مراقبت از پوست صورت در تابستان
۶ مهر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مراقبت از پوست صورت در تابستان

به این مطلب امتیاز دهید

فصل تابستان برای بسیاری از ما به معنای خوش‌گذرانی و تفریح است، اما پوست بدن ما چنین احساسی ندارد. مراقبت از پوست صورت در تابستان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند از بروز بیماری‌های جدی پوست در فصل پاییز و ادامه سال پیشگیری کند. مهم‌ترین کار این است که بدون توجه به نوع پوست خود، اصول اولیه مراقبت از پوست صورت را در تابستان انجام دهید. سایر نقاط پوست انسان به‌دلیل پوششی که انسان در هر فصل دارد، به‌صورت خودکار از تهدید عوامل محیطی حفظ می‌شوند. دراین‌میان، پوست صورت به‌دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همواره به‌عنوان قربانی اصلی شناخته می‌شود. خطرناک‌ترین تهدید تابستان برای پوست صورت، خشکی شدید به‌دلیل تبخیر آب و رطوبت مورد نیاز است. برای حفظ سلامت پوست خود با ما و نکات حیاتی این مقاله همراه شوید.

نیاز پوست در فصل تابستان

اولین آسیبی که نور خورشید و اشعه UV به پوست انسان وارد می‌کند، خشک‌شدن و افزایش دمای پوست است. اگر شما بتوانید از یک روتین مراقبتی پوست اصولی استفاده کنید، می‌توانید تمامی نیازهای پوست خود، به‌ویژه نواحی صورت را برآورده کنید.

دراین‌میان، پوست صورت به‌دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همواره به‌عنوان قربانی اصلی شناخته می‌شود.

برای مثال، استفاده از ماده SPF یا محصولاتی که حاوی این ماده هستند، در طول سال به‌شدت توصیه شده است. این در حالی است که متخصصین توصیه می‌کنند مصرف SPF در تابستان 2 برابر شود. طبق توصیه علمی پزشکان حوزه پوست و زیبایی، 2 نیاز اصلی پوست در تابستان شامل آبرسانی طبیعی و تامین مواد حیاتی برای هیدراتاسیون پوست است.

آبرسانی برای مراقبت از پوست صورت در تابستان

طبیعی‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای هیدراته نگه داشتن پوست، ماسک‌ها و محصولات مراقبتی دارای آبرسان هستند. البته شما می‌توانید با استفاده از محصولات طبیعی، یک آبرسان قدرتمند و ارزان بسازید. برای این کار شما باید رب گوجه‌فرنگی طبیعی و خیار را با هم مخلوط کرده و آن را به‌عنوان یک ماسک روی صورت خود قرار دهید و بگذارید تا 10 دقیقه روی پوست باقی بماند.

پس از 10 دقیقه، پوست صورتتان را با آب سرد بشویید و منتظر تاثیر شگفت‌انگیز آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی باشید. متخصصان پوست و زیبایی، این ماسک را به‌دلیل منابع مغذی گوجه‌فرنگی و تاثیر خیار در خنک‌کردن و تامین آب مورد نیاز پوست توصیه می‌کند.

اگر به اندازه کافی وقت ندارید تا ماسک طبیعی بسازید، یک ماسک آبرسان معتبر بخرید و پس از مالیدن آن روی پوست صورت اجازه بدهید تا تمام شب باقی بماند. یک ماسک آبرسان باکیفیت و معتبر به اندازه یک ماسک طبیعی کار می‌کند و می‌توان از تاثیرات مثبت آن بهره‌مند شد.

همچنین توصیه ما این است که از یک ژل مرطوب‌کننده خوب که حاوی عصاره خیار، گلاب، پاپایا و آلوئه‌ورا است هم استفاده کنید. گلاب برای سفت‌کردن منافذ پوستی، پاپایا برای کاهش لک و چین‌وچروک و آلوئه‌ورا برای تسکین پوست صورتتان بسیار مفید هستند.

جذب مواد حیاتی همچون اسید هیالورونیک یا اسید سالیسیلیک باعث هیدراته‌شدن پوست و کاهش چین‌وچروک می‌شود.

نیاز به موادی که هیدراتاسیون را انجام می‌دهند

مواد حیاتی بسیاری همچون اسید هیالورونیک برای مراقبت از پوست صورت در تابستان مفید هستند. برای مثال، اسید هیالورونیک یک مولکول قندی است که به‌صورت طبیعی در بدن ما مثل پوست، چشم و مفاصل یافت می‌شود.

این مولکول آبرسانی را به‌صورت کامل انجام می‌دهد و می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود آب ذخیره کند. وقتی شما از یک محصول مراقبت پوستی حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌کنید، عملاً مجهز به یک انبار آب بزرگ می‌شوید که مسئول تامین رطوبت پوستتان است.

جذب مواد حیاتی همچون اسید هیالورونیک یا اسید سالیسیلیک باعث هیدراته‌شدن پوست و کاهش چین‌وچروک می‌شود. در بسیاری از مواقع، این مواد جادویی باعث جذب کامل رطوبت مورد نیاز پوست و تولید سلول‌های جدید برای جوانسازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت پوستی؛ 

به پوستت جون تازه بده

تابستان چگونه روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

برجسته‌ترین تاثیر تابستان و گرما بر پوست، تبدیل‌کردن نوع آن به نوع دیگری است. پوست بدن ما در هوای گرم، استعداد تغییر جنس از فرم طبیعی به چرب را داراست و می‌تواند زمینه بروز انواع جوش را فراهم کند.

دمای بالا همیشه باعث می‌شود تا پوست صورت به‌خصوص نواحی پیشانی، چرب به‌نظر برسد و ترشح بیشتری از خود بروز دهد. پوستی که چرب باشد، با مواد آرایشی و بهداشتی به‌خوبی ترکیب نمی‌شود و ظاهر انسان را شبیه به یک بستنی در حال ذوب نشان می‌دهد.

اما جدی‌تر از خطر چرب‌شدن پوست، ابتلا به مشکلات دائمی و جبران‌ناپذیر پوست مثل سرطان است. لکه‌های خورشیدی می‌توانند باعث ایجاد رنگ ناهمگون در سطح پوست شوند.

این لکه‌های ناخوشایند اغلب روی بازوها و پوست صورت پدید می‌آیند. مراقبت از پوست صورت در تابستان گاهی با گزینه‌های گران‌قیمت مثل لایه‌برداری شیمیایی یا لیزر ترکیب می‌شود تا پوست بتواند به رنگ طبیعی‌اش بازگردد.

تاثیر نور خورشید روی پوست در تابستان

سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده است و یکی از دلایل اصلی بروز آن، قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید تلقی می‌شود. خوشبختانه می‌توان تاثیرات سوء نور خورشید را بر پوست پیشگیری کرد و با استفاده از روش‌های تخصصی مثل میکروگرافی از شر بیماری‌های پوستی این‌چنینی خلاص شد.

محصولات و مواد معدنی گنجانده‌شده در یک روتین مراقبت از پوست، پوست صورت را از جوش و تغییر رنگ حفظ می‌کنند. همچنین لازم است برای هیدراته‌شدن و جلوگیری از تشکیل لکه‌های خشک آزاردهنده در صورت، از یک رژیم غذایی مناسب تابستان استفاده کرد. نور خورشید تاثیرات مثبتی همچون تامین ویتامین D برای بدن دارد، اما آنچه روزهای داغ تابستان را حساس می‌سازد، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرماست.

فرمول‌های مراقبت از پوست صورت در تابستان

لکه‌های آزاردهنده و خارش‌دار یا پوست آفتاب‌سوخته به‌تنهایی می‌توانند به تمام روزهای خوش و سرگرمی‌های تابستانی شما خاتمه بدهند. در عوض شما می‌توانید با یادگیری فرمول‌های مراقبتی این بخش از مقاله، از مشکلات احتمالی گرمای تابستان جلوگیری کنید و روزهای خود را بی‌دغدغه و راحت بگذارنید.

لکه‌های آزاردهنده و خارش‌دار یا پوست آفتاب‌سوخته به‌تنهایی می‌توانند به تمام روزهای خوش و سرگرمی‌های تابستانی شما خاتمه بدهند.

جلوگیری از بروز آکنه برای مراقبت از پوست صورت در تابستان

وقتی عرق بدن با باکتری‌ها و روغن‌های روی سطح پوستتان ترکیب می‌‎شود، منافذ پوستتان را مسدود می‎‌کند و زمینه‌ساز بروز آکنه و جوش می‌شود.

اگر پوستتان مستعد بروز آکنه است، یعنی اگر حواستان نباشد، باید تمام تابستان را مشغول حذف‌کردن انواع‌واقسام جوش باشید. برای رهایی از آکنه در فصل تابستان، فرمول‌های ساده زیر را در نظر داشته باشید:

  • عرق سطح صورت و پوست بدنتان را با یک حوله یا پارچه تمیز پاک کنید. پاک‌کردن عرق با حوله‌های کثیف یا آلوده باعث تحریک پوست و ایجاد جوش یا آکنه خواهد شد.
  • لباس‌ها، هدبندها، حوله و کلاه‌های عرقی را در اسرع وقت بشویید.
  • از محصولات بهداشتی و مراقبتی مناسب برای پوست نواحی صورت، سینه و پشت گردنتان استفاده کنید. محصولات مناسب معمولاً دارای برچسب‌هایی همچون «بدون روغن (Oil Free)» یا «منافذ را مسدود نمی‌کند» هستند.
فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

خداحافظی با پوست همیشه‌خشک برای مراقبت از پوست صورت در تابستان

هوای گرم تابستان هیچ فرصتی به رطوبت پوست درخشان شما نمی‌دهد و این باعث می‌شود که پوستتان دائماً تحریک شود. مهم‌ترین عوامل خشکی پوست در تابستان، وقت‌گذرانی زیر نور خورشید، استخر و گردوغبار است. اگر پوست شما در طول فصل تابستان به‌صورت ناگهانی دچار خشکی شد، این فرمول‌ها را اجرا کنید:

  • بدن و صورتتان را بلافاصله پس از بیرون آمدن از استخر با آب تازه و پاک‌کننده‌های ملایم بشویید. پس از این کار، دوش بگیرید و از شامپو اسکراب بدن و صورت استفاده کنید.
  • قبل از بیرون رفتن و قدم زدن زیر نور آفتاب، ضدآفتاب بزنید و فراموش نکنید که محصول مورد نظر باید دارای SPF بالای 30 باشد.
  • برای شست‌وشوی روزانه پوست صورتتان از یک پاک‌کننده به‌همراه کرم آبرسان استفاده کنید.
  • از دوش آب گرم یا آب داغ به‌شدت پرهیز کنید و بیش از 5 دقیقه در حمام نمانید.
  • یک کرم مرطوب‌کننده مخصوص روز به‌همراه داشته باشید تا اگر احساس کردید پوستتان کمی خشک شده، آن را استفاده کنید.

مبارزه با فولیکولیت در روزهای گرم

از جمله روش‌های مراقبت از پوست صورت در تابستان، شناسایی بیماری‌های کمترشناخته‌شده مثل فولیکولیت (Folliculitis) است. بیماری فولیکولیت یک عارضه خطرناک است که در اثر گرما و عفونت دهانه‌های فولیکول پوست رخ می‌دهد.

فولیکول‌های پوست که عفونی شده‌اند، بیشتر شبیه جوش هستند و گاهی تا وخیم‌شدن اوضاع نادیده گرفته می‌شوند. برای عبور از ابتلا به فولیکولیت، فرمول‌های زیر را فراموش نکنید:

  • بلافاصله پس از تمرین ورزشی، لباس‌های تنگ مثل شورت را تعویض کنید و دوش بگیرید.
  • اگر در مورد میزان کلر آب استخرها مطمئن نیستید، از آب‌تنی خودداری کنید.
  • سعی کنید که در هوای گرم روزهای تابستانی از لباس‌های گشاد، سبک و روشن استفاده کنید.

حساسیت به نور آفتاب و آلرژی پوست

آلرژی به خورشید (Sun allergy) رایج‌ترین اتفاق بد تابستانی برای اکثر مردم است. اگر به نور خورشید آلرژی داشته باشید، پوست صورتتان قرمز می‌‎شود، پوسته‌پوسته می‌دهد و خارش امان شما را خواهد برید. برای مراقبت از پوست صورت در برابر آلرژی، موارد زیر را رعایت کنید:

  • از داورهای تحت نظر پزشک مثل کتوپروفن، آنتی‌بیوتیک‌ها، تتراسایکلین، داکسی سایکلین و مینوسایکلین استفاده کنید. مصرف این داروها باعث جلوگیری از واکنش آلرژیک پوست صورت در برابر نور آفتاب می‌شود.
  • از یک کلاه آفتابی نسبتاً بزرگ برای پوشاندن پوست صورتتان در برابر آفتاب استفاده کنید.
  • از یک عینک آفتابی برای حفظ نواحی حساس پوست صورت مثل ناحیه دور چشم بهره‌مند شوید.
  • سعی کنید حتی‌الامکان از مسیرهای سایه‌دار عبور کنید تا در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید.
اگر به نور خورشید آلرژی داشته باشید، پوست صورتتان قرمز می‌‎شود، پوسته‌پوسته می‌دهد و خارش امان شما را خواهد برید.

در آرایش‌کردن زیاده‌روی نکنید

آرایش غلیظ و زیاده‌روی‌کردن در مصرف لوازم آرایش باعث می‌شود تا یک لایه اضافی‌تر روی پوست صورتتان ایجاد شود. این لایه اضافه اگر با عرق شما ترکیب شود، هم باعث پاک‌شدن آرایش و هم بروز بیماری‌های پوست صورت خواهد شد. فصل تابستان را با تمام حرارتش در آغوش بگیرید و با رعایت یک آرایش ساده به استقبال سرگرمی‌های مختلف بروید.

مطمئن باشید یک آرایش ساده باعث می‌شود که پوست صورتتان استراحت کند. دکتر گلدمن، متخصص پوست می‌گوید: «آرایش ساده و ملایم باعث تنفس پوست صورت می‌شود و دقیقاً مثل وقتی است که شما می‌خواهید بخوابید و برای آسایش، جورابتان را بیرون می‌آورید. یک آرایش غلیظ همان کاری را با منافذ پوست می‌کند که یک آلاینده قدرتمند و مخرب».

برای مراقبت از پوست صورت در تابستان لایه‌برداری هفتگی انجام دهید

کرم ضدآفتاب و عرق‌کردن به‌یک‌اندازه باعث خنک‌شدن پوست انسان می‌شوند، اما هر دو باعث تخریب منافذ پوستی خواهند شد. لایه‌برداری ملایم پوست، سلامت‌ترین روش برای مراقبت از پوست صورت در تابستان است.

دکتر گلدمن در مورد لایه‌برداری این‌طور با احتیاط سخن می‌گوید: «لایه‌برداری باعث باز‌شدن منافذ پوست و کاهش لکه‌ها می‌شود، اما مراقب باشید در انجام آن زیاده‌روی نکنید. در ضمن اگر آفتاب‌سوخته هستید، بهتر است دور لایه‌برداری را خط بکشید. اجازه دهید تا در این شرایط، پوست به خودی‌خود و بدون محرک بهبود پیدا کند.»

البته دکتر گلدمن در ادامه حرف‌هایش روی این موضوع هم تاکید دارد که لایه‌برداری پوست صورت را به‌صورت مداوم و یکبار در هفته تمدید کنید. لایه‌برداری ملایم به کمک محصولاتی همچون اسکراب روزانه با عصاره هندوانه یا دیگر میوه‌ها هم امکان‌پذیر است.

صورتتان را بشویید، اما نه همیشه!

محدود‌کردن شست‌وشوی صورت یکی از روش‌های ساده مراقبت از پوست صورت در تابستان است. وقتی هوا گرم می‌شود، نیاز به شست‌وشوی صورت برای خنک‌شدن افزایش می‌یابد. شاید گمان کنید که شست‌وشوی مداوم صورت یا دوش گرفتن مکرر باعث حفظ سلامت پوست می‌شود، در صورتی که این‌طور نیست.

پزشکان متخصص در این مورد می‌گویند که بدن ما توسط عامل طبیعی درون خود برای مرطوب‌کردن سطح پوست اقدام می‌کند. وقتی که ما پوست را در هوای گرم مداوم می‌شوییم، عملیات مرطوب‌سازی پوست را مختل می‌کنیم.

توصیه پزشکان این است که دوش گرفتن به‌صورت روزانه یا یک‌روزدرمیان مناسب و کافی است. همچنین همین که صورتتان را صبح و شب با یک پاک‌کننده ملایم و آب ولرم بشویید، کفایت می‌کند. ضمناً اگر فعالیت روزانه زیادی دارید و این باعث عرق‌کردن صورتتان می‌شود، از یک دستمال مرطوب برای پاک‌کردن آن استفاده کنید.

توصیه پزشکان این است که دوش گرفتن به‌صورت روزانه یا یک‌روزدرمیان مناسب و کافی است.

استفاده از سرم ویتامین C

ویتامین C یک مکمل عالی برای مراقبت از پوست صورت در تابستان محسوب می‌شود. خواص ویتامین C باعث یک‌دست‌شدن رنگ پوست و کاهش خطوط یا چین‌وچروک‌های صورت می‌شوند. پزشکان توصیه کرده‌اند سرم ویتامین C را یکبار پیش از مصرف پاک‌کننده‌ها یا مرطوب‌کننده و یکبار بعد از آنها استفاده کنید. ویتامین C تنها ویتامینی است که پوست بدن به‌ویژه صورت را از آسیب‌های خورشیدی محافظت می‌کند.

البته ویتامین C به‌دلیل اسیدی بودن، باید به‌صورت تدریجی به سبد محصولات بهداشتی یا روتین روزانه شما اضافه شود. برای اضافه‌کردن ویتامین C به روتین خود، بهتر است اول با یک پزشک مشورت و سپس آن را با سایر محصولات مراقبتی پوست ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در بهار؛

البته ویتامین C به‌دلیل اسیدی بودن، باید به‌صورت تدریجی به سبد محصولات بهداشتی یا روتین روزانه شما اضافه شود.

روتین مراقبت از پوست صورت در تابستان

روتین‌های مراقبتی پوست معمولاً شامل محصولات مراقبتی و بهداشتی ساده‌ای هستند که به‌صورت منظم برای بافت پوستی بدن استفاده می‌شوند. هنگامی دمای هوا افزایش پیدا می‌کند، تمامی اصول و تنظیمات روتین‌های پوستی دستخوش تغییرات می‌شوند. ما برای مراقبت از پوست صورت در تابستان نیاز به یک روتین ویژه داریم تا پوستمان را خنک، آرام و درخشان نگه دارد.

یک روتین مراقبتی پوست همان‌طور که عنوانش پیداست، باید به‌صورت مداوم، روزانه و در وعده‌های پشت سر هم اجرا شود. محصولاتی که در روتین‌های تابستانی گنجانده می‌شوند، به‌طور طبیعی باید دارای مقادیر قابل توجهی SPF، انواع ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آلتونین باشند. مواد حیاتی و مغذی همچون آلتونین وقتی که با پوست صورت تماس پیدا می‌کنند، باعث تولید مجدد کلاژن می‌شوند تا صورت شما همیشه جوان به‌نظر برسد.

اگر از یک روتین همیشگی استفاده می‌کردید و حالا در تابستان به مشکل برخورده‌اید، با مشورت پزشک متخصصتان آن را تغییر دهید تا دچار عوارضی همچون آفتاب‌سوختگی و فولیکولیت نشوید.

چرا ویتامین E نقش موثری بر پوست آفتاب‌سوخته دارد؟

بهترین و کارآمدترین روش برای درمان پوست‌های آفتاب‌سوخته، استفاده از کرم‌های ویتامین E است. ویتامین E برخورداری از خواص ترمیم‌کنندگی پوست و کمک به احیای بافت‌های آسیب‌دیده، در تابستان کاربردی‌تر از همیشه است.

البته باید توجه داشت ویتامین E به‌خودی‌خود دارای اثرات ضد آفتاب نیست و باید با محصولات دیگر ادغام شود. برای مثال، وقتی شما ویتامین E را با یک ضدآفتاب ترکیب می‌کنید، عملاً در حال ساختن یک سپر دفاعی در برابر اشعه‌های UV هستید.

همچنین وقتی ویتامین C با ویتامین E در یک محصول ترکیب می‌شود، به کاهش تشکیل سلول‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. ویتامین E باعث حفاظت از بخش فیبروبلاست در پوست هم می‌شود و خاصیت الاستیسیته و کشسانی بافت صورت را حفظ می‌کند. به‌طور کلی، استفاده از ویتامین E برای مراقبت از پوست صورت در تابستان در 2 حالت پیشگیری و درمان صورت می‌گیرد:

  • پیشگیری: استفاده از ترکیبات حاوی ویتامین E برای جلوگیری از تخریب بافت‌های پوست صورت در برابر آفتاب
  • درمان: مصرف ویتامین E و محصولات حاوی آن برای درمان التهابات، لکه‌های خورشیدی و کمک به احیای بافت آسیب‌دیده
برای مثال، وقتی شما ویتامین E را با یک ضدآفتاب ترکیب می‌کنید، عملاً در حال ساختن یک سپر دفاعی در برابر اشعه‌های UV هستید.

پوست یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن است و برای جوان نگه داشتنش باید به‌صورت مداوم به آن رسیدگی کرد. تغییرات آب‌وهوایی و فرارسیدن فصل تابستان از جمله عواملی هستند که باعث تغییر بافت، رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شوند. پوست صورت حساس‌ترین بخش پوست است که همواره در معرض عوامل مخرب قرار می‌گیرد.

ما سعی کردیم تا در این مقاله تمامی فرمول‌های مراقبت از پوست صورت در تابستان را ارائه دهیم و به اهمیت مواد حیاتی مثل SPF اشاره داشته باشیم. به نکات گردآوری‌شده در این مقاله توجه داشته باشید تا پوست صورتتان در هوای گرم تابستان، خنک و شاداب بدرخشد!

منبع ++

تابستان چگونه روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

دمای بالا همیشه باعث می‌شود تا پوست صورت به‌خصوص نواحی پیشانی، چرب به‌نظر برسد و ترشح بیشتری از خود بروز دهد. پوستی که چرب باشد، با مواد آرایشی و بهداشتی به‌خوبی ترکیب نمی‌شود و ظاهر انسان را شبیه به یک بستنی در حال ذوب نشان می‌دهد.

سرم ویتامین C برای پوست مناسب است؟

ویتامین C یک مکمل عالی برای مراقبت از پوست صورت در تابستان محسوب می‌شود. خواص ویتامین C باعث یک‌دست‌شدن رنگ پوست و کاهش خطوط یا چین‌وچروک‌های صورت می‌شوند. پزشکان توصیه کرده‌اند سرم ویتامین C را یکبار پیش از مصرف پاک‌کننده‌ها یا مرطوب‌کننده و یکبار بعد از آنها استفاده کنید. ویتامین C تنها ویتامینی است که پوست بدن به‌ویژه صورت را از آسیب‌های خورشیدی محافظت می‌کند.

چرا ویتامین E نقش موثری بر پوست آفتاب‌سوخته دارد؟

بهترین و کارآمدترین روش برای درمان پوست‌های آفتاب‌سوخته، استفاده از کرم‌های ویتامین E است. ویتامین E برخورداری از خواص ترمیم‌کنندگی پوست و کمک به احیای بافت‌های آسیب‌دیده، در تابستان کاربردی‌تر از همیشه است.

۶ مهر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی