کانتورینگ صورت بیضی چیست و چگونه انجام می‌شود؟
۲۸ مهر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

کانتورینگ صورت بیضی؛ آموزش آرایش ترمیمی چهره بیضی

به این مطلب امتیاز دهید

کانتورینگ صورت بیضی نوعی از انواع تکنیک‌های مدرن دنیای آرایشگری است که در آن سعی می‌شود، فرم صورت شخص به یک فرم ایده‌آل و زیبا نزدیک شود. در چنین تکنیکی که هم‌اکنون به یک مدل محبوب بین افراد تبدیل شده، هدف بر این است که پیشانی کوچک‌تر نشان داده شود و استخوان گونه برجسته‌تر جلوه کند. همه ما وسواس بسیاری برای دستیابی به پوستی درخشان و صورتی گرد و کوچک داریم؛ کانتورینگ صورت بیضی هم دقیقاً همان تکنیکی است که می‌تواند به این هدف ما جامه عمل بپوشاند. در این مقاله قرار است که نحوه کانتورینگ صورت را در اختیارتان قرار دهیم و محصولات آرایشی مورد نیاز برای بهتر عمل‌کردن این تکنیک را معرفی کنیم. ضمناً شما باید بدانید کدام رنگ‌ها و لوازم آرایشی به‌عنوان پایه‌های مناسب و طبیعی برای کانتورینگ عمل می‌کنند و چرا باید به آنها توجه بیشتری داشت.

کانتورینگ صورت بیضی چیست؟

تکنیک آرایشی کانتورینگ صورت بیضی با توجه به نزدیک‌تر‌کردن فرم صورت افراد به شکل بیضی طراحی شده است؛ چراکه شکل هندسی بیضی می‌تواند صورت شخص را به فرم‌های ایده‌آل آرایشی نزدیک‌تر کند تا هایلایت‌های مناسب برای زیباتر‌کردن چهره او مهیا شوند.

کانتورینگ صورت بیضی هم دقیقاً همان تکنیکی است که می‌تواند به این هدف ما جامه عمل بپوشاند.

اگر کانتورینگ صورت به درستی انجام شود، پیشانی شخص کوچک‌تر دیده می‌شود، خطوط فک دیده می‌شوند، بینی کوچک‌تر جلوه می‌کند و استخوان‌های گونه هم برجسته خواهند شد.

این تکنیک یک روش هوشمندانه برای تغییر شکل و فرم صورت از حالت عادی به حالت ایده‌آل است، چون این امکان را فراهم می‌کند تا شخص ویژگی‌های جذاب صورتش را تقویت کرده و نقاط نه‌چندان‌جالب را پنهان کند.

اساساً وقتی از کانتورینگ صورت استفاده می‌شود، آرایشگر سعی می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌های سایه، شکلی متفاوت و جذاب از چهره خلق کند. کانتورینگ شیوه‌ای از آرایشگری است که باعث می‌شود با استفاده از ویژگی‌های ذاتی چهره یک شخص، چهره جدیدی ارائه شود.

به‌همین دلیل است که حتی اگر گونه برجسته‌ای هم نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از این تکنیک آرایشی به آن دست یابید. بسیاری از افرادی که با این تکنیک آرایش شده‌اند، علاوه بر اینکه از فرم بینی کوچک و باریک خود بسیار خوشحال هستند، تمایل دارند دائماً با همان چهره در انظار عمومی ظاهر شوند.

به پوستت جون تازه بده

هایلایتینگ چه تکنیکی است؟

هایلایتینگ (Highlighting) تکنیکی است که دقیقاً عملکردی برعکس کانتورینگ صورت دارد. وقتی از این تکنیک برای آرایش صورت استفاده می‌شود، مناطق تحت آرایش با استفاده از سایه روشن، برجسته‌تر نشان داده خواهند شد.

آرایشگران با استفاده از هایلایتر و تکنیک‌های مکمل باعث جذب طبیعی نور در نواحی مختلف صورت می‌شوند و شکل جدیدی از صورت افراد ارائه می‌دهند. معمولاً از هایلایتینگ به‌عنوان یک تکنیک مکمل در کانتورینگ صورت بیضی استفاده می‌شود.

یکی از نکات مهم در مورد هایلایتینگ این است که آرایشگر باید در مورد رنگ هایلایتری که انتخاب می‌کند، نهایت اطمینان را داشته باشد. ته‌رنگی که برای هایلایتر انتخاب می‌شود، باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد تا پس از اجرا جلوه‌ای زیباتر از چهره‌تان ارائه دهد.

معمولاً از هایلایتینگ به‌عنوان یک تکنیک مکمل در کانتورینگ صورت بیضی استفاده می‌شود.

به چه صورتی بیضی‌شکل گفته می‌شود؟

صورت‌های بیضی‌شکل، خوش‌فرم‌ترین و ایده‌آل‌ترین شکل چهره برای آرایش و گریم محسوب می‌شوند. در صورت‌های بیضی‌شکل، طول و اندازه صورت حدود 1.5 برابر عرض آن است و عرض پیشانی و استخوان فک با هم هم‌اندازه هستند.

در چنین شکلی از چهره، محل قرار گرفتن چشم‌ها در یک‌سوم فوقانی صورت قرار گرفته و لب‌ها در یک‌سوم پایینی قرار دارند. همچنین، بینی در میانه صورت دیده می‌شود و می‌توان چهره گرد و جذاب شخص را به‌خوبی با تکنیک کانتورینگ آرایش کرد.ۀال‌آلالییییی

صورت‌هایی که بیضی‌شکل هستند، در مقام مقایسه با صورت‌های گرد، ظاهری کشیده‌تر دارند و فاصله بین لب‌ها، چشم‌ها و بینی کمی بیشتر است.

کانتورینگ صورت بیضی روشی است که در آن سعی خواهد شد، صورت‌هایی که بیضی‌شکل نیستند هم به این فرم ایده‌آل نزدیک شوند. به‌عبارت ساده‌تر، آرایشگران فرم مورد نظرشان را با ساختار یک صورت بیضی‌شکل مطابقت می‌دهند تا تکنیک کانتورینگ، آن‌طور که باید اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت گرد و تپل 

اولین قدم برای کانتور‌کردن صورت

اولین گام کانتورینگ صورت، ترسیم نقاطی است که باید تکنیک سایه یا هایلایتینگ در آنها اجرا شود. بعضی از نواحی محبوب صورت که برای کانتورینگ در نظر گرفته می‌شوند، شامل امتداد بین، خطوط فک، چانه و گونه هستند.

برای برجسته‌کردن این نقاط، معمولاً زیر چشم، روی بینی و پیشانی را با رنگی که یک الی 2 درجه از رنگ پوست روشن‌تر است، آرایش می‌کنند. اگر از کرم‌پودر برای کانتورینگ استفاده می‌کنید، براش مورد نظر را به‌آرامی روی پوست صورت بکشید و پس از آن، گردوغبار را با دقت و با استفاده از براش‌های کوچک کرکی پاک و تمیز کنید.

مراحل کانتور‌کردن صورت بیضی در 5 گام آسان

  • مرحله اول، زمینه‌سازی: برای شروع کانتورینگ صورت، باید سایه معمولی مورد نظر را به‌عنوان رنگ پایه انتخاب کنید. فراموش نکنید شما می‌توانید با استفاده از پرایمر مات‌کننده Mattifying، زیرسازی را به‌صورت کاملاً ایده‌آل و قدرتمند شروع کنید. همچنین استفاده از پرایمر Luminous Primier هم می‌تواند انتخاب هوشمندانه و موفقیت‌آمیزی تلقی شود.
  • مرحله دوم، سایه زدن (هایلایتینگ): در این مرحله باید نوعی از کرم‌پودرها را انتخاب کنید که چند درجه تیره‌تر از رنگ پوست شما یا مشتریانتان باشد. برای این کار می‌توانید از یک برنزه‌کننده با رنگدانه‌های کاکائویی هم استفاده کنید، اما مراقب باشید رنگ پوست مورد نظر را بیش‌ازاندازه تیره نکنید. پس از انتخاب سایه تیره، آن را با یک براش زاویه‌دار کانتور مثل Angled Contour Brush F30 روی نواحی مورد نظر اجرا کنید؛ این نواحی می‌تواند شامل گودی گونه‌ها، شقیقه‌ها، خط رویش مو، خطوط فک یا بینی باشند. ضمناً براش زاویه‌دار Cruelty Free Crease Brush E40 هم می‌تواند به شما در برنزه‌کردن نواحی کوچک‌تر صورت مثل کناره‌های بینی یا خط رویش مو کمک کند.
  • مرحله سوم، مخلوط‌کردن هایلایتینگ و کانتورینگ: دقت کنید که حین سایه زدن و ترکیب‌کردن آن با کانتورینگ زیاده‌روی نکنید؛ چرا که پاک‌کردن سایه‌ها به‌مراتب سخت‌تر و دشوارتر از اضافه‌کردن آنها در نواحی مورد نظر است. برنامه این مرحله از کانتورینگ صورت بیضی را سبک و با دقت شروع کنید.
  • مرحله چهارم، برجسته‌سازی: حالا در این مرحله سایه‌ای را انتخاب کنید که یک الی 2 درجه روشن‌تر از رنگ معمول صورتتان است. با این کار نواحی ویژه صورت که تااین‌لحظه به‌چشم نمی‌آمدند، برجسته می‌شوند و به چهره، ظاهری جذاب‌تر می‌بخشند.
  • مرحله پنجم، نقاط کلیدی صورت را روشن کنید: هایلایتر یا سایه مورد نظرتان را با رنگی روشن‌تر از نواحی قبلی، در نقاطی که نور را به‌صورت طبیعی جذب می‌کنند، اجرا کنید. این نقاط معمولاً شامل استخوان‌های گونه، استخوان‌های ابرو، بینی، پیشانی و چانه می‌شوند. برای این کار می‌توانید از همان براش زاویه‌دار Cruelty Free Angled Contour Brush F30 یا Small Stippling Cruelty Free F10 هم استفاده کنید.
برای شروع کانتورینگ صورت، باید سایه معمولی مورد نظر را به‌عنوان رنگ پایه انتخاب کنید.

آیا کانتورینگ صورت باید پس از زیرسازی انجام شود؟

آرایش با تکنیک کانتورینگ معمولاً پس از زیرسازی و کانسیلر انجام می‌شود. کانتورهای کرم یا مایع را می‌توان مستقیماً روی زیرسازی صورت‌اجرا کرد و سپس انتظار داشت ترکیب خوبی از آنها حاصل می‌شود.

لازم‌به‌ذکر است شما می‌توانید پیش از اجرای کانتورینگ روی کانسیلر از کرم‌پودری استفاده کنید که با همان رنگ سایه یا رنگ طبیعی صورتتان مطابقت داشته باشد. این کار باعث می‌شود پوست صورت یکدست شود و زیرسازی صورت بی‌عیب‌ونقص انجام شود.

چه تفاوتی میان کانتورینگ و برنزه‌کردن وجود دارد؟

معمولاً شباهت‌های بسیاری در میان کانتورینگ صورت و برنزه‌کردن وجود دارد؛ چرا که هر دو تکنیک برای عمق بخشیدن به نواحی مختلف صورت استفاده می‌شوند و به‌همین دلیل در آرایش چهره‌های بیضی‌شکل به‌کار گرفته می‌شوند.

با تمامی این اوصاف، برنزه‌کردن معمولاً در فصل تابستان و در مناطقی که نور خورشید به‌صورت مستقیم می‌تابد، برای آرایش چهره‌ها در نظر گرفته می‌شود. از طرفی، کانتورینگ یک تکنیک مورد تایید توسط آرایشگران است که ظرافت بیشتری دارد.

کانتورینگ صورت در مقایسه با برنزه‌کردن، نه‌تنها باعث عمق‌بخشی بیشتر در نواحی حساس همچون گونه‌ها می‌شود، بلکه ساختار چهره را هم کاملاً عوض می‌کند. دقت داشته باشید بهتر است حین کانتورینگ صورت از برنزه‌کردن پوست خودداری کنید. ترکیب این 2 تکنیک می‌تواند باعث تیره‌شدن بیش‌ازحد رنگ پوست شود یا حتی پوست صورتتان را نارنجی نشان دهد.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

محصولات آرایشی مورد نیاز برای کانتورینگ

از آنجایی که اجرای دقیق کانتورینگ صورت دشوار است، باید از محصولات آرایشی حرفه‌ای برای آن استفاده کنید. برای اینکه از شر آزمون‌وخطاهای مختلف رها شوید، محصولاتی را در این بخش از مقاله آماده کرده‌ایم تا با معرفی آنها مسیر دستیابی به فرم ایده‌آل چهره خود یا مشتریانتان فراهم شود.

  • کانتور و هایلایت استیکی دو سر: برندهای مختلفی این محصول را تولید کرده‌اند و با استفاده از نوع باکیفیت آن می‌توان قسمت‌های دلخواه در صورت را برجسته کرد. یک سر این محصول دارای رنگ روشن برای هایلایتینگ و سر دیگر و تیره آن برای فرم دادن به تیغه بینی یا گونه‌ها به کار گرفته می‌شود. از جمله ویژگی‌های مثبت این محصول، بافت کرمی و نرم، فرمولاسیون گیاهی، استفاده آسان، پوشش طبیعی و عدم برخورداری از تست حیوانی است.
  • استیک فاندیشن: استیک فاندیشن معمولاً پوشش‌دهی یکدست را در پوست ایجاد می‌کند و بسته به برندی که آن را ارائه می‌دهد، دارای ویژگی‌های مختلف است. برای مثال، استیک فاندیشن و کانتور Milani حاوی پودر بامبو و عصاره لیلی است که باعث جذب چربی اضافه و کوچک‌تر‌شدن منافذ پوستی می‌شود. همچنین از براق‌شدن پوست جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا صورت پس از کانتورینگ صورت بیضی، ظاهری مات داشته باشد. این نوع استیک‌های باکیفیت، ضد آب هستند و ماندگاری آنها تا 12 ساعت ادامه‌دار خواهد بود.
  • پودر کانتورینگ: پودرهای کانتورینگ موجود در بازار معمولاً با شماره FC02 با رنگ بژ متمایل به رزگلد براق ارائه می‌شوند. پودر کانتور به‌راحتی روی بافت پوست محو و پخش می‌شود و می‌توان با استفاده از آن به چهره‌های با آرایش طبیعی دست یافت. از این پودر معمولاً برای عمق بخشیدن به نواحی حساسی همچون شقیقه‌ها و زیر ابروها استفاده می‌شود.
  • پودر برنزه‌کننده: اگر تمایل دارید که چهره مورد نظرتان کمی گرم‌تر از همیشه به‌نظر برسد، می‌توانید از یک پودر برنزه‌کننده هم استفاده کنید. ویتامین E موجود در این محصول می‌تواند علاوه بر تغذیه کامل پوست، رادیکال‌های آزاد را کنترل و از بروز پیری زودرس هم جلوگیری کند. این پودر برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است و می‌توان آن را برای تیره‌کردن نواحی حاشیه پیشانی و تیغه بینی استفاده کرد.
پودرهای کانتورینگ موجود در بازار معمولاً با شماره FC02 با رنگ بژ متمایل به رزگلد براق ارائه می‌شوند.

تاثیر کرم‌پودر در کانتورینگ صورت

انتخاب لوازم آرایش مختلف تماماً به نوع پوست، سن‌وسال و نحوه آرایش‌کردن شما یا مشتریانتان بستگی دارد. محصولاتی که در دسته‌بندی کرم‌پودرهای مخصوص کانتورینگ قرار دارند، معمولاً برای پوست‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند و ظاهری طبیعی دارند. همچنین با استفاده از کرم‌پودرها می‌توان در ماه‌های مختلف فصل تابستان به ظاهری لطیف و درخشان‌تر دست یافت.

لازم‌به‌ذکر است نوعی پالت‌های مخصوص کانتورینگ هم در بازار وجود دارند که گزینه‌های ایده‌آل‌تری در حوزه آرایشگری محسوب می‌شوند. کرم‌پودرهای موجود در پالت‌های ویژه کانتورینگ برای انواع پوست‌های چرب مناسب هستند و می‌توان روی ویژگی‌های خاص آنها حساب باز کرد.

دستورالعمل کانتورینگ صورت بیضی

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های صورت بیضی‌شکل، تخم‌مرغی بودن فرم چهره است. اهداف کانتور‌کردن این نوع صورت، شامل 2 مورد زیر است:

  • عمق بخشیدن به ناحیه استخوان گونه‌ها
  • تغییر فرم متعادل و معمولی صورت

برای برجسته‌سازی نواحی مختلف در یک صورت بیضی‌شکل، دستورالعمل زیر را در نظر داشته باشید:

  • از هایلایتر برای درخشان‌کردن چهره استفاده کنید
  • ناحیه زیر چشم را با هایلایتری که یک الی 2 درجه از رنگ طبیعی پوست روشن‌تر است، سایه بزنید. یک مثلث وارونه در ناحیه زیر چشم ایجاد کنید تا سایه زدن باعث جلوه بهتری در فرم کلی صورت شود.
  • با براش زاویه‌دار، نواحی وسط پیشانی و وسط چانه خود را سایه بزنید. پس از این کار، نور در فرم بیضی‌شکل چهره بازتاب می‌کند. این مرحله را با سایه زدن ملایم نواحی زیر چشم و استخوان ابرو به پایان برسانید تا نقاط زیر چشم، روشن به نظر برسند.
  • کمی هایلایتر روی گونه‌ها بکشید تا این ناحیه از صورت کمی کم‌رنگ‌تر نشان داده شود.
یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های صورت بیضی‌شکل، تخم‌مرغی بودن فرم چهره است.

صورت‌هایی که الماسی‌شکل هستند، بیشترین شباهت را به صورت‌های بیضی‌شکل دارند؛ به‌همین دلیل است که می‌توان همین دستورالعمل را برای کانتور‌کردن آنها هم در نظر گرفت و همین انتظارات را داشت. به‌طور کلی، تمامی فرم‌های صورت که پیشانی و چانه در آنها کشیده هستند، می‌توانند با همان روشی که صورت‌های بیضی‌شکل کانتورینگ می‌شوند، آرایش شوند.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت کشیده و لاغر؛

جراحی کانتورینگ صورت و تفاوت آن با نوع آرایشی

کانتورینگ صورت بیضی فقط نوعی تکنیک آرایشی نیست و بعضی از افراد تمایل دارند تا اهداف مورد نظرشان را در کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها دنبال کنند. جراحی کانتورینگ صورت به‌منظور ایجاد فرم‌های همیشگی و از بین بردن علائم پیری انجام می‌شود.

زنان می‌توانند با این جراحی به فرم صورت باریک‌تر، جوان‌تر و ظاهر V شکل دست پیدا کنند و مردان هم می‌توانند، ظاهری مردانه‌تر با خط فک برجسته و تراش‌خورده داشته باشند.

هیچ تکنیک استانداردی در جراحی کانتورینگ وجود ندارد و عمل زیبایی با توجه به خواسته‌های بیمار صورت می‌پذیرد. مشکلات و معایبی که با این تکنیک جراحی حل می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • گونه‌های توخالی یا صاف
  • فک مربعی‌شکل
  • چانه عقب‌رفته یا بیرون‌زده
  • عدم تقارن صورت
  • بدشکل‌بودن ساختار صورت به‌دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی
  • گوش‌های برجسته و بدفرم

انواع مختلف جراحی کانتورینگ صورت

تکنیک‌های مختلفی برای کانتورینگ صورت بیضی‌شکل مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر هستند:

  • نوع غیرتهاجمی: شامل بوتاکس و روش Filter Injection
  • نوع تهاجمی: لیپوساکشن، برداشتن عضلات صورت، از بین بردن چربی‌ها، پیوند بافت، ایمپلنت‌های صورت برای برجسته‌کردن گونه‌ها و خطوط فک، جراحی فک، جراحی گوش برای عقب زدن گوش‌ها و تغییر شکل برجسته آنها

معمولاً در روش‌های تهاجمی از بیهوشی عمومی و بستری کوتاه‌مدت برای درمان حال بیمار استفاده می‌شود. جراح سعی می‌کند با استفاده از تیغ جراحی و تخصصی که دارد، شکل طبیعی یا ناهنجار نواحی صورت را به فرم ایده‌آل بیضی‌شکل نزدیک کند.

چرا کانتورینگ به روش آرایشی مطمئن‌تر است؟

کانتورینگ صورت بیضی با استفاده از تکنیک آرایشی به‌مراتب بهتر و مطئمن‌تر است، چرا که جراحی کانتورینگ صورت دارای خطرات زیر خواهد بود:

  • واکنش نامطلوب بدن به بیهوشی
  • ابتلا به عارضه سروما (تجمع مایع در زیر پوست)
  • احتمال ابتلا به عارضه هماتوم (جمع‌شدن خون اضافه یا مُرده زیر پوست)
  • عفونت، زخم یا ایمپلنت‌های زیرجلدی
  • باقی ماندن جای زخم و اسکار روی پوست
  • عدم تقارن در دوطرف چهره

ممکن است برای درمان هرکدام از موارد بالا مجدداً نیاز به جراحی دوباره داشته باشد. روش کانتورینگ صورت با استفاده از روش آرایشی هیچ‌کدام از مخاطرات بالا را ندارد و هر زمان که اراده کنید، در اختیار شما و مشتریانتان قرار خواهد گرفت.

ممکن است برای درمان هرکدام از موارد بالا مجدداً نیاز به جراحی دوباره داشته باشد.

صورت‌های بیضی‌شکل، ایده‌آل‎ترین فرم ممکن را دارند و مشخصات ویژه آنها باعث می‌شود آرایشگران و گریمورها، تکنیک‌های مدرنی را برای آنها طراحی کنند. یکی از تکنیک‌های ویژه‌ای که برای آرایش صورت‌های ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود، کانتورینگ صورت بیضی است. در این روش از آرایش صورت، سعی می‌شود تا گونه‌ها برجسته‌تر، بینی کوچک‌تر، خطوط فک و چانه مشخص‌تر و صورت شخص جذاب‌تر شود.

در این مقاله به نوع دیگری از کانتورینگ صورت که با جراحی انجام می‌شود هم اشاره‌ای کردیم. بعضی از افراد که از ناهنجاری‌های مادرزادی یا عدم تقارن رنج می‌برند، می‌توانند با استفاده از روش‌های تهاجمی یا غیرتهاجمی کانتورینگ صورت به فرم ایده‌آل چهره خود دست یابند.

منبع ++

کانتورینگ صورت بیضی چیست؟

تکنیک آرایشی کانتورینگ صورت بیضی با توجه به نزدیک‌تر‌کردن فرم صورت افراد به شکل بیضی طراحی شده است؛ چراکه شکل هندسی بیضی می‌تواند صورت شخص را به فرم‌های ایده‌آل آرایشی نزدیک‌تر کند تا هایلایت‌های مناسب برای زیباتر‌کردن چهره او مهیا شوند.

هایلایتینگ چه تکنیکی است؟

هایلایتینگ (Highlighting) تکنیکی است که دقیقاً عملکردی برعکس کانتورینگ صورت دارد. وقتی از این تکنیک برای آرایش صورت استفاده می‌شود، مناطق تحت آرایش با استفاده از سایه روشن، برجسته‌تر نشان داده خواهند شد.

آیا کانتورینگ صورت باید پس از زیرسازی انجام شود؟

آرایش با تکنیک کانتورینگ معمولاً پس از زیرسازی و کانسیلر انجام می‌شود. کانتورهای کرم یا مایع را می‌توان مستقیماً روی زیرسازی صورت‌اجرا کرد و سپس انتظار داشت ترکیب خوبی از آنها حاصل می‌شود.

۲۸ مهر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی