مقایسه ریباندینگ و کراتینه
۱ مهر ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه zohre.kh

مقایسه ریباندینگ و کراتینه؛ تفاوت روش‌های کراتیه مو

به این مطلب امتیاز دهید

تعجبی ندارد اگر بسیاری از افراد طرفدار موهای صاف و ابریشمی باشند. این مدل مو از آن دسته مدل‌های ساده اما شیکی است که همیشه در فهرست زیباترین استایل‌های جهان قرار دارد. اما رسیدن به چنین موهایی که هم صاف و شلاقی و هم شاداب و قوی باشند، چندان ساده به‌نظر نمی‌رسد. بنابراین، این سوال به‌وجود می‌آید که چه روشی با کم‌ترین آسیب، هزینه و بالاترین ماندگاری، می‌تواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند؟ روش‌های اصلاح و ترمیم موهای آسیب‌دیده بسیار متنوع و زیاد هستند و انتخاب از میان خیل وسیعی از راه‌های درمانی، ممکن است کار را دشوارتر کند. در کنار این موضوع، توصیه‌ها و راهکارهای مختلف دوستان و آشنایان نیز می‌تواند باعث تردید بیشتر شود. به‌همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به توضیح درباره دو روش مشهور صاف‌کردن موها یعنی ریباندینگ و کراتینه بپردازیم و در خصوص مقایسه ریباندینگ و کراتینه، ویژگی‌ها و عملکرد هرکدام از این روش‌ها، هزینه و ماندگاری آن‌ها صحبت کنیم.

ریباندینگ چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ریباندینگ مو یک فرآیند شیمیایی است که بافت طبیعی موها را تغییر می‌دهد و حالتی صاف و لَخت برای مو ایجاد می‌کند که به این عمل، صاف‌کردن شیمیایی نیز می‌گویند. ریباندینگ مو معمولا توسط یک متخصص زیبایی دارای مجوز انجام می‌شود.

روش‌های اصلاح و ترمیم موهای آسیب‌دیده بسیار متنوع و زیاد هستند و انتخاب از میان خیل وسیعی از راه‌های درمانی، ممکن است کار را دشوارتر کند.

در این روش، طی یک فرآیند چند مرحله‌ای، پیوندهای طبیعی موجود در فولیکول مو می‌شکند و سپس این پیوندها به شکلی متفاوت بازسازی می‌شوند. این کار، حالت ظاهری ساقه مو را تغییر می‌دهد. مقایسه ریباندینگ و کراتینه نشان می‌دهد ریباندینگ راهی برای صاف‌کردن موها با استفاده از مواد شیمیایی قوی است.

این فرآیند چند ساعت طول می‌کشد و در آن، پیوندهای هیدروژنی مولکول‌های مو می‌شکند. سپس یک ماده شیمیایی که معمولاً فرمالدئید است، طرح جدید ساختار مو را ایجاد کرده و به‌صورت مستقیم به‌هم متصل می‌کند. نتیجه کار، موهایی است که حتی صاف‌تر از موهای طبیعی به‌نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موی کراتینه شده؛ 

روش انجام ریباندینگ در سالن زیبایی

  • ابتدا آرایشگر موهای مشتری را می‌شوید و اجازه می‌دهد با کمک جریان هوا و به‌طور طبیعی خشک شوند. این کار، آلودگی و چربی مو را از بین می‌برد و به آرایشگر کمک می‌کند که جنس طبیعی موهای مشتری را ببیند.
  • در مرحله بعد، آرایشگر موها را به روشی شبیه سشوار کشیدن یا رنگ‌کردن مو، با کمک کرم شل‌کننده پیوندهای مو (ریباندینگ) می‌پوشاند.
  • کرم شل‌کننده به‌مدت 30 دقیقه یا بیشتر روی موها باقی می‌ماند.
  • از آن‌جایی که شل‌کننده در سطح سلولی، کوتیکول موهای فرد را می‌شکند، این مرحله باید به‌دقت کنترل شود تا پوست سر و موها آسیب نبینند.
  • سپس آرایشگر، موها را با استفاده از یک ابزار بخار مخصوص مو بخار می‌دهد. در پایان این مرحله، موهای کاملا صاف قابل مشاهده هستند، اما کار هنوز تمام نشده است.
  • در مرحله بعد، آرایشگر دوباره موهای مشتری را آبکشی و با سشوار خشک می‌کند تا برای مرحله بعدی فرآیند آماده شود.
  • در این مرحله، لوسیون کراتین روی موها قرار داده می‌شود. این لوسیون، برای کمک به سفت‌شدن پیوندهای جدید موهای فرد لازم است.
  • سپس یک خنثی‌کننده به‌مدت 30 دقیقه روی موها قرار می‌گیرد تا پیوندهای تازه تشکیل شده را تثبیت کند.
  • موها برای آخرین بار آبکشی می‌شود تا اثر کراتین و خنثی‌کننده از بین برود و سپس سشوار می‌شود.

ریباندینگ مو یک روش دائمی است. اگر ظاهر آن را دوست دارید، مجبور نخواهید بود این روند را تکرار کنید تا زمانی که موها مجددا از ریشه رشد کنند.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

بیشتر بخوانید: مضرات کراتینه مو؛ 

مواد شیمیایی مورد استفاده در ریباندینگ

مقایسه ریباندینگ و کراتینه نشان می‌دهد در ریباندینگ نیز مانند کراتینه مو، معمولا از فرمالدئید یا آلدئید برای از هم گسیختن پیوندهای مو استفاده می‌شود. برخی از فرمول‌ها ادعا می‌کنند فاقد فرمالدئید هستند، اما تقریباً هر نوع کرم ریباندینگ مو، گازهای قدرتمندی را آزاد می‌کند که از نظر شیمیایی شبیه فرمالدئید هستند.

متیلن گلیکول و متانال نیز به همین شکل عمل می‌کنند. پس از ریباندینگ، موها به‌طرز عجیبی صاف، براق و ابریشمی به‌نظر می‌رسند و اگر موهایی دارید که مستعد موخوره هستند، ممکن است متوجه شوید این مشکل آن‌ها نیز بسیار کمتر شده است. به‌خاطر داشته باشید این نتایج تضمینی نیستند.

برخی از افرادی که ریباندینگ مو را انتخاب می‌کنند، متوجه می‌شوند موهایشان هنوز کمی بافت طبیعی قبلی خود را حفط کرده است و می‌گویند این درمان موثر نبوده است. اگر موهای شما نازک، خشک، رنگ شده، دکلره، یا در اثر حرارت آسیب‌دیده باشد، ریباندینگ مو ممکن است به‌سادگی به موها آسیب برساند، بدون این‌که نتیجه دلخواه را ایجاد کند.

بنابراین، قبل از رزرو نوبت، باید با آرایشگر خود در مورد این‌که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر مشورت کنید. یک آرایشگر مسئول و متعهد، احتمالاً چند تار از موهای شما را آزمایش می‌کند تا ببیند آیا موها می‌توانند ریباندینگ را تحمل کنند یا خیر.

درمان‌های کراتینه، روش‌های نیمه‌دائمی صاف‌کردن مو هستند که موهای وز را صاف و درخشنده می‌کنند.

عوارض جانبی بالقوه ریباندینگ مو

استفاده از مواد شیمیایی قدرتمند روی موها می‌تواند منجر به عوارض جانبی شود. شکستگی، آسیب و خشکی مو از عوارض جانبی رایج ریباندینگ هستند.

بر اساس یک مطالعه بزرگ در سال 2019، افرادی که هر 5 تا 8 هفته یک‌بار موهای خود را با مواد شیمیایی صاف می‌کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار بگیرند، چرا که مواد شیمیایی مورداستفاده با اختلال هورمون‌ها مرتبط هستند.

همچنین اگر سرطان باروری در خانواده شما وجود دارد، باید قبل از این روش با پزشک مشورت کنید. برخی از گزینه‌های صاف‌کردن مو بدون نیاز به مواد شیمیایی، عبارتند از:

  • اتوهای صاف‌کننده مو در منزل
  • غلطک‌های مو
  • استفاده از روغن داغ
به پوستت جون تازه بده

کراتین مو چیست و چگونه عمل می‌کند؟

کراتین – پروتئینی که به تقویت موها برای جلوگیری از شکستن، آسیب حرارتی و موخوره کمک می‌کند – برای حفظ موهای قوی و سالم، بسیار ضروی است.

اما با مقایسه ریباندینگ و کراتینه متوجه می‌شویم که صاف‌کردن با کمک کراتینه، بااین‌که نوید موهای ابریشمی و صاف را می‌دهد، اما مدت‌هاست که با نگرانی‌های عمده مربوط به سلامتی همراه بوده است.

کراتین یک پروتئین ساختاری است که در مو، پوست و ناخن‌ها یافت می‌شود و بااین‌که نام آن به‌طور مشابه، معمولاً در محصولات حالت‌دهنده برای کمک به تقویت مو نیز وجود دارد، اما اصطلاح درمان با کمک کراتین، یک اصطلاح اشتباه است. درمان‌های کراتینه، روش‌های نیمه‌دائمی صاف‌کردن مو هستند که موهای وز را صاف و درخشنده می‌کنند.

بااین‌حال، نحوه عملکرد این روش‌ها نشان می‌دهد چیزی به‌نام کراتین در این فرایند استفاده نمی‌شود. برای صاف‌تر‌کردن مو در کراتینه، محلولی حاوی مشتقات فرمالدئید یا اسید گلیوکسیلیک (بسیار ایمن‌تر از فرمالدئید) روی موها قرار داده می‌شود تا پیوندها را بشکند و آن‌ها را در موقعیت جدیدتر و صاف‌تری قرار دهد.

سپس محلول با سشوار خشک و یا با اتوی داغ تثبیت می‌شود. نتایج این روش می‌توانند بین 3 تا 6 ماه باقی بماند. کراتینه ممکن است باعث شود موها سریع‌تر رشد کنند، اما در واقع نوعی درمان تقویت مو است. کراتین با چسباندن موقت موها به یکدیگر، به درخشندگی، کاهش موخوره و کاهش ظاهر دو شاخه و کدورت موها کمک می‌کند. مجموع این اثرات می‌توانند به ساقه مو کمک کنند تا ضخیم‌تر و قوی‌تر به‌نظر برسد.

مجموع این اثرات می‌توانند به ساقه مو کمک کنند تا ضخیم‌تر و قوی‌تر به‌نظر برسد.

چرا برخی از آرایشگران کراتینه را انجام نمی‌دهند؟

بخشی از نگرانی‌ها در مورد روش کراتینه، حول یکی از مواد موجود در فرمول‌های سنتی سالن‌ها می‌چرخد: فرمالدئید! این گاز بی‌رنگ، با بوی قوی، معمولاً برای ساخت مصالح ساختمانی و محصولات خانگی مانند چسب و تخته فیبر استفاده می‌شود و در صورت حل‌شدن در آب، به‌عنوان ماده نگهدارنده کاربرد دارد.

روش کراتینه تراپی، موها را در وضعیت صاف و لَخت قفل می‌کند و این حالت را برای ماه‌ها نگه‌می‌دارد. برخی از روش‌های کراتینه به‌جای فرمالدئید از موادی مانند متیلن گلیکول، فرمالین، متانال و متاندیول استفاده می‌کنند که با مخلوط‌شدن با آب در طول فرایند، ترکیبات سرطان‌زا آزاد می‌کنند.

بنابراین باوجود این‌که فرمولاسیون ظاهری مواد، ممکن است از نظر فنی بدون فرمالدئید باشد، اما درواقع به‌طور پنهانی حاوی این ماده است.

این موضوع نه تنها برای مشتری، بلکه برای تکنسین‌های آرایشگاه که کراتینه را بارها و بارها در فضاهای بسته انجام می‌دهند، خطرات احتمالی را در پی خواهد داشت و به‌همین دلیل، بعضی آرایشگران از انجام این روش خودداری می‌کنند. عوارض احتمالی کراتینه می‌تواند از آبریزش چشم، گلودرد، خون‌ریزی بینی و تحریک پوست تا سرطان و بیماری های تنفسی جدی را شامل شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، در مورد خطرات بالقوه سلامتی برای افرادی که در معرض این مواد قرار دارند، هشدار می‌دهد و خاطرنشان می‌کند فرمول‌ها و محصولاتی که ادعا می‌کنند طبیعی، ارگانیک یا فاقد فرمالدئید هستند، ممکن است کاملا دقیق نباشند. این سازمان مردم را تشویق می‌کند همیشه برچسب‌ها را بخوانند، از متخصصان مو فهرست مواد تشکیل‌دهنده را بخواهند و هر واکنش نامطلوب بدن را گزارش کنند.

مقایسه ریباندینگ و کراتینه

کراتینه به مبارزه با موهای وز و نامنظم کمک می‌کند و دلیل عملکرد قوی آن این است که موهای ما به‌طور طبیعی غنی از کراتین هستند و درمان کراتینه به پر‌کردن مجدد محتوای کراتین تارهای مو در زمان کمبود این ماده کمک می‌کند. کراتین باعث می‌شود موها بدون وز و صاف‌تر و مدیریت و حالت‌دهی آن‌ها آسان‌تر باشد.

همچنین، درخشندگی و رطوبت را به موهای کدر و خشک می‌افزاید و آن‌ها را شاداب‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد. مقایسه ریباندینگ و کراتینه نشان می‌دهد ریباندینگ مو نیز تقریباً به همان روش قبلی عمل می‌کند و باعث دستیابی به گیسوانی ابریشمی و صاف می‌شود. در ادامه به توضیحاتی درباره مزایا و معایب هریک از این دو روش و تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای کراتینه

  • موها را براق می‌کند و به آن‌ها درخشندگی طبیعی می‌بخشد.
  • پروتئین طبیعی مو را بازیابی می‌کند، اما ساختار آن را از نظر شیمیایی تغییر نمی‌دهد.
  • حالت دادن و مدیریت موها را آسان‌تر می‌کند.

معایب کراتینه در مقایسه ریباندینگ و کراتینه

  • اگر به یک آرایشگر تازه‌کار مراجعه کنید، ممکن است با خارش و عفونت مواجه شوید.
  • هزینه بالا
  • فقط با کمک یک متخصص قابل انجام است.
  • باید برای محصولات مراقبتی بعد از کراتینه تراپی هزینه کنید.
  • باید به‌طور منظم برای چکاپ موها به سالن مراجعه کنید، بنابراین، ممکن است این روش برای کسانی که مشغله زیادی دارند، مناسب نباشد.

مزایای ریباندینگ

  • گیسوان را براق‌تر و صاف‌تر نشان می‌دهد.
  • اتو‌کردن مرتب موها با اتوی صاف، آسیب‌های وارد شده به موها را از بین می‌برد.
  • موها بدون موخوره و جذاب به‌نظر می‌رسند و به‌خوبی مدیریت می‌شوند.
  • در مقایسه با کراتینه ارزان‌تر است و نیاز به چکاپ کمتری دارد.

معایب ریباندینگ در مقایسه ریباندینگ و کراتینه

  • ساختار موها را با استفاده از مواد شیمیایی تغییر می‌دهد.
  • اگر به‌طور منظم و برای مدت طولانی استفاده شود، در نهایت موهای شما آسیب می‌بیند.
  • اگر به درستی انجام نشود، موها پیچ می‌خورند و باید مجددا ترمیم شوند.
  • به‌دلیل مواد شیمیایی استفاده شده طی فرایند، می‌تواند باعث ریزش مو شود.
تفاوت کراتینه و ریباندینگ در این است که ریباندینگ ساختار سلولی طبیعی موها را می‌شکند تا آن را بازسازی کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه بوتاکس و کراتینه؛ 

به این ترتیب، مقایسه ریباندینگ و کراتینه نشان می‌دهد با وجود این‌که کراتینه، پروتئین طبیعی تارهای تحلیل‌رفته مو را که در معرض ساییدگی قرار گرفته‌اند، مجددا بازسازی می‌کند، اما ریباندینگ روی تغییر شیمیایی ساختار موها تمرکز می‌کند، تا آن‌ها را صاف و براق نشان دهد. علاوه‌براین، فرایند ریباندینگ کمی بیشتر از کراتین طول می‌کشد.

کراتین یک پروتئین طبیعی است که در سلول‌های اپیتلیال روی سطح پوست یافت می‌شود و مسئول رشد و ساختاردهی به مو است و با کمک مواد کراتینه مجددا احیا می‌شود. اما ریباندینگ فرایندی است که از گرما و مواد شیمیایی برای حالت دادن به مو استفاده می‌شود که در آن پیوندهای طبیعی در ساقه‌های مو شکسته شده و برای ایجاد پیوندهای جدید مرتب می‌شوند.

تفاوت کراتینه و ریباندینگ در این است که ریباندینگ ساختار سلولی طبیعی موها را می‌شکند تا آن را بازسازی کند. سایر تفاوت‌های این دو روش، به‌صورت زیر هستند:

  • کراتین برای مدیریت موهای وز و تبدیل آن‌ها به موهایی صاف و شلاقی مناسب است، ولی ریباندینگ برای موهای ابریشمی و صاف، آزمایش خود را پس داده و این موها را کاملا بدون وز می‌کند و باعث می‌شود جذاب و براق به‌نظر برسند. با این حال، ریباندینگ ممکن است برای موهای آسیب‌دیده مناسب نباشد و به‌تدریج تارهای مو را ضعیف کند.
  • زمان انجام ریباندینگ بیشتر از کراتینه است، اما کراتینه می‌تواند در خانه نیز انجام شود.
  • ریباندینگ شبیه به سایر فرآیندهای صاف‌کردن مو، مانند درمان کراتینه و صاف‌کردن موهای برزیلی است (فرآیندهای صاف‌کردن مو با هدف صاف‌کردن کوتیکول مو، کاهش وز‌شدن آن و افزایش نرمی مو انجام می‌شوند) با این تفاوت که پیوندهای هیدروژنی موجود در موها را قبل از ترکیب مجدد آن‌ها با هم می‌شکند. ریباندینگ مو بیش از هر فرآیند دیگری موها را صاف می‌کند، اما خطر آسیب‌دیدگی مو را نیز به‌همراه دارد.
  • تفاوت اصلی بین کراتینه درمانی و ریباندینگ، در میزان صاف‌کردن موهاست. کراتینه به‌طور موقت الگوی ساقه مو را شل می‌کند و به مرور زمان اثر آن از بین می‌رود و شکل موها در نهایت به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد، اما درمورد ریباندینگ این اتفاق نمی‌افتد. ریباندینگ، پیوندهای مولکولی مو را می‌شکند و برای همیشه آن را صاف می‌کند. مقایسه ریباندینگ و کراتینه ثابت می‌کند ریباندینگ آسیب‌رسان‌تر است.

مقایسه ریباندینگ و کراتینه در هزینه

هزینه هرکدام از این دو روش در اصل به سالن زیبایی، مواد مورداستفاده، مهارت آرایشگر و حجم و بلندی موها بستگی دارد و درمجموع، قیمت ریباندینگ بیشتر از کراتینه است. هزینه کراتین معمولا از 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا 2 میلیون تومان نیز ادامه پیدا می‌کند، اما هزینه ریباندینگ از 1.5 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان نوسان قیمت دارد.

تفاوت اصلی بین کراتینه درمانی و ریباندینگ، در میزان صاف‌کردن موهاست.

ماندگاری ریباندینگ بیشتر است یا کراتینه؟

باوجود این‌که ریباندینگ بیشتر از کراتینه طول می‌کشد، اما تصمیم‌گیری درمورد انتخاب روش، بستگی به نیاز و جنس موی شما دارد. معمولا کراتینه تا 6 ماه دوام می‌آورد و ریباندینگ به‌طور مادام‌العمر می‌تواند موها را صاف و ابریشمی کند. قانون کراتینه این است که حداقل سه روز پس از انجام آن، باید از آب دوری کنید تا موهای تازه صاف شده و لَخت‌تان دچار خمیدگی نشوند.

علاوه‌براین، استفاده از شامپوهای بدون سولفات و بدون نمک هم بعد از کراتینه الزامی است. علاوه‌براین، بهتر است برای ماندگاری بیشتر کراتینه بعد از هر بار استحمام، موهای‌تان را در یک روسری ابریشمی یا ساتن (یا یک روبالشی) بپیچید تا رطوبت موهای‌تان محفوظ بماند، زیرا این درمان می‌تواند باعث خشک‌شدن سریع‌تر ساقه موها شود.

سوالات متداول در مقایسه ریباندینگ و کراتینه

  • آیا کراتینه می‌تواند به رشد مو کمک کند؟ کاهش شکستگی تارهای مو باعث می‌شود این تصور ایجاد شود که کراتینه می‌تواند به رشد مو کمک کند، درحالی‌که این روش با صاف‌کردن کوتیکول و تثبیت آن، به جلوگیری از موخوره کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث شود موها قوی‌تر شده و سریع‌تر رشد کنند.
  • آیا اگر موهای فر طبیعی داشته باشیم، می‌توانیم کراتینه درمانی انجام دهیم؟ از مقایسه ریباندینگ و کراتینه مشخص می‌شود کراتینه روی اکثر موها به‌خوبی جواب می‌دهد و مخصوصاً موهای مجعد را کاملا صاف و درخشان می‌کند. موهای مجعد، نور را کمتر از موهای صاف منعکس می‌کنند. بنابراین بعد از درمان کراتینه، درخشندگی بیشتری خواهند داشت. کراتین برای کسانی که موهای وز دارند و می‌خواهند موهای صاف و یک‌دستی داشته باشند، عالی است، اما مواد شیمیایی حاوی کراتین نسبت به سایر روش‌های صاف‌کننده مضرتر هستند.
  • کراتینه روی موهای رنگ‌شده چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ موهای تازه رنگ شده با کمک کراتینه شاداب می‌شوند، اما بهتر است قبل از کراتینه تراپی با آرایشگر خود در مورد استفاده از این روش صحبت کنید. مواد کراتینه معمولا به رنگ می‌چسبند و باعث می‌شوند ماندگاری بیشتری داشته باشد و روشن‌تر به‌نظر برسد.
  • آیا کراتینه برای مدت طولانی برای موها مضر است؟ مقایسه ریباندینگ و کراتینه نشان می‌دهد کراتینه می‌تواند به مرور زمان به موهای فرد آسیب زیادی وارد کند. از آن‌جایی که این روش برای محکم‌کردن موها به حرارت بالا نیاز دارد، برای کسانی که موهای بسیار ظریف یا آسیب‌دیده دارند توصیه نمی‌شود. اگر به دنبال روشی با عوارض کمتر و واقعاً بدون فرمالدئید هستید، از آرایشگر خود بپرسید آیا می‌تواند از فرمول‌های حاوی اسید گلیوکسیلیک استفاده ‌کند؟ این مواد اگرچه موها را به اندازه کراتین صاف نمی‌کنند (بیشتر برای تقویت درخشندگی و مبارزه با موخوره کاربرد دارند)، اما بسیار ایمن‌تر از این روش هستند.
  • آیا می‌توانم کراتینه را در خانه انجام دهم؟ بله! اما کاری که خودتان انجام دهید، به اندازه کار یک آرایشگر حرفه‌ای در سالن موثر نخواهد بود. مواد خانگی به‌جای نفوذ به ساقه مو، موها را می‌پوشانند، بنابراین نتایج فقط حدود یک هفته دوام خواهند داشت. اما توجه داشته باشید محصولات حرفه‌ای را برای مصارف خانگی خریداری نکنید، زیرا به متخصص نیاز دارند تا فرایند را به درستی روی مو انجام دهد.
ریباندینگ روشی است که در آن موهایی که تا حدودی به‌طور طبیعی صاف هستند، برای همیشه کاملا لَخت و شلاقی می‌شوند.

ریباندینگ روشی است که در آن موهایی که تا حدودی به‌طور طبیعی صاف هستند، برای همیشه کاملا لَخت و شلاقی می‌شوند. در این روش پیوندهای مولکولی ساقه‌های مو توسط مواد شیمیایی شکسته می‌شود و مو با ایجاد پیوندهای جدید در مسیری تازه، حالت نرم و شل پیدا می‌کند.

کراتینه روشی است که برای موهای وز و مجعد مناسب است و این موها را به‌طور موقت (حدود 6 ماه) صاف و لَخت می‌کند. در مقایسه ریباندینگ و کراتینه مشخص شد که اگرچه مواد مورداستفاده برای کراتینه خطرناک و سرطان‌زا هستند، اما مواد ریباندینگ نیز به دلیل اثر دائمی روی مو، به موهای ضعیف آسیب وارد می‌کنند.

منبع ++++

ریباندینگ چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ریباندینگ مو یک فرآیند شیمیایی است که بافت طبیعی موها را تغییر می‌دهد و حالتی صاف و لَخت برای مو ایجاد می‌کند که به این عمل، صاف‌کردن شیمیایی نیز می‌گویند. ریباندینگ مو معمولا توسط یک متخصص زیبایی دارای مجوز انجام می‌شود.

کراتین مو چیست؟

کراتین – پروتئینی که به تقویت موها برای جلوگیری از شکستن، آسیب حرارتی و موخوره کمک می‌کند – برای حفظ موهای قوی و سالم، بسیار ضروی است.

کراتین چگونه عمل می‌کند؟

کراتین یک پروتئین ساختاری است که در مو، پوست و ناخن‌ها یافت می‌شود و بااین‌که نام آن به‌طور مشابه، معمولاً در محصولات حالت‌دهنده برای کمک به تقویت مو نیز وجود دارد، اما اصطلاح درمان با کمک کراتین، یک اصطلاح اشتباه است. درمان‌های کراتینه، روش‌های نیمه‌دائمی صاف‌کردن مو هستند که موهای وز را صاف و درخشنده می‌کنند.

۱ مهر ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی