مقایسه بوتاکس و کراتینه
۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

مقایسه بوتاکس و کراتینه؛ تفاوت کراتینه کردن مو با تزریق بوتاکس

به این مطلب امتیاز دهید

موها کلید زیبایی‌ چهره هستند و اغلب ما خواهان موهایی سالم و خوش‌حالت هستیم که زیبایی چهره‌ها‌مان را دوچندان کنند. بسیاری از افراد برای به‌دست آوردن بهترین حالت و وضعیت موهای‌شان به روش‌های مراقبتی و آرایشگاهی مختلف متوسل می‌شوند. گاهی اوقات، کلید دستیابی به موهای زیبا و درخشان، کنار گذاشتن برخی عادات نادرست و در پیش‌گرفتن عادات سالمی مانند تغذیه مناسب و رسیدگی به موهاست و گاهی نیز با تعویض شامپو و نرم‌‌کننده می‌توان به‌سادگی به بهترین حالت مو دست یافت. اما گاهی این روش‌ها دیگر جواب‌گوی آسیب‌دیدگی موها نیست. کراتینه و بوتاکس مو از روش‌های جدید و پرطرفدار برای ایجاد درخشندگی و شادابی در ساقه موها هستند. اما مقایسه بوتاکس و کراتینه نشانمی‌دهد که این دو روش، هم در فرایند و هم در بازدهی، تفاوت‌های قابل توجهی دارند. اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ای نباشید، این تفاوت‌ها می‌تواند باعث گیجی و ناتوانی در تصمیم‌گیری شوند. به‌همین دلیل، در این مقاله به توضیحاتی درباره کراتینه و بوتاکس مو، تفاوت‌های این دو و هزینه هریک از این دو روش پرداخته‌ایم.

کراتینه مو چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن را می‌سازد و در اندام‌ها و غدد داخلی بدن یافت می‌شود. کراتین، یک پروتئین محافظ است که نسبت به انواع دیگر سلول‌هایی که بدن تولید می‌کند، کمتر مستعد خراش یا پارگی است. این ماده را می‌توان از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف به‌دست آورد و در محصولات مراقبتی و آرایشی مو استفاده کرد.

اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ای نباشید، این تفاوت‌ها می‌تواند باعث گیجی و ناتوانی در تصمیم‌گیری شوند.

از آن‌جایی که کراتین عنصر اصلی ساختاری مو به‌شمار می‌رود، برخی افراد بر این باورند که مکمل‌ها، محصولات و درمان‌های برپایه کراتین می‌توانند به تقویت مو و سالم‌تر جلوه دادن موها کمک کنند. افرادی که از کراتین روی موهای خود استفاده می کنند، گزارش می‌دهند که موهایشان صاف‌تر و درخشان‌تر شده‌اند. بسته به سلامت اولیه موها، ضخامت طبیعی آن‌ها و نوع روش کراتینه، تأثیرات این ماده روی موها نیز بسیار متفاوت است.

مکانیسم عمل کراتین بر مبنای صاف‌کردن سلول‌هایی که روی هم قرار می‌گیرند تا رشته‌های مو را تشکیل دهند، بنا شده است. لایه‌های سلولی که کوتیکول مو نامیده می‌شوند، با جذب کراتین باعث پرپشت‌شدن و درخشان دیده‌شدن تارهای مو می‌شوند. علاوه‌براین، کراتین می‌تواند وز موهای مجعد را بگیرد و حالت‌گرفتن آن‌ها را آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موی کراتینه شده؛ 

روش‌ها و موارد استفاده کراتین

برای مقایسه بوتاکس و کراتینه در ابتدا باید با انواع روش‌های استفاده از کراتین برای زیبایی موها آشنا شویم.

کراتینه سالنی

این روش که گاهی «کراتینه برزیلی» نیز نامیده می‌شود، زمان‌بر است و چندین مرحله به طول می‌انجامد. در این روش ابتدا یک کرم حاوی فرمالدئید قبل از خشک‌شدن و صاف‌کردن موها در سالن، روی موها استفاده می‌شود و پس از انجام مراحل کراتینه، به مشتری توصیه می‌شود موهای خود را برای چند روز خشک نگه دارد.

هنگامی که مشتری مجددا برای شستشوی مواد شیمیایی از روی موهایش به سالن مراجعه می‌کند، مرحله دیگری برای تنظیم اثر صاف‌کننده روی مو اجرا می‌شود. در روش کراتینه سالنی ادعا می‌شود اثر کراتینه روی موها به‌مدت 4 تا 6 ماه ادامه دارد. کراتینه علاوه بر ایجاد درخشندگی در موها، می‌تواند باعث کاهش موخوره شود. روش کار کراتینه برزیلی به این ترتیب است:

  • این فرآیند با شستن موها شروع می‌شود.
  • سپس آرایشگر مواد کراتینه را به مدت 30 دقیقه روی موهای خیس گذاشته و برس می‌کشد.
  • برخی از آرایشگران ترجیح می‌دهند ابتدا موها را با سشوار خشک کنند و کراتینه را روی موهای خشک انجام دهند.
  • سپس موها را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و اتو می‌کنند تا اثر کراتینه کاملا تثبیت شود.
  • کل این فرآیند می‌تواند چند ساعت طول بکشد، بنابراین بهتر است یک کتاب یا جدول کلمات نیز با خود به همراه داشته باشید.

سرم‌ها، شامپوها و نرم‌کننده‌های کراتینه

سرم‌ها، شامپوها و نرم‌کننده‌های کراتینه نمی‌توانند ادعای کراتینه سالنی را داشته باشند. مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد سرم‌های کراتینه باعث افزایش مقاومت موها برابر آسیب‌دیدگی می‌شوند و موهایی را که در اثر حرارت و رنگ مو خشک شده‌اند دوباره ترمیم می‌کنند، اما ماندگاری اثر کراتینه سالنی را ندارند.

برای شناسایی این محصولات، به دنبال عبارت «کراتین هیدرولیزات» در لیست مواد تشکیل‌دهنده باشید. محققان در سال 2013 به این نتیجه رسیدند اجزای فعال کراتین برای افرادی که خواهان موهای قوی‌تر هستند، بسیار مفیدند.

مکمل‌های کراتین

مکمل‌های کراتین معمولا در داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین به‌صورت پودر و کپسول عرضه می‌شوند. مکمل‌های کراتین اگر بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند به تجمع پروتئین بیش از حد در بدن و اثرات جانبی ناشی از آن بینجامند.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی کراتینه درمانی

کراتینه سالنی حاوی مقادیر زیادی فرمالدئید است. برخی از کارکنان آرایشگاه‌ها خون‌ریزی بینی و مشکلات تنفسی ناشی از کار با محصولات کراتینه درمانی و استنشاق مکرر گاز فرمالدئید را در طول زمان گزارش کردند.

سطوح فرمالدئید می‌تواند تا پنج برابر بیشتر از استاندارد ایمنی حد مجاز در محیط آرایشگاه باشد. به‌همین دلیل، زنان باردار و افرادی که به فرمالدئید آلرژی دارند یا به مشکلات تنفسی مبتلا هستند، باید از قرار‌گرفتن در معرض کراتینه سالنی خودداری کنند.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

اداره غذا و داروی آمریکا هشدار می‌دهد فرمالدئید و ترکیبات مرتبط در درمان‌های کراتینه، سرطان‌زا هستند و ممکن است در موارد زیر نقش داشته باشند:

  • سوزش چشم
  • سردرد
  • سرگیجه
  • گلو درد
  • سرفه کردن
  • خس خس سینه
  • حالت تهوع
  • درد قفسه سینه
  • استفراغ
  • کهیر

این عوارض جانبی، هم توسط مصرف‌کنندگان و هم آرایشگران گزارش شده است. این اثرات در مدت کوتاه یا طولانی پس از درمان کراتینه با استفاده از محصولات حاوی فرمالدئید رخ می‌دهد. هنوز مشخص نیست آیا کراتینه‌تراپی با محصولات حاوی فرمالدئید، اثرات طولانی‌مدت جبران‌ناپذیری بر سلامتی دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: مقایسه ریباندینگ و کراتینه؛ 

این اثرات در مدت کوتاه یا طولانی پس از درمان کراتینه با استفاده از محصولات حاوی فرمالدئید رخ می‌دهد.

مزایای کراتینه مو

مزایای کراتینه‌درمانی حرفه‌ای می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

موهای صاف و براق با کراتینه

مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان داده است کراتین، سلول‌هایی را که روی هم قرار می‌گیرند و رشته‌های مو را تشکیل می‌دهند، صاف می‌کند که به معنی موهایی قابل کنترل‌تر با وزشدگی کمتر است. این موضوع، باعث می‌شود موهایی که با کمی وز شدن خشک و کدر می‌شوند، ظاهری براق و سالم پیدا کنند. کراتین همچنین می‌تواند با چسباندن موقت موها به هم، ظاهر موخوره را بهبود دهد.

نتایج طولانی مدت کراتینه

اگر با شستشوی مکرر موهای خود از کراتینه مراقبت ‌کنید (2 تا 3 بار در هفته کافی است)، می‌تواند تا 6 ماه دوام بیاورد.

موهای قابل کنترل‌تر با کراتینه

کراتینه، موهای پروازی و دچار الکتریسیته ساکن را قابل کنترل‌تر می‌کند، به‌خصوص اگر موها وز یا ضخیم باشند. اما اگر دائماً موها در برابر حرارت و سشوار حالت داده شوند، اثرات کراتینه کم و موها خشک می‌شوند. بااین‌وجود، کراتینه از موها دربرابر گرما محافظت می‌کند.

تقویت رشد مو با کراتینه

کراتین می‌تواند موها را تقویت کند و باعث شود موها سریع‌تر رشد کنند، زیرا مانع از موخوره نوک موها می‌شود.

به پوستت جون تازه بده

جایگزین‌های کراتینه درمانی موها

کراتین‌های صاف‌کننده دائمی مانند صاف‌کننده‌های ژاپنی که به‌جای انواع حاوی فرمالدئید پیشنهاد می‌شوند، با استفاده از ترکیبات آمونیوم تیوگلیکولات و هیدروکسید سدیم، پیوندهای مو را می‌شکنند.

این موضوع، نتایج دائمی را به‌همراه دارد، اما می‌تواند باعث رشد نامناسب ریشه‌ها شود. روش‌های کراتینه‌ای که بدون فرمالدئید هستند ( مثلا به‌جای آن از اسید گلیوکسیلیک استفاده می‌کنند) نیز کاملاً مؤثر نیستند.

کراتین‌های صاف‌کننده دائمی مانند صاف‌کننده‌های ژاپنی که به‌جای انواع حاوی فرمالدئید پیشنهاد می‌شوند، با استفاده از ترکیبات آمونیوم تیوگلیکولات و هیدروکسید سدیم، پیوندهای مو را می‌شکنند.

مراقبت از موها پس از کراتینه درمانی

  • شستن موها باید حداکثر 3 بار در روز صورت گیرد و برای شنا‌کردن نیز محدودیت وجود دارد. شنا در آب کلردار یا شور می‌تواند عمر کراتینه را کوتاه کند.
  • باید روی شامپو و نرم‌کننده‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که فاقد کلرید سدیم و سولفات هستند، زیرا هر دو می‌توانند کراتینه را از بین ببرند.
  • باید 3 تا 4 روز بعد از کراتینه برای شستن موها صبر کنید. برخی افراد در این مدت، کپک‌زدگی موها را گزارش می‌کنند. بنابراین، حتی بعد از شستن هم موها را بو کنید که لابه‌لای آن‌ها آثار کپک یا قارچ وجود نداشته باشد.

اگر تصمیم به انجام کراتینه دارید، حتماً با آرایشگر خود در مورد آن‌چه می‌خواهید، صحبت کنید. آرایشگران می‌توانند محصولات و فرآیند را به‌گونه‌ای تنظیم کنند تا شما از نتیجه کار رضایت داشته باشید.

بوتاکس مو چیست؟

موها نیز مانند پوست، با افزایش سن قابلیت ارتجاعی و ضخامت خود را از دست می‌دهند. مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد بوتاکس می‌تواند به پرپشت‌کردن مو، صاف‌کردن آن و کاهش موخوره کمک کند. بوتاکس مو در واقع حاوی سم بوتولینوم (ماده اصلی بوتاکس) نیست.

این نام‌گذا‌ری تنها بر اساس نحوه عملکرد محصول انجام شده است. چون درست مانند بوتاکس صورت که با شل‌کردن ماهیچه‌ها و صاف‌کردن پوست در ارتباط است، «بوتاکس مو» نیز با پر‌کردن فیبرهای تکی مو به پرپشت‌کردن و صاف‌کردن آن کمک می‌کند.

بوتاکس مو در واقع یک حالت‌دهنده عمیق است که الیاف مو را با فیلرهایی مانند کراتین می‌پوشاند. بوتاکس، قسمت‌های شکسته یا نازک روی هر تار مو را پر می‌کند تا موها پرتر و براق‌تر به‌نظر برسند. مواد تشکیل‌دهنده آن بسته به نوع برند و محصول، متفاوت و معمولا شامل ترکیباتی مشابه ترکیبات زیر است:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین E
  • کمپلکس کلاژن

چه کسانی می‌توانند از بوتاکس برای مو استفاده کنند؟

اگر مشکلات زیر را دارید، می‌توانید از بوتاکس برای مو استفاده کنید:

  • موهایی با انتهای تقسیم شده
  • موهای بسیار ظریف و کم‌پشت
  • موهای کدر
  • موهای آسیب‌دیده
  • موهای وز
  • موهایی که می‌خواهید صاف شوند

به‌طورکلی، بوتاکس برای هر نوع مو ایمن در نظر گرفته می‌شود.

روش استفاده از بوتاکس مو

در بوتاکس مو از هیچ نوع تزریقی استفاده نمی‌شود. مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد بوتاکس، یک عامل حالت‌دهنده است که مستقیماً روی تارهای مو اجرا می‌شود و در سالن زیبایی یا منزل قابل استفاده است. روش انجام آن به این ترتیب است:

  • درمان با شامپو‌کردن موها شروع می‌شود تا کوتیکول‌های مو را باز و تارها را برای حالت دادن آماده کند.
  • سپس مواد بوتاکس همراه با ماساژ محصول، ریشه تا نوک روی تارهای مو را آغشته می‌کنند.
  • مواد معمولا بین 20 تا 90 دقیقه، روی موهای مرطوب باقی می‌مانند.
  • برخی از آرایشگران ممکن است قبل از خشک‌کردن و صاف‌کردن موهای مشتری، با اتوی مو، محصول را آبکشی کنند و بعضی دیگر ممکن است مواد بوتاکس را روی موهای مشتری بگذارند تا موهای او خشک شود و در این حالت مو را اتو و به نفوذ بیشتر مواد در تارهای مو کمک کنند.
  • بلافاصله پس از خشک‌کردن موها، نتایج درمان بوتاکس مو قابل مشاهده است.

در حال حاضر، بوتاکس مو یک روند محبوب بازسازی موها به‌شمار می‌رود، اما تشخیص این‌که هر برند یا محصولی چقدر موثر یا باکیفیت است، دشوار به‌نظر می‌رسد. بنابراین، بهترین گزینه برای به‌دست آوردن بهترین نتایج، این است که به یک سالن معتبر زیبایی مراجعه کنید و از آرایشگر درمورد کیفیت محصولات مختلف بپرسید.

اثرات بوتاکس مو بین 2 تا 4 ماه باقی می‌ماند، هرچند بازه زمانی دقیق آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. توصیه می شود برای ماندگاری بیشتر نتیجه، از شامپوهای کم‌سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید.

در حال حاضر، بوتاکس مو یک روند محبوب بازسازی موها به‌شمار می‌رود، اما تشخیص این‌که هر برند یا محصولی چقدر موثر یا باکیفیت است، دشوار به‌نظر می‌رسد.

آیا بوتاکس مو بی‌خطر است؟

این محصول معمولا بی‌خطر ارزیابی می‌شود، اما مانند هر روش دیگر، خطر تحریک پوست یا واکنش آلرژیک وجود دارد. برای کاهش خطر عوارض جانبی، مواد نباید با پوست تماس پیدا کنند.

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟

مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد محصولات کراتینه، اغلب حاوی فرمالدئید هستند. فرمالدئید برای «قفل کردن» یا «انجماد» تارهای مو استفاده می‌شود تا به صاف نگه داشتن آن‌ها کمک کند. اگرچه فرمالدئید مورداستفاده در این درمان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، زیرا فرمالدئید یک ماده سرطان‌زا است، اما نتایج آن طولانی‌مدت هستند.

ازسوی‌دیگر، بوتاکس مو فقط یک حالت‌دهنده است و از واکنش‌های شیمیایی برای اثرگذاری استفاده نمی‌کند. بوتاکس مو حاوی فرمالدئید نیست. بنابراین، اگر به دنبال راه‌حلی برای صاف‌کردن و پرپشت و براق نشان دادن موهای خود هستید، بوتاکس مو می‌تواند به شما کمک کند.

تفاوت دیگر بوتاکس با کراتینه در این است که بوتاکس مو اصولا برای کمک به از بین بردن موخوره طراحی شده و اگر می‌خواهید از مصرف بیش از حد مواد شیمیایی خشن روی موهای خود اجتناب کنید اما موخوره را نیز از بین ببرید، این درمان کاملا مناسب است.

بوتاکس مو با استفاده از مواد طبیعی مانند پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و لیپیدها به ترمیم و بازسازی موها کمک می‌کند. اما در اغلب روش‌های کراتینه، معمولا از فرمالدئید برای صاف و شلاقی‌کردن موها استفاده می‌شود که ترکیبی مضر و سرطان‌زاست؛ هرچند روش‌های دیگر کراتینه‌تراپی نیز وجود دارند.

مدت زمان بوتاکس و کراتینه مو چقدر است؟

هر دو روش بوتاکس مو و کراتینه، نتایج نیمه دائمی ارائه می‌دهند. اثرات بوتاکس مو معمولا بین 2 تا 4 ماه و کراتینه به‌طور متوسط ​​3 ماه باقی می‌ماند. برای ماندگاری هر دو روش، توصیه می‌شود از شامپوی کم سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید.

کراتینه مو بهتر است یا بوتاکس مو؟

باوجود این‌که هر دو روش بازسازی مو نتیجه مشابهی دارند، اما تفاوت‌های مشخصی در نتایج آن‌ها وجود دارد. همان‌طور که گفته شد بوتاکس مو حاوی مواد شیمیایی خشن مانند فرمالدئید که اغلب در درمان‌های سنتی کراتینه یافت می‌شود نیست.

هچنین، بوتاکس مو بیشتر به‌عنوان یک حالت‌دهنده عمیق درنظر گرفته می‌شود، درحالی‌که کراتینه معمولا برای کسانی مناسب است که به دنبال صاف و لَخت‌کردن موهای خود هستند. بنابراین، مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد که هیچ کدام از این دو روش برای مو بر دیگری برتری ندارند و تنها به اولویت‌های مشتری وابسته هستند.

اگر موهای مجعد دارید، درمان کراتینه ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد و اگر موهای شما خشک است و بیش از حد در معرض دکلره یا مواد شیمیایی دیگر قرار گرفته است، بوتاکس غنی و حالت‌دهنده مو ممکن است برای موهای شما مناسب‌تر باشد.

سوالات متداول در مقایسه بوتاکس و کراتینه

  • آیا بوتاکس یا کراتینه مو برای موهای من مناسب است؟ خبر خوب در مورد بوتاکس مو این است که تقریباً برای انواع مو به‌ویژه افرادی که موهای وز، خشک و نازکی دارند که می‌خواهند حجم بیشتری بگیرد، مناسب است. روش‌های کراتینه نیز برای کسانی که موهای ضخیم و مجعدی دارند که مستعد وز‌شدن در هوای مرطوب یا پس از استحمام هستند، موثر هستند. کراتینه، مو را قابل کنترل‌تر می‌کند. کسانی که تارهای موی ظریفی دارند، ممکن است متوجه شوند درمان کراتینه موهایشان را سنگین می‌کند، درحالی‌که بوتاکس مو حجم بیشتر و وزن کم‌تری را به مو می‌دهد.
  • آیا بوتاکس یا کراتینه به موها آسیب می‌رساند؟ هرکدام از این دو روش هنگامی که به درستی انجام شود، مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر موهای ضعیف یا ظریفی دارید، محصولات کراتینه به‌طور بالقوه می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند. درحالی‌که بوتاکس مو، تارهای مو را غنی می‌کند و برای موهای نازک مناسب‌تر است.
  • آیا بوتاکس مو یا کراتینه درمانی در هوای مرطوب بهتر است؟ رطوبت می‌تواند ظاهر مو را خراب کند. مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد کراتینه در برابر رطوبت مقاوم است، اما بوتاکس مو ممکن است مقاومت کراتینه را نداشته باشد. بهترین راه برای فهمیدن این‌که کدام روش برای شما مناسب است، مشورت با یک آرایشگر حرفه‌ای و متعهد است.
اگر موهای مجعد دارید، درمان کراتینه ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد و اگر موهای شما خشک است و بیش از حد در معرض دکلره یا مواد شیمیایی دیگر قرار گرفته است، بوتاکس غنی و حالت‌دهنده مو ممکن است برای موهای شما مناسب‌تر باشد.

تفاوت در قیمت‌های بوتاکس و کراتینه

مقایسه بوتاکس و کراتینه مو نشان می‌دهد که بوتاکس مو معمولاً ارزان‌تر از کراتینه است. البته اعلام هزینه قطعی، به حجم و بلندی موها، نوع مواد استفاده شده، مهارت آرایشگر، تعرفه‌های کلی سالن زیبایی موردنظر و نرخ روز مواد مصرفی با توجه به برند آن بستگی دارد.

قیمت مواد مورداستفاده برای بوتاکس مو (بدون درنظر‌گرفتن هزینه خدمات سالن زیبایی و دستمزد آرایشگر) در حال حاضر بالاتر از 700 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کراتینه کردن مو

هزینه کراتینه‌کردن موها نیز به حجم و بلندی موها، نوع مواد مصرفی و کیفیت آن‌ها و تعرفه سالن زیبایی بستگی دارد و در حال حاضر بدون احتساب هزینه خدمات سالن زیبایی و دستمزد آرایشگر، به بالاتر از 1 میلیون تومان می‌رسد.

بوتاکس و کراتینه مو دو مورد از رایج‌ترین درمان‌هایی هستند که در سالن‌های زیبایی برای افرادی که به دنبال موهای صاف‌تر و درخشان‌تر هستند، استفاده می‌شوند. اما با وجود این‌که هر دو روش نتایج مشابهی دارند (مانند از بین بردن موخوره و افزایش درخشش مو)، عوامل کلیدی متعددی نیز وجود دارد که آن‌ها را متمایز می‌کند.

مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد که بوتاکس مو یک درمان غیرشیمیایی و حالت‌دهنده عمیق است که موها را حجم می‌دهد و از موخوره جلوگیری می‌کند. اما درمان‌های کراتینه یک فرآیند صاف‌کننده شیمیایی (معمولاً حاوی فرمالدئید) هستند که در لَخت و شلاقی‌کردن موها مؤثرتر عمل می‌کنند.

بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو روش، این است که محصولات بوتاکس مو حاوی فرمالدئید و سایر مواد شیمیایی خشن که در محصولات سنتی درمان کراتینه پیدا می‌شوند، نیستند. تفاوت دیگر این است که بوتاکس مو یک درمان جوان‌کننده مو است که برای بازگرداندن زیبایی طبیعی موهای آسیب‌دیده مناسب است، درحالی‌که درمان کراتینه در درجه اول، یک روش صاف‌کردن مو است که برای موهای بسیار آسیب‌دیده توصیه نمی‌شود.

منبع +++++

کراتینه مو چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن را می‌سازد و در اندام‌ها و غدد داخلی بدن یافت می‌شود. کراتین، یک پروتئین محافظ است که نسبت به انواع دیگر سلول‌هایی که بدن تولید می‌کند، کمتر مستعد خراش یا پارگی است. این ماده را می‌توان از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف به‌دست آورد و در محصولات مراقبتی و آرایشی مو استفاده کرد.

بوتاکس مو چیست؟

موها نیز مانند پوست، با افزایش سن قابلیت ارتجاعی و ضخامت خود را از دست می‌دهند. مقایسه بوتاکس و کراتینه نشان می‌دهد بوتاکس می‌تواند به پرپشت‌کردن مو، صاف‌کردن آن و کاهش موخوره کمک کند. بوتاکس مو در واقع حاوی سم بوتولینوم (ماده اصلی بوتاکس) نیست.

مدت زمان بوتاکس و کراتینه مو چقدر است؟

هر دو روش بوتاکس مو و کراتینه، نتایج نیمه دائمی ارائه می‌دهند. اثرات بوتاکس مو معمولا بین 2 تا 4 ماه و کراتینه به‌طور متوسط ​​3 ماه باقی می‌ماند. برای ماندگاری هر دو روش، توصیه می‌شود از شامپوی کم سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید.

۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی