بهترین روغن برای چروک صورت
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

بهترین روغن برای چروک صورت؛ روش تشخیص روغن‌های طبیعی

به این مطلب امتیاز دهید

وقتی صحبت از درمان چروک صورت به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی به ذهن می‌رسد. استفاده از محصولات مختلف ضد چروک، درمان‌های مبتنی بر جراحی، استفاده از داروهای تجویزی و مانند اینها از جمله راهکارهای مناسب برای درمان چین‌وچروک صورت هستند. در این میان برخی از افراد نسبت به استفاده از روش‌های طبیعی تمایل بیشتری دارند. استفاده از روغن برای چروک صورت، یکی از رایج ترین این روش‌ها بوده که به شما در پیشگیری و رفع خطوط پوستی به‌طور طبیعی کمک می‌کند.

انواع مختلف روغن‌های طبیعی با اثرات معجزه‌آسا در حفظ زیبایی و درخشندگی پوست، دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه متناسب با پوست شما باز گذاشته است. در این مقاله به معرفی بهترین روغن‌ها برای رفع چروک صورت، روش‌های استفاده صحیح از آن‌ها و راه‌های تشخیص روغن اصل از نمونه‌های تقلبی آن می‌پردازیم.

چرا استفاده از روغن برای چروک صورت مهم است؟

در کنار هزاران خواص مختلف روغن‌ها که از دل طبیعت به دست می‌آیند، می‌توان به تاثیرات مثبت آن‌ها برروی سلامت و طراوت پوست نیز اشاره کرد.

روغن‌های حاصل از انواع میوه‌ها و گیاهان، به کاهش چین‌وچروک پوست کمک می‌کنند، این به این دلیل است که روغن‌ها حاوی مواد ضروری مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و به راحتی توسط پوست جذب می‌شوند. به این صورت علاوه بر حفظ آب و رطوبت پوست، باعث صاف شدن آن نیز می‌شوند. برخی از مهم‌ترین خواص روغن برای چروک صورت شامل موارد زیر است:

استفاده از روغن برای چروک صورت، یکی از رایج ترین این روش‌ها بوده که به شما در پیشگیری و رفع خطوط پوستی به‌طور طبیعی کمک می‌کند.
  • کمک به حفظ تعادل چربی پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • محافظت از پوست دربرابر آسیب‌های محیطی
  • تقویت کلاژن
  • یکنواخت کردن رنگ
  • کاهش التهاب
  • کمک به افزایش گردش خون در زیر پوست
به پوستت جون تازه بده

معرفی بهترین روغن برای درمان چروک صورت

در میان انواع روغن‌های طبیعی موجود که تعداد آن‌ها بیشمار است، برخی از آن‌ها تاثیرات چشم‌گیری در حفظ صافی و درخشندگی پوست دارند. توصیه می‌شود با توجه به ویژگی‌های پوست خود، یک یا چند نوع از این روغن‌ها را برای پیشگیری یا درمان چروک پوست خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی موثرترین روغن برای چروک صورت می‌پردازیم.

روغن جوجوبا

گیاه جوجوبا از زمانی که برای اولین‌بار به‌عنوان یک درمان دارویی عامیانه کشف شد، برای درمان انواع بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شده است. دانه‌های روغنی غنی این گیاه، رطوبت کافی را برای پوست شما فراهم می‌کند. پوست مرطوب‌شده با روغن جوجوبا به تدریج کاهش چین‌وچروک را نیز تجربه خواهد کرد. روغن جوجوبا همچنین برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • درمان آکنه
  • کاهش التهاب
  • رفع و درمان ضایعات پوستی
  • کمک به تحریک کلاژن

روغن ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند به کاهش کلسترول نیز کمک کند. این ویتامین به‌عنوان یک روغن ضروری، به ترمیم پوست به صورت موضعی می‌پردازد. در لیست بهترین روغن برای چروک صورت، روغن ویتامین E را فراموش نکنید.

طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته،  روغن ویتامین E نه تنها به یکنواختی رنگ پوست کمک می‌کند، بلکه ممکن است با رادیکال‌های آزاد که منجر به سرطان پوست می‌شوند نیز مبارزه کند. از نظر روغن حامل، ویتامین E این پتانسیل را دارد که اثرات جوان‌سازی روغن‌های ضروری را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی چروک صورت؛

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

روغن هسته انگور درلیست بهترین روغن برای چروک صورت

 از نظر تاریخی، یونانیان باستان از این روغن برای اهداف دارویی استفاده می‌کردند. روغن هسته انگور در حال حاضر به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی آن مورد توجه قرار گرفته است. از روغن هسته انگور برای کاهش چروک پوست، جوان‌سازی آن و کاهش التهابات و جای جوش استفاده می‌شود.

روغن هسته زردآلو

روغن زردآلو دارای سطوح بالایی از ویتامین E است که از هسته میوه زردآلو ساخته می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای لینولئیک و اولئیک بوده که اسیدهای چرب ضروری برای شفافیت پوست محسوب می‌شوند.

گزارشی در سال 2019 نشان داد که ترکیب اسیدهای چرب روغن هسته زردآلو به‌گونه‌ای است که به صورت ایده‌آل توسط پوست‌های خشک جذب می‌شوند. این روغن برای چروک صورت و رفع خشکی پوست، گزینه بسیار خوبی است.

روغن بادام

 روغن بادام از نظر خواص مغذی، قدرت جوان‌سازی و تاثیرگذاری در کاهش چروک صورت، مشابه به موارد زیر است:

  • ویتامین E هسته زردآلو
  • روغن هسته انگور

باید بدانید که روغن بادام دارای فواید ضدالتهابی قابل توجهی است که در درمان بیماری‌های پوستی مرتبط مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می‌شود. روغن بادام در کاهش عوارض پیری پوست بسیار موثر عمل می‌کند. این روغن همچنین موارد زیر را نیز بهبود می‌بخشد:

  • کمک به بهبود رنگ چهره
  • رفع خشکی پوست
  • التیام زخم‌ها
  • کمک به یکنواختی رنگ پوست

روغن آووکادو

آووکادو به‌عنوان داروی جایگزین و مراقبت از پوست ارائه می‌شود. این روغن به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان بالا در کاهش چروک صورت و التهابات پوستی تاثیر زیادی دارد. برای تهیه روغن از این گیاه، هم از میوه و هم از هسته آن استفاده می‌شود که هرکدام خواص خاص خود را دارند.

توصیه می‌شود هنگامی که به دنبال روغن آووکادو هستید، بهتر است روغن تهیه شده از دانه‌های آن را انتخاب کنید، زیرا تاثیر بیشتری در تقویت کلاژن و در نتیجه جوانی پوست دارد.

آووکادو به‌عنوان داروی جایگزین و مراقبت از پوست ارائه می‌شود.

روغن رزماری

یکی دیگر از روغن‌های موثر در کاهش و درمان چروک صورت، روغن رزماری است. به این گیاه اکلیل کوهی نیز می‌گویند که به درمان معجزه‌آسا در از بین بردن اثرات پیری پوست معروف است. روغن گرفته شده از برگ‌های گیاه رزماری به شما در داشتن پوستی جوان کمک می‌کند. کاهش خارش، التهاب پوستی، درمان جای جوش، درمان آکنه و زخم ناشی از آن از دیگر مزایای روغن رزماری برای پوست شما است. ترکیبات این روغن، پوست شما را جوان و زیبا کرده و به شما در داشتن پوستی لطیف کمک خواهد کرد. امروزه از روغن رزماری در ترکیبات بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

روغن آرگان بهترین روغن برای چروک صورت

معروف‌ترین روغن برای چروک صورت و مراقبت از آن، روغن آرگان است. در گذشته از روغن آرگان برای درست کردن غذا، مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شده است.

امروزه شاهد تولید محصولات آرایشی مختلف و کرم‌های حاوی روغن آرگان هستیم. این روغن به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه مراقبت از آن دربرابر بروز چین‌وچروک کمک می‌کند. اگر به دنبال مناسب‌ترین روغن برای چروک صورت هستید، روغن آرگان یکی از گزینه‌های موثر و مفید محسوب می‌شود.

معروف‌ترین روغن برای چروک صورت و مراقبت از آن، روغن آرگان است.

روغن نارگیل، یک ضد چروک قوی

بسیاری از افراد از روغن نارگیل به‌عنوان یک درمان برای چین‌وچروک صورت استفاده می‌کنند. این روغن در رفع خشکی و کمک‌به آبرسانی پوست بسیار موثر است. همچنین کمک به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش سطح کلاژن، این روغن را به معجزه‌ای در جوان‌سازی پوست تبدیل کرده است. برخی از خواص مهم دیگر روغن نارگیل برای پوست شامل موارد زیر است:

  • درمان خشکی و درماتیت پوست
  • ترمیم زخم‌ها ناشی از جوش
  • افزایش سفتی و صافی پوست

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای درمان چین‌وچروک

  • ابتدا باید سرم روغن نارگیل را تهیه کنید.
  • مقدار کمی از روغن را به‌طور یکنواخت برروی پوست خود بمالید.
  • اجازه دهید تا روغن توسط پوست به خوبی جذب شود.
  • می‌توانید از روغن نارگیل تا دو بار در روز استفاده کنید.
  • برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده از آن را ادامه دهید.

روغن‌های طبیعی را چطور تشخیص دهیم؟

تاثیر روغن برای چروک صورت زمانی مطلوب خواهد بود، که از روغن‌های اصل و باکیفیت استفاده کنید. عصاره‌های طبیعی دانه‌های میوه‌ها و گیاهان است که به شما در داشتن پوستی زیبا و عاری از هرگونه خطوط کمک می‌کند.

توصیه می‌شود قبل از تهیه و استفاده از آن‌ها با راه‌های تشخیص روغن اصل و روش تشخیص آن از نمونه‌های تقلبی آشنا باشید. به نکات زیر برای اطمینان از کیفیت روغن طبیعی توجه کنید:

بسته و بطری حاوی روغن را بررسی کنید

یک تامین کننده حرفه‌ای روغن طبیعی، از بطری‌های شیشه‌ای تیره(معمولا کهربایی)  برای بسته‌بندی استفاده می‌کند. رایج‌ترین ظرفیت این شیشه‌ها نیز 15 میلی‌لیتر است. در اکثر اوقات نیز از یک درپوش قطره چکان در ارائه روغن برای چروک صورت استفاده می‌شود. دلیل استفاده از رنگ تیره برای بطری‌های بسته‌بندی این است که نور و گرما می‌تواند به ترکیبات روغن آسیب برساند.

این درحالی است که اگر از بطری از جنس پلاستیک استفاده شود امکان ایجاد ترکیبات شیمیایی بین روغن و مواد پلاستیکی وجود دارد. این می‌تواند عوارض بدی به جا بگذارد. توصیه می‌شود از خرید روغن طبیعی با بسته‌بندی پلاستیکی اجتناب کنید.

برچسب محصول را بخوانید

هنگام خرید روغن‌های طبیعی، دقت کنید که باید به وضوح نام رایج و لاتین گیاهی که برای تهیه روغن استفاده شده، ذکر شده باشد. همچنین باید ذکر شود که از چه قسمت‌های گیاه برای گرفتن روغن استفاده شده است. همچنین به روش رشد گیاه و چگونگی استخراج روغن نیز توجه کنید. برچسب همچنین باید مشخص کند که روغن 100 درصد خالص است و محتویات خالص (از جمله اندازه‌گیری متریک) را ذکر کند.

 اگر روی برچسب محصول موردنظر کلمه اسانس درج شده باشد، شما با یک ترکیب از پیش مخلوط شده از اسانس در پایه روغن حامل (مانند جوجوبا) روبه‌رو هستید. این نوع محصول برای کاربردهای خاص عالی است اما یک روغن خالص نیست. برچسب باید به وضوح تمام مواد تشکیل دهنده فرمول را ذکر کند، و اگر برای یک EO خالص خریداری می‌کنید، باید فقط یک عنصر داشته باشد.

منبع تولیدکننده باید قابل تشخیص باشد

در هنگام خرید روغن برای چروک صورت، توجه کنید که محصول کجا و توسط چه شرکتی تولید شده است. کشور و شرکت تولیدکننده باید به‌طور واضح مشخص باشد. دقت کنید اگر از یک وب‌سایت خرید می‌کنید، صفحه مربوط ‌به ویژگی‌های محصول را بررسی کنید و اگر مشخصات تولیدکننده آن مشخص نبود، از خرید محصول اجتناب کنید.

شما باید قبل از روغن‌ها از محصولات مبتنی بر آب استفاده کنید.

10 نکته مهم در استفاده از روغن برای چروک صورت

بعد از انتخاب روغن مناسب برای درمان چروک صورت و خرید یک محصول طبیعی و اصل، باید با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا باشید. استفاده درست و اصولی از روغن برای چروک صورت، به شما در داشتن پوستی صاف، زیبا و به دور از هر نوع چروک کمک خواهد کرد. به نکات زیر توجه کنید:

1. هنگام استفاده از روغن صورت خود ملایم باشید. شما باید روغن صورت را با استفاده از حرکات ملایم و رو به بالا با پوست ترکیب کرده یا از تکنیک ضربه زدن ملایم استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای مالیدن روغن در اطراف چشم با مراقبت بیشتری عمل کنید. باید بدانید که مالش یا کشیدن بیش از حد پوست، عاملی برای تشدید وضعیت چین‌وچروک‌های پوست شما است.

 2. روغن صورت را با مرطوب کننده یا مستقیم به پوست بمالید. علاوه بر استفاده مستقیم از روغن‌های صورت برروی پوست، می‌توانید آن را به‌همراه مرطوب‌کننده خود نیز استفاده کنید. برای این کار کافی است که 2 تا 3 قطره از روغن موردنظر را به مرطوب کننده روتین خود اضافه کنید. به این صورت قدرت آبرسانی و رفع خشکی آن نیز بیشتر خواهد شد.

3. روغن صورت و SPF خود را با هم مخلوط نکنید. مراقب اضافه کردن قطره‌های روغن به مرطوب‌کننده‌های حاوی SPF باشید، زیرا روغن‌های صورت ضد آفتاب را رقیق کرده و اثرات محافظتی آن را ضعیف می‌کنند. برای این منظور ابتدا از روغن برای چروک صورت استفاده کرده و بعد ازاطمینان از جذب آن توسط پوست، ازیک ضدآفتاب برای محافظت پوست دربرابر نورخورشید بهره ببرید.

4. از روغن صورت برای چروک پوست به اندازه کافی استفاده کنید. باید بدانید که روغن‌ها محصولاتی با غلظت بالا هستند و چند قطره از آن برای یک بار مصرف کافی است. با استفاده بیش از حد از روغن‌ها علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب برای پوست، باعث جلوگیری از اکسیژن رسانی کافی به منافذ پوست خود خواهید شد.

5. از روغن صورت دو بار در روز یا در صورت نیاز استفاده کنید. روغن‌های صورت می‌توانند به عنوان روتین مراقبت از پوست شما در صبح یا عصر محسوب شوند. اما خود را محدود به زمان نکنید و در صورت نیاز به رفع خشکی پوست خود، روغن‌های طبیعی را بهترین گزینه درنظر بگیرید.

6. روغن صورت خود را در پایان روتین مراقبت از پوست خود بمالید. شما باید قبل از روغن‌ها از محصولات مبتنی بر آب استفاده کنید. برای این کار بهتر است از رقیق‌ترین و سبک‌ترین محصولات شروع کرده و کار را با غلیظ‌ترین روتین خود به پایان برسانید. به این شکل، بهترین جذب را از طریق پوست خود تجربه خواهید کرد. بنابراین، روغن‌ها را به عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست خود بمالید. این روش همچنین رطوبت ایجاد شده را در منافذ حفظ کرده و با ایجاد یک سد محافظ، مانع خروج آب و رطوبت از پوست خواهد شد.

 7. قبل از استفاده از روغن صورت، اجازه دهید سایر محصولات مراقبت از پوست کاملاً خشک شوند. قبل از اینکه روغن برای چروک پوست خود را استفاده کنید، زمان کافی برای خشک شدن و جذب سایر محصولات را به پوست خود بدهید. لایه بندی خیلی سریع و پشت سرهم محصولات بدون اینکه به آنها زمان لازم برای جذب مناسب داده شود، می تواند منجر به قاطی شدن ترکیبات آن‌ها و آسیب به پوست شود.

 8. قبل از استفاده از روغن‌های صورت، پچ تست را انجام دهید. مانند بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، روغن‌های صورت نیز می‌توانند با پوست واکنش نشان دهند. بنابراین، توصیه می‌شود 24 ساعت قبل از استفاده، یک تست پچ در داخل بازوی خود انجام دهید. این امر به ویژه در مورد روغن‌های ضروری که می‌توانند بسیار قوی باشند، مهم است.

9. مرطوب‌کننده خود را با روغن صورت جایگزین نکنید. آیا روغن صورت می‌تواند جایگزین مرطوب‌کننده شود؟ پاسخ این سوال منفی است. توجه داشته باشید که به‌هیچ عنوان سایر محصولات مرطوب‌کننده مانند سرم‌ها و آبرسان‌ها را به‌طور کامل با روغن‌های صورت جایگزین نکنید. زیرا روغن‌ها اغلب به تنهایی حاوی موادکافی برای شادابی و سلامت پوست شما نیستند. روغن صورت برای حفظ رطوبت پوست بهترین است نه اینکه به آن رطوبت اضافه کند.

10. مطمئن شوید که با روش‌های صحیح نگهداری از روغن‌های صورت آشنا هستید. بعد از انتخاب و آشنایی با نکات مهم در استفاده از روغن برای چروک صورت، نگهداری صحیح آن بسیار مهم است. در صورت نگهداری نامناسب روغن صورت، ترکیبات عالی آن شروع به از دست دادن کارایی خود خواهند کرد. بنابراین، بهتر است روغن پوست خود را دور از گرما، نور خورشید و هوا نگه دارید. قرارگرفتن این محصول در معرض این سه عنصر می‌تواند باعث شکستن و تداخل مواد تشکیل دهنده روغن‌های مورد علاقه شما شده و ماندگاری آنها را کاهش دهد.

اکنون می دانید که چگونه از روغن صورت به درستی استفاده کنید. پیروی از این 10 نکته مهم به شما کمک می‌کند تا از این محصولات مراقبت از پوست حداکثر بهره را ببرید و راه رسیدن به پوستی زیبا و درخشان را آغاز کنید.

برای درمان چروک پوست، راه‌های زیادی وجود دارد. استفاده از محصولات مراقبت از پوست، داروها و روش‎های پزشکی مختلف، به شما در کاهش چروک صورت کمک می‌کنند. اما برای آن دسته از افراد که تمایل به استفاده از محصولات طبیعی دارند، انواع روغن‌های گرفته شده از دانه‌ها و گیاهان راهکار مناسبی است.

روغن برای چروک صورت به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، افزایش سطح کلاژن و رفع خشکی پوست کمک می‌کند. برای این منظور بهتر است با انواع روغن‌های موثر در درمان چروک صورت مانند روغن جوجوبا، هسته انگور، بادام، آرگان و … آشنا باشید. همچنین روغن نارگیل با خاصیت ضدچروک قوی خود، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: درمان چروک صورت با ماسک

توصیه می‌شود از روغن‌های اصل برای مراقبت از پوست خود بهره ببرید. بعد از انتخاب نوع روغن و تهیه نمونه اصل آن، باید با روش‌ها و نکات مهم در استفاده از روغن طبیعی در حفظ زیبایی و درخشندگی پوست آشنا باشید. در این مقاله به بررسی تمام این نکات مهم پرداختیم.

منبع ++++

مهم ترین خواص روغن برای چروک صورت چیست؟

1. کمک به حفظ تعادل چربی پوست 2. حفظ رطوبت پوست 3. محافظت از پوست دربرابر آسیب‌های محیطی 4. تقویت کلاژن 5. یکنواخت کردن رنگ 6. کاهش التهاب 7.کمک به افزایش گردش خون در زیر پوست

روغن‌های طبیعی را چطور تشخیص دهیم؟

1. بسته و بطری حاوی روغن را بررسی کنید 2. برچسب محصول را بخوانید 3. منبع تولیدکننده باید قابل تشخیص باشد

بهترین روغن ها برای چروک صورت کدامند؟

1. روغن جوجوبا 2. روغن ویتامین E روغن هسته انگور 4. روغن هسته زردآلو 5. روغن بادام 6. روغن آووکادو 7.روغن رزماری 8. روغن آرگان 9. روغن نارگیل

چرا روغن آرگان بهترین روغن برای چروک صورت است؟

امروزه شاهد تولید محصولات آرایشی مختلف و کرم‌های حاوی روغن آرگان هستیم. این روغن به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه مراقبت از آن دربرابر بروز چین‌وچروک کمک می‌کند. اگر به دنبال مناسب‌ترین روغن برای چروک صورت هستید، روغن آرگان یکی از گزینه‌های موثر و مفید محسوب می‌شود.

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی