ماساژ صورت با روغن هسته انگور
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت با روغن هسته انگور

به این مطلب امتیاز دهید

روغن هسته انگور یکی از مناسب‌ترین مواد در مراقبت از پوست است. این روغن پوست و مو را با ویتامین‌های مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری تغذیه می‌کند. این روغن گیاهی برای انواع پوست بی‌خطر است که مواد مغذی بسیار مفیدی را برای بدن و به ویژه پوست فراهم می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان حوزه مراقبت از پوست، ماساژ صورت با روغن هسته انگور را توصیه می‌کنند.

روغن هسته انگور چیست؟

روغن هسته انگور از دانه‌های انگور که محصول جانبی تهیه شراب است، فرآوری می‌شود. از منظر تجاری، تولید این روغن یکی از بهترین ایده‌های موجود برای ورود به بازار روغن‌های گیاهی است.

روغن هسته انگور از دانه‌های انگور که محصول جانبی تهیه شراب است، فرآوری می‌شود.

روغن هسته انگور از دانه‌های انگور ریز استخراج می‌شود، بافتی نازک و ابریشمی و رنگ سبز مایل به زرد روشن دارد. روغن‌ هسته انگور معمولاً در کارخانه‌ها با خرد کردن دانه‌ها و استفاده از حلال‌ها استخراج می‌شوند، اما انواع سالم‌تر روغن‌های بذر و گیاهی به صورت سرد فشرده یا پرس خروجی هستند.

برخی از مردم نگران هستند که آثار حلال‌های سمی مانند هگزان، می‌تواند بر سلامت افراد تأثیر منفی بگذارد. با این ‌حال، تقریباً تمام حلال‌ها در طول فرآیند تولید از روغن‌های گیاهی حذف می‌شوند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا آثار هگزان در روغن‌های گیاهی به مرور زمان به افراد آسیب می‌رساند یا خیر، اما اثرات نامطلوب زیست‌محیطی هگزان نگران‌کننده‌تر است. تحقیقات اکنون بر توسعه جایگزین‌های بهتر متمرکز شده است.

اگرچه روش‌های مختلفی برای استخراج روغن از دانه‌ها وجود دارد، اما فشار سرد برای اهداف مراقبت از پوست بهترین است. این روش تضمین‌کننده عدم تغییر مواد فعال از نظر شیمیایی است. همچنین استفاده از این روش به حفظ خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی آن کمک می‌کند.

روغن هسته انگور سرشار از اسید لینولئیک که یک اسید چرب غیراشباع امگا 6 است. اسیدهای چرب ضروری بلوک‌های سازنده سلول‌های سالم هستند. آن‌ها پوست را مرطوب و نرم نگه می‌دارند. اسید لینولئیک از غشاهای سلولی محافظت کرده و سبب تقویت و التیام آن می‌شود. همچنین روغن هسته انگور مملو از ترکیبات سالم دیگر است.

به پوستت جون تازه بده

4 خاصیت شگفت‌انگیز روغن هسته انگور برای بدن

کنترل دیابت

روغن هسته انگور دارای اسید چرب اشباع نشده است که اسید لینولئیک نام دارد و مصرف روزانه این روغن به صورت خوراکی تاثیر بسیار مثبتی روی کنترل و درمان بیماری دیابت خواهد گذاشت. همچنین یکی از روش‌های که به شدت برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مصرف روزانه دو عدد قرص هسته انگور است.

بهبود گردش خون

وجود اسیدهای چرب اشباع نشده ضروری برای بدن در این روغن، علاوه بر این که به سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند، باعث از بین رفتن رسوبات درون رگ‌ها شده و همین کمک بسیار بزرگی به بهبود گردش خون در بدن شما خواهد کرد.

خاصیت ضدباکتریایی

خواص ضد میکروب روغن هسته انگور برای درمان زخم‌های درون و بیرون بدن و همچنین از بین بردن کبودی‌ها بسیار مناسب است و علاوه بر از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها، باعث تسریع در بهبود زخم‌ها می‌شود.

کاهش ابتلا به سرطان

برخی تحقیقات انجام شده روی هسته انگور و ترکیبات آن نشان دهنده این است که مواد طبیعی موجود در آن می‌تواند در کنترل تومور موثر بوده و حتی به تدریج باعث سرعت بخشیدن به روند بهبود شود.

4 فایده شگفت‌انگیز روغن هسته انگور برای پوست

بسیاری از فواید روغن هسته انگور که مربوط به زیبایی است، به دلیل وجود ترکیباتی مانند ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 6 آن است. رادیکال‌های آزاد و عوامل محیطی مانند خورشید، باد و آلودگی می‌توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند و سبب افزایش و تسریع علائم پیری در پوست و باعث خشکی و تغییر رنگ پوست شوند.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

ویتامین E به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، هنگامی که مستقیماً اقدام به ماساژ صورت با روغن هسته انگور می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید این عوارض را به حداقل برسانید. روغن هسته انگور سبک است و آثار زیادی را روی پوست و موی شما باقی نمی‌گذارد.

وقتی روغن هسته انگور را روی موهای خود بمالید، رطوبت، استحکام و درخشندگی را افزایش می‌دهد. روغن هسته انگور به عنوان یک درمان طبیعی برای طاسی استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد اسید لینولنیک موجود باعث تحریک رشد مو می‌شود. این روغن حاوی فلاونوئیدهایی به نام الیگومرهای پروسیانیدین که یک آنتی‌اکسیدان قوی برای موهاست.

آن‌ها پوست را مرطوب و نرم نگه می‌دارند. اسید لینولئیک از غشاهای سلولی محافظت کرده و سبب تقویت و التیام آن می‌شود.

مرطوب‌کننده قوی پوست

خشکی پوست یکی از مشکلات رایج در بین کودکان و افراد بزرگسال است. این خشکی می‌تواند به دلایلی مانند استفاده مداوم از آب داغ، صابون‌ها، مواد شوینده و محرک‌هایی مانند عطرها، رنگ‌ها و… باشد. یکی از مغذی‌ترین روغن‌های جهان، روغن هسته انگور است که سرشار از امگا 3 و پلی فنول‌هایی با خاصیت ضدپیری است.

این روغن سبب آب‌رسانی بسیار قوی به سطوح پوست می‌شود. عمده افرادی که از این روغن برای پوست خود استفاده می‌کنند، سطح پوست خشک و ترک‌خورده‌ای دارند که به دنبال ترمیم آن هستند.

تحقیقی در سال 2018 نشان داد که غلظت بالای PUFA که همان اسیدهای چرب ضروری غیر اشباع هستند و همچنین وجود آنتی اکسیدان‌ها، باعث ایجاد خاصیت آبرسانی روغن هسته انگور می‌شوند.

استفاده از این روغن روی پوست یا بدن می‌تواند به حفظ رطوبت طبیعی آن کمک کرده و اثرات بسیار زیادی داشته‌ باشد. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ماساژ صورت با روغن هسته انگور، پوست خود را از حالت خشک خارج کرده و رطوبت مناسب و مطلوبی را برای آن ایجاد کنید.

پاکسازی جوش‌های سطح پوست

یکی از دغدغه‌هایی که افراد در مورد پوست خود دارند، وجود پرتعداد انواع جوش‌ها در سطح پوست خود است. زیبایی و تمیزی پوست به شدت به عدم وجود این جوش‌ها وابسته بوده و لذا افراد به دنبال ترکیباتی هستند تا بتوانند به راحتی از شر آن‌ها خلاص شوند. روغن هسته انگور دارای خواص خفیف ضد میکروبی بوده و بدین معناست که می‌تواند مانع انباشت باکتری‌هایی شود که روزنه‌های پوستی را مسدود کرده و باعث بروز جوش می‌شوند.

این روغن همچنین سرشار از ترکیبات فنلی، اسیدهای چرب و ویتامین E است. این ترکیبات می‌توانند سبب بهبود سریع محل زخم‌ها و اثرات باقی مانده از جوش‌های پیشین شوند. چون روغن هسته انگور سنگین نبوده و برای پوست‌های حساس مناسب است، می‌توان از آن برای پوست‌های چرب نیز به میزان کم استفاده نمود.

کارشناسان حوزه سلامت پوست و زیبایی توصیه می‌کنند برای از بین بردن این جوش‌ها شما می‌توانید از ترکیباتی مانند روغن زیتون که یک مرطوب‌کننده قوی و حاوی آنتی‌اکسیدان است، استفاده کنید.

اسیدهای چرب مفید در این روغن و وجود انواع ویتامین‌ها به شما کمک می‌کند راحت‌تر این جوش‌ها را از بین ببرید. همچنین شما می‌توانید طی فواصل زمانی مشخص و بعد از استحمام یا قبل از خواب صورت خود را با روغن هسته انگور ماساژ دهید تا این جوش‌ها و لک‌های صورت به مرور از سطح پوست شما پاک شوند.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن زیتون

محافظت در برابر رادیکال‌ها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن هسته انگور، مانند ویتامین C، ویتامین E، و… می‌توانند به جلوگیری و خنثی کردن آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از آلودگی و UV به پوست کمک کنند. نتیجه آن، پوستی صاف، سفت و بهتر در برابر انواع سرطان پوست خواهد بود.

کاهش التهاب پوست

برخی مطالعات نشان می‌دهند اسید لینولئیک موجود در روغن هسته انگور دارای خواص ضدالتهابی بوده و ممکن است التهاب لایه‌های اپیدرمی (بالایی) و پوستی (وسط) پوست را کاهش دهد. به علاوه، طبق بررسی منتشر شده در مجله Molecular Journal of International Sciences، فیتواسترول‌ها (نوعی مولکول موجود در گیاهان) در دانه‌های انگور ممکن است به کنترل پاسخ التهابی پوست کمک کنند. ماساژ صورت با روغن هسته انگور می‌تواند یک راه‌حل بسیار مناسب برای کاهش این التهاب‌ها باشد.

کاهش چین و چروک پوست

علاوه بر اسیدهای چرب، روغن هسته انگور حاوی پلی فنول است که به مبارزه با پیری زودرس کمک می‌کند. متخصصان عقیده دارند پلی فنول‌ها نه‌تنها روند پیری را کندتر می‌کنند، بلکه علائم پیری مانند لکه‌های پوستی، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می‌دهند. این روغن دارای خواص قابض طبیعی نیز بوده که در نتیجه پوستی سفت‌تر به نظر می‌رسد.

3 فایده فوق‌العاده روغن هسته انگور برای مو

موارد استفاده روغن هسته انگور فقط به آشپزی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از این روغن برای پوست و مو به روش‌های مختلف بهره مند شوید. محصولات مراقبتی و بهداشتی تولید شده توسط برندهای معتبر از خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با ماساژ روغن هسته انگور روی پوست و مو به بهبود کیفیت پوست و کاهش ریزش مو کنید.

یکی از فواید مهم مصرف روغن هسته انگور، جلوگیری از خشک و شکننده شدن موها و همچنین پیشگیری از موخوره است.

درمان شوره‌سر

یکی از فواید روغن هسته انگور، برای مو درمان شوره سر است. ماساژ پوست صورت با روغن هسته انگور باعث آبرسانی به پوست شده و مانع از پوسته پوسته شدن سر بر اثر خشکی می‌شود. شما می‌توانید هر بار قبل از شستشوی موها بین 3 تا 5 قطره روغن هسته انگور را با شامپو مخلوط کرده و موهایتان را شستشو دهید.

بیشتر بخوانید: فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی

نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو

یکی از فواید مهم مصرف روغن هسته انگور، جلوگیری از خشک و شکننده شدن موها و همچنین پیشگیری از موخوره است. استفاده منظم از این روغن، سبب تقویت ساقه مو شده و آبرسانی به موها باعث می‌شود حالت وز و شکنندگی موها از بین رفته و موهایی براق و انعطاف پذیر داشته باشید. می‌توانید حدودا 11 قطره روغن هسته انگور در بطری آب بریزید و روی موها اسپری کنید تا موهای شما حالت دلخواه شما را بگیرد.

جلوگیری از ریزش مو

درمان ریزش مو یکی از مهم‌ترین فواید روغن هسته انگور برای مو است. اسیدلینولئیک، مواد معدنی و ویتامین E موجود در این روغن باعث تقویت و تسریع رشد موها می‌شود. این روغن گیاهی با تغذیه فولیکول‌های مو باعث تقویت ریشه مو شده و مانع از ریزش آن‌ها می‌شود. خواص آنتی‌اکسیدانی این روغن بیش از 45 برابر ویتامین ای و سی است و تا 4 روز می‌تواند موهای شما را در برابر خطرات محیطی محافظت کند.

استفاده از روغن هسته انگور به صورت موضعی می‌تواند در برخی افراد باعث واکنش‌های آلرژیک، مثل خارش، قرمزی و بثورات پوستی شود.

آیا مصرف روغن هسته انگور عوارض دارد؟

روغن هسته انگور در اکثر افراد هیچ‌گونه عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند. با این وجود اگر به انگور حساسیت دارید، مصرف این روغن توصیه نمی‌شود. اگر پوست بسیار حساسی دارید، روال استعمال را با مقدار بسیار کم روغن هسته انگور شروع کنید تا بتوانید واکنش پوست بدنتان را بسنجید. بهتر است این روغن را ابتدا روی بخش‌هایی از بدن به غیر از صورت استعمال کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه واکنش حساسیتی به دنبال ندارد. همچنین مراقب ترکیب این روغن با روغن‌های اساسی مانند روغن‌های لیمو و نارنج که می‌توانند واکنش پوستی را تشدید کنند باشید.

استفاده از روغن هسته انگور به صورت موضعی می‌تواند در برخی افراد باعث واکنش‌های آلرژیک، مثل خارش، قرمزی و بثورات پوستی شود. بنابراین توصیه می‌شود همیشه قبل از استفاده از روغن هسته انگور برای پوست و مو تست آلرژی انجام دهید.

به این صورت که یک قطره از این روغن را روی قسمت داخلی بازو ماساژ دهید و 20 دقیقه صبر کنید و در صورتی که پوست دچار خارش، قرمزی یا التهاب نشد، از آن استفاده نمایید. در برخی موارد ترکیب روغن هسته انگور با یک روغن حامل مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون، باعث رقیق شدن آن و مانع از بروز واکنش آلرژیک خواهد شد.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

آموزش ماساژ صورت با روغن هسته انگور

استفاده از روغن هسته انگور می‌تواند پوست‌های کدر و کم آب را مرطوب، رنگ پوست شما را یکدست و خطوط، چین و چروک‌های ظریف را کاهش دهد. اسید لینولئیک و ویتامین E به پوست کمک کرده تا رطوبت را حفظ و در عین ‌حال خاصیت ارتجاعی خود را باز دست ندهد و از آسیب‌های محیطی محافظت کند.

ماساژ صورت با روغن هسته انگور برای پوست شما می‌تواند به راحتی سبب از بین بردن بسیاری از عوارضی باشد که مدت‌هاست از آن رنج می‌برید. شما می‌توانید پس از خرید روغن هسته انگور خالص، آن را قبل از خواب به شکل افشانه روی صورت خود استفاده کنید.

همچنین مخلوط کردن یک قطره روغن هسته انگور در کرم‌های مرطوب‌کننده صورت و بدن، به حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کند. همچنین می‌‌توانید روغن هسته انگور را با گذاشتن مقداری در کف دست و مالیدن دست‌ها به یکدیگر کمی گرم کنید. مقدار زیادی از آن را به عنوان یک ماسک مرطوب‌کننده روی پوست خود بمالید.

ماساژ صورت با روغن هسته انگور برای پوست شما می‌تواند به راحتی سبب از بین بردن بسیاری از عوارضی باشد که مدت‌هاست از آن رنج می‌برید.

مخلوط کردن روغن هسته انگور با روغن‌های ضروری، مانند کندر یا اسطوخودوس، ممکن است پوست شما را بسیار نرم کند. چند قطره درخت عرعر، کندر و اسطوخودوس را با هم در یک اونس روغن هسته انگور برای ماسک بریزید و بگذارید 10 دقیقه روی آن بماند تا یک درمان آرامش بخش داشته باشید. همچنین می‌توانید عصاره روغن هسته انگور را به صورت مایع یا کپسول خریداری کنید.

مصرف خوراکی روغن هسته انگور ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود بخشد، البته اگر آن را به مدت چند هفته به طور مداوم مصرف کنید. به گفته متخصصان بهتر است از روغن هسته انگور در صبح یا شب استفاده کنید، اما مانند بسیاری از روغن‌ها، بهتر است فقط چند قطره را به کف دست خود اضافه کنید، آن را در دستان خود گرم کنید و روی پوست خود فشار دهید.

روغن هسته انگور یک منبع ایده‌آل، کم خطر و درمانی نسبتاً ارزان است که باید برای پوست خود امتحان کنید. مخلوط کردن آن با روغن‌های گیاهی ضروری یا استفاده مداوم از آن روی صورت خود به عنوان یک مرطوب‌کننده شبانه، احتمالا بهترین نتیجه را به شما خواهد داد.

تحقیقاتی که در حال حاضر موجود است نشان می‌دهد که این ترکیب یک ماده قوی و امیدوارکننده است که می‌تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد و برخی از علائم پیری را با کمترین خطر عوارض جانبی کاهش دهد. شما به راحتی می‌توانید با ماساژ صورت با روغن هسته انگور، پوست خود را به شکلی زیبا حفظ کنید.

منبع ++++++

روغن هسته انگور چگونه تهیه میشود؟

روغن هسته انگور از دانه‌های انگور ریز استخراج می‌شود، بافتی نازک و ابریشمی و رنگ سبز مایل به زرد روشن دارد. روغن‌ هسته انگور معمولاً در کارخانه‌ها با خرد کردن دانه‌ها و استفاده از حلال‌ها استخراج می‌شوند، اما انواع سالم‌تر روغن‌های بذر و گیاهی به صورت سرد فشرده یا پرس خروجی هستند.

آیا روغن هسته انگور برای پوست موثر است؟

بسیاری از فواید روغن هسته انگور که مربوط به زیبایی است، به دلیل وجود ترکیباتی مانند ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 6 آن است. رادیکال‌های آزاد و عوامل محیطی مانند خورشید، باد و آلودگی می‌توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند و سبب افزایش و تسریع علائم پیری در پوست و باعث خشکی و تغییر رنگ پوست شوند.

آیا روغن هسته انگور برای ریزش مو موثر است؟

درمان ریزش مو یکی از مهم‌ترین فواید روغن هسته انگور برای مو است. اسیدلینولئیک، مواد معدنی و ویتامین E موجود در این روغن باعث تقویت و تسریع رشد موها می‌شود. این روغن گیاهی با تغذیه فولیکول‌های مو باعث تقویت ریشه مو شده و مانع از ریزش آن‌ها می‌شود. خواص آنتی‌اکسیدانی این روغن بیش از 45 برابر ویتامین ای و سی است و تا 4 روز می‌تواند موهای شما را در برابر خطرات محیطی محافظت کند.

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی