بوتاکس ابرو
۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

بوتاکس ابرو؛ نکات مهم بالابردن و لیفت ابرو با تزریق بوتاکس!

به این مطلب امتیاز دهید

اگر خطوط بین و بالای ابروهایتان آزارتان می‌دهد، ممکن است بخواهید به بوتاکس ابرو به‌عنوان یک روش درمانی موثر و سریع توجه داشته باشید. لیفت ابرو از طریق بوتاکس، راهی سریع، ایمن و غیرجراحی برای ازبین‌بردن یکی از عمیق‌ترین و رایج‌ترین چین‌و‌چروک‌های روی صورت محسوب می‌شود. شما با بوتاکس در ناحیه ابرو، می‌توانید باتجربه کمترین درد و عوارض، ابروهای افتاده را بالا کشیده و به آن فرم دهید. برای آشنایی کامل با روش لیفت ابرو ازطریق بوتاکس، مزایا و عوارض ناشی از آن و مراقبت‌های قبل و بعد انجام بوتاکس، با ادامه مطلب همراه باشید.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، نوعی روش است که خطوط اخم بین ابروهای شما را درمان می‌کند. همچنین با تزریق بوتاکس، ارتفاع ابروهای شما نیز افزایش می‌یابد.

لیفت ابرو از طریق بوتاکس، راهی سریع، ایمن و غیرجراحی برای ازبین‌بردن یکی از عمیق‌ترین و رایج‌ترین چین‌و‌چروک‌های روی صورت محسوب می‌شود.

این درمان با شل‌کردن ماهیچه‌های زیرین برای صاف‌کردن پوست شما در قسمت بیرونی و شل‌کردن عضلات بین ابروها عمل می‌کند. لیفت ابرو با بوتاکس به ماهیچه‌های پیشانی اجازه می‌دهد ماهیچه‌های بین ابروها را به سمت بالا بکشند و در نتیجه، ابروها را بلند کرده و چشم‌ها را باز کنند.

همچنین می‌توان مقداری بوتاکس اضافی را در انتهای ابروها تزریق کرد تا به شل‌شدن ماهیچه‌های این قسمت نیز کمک شود. مقدار لیفت و تزریق بوتاکس باتوجه ‌به سن و میزان افتادگی ماهیچه‌ها، متفاوت خواهد بود. اما درهر صورت این روش برای ازبین‌بردن خطوط اخم سرسخت بین ابروها و صاف‌کردن چین‌وچروک‌های عمیق بدون نیازبه جراحی بسیار موثر است.

آیا شما کاندیدای خوبی برای بوتاکس ابرو هستید؟

به‌طور کلی بوتاکس فقط برای بزرگسالان بالای 18 سال توصیه می‌شود. هم مردان و هم زنان با خطوط اخم متوسط ​​تا شدید ممکن است از لیفت ابرو با بوتاکس بهره ببرند. افرادی که به‌دنبال تزریق بوتاکس برای خطوط اخم هستند، احتمالاً قبلاً درمان‌های بدون نسخه را نیز امتحان کرده‌اند.

این نوع لیفت ابرو برای پوست‌هایی با افتادگی قابل توجه مناسب است که با این روش به لیفت عضلانی ناحیه موردنظر می‌پردازند. برخی از افراد ممکن است به‌طور همزمان بلفاروپلاستی را برای رسیدن‌به حداکثر نتیجه در اطراف ناحیه چشم خود درنظر بگیرند. قبل از انجام بوتاکس ابرو، ابتدا باید برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

با این کار، پزشک متخصص هر عامل خطر جانبی و فردی را ارزیابی خواهد کرد. به‌عنوان مثال، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس نباشید، زیرا سموم استفاده شده در این تزریق‌ها می‌تواند به نوزادان و جنین آسیب برساند.

تکنیک لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، یک روش شگفت‌انگیز و موثر است که تنها با گذشت چند دقیقه از درمان، می‌توانید به نتیجه مطلوب و موردنظر خود برسید. هنگامی که ناحیه تحت درمان، توسط پزشک استریل شد، مواد بوتاکس با دقت و تبحر فراوان به عضلات بیرونی ابرو تزریق می‌شود. نواحی تزریق به‌طور معمول شامل ماهیچه‌هایی می‌شود که باعث افتادگی یا پایین‌آمدن ابروها شده‌اند.

همین روند، کلید موثربودن تکنیک لیفت ابرو با بوتاکس است. بوتاکس درواقع به ماهیچه‌های ابرو اجازه می‌دهد تا میزان فشار لازم برای بالابردن ابرو را کاهش دهند. به این ترتیب ابروها به صورت ظریفی بلند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بوتاکس پنجه کلاغی؛

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، یک روش شگفت‌انگیز و موثر است که تنها با گذشت چند دقیقه از درمان، می‌توانید به نتیجه مطلوب و موردنظر خود برسید
به پوستت جون تازه بده

تزریق بوتاکس به ابرو

چین‌وچروک‌های موجود در اطراف ابروها می‌تواند منجربه پایین آمدن پلک‌ها شود. بسیاری از افراد برای درمان این مشکل، بلفاروپلاستی (جراحی پلک) را انتخاب می‌کنند. ما این راه‌حل را به شما توصیه نمی‌کنیم، زیرا اغلب منجربه بیش‌فعالی ناحیه عضله میانی ابرو می‌شود.

به‌طور طبیعی، ماهیچه‌های پیشانی شما سعی دارند موقعیت ابروها را با افزایش انقباض‌پذیری حفظ کنند، که این روند باگذشت زمان و افزایش سن منجربه ایجاد شیارهای افقی روی پیشانی می‌شود.

این درحالی است که بوتاکس ابروی به ماهیچه‌های صورت کمک می‌کند تا مدت زمان زیادی حتی پس از اتمام اثرات بوتاکس به آرامش ایجادشده در این ناحیه عادت کنند، زیرا همان‌طور که این ماهیچه‌ها شل می‌مانند، پوست صاف می‌شود و چین‌وچروک‌ها را حذف می‌کند. بوتاکس تا مدت زمانی درحدود 3 تا 6 ماه موثر باقی می‌ماند.

باید بدانید همان‌طور که عضلات به مرور زمان بهبود می‌یابند، ممکن است چین‌وچروک‌ها و خطوط جدیدی ظاهر شوند. از سرگیری درمان بوتاکس در این زمان، روشی کاملاً ایمن و موثر محسوب می‌شود.

مشخصات موقعیت ابرو

موقعیت ابروها در خانم‌ها و آقایان متفاوت است. در خانم‌ها، موقعیت ایده‌آل ابرو بالاتر از لبه برآمدگی ابرو (قوس فوقانی) است، درحالی که ابروهای آقایان باید فقط روی قسمت برآمدگی باشند. همچنین قسمت‌های داخلی و جانبی ابرو باید در یک سطح افقی قرار گیرند. در روش درمان افتادگی ابروها به‌وسیله جراحی، ممکن است با عدم تعادل حالت ایده‌آل ابرو شوید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد بوتاکس ابرو را انتخاب می‌کنند.

در روش لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، برای رسیدن‌به اثر مطلوب، ابتدا خواسته‌های بیمار بررسی شده و سپس راه‌حل‌های ممکن و مناسب با شرایط او پیشنهاد می‌شود. ناحیه تزریق بوتاکس بستگی‌به این دارد که بیمار بخواهد کدام قسمت از ابرو را اصلاح کند. اما باید بدانید وضعیت سایر عضلات صورت نیز بسیار مهم است.

برای بیمارانی که برای بار اول به تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو اقدام می‌کنند، بهترین توصیه استفاده از روش‌ تزریق بوتاکس به‌صورت تدریجی است تا به این صورت به نتیجه مطلوب برسند.

عوارض و خطرات تزریق بوتاکس به ابرو

 به‌طور کلی، تزریق بوتاکس برای اکثر افراد بی‌خطر درنظر گرفته می‌شود. با این حال، خطر عوارض جانبی نیز وجود دارد. ممکن است کمی قرمزی، تورم و کبودی در محل تزریق مشاهده کنید. اکثر این علائم در عرض یک هفته از بین می‌روند. برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین عوارض جانبی خفیف لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، عبارتند از:

  • سردرد
  • درد در ناحیه تزریق
  • بی‌حسی در ناحیه تزریق
در خانم‌ها، موقعیت ایده‌آل ابرو بالاتر از لبه برآمدگی ابرو (قوس فوقانی) است، درحالی که ابروهای آقایان باید فقط روی قسمت برآمدگی باشند.

در برخی موارد ممکن است شاهد برخی عوارض جانبی نادر ناشی از بوتاکس ابرو باشید. با این حال درصورتی که بعد از تزریق بوتاکس باهریک از مشکلات زیر مواجه شدید، حتما پزشک متخصص خود را درجریان گذاشته و درصورت لزوم به مطب او مراجعه کنید:

  • مشکلات تنفسی
  • ابروها یا پلک‌های افتاده
  • مشکلات در خوردن و بلع
  • تغییر در گفتار تغییر

 اگر همزمان با تزریق بوتاکس جراحی لیفت ابرو انجام می‌دهید، ممکن است درمعرض خطر عوارض جانبی مربوط‌ به جراحی مانند عفونت باشید. در نهایت، هرگز بوتاکس را بدون بررسی شرایط خود انجام ندهید. همچنین توصیه می‌شود برای به حداقل رساندن این عوارض، به‌دنبال تزریق بوتاکس در یک مرکز معتبر پزشکی باشید.

آیا لیفت ابرو با بوتاکس اشتباه است؟

از آن‌جایی که کل تکنیک لیفت ابرو با بوتاکس دقیقاً شامل هدف قراردادن عضلات خاصی است که ابرو را بالا و پایین می‌کنند، ضروری است لیفت ابرو خود را از پزشکی دریافت کنید که دارای گواهینامه هیئت جراحی پلاستیک است. این مدرک تضمین می‌کند پزشک موردنظر به‌درستی آموزش دیده و می‌تواند به‌طور موثر ابروها را با استفاده از بوتاکس بالا بیاورد.

اگر بوتاکس دقیقاً در محل و دوز مناسب تزریق نشود، ممکن است اثری به‌شدت نامطلوب به‌همراه داشته باشد. اما اگر تزریق بوتاکس ابرو توسط پزشکی باتجربه و حرفه‌ای انجام شود، شاهد بهترین و مطلوب‌ترین اثرات در زیبایی چهره خود خواهید بود.

هزینه تزریق بوتاکس به ابرو

هزینه تزریق بوتاکس به دو صورت مشخص می‌شود:

  • براساس تعداد واحدهای استفاده شده
  • براساس منطقه مورد تزریق

 برای لیفت ابرو، پزشک ممکن است از واحد و دوز کمی استفاده کند. اما به‌طور کلی و در بیشتر موارد، هزینه نهایی لیفت ابرو با بوتاکس، به فاکتورهایی چون برند بوتاکس مورداستفاده، میزان دوز استفاده شده برای درمان و کلینیک انتخابی شما بستگی دارد.

اگر بوتاکس دقیقاً در محل و دوز مناسب تزریق نشود، ممکن است اثری به‌شدت نامطلوب به‌همراه داشته باشد.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

درصورتی که تصمیم خود را برای تزریق بوتاکس ابرو گرفته‌اید، بهتر است با برخی از دستورالعمل‌ها و نکات مراقبتی قبل و بعد از درمان لیفت ابرو با بوتاکس آشنا شده و آن‌ها را به‌خوبی رعایت کنید. برخی از مهم‌ترین این نکات شامل موارد زیر است.

دستورالعمل‌های قبل از درمان بوتاکس

همان‌طور که پیش‌‍‎تر اشاره شد، روش لیفت ابرو به‌وسیله تزریق بوتاکس، یک روش درمانی موثر و ساده محسوب می‌شود. کل زمان درمان شما چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، اما قبل از شروع تزریق بوتاکس، ابتدا باید چند مرحله مقدماتی را انجام دهید.

ممکن است پزشک به شما توصیه کند داروهای رقیق‌کننده خون و همچنین داروهایی که باعث تشدید خونریزی می‌شوند (مانند آسپرین) را قطع کنید. قبل از تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو، ممکن است پزشک از کرم بی‌حس‌کننده برای کاهش درد استفاده کند. قبل از درمان بوتاکس به این توصیه‌ها نیز توجه داشته باشید:

  • به خاطر داشته باشید حداقل به مدت زمان 24 ساعت قبل از درمان لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید، زیرا الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی ناشی از تزریق بوتاکس ابرو را افزایش دهد.
  • در صورت امکان، از مصرف داروهای ضدالتهاب و رقیق‌کننده خون به مدت 5 روز قبل از درمان بوتاکس خودداری کنید. داروها و مکمل‌هایی مانند: آسپرین، ویتامین E، جینکوبیلوبا، جینسینگ، خارمریم، مکمل‌های امگا 3/روغن ماهی و ایبوپروفن، دارای اثر رقیق‌کنندگی خون هستند و می‌توانند خطر کبودی و تورم بعد از تزریق را افزایش دهند.
روش لیفت ابرو به‌وسیله تزریق بوتاکس، یک روش درمانی موثر و ساده محسوب می‌شود.

 دستورالعمل‌های بعد از درمان بوتاکس

مراقبت‌های بعد از بوتاکس نیز شامل برخی اقدامات احتیاطی است که رعایت آن‎ها به شما در کاهش عوارض جانبی احتمالی و رسیدن‌ به نتایج مطلوب کمک می‌کند. برخی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، شامل موارد زیر است:

  • از واردکردن فشار بیش‌ازحد روی ناحیه(های) تحت‌درمان خودداری کنید. هنگام تمیزکردن صورت یا آرایش‌کردن، با نواحی تزریق‌شده بسیار ملایم باشید.
  • از ورزش یا فعالیت‌های شدید در باقیمانده روز درمان خودداری کنید. ممکن است بتوانید از روز بعد ورزش را از سر بگیرید. توجه داشته باشید شروع مجدد فعالیت بدنی و ورزش، به شرایط شما و نظر پزشک بستگی دارد.
  • به مدت چهار ساعت پس از تزریق، در حالت عمودی بمانید.
  • پس از تزریق بوتاکس و دیسپورت، از روش‌های میکرودرم ابریژن، لیزردرمانی یا موم ابرو استفاده نکنید. شما آزاد هستید این قرارملاقات‌های خود را برای قبل از دریافت بوتاکس یا روز بعد برنامه‌ریزی کنید.
  • در صورت احساس هرگونه حساسیت یا ناراحتی خفیف، می‌توانید از مسکن‌هایی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • همان‌طور که اشاره شد قبل از تزریق بوتاکس، از شما خواسته می‌شود تا 24 ساعت از مصرف الکل خودداری کنید. الکل خطر کبودی را افزایش می‌دهد. این موضوع بعد از بوتاکس نیز صادق است. حداقل 24 ساعت بعد از درمان بوتاکس ابرو از مصرف الکل اجتناب کنید.
  • از انجام سایر درمان‌های پوستی اجتناب کنید، زیرا بوتاکس به مدت زمان مشخصی نیاز دارد تا در عضله جا بیفتد. به همین خاطر توصیه می‌شود در 24 ساعت اول از سایر درمان‌های پوستی مانند ماساژهای صورت، اسکراب‌های لایه‌بردار و پرکننده‌های پوستی خودداری کنید. دریافت زودهنگام این درمان‌ها ممکن است اثربخشی درمان شما را کاهش دهد.
  • روی نواحی تحت درمان نخوابید. تمام سعی خود را بکنید تا روی نواحی تزریق شده نخوابید. این کار فشار فیزیکی را به‌حداقل می‌رساند و اجازه می‌دهد بوتاکس در ماهیچه‌های شما به‌خوبی جا بیفتد. همچنین تا 4 ساعت پس از لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، از خوابیدن خودداری کنید.
  • دور از آفتاب باشید. حداقل به مدت 4 ساعت پس از تزریق بوتاکس، از قرارگرفتن درمعرض نورخورشید خودداری کنید. گرما می‌تواند باعث افزایش گرگرفتگی و درنتیجه، افزایش فشار خون شما شوند. این شرایط منجربه افزایش کبودی در محل تزریق بوتاکس می‌شود. برای ایمنی بیشتر، 24 تا 48 ساعت از آفتاب دوری کنید. همچنین بهتر است از قرارگرفتن درمعرض انواع گرما مانند تخت برنزه‌کننده، جکوزی، دوش آب‌گرم یا حمام سونا خودداری کنید.
اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

 پس از تزریق بوتاکس ابرو، ایجاد قرمزی، حساسیت و تورم معمولی است. این عوارض معمولا بعد از گذشت یک روز پس از درمان ناپدید می‌شوند. کبودی نیز یکی از عوارض شایع بوتاکس است. برای تسکین کبودی و تورم ناشی از تزریق بوتاکس، می‌توانید از یک بسته یخ استفاده کنید. همچنین کبودی باید درعرض 2 هفته از بین برود. اما اگر متوجه هر یک از عوارض زیر شدید، از کمک پزشکی استفاده کنید:

  • ضعف عضلانی
  • مشکل در بلع، خوردن و نوشیدن
  • مشکل در صحبت‌کردن
  • مشکل در تنفس
  • کنترل ضعیف مثانه
  • تغییر در کیفیت بینایی

اگرچه عوارض شدید ناشی از تزریق بوتاکس نادر هستند، اما توجه داشته باشید در صورت مشاهده یک یا چند مورد از این علائم، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس پیشانی؛

بوتاکس ابرو یکی از روش‌های رایج درمانی برای افتادگی ابروها از طریق صاف‌کردن چین‌وچروک‌های پوستی است. لیفت ابرو از طریق تزریق بوتاکس، ازجمله روش‌هایی است که به جراحی نیاز ندارد و جلسه درمان آن نیز چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. همچنین از مزیت‌های دیگر این روش درمانی، رسیدن‌به نتیجه ایده‌آل بلافاصله پس از درمان است.

عوارض لیفت ابرو با بوتاکس نیز بسیار خفیف بوده که با رعایت برخی دستورالعمل‌های مراقبتی می‌توانید آن را به حداقل برسانید. یکی از فاکتورهای مهم و کلیدی در بوتاکس، مراجعه به کلینیک‌های معتبر و پزشکان متخصصص و حرفه‌ای در این حوزه است. توصیه می‌شود نکات مراقبتی بعد از درمان بوتاکس را که در این مطلب به آن پرداختیم، به‌خوبی رعایت کرده و درصورت بروز هرگونه ناراحتی و مشکل به پزشک خود مراجعه کنید.

منبع +++++

تکنیک لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، یک روش شگفت‌انگیز و موثر است که تنها با گذشت چند دقیقه از درمان، می‌توانید به نتیجه مطلوب و موردنظر خود برسید. هنگامی که ناحیه تحت درمان، توسط پزشک استریل شد، مواد بوتاکس با دقت و تبحر فراوان به عضلات بیرونی ابرو تزریق می‌شود. نواحی تزریق به‌طور معمول شامل ماهیچه‌هایی می‌شود که باعث افتادگی یا پایین‌آمدن ابروها شده‌اند.

آیا لیفت ابرو با بوتاکس اشتباه است؟

از آن‌جایی که کل تکنیک لیفت ابرو با بوتاکس دقیقاً شامل هدف قراردادن عضلات خاصی است که ابرو را بالا و پایین می‌کنند، ضروری است لیفت ابرو خود را از پزشکی دریافت کنید که دارای گواهینامه هیئت جراحی پلاستیک است. این مدرک تضمین می‌کند پزشک موردنظر به‌درستی آموزش دیده و می‌تواند به‌طور موثر ابروها را با استفاده از بوتاکس بالا بیاورد.

آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد؟

پس از تزریق بوتاکس ابرو، ایجاد قرمزی، حساسیت و تورم معمولی است. این عوارض معمولا بعد از گذشت یک روز پس از درمان ناپدید می‌شوند. کبودی نیز یکی از عوارض شایع بوتاکس است. برای تسکین کبودی و تورم ناشی از تزریق بوتاکس، می‌توانید از یک بسته یخ استفاده کنید. همچنین کبودی باید درعرض 2 هفته از بین برود.

۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی