مضرات کراتینه مو
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه zohre.kh

مضرات کراتینه مو؛ عوارض و خطرات کراتینه کردن مو

1/5 - (1 امتیاز)

مو در تمامی فرهنگ‌ها، فاکتوری برای برانگیختن حسادت و تحسین دیگران بوده است! داشتن موهای زیبا موهبتی است که به عده‌ای خوش‌شانس تعلق می‌گیرد. در حالی که اکثر ما هر روز با موهای خود دست و پنجه نرم می‌کنیم، افراد معدود و برگزیده‌ای روی زمین راه می‌روند و موهای عالی خود را در هوا می‌چرخانند و تحسین ما را برمی‌انگیزند! با این اوصاف، وقت آن رسیده برای موهایمان کاری انجام دهیم. خوشبختانه با پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در صنعت زیبایی، یک روش انقلابی برای مو به نام درمان کراتینه به وجود آمده است. اگرچه کراتینه‌کردن مو باعث افزایش لطافت، درخشندگی و صافی موهایمان می‌شود، اما آیا در مورد مضرات کراتینه مو اطلاعات دارید؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مضرات کراتینه مو را بررسی کنیم.

کراتینه‌کردن مو و عوارض خطرناک آن

قبل از اینکه به مضرات کراتینه مو بپردازیم، بهتر است توضیح مختصری راجع به آن داشته باشیم. کراتین اصلی‌ترین پروتئینی است که به طور طبیعی در موهای ما وجود دارد. مو نه تنها حاوی کراتین است، بلکه عمدتاً از پروتئین‌های مرتبط با کراتین تشکیل شده است.

بنابراین درمان کراتینه اساساً بازسازی مو با بازگرداندن پروتئین از دست رفته به تارهای موی شما است.

کراتین به عنوان یک محافظ خارجی و پروتئین ساختار داخلی برای محافظت از موهای شما و حفظ سلامت آنها عمل می‌کند. به دلیل قرار‌گرفتن در معرض عوامل خارجی مانند نور خورشید، آلودگی یا مواد شیمیایی یا تغییر در سبک زندگی، کراتین موجود در مو کاهش می‌یابد. این کاهش همان دلیلی است که به موهای خشک، آسیب‌دیده و کدر می‌انجامد.

خوشبختانه برای رفع این مشکل، روشی به نام درمان کراتینه مو اختراع شد. در طول درمان کراتینه، کراتین به طور مصنوعی به مو اضافه می‌شود تا موها صاف، براق و بدون موخوره به نظر برسند و در نتیجه، این روش اکنون در بین خانم‌ها و آقایان بسیار محبوب است.

چنین درمان‌هایی نقاط متخلخل میکروسکوپی درون موهای شما را که به دلیل از دست دادن کراتین ایجاد شده‌اند، پر می‌کنند. درواقع وجود تخلخل بیش از حد در موها باعث وز شدن، گره خوردن و شکستگی موهایمان می‌شود. بنابراین درمان کراتینه اساساً بازسازی مو با بازگرداندن پروتئین از دست رفته به تارهای موی شما است.

تا اینجا که به نظر مشکلی وجود ندارد، چون همانطور که گفتیم، کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در موهایمان وجود دارد و در درمان کراتینه، قرار است این پروتئین را به زور به درون موهایمان وارد کنیم! پس چرا برخی محققان و پزشکان درباره مضرات کراتینه مو به ما هشدار می‌دهند؟ دلایل زیر را بخوانید تا بهتر با مضرات کراتینه مو آشنا شوید:

استفاده از فرمالدئید

درمان کراتینه شامل استفاده از یک محلول است که از مغازه‌های آرایشی بهداشتی خریداری می‌کنید. این محلول با استفاده از فرمالدئید تهیه می‌شود و اعتقاد بر این است که فرمالدئید ماده‌ای است که می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. اما این ماده شیمیایی نه تنها برای مو، بلکه برای سلامت کلی شما نیز مضر است.

طبق یک مطالعه، استفاده از این ماده شیمیایی در فضای بسته مانند سالن بسیار خطرناک است، زیرا می‌تواند عوارض جانبی مانند گلودرد یا خارش چشم داشته باشد. بخشی دیگر از مشکل فرمالدئید در درمان‌های کراتینه این است که محصولات موجود در بازار ممکن است حاوی فرمالدئید بسیار بیشتری نسبت به آنچه تبلیغ می‌شود داشته باشند.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2014 روی مارک‌های کراتین عرضه شده در آفریقای جنوبی نشان داد 6 محصول از 7 محصول موجود در بازار حاوی 0.96 تا 1.4 درصد فرمالدئید هستند که این مقدار، پنج برابر بیشتر از سطح ایمن توصیه شده، یعنی 0.2 درصد است. یک مطالعه در سال 2011 به طور مشابه سطوح بالاتر فرمالدئید را در 4 مارک معروف درمان کراتینه که در سرتاسر دنیا از آنها استفاده می‌شود، نشان داد.

آژانس ثبت مواد سمی و بیماری‌ها خاطرنشان می‌کند قرار‌گرفتن در معرض سطح فرمالدئید 0.1 تا 0.5 قسمت در میلیون (ppm) می‌تواند باعث تحریک بینی و چشم، اثرات عصبی و افزایش خطر ابتلا به آسم و آلرژی شود. در سطوح 0.6 تا 1.9 ppm، افراد ممکن است اگزما یا تغییراتی در عملکرد ریه خود تجربه کنند.

مطالعه‌ی سال 2011 که در بالا ذکر شد، نشان داد غلظت فرمالدئید در یک سالن در طول بخش سشوار در یک درمان کراتینه از 0.08 تا 3.47 ppm خواهد بود. در طول بخش اتوی صاف‌کننده‌ی درمان هم غلظت فرمالدئید از 0.08 تا 1.05 ppm متغیر بود. حد بالایی هر دو محدوده بسیار فراتر از آن چیزی است که اکثر مردم می‌توانند تحمل کنند.

حال اگر شما فقط یک بار موهای خود را کراتینه کنید، ممکن است اثرات زیادی از فرمالدئید را احساس نکنید. اما اگر یک آرایشگر هستید که به طور مرتب در سالن کار می‌کنید، این نوع قرار‌گرفتن در معرض فرمالدئید می‌تواند تأثیر بیشتری بر سلامتی شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید:‌ کراتینه و ریزش مو؛

فرمالدئید توسط FDA به عنوان یک ماده سرطان‌زا طبقه‌بندی شده است، به این معنی که می‌تواند در برخی افراد باعث سرطان شود. برخی از برندها حتی اگر حاوی فرمالدئید باشند، این واقعیت را پنهان می‌کنند. درواقع بسیاری از محصولات ادعا می‌کنند فاقد فرمالدئید هستند، اما این تبلیغات می‌توانند گول‌زننده باشند، زیرا فرمالدئید ممکن است تحت نام دیگری ذکر شود، مانند:

  • فرمالین
  • متانال
  • متاندیول
  • متیل آلدهید
  • متیلن اکسید
  • آلدهید فرمیک
  • متیلن گلیکول

همچنین باید از مواد نگهدارنده‌ای که می‌توانند فرمالدئید آزاد کنند، اجتناب کنید. مقصران رایج عبارتند از:

  • کواترنیوم-15
  • دیازولیدینیل اوره
  • بنزیل همی فرمال
  • ایمیدازولیدینیل اوره
  • 5برومو-5-نیترو-1،3-دیوکسان
  • 2برومو-2-نیتروپروپان-1،3-دیول
  • سدیم هیدروکسی متیل گلیسینات
  • 1،3-دی متیلول-5،5-دی متیل هیدانتوئین (یا هیدانتوئین DMDM)
درواقع کراتینه‌کردن با یک محصول فاقد فرمالدئید ممکن است باعث صاف‌شدن موهای شما نشود و همچنین بیش از یک الی دو ماه روی موهایتان دوام نداشته باشد.

در مجموع هر ماده‌ی شیمیایی که باعث تولید فرمالدئید شود، می‌تواند عوارض زیر را برای انسان به همراه داشته باشد:

  • مشکلات تنفسی: فرمالدئید خبر بدی برای راه‌های هوایی فوقانی بدن شماست. غلظت بالای 50 قسمت در میلیون می‌تواند باعث ایجاد مایع در ریه‌ها یا تحریک برونش شود. حتی غلظت‌های پایین‌تر از این ماده شیمیایی می‌تواند باعث سفتی قفسه سینه، خس خس سینه، سرفه و احساس سوزش در ریه‌ها و بینی شود.
  • سوزش چشم: هنگام استفاده از فرمالدئید در نزدیکی چشم باید 100 درصد مراقب باشید. تماس مستقیم چشمی می‌تواند باعث ایجاد زخم یا کدر‌شدن قرنیه یا در موارد شدید کوری شود. اما حتی اگر فرمالدئید به چشم شما هم نرود، باز هم می‌تواند باعث سوزش، قرمزی، خارش و ریزش اشک شود.
  • واکنش‌های پوستی: احساس سوزش خفیف در طول درمان کراتینه بسیار رایج است. اما برخی از افراد نیز درماتیت تماسی آلرژیک، کهیر و التهاب را تجربه می‌کنند.
  • مشکلات سیستم گوارش و شکمی: شما هرگز نباید فرمالدئید بخورید. مصرف حتی مقدار کمی از آن می‌تواند باعث تهوع، استفراغ و درد معده شود. در موارد شدید، ورود فرمالدئید به معده می‌تواند باعث آسیب به اندام‌های داخلی و مرگ شود.
  • بارداری: قرار‌گرفتن در معرض فرمالدئید ممکن است منجر به مشکلات باروری و افزایش خطر سقط جنین شود. بنابراین اگر حامله هستید و یا تصمیم به باردار‌شدن دارید، قبل از دریافت کراتینه درمانی با پزشک خود صحبت کنید.

حال شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که اصلا چرا در محصولات کراتینه از ماده شیمیایی سمی فرمالدئید استفاده می‌شود؟ پروتئین کراتین اگرچه موهای شما را درمان می‌کند، اما وظیفه‌ی صاف‌کردن موها و حفظ طولانی مدت اثرات این درمان به وجود فرمالدئید بستگی دارد.

درواقع کراتینه‌کردن با یک محصول فاقد فرمالدئید ممکن است باعث صاف‌شدن موهای شما نشود و همچنین بیش از یک الی دو ماه روی موهایتان دوام نداشته باشد. اگرچه وجود فرمالدئید از جدی‌ترین خطرات کراتینه‌کردن موها است، اما مضرات کراتینه مو فقط به این ماده شیمیایی ختم نمی‌شوند. در ادامه برخی دیگر از مضرات کراتینه مو را با هم مرور می‌کنیم:

مضرات کراتینه مو: درمان کراتینه مو موقتی است

متأسفانه، درمان کراتینه‌ی شما برای تمام عمر دوام نخواهد آورد. این یک درمان نیمه دائمی است که موهای شما را صاف می‌کند. با گذشت زمان حدود 6 ماه، صافی و درخشندگی از بین رفته و موها به بافت و شکل اولیه خود باز می‌گردند.

مواد شیمیایی بخش مهمی از درمان کراتینه هستند و در اینجاست که به موهای زیبای خود آسیب می‌رسانید.

مضرات کراتینه مو: مواد شیمیایی مضر به ریشه مو آسیب می‌رسانند

درست مانند هر درمان موی دیگری، این روش نیز شامل استفاده از مواد شیمیایی زیادی است که می‌توانند در دراز مدت به موهای شما آسیب برسانند. در ابتدا، ممکن است یک تغییر کلی را در موهایتان مشاهده کنید، اما با گذشت زمان، عوارض جانبی آن را هم مشاهده خواهید کرد.

موهای شما ممکن است بسیار ضعیف‌تر از آنچه واقعاً بودند شوند، زیرا این مواد شیمیایی شروع به آسیب رساندن به ریشه‌های موهای شما و ضعیف‌کردن آنها می‌کنند.

مضرات کراتینه مو: وز‌شدن موها در دراز مدت

مواد شیمیایی بخش مهمی از درمان کراتینه هستند و در اینجاست که به موهای زیبای خود آسیب می‌رسانید. وقتی موهای شما با تمام این مواد شیمیایی درمان می‌شوند، روغن و رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهند. با گذشت زمان که عوارض جانبی روی موهای شما ظاهر می‌شوند، احساس می‌کنید موهایتان وز و خشک‌تر شده‌اند.

مضرات کراتینه مو: این درمان گران‌قیمت و وقت‌گیر است

درمان کراتینه نسبتا گران است، اگرچه قیمت این درمان کاملاً به طول موهای شما بستگی دارد. ادعا می‌شود اثر این درمان حدود 4 تا 6 ماه روی موهایتان می‌ماند، اما به وضوح به نحوه مراقبت از موهای خود در تمام این مدت بستگی دارد. شما باید در تمام این مدت از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید و در برابر گرمای بیش از حد، کلر استخر و آب دریا از موهایتان محافظت نمایید.

همچنین این درمان نه تنها پرهزینه است، بلکه یک فرآیند زمان‌بر است و معمولاً حدود 3-6 ساعت طول می‌کشد تا فرآیند کامل شود. ضمنا طبق نظر متخصصان، مادران باردار و شیرده نباید تحت درمان کراتینه قرار گیرند.

به پوستت جون تازه بده

آیا کراتینه‌کردن برای موهای شما ضرر دارد؟

درمان‌های کراتینه می‌توانند بسیار رضایت‌بخش باشند، به‌ویژه اگر موهای وز و سختی دارید و ما می‌دانیم که چقدر مهم است از استایل موی خود احساس خوشحالی کنید. با این حال، ما از شما می‌خواهیم اگر تصمیم به انجام این درمان را دارید، حتما مراقب مضرات کراتینه مو باشید.

حرارت بالا و مواد شیمیایی قوی مورد استفاده در درمان‌های کراتینه، موهای شما را خشک، شکننده و مستعد ریختن می‌کنند. افرادی که موهای نازکی دارند و یا موهایشان را رنگ کرده‌اند، باید بیشتر احتیاط کنند، زیرا تارهای ظریف‌تر مویشان ممکن است نتوانند بدون شکستن این درمان را تحمل کنند.

با این حال، ما از شما می‌خواهیم اگر تصمیم به انجام این درمان را دارید، حتما مراقب مضرات کراتینه مو باشید.

کراتین به خودی خود برای موهای شما مضر نیست. با این حال، درمان‌های کراتینه نیاز به استفاده از اتوهای سرامیکی برای آب‌بندی موها، در حداقل دمای 230 درجه سانتیگراد (450 درجه فارنهایت) دارند. شرکت‌هایی که درمان‌های کراتینه را تولید و یا عرضه می‌کنند، اغلب ادعا می‌کنند این درمان‌ها وضعیت موهای شما را بهبود می‌بخشند.

اما این گفته کاملا درست نیست. موهای شما ممکن است بعد از کراتینه درمانی سالم‌تر به نظر برسند، اما این به این دلیل است که موهای صاف اغلب در وضعیت بهتری نسبت به موهای وز دیده می‌شوند، زیرا نور را بهتر منعکس می‌کنند و در نتیجه درخشندگی بیشتری خواهند داشت.

اگر استفاده از وسایل کمکی حالت‌دهنده مو که از گرما استفاده می‌کنند (مثل اتو و سشوار) را کاهش دهید، ممکن است وضعیت موهای شما به تدریج بهبود یابد. همچنین ممکن است پس از کراتینه درمانی به شستشوی مکرر موهای خود تشویق شوید، زیرا زمان حالت‌دادن موهای شما کوتاه‌تر خواهد بود. شستشوی مکرر باعث بهبود وضعیت و ظاهر موهای شما می‌شود.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

بهترین روش‌های جایگزین کراتین مو

حال که با مضرات کراتینه مو آشنا شدید، بهتر است با جایگزین‌های کراتینه‌ای موجود هم آشنا گردید:

Keratin Cure Gold & Honey Bio Hair Treatment

درمان موی بیو کراتین کیور گلد‌اند هانی یک درمان صاف‌کننده بر پایه گلیکولیک است. این روش به گونه‌ای طراحی شده که موهای شما را با مواد مرطوب‌کننده قوی‌تر کرده و با استفاده از تقویت‌کننده‌ها، درخشندگی را به آنها تزریق کند. این درمان، موهای زبر و سرکش را صاف می‌کند، به آنها براقیت می‌بخشد و موهای شما را تا 3 ماه بدون وز نگه می‌دارد.

البته این روش قرار نیست موهای شما را صاف کند، اما آن را بدون وز، نرم و ابریشمی می‌نماید و اگر موهای شما مجعد باشد، موج‌های نرم و جذابی خواهید داشت. Keratin Cure Gold & Honey Bio Hair Treatment حاوی مواد شیمیایی مضر نیست و بنابراین مضرات کراتینه مو را ندارد.

انواع مو: درمان موی بیو کراتین کیور گلد‌اند هانی روی موهای وز، خشک، آسیب‌دیده یا بیش از حد فرآوری شده به خوبی عمل می‌کند.

فواید:

  • موهای شما را صاف می‌کند و مدیریت آن را آسان‌تر می‌نماید
  • موخوره را از بین می‌برد و موها را نرم و ابریشمی می‌کند
  • موها را هیدراته و براق می‌کند
  • قدرت درونی مو را بازسازی می‌کند و حجم آنها را افزایش می‌دهد
  • شکستگی را کاهش می‌دهد و رشد مو را تقویت می‌کند
  • امواج و فرهای طبیعی موهایتان را نرم می‌کند
  • زمان سشوارکشی را کاهش می‌دهد
  • موها را می‌توان در همان روز درمان شست

نکات منفی:

  • این محصول دارای بویی قوی است که در موهای شما باقی می‌ماند.
  • فرآیند صاف‌کردن می‌تواند رنگ مو را روشن‌تر کند، به‌خصوص اگر موهای شما دکلره شده باشد.

درمان کراتینه منحصر به فرد به سبک آمینو

این محصول نوآورانه کراتینه بدون فرمالدئید برای کاهش حجم، از بین بردن موخوره و ترمیم موهای آسیب‌دیده طراحی شده است. این فرمول از ترکیبی از اسیدهای آمینه، نیشکر و عصاره آکای استفاده می‌کند.

انواع مو: این درمان با سایر درمان‌های شیمیایی مو سازگار است و می‌تواند برای موهایی که قبلا صاف، دکلره و رنگ شده استفاده شود. با این حال، این درمان می‌تواند سایه روشن رنگ موهای شما را تغییر دهد و یا حتی رنگ‌های روشنی از خود بر جای بگذارد. برای جلوگیری از این امر، توصیه می‌شود موهای خود را بعد از درمان (نه قبل از درمان) رنگ کنید.

برای راحتی شما می‌توانید خدمات رنگ را در همان روز پس از دریافت درمان آمینو استایل دریافت کنید. طبق ادعای سازنده، این محصول کاملاً عاری از مواد شیمیایی مضر است و برای هر نوع مویی بی‌خطر است.

برای راحتی شما می‌توانید خدمات رنگ را در همان روز پس از دریافت درمان آمینو استایل دریافت کنید.

فواید:

  • پس از دریافت درمان یونیک آمینو، مو صاف‌تر، براق‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد و زمان لازم برای حالت دادن به مو بسیار کاهش می‌یابد. نتایج مشابه نتایج به دست آمده پس از بکارگیری بوتاکس مو است.
  • این درمان موهای شما را صاف نمی‌کند، اما ظاهر موهای خشک، آسیب‌دیده، وز یا کدر را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. اگر می‌خواهید موهای خود را کاملا صاف کنید، می‌توانید این کار را با اتوی صاف‌کننده ادغام کنید.

درمان صاف‌کننده کراتینه Cezanne Perfect Finish

از این درمان صاف‌کننده مو (که قبلاً به عنوان درمان کراتینه مو Cezanne Perfect Finish شناخته می‌شد) برای کاهش موخوره و صاف‌تر، قوی‌تر و درخشان‌تر‌کردن موها تا 4 ماه استفاده می‌شود.

انواع مو: این درمان به ویژه برای افرادی که می‌خواهند زمان خشک‌شدن و حالت دادن به موهایشان را کاهش دهند، مانند افرادی که موهای خشک، وز، مجعد، ضخیم و غیر قابل کنترل دارند، مناسب است.

فواید:

  • درمان صاف‌کننده Cezanne استحکام مو را بهبود می‌بخشد، موخوره را کاهش می‌دهد و درخشندگی شدیدی به آن می‌دهد.
  • این درمان مغز موهای شما را صاف نمی‌کند و اگر بخواهید موهایتان هنوز فر می‌مانند.

پروتئین درمانی آرگان

این درمان بدون استفاده از فرمالدئید یا هر ماده شیمیایی مضر دیگر موها را تا 95 درصد صاف می‌کند و باعث خارش و سوزش چشم و یا درد گلو نمی‌شود، بنابراین مضرات کراتینه مو را ندارد.

انواع مو: بهترین کاندید برای دریافت آرگان تراپی افرادی با موهای آسیب‌دیده، دکلره شده، سفید شده و وز هستند.

فواید:

  • موهای شما را تا 95 درصد صاف می‌کند و هیچ آسیبی به تارهای مویتان نمی‌رساند
  • موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند، خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می‌بخشد و شکستگی آنها را کاهش می‌دهد
  • کوتیکول مو را ترمیم و محکم می‌کند و در نتیجه موهایی نرم، براق و بدون وز خواهید داشت
  • ظاهر دو شاخه را کاهش می‌دهد
  • شما می‌توانید در همان روز پس از دریافت درمان موهای خود را بشویید.

درمان صاف‌کردن بدون فرمالدئید Saffron

Saffron SECRET Smoothing Treatment از فرمول ارگانیک مبتنی بر زعفران استفاده می‌کند تا موهای موج‌دار، وز و مجعد را صاف‌تر کند و ظاهری سالم‌تر و قابل کنترل‌تر به آنها ببخشد.

زعفران ادویه‌ای است که از گل گیاه Crocus sativus به دست می‌آید. این ادویه سرشار از ویتامین B2، ویتامین B6 و نیاسین غلیظ است. ادعا می‌شود این محصول زمانی که به درستی استفاده شود، نتایج فوری داشته که تا چهار ماه دوام می‌آورد.

درمان موی کراتینه کمپلکس دامیلا

این درمان صاف‌کننده از ترکیب کراتین طبیعی، اسیدهای آمینه ابریشم، کلاژن، پروتئین سویا و پروتئین گندم برای جبران پروتئین‌های از دست رفته و تقویت مو استفاده می‌کند. روغن آرگان موهای شما را بهبود می‌بخشد و درخشندگی آنها را افزایش می‌دهد. این محصول غیرسمی بوده و به راحتی در خانه قابل استفاده است.

فواید:

  • این درمان به شما موهای صاف‌تر و بدون وز را برای دو ماه می‌دهد.
این درمان صاف‌کننده از ترکیب کراتین طبیعی، اسیدهای آمینه ابریشم، کلاژن، پروتئین سویا و پروتئین گندم برای جبران پروتئین‌های از دست رفته و تقویت مو استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کراتینه کردن مو

درمان Paul Mitchell Awapuhi Wild Ginger KeraTriplex

این درمانِ ضد وز از پروتئین‌های مشابه کراتین انسانی برای جایگزینی کراتین از دست رفته در موها استفاده می‌کند. این درمان برای صاف‌کردن موهای شما نیست، بنابراین مرحله اتو‌کردن ندارد. این درمان ترمیم‌کننده برای بازسازی موهای آسیب‌دیده توسط مواد شیمیایی و بازگرداندن نرمی و درخشندگی به مو طراحی شده است.

درمان‌های صاف‌کننده مبتنی بر اسید آمینه

این نوع درمان‌های صاف‌کننده از اسیدهای آمینه برای رام‌کردن فرهای موی شما، کنترل حجم ناخواسته و صاف‌کردن موهای شما تا سه ماه استفاده می‌کنند. این فرمول به اعماق ساقه مو نفوذ می‌کند تا شکاف‌های ریز را پر کرده و در نتیجه موهایی صاف‌تر، بدون وز و قابل کنترل‌تر به شما بدهد.

به پایان مطلب بررسی مضرات کراتینه مو می‌رسیم. اگرچه امروزه این روش در سراسر جهان بسیار محبوب شده است، اما اگر نگران مضرات کراتینه مو هستید، جایگزین‌های زیادی پیش روی شما قرار دارند که می‌توانید آنها را امتحان نمایید.

منبع +++++++

آیا درمان کراتینه مو موقتی است؟

متأسفانه، درمان کراتینه‌ی شما برای تمام عمر دوام نخواهد آورد. این یک درمان نیمه دائمی است که موهای شما را صاف می‌کند. با گذشت زمان حدود 6 ماه، صافی و درخشندگی از بین رفته و موها به بافت و شکل اولیه خود باز می‌گردند

آیا کراتینه‌کردن برای موهای شما ضرر دارد؟

درمان‌های کراتینه می‌توانند بسیار رضایت‌بخش باشند، به‌ویژه اگر موهای وز و سختی دارید و ما می‌دانیم که چقدر مهم است از استایل موی خود احساس خوشحالی کنید. با این حال، ما از شما می‌خواهیم اگر تصمیم به انجام این درمان را دارید، حتما مراقب مضرات کراتینه مو باشید.

وز‌شدن موها در دراز مدت از عوارض کراتیه هست؟

مواد شیمیایی بخش مهمی از درمان کراتینه هستند و در اینجاست که به موهای زیبای خود آسیب می‌رسانید. وقتی موهای شما با تمام این مواد شیمیایی درمان می‌شوند، روغن و رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهند. با گذشت زمان که عوارض جانبی روی موهای شما ظاهر می‌شوند، احساس می‌کنید موهایتان وز و خشک‌تر شده‌اند.

۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

13 دیدگاه برای مضرات کراتینه مو؛ عوارض و خطرات کراتینه کردن مو

سلام وقت به خیر نتیجه کلی از مباحث شما معلوم نشد که کراتین باعث آسیب هست یا خیر ؟و آیا به عنوان درمان مو مینای علمی دارد یا خیر ؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی