
  • به تحریک کلاژن سازی پوست کمک می‌کند.
  • با استفاده از جلبک دریایی تالگو، علاوه‌ بر پاکسازی عمیق پوست، بسیاری از ویتامین‌ها و املاح معدنی نیز به‌منظور جوان‌سازی، به پوست شما می‌رسد.
  • با پاکسازی پوست به روش تالگو، چربی‌های اضافی پوست از بین رفته و آلودگی‌ها از عمق منافذ پاک می‌شوند.

در انجام پاکسازی پوست صورت چه اتفاقی رخ می‌دهد!

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، آموزش پاکسازی صورت و استفاده از آن برای لایه‌برداری پوست و حذف جوش‌های سرسیاه و سرسفید (تخلیه کومدون‌ها) انجام می‌شود. درواقع این کار باید بدون بروز هیچ‌گونه التهاب و حساسیت پوستی انجام شود. پاکسازی پوست را می‌توان به روش‌های مختلف انجام داد.

روش‌های مکانیکی که با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود یا استفاده از محصولات موثر در پاکسازی، همگی به مراقبت از پوست و حفظ جوانی و زیبایی آن کمک می‌کنند. شما هر نوع پوستی (چرب، خشک یا مختلط) که داشته باشید، باید حداقل ماهی یکبار پاکسازی را برای پوست خود درنظر بگیرید. با انجام پاکسازی صحیح و موثر این امتیازات را به پوست خود هدیه می‌دهید:

  • تمیز و پاک کردن منافذ پوست که مهم‌ترین عامل در درخشندگی پوست شما است.
  • از بین بردن لایه‌های شاخی و مرده پوست که بر اثر تجمع آلودگی‌های محیطی و چربی‌های اضافی پوست ایجاد می‌شوند.
  • به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد حساسیت‌ها و مشکلات پوستی کمک می‌کند.
  • استفاده از کرم‌های آب‌رسان، به افزایش رطوبت و طراوت پوست کمک می‌کند.
  • اکسیژن‌رسانی و تغذیه پوست با موادمغذی، یکی از مراحل مهم پاکسازی پوست است.
  • آموزش پاکسازی صورت، بهترین گزینه‌ها را برای داشتن پوستی شاداب برای شما فراهم می‌کند.

مراحل مهم آموزش پاکسازی صورت

شما از هر روش و محصولاتی برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید، باید مراحل مهم آن را به‌طور صحیح رعایت کنید. به‌طور کلی شش مرحله پاکسازی پوست وجود دارد که برای تمیز کردن عمیق پوست باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

روش‌های مکانیکی که با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود یا استفاده از محصولات موثر در پاکسازی، همگی به مراقبت از پوست و حفظ جوانی و زیبایی آن کمک می‌کنند.

مرحله شستشو

قبل از شروع مراحل پاکسازی صورت، حتما آرایش خود را پاک کنید. روغن نارگیل ساده یک پاک‌کننده آرایش طبیعی و عالی محسوب می‌شود. بهتر است که صورت خود را دو بار در روز (صبح و شب) بشویید. برای شستن صورت از صابون‌های ملایم استفاده کنید. شستشوی صحیح پوست، آلودگی، عرق و آلاینده‌های سطح پوست را از بین می‌برد. شستشو مناسب برای انواع پوست شامل موارد زیر است:

  • اگر پوست خشکی دارید، از روغن نارگیل یا روغن زیتون برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید و از آب داغ استفاده نکنید، زیرا می‌تواند باعث خشکی بیشتر پوست شما شود.
  • اگر پوست چرب دارید به جای صابون از پاک‌کننده‌های ژل یا فوم برای شستن صورت خود استفاده کنید.

مرحله بخار دادن پوست

بخار دادن، منافذ مسدود شده را تمیز کرده و به شل و جدا شدن لایه مرده روی پوست کمک می‌کند. بخار، لایه‌های عمیق‌تر و بیرونی پوست صورت را هیدراته می‌کند و اندازه منافذ را کاهش می‌دهد. با استفاده از یک دستگاه بخار و یا ظرف حاوی آب داغ، می‌توانید این کار را انجام دهید. صورت خود را با فاصله در معرض بخار قرارداده و تا حدود 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که پوست شما می‌تواند بخار را تحمل کند، این کار را ادامه دهید.

اگر دستگاه بخار ندارید، می‌توانید مقداری آب را در ظرفی گرم کنید و با صورتتان درست بالای ظرف کنار آن بایستید. برای نتیجه موثرتر، هنگام انجام این کار، اطراف خود و ظرف را با حوله بپوشانید.

پس از اتمام مرحله بخار دادن پوست، می‌توانید از پاک‌کننده جوش سرسیاه استفاده کنید تا جوش‌های سرسیاه را از بین ببرید و در آخر بخار را با استفاده از یک دستمال نرم یا حوله از روی پوست خود پاک کنید. با استفاده از آموزش پاکسازی صورت، داشتن پوستی درخشان و شاداب را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم؛

مرحله لایه‌برداری

لایه‌برداری در واقع به فرآیند حذف و از بین بردن سلول‌های مرده و اضافی از روی سطح پوست گفته می‌شود. برای این کار، کرم اسکراب را به آرامی با حرکات دایره‌ای روی پوست صورت و گردن خود بمالید. پس از 2 دقیقه ماساژ، پوست خود را با آب گرم، خوب آبکشی کنید. سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید از روغن برای لایه‌برداری استفاده کنید. از لوفا یا برس اسکراب روی پوست خود استفاده نکنید. برای پوست‌های چرب، آب لیمو به‌عنوان یک لایه‌بردار خوب عمل می‌کند. همچنین به جای یک محصول اسکراب آماده و موجود در فروشگاه‌های محصولات مراقبت از پوست، می‌توانید از مخلوط شکر و عسل، شکلات و شکر یا زغال اخته و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کنید.

مرحله استفاده از ماسک صورت

مطابق با آموزش پاکسازی صورت، ماسک صورت را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. ماسک صورت، یک پاک‌کننده عمیق آلودگی‌های پوست است. همچنین منافذ را سفت کرده و پوست شما را آبرسانی می‌کند. ماسک را روی پوست خود بمالید و از مالیدن آن در اطراف چشم خودداری کنید.

اجازه دهید ماسک به مدت 10-15 دقیقه روی پوست شما بماند. ماسک را با آب گرم بشویید و صورت خود را با یک پارچه نرم خشک کنید. افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند از ماسک مخلوط با ماست یا شیر استفاده کنند، در حالی که افراد با پوست‌های چرب می‌توانند از گلاب یا آب لیمو برای مخلوط کردن با ماسک استفاده کنند.

. ماسک صورت، یک پاک‌کننده عمیق آلودگی‌های پوست است.

مرحله تونینگ

هدف اصلی تونر کاهش PH پوست و از بین بردن هر گونه کثیفی و چربی است که پاکسازی معمولی نتوانسته آن‌ها را پاک کند. این مرحله مراقبت از پوست فقط برای افرادی که پوست چرب دارند، توصیه می‌شود. آب خیار و چای سبز، به‌عنوان یک تونر طبیعی عمل می‌کنند. یک قابض مبتنی بر الکل با اسید سالیسیلیک برای افرادی که پوست چرب دارند بهترین گزینه محسوب می‌شود.

مرحله استفاده از مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده‌ها به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می‌کنند. همچنین بافت پوست را بهبود بخشیده و عیوب آن را برطرف می‌کند. مرطوب‌کننده‌های صورت نقش مهمی در مبارزه با خشکی و آسیب‌های ناشی از نورخورشید دارند. بعد از اتمام مراحل قبل، از یک مرطوب‌کننده و کرم دور چشم استفاده کنید.

مرطوب‌کننده‌های غنی از روغن‌های طبیعی حاوی (SPF 15-30) که عامل مهمی در محافظت از پوست در برابر آفتاب است را انتخاب کنید. با توجه به آموزش پاکسازی صورت، به آرامی از نوک انگشتان خود برای ماساژ مرطوب‌کننده روی صورت و گردن خود استفاده کنید. مرطوب‌کردن پوست برای افرادی که پوست خشک دارند، بسیار مهم است. اگر جزو افرادی هستید که پوست خشکی دارند، به دنبال مرطوب‌کننده‌ای باشید که حاوی مواد غنی دیگری باشد که از خشکی پوست شما محافظت کند.

4 روش برای ساخت پاک‌کننده‌های طبیعی صورت

 شما می‌توانید با توجه به آموزش پاکسازی صورت، به‌راحتی و با مواد موجود در آشپزخانه خود، انواع پاک‌کننده‌های طبیعی پوست را تهیه کنید. برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین این پاک‌کننده‌ها، عبارت است از:

میوه‌ها به پاکسازی لایه بیرونی پوست کمک می‌کنند.

پاک‌کننده میوه

 میوه‌ها به پاکسازی لایه بیرونی پوست کمک می‌کنند. همچنین چربی‌ها و روغن‌های نرم‌کننده و طبیعی را به بافت پوست شما می‌رسانند، به این شکل به رطوبت‌رسانی و از بین رفتن خشکی پوست کمک می‌شود.

پاک‌کننده میوه برای پوست چرب:

  • برای پوست‌های چرب، سیب تازه را پوست بگیرید و به ورقه‌های نازک برش دهید.
  • ورقه‌های سیب را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید و روی صورت خود بمالید.
  • بگذارید 15-20 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.

پاک‌کننده میوه برای پوست خشک:

  • برای پوست‌های خشک، تفاله آووکادو را با روغن زیتون مخلوط کنید و به شکل خمیر درآورید.
  • مخلوط را روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

پاک‌کننده سبزیجات

با توجه به آموزش پاکسازی صورت، سبزیجات یک پاک‌کننده گیاهی شفاف‌کننده، تسکین‌دهنده، مرطوب‌کننده هستند که به بهبود صافی و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

پاک‌کننده سبزیجات برای پوست‌های خشک:

  • تکه‌های خیار و ماست را به‌صورت خمیر درآورید و روی صورت بمالید.
  • بگذارید 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید.

پاک‌کننده سبزیجات برای پوست‌های چرب:

  • یک گوجه‌فرنگی رسیده، دو قاشق غذاخوری شیر و دو قاشق غذاخوری آب لیمو را به صورت خمیر مخلوط کنید.
  • از این خمیر برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید.

پاک‌کننده عسل

 عسل یک پاک‌کننده همه کاره است که برای انواع پوست مناسب است. برای این کار کافی است ½ قاشق چایخوری عسل طبیعی را با حرکات دایره‌ای روی صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

پاک‌کننده بلغور جو دوسر

برای تهیه پاک‌کننده بلغور جو دوسر، مطابق با آموزش پاکسازی صورت باید:

  • نصف قاشق غذاخوری جو، 1 قاشق غذاخوری بادام را در مخلوط کن پودر کنید.
  • سپس دو قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید و به شکل خمیر در بیاورید.
  • این خمیر را به صورت ماسک روی صورت خود بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

با توجه به سبک زندگی پراسترس و قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌های محیطی، پوست به مراقبت‌های بیشتری غیر از شست‌وشوی ساده آن نیاز دارد؛ چرا که انواع چربی‌ها و کثیفی‌ها به منافذ پوست نفوذ کرده و تنها با استفاده از پاکسازی صورت می‌توان به پاک‌کردن عمیق آن‌ها پرداخت.

با توجه به آموزش پاکسازی صورت، می‌توان از انواع روش‌ها برای تمیز کردن عمیق پوست بهره برد. با شناخت مراحل مختلف پاکسازی پوست، می‌توانید به‌طور منظم این کار را در خانه انجام دهید. در این مطلب به معرفی کامل مزایا، روش‌ها و مراحل پاکسازی صورت پرداختیم.

منبع ++++++

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی عمیق صورت یک درمان پوستی چند مرحله‌ای است که شامل لایه‌برداری، ماسک صورت، پاکسازی، ماساژ صورت، بخور پوست و استفاده از انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها است. انواع مختلفی از فیشال‌ها وجود دارد که بسته‌به مشکلات پوستی و نوع پوست شما انتخاب می‌شوند.

چرا باید پاکسازی صورت انجام دهیم؟

برخی برای سفت کردن پوست خوب هستند، برخی دیگر برای از بین بردن پوست مرده و کمک به ایجاد یک لایه تازه از پوست عالی هستند و برخی دیگر بر درمان یک بیماری خاص پوستی یا درمان نواحی مشکل‌دار تمرکز می‌کنند.

آیا پاکسازی صورت برای جوانی پوست موثر است؟

پاکسازی صورت می‌تواند از علائم قابل مشاهده پیری جلوگیری کرده و سلامت پوست را افزایش دهد. این روش، پوست را آبرسانی کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. همچنین توانایی جذب پوست شما را بهبود می‌بخشد، به این معنی که محصولاتی که برای حفظ جوانی و سلامت پوست خود استفاده می‌کنید، پس از انجام پاکسازی صورت بهتر جذب می‌شوند.

۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

12 دیدگاه برای آموزش پاکسازی صورت؛ روش‌ها و مراحل انجام آن

آموزش رایگان پاکسازی در منزل برای کسب درآمد از یک تا بیست میلیون تومان
با مجوز های بهداشتی
بدون هزینه، اطلاعات بیشتر پیام رسان ایتا 09155338494

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی