تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه
۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه

1.5/5 - (2 امتیاز)

مژه‌های مصنوعی هر سال محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. به‌ویژه بعداز دوران کرونا که مردم مجبور به ماسک‌زدن شدند و چشم‌ها اهمیت بیشتری بین اجزای صورت پیدا کردند، این محبوبیت هم بیشتر و بیشتر شد. اکستنشن و کاشت مژه روش‌های سریعی هستند که به افراد کمک می‌کنند احساس اعتمادبه‌نفس و جسارت بیشتری پیدا کرده و از زیبایی چشم‌های خود لذت ببرند. اما این دو روش تفاوت‌های زیادی باهم دارند؛ مثلا یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که در روش کاشت مژه، رشد و حالت تارهای جدید تقریبا هرگز شبیه مژه‌های اصلی خود فرد نیست و ممکن است نیاز به فرم‌دهی و حتی کوتاه‌کردن داشته باشد، ولی اکستنشن مژه به نگهداری نسبتا کمی نیاز دارد. این مقاله به‌طور اختصاصی به توضیحاتی درباره اکستنشن و کاشت مژه، تکنیک‌های اکستنشن، عوارض و مراقبت‌های آن و تمام آن‌چه باید درباره این دو روش بدانید، می‌پردازد.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه یک راه‌حل نیمه‌ دائمی برای آرایش مژه‌ها در مواقعی است که وقت یا حوصله ریمل‌زدن نداریم. به عبارت بهتر، اکستنشن مژه یک جایگزین تمام وقت برای ریمل است و زمانی که به درستی توسط یک آرایشگر آموزش‌دیده اجرا شود، روشی مطمئن برای بهبود ظاهر مژه‌های طبیعی به‌شمار می‌رود.

اکستنشن و کاشت مژه روش‌های سریعی هستند که به افراد کمک می‌کنند احساس اعتمادبه‌نفس و جسارت بیشتری پیدا کرده و از زیبایی چشم‌های خود لذت ببرند.

اما درصورت استفاده نادرست یا استفاده از چسب نامناسب، می‌تواند باعث ناراحتی، عفونت و ریزش دائمی مژه شود. برخلاف مژه‌های موقت و مصنوعی که همگی روی یک نوار به پلک می‌چسبند، اکستنشن مژه با دقت و یکی یکی به مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شود.

این کار ممکن است یک تا دو ساعت زمان ببرد. اصولا اکستنشن مژه طوری طراحی شده که با وجود ​​رشد مژه‌های طبیعی، حدود 6 هفته تا 2 ماه، سالم باقی بماند و بعداز آن به ترمیم نیاز است تا مژه‌ها طبیعی به‌نظر برسند.

مژه‌های مصنوعی از مواد مختلفی مانند موی مصنوعی و الیاف پلاستیکی یا مواد طبیعی مانند ابریشم و موی راسو ساخته شده و با چسب ضدآب و غیرمحرک چشم که برای مقاومت دربرابر عرق و روغن طراحی شده است، چسبانده می‌شوند.

به پوستت جون تازه بده

تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست؟

تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در مواردی است که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

استفاده از چسب در اکستنشن مژه

در اکستنشن مژه از چسب مژه حرفه‌ای روی مژه‌های واقعی برای پیوند دانه به دانه تارهای مژه مصنوعی استفاده می‌شود، اما در کاشت مژه فولیکول‌های موی مژه مصنوعی به مژه‌های اصلی فرد پیوند زده می‌شوند. کاشت مژه به جراحی تهاجمی، زمان استراحت و مراقبت اضافی نیاز دارد و ممکن است به‌طور طبیعی زیبا به نظر نرسد.

با کاشت مژه، موهای طبیعی از پوست سر به خط مژه منتقل شده و برای ایجاد مژه‌های جدید کاشته می‌شوند. این روش هزینه قابل توجهی دارد و می‌تواند منجربه عوارض شدیدی مانند عفونت، بلفاریت، ماداروز و حتی تومورهای پلک (کالزیوئین) شود.

به دلیل هزینه بالای آن و عوارض احتمالی، بسیاری از پزشکان از انجام این روش خودداری نموده و کاشت را فقط برای بیمارانی توصیه می‌کنند که ضربه‌های شدیدی را تجربه کرده‌ و فولیکول‌های مژه‌شان در نتیجه آسیب‌هایی مانند سوختگی یا جای زخم از بین رفته‌ است.

اکستنشن یک روش ساده است که نیازی به جراحی تهاجمی نداشته و خطرات عوارض جراحی را نیز به همراه ندارد. با کاشت مژه، موی جدید معمولا نمی‌تواند به همان حد از رشد و حالت یا فر مژه‌های طبیعی برسد و ممکن است نیاز به فرم‌دهی مداوم و حتی کوتاه‌کردن بیش‌ازحد داشته باشد! در مقایسه، اکستنشن مژه به نگهداری نسبتا کمی نیاز دارد و برای تکرار ظاهر و احساس مژه طبیعی ساخته شده است.

تفاوت مواد

یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که در اکستنشن از مژه‌های مصنوعی یا مژه‌های ساخته شده از موهای سگ، خوک و خز راسو به‌عنوان مژه استفاده می‌شود، اما مژه‌های کاشت مستقیماً توسط پزشکان از فولیکول‌های موی سر به پلک‌ها پیوند می‌خورند؛

یعنی در کاشت، این فولیکول‌های موی خود فرد هستند که استفاده می‌شوند. بنابراین ویژگی‌های فولیکول‌های موی اصلی حفظ می‌شود و البته مژه‌هایی هم که رشد می‌کنند مانند موهای سر استوانه‌ای هستند و ویژگی‌های مژه مثل کوتاهی و نازکی را ندارند. بنابراین، پس از رشد مژه‌ها در روش کاشت، لازم است به‌طور مرتب کوتاه شده و حالت داده شوند.

اما مژه‌های کاشت مستقیماً توسط پزشکان از فولیکول‌های موی سر به پلک‌ها پیوند می‌خورند؛

تفاوت قیمت

اکستنشن مژه بر اساس کره‌های مختلف و شکل‌های مختلف چشم، به‌طور انبوه طراحی می‌شود. در این روش، مژه‌ها به اشکال مختلف روی خط مژه چسبانده می‌شوند تا فرم چشم را زیباتر کنند. بنابراین، یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که اکستنشن مژه ارزان‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر از کاشت است و نیاز به مداخله پزشک جراح ندارد.

تفاوت ماندگاری

اکستنشن مژه زمان نگهداری کوتاهی دارد که معمولاً از حدود یک ماه بیشتر نمی‌شود و باید با چسب مخصوص به مژه چسبانده شود. بنابراین به‌طور منظم باید توسط آرایشگر یا متخصص اکستنشن، ترمیم و اصلاح شود. اما در کاشت، مژه‌های کاشته شده، موهای خود فرد هستند و میزان بقای فولیکول مو بسیار بالا است.

پس از کاشت، مژه نیز مانند مو متابولیسم ایجاد می‌کند و برخلاف اکستنشن دچار ریزش نمی‌شود. کاشت مژه، یک روش واقعی برای تمام عمر است و اکستنشن مژه موقتی است.

تفاوت سلامت

 مژه مصنوعی با الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و این باعث شده تا در برخی موارد، فروشندگان مژه‌های تقلبی و غیراستریل مانند موهای خوک و موی سگ را روانه بازار کنند که از نظر بهداشتی کاملاً غیراستاندارد است. علاوه‌براین، چسب‌های بی‌کیفیت نیز چشم‌ها را مستعد ابتلابه کراتیت می‌کند که یک بیماری جدی است و ممکن است به کوری منجر شود.

اما مژه‌های کاشت شده، مستقیماً از بافت فولیکول موی خود فرد به‌دست آمده‌اند، بنابراین هیچ تضادی با موهای وی وجود ندارد و اگر در دوران نقاهت به‌خوبی مراقبت شوند، مانند مژه‌های اصلی بی‌خطر و طبیعی خواهند بود. اما بعداز جراحی، حتما باید مژه‌ها مرتب اصلاح و کوتاه شوند.

درغیراین‌صورت مژه‌های کاشته شده، مانند موی سر به رشد خود ادامه می‌دهند و می‌توانند باعث بیماری چشم شوند. یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که کاشت در مقایسه با اکستنشن مژه غیربهداشتی، بسیار ایمن‌تر است.

بیشتر بخوانید: تقویت مژه در خانه؛ 

اما مژه‌های کاشت شده، مستقیماً از بافت فولیکول موی خود فرد به‌دست آمده‌اند، بنابراین هیچ تضادی با موهای وی وجود ندارد

ظاهر متفاوت

از آن‌جایی که مژه‌های کاشته شده از فولیکوی موی خود فرد ساخته شده‌اند، اثر پس از پیوند بسیار خوب است و مژه‌ها بسیار طبیعی دیده می‌شوند، اما مژه‌های مصنوعی استفاده شده در اکستنشن، در نهایت باز هم مژه مصنوعی هستند و درصورت دقت، از مژه طبیعی تشخیص داده می‌شوند.

تفاوت زمان مشاهده مژه

یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که بلافاصله بعداز چسباندن دانه به دانه، مژه‌های بلند طبیعی روی چشم‌ها ظاهر می‌شوند و دوره نقاهت وجود ندارد.

اما ازسوی‌دیگر، با وجود این‌که کاشت مژه یک جراحی زیبایی پزشکی کم‌تهاجمی است، اما فرآیند جراحی باعث ایجاد زخم‌های ریز روی چشم می ‌شود. بنابراین ظاهر‌شدن مژه‌ها روی چشم، حدود سه ماه پس از جراحی طول می‌کشد.

تفاوت در مراقبت‌های بعداز کاشت و اکستنشن مژه

باید بعداز اکستنشن مژه به شستن صورت، آرایش و پاک‌کردن آرایش توجه ویژه‌ای شود، زیرا درغیراین‌صورت مژه‌های پیوند شده یکی پس از دیگری می‌ریزند و به احتمال زیاد باعث ریزش مژه‌های اصلی نیز می‌شوند.

اما از آن‌جا که پس از کاشت مژه سه ماه دوره نقاهت وجود دارد، تنها لازم است در دوره نقاهت از مژه‌ها به درستی مراقبت شده و کافی است مژه‌های کاشته شده مرتب ترمیم شوند و مراقبت دیگری لازم نیست.

تکنیک‌های اکستنشن مژه

چه بخواهید خودتان اکستنشن مژه را انجام دهید و چه بخواهید به آرایشگاه مراجعه کنید، باز هم بهتر است از انواع تکنیک‌های اکستنشن مژه و تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه مطلع باشید تا انتخاب بهتری انجام دهید.

یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که بلافاصله بعداز چسباندن دانه به دانه، مژه‌های بلند طبیعی روی چشم‌ها ظاهر می‌شوند

اکستنشن مژه کلاسیک

مژه‌های کلاسیک بهترین راه برای تقویت مژه‌های طبیعی هستند. در تکنیک کلاسیک، یک مژه جداگانه روی هر مژه طبیعی چسبانده می‌شود و درنهایت، مجموعه‌ای از مژه‌های بلندتر و ضخیم‌تر روی خط مژه ایجاد می‌گردد.

بسته به ظاهر چشم هر فرد، انواع فر، طول و ضخامت برای انتخاب وجود دارد. مژه‌های کلاسیک برای استفاده روزمره و جایگزینی با ریمل عالی هستند و برای حفظ ظاهر مژه‌ها هر 3 هفته الی 6 هفته یک‌بار باید ترمیم شوند.

اکستنشن مژه روسی

در تکنیک اکستنشن مژه روسی، بیش از یک مژه روی هر مژه طبیعی استفاده می‌شود. در این روش، مژه‌های نرم و فوق سبک برای ایجاد جلوه‌ای حجیم روی چشم به‌کار گرفته می‌شوند. برخلاف مژه‌های کلاسیک که یک اکستنشن طبیعی روی مژه‌های طبیعی ایجاد می‌کنند، هدف اکستنشن روسی این است که حالت نرم‌تر و پُرتری به مژه‌ها ببخشد. این تکنیک نیز تا 3 الی 6 هفته ماندگاری داشته و در ضخامت‌ها و فرم‌های مختلف موجود است.

اکستنشن مژه اکسپرس

در اکستنشن اکسپرس، مژه‌های مصنوعی از موی «راسو» روی خط مژه قرار می‌گیرند و ظرف 30 دقیقه جلوه‌ای زیبا به چشم می‌بخشند. این روش، کوتاه و موثر بوده، ماندگاری آن تا دو هفته ادامه دارد و پس از آن باید برداشته شود.

اکستنشن مژه هیبریدی ترکیبی از دو نوع مژه کلاسیک و مژه روسی است. این تکنیک مجموعه‌ای از مژه‌های مشخص، اما پر و حجیم را ارائه می‌دهد

اکستنشن‌های هیبریدی مژه

اکستنشن مژه هیبریدی ترکیبی از دو نوع مژه کلاسیک و مژه روسی است. این تکنیک مجموعه‌ای از مژه‌های مشخص، اما پر و حجیم را ارائه می‌دهد و هر 2 تا 3 هفته یک‌بار با توجه به چرخه رشد طبیعی مژه فرد باید ترمیم شود. ضخامت، فر و طول مژه‌های استفاده شده در یک ست، به مدل موردنظر بستگی دارد. سه نوع اصلی اکستنشن مژه وجود دارد:

  • مصنوعی
  • ابریشم
  • خز راسو

استفاده از هریک از این مواد، بستگی به نظر مشتری و آرایشگر دارد.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

نکاتی که باید درباره اکستنشن مژه بدانید

قبل از این‌که به سراغ نکات مربوط به اکستنشن برویم، ابتدا باید بدانید که قبل از هر نوع کار روی مژه باید از تمیز‌بودن ناحیه چشم خود اطمینان حاصل نموده و آرایش چشم را کاملا پاک کنید.

هرچند آرایشگرتان قبل از شروع به کار، باید مژه‌های شما را کاملا تمیز کند، اما بااین‌حال اگر خودتان از قبل این کار را انجام داده باشید، در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد. سایر نکات مهم در این رابطه عبارتند از:

  • در طول کار، چشمان خود را باز نکنید. درغیراین‌صورت چسب نمی‌تواند به درستی خشک شود و گاز آن به داخل چشم رفته و باعث سوزش و ریزش اشک می‌شود. از این مهم‌تر، ممکن است مژه‌ها به‌خوبی جایگذاری نشوند.
  • حداقل به مدت 24 ساعت پس از اکستنشن از خیس‌شدن مژه‌ها جلوگیری کنید. پس از خشک‌شدن کامل اکستنشن مژه، می‌توانید صورتتان را بشویید.
  • اگر شنا‌کردن جزو برنامه همیشگی روزانه شماست، بهتر است از گذاشتن مژه مصنوعی خودداری کنید.
  • تا حد امکان روی مژه‌های مصنوعی را ریمل نزنید.
  • هنگام پاک‌کردن هرگونه آرایش از ناحیه چشم، حتما از پاک‌کننده آرایش بدون چربی استفاده کنید. محصولات بر پایه روغن، چسبی که مژه‌ها را در جای خود نگه می‌دارد را ضعیف می‌کند.
  • تا حد امکان از مالش چشم خودداری کنید. مالش بیش‌ازحد چشم می‌تواند باعث ریزش مژه‌های مصنوعی و طبیعی شود.‌
  • مژه‌های خود را نکشید و اگر می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید، حتما به متخصص مراجعه کنید تا مژه‌های طبیعی‌تان آسیب نبینند. ناگفته نماند ناحیه چشم یکی از حساس‌ترین ناحیه‌ها است و نباید با خطر مواجه شود.
  • مژه‌های تمیز را روزانه برس بکشید.
  • در دنیای زیبایی، همیشه عاقلانه‌ترین انتخاب این است که بدن را به متخصصان حرفه‌ای‌ بسپاریم تا احتمال تکرار داستان‌های وحشتناک و بی‌شماری که مربوط به فجایع درمان زیبایی است، به حداقل برسد.

دانستنی‌هایی در مورد کاشت مژه

جراحی کاشت مژه روش دیگری است که برای بهبود ظاهر مژه‌های کم‌پشت و آسیب‌دیده استفاده می‌شود و همان‌طور که گفته شد، یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که برخلاف لیفت و اکستنشن، این روش درصورت انجام صحیح توسط جراح دارای گواهی بورد تخصصی، نتایج دائمی‌تری به‌دنبال خواهد داشت.

البته این روش آن‌قدرها هم که به‌نظر می‌رسد ترسناک نیست و شامل انتقال مو از یک قسمت بدن به ناحیه مژه است. همچنین، روش کاشت معمولا برای اهداف زیبایی استفاده نمی‌شود، بلکه برای کسانی که ضربه به ناحیه چشم ( مانند سوختگی) یا عوارض ناشی از عفونت‌های خالکوبی را تجربه کرده‌اند، مناسب است.

البته این روش آن‌قدرها هم که به‌نظر می‌رسد ترسناک نیست و شامل انتقال مو از یک قسمت بدن به ناحیه مژه است.

افرادی که دارای مژه‌های ژنتیکی کوتاه بوده و همچنین افرادی که مبتلابه تریکوتیلومانیا ( یک اختلال روانی که با کندن موهای مژه مشخص می‌شود) هستند نیز ممکن است کاندیداهای خوبی برای این جراحی باشند.

نتایج این روش، به اندازه موهای سر دائمی و عموماً مادام‌العمر هستند، مگر این‌که فرد به بیماری‌های نادر ریزش مو مبتلا شود. بااین‌حال، پس از جراحی، مژه‌ها ممکن است به‌طور مرتب نیاز به پیرایش داشته باشند.

چون موهای مژه پیوند شده در واقع موهای سر هستند و می‌توانند در طول و جهات مختلف و به‌صورت نامنظم رشد کنند. همچنین از آن‌جایی که جراحی کاشت مژه نوعی جراحی ترمیم مو است، ممکن است خطرات زیر را در بر داشته باشد:

  • درد
  • خون‌ریزی
  • عفونت
  • ظاهر نه چندان زیبا
  • تحریک قرنیه
یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در مواد مورد استفاده مانند چسب مژه است.

این روش گران است و معمولاً تحت پوشش بیمه نیست و مدتی طول می‌کشد تا مژه‌ها به پتانسیل کامل زیبایی خود برسند. علاوه‌براین، روش کاشت روی بیماران مبتلابه شرایط خودایمنی که منجربه از دست‌دادن مژه‌ها می‌شود، ممکن است موثر نباشد. به‌طور مشابه، بیمارانی که از داروهای رقیق‌کننده خون یا ضدعفونت استفاده می‌کنند نیز درمعرض خطر هستند.

عوارض اکستنشن مژه

یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در مواد مورد استفاده مانند چسب مژه است. عوارض اکستنشن مژه ناشی از واکنش پوست یا حساسیت به مواد شیمیایی به کار رفته در چسب ممکن است فرد را دچار مخاطرات زیر کند:

  • سوزش در چشم و روی پلک
  • تورم شدید
  • قرمزی و التهاب چشم
  • خارش
  • درد
  • کهیر
از اکستنشن مژه حین انجام اقدامات پزشکی چشم، مانند جراحی لیزیک یا شیمی درمانی و پرتودرمانی خودداری کنید.

اکستنشن مژه معمولا برای تمام افراد به‌جز مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مناسب است. معمولاً می‌توانید با پیروی از این دستورالعمل‌ها از خطرات و عوارض آن جلوگیری کنید:

  • از یک متخصص زیبایی ماهر بخواهید اکستنشن مژه شما را در محیطی تمیز انجام دهد.
  • از هیچ‌گونه چسبی که حاوی فرمالدئید است، استفاده نکنید. فرمالدئید سمی است که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک و تحریک پوست شود.
  • اگر به لاتکس حساسیت دارید، مطمئن شوید که جزو مواد به‌کار رفته در ترکیبات چسب نباشد.
  • مطمئن شوید آرایشگر از چسب جراحی استفاده می‌کند، نه چسب ناخن.
  • مطمئن شوید آرایشگر دست‌های خود را می‌شوید، تجهیزاتش را استریل می‌کند و حوله‌ها یا ملافه‌های تمیزی را برای شما فراهم می‌کند.
  • اگر پوست حساس به محصولات آرایشی دارید، چند روز قبل از انجام کار، از متخصص بخواهید یک تست پچ روی بازوی شما انجام دهد.
  • افرادی که دارای بیماری‌های پوستی خاصی هستند، احتمالا نباید اکستنشن مژه را انجام دهند؛ مگر این‌که پزشک آن‌ها از قبل این روش را تایید کرده باشد.
  • از اکستنشن مژه حین انجام اقدامات پزشکی چشم، مانند جراحی لیزیک یا شیمی درمانی و پرتودرمانی خودداری کنید.

اگر موارد زیر را دارید، در مورد اکستنشن مژه با پزشک خود مشورت کنید:

  • درماتیت پلک
  • بلفاریت
  • آلوپسی آره آتا
  • تریکوتیلومانیا
اکستنشن مژه معمولا برای تمام افراد به‌جز مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مناسب است.

مراقبت‌های بعداز اکستنشن مژه

اکستنشن مژه نیاز به مراقبت بسیار ملایم دارد تا مژه‌ها بیشتر ماندگاری داشته باشند و در شرایط خوبی باقی بمانند. رعایت نکات زیر می‌تواند در این مورد مفید باشد:

  • پس از اکستنشن می‌توانید صورت خود را در سینک با استفاده از یک پارچه شستشو بشویید، اما از شستن ناحیه دور چشم خودداری کنید.
  • تمام محصولات بر پایه روغن را از چشم دور نگه دارید و به یاد داشته باشید حتی کرم‌ها یا روغن‌های درمانی صورت نیز می‌تواند به ناحیه چشم منتقل شود. روغن چسب را از بین می‌برد و باعث ریزش زودرس مژه می‌شود.
  • دست‌های خود را از چشم‌هایتان دور نگه دارید، مگر این‌که تمیز باشند.
  • رنگ‌کردن مژه باید 24 تا 48 ساعت قبل از اکستنشن انجام شود.
  • 4-6 ساعت پس از اکستنشن، از رفتن به سونا، شناکردن و انجام خدمات جوانسازی پوست خودداری کنید.
  • از فر مژه استفاده نکنید.
  • برای پاک‌کردن آرایش از روی اکستنشن، از پنبه استفاده نکنید. پاک‌کننده آرایش بدون چربی را با انگشتان خود زده، به آرامی روی مژه‌ها بمالید و سپس بشویید. یا با استفاده از یک برس ریمل یک‌بار مصرف، آن را به مژه‌های خود بزنید و با آب گرم بشویید.
  • ریمل باید قابل شستشو بوده و ضدآب نباشد.
  • فقط به نوک مژه‌ها ریمل بزنید.
  • سعی نکنید هیچ مژه‌ای را به تنهایی از بین نبرید و برای حذف مژه از آرایشگر کمک بگیرید.
  • رفتار تهاجمی نسبت به مژه‌ها، باعث جدا‌شدن اکستنشن می‌شود.

بیشتر بخوانید: گل مژه چیست؟ 

تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در روش کار، هزینه‌ها، ماندگاری، سلامت و ایمنی، ظاهر مژه، زمان مشاهده نتیجه و مراقبت‌های بعداز کار است. معمولا از روش کاشت مژه که نوعی جراحی و جایگذاری فولیکول موی فرد روی خط مژه است، برای زیبایی استفاده نمی‌شود، بلکه افرادی برای این روش کاندید می‌شوند که دچار سوانح و آسیب‌های جدی مانند سوختگی شده باشند.

اما روش اکستنشن مژه روشی ساده و کاربردی است که تقریبا تمام افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. مدت زمان ماندگاری کاشت مژه مادام‌العمر بوده، اما نوع رویش مژه‌ها ممکن است نامنظم و در جهات مختلف باشد، اما مدت زمان ماندگاری اکستنشن مژه چند هفته بیشتر نیست و مژه‌ها ظاهری طبیعی‌تر دارند.

منبع +++++++

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه یک راه‌حل نیمه‌ دائمی برای آرایش مژه‌ها در مواقعی است که وقت یا حوصله ریمل‌زدن نداریم. به عبارت بهتر، اکستنشن مژه یک جایگزین تمام وقت برای ریمل است و زمانی که به درستی توسط یک آرایشگر آموزش‌دیده اجرا شود، روشی مطمئن برای بهبود ظاهر مژه‌های طبیعی به‌شمار می‌رود.

اکستنشن مژه روسی چیست؟

در تکنیک اکستنشن مژه روسی، بیش از یک مژه روی هر مژه طبیعی استفاده می‌شود. در این روش، مژه‌های نرم و فوق سبک برای ایجاد جلوه‌ای حجیم روی چشم به‌کار گرفته می‌شوند. برخلاف مژه‌های کلاسیک که یک اکستنشن طبیعی روی مژه‌های طبیعی ایجاد می‌کنند، هدف اکستنشن روسی این است که حالت نرم‌تر و پُرتری به مژه‌ها ببخشد. این تکنیک نیز تا 3 الی 6 هفته ماندگاری داشته و در ضخامت‌ها و فرم‌های مختلف موجود است.

تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه چیست؟

تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در روش کار، هزینه‌ها، ماندگاری، سلامت و ایمنی، ظاهر مژه، زمان مشاهده نتیجه و مراقبت‌های بعداز کار است. معمولا از روش کاشت مژه که نوعی جراحی و جایگذاری فولیکول موی فرد روی خط مژه است، برای زیبایی استفاده نمی‌شود، بلکه افرادی برای این روش کاندید می‌شوند که دچار سوانح و آسیب‌های جدی مانند سوختگی شده باشند.

۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی