مراقبت از پوست صورت در زمستان
۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مراقبت از پوست صورت در زمستان

به این مطلب امتیاز دهید

پوست به‌عنوان یک عامل محافظ در برابر عوامل خارجی، در سلامتی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. شایع‌ترین عارضه‌ای که این وظیفه بسیار مهم را تهدید می‌کند، خشک‌شدن پوست است. احتمالاً به این فکر می‌کنید که باگذشت زمان در پوست صورت یا بدن تغییری ایجاد نمی‌شود. اما این طرز فکر اشتباه است؛ پوست بدنتان در طول روز، دچار تغییرات جدی می‌شود. عوامل تأثیرگذار در تغییر وضعیت پوست، آب‌وهوا و دمای محیط هستند. شما زمانی که در فصل تابستان قرار دارید، روش‌های مراقبتی زیادی را برای محافظت از پوستتان انجام می‌دهید. اما بهتر است بدانید عوارض پوستی به فصل‌های گرم سال محدود نمی‌شوند و فصل زمستان هم برای پوستتان خطراتی ایجاد می‌کند. در این مقاله مهم‌ترین روش‌های مراقبت از پوست صورت در زمستان را بررسی خواهیم کرد تا سلامتی پوستتان در تمامی فصل‌های سال تضمین شود.

چرا مراقبت از پوست صورت در زمستان مهم است؟

اصلی‌ترین دلیل بروز عوارض پوستی، تحریک آن توسط عوامل بیرونی است. مواردی مانند باد، تغییر ناگهانی دما و استفاده از بخاری، پوست را تحریک می‌کنند. مشکلات پوستی به‌صورت خشکی، قرمزی و سایر علائم ظاهر می‌شوند. سلول‌های پوستی و لایه‌های لیپیدی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به‌عنوان یک محافظ قوی در برابر محرک‌های خارجی عمل می‌کنند.

شما زمانی که در فصل تابستان قرار دارید، روش‌های مراقبتی زیادی را برای محافظت از پوستتان انجام می‌دهید.

بیشتر بخوانید: اصول مراقبت از پوست در پاییز 

اگر این ترکیب در برابر خطرات بیرونی مانع خوبی باشند، پوست تحریک نمی‌شود. از طرفی، اگر عملکرد لایه بیرونی پوست به دلیل تغییرات محیطی ضعیف شود، پوست مقاومت خود را در برابر خطرات از دست می‌دهد و عوارض پوستی با شدت بیشتری بروز می‌کنند.

تقریباً در هیچ زمانی پوست از محافظت بدن کناره‌گیری نمی‌کند. اما در فصل زمستان به دلیل پیدایش شرایط خاص، این وظیفه را باقدرت کمتری انجام می‌دهد. خاصیت ارتجاعی و حفظ رطوبت پوست دچار اختلال می‌شود و صورت، ظاهر طبیعی‌اش را از دست می‌دهد.

هنگامی که دمای محیط به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند، رطوبت هم به همان اندازه در محیط کم می‌شود و مشکلاتی مانند خشکی و حساسیت در پوست صورت و لب‌ها پدید می‌آیند.

رعایت روش‌های مراقبتی در فصل زمستان، سلامتی و مقاومت پوست صورت را چندبرابر می‌کند و خطر بروز مشکلات کمتر می‌شود. به دلیل اینکه در فصل زمستان به مدت طولانی در هوای سرد قرار می‌گیرید، خشکی و پوسته‌پوسته شدن صورتتان بیشتر می‌شود.

همچنین عدم مراقبت از پوست و عدم استفاده از محصولات مرطوب‌کننده، مشکلات پوستی را به وجود می‌آورند و این عوارض، باعث ایجاد خارش و درد در پوست می‌شوند و زیبایی صورتتان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. اگر به این مسائل توجه نکنید، علائم عوارض پوستی در زمستان شدت پیدا می‌کنند و عارضه‌ای به نام «خارش زمستانی» را تجربه می‌کنید.

حتی بعضی مواقع این عوارض به‌قدری افزایش پیدا می‌کنند که برخی از قسمت‌های پوست صورتتان قرمز می‌شوند و در آن نواحی احساس درد می‌کنید. یکی دیگر از عوارض شایع پوستی که زیبایی و سلامتی شما را مورد تأثیر قرار می‌دهد، خشکی و ترکیدن لب‌‌ها است.

البته عوارض پوستی در فصل زمستان با شدت زیادی رخ نمی‌دهند؛ اگر پوستتان را در این فصل مرطوب نگه‌دارید، احتمال بروز مشکلات پوستی به صفر می‌رسد. به همین دلیل باید شما با ایجاد یک برنامه دقیق برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در هوای سرد

به پوستت جون تازه بده

کدام عوارض پوستی در فصل زمستان سلامتی شما را تهدید می‌کنند؟

شرایط آب‌وهوایی زمستان برای پوستتان عادی نیست. هوای خشک بیرون و کمبود رطوبت در منزل، دو عاملی هستند که پوست صورت را تحریک می‌کنند.

اولین عارضه شرایط سخت زمستان، خشکی پوست است. اگر برای رفع خشکی پوست صورت و لب‌هایتان اقدامی نکنید، احتمال بروز عوارض و بیماری‌ها بیشتر می‌شود. شایع‌ترین مشکلاتی که پس از خشکی شدید پوست به وجود می‌آیند، به شرح زیر است:

اولین عارضه شرایط سخت زمستان، خشکی پوست است.

آکنه

دلایل اصلی بروز آکنه، تولید بیش‌ازحد چربی و بسته‌شدن منافذ پوست توسط باکتری‌های مرده است. اما پوست خشک هم شرایط بروز این عارضه را فراهم می‌کند. تمامی قسمت‌های بدن، مستعد بروز آکنه هستند.

اما این مورد بیشتر روی صورت، گردن، شانه‌ها و بازوها مشاهده می‌شود. برای اینکه در فصل زمستان آکنه پوست صورت را تجربه نکنید، بهتر است برخورد دست‌ها با پوست صورت را کاهش دهید. همچنین استفاده از پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها، بروز آکنه به دلیل سرمای زیاد را کمتر می‌کند.

اگزما

خارش و تحریک پوست، دو علامت اصلی اگزما هستند که بیشتر در آرنج، زانو، دست و صورت مشاهده می‌شوند. اگر این علائم را دارید، برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، تعداد دفعات حمام‌کردن را کاهش دهید؛ برخورد آب با پوست بدن، این علائم را بیشتر می‌کند. همچنین اگر علائم شدیدتری مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید؛ احتمالاً تجویز یک داروی استروئیدی، گزینه مناسبی برای این مشکل است.

ترکیدن لب‌ها

شاید بدترین چیز در زمستان که زیبایی صورت شما را دگرگون می‌کند، قرمزشدن و ترکیدن لب‌ها است. پوست لب‌ها از لایه بسیار نازکی ساخته شده است.

به همین دلیل با قرارگرفتن در معرض خشکی، باد و رطوبت کم سریع‌تر دچار خشکی می‌شود. اگر این خشکی ادامه‌دار باشد، لب‌ها شکافته می‌شوند و خونریزی می‌کنند. شکافتن لب‌ها با درد همراه است و می‌تواند به یک محل مستعد برای تجمع باکتری‌ها تبدیل شود.

اگر لب‌هایتان در زمستان خشک شده است، از لیسیدن آن خودداری کنید. راه اشتباه برای مرطوب کردن لب‌ها، استفاده از آب دهان است که می‌تواند باعث تحریک بیشتر آن بشود و علائم را بدتر کند. مشاوران پوست و مو توصیه می‌کنند برای رفع این مورد، از بالم لب استفاده کنید. بالم لب علاوه بر مرطوب کردن پوست، درد حاصل از ترکیدن را کاهش می‌دهد.

شکافتن لب‌ها با درد همراه است و می‌تواند به یک محل مستعد برای تجمع باکتری‌ها تبدیل شود.

بیماری رینود

سرمای زیاد باعث بروز بیماری رینود نمی‌شود، اما می‌تواند علائم آن را تشدید کند. اگر به بیماری رینود مبتلا هستید، از قرارگرفتن در دمای بسیار پایین خودداری کنید. زمانی که دمای بدنتان بیش‌ازحد سرد می‌شود، رگ‌های خونی منقبض می‌شوند، گردش خون به‌سختی انجام می‌گیرد و رنگ پوست ناحیه آسیب‌دیده تغییر می‌کند؛

به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توانید قسمت سالم را از قسمت ناسالم پوست تشخیص دهید. اگر برای مدت طولانی بدنتان را در دمای پایین قرار دهید، سطح اکسیژن ناحیه آسیب‌دیده کاهش می‌یابد و رنگ آن به بنفش تیره تبدیل می‌شود. اگر از بیماری رینود رنج می‌برید، در فصل زمستان با پوشیدن لباس‌های گرم مانند دستکش و جوراب‌های ضخیم، علائم رینود را کنترل کنید.

بادسوختگی

باد شدید و سردی که در زمستان می‌وزد، تحریک پوست را بیشتر می‌کند. سوزش باد می‌تواند باعث خشکی و قرمزی پوست شود که به نام بادسوختگی معروف است.

معمولاً بادسوختگی صورت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید در فصل زمستان به مدت‌زمان طولانی در بیرون بمانید، صورت خود را با پوشش‌های مخصوص بپوشانید. محافظت از پوست صورت در برابر وزش باد، سلامت شما را افزایش می‌دهد.

خارش زمستانی

خشک‌شدن پوست صورت تجربه جالبی نیست. احتمالاً در فصل زمستان به دلیل سرمای زیاد بیرون، مدت زیادی را در داخل خانه سپری می‌کنید. گرمای زیاد محیط داخلی منزلتان، پوست را خشک می‌کند و حساسیت آن را بالا می‌برد. از طرفی زمانی که به بیرون می‌روید و در هوای به‌شدت سرد قرار می‌گیرید، این خشکی شدیدتر می‌شود.

افزایش تحریک پوست، خارش آن را بیشتر می‌کند که به عارضه «خارش زمستانی» معروف است. استفاده از لوسیون‌های آب‌رسان به‌عنوان راه‌حل این معضل پیشنهاد می‌شود.

پسوریازیس

این بیماری پوستی زمانی بروز می‌کند که سیستم دفاعی در حالت هشدار قرار می‌گیرد و بدن برای پاسخ به این هشدار، تولید سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل با بروز پسوریازیس، علائمی مانند لکه‌های خشک و پوست‌های پوسته‌پوسته روی بدن دیده می‌شود.

علت اصلی این بیماری سردی هوا و زمستان نیست. اما رعایت‌نکردن نکات مراقبتی، پوست را حساس و شدت علائم را بیشتر می‌کند. اگر علائم بیماری پسوریازیس را در پوست صورت و بدنتان مشاهده می‌کنید، خوددرمانی را کنار بگذارید و به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام مراجعه، از پزشک در مورد روش‌های مراقبت از پوست پسوریازیس در زمستان سؤال کنید.

بیشتر بخوانید: 20 روش درمان منافذ پوست صورت؛ 

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

کهیر سرد

در این بخش از مقاله مراقبت از پوست صورت در زمستان باید گفت، یکی از تصورات اشتباه در مورد عوارض پوستی این است که پوست نسبت به نور شدید آفتاب آلرژی دارد. اما پوست علاوه بر حساسیت در مقابل نور خورشید، به سرمای شدید هم حساس است. قرارگرفتن پوست بدن در محیطی با دمای بسیار شدید، حساسیت به سرما ایجاد می‌کند که به نام کهیر سرد شناخته می‌شود.

با بروز عارضه کهیر سرد، جوش‌های قرمز و بزرگی روی پوست بدن ظاهر می‌شوند. این جوش‌ها روی پوست خارش ایجاد می‌کنند. کرم آنتی‌هیستامین علائم این عارضه پوستی را کاهش می‌دهد، اما بهترین راه این است که به طور سریع از سرمای زیاد دوری کنید.

آکنه روزاسه

روزاسه باعث برافروختگی و قرمزی پوست صورت می‌شود. باوجوداینکه روزاسه در تمامی فصل‌ها بروز می‌کند، اما خشک‌شدن محیط در فصل زمستان هم یکی از دلایل این عارضه پوستی است. مراقبت از پوست‌های مبتلا به روزاسه، روش‌های مختص خود را دارد. اما اگر مستعد ابتلابه این عارضه پوستی هستید، در فصل زمستان پوست صورتتان را به طور منظم مرطوب کنید.

دلایل اصلی خشکی پوست صورت در زمستان چیست؟

هنگامی که در فصل زمستان دما کاهش می‌یابد، لباس‌های گرمتان را می‌پوشید. با این کار پوست بدنتان در مقابل سرمای شدید محافظت می‌شود. اما فراموش می‌کنید صورتتان را بپوشانید و به همین دلیل آسیب‌پذیری پوست این قسمت از بدنتان بیشتر می‌شود.

در زندگی روزمره پوست صورت نسبت به سایر قسمت‌های پوست بدن، با شرایط آب‌وهوایی و عوامل بیرونی تعامل بیشتری دارد. بنابراین، پوست صورت در مقابل کاهش رطوبت و دمای هوا، تأثیر منفی بیشتری می‌گیرد. مهم‌ترین عامل حیات پوست، آب است.

این عنصر رطوبت را بیشتر می‌کند و پوست را زنده نگه می‌دارد. با شروع فصل زمستان، رطوبت موجود در هوای محیط کم‌تر می‌شود. به همین دلیل، در این فصل سطح رطوبتی پوست به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و پوست صورت به یک عضو حساس تبدیل می‌شود. درنتیجه، پوست صورت خشک می‌شود و مشکلات پوستی بروز می‌کنند.

با شروع فصل زمستان، رطوبت موجود در هوای محیط کم‌تر می‌شود. به همین دلیل، در این فصل سطح رطوبتی پوست به‌شدت کاهش پیدا می‌کند

10 توصیه پزشکان برای حفظ سلامتی پوست در زمستان

خشکی پوست صورت و لب‌ها در فصل زمستان غیرممکن نیست، اما می‌توانید با ایجاد برخی تغییرات در روتین مراقبت از پوست، خشکی پوست و عوارض حاصل از آن را کاهش دهید. پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می‌کنند با کاهش شدید دما، از پوست خود مراقبت کنید و با استفاده از محصولات مناسب، آن را مرطوب و شاداب نگه‌دارید. مهم‌ترین نکاتی که سلامت پوستتان را تقویت می‌کنند، عبارتند از:

بلافاصله پس از شستن صورتتان، آن را مرطوب کنید

پوست برای حفظ سطح رطوبت، به طور طبیعی چربی تولید می‌کند. زمانی که صورتتان را می‌شویید، این چربی از سطح پوست پاک می‌شود. پس بهتر است برای جلوگیری از کاهش رطوبت پوست در زمستان، پس از هر بار شستشو، با استفاده از محصولات آب‌رسان آن را مرطوب کنید.

برای اینکه عادت مرطوب کردن پوست را فراموش نکنید، محصول آب‌رسان را کنار صابون صورت قرار دهید تا پس از شستن صورت، روتین مراقبت از پوست صورت در زمستان را اجرا کنید. همچنین هنگام سفر به مناطق برفی و سرد، یک بطری کوچک از محصول آب‌رسان را در کیف مسافرتی‌تان بگذارید.

همچنین هنگام سفر به مناطق برفی و سرد، یک بطری کوچک از محصول آب‌رسان را در کیف مسافرتی‌تان بگذارید.

برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

یکی از تصورات اشتباه در مراقبت از پوست این است که با شروع فصل زمستان و کاهش مدت‌زمان روز، استفاده از کرم ضدآفتاب توجیهی ندارد. اما اشعه مضر نور خورشید در فصل سرما هم وجود دارد و یک تهدید جدی برای سلامتی پوست صورتتان است.

بهتر است در این فصل، هر روز پس از استفاده از آب‌رسان، کرم ضدآفتاب را هم روی پوستتان بمالید. انجمن پوست آمریکا توصیه می‌کند که در زمستان، از ضدآفتاب با SPF30 استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست صورت در تابستان

از روتین‌های شبانه کمک بگیرید

یکی از روش‌های عالی برای احیا پوست و جلوگیری از خشکی آن، بهره‌بردن از روتین شبانه است. نرم‌کننده‌ها برای آب‌رسانی پوست گزینه مناسبی هستند، اما به دلیل اینکه این محصولات سنگین‌تر هستند، جذب آن‌ها در پوست به‌راحتی انجام نمی‌گیرد و به زمان زیادی نیاز است.

به همین دلیل، بهتر است کرم مرطوب‌کننده را شب‌ها قبل از خواب به صورتتان بمالید تا زمان کافی برای جذب آن وجود داشته باشد. اگر از محصولات مراقبت از پوست روی دستتان استفاده می‌کنید، یک کیسه پلاستیکی دور آن بپیچید تا از برخورد آن با ملحفه جلوگیری کنید.

برای مراقبت از پوست صورت در زمستان برنامه‌ریزی کنید

هوای خشک و سرد زمستان، تحریک‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، باید برای مراقبت از پوستتان یک روتین مناسب برای این فصل طراحی کنید. احتمالاً برخی از محصولاتی که در تابستان و بهار استفاده می‌کردید، برای زمستان مناسب نباشند.

بنابراین، با شروع فصل زمستان از مشاور پوست و مو در این مورد راهنمایی بگیرید. برای مثال، ممکن است برخی از محصولات آرایشی مانند عطر حساسیت پوست را بیشتر کنند. همچنین اگر پرداخت هزینه مشاوره مراقبت از پوست برایتان سخت است، روتین خود را ساده کنید. به این منظور، در زمستان فقط از یک محصول آب‌رسان و یک ضدآفتاب استفاده کنید.

دمای آب حمام را کاهش دهید

احتمالاً پس از پایان یک روز سرد زمستانی، زمانی که به خانه می‌روید، برای رفع خستگی یک دوش آب گرم می‌گیرید. آب با دمای خیلی بالا نسبت به آب ولرم چربی پوستتان را به مقدار زیادی از بین می‌برد. به همین دلیل، بهتر است هنگام حمام‌کردن از آب ولرم استفاده کنید.

همچنین ممکن است هنگام خشک‌کردن بدنتان با مالش شدید، پوستتان را تحریک کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم از یک حوله نرم استفاده کنید و خشک‌کردن صورتتان را به‌آرامی انجام دهید.

برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، از لایه‌برداری زیاد پوست خودداری کنید

لایه‌برداری به پوست شما کمک می‌کند که سلول‌های مرده از سطح آن حذف شوند و پوست شاداب و صاف به نظر برسد، اما اگر در انجام این کار افراط کنید یا از محصولات نامناسب استفاده کنید، پوستتان بیش‌ازحد لایه‌برداری می‌شود. لایه‌برداری به مقدار بیشتر از حد مجاز باعث می‌شود که پوست خشک و پوسته‌پوسته شود.

در نتیجه رطوبت پوست کاهش می‌یابد و به آن آسیب می‌رسد. در زمستان بهتر است از لایه‌بردارهای ملایم استفاده کنید. همچنین اگر پوستتان ترک می‌خورد، تا زمان بهبودی از مصرف لایه‌بردار خودداری کنید.

آب‌رسانی را از داخل بدن شروع کنید

برای اینکه در زمستان خشکی پوستتان شما را اذیت نکند، بدنتان را در طول روز به‌خوبی هیدراته کنید. اگر مصرف مایعات را به مقدار کافی در رژیم غذایی‌تان قرار ندهید، می‌تواند باعث تغییر ظاهر و خشکی پوستتان شود.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مصرف مایعات، غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 را با مشورت متخصص تغذیه در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. این دو ماده مغذی از سلول‌های پوستتان در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کنند و تولید سلول‌های جوان را افزایش می‌دهند.

برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، در انتخاب لباس دقت کنید

یکی از مواردی که امکان دارد به پوستتان آسیب بزند، لباس است. اگر پوست بدنتان استعداد خشک‌شدن بالایی دارد، سعی کنید هنگام خرید یا پوشیدن، لباس‌های گشاد و راحت را انتخاب کنید. جنس پارچه لباس هم اهمیت زیادی دارد و پارچه‌های بی‌کیفیت یکی از عوامل تحریک پوست هستند. همچنین برای شستن آن‌ها از شوینده‌های بی‌کیفیت استفاده نکنید؛ شوینده‌هایی که برای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند، بهترین گزینه هستند.

جنس پارچه لباس هم اهمیت زیادی دارد و پارچه‌های بی‌کیفیت یکی از عوامل تحریک پوست هستند.

دستکش بپوشید

شاید فراموش کنید که دست‌هایتان در برابر سرمای شدید زمستان سریع آسیب می‌بینند. خشک‌شدن پوست دست همانند سایر قسمت‌های بدن می‌تواند برایتان رنج‌آور باشد. برای محافظت از دستانتان در هوای سرد از دستکش‌هایی که به‌عنوان مانع در برابر عوامل خارجی هستند، استفاده کنید. همچنین هنگام شستشوی دست‌ها از مصرف صابون‌هایی که باعث خشکی دست‌ها می‌شوند، خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت های روزانه پوست؛

برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، از دستگاه‌های مرطوب‌کننده هوا استفاده کنید

در زمستان رطوبت محیط داخلی منزلتان مانند فضای بیرون کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از خشک‌شدن دست‌ها در داخل منزل، از دستگاه‌هایی که سطح رطوبت محیط را افزایش می‌دهند، بهره بگیرید. این وسیله کاربردی با سنجش رطوبت هوا، هنگام کاهش مقدار آن، به طور اتوماتیک روشن می‌شود و با تبخیر آب رطوبت را افزایش می‌دهد.

کاملاً طبیعی است که در زمستان پوست دست‌ها، صورت و بدتان خشک شود، اما پوست صورت در این تغییر، دچار آسیب بیشتری می‌شود. کلیدی‌ترین رمز مراقبت از پوست صورت در زمستان این است که به طور منظم آن را مرطوب کنید. برای این منظور، از محصولات ساده آب‌رسان پوست کمک بگیرید.

همچنین رعایت نکات پیشگیری از خشک‌شدن پوست اهمیت زیادی دارد که در این مقاله آن‌ها را بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر مشکل پوستی خاصی دارید یا پوستتان بیش‌ازحد خشک می‌شود، قبل از شروع فصل زمستان با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

منبع ++++

چرا مراقبت از پوست صورت در زمستان مهم است؟

اصلی‌ترین دلیل بروز عوارض پوستی، تحریک آن توسط عوامل بیرونی است. مواردی مانند باد، تغییر ناگهانی دما و استفاده از بخاری، پوست را تحریک می‌کنند. مشکلات پوستی به‌صورت خشکی، قرمزی و سایر علائم ظاهر می‌شوند. سلول‌های پوستی و لایه‌های لیپیدی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به‌عنوان یک محافظ قوی در برابر محرک‌های خارجی عمل می‌کنند.

اگزما چیست؟

خارش و تحریک پوست، دو علامت اصلی اگزما هستند که بیشتر در آرنج، زانو، دست و صورت مشاهده می‌شوند. اگر این علائم را دارید، برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، تعداد دفعات حمام‌کردن را کاهش دهید؛ برخورد آب با پوست بدن، این علائم را بیشتر می‌کند. همچنین اگر علائم شدیدتری مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید؛

لایه برداری در زمستان مهم است؟

لایه‌برداری به پوست شما کمک می‌کند که سلول‌های مرده از سطح آن حذف شوند و پوست شاداب و صاف به نظر برسد، اما اگر در انجام این کار افراط کنید یا از محصولات نامناسب استفاده کنید، پوستتان بیش‌ازحد لایه‌برداری می‌شود. لایه‌برداری به مقدار بیشتر از حد مجاز باعث می‌شود که پوست خشک و پوسته‌پوسته شود.

۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی