ماساژ صورت با روغن آرگان
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت با روغن آرگان؛ +خواص و روش صحیح ماساژ

1.5/5 - (2 امتیاز)

روغن آرگان از جمله روغن‌هایی است که درجه اشباع بالایی دارد. این روغن علاوه‌ بر استفاده در محصولات آرایشی، در صنعت آشپزی نیز کاربردهای بسیاری دارد. روغن آرگان در سراسر جهان، علاوه بر کاربرد بسیار در حوزه سلامت و زیبایی شناخته می‌شود. امروزه بسیاری از افراد از روغن‌های گیاهی، به ویژه روغن آرگان برای سلامت پوست و موی خود استفاده می‌کنند. در این میان، افراد بسیاری هستند که از طریق ماساژ صورت با روغن آرگان، پوست خود را سالم و لطیف نگه می‌دارند. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره این شیوه به دست آورید، با ما همراه باشید.

آن‌چه خواهید خواند...

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان از هسته‌هایی که روی درختان آرگان بومی مراکش رشد می‌کنند، به دست می‌آید. این روغن اغلب در درجه خالص فروخته می‌شود. زنان مراکشی مدت‌هاست که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های خورشید استفاده می‌کنند.

روغن آرگان هم به صورت موضعی و هم خوراکی، برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می‌شود. روغن آرگان را می‌توان برای اکثر انواع مو استفاده کرد؛ چرا که این روغن برای موهای ضخیم، مجعد یا خیلی رنگ شده بسیار ایده‌آل است.

روغن آرگان از هسته‌هایی که روی درختان آرگان بومی مراکش رشد می‌کنند، به دست می‌آید.

اگر موهای نازکی دارید یا بیش ‌از حد از چرب شدن موی خود رنج می‌برید، روغن آرگان می‌تواند موهای شما را مستحکم‌تر کند. هنگام استفاده از روغن آرگان از یک پد لمسی ملایم استفاده کنید و آن را روی انتهای موهای خود و دور از پوست سر خود امتحان کنید.

به پوستت جون تازه بده

5 فایده فوق‌العاده روغن آرگان برای بدن

روغن آرگان طی قرن‌ها یکی از مواد اصلی آشپزی در مراکش بوده است. این روغن نه‌ تنها به دلیل طعم لطیف و آجیلی، بلکه به دلیل طیف گسترده‌ای از مزایای بالقوه سلامتی دارای اهمیت فراوان است. این روغن گیاهی طبیعی از هسته میوه درخت آرگان به دست می‌آید. اگرچه روغن آرگان بومی مراکش است، اما اکنون در سراسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می‌شود. در این بخش از مطلب، 5 مورد از برجسته‌ترین فواید و کاربردهای روغن آرگان را برای سلامتی توضیح خواهیم‌ داد.

ترکیبات فنولی مختلف موجود در روغن آرگان، احتمالاً بیشترین تاثیر آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی را دارند

حاوی اسیدهای چرب مفید

روغن آرگان عمدتاً از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است. بیشتر محتوای چربی روغن آرگان از اسید اولئیک و لینولئیک حاصل می‌شود. تقریباً 29 تا 36 درصد از محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا 6 تشکیل شده ‌است که آن را منبع خوبی از این ماده مغذی ضروری می‌کند.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن هسته انگور

گرچه اسید اولئیک ضروری نیست، اما 43 تا 49 درصد از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می‌دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است. اسید اولئیک که در روغن زیتون نیز یافت می‌شود، به دلیل تأثیر مثبت آن بر سلامت قلب مشهور است. علاوه ‌بر این، روغن آرگان یک منبع غنی از ویتامین E است که برای سلامت پوست، مو و چشم مورد نیاز است. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است.

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی

ترکیبات فنولی مختلف موجود در روغن آرگان، احتمالاً بیشترین تاثیر آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی را دارند. روغن آرگان سرشار از ویتامین E یا توکوفرول است؛ یک ویتامین محلول در چربی که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که برای کاهش التهاب ناشی از جراحات یا عفونت‌ها بهتر است ماساژ صورت با روغن آرگان را در دستور کار قرار دهید.

افزایش سلامت قلب

روغن آرگان منبع غنی اسید اولئیک است که یک چربی تک غیراشباع و امگا 9 است. اسید اولئیک همچنین در چندین غذای دیگر از جمله آووکادو و روغن زیتون وجود دارد و اغلب به عنوان عامل محافظتی قلب شناخته می‌شود. یک مطالعه کوچک انسانی اشاره کرد که روغن آرگان به دلیل توانایی آن در کاهش خطر بیماری قلبی از طریق تأثیر آن بر سطوح آنتی اکسیدان در خون، با روغن زیتون قابل مقایسه است.

خواص ضدسرطانی

روغن آرگان ممکن است رشد و تولید مثل برخی از سلول‌های سرطانی را کند کند. یک مطالعه آزمایشگاهی، تاثیر ترکیبات پلی فنلی روغن آرگان را روی سلول‌های سرطانی پروستات بررسی کرد. نتایج نشان داد این عصاره رشد سلول‌های سرطانی را تا 50 درصد در مقایسه با گروه کنترل مهار کرد.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

بهبود زخم

روغن آرگان ممکن است روند بهبود زخم را تسریع کند. یک مطالعه روی حیوانات، افزایش قابل توجهی را در بهبود زخم در موش‌هایی که دو بار در روز به مدت 14 روز در سوختگی‌های درجه 2 روغن آرگان دریافت کردند، نشان داد. اگرچه این داده‌ها چیزی را با قطعیت ثابت نمی‌کند، اما نشان‌دهنده نقش احتمالی روغن آرگان در بهبود زخم و ترمیم بافت است.

6 فایده روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان به سرعت به یک عنصر محبوب برای بسیاری از محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است. روغن آرگان که معمولاً به صورت موضعی استفاده می‌شود، اغلب در محصولات آرایشی مانند لوسیون‌ها و کرم‌های پوست نیز کاربرد دارد. با اینکه می‌توان آن را مستقیماً روی پوست اعمال کرد، اما ممکن است بهترین کار این باشد که با مقدار بسیار کمی شروع کنید تا مطمئن شوید هیچ واکنش نامطلوبی نخواهید داشت.

برخی از مطالعات روی انسان نشان می‌دهند که روغن آرگان برای افزایش خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست در زنان یائسه موثر است.

کاهش علائم پیری پوست با ماساژ صورت با روغن آرگان

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روغن آرگان در رژیم غذایی ممکن است با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو به کند کردن روند پیری کمک کند. همچنین ممکن است ماساژ صورت با روغن آرگان سبب ترمیم و حفظ پوست سالم در افراد شود و همین سبب کاهش علائم پیری در صورت می‌شود. برخی از مطالعات روی انسان نشان می‌دهند که روغن آرگان برای افزایش خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست در زنان یائسه موثر است.

درمان برخی بیماری‌های پوستی با ماساژ صورت با روغن آرگان

روغن آرگان برای چندین دهه یک درمان خانگی محبوب برای درمان بیماری‌های التهابی پوست بوده است. اگرچه شواهد علمی محدودی وجود دارد که توانایی روغن آرگان در درمان عفونت‌های خاص پوست را نشان می‌دهد، اما با این ‌حال، تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که روغن آرگان حاوی چندین ترکیب آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد که این روغن بافت پوست را درمان می‌کند.

محافظت در برابر آسیب‌های خورشید با ماساژ صورت با روغن آرگان

مطالعه‌ای در سال 2013 نشان داد که وجود آنتی اکسیدان در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. همچنین ماساژ صورت با روغن آرگان از سوختگی و هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری کرد. این روغن در دراز مدت، حتی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست، از جمله ملانوم کمک کند.

کاهش چربی پوست با ماساژ صورت با روغن آرگان

برخی از ما به طور طبیعی پوست چرب‌تری نسبت به دیگران داریم. به لطف قابلیت‌های کاهش سبوم روغن آرگان، می‌توان به کاهش سبوم کل و کاهش چربی پوست امیدوار بود. بر اساس نتایج یک تحقیق، استفاده روزانه دو مرتبه از کرم حاوی روغن آرگان باعث کاهش فعالیت قابل توجه سبوم و چربی آن در عرض تنها چهار هفته می‌شود.

مرطوب‌کننده پوست با ماساژ صورت با روغن آرگان

اسیدهای اولئیک و لینولئیک که بیشتر محتوای چربی روغن آرگان را تشکیل می‌دهند، مواد مغذی حیاتی برای حفظ سلامت پوست و مو هستند. روغن آرگان اغلب به طور مستقیم به پوست و مو تزریق می‌شود. البته بسیاری از متخصصان پوست عقیده دارند ماساژ صورت با روغن آرگان، بهترین راه جذب مواد و ترکیبات مفید آن است. در یک مطالعه، مصرف خوراکی و موضعی روغن آرگان باعث بهبود رطوبت پوست در زنان یائسه شد.

اگرچه هیچ تحقیقی در مورد استفاده خاص از روغن آرگان برای سلامت مو وجود ندارد، اما برخی از مطالعات نشان می‌دهند که روغن‌های گیاهی دیگر با مشخصات تغذیه‌ای مشابه ممکن است نوک‌های باز شده و انواع دیگر آسیب‌های مو و پوست را کاهش دهند.

درمان آکنه و جوش با ماساژ صورت با روغن آرگان

برخی تحقیقات نشان داده‌اند روغن آرگان یک درمان موثر برای آکنه است. گفته می‌شود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن آرگان ممکن است از کاهش قرمزی و تحریک پوست ناشی از آکنه جلوگیری کند. این روغن همچنین ممکن است به هیدراتاسیون پوست کمک کند که برای پیشگیری از آکنه مهم است. اگر با خشکی پوست یا سوزش عمومی روی پوست خود دست و پنجه نرم می‌کنید، توصیه متخصصان استفاده از این روغن است.

4 روش فوق‌العاده استفاده از روغن آرگان و ماساژ صورت با روغن آرگان

بسته به نیازهای شما، راه‌های مختلفی برای استفاده و بهره بردن از مزایای روغن آرگان وجود دارد. برخی از روغن‌های آرگان کمی سنگین هستند، بنابراین باید قبل از ماساژ صورت با روغن آرگان از نوع آن اطلاعات دقیقی داشته باشید. با توجه به فواید و کاربردهای بسیار این روغن، نحوه استفاده از آن با در نظر گرفتن هر کدام از خواص آن متفاوت خواهد بود. در این بخش قصد داریم تا نگاهی به نحوه استفاده از روغن آرگان داشته‌ باشیم.

استفاده از روغن آرگان برای مو

این ماده طبیعی حاوی اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است که هر کدام از آن‌ها بخشی از تغذیه ساقه مو را به عهده می‌گیرند. این روغن به دلیل وجود اسید اولئیک و اسید لینولئیک به ساقه موها چربی طبیعی بخشیده و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. همانطور که می‌دانید موی خشک مستعد انواع عارضه‌ها و آسیب‌ها است.

وجود اسید لینولئیک، اولئیک و پالمیتیک در این روغن، باعث ایجاد یک لایه محافظتی روی ساقه مو می‌شود. این لایه از بروز آسیب‌هایی مانند موخوره و شکستگی موها جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از رنگ موها و انواع مواد شوینده و البته وسایل حرارتی آرایش مو، نمی‌تواند موی پوشیده شده از این لایه محافظتی را مورد آسیب قرار دهد. برای تاثیر بیشتر این روغن، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا به وسیله حوله، موهای خود را خشک کنید؛ به طوری ‌که هیچ رطوبتی در موها باقی نمانده‌ باشد.
  • سپس چند قطره روغن آرگان را در کف دست خود قرار داده و دست‌هایتان را به هم بمالید.
  • بعد از آن، موها را با کف دست‌ها و از بالا به پایین ماساژ داده تا ساقه تک تک موهایتان به این روغن آغشته شوند.
  • این کار را هر بار پس از استحمام انجام دهید. بهتر است در هر هفته، دو تا چهار بار از روغن آرگان روی ساقه موهای خود استفاده کنید.

لوسیون ترمیم‌کننده موی آسیب‌دیده

ساقه موهای آسیب دیده نازک و خشک شده، حالت وزی به خود گرفته و به شدت مستعد موخوره و قطع شدن هستند. آرگان به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای مو، به خوبی از پس تقویت ساقه مو برمی‌آید و به این ترتیب سلامت موها را برمی‌گرداند. این مراحل را دنبال کنید:

  • با توجه به میزان بلندی موی خود، بین هشت تا ده قطره از روغن خالص آرگان را با کف دست‌های خود بر روی ساقه موها ماساژ دهید.
  • باید به مدت 10 دقیقه این ماساژ را ادامه دهید.
  • پوشاندن ساقه‌های مو با یک پارچه خشک و تمیز
  • لازم است به مدت یک شب تا صبح، این روغن روی موهای شما باقی بماند.

ماساژ صورت با روغن آرگان

این ماده طبیعی پوست را نیز به طور مؤثری تقویت کرده و به آن زیبایی و سلامتی می‌بخشد. خوبی این روغن به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست این است که پس از استعمال، فوراً جذب پوست می‌شود. این روغن به دلیل وجود ویتامین‌های E و A، درست مثل یک ضد چروک قدرتمند عمل می‌کند. این روغن در فصل‌های سرد سال یا مناطقی که دارای آب و هوای خشک هستند و پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد، کاربرد زیادی دارد. برای مشاهده نتایج بهتر هنگام ماساژ صورت با روغن آرگان، این مراحل را دنبال کنید:

  • ابتدا پوست صورت و گردن خود را به صورت کامل تمیز کنید.
  • مقداری از نمونه خالص این روغن را در کف دست‌های خود بمالید.
  • حالا با کف دست آغشته به روغن، پوست صورت و گردن خود را به صورت دورانی و خیلی آرام ماساژ دهید.

پاکسازی پوست با ماساژ صورت با روغن آرگان

روغن درمانی بی‌شک یکی از روش‌های مؤثر در تقویت پوست است. آرگان نیز در نوع خود از بهترین روغن‌ها برای پوست محسوب می‌شود. این ماده از پیری، لکه‌های پوستی، آکنه و آسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشید جلوگیری می‌کند. این مراحل را به دقت دنبال کنید:

  • یک فنجان را پر از آب جوش کنید.
  • یک عدد تیبک چای سبز را درون فنجان قرار داده و اجازه دهید هفت تا ده دقیقه به همان حالت باقی بماند.
  • تیبک را خارج کرده و سه تا پنج قطره روغن آرگان به آن اضافه کنید.
  • بهتر است این ترکیب را صبح و شب پس از شست‌وشو، روی صورت اسپری کنید.
  • همچنین بهتر است از یک مرطوب‌کننده طبیعی نیز استفاده کنید.
روغن درمانی بی‌شک یکی از روش‌های مؤثر در تقویت پوست است.

آیا مصرف زیاد روغن آرگان عوارض دارد؟

استفاده از روغن آرگان، عموماً برای اکثر مردم خطری ندارد. با این ‌حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را در نتیجه استفاده از آن تجربه کنند. در صورت استفاده زیاد موضعی، روغن آرگان ممکن است پوست را تحریک کند که باعث ایجاد جوش، لک یا آکنه شود.

چون این روغن از هسته یک نوع آجیل تهیه می‌شود، ممکن است برخی از افراد نسبت به مصرف آن حساسیت بیشتری داشته ‌باشند. برای جلوگیری از این امر، باید روغن آرگان را روی یک تکه کوچک از پوست که به راحتی پنهان می‌شود، آزمایش کنید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی‌کند.

زمانی که روغن آرگان به صورت خوراکی مصرف شود، ممکن است باعث ناراحتی گوارشی، از جمله حالت تهوع، گاز یا اسهال و همچنین باعث از دست دادن اشتها یا نفخ شود. برخی از افراد ممکن است واکنش‌های پوستی، مانند راش یا جوش‌های آکنه را تجربه کنند. در موارد بسیار نادر، افراد ممکن است عوارض جانبی شدیدتری از مکمل خوراکی روغن آرگان را تجربه کنند که شامل گیجی، مشکل در خواب، کسالت عمومی، هیجان بیش ازحد، افسردگی و بی‌قراری است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، فورا مصرف روغن آرگان را قطع کنید.

7 ویژگی روغن آرگان اصل چیست؟

روغن آرگان یکی از انواع کمیاب روغن در بازارهای جهانی است. به همین دلیل باید هنگام خرید توجه داشته‌ باشید تا نمونه اصل و باکیفیت آن را تهیه کنید. در این قسمت قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید این روغن باارزش به آن توجه کنید، بازگو کنیم.

توجه به مواد تشکیل‌دهنده

وجود مواد افزودنی در روغن آرگان می‌تواند خواص آن را کاهش دهد. روغن شـما بـه هیچ عنوان نباید دارای افزودنی باشد و این دقیقا بدان معنا اسـت کـه روغن نباید هیچ رایحه یا مواد نگهدارنده‌ای داشته باشد.

بسته‌بندی شیشه‌ای

این روغن بـه شکل خالص، تنها باید در بطری‌های شیشه‌ای تیره بسته‌‌بندی شود، زیرا قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند خواص آن‌ را از بین ببرد. از خرید روغن در ظروف پلاستیکی خودداری کنید، زیرا پلاستیک تاثیر منفی روی این روغن می‌گذارد.

قیمت

تولید روغن آرگان خالص در کارخانه، کاری سخت و پر زحمت اسـت و این یعنی نمی‌توانید آن را با قیمت کم خریداری کنید. مراقب تبلیغاتی باشید کـه در آن‌ها روغن آرگان با قیمت پایین عرضه می‌شود.

رایحه

این روغن دارای عطر و بوی متمایزی اسـت کـه در عرض چند ثانیه بعد از تماس با مو یا پوست از بین می‌رود. در مجموع از خرید روغنی کـه عطر و رایحه‌ی مصنوعی دارد، پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت برای ایجاد گونه را بیاموزید!

بافت

روغن آرگان، غیر چرب، لطیف، روان و کمی غلیظ اسـت. بیشتر انواع این روغن سبک اسـت و بـه آسانی توسط پوست جذب می‌شود.

رنگ

روغن آرگانی که کاربرد آرایشی دارد، دارای رنگ طلایی روشن و کم‌رنگ اسـت، در حالی‌که روغن مورد استفاده در آشپزی کاملا طلایی اسـت.

شفافیت روغن

روغن آرگانِ باکیفیت، روشن و شفاف اسـت. وجود هر گونه رسوب، حتی بـه مقدار بسیار کم را بررسی کنید. حضور ناخالصی‌ها در مقادیر کم نیز می‌تواند کارایی و اثربخشی این روغن را مختل کند.

روغن آرگان قرن‌هاست که برای مصارف مختلف آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می‌شود.

نگهداری روغن آرگان چگونه است؟

این روغن را در یک مکان تاریک و خنک و به طور کامل دور از گرما و نور نگه دارید. از یک بطری یا ظرف شیشه‌ای برای ذخیره‌سازی روغن استفاده کنید، چرا کـه ظروف فلزی یا پلاستیکی ممکن اسـت عناصری داشته باشند کـه می‌توانند تاثیر منفی روی روغن بگذارند.

روغن آرگان قرن‌هاست که برای مصارف مختلف آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می‌شود. این روغن سرشار از مواد مغذی ضروری، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که روغن آرگان ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری قلبی، دیابت و سرطان کمک کند. همچنین ممکن است انواع بیماری‌های پوستی را درمان کند. روغن آرگان، چه به صورت موضعی و چه خوراکی مصرف شود، برای اکثر افراد استفاده از آن بی‌خطر است. این روغن به لطف چندین خواص درمانی و ویتامین‌های موجود در آن، فواید پوستی بسیاری دارد.

منبع ++++

آیا روغن آرگان برای مو مناسب است؟

این ماده طبیعی حاوی اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است که هر کدام از آن‌ها بخشی از تغذیه ساقه مو را به عهده می‌گیرند. این روغن به دلیل وجود اسید اولئیک و اسید لینولئیک به ساقه موها چربی طبیعی بخشیده و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. همانطور که می‌دانید موی خشک مستعد انواع عارضه‌ها و آسیب‌ها است.

چرا روغن آرگان برای ماساژ صورت مناسب است؟

این ماده طبیعی پوست را نیز به طور مؤثری تقویت کرده و به آن زیبایی و سلامتی می‌بخشد. خوبی این روغن به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست این است که پس از استعمال، فوراً جذب پوست می‌شود. این روغن به دلیل وجود ویتامین‌های E و A، درست مثل یک ضد چروک قدرتمند عمل می‌کند. این روغن در فصل‌های سرد سال یا مناطقی که دارای آب و هوای خشک هستند و پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد، کاربرد زیادی دارد.

آیا مصرف زیاد روغن آرگان عوارض دارد؟

استفاده از روغن آرگان، عموماً برای اکثر مردم خطری ندارد. با این ‌حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را در نتیجه استفاده از آن تجربه کنند. در صورت استفاده زیاد موضعی، روغن آرگان ممکن است پوست را تحریک کند که باعث ایجاد جوش، لک یا آکنه شود.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی