تقویت مژه در خانه
۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه admin

تقویت مژه در خانه؛ راهکارها و روش‌های ساده، موثر و سریع

به این مطلب امتیاز دهید

آیا فکر می‌کنید زندگی با شما ناعادلانه بوده است، چون دوستتان مژه‌های بلند و پرپشتی دارد اما شما مجبورید برای این‌که مژه‌هایتان کمی بهتر به نظر برسد هر روز ریمل بزنید؟ حق دارید، مژه‌های بلند و تیره زیبایی چشم‌ها را دوچندان می‌کنند و جلوه بهتری به آن‌ها می‌دهند اما کوتاهی و کم‌پشتی آن‌ها هیچ ربطی به دنیا ندارد. برخی از خانم‌ها از موهبت مژه‌های بلند و پرپشت برخوردارند اما برخی دست به دامن هر روشی می‌شوند تا با تقویت مژه هایشان کمی بیشتر به چشم بیاید. از انواع و اقسام ریمل‌ها، مژه‌های مصنوعی و تقویت‌کننده‌ها گرفته تا روش‌های کاشت و اکستنشن. اما حتماً خوشحال می‌شوید اگر بدانید که داشتن مژه‌های بلند و زیبا دیگر یک رویا نیست و می‌توانید با روش‌های خانگی و مواد قابل دسترس، مژه‌های خود را بلند و پرپشت کنید. در ادامه این مطلب از روش‌های تقویت مژه برای شما خواهیم گفت، کیوت مگ را همراه کنید.

قبل از تقویت مژه باید بدانیم که علت ریزش مژه‌ها چیست؟

کوتاهی و نازکی مژه‌ها می‌تواند ارثی باشد اما عوامل مختلفی می‌توانند در ریزش و نازک شدن آن‌ها نقش داشته باشند. استرس، عدم تعادل هورمون‌ها، خشکی پوست پلک‌ها و افزایش سن از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث ضعیف شدن مژه‌ها شوند. همچنین استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته یا بی‌کیفیت و پاک کردن ناملایم آرایش چشم‌ها نیز می‌تواند باعث شکستگی و ریزش مژه‌ها شود. البته رژیم غذایی نامناسب، بهداشت ضعیف و بیماری نیز بی‌تأثیر نیستند.

برخی از خانم‌ها از موهبت مژه‌های بلند و پرپشت برخوردارند اما برخی دست به دامن هر روشی می‌شوند تا مژه‌هایشان کمی بیشتر به چشم بیاید.
به پوستت جون تازه بده

 درمان خانگی برای پرپشت شدن و تقویت مژه

دلیل هرچه که باشد، شما می‌توانید با تکیه بر درمان‌های خانگی مژه‌هایتان را تقویت کرده و آن‌ها را پرپشت‌تر کنید. در ادامه شما را با 5 ترفند ساده آشنا خواهیم کرد که به رشد مژه‌هایتان کمک کرده و شما را به رویایتان می‌رسانند:

۱. روغن کرچک

خواصی که روغن کرچک در زیبایی پوست و مو دارد بر هیچکس پوشیده نیست. از درمان آفتاب سوختگی و بهبود چین و چروک‌ گرفته تا جلوگیری از سفید شدن زودرس موها و رفع شوره سر. این اکسیر زیبایی به دلیل خواصی که در مراقبت‌ از پوست مو دارد بسیار مورد توجه است. یکی از فواید این روغن عملکرد شگفت‌انگیز آن در رشد موها است.

این روغن یک درمان سریع برای بهبود رشد موها و تقویت مژه است که شما را 5 برابر سریع‌تر از سایر روش‌ها به نتیجه دلخواهتان می‌رساند. روغن کرچک بر روی مژه‌ها نیز همین عملکرد را دارد و استفاده روزانه از آن می‌تواند باعث بهبود رشد آن‌ها شده و از ریزش مژه‌ها جلوگیری کند.

چند قطره روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به آرامی با پنبه بر روی مژه‌هایتان بمالید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام بدهید و صبح روز بعد بشویید.

چای سبز علاوه بر فواید فوق‌العاده‌ و بسیاری که برای سلامتی و زیبایی دارد، خاصیت دیگری نیز دارد.

۲. چای سبز

چای سبز علاوه بر فواید فوق‌العاده‌ و بسیاری که برای سلامتی و زیبایی دارد، خاصیت دیگری نیز دارد. به اثبات رسیده است که مصرف خوراکی و موضعی چای سبز می‌تواند در بهبود رشد و سلامت موها مؤثر باشد. فلاونوئیدها (Flavonoids) و پلی‌فنول‌ (polyphenol ) با نام‌ اپی‌گالوکاتچین -3-گالات (pigallocatechin-3-gallate ) یا EGCG موجود در چای سبز باعث افزایش طول و همچنین تراکم مژه‌ها می‌شوند. در نتیجه مصرف آن، چه به صورت خوراکی و چه موضعی می‌تواند تأثیر زیادی در رشد مژه‌ها داشته باشد.

یک چای سبز کیسه‌ای را بر روی پلک‌هایتان قرار دهید تا هم باعث تقویت مژه‌هایتان بشود و هم خستگی را از چشم‌هایتان بگیرد. همچنین می‌توانید یک پنبه را با چای سبز آغشته کرده و هر روز با آن مژه‌هایتان را مرطوب کنید.

۳. روغن زیتون

روغن زیتون نیز یکی دیگر از درمان‌های مؤثر است که شما را به رویای مژه‌های بلند و جذاب می‌رساند. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که باعث بهبود رشد موها و جلوگیری از ریزش مژه‌ها می‌شود و علاوه بر عملکرد معجزه‌آسایی که در سلامت و زیبایی پوست مو دارد یک درمان سریع برای بلندتر شدن مژه‌ها نیز هست.

یک پنبه را به کمی روغن زیتون بکر آغشته کرده و به مژه‌هایتان بمالید. این روش باعث رطوبت و آبرسانی پلک‌ها، تقویت فولیکول‌های مو و در نتیجه بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها نسبت به قبل می‌شود.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

بیشتر بخوانید: پف زیر چشم

۴. وازلین

وازلین باعث نرمی و لطافت خط و تقویت مژه شده و باعث رشد سریع‌تر آن‌ها می‌شود. همچنین مالیدن وازلین به پلک‌ها باعث آبرسانی و رطوبت آن‌ها و در نتیجه سلامت کلی مژه‌ها می‌شود. یک برس ریمل تمیز تهیه کرده و کمی وازلین به آن بزنید سپس مژه‌های بالا و پایین خود را با آن شانه کنید. همچنین می‌توانید قبل از ریمل زدن از وازلین بر روی مژه‌ها استفاده کنید تا از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کرده و راحت‌تر آرایش چشمتان را پاک کنید.

۵. روغن ویتامین E

یک روش تست شده برای بهبود رشد مژه‌ها استفاده از روغن ویتامین E است. برخی از سلبریتی‌ها از این ماده قدرتمند برای پرپشت کردن ابروها و بلندتر کردن مژه‌هایشان استفاده می‌کنند.

این روغن یک ترکیب قدرتمند است که نه تنها باعث افزایش رشد موها می‌شود بلکه باعث تقویت مژه‌ها شده و از ریختن آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. می‌توانید تنها با ماساژ ملایم چشم‌هایتان با این روغن، مژه‌های بلندتر و ضخیم‌تری داشته باشید.

برای این کار یک کپسول ویتامین E را باز کرده و با استفاده از روغن درون آن هر روز به مدت 5 تا 10 دقیقه پلک‌هایتان را ماساژ دهید. این کار به بهبود چرخش خون و در نتیجه رشد بهتر مژه‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید یک قلم مو یا برس مژه را روغنی کرده و مژه‌ها را با آن شانه کنید این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام داده و روز بعد بشویید.

آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.

۶.  ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است. آلوئه ورا ،حاوی مواد مغذی و ویتامین هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک می کند.حاوی ویتامین ,E, A, B-12 و C است، که همه ی آن ها برای رشد موهای سالم و براق موثر هستند.

همچنین حاوی ،اسید فولیک است که مانع ریزش مژه ها می‌شود .علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می‌دارد.برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید.

چند نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید:

  • رفتار ملایم با مژه‌ها

برای پاک کردن آرایش چشم‌ها هرگز با خشونت آن‌ها را نمالید زیرا مالیدن شدید چشم‌ها از علل اصلی ریزش مژه‌ها است. به علاوه این کار برای پوست اطراف چشم مضر است و می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک شود.

با استفاده از یک پد پنبه‌ای و یک پاک‌کننده ملایم، پلک‌ها و مژه‌ها را به آرامی پاک کرده و در نهایت با یک شوینده و آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا نارگیل به عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده کنید.

  • خوابیدن با چشم‌های آرایش‌دار ممنوع

حتی اگر از شدت خواب درحال بیهوش شدن هستید، باز هم بدون پاک کردن آرایش خود به رختخواب نروید. خوابیدن با آرایش بیش از آن‌که فکرش را بکنید به چشم‌هایتان آسیب می‌زند و علاوه بر ایجاد چین و چروک، تیرگی زیر چشم‌ها، آکنه و سایر مشکلات پوستی، باعث ضعیف شدن و شکنندگی مژه‌ها نیز می‌شود.

حتی اگر از شدت خواب درحال بیهوش شدن هستید، باز هم بدون پاک کردن آرایش خود به رختخواب نروید.
  • خرید لوازم آرایش باکیفیت

وقتی که پای محصولات آرایشی و زیبایی به میان می‌آید، هرگز نباید ریسک کنید. همیشه از ریمل‌های با مارک معتبر و بسته بندی مناسب استفاده کنید. استفاده از ریمل تاریخ گذشته و یا فاسد علاوه بر این‌که سلامت چشم‌ها را به خطر می‌اندازد باعث ریزش مژه‌ها نیز می‌شود.

  • استفاده صحیح از ابزارهای آرایشی

در استفاده از ابزار‌های آرایشی مژه مانند فرمژه و یا مژه‌های مصنوعی دقت کنید. هرگز بعد ریمل زدن از فرمژه استفاده نکنید زیرا در این زمان مژه‌ها خیس و مستعد ریزش هستند. همچنین در صورت استفاده از مژه‌های مصنوعی، آن‌ها را به آرامی از پلک‌هایتان جدا کنید تا مژه‌های طبیعی خودتان کنده نشوند.

بهتر است قبل از این کار، به وسیله یک پاک‌کننده ملایم سایر مواد آرایشی مانند سایه و یا خط چشم را پاک کنید. با این کار چسبی که برای چسباندن مژه‌های مصنوعی استفاده شده است نیز نرم‌تر شده و مژه‌ها راحت‌تر جدا خواهند شد. در آخر باقی‌مانده چسب‌ها را نیز با پاک‌کننده تمیز کنید تا پلک‌هایتان دچار خشکی نشوند.

  • رژیم غذایی سالم

بخشی از سلامت موها به کیفیت تغذیه شما بستگی دارد و ضعف در رویش و یا ریزش آن‌ها گاهی می‌تواند نتیجه یک رژیم غذایی نامناسب باشد. از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از ترکیبات مغذی و تقویت‌کننده رشد مو مانند امگا3، ویتامین A، ویتامین B5، آهن، روی و بتاکاروتن هستند. همچنین ثابت شده است که مواد غذایی مانند سیر، ماهی و سبزیجات سبزبرگ باعث بهبود رشد مژه‌ها می‌شوند.

  • ویتامین B

ویتامین‌های گروه B برای ما ناشناخته نیستند. این ویتامین‌ها قابلیت حل شدن در آب را دارند و نقش مهمی را در متابولیسم بدن ایفا می‌کنند. به علاوه، این گروه از ویتامین‌ها باعث رشد مژه ها نیز می‌شوند.

می‌توانید آن‌ها را در غذاهایی مانند مارچوبه، غلات، موز، شاه بلوط، ذرت، سیب زمینی و سویا بیابید. همچنین می‌توانید با مصرف بیوتین – نوعی ویتامین B – به رشد ابروها و مژه های خود کمک کنید.

بیشتر بخوانید: شستشوی آرایش چشم؛

چه چیزی رشد ابرو را تحریک می کند؟

موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده است. و تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. کراتین یک عنصر اصلی در اکثر مکمل های رشد مو است. زرده تخم مرغ همچنین منبع غنی بیوتین است که به رشد ابروهای شما کمک می‌کند. اگر هفته ای دو بار از این درمان استفاده کنید، سرعت رشد سریع تری در آبروها و تقویت مژه های خود خواهید داشت.

وازلین یک مرطوب کننده انسدادی است که می‌تواند به طور موثر برای پوست خشک و مژه استفاده شود.

آیا وازلین به رشد مژه ها کمک می کند؟

وازلین یک مرطوب کننده انسدادی است که می‌تواند به طور موثر برای پوست خشک و مژه استفاده شود. نمی‌تواند گفت با وازلین مژه‌ها سریع‌تر یا بلندتر می‌شود. اما می‌توان گفت که آن‌ها را مرطوب و پرتر و درخشان‌تر نشان دهد. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، از وازلین یا ژل نفتی روی صورت خود استفاده نکنید.

توصیه نهایی

اگر مژه‌های کوتاه و نازکی دارید و همچنین درگیر ریزش مژه‌هایتان هستید، مجبور نیستید که این وضعیت را تا آخر عمر تحمل کنید و از لوازم آرایشی مصنوعی و شیمیایی کمک بگیرید. راه‌های موثر و قابل‌توجهی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مژه‌هایی زیبا و چشمگیر داشته باشید.

مژه‌های بلند و پرپشت، چشم‌ها را از هرگونه آرایشی بی‌نیاز می‌کنند و در کنار نقشی که در زیبایی چشم‌ها ایفا می‌کنند، وظیفه مهم محافظت از آن‌ها را نیز برعهده دارند پس باید برای مژه‌هایتان ارزش قائل باشید و به آن‌ها برسید.

به جای روی آوردن به انواع و اقسام روش‌های مصنوعی و موقتی برای تقویت مژه کاری کنید که مژه‌هایتان رشد کنند و به طور طبیعی بلند و زیبا شوند. با استفاده از مواد و ترکیباتی که ممکن است در منزلتان نیز آن‌ها را داشته باشید، می‌توانید مژه‌هایتان را تقویت کنید. فقط لازم است کمی صبر را چاشنی کار خود کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

علت ریزش مژه‌ها چیست؟

کوتاهی و نازکی مژه‌ها می‌تواند ارثی باشد اما عوامل مختلفی می‌توانند در ریزش و نازک شدن آن‌ها نقش داشته باشند. استرس، عدم تعادل هورمون‌ها، خشکی پوست پلک‌ها و افزایش سن از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث ضعیف شدن مژه‌ها شوند. همچنین استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته یا بی‌کیفیت و پاک کردن ناملایم آرایش چشم‌ها نیز می‌تواند باعث شکستگی و ریزش مژه‌ها شود. البته رژیم غذایی نامناسب، بهداشت ضعیف و بیماری نیز بی‌تأثیر نیستند.

نحوه استفاده از ویتامین E برای مژه ها چگونه است؟

برای این کار یک کپسول ویتامین E را باز کرده و با استفاده از روغن درون آن هر روز به مدت 5 تا 10 دقیقه پلک‌هایتان را ماساژ دهید. این کار به بهبود چرخش خون و در نتیجه رشد بهتر مژه‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید یک قلم مو یا برس مژه را روغنی کرده و مژه‌ها را با آن شانه کنید این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام داده و روز بعد بشویید.

آیا رژیم غذایی در پرپشت شدن مژه تاثیر دارد؟

بخشی از سلامت موها به کیفیت تغذیه شما بستگی دارد و ضعف در رویش و یا ریزش آن‌ها گاهی می‌تواند نتیجه یک رژیم غذایی نامناسب باشد. از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از ترکیبات مغذی و تقویت‌کننده رشد مو مانند امگا3، ویتامین A، ویتامین B5، آهن، روی و بتاکاروتن هستند. همچنین ثابت شده است که مواد غذایی مانند سیر، ماهی و سبزیجات سبزبرگ باعث بهبود رشد مژه‌ها می‌شوند.

۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی