بوتاکس دور چشم
۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه zohre.kh

بوتاکس دور چشم؛ هزینه‌ها، مزایا و عوارضی که باید بدانید!

به این مطلب امتیاز دهید

پوست صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت افراد دارد. حتما مشاهده کرده‌اید بسیاری‌از اشخاص دچار چین‌وچروک‌های پوستی شده‌اند و انقباض نواحی مختلف صورتشان باعث نمایان‌شدن این چروک‌ها می‌شود. بروز این اتفاق دلایل متعددی ازجمله افزایش سن و عدم رعایت مراقبت‌های پوستی دارد. مشخص است بروز این عارضه چقدر می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و بر اعتمادبه‌نفس افراد تاثیر بگذارد. اگر شما هم دچار این عارضه شده‌اید، نگران نباشید! روش‌های درمانی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید پوست خود را التیام ببخشید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با یکی از این روش‌ها درمانی که بوتاکس نام دارد، آشنا کنیم. آمار نشان می‌دهد اخیرا بوتاکس دور چشم با استقبال زیادی مواجه شده و بسیاری‌از افراد برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های نواحی اطراف چشم اقدام‌به تزریق بوتاکس می‌کنند. با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات لازم را به شما بدهیم.

آن‌چه خواهید خواند...

بوتاکس دور چشم چیست؟

دلایل مختلفی مانند افزایش سن، عدم رعایت مراقبت‌های پوستی و استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب به‌مرور زمان منجر به ایجاد چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی با عمق‌های مختلف، از کم تا زیاد، دراطراف چشم انسان می‌شود. بعضی از این چین‌وچروک‌ها با تغییر حالت‌هایی که باعث انقباض صورت می‌شود، مانند خندیدن و اخم‌کردن عمیق‌تر می‌شوند و بیشتر خود را نشان می‌دهند.

بروز این اتفاق دلایل متعددی ازجمله افزایش سن و عدم رعایت مراقبت‌های پوستی دارد.

بیشتر بخوانید: خطوط پنجه کلاغی؛ 

بسیاری‌از آن‌ها هم آنقدر ماندگار و عمیق شده‌اند که در حالت عادی صورت هم قابل مشاهده هستند. اگر شما هم دچار این چین‌وچروک‌های مزاحم هستید، می‌دانید که تاثیرات نامطلوبی بر زیبایی شما گذاشته است. گروه‌های سنی مختلف برای خلاص‌شدن از شر این‌ چروک‌ها به بوتاکس، خصوصا بوتاکس دور چشم روی می‌آورند. ماده اصلی بوتاکس از سم ضعیف بوتولینوم «botulinum» که نوعی از نوروتوکسین به حساب می‌آید، تولید شده است.

این ماده پس‌از تزریق‌شدن، عصب ماهیچه‌های دور چشم را هدف خود قرار داده و باعث فلج‌شدن آن‌ها می‌شود. به همین علت ماهیچه‌های اطراف چشم دیگر امکان حرکت ندارند و درصورت خندیدن و تغیر حالت صورت چین‌وچروکی در آن نواحی ایجاد نمی‌شود.

به پوستت جون تازه بده

مراقبت‌هایی که باید قبل ازتزریق بوتاکس دور چشم انجام دهید

  • برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس اطراف چشمتان لازم است پیش از انجام این کار مراقبت‌هایی را انجام دهید. از مهم‌ترین این مراقبت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حداقل یک هفته پیش از بوتاکس دور چشم از انجام کارهایی مانند اپیلاسیون، لیزر پوست، شیو و استفاده از پودر و کرم‌های موبر برای حذف موهای زائد صورت خود پرهیز کنید.
  • جهت جلوگیری از انعقادخون بعداز تزریق بوتاکس لازم است حداقل از ۲۴ ساعت قبل نوشیدنی‌های الکلی را مصرف نکنید.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن پیش از تزریق بوتاکس ممنوع است. اگر شرایطی دارید که لازم است داروهای این‌چنینی مصرف کنید، حتما شرایطتان را با پزشک خود درمیان بگذارید.

مراقبت‌هایی که باید پس‌از تزریق بوتاکس دور چشم انجام دهید

تحقیقات نشان می‌دهد پس‌از گذشت یک هفته از تزریق بوتاکس، می‌توانید نتایج آن را به‌وضوح مشاهده نمایید. به‌طور کلی مدت زمان اثربخشی بوتاکس بین ۴ تا ۶ ماه بوده و شما طی این مدت هیچ‌گونه اثری از چین‌وچروک مشاهده نخواهید کرد. مشخصا اثر بوتاکس دائمی نیست و اگر می‌خواهید نتایج بوتاکس ماندگاری بیشتری داشته باشد، لازم است پس‌از مدتی مجددا آن را تمدید کنید.

در این بین باید بدانید به‌منظور گرفتن بهترین و سریع‌ترین نتایج از تزریق بوتاکس لازم است برخی دستورالعمل‌ها را رعایت کنید، زیرا نواحی دور چشم بسیار نازک و حساس هستند و رعایت نکاتی باعث می‌شود عوارض جانبی تزریق بوتاکس به حداقل برسد. این مراقبت‌ها عبارتند از:

به‌طور کلی مدت زمان اثربخشی بوتاکس بین ۴ تا ۶ ماه بوده و شما طی این مدت هیچ‌گونه اثری از چین‌وچروک مشاهده نخواهید کرد.

تا چند ساعت پس‌از تزریق بوتاکس دور چشم، به هیچ وجه دراز نکشید

بعداز ترزیق بوتاکس دور چشمتان باید به مدت چند ساعت از دراز کشیدن و خوابیدن اجتناب کنید، زیرا دراز کشیدن می‌تواند باعث حرکت ماده بوتاکس زیر پوست شما شده و بروز عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. به همین علت توصیه می‌کنیم حداقل تا ۴ ساعت بعداز تزریق بوتاکس از دراز کشیدن پرهیز کنید و احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: بوتاکس ابرو؛

از مصرف داروهای ضدالتهاب پرهیز کنید

بسیاری‌از بیماران جهت کنترل تورم و جلوگیری از کبودی‌های ناشی از تزریق بوتاکس، به شکل خودسرانه به مصرف داروهای ضدالتهاب روی می‌آورند. باید بدانید تورم و کبودی ناحیه واکنش طبیعی بدن نسبت به این روش درمانی است و پس‌از گذشت ۲۴ ساعت بدون ایجاد هیچ مشکلی رفع می‌شود.

همچنین مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، استامینوفن و سایر داروهای ضدالتهاب، دوره نقاهت شما را طولانی‌تر کرده و حتی ممکن است باعث ایجاد کبودی و خونریزی غیرقابل کنترلی در نواحی تزریق بوتاکس شود. به همین علت ضروری است بعداز تزریق بوتاکس، این‌گونه داروها و حتی مکمل‌های حاوی ویتامین E را مصرف نکنید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

بیشتر بخوانید: چگونه حلقه زیر چشم را از بین ببریم؟

از نوشیدن الکل و مصرف دخانیات پرهیز کنید

مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی علاوه بر این‌که باعث افزایش مدت زمان دوره نقاهت شما پس‌از تزریق بوتاکس می‌شود، می‌تواند التهاب و تورم زیادی را درمحل تزریق ماده ایجاد کند. به همین علت جهت اثربخشی بیشتر بوتاکس لازم است حداقل ۲۴ ساعت قبل و بعداز تزریق بوتاکس از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

تا ۲۴ ساعت پس‌از تزریق بوتاکس دور چشم استحمام نکنید

حمام‌کردن و دوش‌گرفتن پس‌از تزریق بوتاکس به دور چشم قابلیت نفوذپذیری پوست شما را افزایش داده و باعث حرکت ماده بوتاکس زیر پوستتان می‌شود. یقینا این اتفاق مشکلاتی مانند افتادگی پلک، عدم اثربخشی بوتاکس و نامتقارن‌شدن شکل آن را به همراه خواهد داشت. پس‌از گذشت ۲۴ ساعت، ماده بوتاکس کاملا جذب ناحیه دور چشم شما می‌شود و می‌توانید با خیال راحت استحمام کنید.

فعالیت‌های سنگین ورزشی را به زمانی دیگر موکول کنید

حداقل تا ۲۴ ساعت پس‌از تزریق بوتاکس دور چشم، ورزش‌کردن و انجام فعالیت‌های سنگین ممنوع است و لازم است این کار را به زمانی دیگر موکول کنید. ورزش‌کردن همچون استحمام باعث باز‌شدن منافذ پوست و نفوذپذیری بیشتر آن می‌شود که این اتفاق حرکت ماده بوتاکس زیر پوست و عوارض جانبی دیگری را به همراه خواهد داشت.

نواحی تزریق بوتاکس را ماساژ ندهید

جهت اثربخشی بیشتر بوتاکس لازم است از هرگونه ماساژ و وارد‌کردن فشار به نواحی تزریق پرهیز کنید. ماساژدادن نواحی اطراف چشم پس‌از تزریق ماده بوتاکس، یقینا باعث پخش‌شدن آن زیر پوست شما می‌شود و مشکلاتی مانند افتادگی پلک و عدم تقارن را ایجاد می‌کند.

عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

مشخصا تزریق بوتاکس دور چشم مزایای زیادی دارد که دراین‌میان حذف چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی مهم‌ترین آن‌ها است. اما این اقدام ‌به دلایل مختلف ممکن است عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. بخش زیادی از این عوارض به علت عدم رعایت استانداردهای لازم در زمان تزریق است و با انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص از بروز آن‌ها جلوگیری می‌شود.

برخی از این عوارض هم کاملا طبیعی هستند و خطر خاصی ایجاد نمی‌کنند. این‌گونه عوارض خود به خود پس‌از مدتی رفع می‌شوند و با رعایت مراقبت‌هایی می‌توان دوران نقاهت را کوتاه‌تر کرد. عوارض جانبی عمومی پس‌از تزریق بوتاکس عبارتند از:

بروز سردرد و حالت تهوع

درمیان شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس، ایجاد سردرد و حالت تهوع در صدر لیست قرار دارد. سر‌درد و تهوع ناشی از تزریق را معمولا ۱۵ درصد افراد تجربه می‌کنند. این عارضه عموما به شکل خفیف و در جلسه اول تزریق بروز پیدا کرده و تا ۷۲ ساعت هم ممکن است ادامه داشته باشد. این عارضه خود به خود رفع خواهد شد و نیاز نیست نگران آن باشید.

بروز درد

هر کس با توجه به آستانه تحملی که دارد میزان متفاوتی از درد را در زمان تزریق بوتاکس احساس می‌کند. این درد عموما زیاد نیست و بسیاری‌از افراد حین تزریق می‌توانند آن را تحمل کنند.

هرچند افرادی هم بوده‌اند که تحمل این درد برایشان دشوار بوده و با مشورت پزشک خود می‌توانند پیش از تزریق بوتاکس مسکن‌های ساده‌ای مانند استامینون را مصرف کنند. همچنین در بسیاری‌از موارد استفاده از کمپرس سرد به کاهش درد کمک خواهد کرد.

هر کس با توجه به آستانه تحملی که دارد میزان متفاوتی از درد را در زمان تزریق بوتاکس احساس می‌کند. این درد عموما زیاد نیست و بسیاری‌از افراد حین تزریق می‌توانند آن را تحمل کنند.

ایجاد کبودی

در زمان تزریق بوتاکس عروق خونی در ناحیه تزریق سوراخ می‌شوند و همین مسئله علت اصلی بروز کبودی است. توجه داشته باشید انتخاب یک پزشک متخصص در کاهش این عارضه کمک می‌کند؛ چرا که عدم شناسایی محل صحیح عروق خونی باعث آسیب‌رساندن به آن‌ها شده و یقینا یک درمانگر مجرب می‌تواند با مهارت خود احتمال بروز این عارضه را به حداقل برساند.

ایجاد تورم و قرمزی

ایجاد قرمزی و تورم از طبیعی‌ترین واکنش‌های پس‌از انجام هر روش درمانی است و بوتاکس دورچشم هم از این قاعده مستثنا نیست. اصولا این عارضه تا چند ساعت پس‌از تزریق برطرف می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. ضخامت سوزن تزریق و حجم بوتاکس تزریق‌شده شدت قرمزی و تورم را تغییر می‌دهد. جهت جلوگیری از این عارضه علاوه بر تجربه پزشک به سوزن‌های مرغوب، تزریق حجم مناسب ماده و استفاده از کمپرس سرد نیاز است.

ایجاد واکنش‌های کولینرژیک

این عارضه عموما به شکل خشک‌شدن دهان و چشم‌ها خود را نشان می‌دهد. در حقیقت زمانی این عارضه بروز پیدا می‌کند که در فرمولاسیون ماده بوتاکس از سم بوتولینوم نوع B استفاده می‌شود.

روش‌های کاهش یا جلوگیری از بروز عوارض بوتاکس دور چشم

  • جهت کاهش عوارض بوتاکس دور چشم، اولین اقدام این است که تزریق آن را به پزشک متخصص در یک کلینیک معتبر بسپارید. دلیل این امر آشنایی بیشتر درمانگر متخصص با عروق خونی، نحوه تزریق و میزان ماده بوتاکس است. حضور یک پزشک متخصص هنگام تزریق باعث می‌شود در صورت مشاهده عوارض جانبی اقدامات درمانی مناسب را انجام داده و مشکل را سریعا برطرف کند.
  • استفاده از کمپرس سرد برای ازبین‌بردن تورم و قرمزی ناشی از تزریق به شکل ملموس و قابل توجهی عوارض بوتاکس دور چشم را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید استفاده از کمپرس سرد باید به شکل غیرمستقیم روی پوست صورت گیرد؛ زیرا قرار دادن یخ به‌صورت مستقیم روی پوست باعث ایجاد سوختگی و تورم بیشتر می‌شود.
  • پس‌از تزریق بوتاکس دور چشم باید از انجام فعالیت‌ها ورزشی سنگین پرهیز کنید و زمانی که در ناحیه تزریق دردی احساس کردید، از مسکن‌هایی که پزشک برایتان تجویز کرده است استفاده کنید.
  • پیش از تزریق بوتاکس با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید و اگر بیماری خاصی دارید، حتما آن را اطلاع دهید.
  • رعایت تمام دستورات پزشک پیش و پس‌از تزریق بوتاکس ضروری است.
  • حتما به دنبال بهترین کلینیک و مجرب‌ترین پزشک برای تزریق بوتاکس دور چشم باشید؛ زیرا نواحی اطراف چشم بسیار حساس هستند و نمی‌توان در این زمینه ریسک کرد.
  • در صورت بروز و مشاهده عوارض شدید پس‌از تزریق بوتاکس حتما پزشک خود را باخبر کنید.
استفاده از کمپرس سرد برای ازبین‌بردن تورم و قرمزی ناشی از تزریق به شکل ملموس و قابل توجهی عوارض بوتاکس دور چشم را کاهش می‌دهد.

سوالات رایج در رابطه با تزریق بوتاکس دور چشم

آیا انجام بوتاکس دور چشم محدودیت سنی خاصی دارد؟

از رایج‌ترین سوالاتی که مراجعه‌کنندگان برای بوتاکس دور چشم از پزشک خود می‌پرسند، محدودیت سنی برای تزریق این ماده است. در پاسخ به این سوال باید گفت این میزان چین‌وچروک‌ و عمق آن‌ها است که زمان مناسب تزریق بوتاکس را تعیین می‌کند، نه تاریخ تولد فرد.

مثلا ممکن است شخصی با سن بالاتر از ۵۰ سال به دلیل رعایت مراقبت‌های پوستی هیچ‌گونه چین‌وچروکی اطراف چشم خود نداشته باشد و این در حالی است که بسیاری‌از افراد با سن کمتر به دلیل نداشتن سبک زندگی سالم و استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت انواع چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی را اطراف چشم خود مشاهده می‌کنند.

بنابراین هیچ‌گونه محدودیت سنی خاصی برای جوانان و میانسالان وجود ندارد و شما می‌توانید با توجه به میزان چین‌وچروک‌های خود و نظر پزشک اقدام‌به تزریق بوتاکس کنید. البته توجه داشته باشید تزریق بوتاکس برای افراد مسنی که چین‌وچروک‌های عمیق دارند، بی‌تاثیر خواهد بود و این افراد بهتر است با تزریق ژل این عارضه را بهبود ببخشند.

انجام بوتاکس دور چشم برای خانم‌های باردار محدودیتی دارد؟

در پاسخ به این سوال مهم باید گفت ورود نوروتوکسین به بدن ممکن است بروز عوارض حانبی زیادی را به همراه داشته باشد؛ علی‌الخصوص اگر تزریق اشتباه یا توسط فرد نامناسبی انجام شود. علاوه بر این بسیاری‌از افراد پس‌از تزریق بوتاکس دچار سردرد می‌شوند و ممکن است درمانگر برایشان استامینوفن تجویز کند.

این در حالی است که مصرف هرگونه مسکن و داروهای ضدالتهاب برای خانم‌های باردار ممنوع است و بنابراین توصیه می‌شود شخص در دوران بارداری اقدام‌به تزریق بوتاکس نکند.

علی‌الخصوص اگر تزریق اشتباه یا توسط فرد نامناسبی انجام شود.

چه کسانی نباید بوتاکس دور چشم انجام دهند؟

علاوه بر خانم‌های باردار که در بخش پیش اشاره کردیم، تزریق بوتاکس برای برخی از افراد دیگر به دلیل عوارض جانبی که ایجاد می‌کند، ممنوع است. اگر شما هم شامل گروه‌های زیر می‌شوید، بهتر است در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

  • افرادی که مشکل انعقاد خون دارند و داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و دیگر داروها را مصرف می‌کنند.
  • افرادی که دچار مشکلات پوستی خاص، مانند تبخال یا عفونت در اطراف چشم خود هستند.
  • افرادی که بیماری‌های عصبی و ضعف عضلانی دارند.

تاثیر استحمام بر بوتاکس دور چشم چیست؟

همان‌طور که در بخش مراقبت‌های بعداز انجام بوتاکس اشاره کردیم، پس‌از تزریق بوتاکس، استحمام، قرار گرفتن در فضاهایی مثل سونا، استخر و استفاده از آب گرم برای شستشوی صورت به طور کامل ممنوع است، زیرا این اقدامات باعث بروز مشکلات جانبی زیادی مانند التهاب پوست، حرکت بوتاکس به اطراف ناحیه تزریق، نامتقارن‌شدن و تغییر شکل صورت می‌شود.

چه زمانی باید اقدام‌به ترمیم بوتاکس دور چشم کرد؟

برخلاف تصور بیشتر افراد، اثر بوتاکس دائمی نبوده و باید در دوره‌های حدودا 6 ماه نسبت به ترمیم بوتاکس اقدام شود. دلیل این امر این است که نوروتوکسین تزریق‌شده اطراف چشم به‌مرور زمان اثر اولیه خود را از دست می‌دهد و چین‌وچروک‌ها دوباره نمایان می‌شوند. به همین علت تزریق مجدد بوتاکس لازم است. توجه داشته باشید فریب تبلیغات دورغین تزریق دائمی بوتاکس را نخورید.

مدت زمان اثرگذاری بوتاکس پس‌از تزریق چقدر است؟

پس‌از تزریق بوتاکس احتمالا به‌مرور پوست شما دچار التهاب و قرمزی شده و احساس سوزشی در نواحی تزریق خواهید داشت. برای از بین‌رفتن این عوارض طبیعی پس‌از تزریق بوتاکس و مشاهده اثر تزریق لازم است حدودا 3 تا 10 روز صبر کنید. این مدت زمان با توجه به عمق چروک‌ها، میزان واحد تزریق‌شده، برند ماده و شرایط پوستی افراد متغیر است.

برای مثال مشاهده اثر تزریق بوتاکس برند دیسپورت «Dysport» حدود 3 روز پس‌از تزریق امکان‌پذیر بود و این زمان برای برند «Xeomin» تا 6 روز هم ممکن است.

تزریق چه تعداد واحد بوتاکس برای اطراف چشم لازم است؟

تعداد واحدهای بوتاکسی که باید به اطراف چشم تزریق شود، نسبت به عمق چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی و تعداد آن‌ها تعیین می‌شود. در حالت معمولی حدودا 2 تا 5 تزریق که 8 تا 20 واحد بوتاکس است، برای دور هر چشم انجام می‌شود.

تعداد واحدهای بوتاکسی که باید به اطراف چشم تزریق شود، نسبت به عمق چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی و تعداد آن‌ها تعیین می‌شود.

انجام سفر هوایی بعداز تزریق بوتاکس محدودیتی دارد؟

به‌طور کلی انجام هرگونه فعالیت و ایجاد شرایطی که باعث وارد‌شدن فشار به بدن و پوست شما شود، پس‌از تزریق بوتاکس ممنوع است. انجام سفرهای هوایی هم به دلیل افزایش ارتفاع و ایجاد فشار حداقل تا یک روز بعداز تزریق بوتاکس توصیه نمی‌شود.

بوتاکس دور چشم چقدر هزینه دارد؟

نمی‌توان هزینه ثابتی برای بوتاکس دور چشم تعیین کرد. فاکتورهای زیادی در این مسئله تاثیر دارد که در ادامه آن‌ها را مختصرا توضیح می‌دهبم.

  • یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای محاسبه هزینه بوتاکس برند تولید‌کننده آن است. برندهای معتبری ماند دیسپورت انگلیس مشخصا قیمت بیشتری نسبت به برندهای ایرانی دارند.
  • تعداد واحد تزریق‌شده برای حذف چین‌وچروک‌ها با توجه به میزان و عمق آن‌ها نیز از دیگر موارد مهم تعیین قیمت است. واضح است هرقدر میزان چین‌وچروک‌ها بیشتر ‌و سطح آن عمیق‌تر باشد، هزینه انجام بوتاکس بالاتر خواهد رفت.
  • نوسانات ارز نیز بر هزینه انجام بوتاکس تاثیر زیادی می‌گذارد، چرا که بهترین برندهای بوتاکس از دیگر کشورها وارد ایران می‌شوند.
  • کلینیک میزبان و مهارت و تجربه درمانگر هم تاثیر بسیار زیادی بر هزینه تزریق می‌گذارد. بسیاری‌از کلینیک‌های غیربهداشتی و غیرمجاز با اعلام هزینه‌های پایین و غیرمعمول مراجعه‌کنندگان را فریب می‌دهند. غافل از این‌که تزریق بوتاکس در چنین مراکزی عوارض جانبی و آسیب‌های بسیار زیادی را به همراه دارد که برای جبران این آسیب‌ها باید متحمل پرداخت هزینه‌های مالی و جانی بیشتری شوید.

بیشتر بخوانید: بوتاکس پنجه کلاغی؛ 

با توجه به این مشکلات، بهتر است در چه مراکزی تزریق بوتاکس انجام شود؟

اگر کمی به آگهی‌های تبلیغاتی دقت کنید، متوجه می‌شوید مراکز تزریق ژل و بوتاکس بسیار زیادی تاسیس شده است که تبلیغات فراوانی برای جذب افراد انجام می‌دهند.

اما واضح است که تمام این کلینیک‌ها معتبر نبوده و از درمانگرهای مجربی استفاده نمی‌کنند. پیش از انجام این اقدامات درمانی به شما توصیه می‌کنیم کلینیک‌های معتبر را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. رعایت موارد زیر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند:

  • حتما مجوزهای وزارت بهداشت کلینیک مورد نظر خود را کاملا بررسی کرده و از صحت اطلاعات آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • محیط کلینیکی که انتخاب می‌کنید باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و اصول بهداشتی و ایمنی در آن‌ها به شکل کامل رعایت شود.
  • کلینیک‌هایی را انتخاب نمایید که در آن تزریق بوتاکس و ژل توسط پزشک متخصص و مجرب انجام می‌شو‌د.
  • فریب تبلیغات بوتاکس دائمی و هزینه پایین را نخورید. جبران آسیب‌های واردشده از تزریق مواد تقلبی توسط شخص فاقد صلاحیت آسان نخواهد بود.
به‌طور کلی انجام هرگونه فعالیت و ایجاد شرایطی که باعث وارد‌شدن فشار به بدن و پوست شما شود، پس‌از تزریق بوتاکس ممنوع است.

با بوتاکس دور چشم، نحوه انجام، مکانیسم اثر، مراقبت‌های پیش و پس‌از آن و عوارضی که ممکن است ایجاد شود، آشنا شدید. به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام این روش درمانی را دارید، حتما به کلینیک‌های معتبر و مراکز تخصصی پوست و زیبایی مراجعه نمایید.

منبع +++++

آیا تزریق بوتاکس دور چشم عوارض دارد؟

مشخصا تزریق بوتاکس دور چشم مزایای زیادی دارد که دراین‌میان حذف چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی مهم‌ترین آن‌ها است. اما این اقدام ‌به دلایل مختلف ممکن است عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. بخش زیادی از این عوارض به علت عدم رعایت استانداردهای لازم در زمان تزریق است و با انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص از بروز آن‌ها جلوگیری می‌شود.

تاثیر استحمام بر بوتاکس دور چشم چیست؟

همان‌طور که در بخش مراقبت‌های بعداز انجام بوتاکس اشاره کردیم، پس‌از تزریق بوتاکس، استحمام، قرار گرفتن در فضاهایی مثل سونا، استخر و استفاده از آب گرم برای شستشوی صورت به طور کامل ممنوع است، زیرا این اقدامات باعث بروز مشکلات جانبی زیادی مانند التهاب پوست، حرکت بوتاکس به اطراف ناحیه تزریق، نامتقارن‌شدن و تغییر شکل صورت می‌شود.

انجام سفر هوایی بعداز تزریق بوتاکس محدودیتی دارد؟

به‌طور کلی انجام هرگونه فعالیت و ایجاد شرایطی که باعث وارد‌شدن فشار به بدن و پوست شما شود، پس‌از تزریق بوتاکس ممنوع است. انجام سفرهای هوایی هم به دلیل افزایش ارتفاع و ایجاد فشار حداقل تا یک روز بعداز تزریق بوتاکس توصیه نمی‌شود.

۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی