شستن صورت با عرق کاسنی
۱۶ دی ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

شستن صورت با عرق کاسنی

5/5 - (1 امتیاز)

دستیابی به پوستی زیبا، شاداب، شفاف، جوان و لطیف یکی از اهدافی است که هر شخص به دنبال آن است. راه‌های زیادی برای دستیابی به این مقصود وجود دارد که قطعاً مهم‌ترین آن داشتن یک روتین پوستی شامل انواع شوینده‌های کاربردی است. احتمالاً نام عرق کاسنی را شنیده‌اید، عرق کاسنی یک عرق گیاهی بسیار مفید است که خواص بسیار زیادی برای پوست دارد. در این مقاله به جزییاتی از شستن صورت با عرق کاسنی پرداخته ایم که پیش از این از آنها اطلاعی نداشته‌اید، با کیوت مگ همراه باشید.

شستن صورت با عرق کاسنی روشی است که اگر در روتین پوستی‌تان گنجانده شود، نتایجش شما را حیرت‌زده خواهد کرد. عرق کاسنی را هم می‌توان به‌تنهایی و به‌صورت موضعی استفاده کرد، هم می‌توان با ترکیب با مواد دیگر، ماسک ساخت و از آن استفاده نمود و هم می‌توان به‌صورت خوراکی از فواید آن بهره برد. در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد فواید شستن صورت با عرق کاسنی را برایتان شرح دهیم.

شستن صورت با عرق کاسنی

عرق گیاهی کاسنی سرشار از مواد معدنی و مغذی مفید مانند کلسیم، منیزیم، روی، منگنز، آهن اسید فولیک، ویتامین‌های  E، K، C و B6 است که برای سلامت بدن و خصوصاً پوست بسیار مفید هستند.

شستن صورت با عرق کاسنی روشی است که اگر در روتین پوستی‌تان گنجانده شود، نتایجش شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: برای انتخاب شوینده مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

به‌طور کلی کاسنی نام گیاهی است با گل‌های آبی که در فصل بهار رشد می‌کند و با رطوبت هوا، رشدش بیشتر نیز می‌شود. عرق کاسنی از این گیاه به دست می‌آید و طبع سردی دارد. این ویژگی عرق کاسنی باعث شده که برای اندام داخلی بدن، پاک‌سازی، تصفیه خون و همچنین برای شستن صورت و درمان جوش‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

این عرق بوی تندی ندارد و برای شستن صورت و استفاده موضعی بسیار مناسب است. شستن صورت با عرق کاسنی موجب می‌شود جوش‌ها درمان شوند، جای جوش‌ها و آکنه از بین بروند و التهابات پوستی فروکش کند. علاوه بر این موارد، شستن صورت با عرق کاسنی موجب شادابی، لطافت و جوانی پوست صورت نیز می‌شود.

کاسنی نام گیاهی است با گل‌های آبی که در فصل بهار رشد می‌کند و با رطوبت هوا، رشدش بیشتر نیز می‌شود.
به پوستت جون تازه بده

فواید شستن صورت با عرق کاسنی و تأثیر خوراکی آن برعوامل ایجاد جوش صورت

شستن صورت با عرق کاسنی یقیناً در لطافت و شادابی پوست‌تان مؤثر خواهد بود، اما نباید از فواید مصرف خوراکی این گیاه غافل شوید. در این بخش با ما همراه باشید تا فواید عرق کاسنی را برایتان شرح دهیم.

عرق کاسنی می‌تواند غلظت خون را کاهش دهد

بسیاری از انواع جوش‌های پوستی به دلیل غلظت بیش از حد خون به وجود می‌آیند. عرق کاسنی به خاطر طبع خنکی که دارد می‌تواند تأثیر مستقیم بر کبد شما بگذارد. وقتی عرق کاسنی را در میزان معین و در وقت صحیح مصرف کنید، میزان غلظت خون شما تنظیم می‌شود و این اقدام در جهت درمان جوش‌های صورت مؤثر است.

بیشتر بخوانید: شستن صورت با شامپو بچه!

عرق کاسنی هورمون‌های مختلف بدن را تنظیم می‌کند

کبد یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن انسان است که یکی از وظایف حیاتی‌اش، تنظیم هورمون‌ها است. مشکلات کبدی می‌توانند عملکرد هورمون‌ها را با اختلال مواجه کنند.

نتیجه ظاهری و بیرونی این اتفاق، بروز جوش‌های هورمونی بر روی صورت خواهد بود. مصرف منظم و به‌موقع عرق کاسنی می‌تواند تا حد زیادی از این مشکلات بکاهد، هورمون‌ها را تنظیم کند و در نتیجه مانع از ایجاد جوش‌های کوچک و بزرگ بر روی صورت شما بشود.

عملکرد کلی و تأثیر عرق کاسنی در این مورد مشخصاً بر روی دفع صفرا از بدنتان و بهبود عملکرد کبد جهت تنظیم هورمون‌ها متمرکز است.

عرق کاسنی دارای خاصیت ضد میکروب است

عرق کاسنی همان‌طور که پیش از این گفته شد، خاصیت سم‌زدایی بسیار قوی دارد. مصرف عرق کاسنی در دوره درمانی و در فواصل گوناگون باعث پاک‌سازی اندام داخلی، خصوصاً کبد، می‌شود و میکروب‌ها را به‌طور کامل از بین می‌برد. نتیجه این اقدام، درمان جوش‌های میکروبی پوست شما در کمترین زمان ممکن خواهد بود.

مصرف عرق کاسنی در دوره درمانی و در فواصل گوناگون باعث پاک‌سازی اندام داخلی، خصوصاً کبد، می‌شود

عرق کاسنی قادر است گرمی مزاج را به‌طور کامل برطرف کند

یقیناً می‌دانید که منشأ بسیاری از جوش‌های پوست صورت، گرمی مزاج و مصرف مواد غذایی است که طبع گرمی دارند. عرق کاسنی طبع سردی دارد و مصرف خوراکی این عرق می‌تواند طبع گرم شما را به حالت اعتدال برساند. قطعاً با معتدل شدن طبع درونی بدنتان، جوش‌های ناشی از گرمی پوست شما درمان خواهد شد.

با عرق کاسنی پوستی زیبا داشته باشید

از عرق کاسنی، این عرق گیاهی مفید و کاربردی، می‌توان در درمان و بهبود بسیاری از مشکلات پوستی بهره برد. دانستید که عرق کاسنی چه فواید بی‌شماری دارد؛ اما از عرق کاسنی می‌توان در چه مواردی استفاده نمود؟ چگونه می‌توان آن را تبدیل به یک ماسک مؤثر برای مشکلات پوستی کرد؟

در این بخش با ما همراه باشید تا تمامی ماسک‌هایی که می‌توان از عرق کاسنی تهیه کرد را به شما معرفی کنیم و تمام فوایدی که شستن صورت با عرق کاسنی دارد را برایتان به‌طور کامل شرح دهیم.

شفاف کردن پوست صورت با ماسک عرق کاسنی و عسل

داشتن پوست شفاف و لطیف خواسته‌ بسیاری از شما است. برای دستیابی به این مقصود می‌توانید ماسک مخصوص خود را در خانه درست کرده و بر روی پوست بگذارید. برای درست کردن این ماسک باید از سه قاشق غذاخوری عرق کاسنی و دو قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید. این دو ماده را با هم مخلوط کرده و روزی سه بار صورت خود را به‌طور کامل با آن ماساژ دهید.

برای شاداب کردن و جوان‌سازی پوست خود می‌توانید در خانه یک ماسک مفید را به‌راحتی بسازید

شاداب کردن پوست با شستن صورت با عرق کاسنی و عرق شاه‌تره

برای شاداب کردن و جوان‌سازی پوست خود می‌توانید در خانه یک ماسک مفید را به‌راحتی بسازید و از آن استفاده کنید. برای این کار باید ۲۰ گرم برگ کاسنی تازه و ۲۰ گرم برگ شاه‌تره تازه را کوبیده و پودر کنید، سپس به آن یک قاشق سوپ‌خوری ژل کتیرا اضافه کرده تا یک ماده خمیری‌شکل داشته باشید.

همچنین می‌توانید دو قاشق غذاخوری عرق کاسنی و دو قاشق غذاخوری عرق شاه‌تره را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را به پوست خود بزنید. پس از چند دقیقه می‌توانید آن را با آب ولرم شستشو دهید.

داشتن پوست زیبا و صاف با شستن صورت با عرق کاسنی و گلاب

داشتن پوست زیبا و صاف برای هر کسی خوش‌آیند است. رسیدن به آن کار چندان سختی نیست، فقط لازم است مراقبت‌های پوستی روزانه خود را داشته باشید و در این روتین پوستی خود، از عرق کاسنی نیز استفاده کنید. می‌توانید دو قاشق غذاخوری بابونه را به همراه یک لیوان آب در قوری بریزید و آن را روی حرارت مناسب قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. سپس باید آن را از صافی ریز رد کنید و بگذارید کاملاً خنک شود.

در بابونه خنک‌شده یک قاشق غذاخوری عرق بید، یک عاشق غذاخوری عرق کاسنی و چند قطره گلاب بریزید و آن را کاملاً مخلوط نمایید. این محلول مفید را به کمک پنبه بر روی پوست خود بمالید. اجازه دهید محلول ساخته شده حدود پانزده تا بیست دقیقه روی صورتتان بماند تا تأثیر خود را بر روی پوست شما بگذارد. سپس پوست خود را با آب ولرم به‌طور کامل بشویید. این کار را یک روز در میان انجام دهید. پس از گذشت چند روز نتایج آن را با صاف و زیبا شدن پوست صورت خود مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح

رفع جای جوش و آکنه با ماسک کاسنی و ماست

اگر در دوران بلوغ خود جوش زده‌اید، یا به دلیل مشکلات هورمونی، مشکلات داخلی و طبع گرمتان جوش می‌زنید، یقیناً باقی ماندن جای جوش و آکنه را تجربه کرده‌اید. جای جوش به‌اندازه خود جوش ناراحت‌کننده است و می‌تواند زیبایی و شفافیت پوست را کاملاً تحت تأثیر قرار دهد.

قطعاً شما برای از بین بردن آکنه‌هایتان راه‌های مختلف را امتحان کرده‌اید؛ اما ما یک راه جدید و مؤثر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر شستن صورت با عرق کاسنی، با استفاده از این ماسک می‌توانید جای جوش و آکنه‌های خود را تا حد زیادی درمان کنید. کافی است یک قاشق مرباخوری پودر برگ گیاه کاسنی را در قوری ریخته و آن را بجوشانید. سپس از صافی رد کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا خنک شود.

آن را با دو قاشق سوپ‌خوری ماست مخلوط کنید و این ماده خمیری شکل را بر روی جای جوش و آکنه پوستتان بمالید. اجازه دهید پانزده دقیقه بر روی صورتتان بماند تا اثر خود را بگذارد، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید و بگذارید خشک شود. از این ترکیب سه بار در هفته استفاده کنید. نتایج آن در از بین بردن جای جوش و آکنه پوستتان حیرت‌انگیز خواهد بود.

اسکین اسکرابر، درما اف

درمان اگزما با ماسک عرق کاسنی و تخم مرغ 

اگر پوست شما دچار اگزما شده است؛ نگران نباشید. ماسک‌های خانگی می‌تواند در درمان آن به شما کمک کند. شستن صورت با عرق کاسنی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید امتحان کنید. طبع سرد عرق کاسنی از التهاب اگزمای پوستی شما تا حد زیادی می‌کاهد.

می‌توانید عرق کاسنی را با سفیده تخم مرغ ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی پوست خود به مدت پانزده تا بیست دقیقه قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم یا نسبتاً سرد بشویید. این ماسک برای درمان اگزما بسیار مؤثر است و می‌توانید یک روز در میان از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست با سرکه سیب

درمان خارش پوست با ماسک عرق کاسنی و حنا

خارش پوست یک اتفاق آزاردهنده است که ممکن است به هر دلیلی برای هر کسی پیش بیاید. راه‌های زیادی برای خلاصی از آن وجود دارد. استفاده از طبع سرد عرق کاسنی یکی از این راه‌ها است. شما می‌توانید ۲۰ گرم زردچوبه را با ۱۰ گرم حنا مخلوط کرده و به این ترکیب کمی عرق کاسنی اضافه کنید تا یک ماسک خمیری به دست آورید.

این ماسک را بر محل خارش پوست خود قرار دهید تا از شدت آن کاسته شود. می‌توانید این کار را تا زمانی که خارش پوستتان برطرف شود، تکرار کنید.

. عرق کاسنی در درمان جوش و جای جوش، بیماری‌های کبدی، تصفیه خون و معتدل کردن طبع بدن بسیار کارگشا است

با فواید بی‌شمار شستن صورت با عرق کاسنی، این گیاه مفید و کاربردی، آشنا شدید. عرق کاسنی در درمان جوش و جای جوش، بیماری‌های کبدی، تصفیه خون و معتدل کردن طبع بدن بسیار کارگشا است. اگر از جوش‌ها و جای جوش‌های خود خسته شده‌اید و دوست دارید پوستی سالم، شفاف و زیبا داشته باشید، پیشنهاد ما به شما شستن صورت با عرق کاسنی است.

این اقدام را به همراه ماسک‌های معرفی شده چند بار در هفته انجام دهید. خواهید دید که تا به الان چقدر جای عرق کاسنی در مراقبت‌های پوستی‌تان خالی بوده است.

 منبع +++

ایا عرق کاسنی برای پوست مفید است؟

عرق گیاهی کاسنی سرشار از مواد معدنی و مغذی مفید مانند کلسیم، منیزیم، روی، منگنز، آهن اسید فولیک، ویتامین‌های  E، K، C و B6 است که برای سلامت بدن و خصوصاً پوست بسیار مفید هستند.

عرق کاسنی برای پوست جوشدار خوب است؟

شستن صورت با عرق کاسنی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید امتحان کنید. طبع سرد عرق کاسنی از التهاب اگزمای پوستی شما تا حد زیادی می‌کاهد.

فواید شستن صورت با عرق کاسنی چیست؟

1.عرق کاسنی می‌تواند غلظت خون را کاهش دهد 2. عرق کاسنی هورمون‌های مختلف بدن را تنظیم می‌کند 3. رفع جای جوش و آکنه 4. درمان خارش پوست.

ایا عرق کاسنی برای کبد مفید است؟

عرق کاسنی خاصیت سم‌زدایی بسیار قوی دارد. مصرف عرق کاسنی در دوره درمانی و در فواصل گوناگون باعث پاک‌سازی اندام داخلی، خصوصاً کبد، می‌شود و میکروب‌ها را به‌طور کامل از بین می‌برد.

۱۶ دی ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی