کانتورینگ صورت کشیده
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه zohre.kh

کانتورینگ صورت کشیده و لاغر؛ آموزش حرفه‌ای و قدم به قدم

به این مطلب امتیاز دهید

اگر در قرن جدید به عکس‌های میکاپ‌ ۲۰ سال پیش نگاه کنید، شاید به نظرتان مسخره بیاید و خنده‌تان بگیرد. در سال‌های پیشین جذابیت آرایش خلیجی برای ایرانیان بسیار زیاد بود و افراد ترجیح می‌دادند در مهمانی‌های مختلف این میکاپ را انجام دهند. اما صنعت میکاپ با پیشرفت جهانی خود سعی در طبیعی نشان‌دادن جلوه صورت داشته و پیروی از این ترند جهانی در میکاپ آرتیست‌های ایرانی هم دیده می‌شود.

امروزه مشاهده می‌کنیم توجه به فرم‌های مختلف صورت بیشتر شده و افراد سعی می‌کنند با توجه به آن، از تکنیک‌های میکاپ استفاده کنند و صورت خود را جذاب‌تر نشان دهند. صورت کشیده یکی از شایع‌ترین فرم‌های چهره است که با یک میکاپ طبیعی تبدیل به کاریزماتیک‌ترین شکل صورت می‌شود.

تکنیک‌های کانتورینگ صورت کشیده بسیار کاربردی هستند و اگر شما هم فرم صورتتان این‌چنینی است، می‌توانید با استفاده از آن‌ها زیبایی خود را دوچندان کنید. کانتورینگ صورت به شما کمک می‌کند زیبایی‌هایی چهره را بیشتر نمایان کرده و به همین منوال جذابیت ظاهری خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا ابزارهای مناسب کانتورینگ صورت کشیده را معرفی کنیم و تکنیک‌های ساده استفاده از آن‌ها را به شما آموزش دهیم.

ابزارهای کانتورینگ صورت کشیده

پیش از آموزش هر تکنیکی، باید با ابزارهای انجام یک میکاپ حرفه‌ای برای صورت‌های کشیده آشنا شوید. کیفیت این لوازم آرایشی نقش مهمی در نتیجه میکاپ شما دارد. بنابراین سعی کنید با توجه به نکاتی که در ادامه شرح می‌دهیم، بهترین انتخاب را داشته باشید.

تکنیک‌های کانتورینگ صورت کشیده بسیار کاربردی هستند و اگر شما هم فرم صورتتان این‌چنینی است، می‌توانید با استفاده از آن‌ها زیبایی خود را دوچندان کنید.

پرایمر، ابزار کانتورینگ صورت کشیده

یکی از اصلی‌ترین ابزار برای کانتورینگ صورت کشیده که باید پیش از استفاده از هر لوازم آرایشی مورد توجه قرار گیرد، پرایمر صورت است. وظیفه پرایمرها یکدست‌کردن پوست صورت به‌عنوان پایه آرایش است که نتیجه‌اش ماندگاری بالای سایر لوازم آرایشی خواهد بود، زیرا چربی زیاد یا خشکی بالای پوست را به حالت نرمال می‌رساند و همین امر سبب می‌شود لوازم آرایشی روی صورت شما اصطلاحا ماسیده نشوند.

خصوصا در فصل تابستان که هوا گرم و در برخی نقاط شرجی می‌شود، این مشکل بیشتر نمود پیدا می‌کند. به‌همین علت است که استفاده از پرایمر به‌عنوان آماده‌ساز صورت در میکاپ‌های تخصصی و روزانه مرسوم است. پوشاندن منافذ باز پوست، آبرسانی و متعادل‌کردن میزان قرمزی پوست از دیگر مزایای پرایمرها است.

پرایمرها به‌عنوان مهم‌ترین و بیسیک‌ترین ابزار جهت کانتورینگ صورت کشیده و لاغر باید متناسب با جنس پوستتان باشند. بنابراین باید بدانید جنس و بافت پوست شما چیست و بر اساس آن یک پرایمر باکیفیت را انتخاب و خریداری کنید. به یاد داشته باشید انتخاب یک پرایمر مناسب تاثیر بسزایی در ماندگاری آرایش بر پوست شما و زیباتر‌شدن آن خواهد داشت. در ادامه می‌خواهیم شما را برای خرید یک پرایمر خوب راهنمایی کنیم.

پرایمر مناسب پوست‌های چرب و جوش‌دار

اگر پوست چرب و پر از جوشی دارید، باید از پرایمری استفاده کنید که غدد چربی صورتتان را تحریک نکند و موجب بروز جوش نشود. بنابراین باید به دنبال پرایمری باشید که در فرمولاسیون آن از سالیسیلیک اسید و «BHA» استفاده شده باشد. اصولا پرایمری که دارای این ترکیبات است، غلظت بالایی دارد، چربی‌های اضافه پوست شما را از بین می‌برد و درخششی که ناشی از چرب‌بودن پوست صورت است را برطرف می‌کند. نتیجه این امر صاف نشان‌دادن بافت پوست صورت و کمک به پنهان‌کردن جوش‌ها خواهد بود.

اگر پوست چرب و پر از جوشی دارید، باید از پرایمری استفاده کنید که غدد چربی صورتتان را تحریک نکند و موجب بروز جوش نشود.

پرایمر مناسب پوست‌های خشک و حساس

اگر پوست خشک و حساسی دارید و دائما حس می‌کنید پوست صورتتان کشیده می‌شود، باید دنبال پرایمرهای مناسب پوست حساس بگردید. پرایمر مناسب برای چنین پوستی باید در ترکیباتش از روغن جوجوبا، هیالورونیک اسید، روغن بادام، روغن گل رز و ویتامین c استفاده شده باشد.

پرایمری با این ویژگی، پوست شما را از حالت خشکی خارج کرده، مرطوب می‌کند و به جای اینکه جذب بافت عمقی پوستتان شود، به‌خوبی با آن ترکیب می‌شود.

پرایمر مناسب پوست‌های نرمال و مختلط

اگر پوست شما نرمال یا ترکیبی است (هم خشک است و هم چرب، به شکلی که در ناحیه پیشانی و بینی احساس چربی و در قسمت گونه‌ها احساس خشکی دارید) باید دنبال پرایمری بگردید که که هم از ویتامین C و هم از ویتامین E در فرمولاسیون خود بهره برده باشد.

این پرایمر باعث می‌شود پوست صورتتان همیشه تعادل خود را حفظ کند و از وضعیت خشک و چرب‌بودن هم‌زمان خارج شود. این مسئله یقینا جلوه آرایش و کانتورینگ صورت شما را دوچندان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:‌ کانتورینگ صورت گرد و تپل

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

کرم پودر، ابزار کانتورینگ صورت کشیده

یکی دیگر از ضروری‌ترین ابزارها برای کانتورینگ صورت کشیده، کرم پودر است. کرم پودر‌ها انواع متعددی دارند و هر کدام ویژگی منحصربه‌فردی از خود نشان می‌دهند.

شما برای انتخاب هر یک از این کرم پودرها باید حتما جنس پوست خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید تا آرایش روی پوستتان ماسیده نشود و تا چند ساعت به بهترین شکل ممکن خود باقی بماند. در ادامه انواع کرم پودر و کاربردهایشان را به شما معرفی می‌کنیم.

کرم پودر مایع

همان‌طور که از نام این کرم پودر پیدا است، به شکل مایع بوده و به‌راحتی با انواع براش و اسفنج روی پوست صورتتان پخش می‌شود. هر چند نتیجه استفاده از کرم پودر مایع، پوستی یکدست و شفاف است، اما این کرم پودر از لحاظ میزان ماندگاری روی پوست دارای مدل‌های مختلفی بوده و هنگام خرید باید حتما به این موضوع توجه کنید؛ زیرا اگر دوام بالایی نداشته باشد، سریعا روی صورت ماسیده می‌شود و تمام آرایش شما را به‌هم می‌ریزد.

همان‌طور که از نام این کرم پودر پیدا است، به شکل مایع بوده و به‌راحتی با انواع براش و اسفنج روی پوست صورتتان پخش می‌شود.

کرم پودر پودری

اگر پوست چربی دارید، بهترین گزینه برای شما کرم پودر پودری خواهد بود، زیرا باعث می‌شود درخشش ناشی از چربی پوست را خنثی کرده و جلوه‌ای مات به آن بدهد. البته این کرم پودر معایبی نیز در مقایسه با همتایان خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به دوام و ماندگاری پایین نسبت به دیگر کرم پودرها اشاره کرد. به‌همین علت به‌طور مرتب باید آن را تمدید کنید.

اگر هم که پوست خشک و حساسی دارید، به هیچ‌وجه نباید سراغ کرم پودرهای پودری بروید، زیرا این محصولات باعث می‌شود نواحی خشک پوست برجسته‌تر شوند و صورت شما حالت پوسته‌پوسته‌ای به خود بگیرد.

کرم پودر ماتیکی یا استیکی

کرم پودر استیکی یا ماتیکی یکی از بهترین و محبوب‌ترین انواع کرم پودرها محسوب می‌شود. اگر پوست شما چرب است و دوست دارید کرم پودرتان روی پوست صورتتان دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد، باید سراغ کرم پودرهای استیکی بروید.

این نوع کرم پودر به شکل جامد بوده و همین امر سبب می‌شود نسبت به کرم پودر پودری و مایع از قدرت پوشش و دوام بسیار بالاتری برخوردار باشد. البته فراموش نکنید کرم پودر ماتیکی برای پوست‌های خیلی خشک و حساس گزینه مناسبی نیست و بافت آرایش را غیرطبیعی می‌کند.

کرم پودر کرمی

نوبت به پوست‌های خشک و حساس رسید. اگر پوست خشک و حساسی دارید و روی صورتتان به دلیل خشکی، لک به وجود آمده است، باید برای زیرسازی کانتورینگ صورت دنبال کرم‌ پودری باشید که به پوست شما آبرسانی کند.

کرم پودر کرمی، مناسب‌ترین گزینه برای این کار است و توصیه می‌کنیم برندهای مختلف تولیدکننده این نوع کرم پودر را بررسی کنید. توجه داشته باشید کرم پودر کرمی از لحاظ ماندگاری مدل‌های مختلفی دارد و هنگام خرید باید حتما به این نکته توجه کنید.

پالت کانتورینگ، ابزار کانتورینگ صورت کشیده

همان‌طور که واضح است، پالت کانتورینگ را باید مهم‌ترین جز از ابزار کانتورینگ صورت کشیده دانست. ویژگی مثبت این پالت‌های کامل و حرفه‌ای، طیف رنگ‌های تیره و روشن متعددی است که از آن برخوردار است و برای کانتور‌کردن تمام اجزای صورتتان به کمک شما می‌آید.

یکدست‌کردن بافت صورت، پوشاندن جای جوش، آکنه، لک و کک‌ومک‌ها، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای پالت کانتورینگ است. حتی اگر تتو یا ماه‌گرفتگی دارید و می‌خواهید در میکاپ خود آن را بپوشانید، پالت کانتورینگ این کار را برایتان انجام می‌دهد. این ابزار درعین سبک‌بودن، دوام و ماندگاری بالایی روی پوست صورتتان دارد و اگر تا چند ساعت هم میکاپتان را نگه دارید، به هیچ‌عنوان خسته نمی‌شوید.

شما می‌توانید از رنگ‌های روشن این پالت برای برجسته‌‌کردن زیر چشم‌ها و گونه‌ها استفاده نمایید و اگر پیشانی بلندی دارید و می‌خواهید آن را کوتاه‌تر نشان دهید یا بر زوایای خاصی از صورت تاکید کنید، می‌توانید به سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید.

کانسیلر، ابزار کانتورینگ صورت کشیده

کانسیلرها اساسا اهمیت زیادی در میکاپ و کانتورینگ صورت کشیده دارند، زیرا این ابزار قادرند بسیاری از نقص‌های صورت مثل جوش و جای جوش، سیاهی زیر چشم‌ها، لکه‌های پوستی، کک و مک و … را که نمی‌شود با کرم پودر پنهان کرد، پنهان کنند.

درحقیقت کانسیلر‌ها به‌عنوان بهترین و قو‌ترین پوشاننده به کار شما می‌آیند. کانسیلر‌ها رنگ‌ها و انواع مختلفی دارند و بر همین اساس کارایی خاصی از خود نشان می‌دهند. در ادامه این بخش، انواع کانسیلر را به شما معرفی می‌کنیم.

درحقیقت کانسیلر‌ها به‌عنوان بهترین و قو‌ترین پوشاننده به کار شما می‌آیند.

کانسیلر مایع

همان‌طور که از نام این کانسیلر مشخص است، بافت آن به شکل مایع بوده و به‌همین علت پوشانندگی خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین به هیچ‌وجه باعث بسته‌شدن منافذ پوست نمی‌شود و روی پوست شما احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند.

این کانسیلر محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این نوع کانسیلر استفاده کنند، زیرا می‌توانند با استفاده از آن هم نقاط تیره پوست را با ماندگاری بسیار بالا بپوشانند و هم چین‌وچروک‌های پوستی را کاملا محو کنند. اما اگر پوست خشکی دارید، به شما توصیه می‌کنیم سراغ کانسیلر مایع نروید، زیرا این کانسیلر روی پوست خشک ایستادگی ندارد.

کانسیلر ماتیکی یا استیکی

اما در مقابل اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از کانسیلر ماتیکی یا استیکی استفاده کنید. کانسیلرهای استیکی حالتی نیمه جامد دارند و بعد از قرار‌گرفتن روی پوست‌های خشک دچار ریزش نمی‌شوند. اگر پوست چربی دارید، به هیچ‌وجه سراغ کانسیلرهای ماتیکی نروید، زیرا این محصولات با بستن منافذ پوست، باعث ترشح بیشتر غدد چربی و به‌هم ریختن سطح PH صورتتان می‌شوند.

کانسیلر جامد یا کرمی

شکل دیگری از کانسیلر وجود دارد که به آن کانسیلر کرمی یا جامد می‌گویند. این ابزار به علت جامد بودنشان کاربرد زیادی جهت پوشاندن چین‌وچروک ندارند، اما قدرت پوشانندگی بالای آن‌ها در محو‌کردن لک‌ها و جای جوش‌ها بین همه میکاپ آرتیست‌ها معروف است.

نکته بسیار مهمی که هنگام استفاده از این کانسیلرها باید رعایت کنید این است که در میزان مصرف آن احتیاط لازم را داشته باشید، زیرا جامد‌بودن آن، باعث ریزش، بسته‌شدن منافذ پوست و در نهایت خراب‌شدن آرایش شما می‌شود.

کانسیلر مدادی

کانسیلرهای مدادی به علت داشتن قدرت پوشانندگی بسیار بالا به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزار کانتورینگ صورت کشیده شناخته می‌شوند. این نوع کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش‌های ریز و درشت، خصوصا در نواحی لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما می‌توانید برای بهتر‌شدن جلوه میکاپ خود و پنهان‌کردن جای جوش، لک و کک‌ومک به این محصولات اعتماد کنید.

کانسیلرهای رنگی

جذاب‌ترین نوع از کانسیلرها، نوع رنگی آن‌ها است و شما می‌توانید این محصولات را در رنگ‌های سبز، بنفش، صورتی و زرد خریداری کنید. هرکدام از این رنگ‌ها ویژگی‌ خاصی دارند و برای پوشاندن بخشی از صورت به کار می‌آیند. این ابزار در کانتورینگ صورت کشیده اهمیت زیادی دارند و بدون آن‌ها فرایند کانتورینگ صورت به‌خوبی انجام نخواهد شد. در ادامه شما را با انواع کانسیلر رنگی آشنا می‌کنیم.

  • کانسیلر سبز

برای رفع جای جوش‌های قرمز رنگ، باید از کانسیلر سبز استفاده کنید. در علم رنگ‌شناسی این رنگ می‌تواند جلوه رنگ قرمز را خنثی کند و به‌همین علت مناسب‌ترین گزینه برای لک‌های قرمز رنگ به‌شمار می‌آید.

برای رفع جای جوش‌های قرمز رنگ، باید از کانسیلر سبز استفاده کنید.
  • کانسیلر بنفش

اگر پوست زرد و رنگ‌پریده‌ای دارید، برای زنده‌کردن جلوه صورت در کانتورینگ و میکاپ نیازبه کانسیلر بنفش خواهید داشت، زیرا این مدل کانسیلر زردی و رنگ‌پریدگی صورت شما را خنثی می‌کند.

  • کانسیلر صورتی

کانسیلر صورتی با پوشاندن تیرگی زیرچشم‌ها و لکه‌هایی که رنگی متمایل به بنفش دارند، به کمک شما می‌آید. اگر سیاهی زیر چشمتان با کرم پودر و کانسیلرهای دیگر پنهان نمی‌شود، اطمینان داشته باشید کانسیلر صورتی شما را راضی خواهد کرد.

  • کانسیلر زرد

کانسیلر زرد عملیات رفع تیرگی جای جوش‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. اگر روی پوست صورتتان لک و جای جوش‌های فراوانی وجود دارد، توصیه می‌کنیم درمیانلوازم آرایشی خود یک کانسیلر زردرنگ داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت؛ 

پنکک از ابزار کانتورینگ صورت

پودر یا همان پنکک با تثبیت آرایش صورتتان جلوه خوبی به چهره شما می‌دهد. شما باید پس از استفاده از پرایمر، کرم پودر، پالت کانتورینگ و کانسیلر از پنکک کمک بگیرید و میکاپ خود را فیکس کنید.

درحقیقت استفاده از پنکک به شما کمک می‌کند از ریزش یا ماسیدن مواد آرایشی جلوگیری کنید و تا چند ساعت از میکاپ خود بهره ببرید. فراموش نکنید پودر یا پنکک طیف‌های رنگی متنوعی دارد و شما با توجه به رنگ پوستتان باید متناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

هایلایتر، ابزار کانتورینگ صورت کشیده

یکی دیگر از مهم‌ترین تکنیک‌های کانتورینگ صورت کشیده، برجسته‌کردن و روشن‌کردن اجزایی از چهره است که به گردتر نشان‌دادن صورتتان کمک می‌کند. برای هایلایت‌کردن صورت شما باید از یک رنگ تیره و یک رنگ روشن استفاده کنید تا بتوانید جلوه اجزای مختلف چهره‌تان را به نمایش بگذارید.

سایه چشم، ابزار کانتورینگ صورت کشیده

کانتورینگ تنها به پوست گونه و زاویه فک شما محدود نمی‌شود. حتما برای تکمیل میکاپ باید به سراغ چشم‌هایتان هم بروید. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند چشم‌های خود را درشت‌تر نشان دهند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، نباید سایه چشم که از مهم‌ترین بخش‌های یک میکاپ حرفه‌ای است را فراموش کنید.

بهتر است پالت سایه‌ای خریداری کنید که از رنگ‌های روشن و تیره تشکیل شده باشد تا با ترکیب آن‌ها بتوانید طبیعی‌ترین شکل ممکن از آرایش چشم را داشته باشید.

براش‌ها، ابزار کانتورینگ صورت کشیده

آخرین بخش از معرفی ابزار کانتورینگ صورت کشیده را به براش‌ها اختصاص داده‌ایم. شما برای انجام هر مرحله از میکاپ به براش یا اسفنج مخصوصی نیاز دارید تا بافتی طبیعی به صورت خود بدهید. شما باید بتوانید رنگ‌های تیره و روشنی که در آرایشتان استفاده می‌کنید را با یکدیگر ترکیب کنید و مرز مشخصی بین بخش‌های صورت خود باقی نگذارید.

مشخصا براش‌هایی که برای کانتورینگ صورت کشیده استفاده می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند و هر کدام کاربردهای منحصربه‌فردی دارند. در ادامه انواع این محصولات را معرفی می‌کنیم.

براش کانتورینگ

برای ترکیب‌کردن کرم پودر مایع یا کانسیلر مایع در کانتورینگ صورت، نیازبه براش مخصوص کانتورینگ خواهید داشت. وجه متمایز این براش‌ها استحکام سرشان است که برای پخش‌کردن مواد مایع روی پوست صورت بهترین عملکرد را دارند.

براش هایلایت

در بخش‌های پیشین از اهمیت هایلایتر در کانتورینگ صورت کشیده صحبت کردیم. برای اینکه بتوانید هایلایتر را روی پوست خود استفاده کرده و با کمک آن بخش‌های مختلف صورت را برجسته کنید، نیازبه براش هایلایت دارید. این براش‌ها سر گرد و صافی دارند و به شما کمک می‌کنند بافت پوست صورت را یکدست کنید.

برای ترکیب‌کردن کرم پودر مایع یا کانسیلر مایع در کانتورینگ صورت، نیازبه براش مخصوص کانتورینگ خواهید داشت.

براش ترکیب، بلندر یا اسفنج آرایشی

مهم‌ترین اصل کانتور‌کردن صورت، تلاش برای طبیعی نشان‌دادن آن است. مشخصا دوره آرایش‌های غلیظ و خلیجی گذشته است و شما برای داشتن یک چهره بی‌نقص و زیبا باید کاری کنید که جلوه میکاپتان در طبیعی‌ترین شکل خودش باشد. لازمه این امر، آشنایی با اصول کانتورینگ و بلندینگ آرایش است.

در حقیقت شما باید بتوانید خطوط واضح روی پوست که بر اثر استفاده از لوازم آرایشی مختلف به وجود آمده است را از بین ببرید و برای این کار باید از اسفنج یا همان بلندر استفاده کنید. این ابزار باعث می‌شوند لوازم آرایشی تیره و روشنی که استفاده کرده‌اید به‌خوبی ترکیب شده و خطوط آن کاملا محو شود.

به پوستت جون تازه بده

مراحل کانتورینگ صورت کشیده

زیرسازی

ابتدا زیرسازی صورت با استفاده از پرایمر و کرم پودر را انجام دهید. در این مرحله باید تیرگی‌ها، عیب‌ها و نقص‌های پوست صورت خود را کاملا برطرف کنید. توجه داشته باشید رنگ فوندانسیون صورتتان باید با رنگ پوستتان یکی باشد تا آرایشی طبیعی داشته باشید.

کانتورکردن

با استفاده از یک براش آرایشی باریک، خطی به موازات خط رویش موهای خود بکشید. این خط باعث می‌شود پیشانی شما کمی کوچک‌تر از حالت عادی به نظر برسد و چهره‌تان کمی گردتر شود. خطوط کانتورینگ باید یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست صورتتان باشد.

با یک براش مخصوص کانتورینگ روی گونه‌های خود خط بکشید، این مرحله در جلوه نهایی میکاپتان تاثیر زیادی خواهد داشت. خط کانتور را از گوش‌هایتان آغاز کرده و تا وسط گونه‌ها امتداد دهید.

باید روی هر گونه به شکلی خط بکشید که درست زیر استخوان گونه‌تان قرار گیرد. به همین منوال یک خط کوچک درست در وسط چانه‌تان بکشید و سپس این خط را به سمت گردن خود (رو به پایین) محو کنید. این کار باعث باریک نشان‌دادن چانه‌تان خواهد شد.

استفاده از هایلایتر

  • هایلایتر مناسب را انتخاب کنید و زیر چشم‌هایتان یک مثلث وارونه بکشید.
  • برای روشن‌تر‌کردن صورت می‌توانید با استفاده از کانسیلر یا هایلایتر، دو مثلث وارونه زیر چشم‌هایتان بکشید تا درخشان‌تر شوند و حلقه‌های تیره زیر آن از بین بروند.
  • در ادامه خطی در امتداد بخش بالای گونه‌های خود بکشید تا این نواحی برجسته‌تر دیده شود. لزومی ندارد این خطوط مانند خطوط کانتورینگ سراسر ‌گونه‌هایتان را بپوشاند.
  • بعد از این مرحله، با کشیدن خطی از بالا تا پایین بینی، این بخش را نیز هایلایت کرده و آن را زیباتر نشان دهید.

محو خطوط کانتورینگ

با استفاده از یک بیوتی بلندر یا اسفنج مرطوب، با حرکاتی دورانی و کوتاه خطوط کانتورینگ را محو کنید. توجه داشته باشید باید از قسمت گرد اسفنج برای این کار استفاده کنید و با ضربه‌زدن و پخش‌کردن خطوط این فرایند را به اتمام برسانید. این مرحله بسیار مهم است و باید نهایت دقت را خرج دهید. عجله‌کردن و بی‌اهمیت پنداشتن مرحله بلندینگ میکاپ، شما را زشت و غیرطبیعی خواهد کرد.

تثبیت آرایش

با استفاده از پودر یا اسپری تثبیت‌کننده، میکاپ خود را در طول روز ثابت نگه دارید. از یک براش نازک و ظریف برای پخش‌کردن پودر فیکس استفاده نمایید.

با استفاده از یک بیوتی بلندر یا اسفنج مرطوب، با حرکاتی دورانی و کوتاه خطوط کانتورینگ را محو کنید.

رژگونه

با یک براش آرایشی مناسب، کمی رژگونه که به رنگ چهره‌تان بیاید بزنید و سعی کنید فقط گردی گونه خود را هدف قرار دهید تا صورت کشیده شما جذابیت بیشتری از خود نشان دهد. به هیچ‌وجه از رژگونه براق استفاده نکنید، زیرا جلوه قسمت‌های هایلایت شده را از بین خواهد برد.

با تکنیک‌ها و ابزارهای کانتورینگ صورت کشیده آشنا شدید. رعایت اصول ابتدایی کانتورینگ اهمیت بسزایی در جلوه نهایی میکاپتان دارد و شما با استفاده از این نکات می‌توانید چهره‌ای دلنشین و طبیعی داشته باشید.

منبع +++

اصلی ترین ابزار کانتورینگ چیست؟

یکی از اصلی‌ترین ابزار برای کانتورینگ صورت کشیده که باید پیش از استفاده از هر لوازم آرایشی مورد توجه قرار گیرد، پرایمر صورت است. وظیفه پرایمرها یکدست‌کردن پوست صورت به‌عنوان پایه آرایش است که نتیجه‌اش ماندگاری بالای سایر لوازم آرایشی خواهد بود، زیرا چربی زیاد یا خشکی بالای پوست را به حالت نرمال می‌رساند و همین امر سبب می‌شود لوازم آرایشی روی صورت شما اصطلاحا ماسیده نشوند.

کرم پودر مایع چیست؟

همان‌طور که از نام این کرم پودر پیدا است، به شکل مایع بوده و به‌راحتی با انواع براش و اسفنج روی پوست صورتتان پخش می‌شود. هر چند نتیجه استفاده از کرم پودر مایع، پوستی یکدست و شفاف است، اما این کرم پودر از لحاظ میزان ماندگاری روی پوست دارای مدل‌های مختلفی بوده و هنگام خرید باید حتما به این موضوع توجه کنید؛ زیرا اگر دوام بالایی نداشته باشد، سریعا روی صورت ماسیده می‌شود و تمام آرایش شما را به‌هم می‌ریزد.

محو خطوط کانتورینگ چگونه است؟

با استفاده از یک بیوتی بلندر یا اسفنج مرطوب، با حرکاتی دورانی و کوتاه خطوط کانتورینگ را محو کنید. توجه داشته باشید باید از قسمت گرد اسفنج برای این کار استفاده کنید و با ضربه‌زدن و پخش‌کردن خطوط این فرایند را به اتمام برسانید. این مرحله بسیار مهم است و باید نهایت دقت را خرج دهید. عجله‌کردن و بی‌اهمیت پنداشتن مرحله بلندینگ میکاپ، شما را زشت و غیرطبیعی خواهد کرد.

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی