جوش دوران بلوغ
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۶۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

با جوش دوران بلوغ چه باید کرد؟ +دلایل و راه‌حل‌ها

3/5 - (4 امتیاز)

یکی از مشکلاتی که اکثر نوجوانان در دوران بلوغ با آن مواجه می‌شوند جوش‌های روی صورت آن‌ها است که به اصطلاح جوش دوران بلوغ نامیده می‌شود. حتما شنیده‌اید که می‌گویند به این جوش‌ها دست نزنید تا خود به خود خوب شوند. اصولاً جوش های دوران بلوغ به‌علت گرفتگی یا عفونت غدد چربی پوست (غدد سباسه) توسط چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست یا تکثیر باکتری‌ها شکل می‌گیرند و در نهایت منجر به ضایعات متورم و قرمز پر از چرک می‌شوند.

در دوران بلوغ، تغییراتی در تولید هورمون‌های بدن رخ می‌دهد. این مسئله می‌تواند باعث فعالیت بیش‌ازحد غدد چربی واقع در پایه فولیکول‌های مو در پوست شود. در این مقاله در مورد جوش دوران بلوغ برای شما بیشتر توضیح می‌دهیم و راهکارهایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید آن‌ها را کمتر و یا درمان کنید.

علت ایجاد جوش دوران بلوغ چیست؟

در زیر پوست شما باکتری‌هایی به نام پروپیونی باکتریوم آکنس وجود دارند که فعالیت زیاد آنها باعث تولید چربی در زیر پوست و در نتیجه ایجاد جوش می‌شود. تغییرات هورمونی که در دوران بلوغ روی می‌دهد باعث افزایش تولید چربی و افزایش رشد باکتری مولد جوش می‌شود.

این تغییرات هورمونی همچنین باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند که نتیجه آن عدم خروج چربی از پوست و ایجاد جوش یا آکنه است. جوش دوران بلوغ در پسران بیشتر از دختران دیده می‌شود. تراشیدن ریش باعث بدتر شدن وضعیت جوش ها و افزایش تعداد آنها می‌شود.

جوش های دوران بلوغ
در دوران بلوغ، تغییراتی در تولید هورمون‌های بدن رخ می‌دهد.
به پوستت جون تازه بده

جوش دوران بلوغ چه ویژگی‌هایی دارند؟

جوش دوران بلوغ با دیگر جوش‌ها تفاوت‌هایی دارند. این جوش‌ها معمولا بر روی صورت، پشت، بازوها و یا قسمت بالای سینه دیده می‌شود. در ابتدا این جوش‌ها سفید هستند اما مدتی بعد قرمز و برجسته می‌شوند.

ممکن است جوش‌ها چرکی و حالت آبسه داشته باشند که بیشتر در پسرها این نوع دیده می‌شود. این جوش‌ها با رسیدن نوجوان به بلوغ در صورت او پدیدار می‌شود و با گذشت زمان تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:علت جوش زدن چیست! 

علائم جوش های دوران بلوغ چیست؟

  • برجستگی‌های سرسفید یا سرسیاه
  • برجستگی‌های کوچک قرمز و ظریف (پاپول)
  • جوش چرکی
  • توده‌های بزرگ، سفت و دردناک زیر پوست (ندول‌ها)
  • توده‌های دردناک و پر از چرک در زیر پوست (ضایعات کیستیک)

انواع جوش های دوران بلوغ

جوش های دوران بلوغ انواع مختلفی دارند و علائم و نشانه‌های آن‌ها متفاوت است. در ادامه می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید:

  • جوش های سرسفید: این جوش های کوچک معمولاً در زیر پوست باقی می‌مانند. آن‌ها به‌صورت یک پاپول کوچک و به رنگ گوشت ظاهر می‌شوند.
  • جوش های سرسیاه: این موارد به‌وضوح در سطح پوست دیده می‌شوند و به دلیل اکسید شدن ملانین، رنگ‌دانه پوست، سیاه یا قهوه‌ای تیره هستند. برخی از افراد به‌اشتباه رنگی بودن آن‌ها را ناشی از آلودگی پوست می‌دانند و هر بار چهره خود را به شدت اسکراب می‌کنند. درحالی‌که این کار ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شده و مشکلات دیگری ایجاد کند.
  • پاپول‌ها: این برجستگی‌هایی کوچک، سفت و گرد اغلب صورتی‌رنگ هستند.
  • جوش چرکی: این جوش‌ها که پر از چرک هستند ممکن است به‌وضوح در سطح پوست قابل مشاهده باشند. قسمت پایه آن قرمزرنگ و چرک در قسمت بالای آن‌ها قرار دارد.
  • ندول‌ها: ساختار این‌ها شبیه پاپول‌ها است اما بزرگ‌تر هستند. ممکن است دردناک باشند و در اعماق پوست قرار بگیرند.
  • کیست‌ها: به‌وضوح در سطح پوست دیده می‌شوند، پر از چرک و معمولاً دردناک هستند. طبق تجربه، کیست‌ها باعث ایجاد زخم می‌شوند.
از قدیم گفته‌اند به جوش ‎های دوران بلوغ اصلا دست نزنید.

به جوش‌های خود دست نزنید!

از قدیم گفته‌اند به جوش ‎های دوران بلوغ اصلا دست نزنید. زمانی که شما جوش‌های خود را فشار دهید، به بافت زیرین آن فشار می‌آورید و آن را دچار آسیب می‌کنید. باکتری‌ها را هم تحریک می‌کنید که دوباره چربی بسازند و دوباره جوش می‌زنید!

با دستکاری جوش‌های خود و فشار دادن آن‌ها در حقیقت عامل ایجاد جوش، یعنی باکتری را، به دیگر نقاط صورت و بدن خود منتشر می‌کنید.

جوش‌های دروان بلوغ
از قدیم گفته‌اند به جوش ‎های دوران بلوغ اصلا دست نزنید.

برای کاهش جوش‌ها چه باید کرد؟

شاید نتوان جوش‌ها را به طور کلی درمان کرد. باید اجازه داد که زمان بگذرد و تولید جوش خود به خود کم شود. اما راهکارهایی هستند که می‌تواند تعداد جوش دوران بلوغ را کم کند. اول از همه به رژیم غذایی روزانه خود بیشتر توجه کنید. افزایش مصرف چربی و شیرینی حتما باعث افزایش تعداد جوش دوران بلوغ خواهند شد.

ممکن است در اثر مصرف غذاهایی خاص، تعداد جوش دوران بلوغ افزایش یابد پس دقت کنید ببینید به چه غذاهایی حساسیت دارید و مصرف آن‌ها را قطع یا کم کنید. میوه، سبزی و مایعات فراوان مصرف کنید. کمبود ویتامین‌های A و B می تواند سبب افزایش جوش دوران بلوغ شود، پس سعی کنید از مواد غذایی حاوی این دو ویتامین استفاده نمایید.

شست‌وشوی مداوم صورت 

صورت خود را به طور مداوم با آب و مواد شوینده مناسب پوستتون بشورید و و یا تنها با آب ولرم بشویید. با این کار چربی‌های اضافه را از روی پوست خود برمی‌دارید و باکتری‌ها را از روی آن پاک می‌کنید.

شب‌ها قبل از خواب حتما این کار را انجام دهید و اگر از لوازم آرایشی استفاده کردید به محض این که دیگر لازم نبود آرایش داشته باشید آن را بشویید. حواستان باشد این کار را محکم انجام ندهید که پوست را تحریک نکنید.

در این دوران تا حد امکان از کرم‌ها و محصولات آرایشی استفاده نکنید و اجازه دهید منافذ پوستتان باز بماند. اگر تمایل دارید از کرم استفاده کنید، سعی کنید محصولات پودری را استفاده نمایید.

البته تحت هر شرایط، ضد آفتاب را فراموش نکنید. صورت خود را با صابون مناسب پوستتان بشویید. نوع صابون و تعداد دفعات شستشوی صورت با آب و صابون در هفته، بستگی به میزان چربی یا خشکی صورت شما دارد. شستن بیش از حد صورت، سبب تولید چربی بیش از حد و تعداد جوش بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش شستن صورت؛ 

اگر هم به اندازه کافی صورت خود را نشویید باز هم صورتتان چرب و آلوده می‌شود و بیشتر جوش می‌زند. برای شستشوی صورت می توانید از دستان خود استفاده کنید و یا از شستشو کننده‌های صورت یا همان فیس براش.

اما باید بدانید شستشوی با دست یک روش سطحی برای شستشوی صورت است . آلودگی‌ و چربی‌های عمق پوست شما را پاک نمی‌کند و حتی باعث بازتر شدن منافذ پوستتان می‌گردد.

برای اینکه پاکیزگی 100% داشته باشید باید از فیس براش استفاده کنید. زیرا فیس براش بااستفاده از تکنولوژی روز و با روش علمی عمق پوست شما را تمیز می‌کند و آلودگی‎‌های لایه‌های زیرین پوست شما را از بین می‌برد. و باعث از بین رفتن منافذ باز پوست شما میگردد.

می‌توانید از طریق سایت کیوت اسکین  با انواع فیس براش‌ها آشنا شوید و دستگاه مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

برای درمان جوش، درمان‌های خانگی متعددی وجود دارد که می توانید آنها را برای پوست خود به کار ببرید.

برای درمان جوش دوران بلوغ چه باید کرد؟

یکی از مهم ترین درمان‌های جوش دوران بلوغ، استفاده از پمادها،  ژل ها و محلول‌های آنتی بیوتیک است. انواع مختلفی از پمادها و ژل‌های ضد جوش در داروخانه ها وجود دارد که می توانید آن‌ها را طبق نظر متخصص تهیه و استفاده نمایید. برای درمان جوش، درمان‌های خانگی متعددی وجود دارد که می توانید آنها را برای پوست خود به کار ببرید. مثلا ماسک حنا و آبلیمو، ماسک سیب زمینی، ماسک عسل و آبلیمو، ماسک سیاه دانه و ماسک خیار.

در مواردی که درمان‌های خانگی و استعمال پماد و ژل های ضد جوش اثری ندارد و جوش‌ها چرکی و بسیار زیاد هستند و بخصوص مواقعی که خارش دارند، لازم است فرد داروهای آنتی بیوتیک استفاده کند. مهم‌ترین داروهای آنتی بیوتیکی که برای درمان آکنه تجویز می‌شوند عبارتند از اریترومایسین، مینوسایکلین، داکسی سایکلین، رزورسینول  و بنزوئیل پروکساید.

مکانیسم اثر این داروها با هم متفاوت است و درمان باید بسته به نوع جوش انتخاب شود. این داروها ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشند. بنابراین لازم است برای دارو درمانی جوش دوران بلوغ حتما و حتما به پزشک متخصص مراجعه کرد. آنتی بیوتیک‌ها را به هیچ وجه خودسرانه مصرف نکنید و اگر پزشک برای درمان جوش دوران بلوغ شما آنتی بیوتیک تجویز کرد، دوره درمان خود را کامل کنید.

جوش بلوغ را جدی بگیرید!

والدین نباید جوش های دوران بلوغ را نادیده بگیرند؛ چرا که این مشکل می‌تواند روی عزت نفس نوجوان تاثیر بگذارد و موجب تمسخر و اذیت و آزار او شود.

سعی کنید استرس فرزند‌تان را کاهش دهید. طی دوران نوجوانی تقریباً همه چیز می‌تواند استرس‌زا به نظر بیاید. بنابراین از انجام هر کاری که فکر می‌کنید در کاهش استرس فرزندتان مفید است، غافل نشوید. استرس می‌تواند منجر به بدتر شدن آکنه شود.

اسکین اسکرابر، درما اف

علت ایجاد جوش چرکی در دوران بلوغ چیست؟

وقتی باکتری در منافذ مسدود شده رشد می‌کند، جوش چرکی ایجاد خواهد شد و محل جوش قرمز و ملتهب می‌شود. جوش های چرکی زمانی تشکیل می‌شود که انسداد و التهاب در اعماق منافذ توده های بزرگ و دردناکی در زیر سطح پوست ایجاد می‌کنند و درون آنها باکتری ها رشد کرده و در مبارزه با عناصر سیستم دفاعی بدن، چرک (مجموعه ای از باکتری ها و سلول های مرده) را ایجاد می‌کنند.

با رد پای جوش دوران بلوغ چه کنیم؟

جوش دوران بلوغ تا چند سالی مهمان شما هستند. سن مشخصی برای پایان جوش دوران بلوغ وجود ندارد اما معمولا تا قبل از سی سالگی از بین می‌روند. اما در بعضی افراد ممکن است فرایند جوش زدن تا 40 و حتی 50 سالگی هم ادامه پیدا کند. البته این افراد نادر هستند. نگران نباشید.

پس از آنکه جوش دوران بلوغ شما کم شدند یا از بین رفتند ممکن است با دردسر جدیدی مواجه شوید: جای جوش‌ها! دستکاری جوش های دوران بلوغ یکی از علل باقی ماندن جای آن‌ها روی صورت هست.

به هر علت، باید جای این جوش‌ها درمان شود. روش های مختلفی برای درمان جای جوش وجود دارد بعضی از آنها خانگی هستند مثل استفاده از ماسک‌های مختلف خانگی از جمله ماسک حنا و آبلیمو، ماسک گوجه فرنگی، ماسک زردچوبه، ماسک تخم مرغ و ماسک آلوئه ورا، کرم‌ها و ماسک‌های لایه بردار مختلف هم برای درمان جای جوش وجود دارند.

جوش‌های دوران بلوغ
پس از آنکه جوش دوران بلوغ شما کم شدند یا از بین رفتند ممکن است با دردسر جدیدی مواجه شوید: جای جوش‌ها!

تکنولوژی های جدید هم روش هایی برای از بین بردن بردن جای جوش و لکه ارائه کرده است؛ مثل لیزر درمانی، تحریک کلاژن سازی، تزریق ژل، میکرونیدلینگ  و میکرودرم. جوش دوران بلوغ در 80 درصد از پسران و 70 درصد از دختران دیده می‌شود و ممکن است آثار آن ها روی پوست نوجوان باقی بماند. پس لازم است اهمیت بیشتری به آنها داده شود.

بیشتر بخوانید: درمان جوش سرسیاه

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که جوش دوران بلوغ تا چه سنی ادامه دارد؟ جوش های دوران بلوغ معمولاً پس از گذشت یک بازه زمانی طولانی (تا قبل از ۲۵ سالگی) به‌خودی‌خود از بین می‌روند اما با توجه به اینکه در نوع احساس نوجوان نسبت به خود مؤثر هستند بهتر است به پزشک مراجعه شود.

به‌خصوص در مورد جوش های التهابی، ندول‌ها و کیست‌ها که نیاز به درمان تخصصی دارند. آکنه شدید می‌تواند باعث زخم شدن پوست، گسترش عفونت یا حتی ماندن جای جوش یا لک‌های پوستی دائمی شود. به‌همین‌دلیل، افرادی که متوجه می‌شوند آکنه آن‌ها اثراتی به‌صورت جای جوش یا لک بر جای می‌گذارد باید با پزشک صحبت کنند. 

درمان‌ها و داروهای زیادی برای افرادی که آکنه را مخل زندگی روزمره خود می‌دانند، وجود دارد. این داروها آکنه را درمان نمی‌کنند، اما می‌توانند باعث بهتر شدن ظاهر پوست و بهبود عزت نفس ‌شوند.

اگر دچار آکنه‌ شدید یا مزمن هستید، باید به پزشک مراجعه کنید و درباره‌ گزینه‌های درمانی ممکن با او مشورت کنید.شما چقدر با جوش دوران بلوغ درگیر بودید و چگونه آن را مدیریت کردید؟ ما و دیگران را از تجربیاتتان مطلع کنید.

جوش سر سیاه دوران بلوغ چگونه ایجاد می شود؟

جوش های سر سیاه در صورت مسدود شدن انتهای مجرای منافذ و باز ماندن و قسمت فوقانی آن ایجاد می شود. محتویات بخش سطحی مجرا به دلیل اکسید شدن یا قرار گرفتن در معرض هوا، ظاهری مایل به سیاه دارد و این هیچ ارتباطی با کثیف بودن پوست شما ندارد.

آیا جوش های صورت در بلوغ ارثی است؟

بله. اگر مادر و پدر شما در دوران بلوغ خودشان با این مشکل درگیری داشته باشند، احتمال ابتلا به این مسئله در شما نیز بسیار زیاد است. اما نگران نباشید، امروزه روش های زیادی برای جلوگیری و درمان آکنه برای بهبود وضعیت، جلوگیری از ایجاد زخم و پابرجا ماندن جای جوش ها و نیز درخشان نگه داشتن پوست وجود دارد.

انواع جوش صورت در دوران بلوغ کدامند؟

1. جوش سر سفید: زمانی که منافذ پوست بسته می‌شود اتفاق می‌افتد. 2. جوش سرسیاه: زمانی که منافذ بسته باشد و در مجاورت هوا قرار بگیرید ایجاد می‌شود. 3. جوش های قرمز: جوش‌های سربسته، ملتهب، عمیق و بزرگی که بسیار دردناک هستند.

چگونه از شر جوش های بلوغ خلاص شویم؟

1. صورت خود را 2 بار در روز بشویید. 2. از یک تونر استفاده کنید. 3. حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. 4. پوست خود را با یک مرطوب کننده تغذیه کنید. 5.اجتناب و دوری از استرس و فشار 6. تغذیه مناسب 7. ورزش در هوای سالم 8. استفاده از لوازم آرایش بدون چربی

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۶۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

67 دیدگاه برای با جوش دوران بلوغ چه باید کرد؟ +دلایل و راه‌حل‌ها

لطفاراهی خانگی برای از بین بردن جوش های دوران بلوغ را برایم توضیح دهید

ببخشید میشه برای جای لکه رو صورتم پیشنهادی کنید خیلی اذیتم ممنون

سلام من هم 13 سالمه و جوش هام شروع شده متونید از عطلری یک برگ آلواورا تهیه کنید .قسمت پایینی را ببریدد و آویزان کنید و زیر آن ظرفی بزارید بعد از چند ساعت مایعی که از آن خارج میشود را به صورت خود بمالید و بعد از یک ربه آن را با آب سرد بشویید این کار را هفته تی دو بار تا یک ماه انجام بدید عالیه

سلام و خسته نباشید؛
من یه مقاله داخل سایت طوبی گستر خوندم که درباره خواص عرق رازیانه برای جوش صورت گفته بودن. طبق دستورالعمل عرق رازیانه طوبی گستر رو مصرف کردم و چند وقتی هست که جوش‌های صورتم کمتر شده. گفتم پیشنهاد بدم دوستان استفاده کنند

سلام دستور عملش رو میگی؟

دستور عملش رو میگی

سلام ممنون مطلب عالی بود
من یه ماسکی هست ماست و نشاسته رو استفاده میکنم جوشام خیلی کم شده و وقتی هم میزنه خیلی ریز میزنه
گفتم معرفی کنم شما هم استفاده کنید شاید اثر کنه

سلام میشه
طرز درست کردنشو بگی؟
ممنون میشم?

میشه روش ساخت ماسک رو توضیح بدی؟

نشاسته ذرت و ماست رو به میزان همسان مخلوط کنید تا مایع کشدار و یکدست به وجود بیاد ، بعد به صورت خود بزنید و بعد خشک شدن آن را با آب نسبتا سرد بشویید، دو بار در هفته تکرار کنید

منم استفاده میکنم خیلی خوبه

سلام میشه طرز درست کردن ماسک زرد چوبه رو که میگید برای جوش عالیه رو بزارید

سلام ماادمای که جوش دوران بلوغ می‌زنیم خیلی بدبختیم خدای من بیست نفرهمکلاسی داشتم تو مدرسه فقط من جوش میزدم و از دوازده سالگی جوش زدم اونم شدید خدای دکتر نرین من پیش بهترین دکتر پوست همدان دکتر فرچ چیان هم رفتم بهم دارو داد یک ماه خوردم دیدم خوبه جوش نمیزنم همین که دارو ها تموم شد تلافی اون یک ماهم درآورد بیرون خلاصه همه کار کردم بخدا من بخاطر جوشام ترک تحصیل کردم همیشه میگفتم خدایا این چیه همه کار کردم حجامت دارو گیاهی هرچی که فکرشو بکنید ولی جوش میزدم باز تااینکه شدم بیستو سه سال جوش هام کلن تموم شد خودمم باور نمی‌کردم منی که به اون شدیدی جوش میزدم یهو دیگه نزنم بیرون ولی دوران بدی بود نزدیک ده سال من جوش زدم لعنت بهش خیلی چیزامو از دست دادم ولی اینم بگم بهتون خدا برام جبرانش کرد شاید میتونم بگم موفق ترین آدم تو بیست نفر که همکلاسم بودن منم انگار بدبختی های که کشیدمپ خدابرام جبران کرد

من ماسک ماست آبلیمو رو میخوام استفاده کنم

عالی

عالی عالی عالی. من ماسک زرد چوبه ای رو استفاده کردم البته . یک هفته کامل صبح .روز .شب استفاده کردم دونه هام کاملا پاک شد خیلی عالی بود عالی عالی عالی. مرسی…..

جوش های سر سیاه هم گم میشه

من باید چه کنم ☹

سلام ۱۳ سالمه و خیلـــــی جوش میزنم و الان هم جای قبلیا حالت اینکه با سوزن سوراخش کرده باشی مونده چیکار کنم؟

سلام ۱۳ سالمه و خیلی جوش میزنم و جای قبلی ها هم مثل اینکه با سوزن سوراخ کرده باشی مونده چیکار کنم هم این جوش ها برن و هم جای اون جوش قبلیها ؟

من 13 سالمه واقعا دیگ خسته شدم حدود 6 ماه هست که دارم جوش میزنم هر روز هم بد تر میشه میشه یه راه درست معرفی کنید

توضیحات در نوشته داده شده

سلام من ۱۳ سالمه خیلی جوش زدم نمیدونم چیکار کنم . همش میرم دکتر میگن ماله سن بلوغع والا بخدا دیگه نمیدانم چیکار کنم بعد خیلی جوش هام میخاره بخدا شیت شدم . توروخدا چیزی شما میدونید بگین تا منم استفاده کنم تا این لعنتیا از بین برن ☹

من ۱۳ ساله هستم و الان یک سالی هست که صورتم جوش میزنه و اصلا به جوش ها دست نمی زنم…نمی‌دونم باید چه کار کنم که جوش ها برن..خیلی اعتماد به نفس من به خاطر جوش های صورتم پایین اومده..و بیش از حد مورد تمسخر قرار گرفتم?

سلام من 13 سالمه خیلی جوش زدم چیکار کنم تا جوشایی که زدم از بین بره؟

بمولا که این صورت اشغال عدالت نیس ی اب منی تومون ایجاد میشه باید این همه دهن سرویسی بکشیم سر قیافمون توف تو این زندگی اشغال اه

من قبل از خوندن مقاله داشتم تو کرم شنا میکردم ?
جوش هام خیلی نیستن ولی من کلا از بلوغ خوشم نمیاد
ریش نصفه
دست و پای دراز
صدای مرغ
از یه سمت هم درس و مدرسه داره میره تو کوووچمون (ببخشید ها)

من صورتم پوستش چربه یه مدت بود که صورتم جوش زیاد داشت 15 سالگی و الان 16 سالمه و خیلی بهتر شده. و اونایی که صورتشون جوش نمی زنه تاثیرشو جای دیگه میزاره اگه می خوای صورتتون جوش کلا نزنه گرمی نخورین و…. نزنین اونم اگه دوران بلوغ هستین. واگه خواستین صورتتون جای جوش نمونه یا خشک بشه روغن درخت چای خوبه سفیده تخمه مرغ از همه بهتره عالیهههههه
یه چیز دیگه اعتماد به نفس رو از دست ندید هر کی بهتون گفت چرا جوش زیا دارین ناراحت نشین و یه جوري وانمود کنید که براتون مهم نیس که اونا سوجه نگیرن و اگه اونا که باهاتون بخاطر جوش صورتون نمی خواد باشه یا بدش میاد اونو باید بگایید ببخشید وقتتون رو گرفتم و یه چیزی شما ها از همه‌ی دختر هاو پسر های هم سن خودتون خوشگل ترین

من صد پسر عمو دختر عمو دارم سی تا پسر خاله دختر خاله دارم بیست نفرهمکلاسی داشتم فقط من جوش میزدم اونم شدید همه دکتر رفتم دارو گیاهی حجامت درست نشد وقتی شد 23سالم تموم شد از 12سالگی جوش زدم لعنت به شانسم بیاد کلی مسخره شدم جوش باعث شد ترک تحصیل بکنم ولی نگران نباشین هرکاریم بکنید تا بیستو یکی دوسالگی تموم نمیشه واسه من بخت برگشته اینجور بود

سلام ۱۵ سالمه روی صورتم اصلا جوش نمیزنم اگرم بزنم فوری خوب میشه اما روی بازوها و کمرم وحشتناکه تروخدا بگید چیکار کنم می خوام لباس مجلسی بپوشم روم نمیشه

تا قبل از دوران‌ بلوغ یکی از خوشگل ترین‌ پسر های فامیل بودم‌ بعنی‌ از دختر ها هم خوشگل‌ تر بودم‌ الان‌ فقط جوش در می یارم‌ کوچولو هم این‌ ریش ها و دماغمم‌ بزرگ شده خیلی ها یعنی خیلی زشتم‌ کرده که نمی تونم‌ سرم رو بالابگیرم‌ ??? خوشگل ترین‌ پسر فامیل باشی بعد بلای‌ بلوغ سرت بیاد ???????????????????????☹☹☹☹☹

سلام
من 12 سالمه ، میشه یه راه حل سریع و مؤثر معرفی کنید . لطفا ??????

صبر کن

من الان ۱۶ سالمه تا ۱۴ سالگی خیلی خوشگل بودم تا اینکه ۱۵ سالم شدو سن بلوغ شروع شد
زیاد جوش نزدم ولی هموناهم خیلی زشتم کرده یکی بگه چیکار کنم؟?

دوستان تمام نظرات رو خوندم.
من خودم از ۱۲ سالگی جوش هام شروع شد و خیلی همکلاسی هام مسخرم میکردن که نباید اهمیت بدید.
اصلا دست به جوش ها نزنید یه دوران هست که بدن نیاز داره اینجوری بشه از دارو هم استفاده نکنید دکتر هم نیاز ندارید.
من خودم خیلی دستکاریشون کردم ولی جوش های روی صورتم خیلی کم شدن در حدی که دیگه تموم شدن ولی روی بازو و کمرم پر شده که اینم عادیه و به مرور زمان خوب میشه اصلا جای نگرانی نیست.
همون همکلاسی هام که مسخرم میکردن هم الان پر جوش شدن ??.
الان ۱۵ سالمه ? بستگی به ژن شما داره که کی تموم بشن مثلا من توی ۳ سال جوش های صورتم رفتن ولی یکی دیگ ممکنه ۱۰ سال جوش داشته باشه.
اگه جوش هاتون بترکونید جاش میمونه مخصوصا دخترا ، ولی اکثر پسرا جاش نمیمونه.
کلا دست نزنید دیگ نرینید تو صورت جذابتون.

منم همه رو ترکوندم الان جاش مونده نمیدونم چه گوهی بخورم اه?

سلام . دوستان من از ۹ سالگی جوش زدم و بخاطر سن کم و نداشتن آگاهی ، افتضاح جوش های صورتمو دست کاری کردم و کسی هم نبود ک راهنماییم کنه . خلاصه الان ۱۸ سالمه جوش هام کمتر شده اما متاسفانه پوستم خرابه و تا چشم کار می‌کنه جای جوش و زخم و فشار هایی ک انجام دادم
افراد زیادی انواع کرم . ماسک . دارو . دمنوش . بخور و … بهم پیشنهاد دادن منم بدون آگاهی انجام دادم و الان اینقدر پوستم داغونه ک نمی‌دونم از کجا شروع کنم برای بازسازی پوستم.
خواهشم اینه هم پسرا هم دخترا پوستوتن رو اصلا دست کاری نکنید و خودسرانه ماسک و کرم و چیزهایی ک پیشنهاد میدن رو استفاده نکنید ، چون دقت داشته باشید ک پوست ها متفاوت هستن ، مثلا خودم پوستم خیلی چربه و این مدت هر مرطوب کننده ای دستم میومد استفاده کردم غافل از اینکه باعث تشدید چربی پوستم میشه و … تازه یکسال ک متوجه شدم من باید مرطوب کننده مخصوص پوست خیلی چرب استفاده کنم … مخلص کلام اینکه عزیزای دل دستکاری زیادی و خودسرانه صورت عواقب خوبی نداره . اما خب من بازم خداروشکر میکنم ک مریضی پوستی و چیزه بدتری ندارم انشالله پوستم با گذشت زمان بهتر شه….. مواظب خودتون و البته خوشگلی هاتون باشین…..?❤️
درضمن یه تجربه : شخصیت خوب رفتار خوب همیشه صد برابر از ظاهر خوشگل و … بیشتر ب دل میشینه . بنده خودم از نظر ظاهر زیاد چنگی ب دل نمی‌زنم اما در بین دختران فامیل و مدرسه و خیلی جاهای دیگه مورد توجه و محبوب دیگران هستم ، همه اینها فقط بخاطر شخصیت خوب و نیکویی ک دارم . موفق باشین دوستای گلم ?

ممنون واسه اطلاع ولی من دیر دیدم الان 17 سالمه و صورتم داغونه

با RF یا لیزر CO2 بسته به پوستتوت خیای از مشکلات جای جوش و منفذ و … رفع میشه

سلام من ۱۶ سالمه تا الان عادت داشتم جوش های روی صورتمو میترکوندم الان صورتم پر شده از جای جوش لطفاااا یه راهی که امتحان کردین و نتیجه گرفتن به منم بگین تا استفاده کنم
و اینم بگم که صورتم جوریه که من اگه به جوش ها دست نزنم باز هم جاش میمونه

جوشهای چرکی خیلی سخت هشک میشن

جوش خیلی خره :/ من شونزده سالمه ولی از دوازده سیزده سالگی شروع کردم جوش زدن دیگه عادت کردم باهاشون زندگی کنم و اهمیت ندم ??‍♂️

منم ۱۶ سالمه و درگیر جوشم :/ کلن جوش خیلی رو مخه از دوازده سیزده سالگی همینجور میزدم ولی دیگه الان عادت کردم باهاشون زندگی کنم خیلی اهمیت ندم??‍♂️

جوش صورت

اقا اصن کلا به یه ورتونم نگیرید جوشا رو من خودم یه هفته جوش میزنم یه هفته صورتم خوبه. بالاخره این دوران گو تموم میشه شمام رو چیزا دیگه تمرکز کنید به جوشاتونم ور نرید

سلام خسته نباشید
من 15سالمه و خیلی جوش زدم البته جوش ها سر سیاه نیستند ولی خیلی اذیت میشم چیکار کنم؟

من الان ۱۴ سالمه و صورتم خیلی جوش میزنه.. خیلی از دخترای کلاسمون پوستشون صافه ولی من اینجوریم و به شدت ناراحتم و همیشه ماسک میزنم به خاطر این موضوع
بعد حالا الان که کامنتا رو خوندم بیشتر استرس گرفتم‌چون ‌دوساله که صورتم جوش میزنه و خیلی دستکارشون کردم الان اگه از این به بعد نکنم بازم تاثیرش میمونه نه؟
کمکی ایده ای چیزی ندارین؟ چیکار کنم برای پیشگیری ازش و از بین رفتن زودتر جوشام؟

بهترین روش پرهیز غذایی مثل ادویه ها وچربی هست وشستن مدام صورت

موافقم باهات منم همکلاسیام همشون صورتشون صافه و همیشه هم ماسک میزنم

صابون آلوئه ورا برا جوش عالیه خیلی وقت نیست که صورتمو باهاش میشورم ولی خب واقعا داره کم میکنه جوشامو یه بار صبح یه بار شب هر روز فقط من نمیدونم که باید با دست بشورم یا فیس براش! بعد فیس براش سیلیکونی خوبه؟
من خودم وقای کلاس پنجم بودم صورتم صاف بود تا اینکه کلاس ششم پیشونیم شروع به زدن جوش های زیر پوستی و ریز کرد که تا الان که کلاس هشتمم مونده و پارسال که هفتم بودم نزدیکای عید یهو کل صورتم جوش زد واقعا بد بود ولی خب من دست نزدم خودش رفت ولی باز جوش زدم الان که کلاس هشتمم ولی خب از وقتی با صابون آلوئه ورا میشورم خیلی کم شده ولی خیلی نگرانم دوتا جوش چرکی زده بودم رو بینیم یکی دوماه پیش که ترکوندم و دست زدم و تا الان مونده کمرنگ شده ها ولی جاش مونده نمیدونم چیکار کنم؟
و اینکه صورتمو با دست بشورم یا فیس براش؟

من از ۱۲ سالگی جوش میزنم الانم ک ۱۷ سالمه هنوز همونه ولی کاریش نمیشه کرد باس وایسیم خودش بره اما یه چیز خیلی مهمه تو این ۵ سال کشف کردم اینه که تا وقتی اعتماد بنفس دارین و جوشاتون برا خودتون عادیه هیچ کسم براش اهمیت نداره پس سعی کنید کنار بیاید ک زود رد شه پی کارش??‍♂️?

من ۱۶ سالمه و تازگی چن تا جوش در اوردم و ابجیم مسخرم میکنه و رو مخمه چیکار کنم از بین برن!؟
قبلا جوش نمیزدم یا اگه هم جوش زدم خیلی زود خوب شده

منم جوش تو قفسه و پشت کمر و روی شونه دارم جوش های قرمز قرمز که اگه بترکونیشون ازشون خون میاد چکار کنم تا جوش هام کم شوند چون دارند هی زیاد میشن😔

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی