ماسک صورت آلوئه ورا
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماسک صورت آلوئه ورا بهترین طبیب پوست

5/5 - (1 امتیاز)

مراقبت و رسیدگی به پوست صورت، از جمله راهکارهای مهم و البته تاثیرگذاری است که زیبایی و سلامت پوستتان را تضمین می‌کند. یک راه اثرگذار با کمترین عوارض برای شاداب کردن پوست صورت، استفاده از انواع ماسک‌ها است. ماسک صورت آلوئه ورا از جمله ماسک‌های خانگی، موثر و بسیار مفیدی است که علاوه بر تامین زیبایی و نرمی پوست، شما را از شر آلودگی‌های پوستی و جوش‌ها و یا خشکی آن نجات می‌دهد.

اگر دوست دارید با خواص ماسک آلوئه ورا و طرز تهیه آن آشنا شوید، ما را در کیوت مگ همراهی کنید:

ماسک صورت آلوئه ورا از جمله ماسک‌های خانگی، موثر و بسیار مفیدی است که علاوه بر تامین زیبایی و نرمی پوست، شما را از شر آلودگی‌های پوستی و جوش‌ها و یا خشکی آن نجات می‌دهد.

آلوئه ورا و خواص آن را بشناسیم

قطعا تا به حال نام گیاه آلوئه ورا را شنیده و یا از نزدیک آن را دیده‌اید. این گیاه پرطرفدار و مفید، در صنایع آرایشی و بهداشتی جایگاه ویژه‌ای دارد. آلوئه ورا از دسته گیاهان علفی است که برگ‌های ضخیم، گوشتی و بلند دارد.

اگرچه این گیاه در نواحی آفریقایی رشد می‌کند، اما امکان رشد و پرورش آن با رعایت شرایط خاص و در منزل هم امکان‌پذیر است‌. این گیاه محبوب، علاوه‌ بر آنکه در صنعت آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیاری دارد، در صنایع خوراکی و غذایی هم استفاده می‌شود‌.

آلوئه ورا از جمله گیاهان گوشتی است که باید برگ‌های آن‌ را جدا کرده و آن را از وسط برش دهید. خواهید دید که قسمت پر و گوشتی مانند گیاه را ماده ژله‌ای شفافی پر کرده است. این ماده ژلاتینی همان ژل آلوئه ورا است که در گذشته‌های دور و در زمان مصر باستان، از آن برای درمان زخم، سوختگی و عفونت استفاده می‌کردند.

به پوستت جون تازه بده

چرا آلوئه‌ورا برای پوست مفید است

پوست برای تامین جوانی و سالم ماندن خود، نیاز به مواد مغذی و ویتامین‌هایی دارد که به وسیله آن‌ها به این اهداف برسد. آلوئه ورا انواع ویتامین‌های A,E,C,B,D و مواد مغذی از جمله زینک، منیزیم و پتاسیم را درون خود دارد. تمامی این مواد برای پوست بسیار مفید هستند و برای درمان مشکلات پوستی به کار می‌روند. به همین دلیل این گیاه استثنایی، یکی از پرکاربردترین گیاهان برای درمان و ترمیم پوست است‌.

خواص آلوئه ورا برای پوست

همانطور که اشاره کردیم، آلوئه ورا خواص بی‌نظیری برای پوست دارد که استفاده از آن می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی‌تان را برطرف کند. از جمله خواص این گیاه برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- درمان آفتاب سوختگی

اگر مدت زیادی در معرض آفتاب و نور خوشید بوده‌اید و پوستتان دچار آفتاب‌ سوختگی شده، بهترین راه درمان آن، ماسک صورت آلوئه ورا است. استفاده از این ژل، علاوه بر تسکین پوست و کاهش التهاب ناشی از سوختگی، به احیای دوباره آن کمک می‌کند.

ژل آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک لایه‌بردار ملایم و اسکراب برای پوست صورتتان عمل کند. به این ترتیب سلول‌های مرده را از بین می‌برد و به تنفس بهتر پوست کمک می‌کند. این خاصیت در روشن شدن و شفافیت پوست صورت هم موثر است.

بیشتر بخوانید: ۱۱ ماسک صورت گوجه فرنگی؛ روش تهیه + روش استفاده صحیح

آلوئه ورا می‌تواند به راحتی جایگزین انواع کرم‌های گران قیمت آبرسان و مرطوب‌کننده شود‌

۳- درمان زخم و بریدگی‌های کوچک

با استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا می‌توانید زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست را هم از بین ببرید.

۴- آبرسان و مرطوب‌کننده قوی

آلوئه ورا می‌تواند به راحتی جایگزین انواع کرم‌های گران قیمت آبرسان و مرطوب‌کننده شود‌. این گیاه خواص مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و خصوصا برای پوست‌های خشک بسیار مفید است. همچنین استفاده از ماسک آلوئه ورا از ایجاد چین و چروک روی پوست و پیری زود رس جلوگیری می‌کند.

۵- درمان جوش و لک‌های پوستی

اگر روی پوستتان جوش و یا لکه‌های پوستی دارید، این گیاه می‌تواند به شکل موثری آن‌ها را درمان کند.

بیشتر بخوانید: خواص آلوئه‌ ورا برای پوست؛ 

چطور ماسک صورت آلوئه ورا تهیه کنیم

برای استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا می‌توانید آن را به تنهایی و یا در ترکیب با مواد دیگر استفاده کنید.

۱. ماسک آلوئه ورا خالص

ژل آلوئه‌ورا به تنهایی می‌تواند یک ماسک مفید و قوی برای شادابی پوستتان باشد.

طرز تهیه: بعد از آنکه برگ‌های آلوئه ورا را تهیه کرده و آن را با دقت شستید، بخش‌های دندانه‌دار سفید رنگ و تیز آن را ببرید. سپس گیاه را از طول آن برش بزنید و با کمک یک قاشق، ژل آن را بتراشید و در ظرف دیگری بریزید.

برای آنکه استفاده از ژل این گیاه آسان‌تر شود، آن را به وسیله مخلوط‌کن میکس کنید تا یک‌دست شود. می‌توانید با استفاده از یک کاردک مخصوص صورت، ژل را روی پوست صورتتان بمالید.

اجازه دهید که ماسک به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. توجه کنید که این زمان، بیشتر از ۲۰ دقیقه نشود. چراکه ژل آلوئه‌ ورا خاصیت مرطوب کنندگی‌اش را از دست می‌دهد. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز، به آرامی خشک کنید.

۲- ماسک آلوئه ورا و لیمو

ترکیب آلوئه ورا با لیمو می‌تواند معجزه کند. لیمو به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین C علاوه بر درمان جوش و آکنه، خاصیت روشن‌کنندگی نیز دارد. ماسک آلوئه ورا و لیمو لکه‌ها و جای جوش‌ها را از بین می‌برند و و پوست شما را شفاف و روشن می‌کنند. اگر پوست شما چرب است، حتما این ماسک را امتحان کنید.

طرز تهیه: برای تهیه این ماسک، مقداری از ژل آلوئه ورا را با چند قطره لیمو ترش کاملا مخلوط کنید‌. توجه داشته باشید که مقدار لیمو ترش از ۳ یا ۴ قطره بیشتر نشود. زیرا باعث ایجاد سوزش و التهاب پوست می‌شود.

ماسک را روی صورت خود بگذارید و توجه کنید که آن را به نواحی دور چشمتان نمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورتتان را به خوبی با آب گرم بشویید. از ماسک صورت آلوئه ورا و لیمو می‌توانید ۳ بار در هفته استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید.

3. ماسک آلوئه ورا و عسل

یکی دیگر از ماسک‌های محبوب و مفید آلوئه ورا، ترکیب آن با عسل است. عسل با داشتن خاصیت ضدمیکروبی، می‌تواند پوست شما را از هرگونه آلودگی و جوش پاک کند. ترکیب عسل و این گیاه طبیعی، پوستی نرم، لطیف و سالم به شما هدیه می‌کند.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید.

سپس ماسک را روی پوست گذاشته و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن، صورتتان را با آب گرم بشویید و به خوبی خشک کنید‌. می‌توانید پس از استفاده از ماسک، کمی مرطوب کننده روی پوستتان بزنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و دارای جوش بسیار مناسب است.

یکی دیگر از ماسک‌های محبوب و مفید آلوئه ورا، ترکیب آن با عسل است.

۴- ماسک آلوئه ورا و گلاب

گلاب یکی از موادی است که برای تامین زیبایی و سلامتی پوست کاربرد دارد. این ماده پوست را تسکن داده و التهاب آن را کاهش می‌دهد. همچنین با تنظیم PH پوست، مانع از بروز جوش‌ها می‌شود و چربی آن را کنترل می‌کند.

گلاب در ترکیب با آلوئه ورا یک ماسک جادویی می‌سازد که می‌تواند جوش‌ها، لکه‌های ایجاد شده به دلیل افزایش سن، تیرگی‌های پوست و سوختگی را به خوبی درمان کند. پوست‌های چرب، به خوبی با این ماسک سازگارند.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری گلاب را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه کرده و به خوبی آن‌ها را مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید. می‌توانید حدود ۳ دقیقه از زمان خود را به ماساژ ماسک روی پوستتان اختصاص دهید تا کاملا از آلودگی‌ها پاک شود. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. از این ماسک هم می‌توانید ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۵- ماسک آلوئه ورا و خیار

از جمله محبوب‌ترین ماسک‌ها در میان ماسک صورت آلوئه ورا باید به ترکیب آن با خیار اشاره کرد. این ماسک برای افرادی مناسب است که پوست‌های خشک و حساس دارند. ژل آلوئه ورا به تنهایی خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی قوی دارد و به نرم شدن پوست کمک می‌کند.

خیار نیز تا حد زیادی باعث تسکین و آبرسانی به پوست می‌شود. این ماسک می‌تواند میزان رطوبت پوست را به خوبی کنترل و تامین کند. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید و پوستتان آسیب دیده است، این ماسک درمان بسیار خوبی برای مشکل شماست.

طرز تهیه: خیار را رنده کنید و به وسیله یک صافی، آب آن را بگیرید. سپس یک قاشق چایخوری آب خیار را با دو قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید. پس از شستن و خشک کردن صورت می‌توانید از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید. یک تا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا اثربخشی آن را ببینید.

۶- ماسک آلوئه ورا و روغن زیتون

ماسک صورت آلوئه ورا در ترکیب با روغن زیتون هم می‌تواند درمان فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های خشک و حساس باشد. خاصیت آنتی باکتریال و نرم‌کنندگی روغن زیتون برای پوست بسیار مفید است‌. همچنین مواد مغذی مناسب پوست که در این روغن وجود دارد، در ترکیب با خواص آلوئه ورا به شکل یک معجزه‌گر واقعی عمل می‌کند.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و نصف قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

۶- ماسک آلوئه ورا و موز

ماسک آلوئه ورا و موز یک ماسک مناسب دیگر برای پوست‌های خشک و حساس، ترکیب ژل آلوئه ورا و موز است. موز با داشتن میزان چربی مناسب، کار آبرسانی پوست را به خوبی انجام می‌دهد و با ایجاد رطوبت کافی، از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه: سه الی چهار قطره از موز را به خوبی له کرده و با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. این ترکیب را در حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک، به میزان یک یا دو بار در هفته پیشنهاد می‌شود.

چند نکته برای استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا

۱- برای تهیه ژل آلوئه ورا می‌توانید به دو صورت عمل کنید. برگ‌های این گیاه در اکثر عطاری‌ها موجود است. آن‌ها را بخرید و پس از شست‌وشو و برش زدن، ژل آن را خالی کنید. ژل این گیاه به صورت آماده در مغازه‌ها هم وجود دارد. البته پیشنهاد می‌شود که از ژل طبیعی آن استفاده کنید.

۲- پیش از استفاده از ماسک آلوئه‌ورا، حتما  تست حساسیت  انجام دهید. چراکه بعضی از پوست‌ها به ژل آلوئه ورا واکنش نشان می‌دهند و قرمز یا ملتهب می‌شوند‌. برای انجام تست، مقداری از این ژل را روی قسمت داخلی بازو که پوست نازکی دارد بمالید. سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را بشویید‌. اگر پوست شما دچار التهاب، قرمزی، سوزش و خارش شد، از ژل آلوئه ورا استفاده نکنید.

۳- ژل این گیاه را به مدت سه هفته می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

۴- اگر برگ‌های این گیاه را کم‌کم برش می‌زنید تا ژل تازه داشته باشید، قسمت برش خورده را به وسیله مشما بپوشانید و آن را در یخچال بگذارید.

۵. راز نتیجه‌بخشی ماسک صورت آلوئه ورا در استفاده مستمر آن است. پس برای آنکه پوستی شاداب، شفاف و زیبا داشته باشید، نباید عجله کنید.

بیشتر بخوانید: درمان چروک صورت با ماسک

سخن آخر

پوست صورت به مرور زمان و در برخورد با انواع آلودگی‌ها، تابش مستقیم نور خورشید و … دچار فرسایش و تخریب می‌شود. راه بی‌دردسر و بدون عوارض برای ترمیم پوست، استفاده از ماسک‌های صورت است. ماسک آلوئه ورا با خواص فراوان و فوق‌العاده خود، نقش موثری را در حفط سلامتی پوست ایفا می‌کند‌. شما می‌توانید با استفاده از ژل آلوئه ورا، بخش‌های آسیب‌دیده پوستتان را به خوبی ترمیم کنید. پس همین حالا برای تهیه این گیاه دست‌به‌کار شوید.

راه بی‌دردسر و بدون عوارض برای ترمیم پوست، استفاده از ماسک‌های صورت است.

شما برای ما بنویسید

  • پوست شما از کدام دسته است؟ آیا پوست چرب دارید یا پوستی خشک و حساس؟
  • آیا تا به حال از این ماسک فوق‌العاده استفاده کرده‌اید؟
  • به نظر شما اثرگذاری ماسک آلوئه ورا روی وست صورت تا چه اندازه است؟

ما در مجله بهداشتی کیوت اسکین، مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. تجربه‌های ارزشمندتان را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

چرا آلوئه‌ورا برای پوست مفید است؟

پوست برای تامین جوانی و سالم ماندن خود، نیاز به مواد مغذی و ویتامین‌هایی دارد که به وسیله آن‌ها به این اهداف برسد. آلوئه ورا انواع ویتامین‌های A,E,C,B,D و مواد مغذی از جمله زینک، منیزیم و پتاسیم را درون خود دارد. تمامی این مواد برای پوست بسیار مفید هستند و برای درمان مشکلات پوستی به کار می‌روند. به همین دلیل این گیاه استثنایی، یکی از پرکاربردترین گیاهان برای درمان و ترمیم پوست است‌.

آلوئه ورا چه نوع گیاهی است؟

آلوئه ورا از جمله گیاهان گوشتی است که باید برگ‌های آن‌ را جدا کرده و آن را از وسط برش دهید. خواهید دید که قسمت پر و گوشتی مانند گیاه را ماده ژله‌ای شفافی پر کرده است. این ماده ژلاتینی همان ژل آلوئه ورا است که در گذشته‌های دور و در زمان مصر باستان، از آن برای درمان زخم، سوختگی و عفونت استفاده می‌کردند.

آیا ترمیم پوست با الوئه ورا امکان پذیر است؟

پوست صورت به مرور زمان و در برخورد با انواع آلودگی‌ها، تابش مستقیم نور خورشید و … دچار فرسایش و تخریب می‌شود. راه بی‌دردسر و بدون عوارض برای ترمیم پوست، استفاده از ماسک‌های صورت است. ماسک آلوئه ورا با خواص فراوان و فوق‌العاده خود، نقش موثری را در حفط سلامتی پوست ایفا می‌کند‌. شما می‌توانید با استفاده از ژل آلوئه ورا، بخش‌های آسیب‌دیده پوستتان را به خوبی ترمیم کنید.

خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟

1. درمان آفتاب سوختگی 2. درمان زخم و بریدگی‌های کوچک 3. آبرسان و مرطوب‌کننده قوی 4. درمان جوش و لک‌های پوستی

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی