چگونه حلقه زیر چشم را از بین ببریم؟
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۴ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

چگونه حلقه زیر چشم را از بین ببریم؟

1/5 - (1 امتیاز)

حلقه زیر چشم و رفع آن موضوعی است که تقریبا بیشتر افراد، خصوصاً خانم‌ها با آن روبرو هستند. دایره‌های تاریکی که غالبا با کیسه‌های زیر چشم همراه شدند، می‌توانند شما را پیرتر از سن واقعی خودتان جلوه دهند. در حالی که خستگی مزمن منطقی‌ترین توضیحی است که برای این حلقه‌ها وجود دارد، عوامل دیگری هم می‌توانند باعث ایجاد آن‌ها شوند اما لازم به داشتن هیچ ‌نگرانی‌درباره‌ی این‌گونه سیاهی‌های زیر چشم نیست و نیازی به مراقبت پزشکی ندارند.

اگر چه برخی از درمان‌های پزشکی برای رفع و یا کمتر رنگ شدن‌ آن‌ها استفاده می‌شود ولی بد نیست بدانید همه‌ی افراد چه خانم‌ها و چه آقایون با این حلقه‌ها درگیر هستند. برای رفع تیرگی و خستگی زیر چشم، قدم اول خودتان را دوست داشته باشید و از ظاهر خود راضی باشید. در قدم دوم ما برای شما در این مقاله درمان‌های خانگی و پزشکی که ممکن است برای رفع تیرگی‌ها کمک‌کننده باشند را جمع‌آوری کرده‌ایم. تا پایان همراه ما در مجله‌ی آرایشی بهداشتی کیوت‌اسکین بمانید.

چه چیزی باعث ایجاد تیرگی زیر چشم می‌شود؟

پوست صورت و سلامت آن، یکی از بخش‌هایی است که برای افراد اهمیت زیادی دارد. همیشه در اولین برخوردها، قسمتی از بدن  که بیش از هر چیزی مورد توجه و در معرض دید قرار می‌گیرد، صورت افراد است. زیبایی و سلامت چشم‌ها نیز سهم مهمی در این امر دارد. انجام مراقبت‌های پوستی و رسیدگی به پوست می‌تواند باعث شود حس مثبت‌تر و بهتری نسبت به بدن خود داشته باشیم.

حلقه زیرچشم

با این وجود برخی عوامل هستند که اگر برای رفع آن‌ها برنامه‌ و فکری نداشته باشیم، می‌توانند تأثیر ناخوشایندی بر اعتماد به نفس ما بگذارد. یکی از همین موارد ظاهر شدن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم است. برای حلقه زیر چشم می‌توان چندین عامل مختلف را متصور شد. برخی از این دلایل عمده، عبارتند از:

کمبود خواب

حتماً برای شما هم پیش آمده که خستگی بیش از حد یا نخوابیدن به میزان کافی در طول شبانه‌روز، باعث ایجاد حلقه‌های تاریک در زیر چشم‌ها شده باشد. هم‌چنین کمبود خواب می‌تواند منجر به حضور لک روی پوست و عامل بروز بافت‌های تیره و رگ‌های خونی در زیر پوست باشد.
فشردگی زمان انجام کار، خیره شدن به صفحه تلویزیون یا رایانه که خستگی جسمی را به دنبال دارد می‌تواند باعث ایجاد فشار در اطراف چشم شما شود. این فشار تاثیر خود را برروی رگ‌های خونی چشم نشان می‌دهد و در نتیجه موجب تیرگی پوست اطراف چشم می‌شود.

به پوستت جون تازه بده

سن

افزایش سن و پیری طبیعی، یکی دیگر دلایل عمده حلقه‌های تاریک در زیر چشمان شماست. هر چه پیرتر می‎‌شوید، پوست شما نازک‌تر می‌شود. هم‌چنین پوست چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه رگ‌های خونی تاریک در زیر پوست شما نمایان‌تر می‌شود و باعث ایجاد تیرگی ناحیه زیر چشم خواهد شد.

آلرژی

واکنش‌های آلرژیک و خشکی چشم می‌تواند دیگر عامل ایجاد دایره‌های تیره باشد. هنگامی‌که واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین‌ها را به عنوان پاسخ به باکتری‌های مضر آزاد می‌کند. به غیر از ایجاد علائم ناراحت‌کننده؛ از جمله خارش، قرمزی و پف چشم، هیستامین‌ها باعث تورم و بزرگی رگ‌های خونی شده و در زیر پوست، بیشتر به چشم می‌آیند.

کم آبی

کم آب بودن بدن می‌تواند یکی از علل حلقه زیر چشم به حساب آید. هنگامی که بدن شما مقدار مناسب آب را دریافت نمی‌کند، پوست زیر چشمان شروع به لکه‌دار شدن می‌کند و اطراف چشم را دربر می‌گیرد.

آفتاب

قرار گرفتن در معرض بیش از اندازه‌ی خورشید می‌تواند باعث شود بدن بیش از حد ملانین تولید کند و موجب افزایش رنگ‌دانه در اطراف پوست باشد.

بیشتر بخوانید: چه طور از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

ژنتیک

از تاثیر ژنتیک بر زیبایی و سلامت پوست و مو نباید غافل شد. حلقه‌های تیره زیر‌ چشم می‌توانند ارثی باشند که با درمان‌های خانگی و مراقبت‌های پوستی تا حد چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کنند و رفع خواهند شد.

دلیل ایجاد حلقه زیرچشم

روش‌های درمان حلقه زیر چشم

روش‌های زیادی وجود دارد که افراد از آن‌ها صحبت می‌کنند و ادعا دارند که با استفاده از این روش‌ها توانسته‌اند درمان سریع سیاهی زیر چشم داشته باشند و حلقه زیر چشم خود را کاهش دهند یا از بین ببرند.

به یاد بسپارید که انسان‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، بنابراین ممکن است برخی از این راح حل ها برای شما موثر نباشد و برخلاف تصور، باعث تشدید تیرگی زیر چشم شود. این ایده‌ی خوبی است که قبل از شروع فرآیند درمان، چه در مورد درمان‌های خانگی و پزشکی مثل لیزر، با پزشک متخصص مشورت کنید و از درصد پاسخ‌گویی روش‌های درمانی اطمینان پیدا کنید.

درمان خانگی تیرگی دور چشم

برخی از روش‌های متداول درمان در منزل عبارتند از:

· کمپرس یخ

کمپرس یخ می‌تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگ‌های خونی گشاد شده کمک کند. کمپرس یخ، پف زیرچشم را کم می‌کند و به از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم منجر می‌شود.

خواب کافی و تیرگی زیر چشم

تنظیم ساعات خواب و داشتن خواب کافی به کاهش حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. کمبود خواب باعث کمرنگ شدن پوست و آشکار شدن حلقه‌های تاریک می‌شود. مدت زمان لازمی که می‌توان گفت یک فرد خواب کافی دارد، هفت تا هشت ساعت است. به خودتان استراحت دهید تا جلوی ظهور حلقه‌های تاریک را بگیرید.

تصحیح نحوه خوابیدن

درحالی که کمبود خواب می‌تواند در تولید کیسه‌های تیره‌ی زیر چشم‌ها نقش داشته باشند، گاهی اوقات نحوه‌ی خوابیدن نیز در تشدید تیرگی‌ها بی‌تاثیر نیست. استفاده از بالشی با ارتفاع متناسب گردن شما، می‌تواند از تجمع مایع زیر چشم جلوگیری کند و سبب کاهش تورم و پف زیر چشم شود.

کیسه چای

استفاده از کیسه‎ ی چای را فراموش نکنید. کیسه‌های چای سرد بر روی چشم شما می‌تواند ظاهر آن‌ها را بهبود ببخشد. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به تحریک رگ‌های زیرچشم کمک کند.

خیار

طرفداران درمان‌های طبیعی پیشنهاد می‌کنند از برش‌های سرد و ضخیم خیار برای کاهش تیرگی چشم استفاده کنید. این برش‌ها را به مدت 10 دقیقه بر روی چشم بگذارید و سپس چشم‌هایتان را با آب بشویید. این عمل را دو بار در روز تکرار کنید.

روغن بادام و ویتامین E

مقادیر مساوی روغن بادام و ویتامین E را با هم مخلوط کنید و درست قبل از خواب، این مخلوط را به آرامی در قسمت‌های تیره دور چشم ماساژ دهید. صبح ناحیه را با آب سرد بشویید. این روند را هر شب تکرار کنید تا این‌که به مرور، حلقه‌های تیره چشم از بین بروند.

روش های درمان حلقه زیرچشم

مواد آرایشی راهی برای پنهان کردن حلقه زیر چشم

در حالی که مواد آرایشی نمی‌توانند به درمان حلقه زیرچشم کمک کنند اما در پنهان کردن آن‌ها کاربرد دارند. کانسیلرها می‌توانند علائم تیرگی زیر چشم‌ها را بپوشانند و آن‌ها را به رنگ طبیعی پوست شما برسانند. با این حال مانند هر نوع درمان موضعی یا وسایل آرایشی، از وسایل و مراقبت‌های مناسب استفاده کنید. زیرا برخی از محصولات می‌توانند باعث وخیم‌تر شدن علائم شما بشوند و ممکن است یک واکنش آلرژیک را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دلایل پف زیر چشم

درمان‌های پزشکی حلقه زیر چشم

درمان‌های پزشکی یک راه‌حل موثرتر و پایدارتر است. برخی از درمان‌های پزشکی برای کاهش ظاهر تیرگی‌های زیر چشم توسط پزشکان انجام می‌شود. روش‌های متداولی از جمله موارد زیر وجود دارد:

  • لایه‌برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه‌ها
  • لیزر برای زنده کردن، تقویت و سفت‌شدن پوست
  • پرکننده‌های بافت برای پنهان کردن رگ‌های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست در زیر چشم می‌شود.
  • از بین بردن چربی و پوست اضافی، که باعث می‌شود سطح پوست را صاف و نرم‌تر نشان دهد.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد هر روش آرایشی، انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را با پزشک در میان بگذارید. درمان‌های پزشکی تهاجمی می‌توانند گران، دردناک و نیازمند به دوران نقاهت طولانی باشند.

مرطوب کننده ها

تعدادی از کرم‌های مرطوب‌کننده وجود دارد که می‌توانید بدون داشتن نسخه‌ی پزشک آن‌ها را تهیه کنید. این کرم‌ها در کاهش حلقه زیر چشم موثر هستند و شما را یاری می‌کنند. بسیاری از آن‌ها حاوی کافئین، ویتامین E، آلوئه‌ورا، اسیدهیالورونیک و رتینول هستند.

لیزر درمانی تیرگی زیر چشم

در لیزر درمانی از انرژی گرما برای تبخیر و از بین بردن سلول‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. رنگ‌دانه‌های تیره‌ی زیر چشم هدف اصلی لیزر است. همراه با روشن‌شدن رنگ‌های تیره پوست، لیزر درمانی ممکن است باعث ایجاد کلاژن جدید شود.

روش های درمان حلقه زیرچشم

لایه‎ برداری شیمیایی سیاهی زیر چشم

یک متخصص پوست ممکن است لایه‌برداری شیمیایی سبکی را برای روشن‌کردن حلقه زیر چشم پیشنهاد کند. معمولاً این لایه‌بردارها  شامل اسید گلیکولیک، اسید رتینوئیک یا هیدروکینون هستند.

بلفاروپلاستی و سیاهی زیر چشم

جراحی پلک تحتانی یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) در اغلب موارد، به منظور برداشتن کیسه‌های چربی پلک تحتانی که حالت پف کردگی ایجاد کرده، انجام می‌شود. در موارد خاص چربی برداشته نشده و فقط جابه‌جا یا پخش می شود. این عمل می‌تواند ظاهر حلقه‌های دور چشم را بهبود ببخشد.

پرکننده‌ها

یک ماده پرکننده پوستی بر پایه‌ی اسید هیالورونیک مانند Restylane یا Juvederm توسط یک چشم پزشک، متخصص پوست، جراح پلاستیک یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های ویژه پزشکی می‌تواند به شما پیشنهاد شود. این مواد به بافت زیر چشم تزریق می‌شوند. پرکننده‌ها در کم کردن حجم زیر چشم کمک می‌کند و می‌تواند باعث کاهش دایره‌های تاریک شود.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

رفع تیرگی زیر چشم با آیون ماساژور کیوت اسکین

دستگاه جادویی آیون ماساژور یکی از بهترین راهکارهای رفع تیرگی زیر چشم است. لرزش دستگاه آیون ماساژور باعث بهبود گردش خون می‌شود. این دستگاه به کمک لرزشی که تولید می‌کند باعث شفاف‌سازی، روشن‌شدن پوست و رفع چین و چروک می‌شود.

اگر از گزینه HOT آیون ماساژور استفاده کنید دستگاه گرمای ۴۲ درجه را به پوستتان منتقل می‌نماید. این دما یک معیار استاندارد برای درمان پف، گودی و سیاهی زیر چشم است. در هنگام استفاده از دستگاه می‌توانید با استفاده از کرم‌های درمانی اثربخشی رفع تیرگی را چند برابر نمایید.

جمع‌بندی

برای هر اقدامی درمانی، مهم‌ترین قدم شناخت عامل و منشاء آن است. با شناختن علل ایجاد حلقه زیر چشم می‌توانید برای کاهش آن‌ها اقدام کنید و دلایلی که باعث تشدید و افزایش تیرگی‎ها می‌شود را از بین ببرید. ما در این‌جا برای شما برخی از رایج‌ترین درمان‌های خانگی و پزشکی رفع تیرگی چشم را ذکر کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کارهای مثبت و تاثیرگذاری برای افزایش زیبایی و طراوات پوست خود انجام دهید.

اکنون شما برای ما بنویسید چه تجربیاتی در این‌باره دارید؟ کدام یک از درمان‌های خانگی و پزشکی در این مقاله ذکر شد توانسته به شما کمک‌کند؟ چه درمان‌هایی فراتر از این موارد استفاده کرده‌اید و از آن‌ها نتیجه گرفته‌اید؟ سوال‌ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیون ماساژور چیست؟

دستگاه جادویی آیون ماساژور یکی از بهترین راهکارهای رفع تیرگی زیر چشم است. لرزش دستگاه آیون ماساژور باعث بهبود گردش خون می‌شود. این دستگاه به کمک لرزشی که تولید می‌کند باعث شفاف‌سازی، روشن‌شدن پوست و رفع چین و چروک می‌شود.

لیزر درمانی تیرگی زیرچشم چگونه است؟

در لیزر درمانی از انرژی گرما برای تبخیر و از بین بردن سلول‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. رنگ‌دانه‌های تیره‌ی زیر چشم هدف اصلی لیزر است. همراه با روشن‌شدن رنگ‌های تیره پوست، لیزر درمانی ممکن است باعث ایجاد کلاژن جدید شود.

آیا نحوه خوابیدن در تیرگی زیر چشم تاثیر دارد؟

درحالی که کمبود خواب می‌تواند در تولید کیسه‌های تیره‌ی زیر چشم‌ها نقش داشته باشند، گاهی اوقات نحوه‌ی خوابیدن نیز در تشدید تیرگی‌ها بی‌تاثیر نیست. استفاده از بالشی با ارتفاع متناسب گردن شما، می‌تواند از تجمع مایع زیر چشم جلوگیری کند و سبب کاهش تورم و پف زیر چشم شود.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی