8 تصور غلط در مراقبت از پوست
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

8 تصور غلط در مراقبت از پوست

به این مطلب امتیاز دهید

عمل کردن به توصیه‌های اشتباه ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. این تصورات غلطی در مراقبت از پوست نیز وجود دارد که در این مقاله سعی داریم شما را با 8 تصور غلط در مراقبت از پوست آشنا کنیم. در ادامه با کیوت مگ با ما همراه باشید.

 8 تصور غلط در مراقبت از پوست و توصیه‌های مراقبت از پوست

از محصولات به مقدار کافی استفاده کنید

این تصور غلط ، ابتدا در مورد محصولات مربوط به مو وجود داشت، اما این تصور غلط در مراقبت از پوست نیز رواج پیدا کرد. حتی ممکن است در تبلیغات برخی شرکت‌ها دیده باشید که مدل تبلیغاتی به‌اند ازه نوک انگشت از محصول تبلیغاتی را روی مو یا صورت خود استفاده می‌کند و این باعث شده است تا با شک و تردید، کمی بیشتر از مقدار درج شده پشت ظرف را استفاده کنید.

اما توجه داشته باشید که قدرت جذب‌کنندگی هر پوست متفاوت است، برای مثال ممکن است استفاده از دو قطره روغن صورت برای یک پوست معمولی زیاد باشد اما شاید همین مقدار برای پوست‌های خشک کافی نباشد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست خشک؛ 

توصیه:

استفاده از محصولات مراقبت پوستی به‌اند ازه نوک انگشت، فقط یک پیشنهاد است و این به نوع پوست، مو و شرایط شما بستگی دارد که به چه مقدار از آن محصول نیاز دارید.

برای مثال هنگامیکه یک روز طولانی را در بیرون از منزل سپری کرده‌اید، نیاز خواهید داشت تا صورتتان را با مقدار بیشتری پاک‌کننده پاک کنید. امروزه به دلیل داشتن تصورات غلط، اکثر افراد تنها 25 تا 50 درصد از مقدار واقعی نیازشان ضدآفتاب مصرف می‌کنند.

Wrong impression on skin care
تونر می‌تواند به برنامه زیبایی و مراقبت از پوست شما اضافه شود، اما همه افراد به آن نیاز ندارند.

شما مطمئناً به یک تونر نیاز دارید

استفاده از یک تونر استاندارد قبل از مرطوب‌کننده می‌تواند گرد و خاک و کثیفی‌های پوست را پاک کند. بسته به نوع و برندی که استفاده می‌کنید، تونرها می‌توانند باعث درخشش و نرمی پوست شما شوند.

با اینکه تونر می‌تواند به برنامه زیبایی و مراقبت از پوست شما اضافه شود، اما همه افراد به آن نیاز ندارند.  همچنین برخی از آن‌ها می‌توانند از جذب محصولات دیگری که روی پوستتان استفاده کرده‌اید، جلوگیری کرده و از قدرت تأثیرگذاری آن‌ها کم کنند.

توصیه:

اگر از تونر استفاده می‌کنید، آن را بررسی کرده و با بقیه محصولات خود مقایسه کنید. زیرا ممکن است تونر شما با آن‌ها تطابق نداشته باشد و یا اصلاً به آن نیاز پیدا نکنید.

تصور غلط در مراقبت از پوست
اگر تصمیم دارید تا از دستمال‌های مرطوب آرایشی استفاده کنید، سعی کنید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

دستمال پاک‌کننده آرایش بهترین راه برای پاک‌کردن آرایش است

اگر دچار اختلالات پوستی هستید دستمال‌های مرطوب آرایشی می‌توانند موجب سایش پوست شما شده و در صورت استفاده روزانه باعث پارگی در پوست شوند. به علاوه بیشتر دستمال‌های مرطوب حاوی الکل هستند که می‌تواند باعث سوزش در پوست‌های حساس شود.

می‌توانید به جای دستمال مرطوب از پاک‌کننده‌های ملایم صورت استفاده کنید. همچنین روغن‌های پاک‌کننده صورت می‌توانند ذرات و گرد و غباری که در طول روز روی پوست صورتتان نشسته است را پاک کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش تشخیص نوع پوست

توصیه:

اگر تصمیم دارید تا از دستمال‌های مرطوب آرایشی استفاده کنید، سعی کنید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

قیمت محصولات نشان‌گر کیفیت‌ آن‌‌ها است

ممکن است افرادی که دارای پوست ترکیبی هستند مجبور به تهیه محصولات مختلف برای پوست خود شوند اما نیازی نیست که برای هر محصول هزینه زیادی صرف شود. گاهی اوقات یک محصول ساده که دارای عناصر تشکیل‌دهنده کمتری است، قیمت بالاتری دارد.

توصیه:

شما به راحتی و با کمی تحقیق متوجه خواهید شد، برای محصولاتی هزینه کنید که حاوی عناصر مورد نیاز شما باشند و بررسی کنید که آیا نمونه‌ مشابه آن در بازار وجود دارد که قیمت پایین‌تری داشته باشد یا خیر.

هرگز صورت خود را با دستانتان لمس نکنید

ممکن است شنیده باشید که خودداری از لمس صورت با دستان می‌تواند از آکنه جلوگیری کند. اما لمس صورت به تنهایی عامل این اتفاق نیست.

متخصصان پوست در مورد استفاده از تلفن همراه هشدار می‌دهند، زیرا باکتری‌هایی که روی تلفن همراه وجود دارند بیش از نشیمنگاه توالت است و استفاده از آن باعث انتقال باکتری‌ها به دست شده و با لمس صورت توسط دستانمان، این باکتری‌ها به پوست صورتمان نیز انتقال می‌یابند.

همچنین ناخن‌های بلند می‌توانند آلودگی و باکتری‌ها را در تمام روز حفظ کرده و آن‌ها را هنگام لمس صورت به پوست شما منتقل کنند و حتی این باکتری‌ها می‌توانند منجربه عفونت در زیر ناخن‌ها نیز شوند.

توصیه:

توجه داشته باشید که هنگام شستشوی دستان به نظافت زیر ناخن‌هایتان نیز توجه کنید.

تصور غلط در مراقبت از پوست
یکی از بزرگترین اشتباه افراد استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک از محصولات است.

یک رویه ثابت در مراقبت پوست می‌تواند از بروز جوش و آکنه جلوگیری کند

یکی دیگر از تصور غلط در مراقبت از پوست استفاده از یک رویه ثابت برای جلوگیری از بروز جوش و آکنه است.

داشتن یک روش ثابت در مراقبت از پوست نمی‌تواند از جوش و آکنه جلوگیری کند زیرا جوش‌ها می‌توانند علل مختلفی از جمله مشکلات داخلی و استرس داشته باشند. در حقیقت، یک رویه ثابت و غیر انعطاف‌پذیر ممکن است در طولانی مدت به شما آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: مراقبت‌های پوستی دوران بارداری

آب و هوا می‌تواند تغییر کند، ممکن است دچار یک استرس غیرمنتظره شوید و یا کرمی که همیشه استفاده می‌کردید دیگر با پوست شما سازگار نباشد. هنگامیکه این اتفاقات رخ می‌دهند، لازم است تا محصولات و روش استفاده از آن‌ها را تغییر دهید. بنابراین تغییر رویه در مراقبت از پوست با توجه به شرایط، می‌تواند باعث شود تا از وضعیت پوست خود احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

توصیه:

به خودتان فرصت استفاده از محصولات با فرمولاسیون جدید را بدهید و از مرجوع کردن کالا‌ها نترسید، زیرا اکثر برندها می‌دانند که ممکن است محصولاتشان برای همه افراد نتیجه مثبتی نداشته باشد و به همین دلیل با رضایت خاطر مرجوعیت کالا‌ها را می‌پذیرند.

تبلیغات گسترده و بازدید بیشتر دلیل بر کیفیت آن محصول نیست

پوست شما تنها یکی از انواع پوست است بنابراین تنها به این دلیل که یک نوع ماسک در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است، نمی‌تواند برای پوست شما هم مناسب باشد. طبق تحقیقات انجام شده ممکن است 6 تا 20 هفته طول بکشد که یک ماسک، تغییراتی در پوست شما ایجا کند. البته این به مواد تشکیل‌دهنده و انتظار شما از یک ماسک بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در بیماری دیابت

توصیه:

اگر می‌خواهید به بخش نظرات مصرف‌کنندگان یک محصول نگاه کنید، توجه داشته باشید که بهترین آن‌ها، نظرات آن افرادی است که شامل تصویر قبل و بعد بوده و تون رنگ، مشکل و نوع پوست یکسان با شما را دارند.

شما به یک متخصص پوست نیاز ندارید

این تصور غلط در مراقبت از پوست می‌تواند آثار جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد.

یکی از بزرگترین اشتباه افراد استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک از محصولات است. این به معنی این است که این افراد از پوست خود و وضعیت فعلی آن هیچ شناختی پیدا نکرده‌اند.برای مثال آکنه انواع مختلفی دارد که به درمان‌های مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد.

اما متخصصان پوست در واقع پزشک پوست شما هستند و با توجه به آموزش‌های تخصصی و تجربه‌هایی که داشته‌اند می‌توانند توصیه‌هایی به شما بکنند که از عهده‌ی دیگران خارج است.

  • آیا این محصول می‌تواند مؤثر باشد؟
  • آکنه و جوش‌های صورت شما از چه نوعی هستند؟
  • آیا پوست شما نسبت به استفاده از یک محصول با فرمولاسیون جدید که قبلاً استفاده نکرده‌اید واکنش نشان خواهد داد؟

این‌ها سؤالاتی هستند که یک متخصص پوست می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد.

توصیه:

دسترسی به یک پزشک متخصص و هزینه‌های آن از بزرگترین مسائل مراجعه به متخصص پوست است.
اگر نمی‌توانید از مراجعه به یک پزشک و درمان‌ها بهره‌مند شوید، اپلیکیشن‌های تشخیص‌دهنده مشکلات پوستی جدیدی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. همچنین می‌توانید به متخصص پوستی مراجعه کنید که مسئول است تا با توجه به درآمد افراد هزینه را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست چرب؛ 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد تصور غلط در مراقبت از پوست را برای شما از بین ببرد و توصیه‌های مراقبت از پوست خوبی را به شما گوش‌زد کند. شما هم می‌توانید هر تصورات غلط و یا توصیه‌های مراقبت از پوست خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی