فرق بن مژه و خط چشم
۳ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه sahar.fard

فرق بن مژه و خط چشم؛ مزایا، عوارض و نکات مهمی که از آرایش دائم چشم باید بدانید!

به این مطلب امتیاز دهید

صنایع مد، آرایش و زیبایی از جمله پرطرفدارترین و در عین حال، پرهزینه‌ترین صنایع موجود هستند که هر روزه بر تعداد مخاطبان و مشتریان آن‌ها افزوده می‌شود. توجه و تمایل روزافزون افراد به‌ویژه خانم‌ها نسبت به زیبایی ظاهری و جذابیت فردی باعث شده‌است تکنیک‌های جدیدی با عنوان آرایش دائم به وجود آیند که بن مژه و خط چشم از محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند. فرق بن مژه و خط چشم در این است که بن‌ مژه در نزدیک‌ترین نقطه به خط رویش مژه‌ها انجام می‌شود اما خط چشم با کمی فاصله و با ضخامت بیشتری نسبت به بن مژه به اجرا درمی‌آید. در این مقاله سعی داریم در مورد مزایا، معایب و تفاوت‌های موجود بین این دو شیوه آرایشی مطالبی ارائه دهیم تا افراد متقاضی، آگاهانه‌تر و با اطمینان بیشتری نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنند. اگر این مبحث برای شما هم جذاب است ما را در ادامه همراهی کنید.

بن‌مژه چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

چشم‌ها نقش پررنگی در زیبایی و جذابیت چهره افراد بازی می‌کنند. چشم‌های درشت و مژه‌های بلند و مشکی، افراد را جذب می‌کنند و شاخصی برای زیبایی و جوانی به حساب می‌آیند. خانم‌ها معمولا هزینه‌های زیادی برای آرایش چشم‌های خود متقبل می‌شوند و زمان بسیاری هم صرف اجرای آن می‌کنند.

فرق بن مژه و خط چشم در این است که بن‌ مژه در نزدیک‌ترین نقطه به خط رویش مژه‌ها انجام می‌شود اما خط چشم با کمی فاصله و با ضخامت بیشتری نسبت به بن مژه به اجرا درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: کرم پودر دائم صورت چیست؟

بن‌مژه یک تکنیک جدید و نیمه دائم در آرایش چشم است که نیاز روزانه به انجام آرایش را حذف می‌کند و موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. اگر شما مژه‌های نازک و کم حجمی دارید اجرای این تکنیک می‌تواند بهترین گزینه برای آرایش چشم‌های شما محسوب شود و برای چندمین ماه خیال شما را از بابت زیبایی دائم چشم‌هایتان آسوده سازد.

فرق بن مژه و خط چشم در این است که بن‌مژه در نزدیک‌ترین نقطه به محل اتصال مژه به چشم انجام می‌شود و بسیار نازک و نامحسوس است اما خط چشم با کمی فاصله از خط مژه اجرا می‌شود و ضخامت‌های مختلفی دارد. تفاوت‌های دیگری هم وجود دارند که در ادامه مطالب توضیح داده خواهدشد.

چشم‌های درشت و مژه‌های بلند و مشکی، افراد را جذب می‌کنند و شاخصی برای زیبایی و جوانی به حساب می‌آیند.
چشم‌های درشت و مژه‌های بلند و مشکی، افراد را جذب می‌کنند و شاخصی برای زیبایی و جوانی به حساب می‌آیند.

بن‌مژه به نوعی باعث تقویت مژه‌های شما می‌شود چرا که مژه‌های نازک و کم حجم را پرتر و مشکی‌تر نشان می‌دهد و نیاز شما به اکستنشن و سایر راهکارهای پرهزینه و زمان‌بر را برطرف می‌سازد. این تکنیک به خط چشم نامرئی هم شناخته می‌شود چون هیچ‌گونه نمود بیرونی ندارد اما جذابیت فوق‌العاده و نامحسوسی به چشم‌ها می‌بخشد.

این شیوه با وارد کردن رنگدانه‌های مخصوص در امتداد خط رویش مژه اجرا می‌شود. رنگ‌ها در لایه نخست پوست رسوب می‌کنند و مژه‌هایی تیره‌تر و پرپشت‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند. جالب است بدانید که انتخاب رنگ بن‌مژه به سلیقه مشتری بستگی دارد هر چند اکثر افراد طرفدار رنگ مشکی هستند اما انواع رنگدانه‌های قهوه‌ای، سبز و … هم می‌توانند جزو گزینه‌های انتخابی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: خط چشم برای چشم های ریز چگونه کشیده می‌شود؟

جالب است بدانید که انتخاب رنگ بن‌مژه به سلیقه مشتری بستگی دارد هر چند اکثر افراد طرفدار رنگ مشکی هستند
جالب است بدانید که انتخاب رنگ بن‌مژه به سلیقه مشتری بستگی دارد هر چند اکثر افراد طرفدار رنگ مشکی هستند
به پوستت جون تازه بده

مزایای استفاده از تکنیک بن‌مژه

جذاب و برجسته کردن چشم‌ها

اجرای بن‌مژه باعث تیره‌تر شدن خطوط مژه در اطراف چشم‌ها می‌شود و این کار کمک می‌کند تا چشم‌ها گیرایی بیشتری پیدا کرده و جذاب‌تر به نظر برسند. نکته مثبت این تکنیک آن است که بن‌مژه برای مدل‌های مختلف چشم و حتی افرادی که پلک افتاده دارند هم قابل اجرا است و شاید این مسئله یکی از مزیت‌های بن‌مژه نسبت به خط چشم محسوب شود. استفاده از این روش به شما کمک می‌کند تا در مکان‌هایی مانند استخر، که آرایش ممنوع است هم زیبایی و آراستگی خود را حفظ کنید.

قابلیت اجرا بر روی انواع پوست

بن‌مژه بر روی انواع طیف‌های رنگی پوست قابلیت اجرا دارد. جنس پوست اعم از خشک یا چرب بودن هم محدودیتی برای اجرای آن ایجاد نخواهد کرد. تنها تفاوت موجود در بین تیپ‌های مختلف پوستی، میزان دوام و ماندگاری رنگدانه‌ها است. به این معنی که بن‌مژه و سایر آرایش‌های دائم بر روی پوست‌های چرب دوام و ماندگاری کمتری دارند و در مدت زمان کوتاه‌تری نیاز به ترمیم پیدا خواهندکرد.

ماندگاری و دوام طولانی مدت

این گونه از خالکوبی زیبایی بین 6 ماه تا 1 سال دوام خواهد داشت و پس از آن ممکن است نیاز به ترمیم پیدا کند. این مدت زمان کاملا نسبی است چرا که جنس پوست، مرغوبیت مواد اولیه و مهارت اجراکننده تکنیک در میزان ماندگاری آن نقش بسزایی ایفا می‌کند.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

انواع ریمل و خط چشم‌های غیردائم قیمت بالایی دارند و هزینه زیادی را تحمیل می‌کنند در حالی که ماندگار نیستند و نیاز به تمدید روزانه دارند. از طرفی اجرای یک خط چشم بدون نقص و زیبا نیاز به مهارت و صرف زمان دارد. تکنیک بن‌مژه نه تنها شما را از خرید لوازم آرایش بی‌نیاز می‌کند بلکه باعث می‌شود دغدغه اجرای یک آرایش بدون نقص را هم نداشته‌باشید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

به طور کلی استفاده از این‌گونه خدمات برای افرادی که پرمشغله هستند و زمان کافی برای آرایش و خودآرایی ندارند گزینه بسیار مناسبی خواهدبود. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم فرق بن مژه و خط چشم در نمود بیرونی آن است. بن‌مژه به طور کاملا طبیعی و نامحسوس چشمان شما را زیبا و جذاب می‌سازد اما خط چشم برای افرادی که آرایش‌های غلیظ و پررنگ و لعاب‌تر را دوست دارند گزینه مناسب‌تری است.

بیشتر بخوانید: تفاوت کرم پودر، کانسیلر و کرم دور چشم؛

عوارض بن‌مژه برای چشم چیست؟

همان‌گونه که گفته شد بن‌مژه یکی از انواع آرایش‌های نیمه‌دائم چشم به شمار می‌رود که می‌تواند زیبایی و جذابیت خاصی به چشم‌ها ببخشد و شما را از زحمت آرایش روزانه رها سازد. بن‌مژه نوعی خالکوبی زیبایی است که در آن از رنگدانه‌هایی متفاوت با رنگدانه‌های خالکوبی بدن استفاده می‌شود.

در این نوع از خالکوبی، رنگ‌ها فقط در لایه ابتدایی پوست نفوذ می‌کنند و جنسیت آن‌ها به گونه‌ای است که با گذشت زمان و به صورت خود‌به‌خود محو می‌شوند و از بین می‌روند. فرق بن مژه و خط چشم از نظر مواد اولیه در این است که رنگدانه‌های بن‌مژه گیاهی هستند و ماندگاری کمتری دارند اما مواد استفاده شده برای خط چشم همگی شیمیایی هستند و به همین دلیل دوام و ماندگاری طولانی‌تری دارند.

استفاده از تکنیک بن‌مژه و سایر شیوه‌های آرایش دائم مزایای بسیاری دارد اما در کنار تمامی این مزایا، عوارضی هم گزارش شده‌اند که باعث نگرانی افراد متقاضی برای اجرای این خدمات می‌شود. اولین عارضه اجرای این تکنیک، احساس دردی ناخوشایند و اذیت‌کننده است که در صورت عدم استفاده از مواد بی‌حس‌کننده مجاز و مهارت کافی فرد اجراکننده، اتفاق می‌افتد.

در بیشتر موارد، درد ناشی از اجرای بن‌مژه به صورت تحریکی ملایم و نامحسوس خواهد بود اما در برخی افراد با آستانه تحمل پایین یا دارای حساسیت، می‌تواند شدت بیشتری پیدا کند. گاهی عدم مهارت و نداشتن دانش کافی باعث می‌شود تا عواقب جبران‌ناپذیری گریبان‌گیر افراد متقاضی شود. عفونت چشم در اثر تزریق نادرست و یا استفاده از وسایل و تجهیزات غیراستریل از جمله این موارد است که هرچند نادر، اما اتفاق می‌افتد.

واکنش‌های آلرژیک نسبت به جوهر مورد استفاده یا نامرغوب بودن مواد اولیه می‌تواند عوارض بسیاری به همراه داشته‌باشد. یکی دیگر از نکات منفی در اجرای این‌گونه تکنیک‌ها این است که تا زمانی کم‌رنگ شدن و محو خودبه‌خودی رنگدانه‌ها، امکان پاک‌کردن و حدف بن‌مژه تقریبا غیرممکن است و در صورت انجام، بسیار دردناک و پرهزینه خواهدبود.

با تمام این توضیحات، اگر اجرای بن‌مژه توسط فرد متخصص و در مکان مناسب صورت پذیرد روشی کاملا ایمن و بدون درد محسوب می‌شود که نتایج رضایت‌بخشی به همراه دارد.

تنها نکته قابل توجه این است که مصرف برخی از داروها مانند راکوتان و یا انجام برخی از اقدامات زیبایی مانند بوتاکس، قبل از انجام این تکنیک‌ها ممنوع است و باید با نظر پزشک انجام شود. همچنین استفاده از شیوه‌های آرایش دائم برای زنان باردار و یا شیرده توصیه نمی‌شود.

همچنین استفاده از شیوه‌های آرایش دائم برای زنان باردار و یا شیرده توصیه نمی‌شود.
همچنین استفاده از شیوه‌های آرایش دائم برای زنان باردار و یا شیرده توصیه نمی‌شود.

فرق بن مژه و خط چشم در چیست؟

تاتو یا خالکوبی خط چشم نوعی آرایش دائم محسوب می‌شود که تکنیکی جدید و بسیار محبوب است. اجرای این روش به شما کمک می‌کند تا آرایشی تقریبا همیشگی را طبق نظر و سلیقه خود داشته‌باشید و بتوانید از زیبایی و جذابیت چشم‌های خود در هر لحظه لذت ببرید.

بن‌مژه یکی از انواع آرایش چشم است که نسبت به خط چشم، ظریف‌تر اجرا می‌شود و به خط چشم نامرئی معروف است. فرق بن مژه با خط چشم در این است که بن‌مژه به طور کاملا طبیعی و نامحسوس در نزدیکترین نقطه به محل رویش مژه‌ها اجرا می‌شود و نمود بیرونی چندانی ندارد. اما خط چشم به طور کاملا مشخص و با ضخامت بیشتری در فاصله کمی از خط مژه کار می‌شود.

رنگ استفاده‌شده برای بن‌مژه گیاهی است و دوام و ماندگاری کمی دارد اما مواد اولیه برای اجرای خط چشم شیمیایی هستند و به همین دلیل ماندگاری بیشتری دارند. مدت زمان ماندگاری بن‌مژه بین 6 ماه تا 1 سال است اما این بازه زمانی برای خط چشم بین 3 تا 5 سال گزارش شده‌است. مراحل اجرای کار در هر دو مورد یکسان است اما طبیعتا مدت زمان اجرای خط چشم بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع خط چشم و کاربرد‌ آن‌ها

بن‌مژه یا خط چشم؟ کدام را انتخاب کنیم؟

اجرای خط چشم بدون نقص و کاملا قرینه حتی برای افراد باتجربه و ماهر هم فرآیندی دشوار است و به زمان زیادی نیاز خواهدداشت. به همین دلیل، استفاده از آرایش‌های دائم و نیمه‌دائم چشم محبوبیت فراوانی در بین افراد مختلف پیدا کرده‌است. این‌طور به نظر می‌رسد که افراد ترجیح می‌دهند به جای صرف زمان و هزینه به صورت روزانه، یک بار هزینه کنند و برای چندین ماه و یا حتی چند سال خود را از زحمت چنین کاری رها سازند.

آرایش دائم انواع مختلفی دارد و هر کدام بسته به نیاز و سلیقه فرد متقاضی، مزایا و معایب خاص خود را دارد. فرق بن مژه و خط چشم، در میزان و محل تزریق رنگدانه‌ها است. در بن‌مژه، رنگدانه بر روی خط مژه پیاده می‌شوند و به صورت کاملا نامحسوس مژه‌ها را تیره و پرحجم نشان می‌دهد. این تکنیک برای افرادی که طرفدار آرایش لایت و طبیعی هستند انتخاب مناسبی خواهدبود.

خط چشم در فاصله کمی از محل رویش مژه‌ها اجرا می‌شود و شکل و ضخامت‌های مختلفی را برای طیف گسترده‌ای از سلایق در برمی‌گیرد. اجرای خط چشم برای افرادی که از آرایش‌های غلیظ و پررنگ ولعاب لذت می‌برند گزینه بهتری محسوب می‌شود.

میزان دوام و ماندگاری متفاوت بین این دو تکنیک، یکی دیگر از وجوه تمایز بین آن‌ها است که می‌تواند در انتخاب هر یک نقش داشته‌باشد. پس همان‌طور که متوجه شدید، انتخاب یک روش خاص از بین انواع تکنیک‌های قابل اجرا، بستگی به خواست و سلیقه افراد دارد و هیچ یک از روش‌های مذکور بر دیگری برتری ندارد.

سخن آخر این‌که، استفاده از تکنیک‌های آرایش دائم می‌تواند یک انتخاب مناسب و رضایت‌بخش برای داشتن زیبایی و آراستگی همیشگی به شمار رود و به شما برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های بالای لوازم آرایشی کمک کند.

فرق بن مژه و خط چشم باعث می‌شود تا این تکنیک‌ها، دامنه وسیع‌تری از سلایق را دربرگیرند و به نیازهای اکثر افراد پاسخ دهند. نکته قابل توجه این است که اجرای کار باید توسط افراد متخصص و دارای مجوز صورت پذیرد تا از عوارض جبران‌ناپذیر احتمالی جلوگیری شود. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله، به شما برای انتخابی آگاهانه و درست یاری رساند.

منابع: +++

بن‌مژه چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

چشم‌ها نقش پررنگی در زیبایی و جذابیت چهره افراد بازی می‌کنند. چشم‌های درشت و مژه‌های بلند و مشکی، افراد را جذب می‌کنند و شاخصی برای زیبایی و جوانی به حساب می‌آیند. خانم‌ها معمولا هزینه‌های زیادی برای آرایش چشم‌های خود متقبل می‌شوند و زمان بسیاری هم صرف اجرای آن می‌کنند.

فرق بن مژه و خط چشم چیست؟

فرق بن مژه و خط چشم در این است که بن‌مژه در نزدیک‌ترین نقطه به محل اتصال مژه به چشم انجام می‌شود و بسیار نازک و نامحسوس است اما خط چشم با کمی فاصله از خط مژه اجرا می‌شود و ضخامت‌های مختلفی دارد.

عوارض بن‌مژه برای چشم چیست؟

واکنش‌های آلرژیک نسبت به جوهر مورد استفاده یا نامرغوب بودن مواد اولیه می‌تواند عوارض بسیاری به همراه داشته‌باشد. یکی دیگر از نکات منفی در اجرای این‌گونه تکنیک‌ها این است که تا زمانی کم‌رنگ شدن و محو خودبه‌خودی رنگدانه‌ها، امکان پاک‌کردن و حدف بن‌مژه تقریبا غیرممکن است و در صورت انجام، بسیار دردناک و پرهزینه خواهدبود.

۳ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی