مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح
۹ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح

به این مطلب امتیاز دهید

پوست صورت یکی از لطیف‎‌ترین و ظریف‌ترین اعضای بدن هر انسان محسوب می‌شود. این عضو حساس، بخش اعظم زیبایی هر فرد را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. داشتن پوستی لطیف و ابریشمین معجزه جوانی محسوب می‌شود و می‌تواند احساس بهتری در فرد خلق کند. مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح نیز یکی از اصول مهم برای حفظ سلامت و زیبایی صورت است. بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه می‌توانند با کمترین تلاش و هزینه، بهترین هدایا را به پوست زیبای خود عرضه کنند. به‌همین دلیل، در این مقاله به مراقبت‌های مختلف از پوست بعد از اصلاح و ضدعفونی و رفع حساسیت پوست با کمک مواد طبیعی و در دسترس خواهیم پرداخت.

آن‌چه خواهید خواند...

علت اصلاح صورت چیست؟

علل اصلاح صورت برای خانم‌ها هم بهداشتی و هم آرایشی است. یکی از این علل رفع موهای مزاحم، تیره و ضخیم برای داشتن پوستی نرم‌تر، درخشان‌تر و صاف‌تر است. پوست بعد از اصلاح لایه‌برداری می‌شود و این موضوع، هم به لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند و هم سطح صورت را صاف کرده و آرایش را بسیار آسان می‌کند.

مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح نیز یکی از اصول مهم برای حفظ سلامت و زیبایی صورت است.

محصولات آرایشی مانند کانتور، پرایمر، کانسیلر و محصولات بهداشتی مانند کرم‌ها و ضدآفتاب‌ها روی پوست صاف و خالی از پرز و مو بهتر پخش شده و به اصطلاح به‌طور یکنواخت روی پوست می‌خوابند.

به پوستت جون تازه بده

عوارض اصلاح صورت برای خانم‌ها

درکنار فواید اصلاح صورت، عوارضی هم وجود دارد. به‌عنوان مثال یکی دو روز بعد از اصلاح، ممکن است سر و کله موهای زیرپوستی و جوش‌های زیرپوستی پیدا شود. اصلاح می‌تواند به پوست نیز آسیب برساند و باعث تحریک یا خراشیده‌شدن پوست شود.

همچنین، افرادی که با مشکلات پوستی مانند آکنه یا اگزما مواجه هستند، ممکن است درصورت عدم مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح مشکلات زیادی پیدا کنند. علاوه‌براین، اصلاح پوست به‌علت لایه‌برداری می‌تواند باعث التهاب، قرمزی، خشکی و خارش پوست شود.

مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح

مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت به موارد متعددی تقسیم می‌شود:

محافظت در برابر آفتاب بعد از اصلاح صورت خانم‌ها

پس از اصلاح، پوست نیاز به محافظت دربرابر نور خورشید دارد. چون پوست هنگام قرارگرفتن درمعرض نور خورشید برای مدت طولانی حساس می‌شود و اصلاح می‌تواند پوست را بیشتر حساس کرده و حتی به آن آسیب برساند. بنابراین، استفاده از ضدآفتاب در هر زمانی از روز پس از اصلاح ضروری است.

استفاده از مرطوب‌کننده بعد از اصلاح صورت خانم‌ها

اصلاح پوست را خشک و ملتهب می‌کند. بنابراین بهتر است بلافاصله پس از اصلاح، پوست صورت مرطوب و آبرسانی شود. استفاده از یک کرم یا لوسیون مرطوب‌کننده عمیق بعد از اصلاح، یک پیشنهاد بسیار عالی برای هیدراته‌کردن پوست است.

استراحت روشی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح

افرادی که بعد از اصلاح دچار تحریک و خارش پوست می‌شوند، باید بعد از اصلاح کمی استراحت کنند و به پوست فرصت احیای مجدد بدهند. شستن با آب سرد نیز می‌تواند مفید واقع شود.

لایه‌برداری روشی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح

برای تجربه یک اصلاح عالی، استفاده از یک اسکراب ملایم برای حذف سلول‌های مرده پوست به جلوگیری از رشد موهای زائد زیرپوستی کمک می‌کند.

استفاده از ژل روشی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح

ژل اصلاح به حفظ رطوبت پوست، ضدعفونی پوست و آبرسانی بعد از اصلاح کمک می‌کند.

استفاده از افترشیوهای بدون الکل، روشی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح

الکل باعث خشکی پوست می‌شود. بنابراین استفاده از افترشیوهای بدون الکل که می‌توانند مانع از جوش بعد از اصلاح شوند، توصیه می‌شود.

الکل باعث خشکی پوست می‌شود. بنابراین استفاده از افترشیوهای بدون الکل که می‌توانند مانع از جوش بعد از اصلاح شوند، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: از بین بردن موهای زائد صورت به روش سنتی

ضدعفونی پوست بعد از اصلاح

ضدعفونی پوست بعد از اصلاح بسیار مهم و ضروری است، چون از جوش‌زدن و ملتهب‌شدن بیش‌از حد پوست جلوگیری می‌کند. یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی پوست، روغن نارگیل است. این روغن مانند یک محافظ ضدباکتریایی و یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. کاهش التهاب پوست، ترمیم سد پوستی و آبرسانی به پوست نیز از مزایای دیگر روغن نارگیل برای مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح است.

رفع حساسیت پوست بعد از اصلاح

برای رفع حساسیت پوست بعد از اصلاح، به‌کاربردن پیشنهادات زیر خارق‌العاده‌ خواهد بود:

استفاده از ویتامین C، روشی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح

ویتامین C تولید کلاژن و الاستین را پس از اصلاح تقویت می‌کند. کلاژن و الاستین، پروتئین‌ها و فیبرهایی هستند که پوست را سفت نگه می‌دارند. ویتامین C نیز پوست را محکم، سفت، جوان و روشن نگه می‌دارد. افزایش تولید کلاژن و الاستین با کمک ویتامین C، به نوبه خود باعث بهبود سالم و سریع زخم‌ها می‌شود و لکه‌های تیره و آثار آکنه ناشی از اصلاح را کاهش می‌دهد.

همچنین، ویتامین C به نوبه خود با خشکی، تغییر رنگ، خطوط ریز، چین‌وچروک و موارد مشابه مقابله می‌کند. از آن‌جایی که تولید کلاژن بدن از سن 25 سالگی شروع به کاهش می‌کند، تقریباً همه افراد برای مبارزه با این علائم پیری نیاز به تقویت‌کننده دارند. به‌ویژه از آن جهت که اصلاح‌کردن طبق عقیده برخی افراد می‌تواند باعث کاهش خاصیت کشسانی و تسریع روند پیری پوست شود.

علاوه‌براین، ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان است که از بیشتر‌شدن لک‌ها و چین و چروک‌های ناشی از اصلاح و تحریک پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین C برای کاهش آسیب‌های ناشی از اصلاح، رفع حساسیت پوست بعد از اصلاح و حفظ سلامت و صاف به‌نظر رسیدن پوست نقش اساسی دارد. بهترین راه‌های دریافت موضعی ویتامین C برای مراقبت پوست صورت بعد از اصلاح، عبارتند از:

ویتامین C تولید کلاژن و الاستین را پس از اصلاح تقویت می‌کند. کلاژن و الاستین، پروتئین‌ها و فیبرهایی هستند که پوست را سفت نگه می‌دارند.

مرطوب‌کننده‌های روزانه ویتامین C

مرطوب‌کننده‌ها یکی از محصولات خوب حاوی ویتامین C هستند. استفاده روزانه از مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین C روشی هوشمندانه برای تقویت و تولید مداوم کلاژن و جلوگیری از لک‌های طولانی‌مدت یا کدر‌شدن پوست به‌شمارمی‌رود.

سرم‌ها ی ویتامین C

رایج‌ترین محصول دیگر برای افزودن ویتامین C به پوست، سرم‌های حاوی این ویتامین هستند. سرم‌ها به تمام لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند و فواید خود را به ارمغان می‌آورند. آن‌ها همان اثر فعال مرطوب‌کننده‌ها را دارند، اما غلیظ‌‌تر و احتمالاً مؤثرتر هستند. سرم‌های ویتامین C برای معکوس‌کردن آسیب و رنگ پوست بعد از اصلاح مفید هستند.

می‌توانید بعد از اصلاح یا هر زمانی که پوست صورت‌تان کدر به نظر می‌رسد یا نیاز به تقویت‌کننده دارد، از یک سرم ویتامین C استفاده کنید. درمجموع، تقویت پوست با ویتامین C قبل، حین یا بعد از اصلاح، کمک بزرگی به جوان‌سازی و رفع حساسیت پوست است. محصولات افترشیو یا مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین C به کاهش سوزش بعد از اصلاح کمک نموده و باعث بهبود خراش‌ها، بریدگی‌ها و زخم‌های ایجاد شده در طول اصلاح می‌شوند.

آن‌ها همان اثر فعال مرطوب‌کننده‌ها را دارند، اما غلیظ‌‌تر و احتمالاً مؤثرتر هستند. سرم‌های ویتامین C برای معکوس‌کردن آسیب و رنگ پوست بعد از اصلاح مفید هستند.

استفاده از گلاب، روشی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح

استفاده از گلاب به عنوان افترشیو نیز راهی شگفت‌انگیز برای کاهش التهابات بعد از اصلاح است. استفاده از گلاب، خداحافظی با قرمزی و بثورات پوستی و کمک به آرامش، رفع سوزش و خارش پوست پس از اصلاح صورت است. فواید دیگر این عصاره افسونگر گل‌های محمدی عبارتند از:

  • کمک به به حفظ سطح pH پوست
  • کنترل تولید سبوم اضافی پوست
  • آبرسان و تغذیه‌کننده عالی برای پوست بعد از اصلاح
  • آرام‌کردن التهابات پوستی، مانند اگزما، درماتیت، آکنه و…
  • تقویت عملکرد پوست و محافظت از پوست دربرابر عوامل مضر محیطی

روغن‌های مناسب برای رفع حساسیت و خشکی پوست بعد از اصلاح

بسیاری از لوسیون‌ها یا کرم‌های مراقبت پوستی که برای استفاده و مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح تبلیغ می‌شوند، چیزی جز فریب‌های پرزرق و برق تبلیغاتی نیستند.

اما استفاده از روغن‌های ضروری مشتق شده از گیاهان به‌جای افترشیوهای مصنوعی و سرشار از مواد شیمیایی، می‌تواند راهی مناسب و طبیعی برای رفع حساسیت و خشکی پوست بعد از اصلاح باشد. باید توجه داشت که افترشیو چیزی بیش‌از یک رایحه خوب بر روی پوست است. این محصول برای کمک به مراقبت از پوست‌های حساس و تازه اصلاح شده طراحی شده است.

افترشیو با ترکیبات خود به تسکین سوزش پوست کمک می‌کند، مرطوب‌کننده است و التهاب و قرمزی پوست را آرامش می‌بخشد. افترشیو همچنین با بستن منافذ پوست از قرارگرفتن پوست‌های نازک و حساس بعد از اصلاح درمعرض باکتری‌هایی که می‌توانند باعث ایجاد لک یا آکنه شوند نیز جلوگیری می‌کند. برخی از بهترین روغن‌ها برای رفع حساسیت و خشکی پوست بعد از اصلاح، موارد زیر هستند:

روغن سرو آبی، روشی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح

رایحه شیرین و چوبی روغن سرو آبی همانند بیداری در صبحگاهی پرطراوت و آرام است. تنها رایحه خنک این روغن کافی است تا به پوست آرامشی مضاعف هدیه کند. روغن سرو آبی از بروز التهاب و قرمزی بعد از اصلاح جلوگیری می‌کند.

روغن بذر هویج بعد از اصلاح صورت

روغن بذر هویج با رایحه‌ای شیرین و خاکی، یک افترشیو عالی برای سلامت و درخشان‌شدن پوست است. این روغن با خواص بی‌نظیر خود علاوه بر کاهش لکه‌های پوستی، به صاف و یکدست‌شدن پوست بعد از اصلاح نیز کمک قابل توجهی می‌کند. روغن بذر هویج را بعد از اصلاح استفاده کنید و سپس ضدآفتاب بزنید و نتایج فوق‌العاده آن را ببینید.

این روغن با خواص بی‌نظیر خود علاوه بر کاهش لکه‌های پوستی، به صاف و یکدست‌شدن پوست بعد از اصلاح نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

روغن چوب سدر بعد از اصلاح صورت

چوب سدر دارای رایحه‌ای گرم و چوبی است. این رایحه هم لطیف و پیچیده است و هم به مرطوب‌کردن پوست تازه اصلاح شده کمک می‌کند. حس آرامش‌بخشی که روغن چوب سدر ایجاد می‌کند، دقیقاً همان چیزی است که به نام مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح معروف است و پوست پس از یک اصلاح دقیق به آن نیاز دارد.

روغن اکالیپتوس آبی بعد از اصلاح صورت

اکالیپتوس آبی رایحه‌ای آرام‌بخش و نیروزا دارد و استفاده از آن راهی باطراوت برای شروع یک صبح دل‌انگیز است. هنگامی که این روغن روی پوست ماساي داده می‌شود، احساس خنکی و آرامش به پوست می‌دهد.

احساسی که به فرد کمک می‌کند بعد از اصلاح آسوده و راحت باشد. استفاده از روغن اکالیپتوس آبی به‌عنوان افترشیو یک راه عالی برای دیدن تازگی پوست است. البته باید توجه داشت استفاده از این روغن بعد از دوش آب گرم می‌تواند باعث احساس سوزن‌سوزن‌شدن شدید روی پوست شود.

روغن کندر بعد از اصلاح صورت

کندر یک ماده دارویی با خواص بی‌انتهاست! رایحه روغن کندر که نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس است، می‌تواند بعد از یک اصلاح خوب، هرکسی را که با او ملاقات می‌شود، تحت‌تاثیر قرار دهد. از روغن کندر علاوه بر افترشیو در تمرین‌های معنوی و مراقبه نیز استفاده می‌شود و آن را به یک همراه ایده‌آل صبحگاهی تبدیل می‌کند.

روغن بابونه بعد از اصلاح صورت

روغن بابونه دارای رایحه‌ای آرام‌بخش و خواص تسکین‌دهنده و روشن‌کننده پوست است. مخلوط روغن بابونه با روغن نارگیل می‌تواند تمام تحریکات و التهابات پوست بعد از اصلاح را از بین ببرد. این روغن با خواص آبرسان خود می‌تواند به افزایش رطوبت و هیدراته‌شدن پوست و جلوگیری از خشکی پوست بعد از اصلاح کمک کند. از روغن بابونه در رفع سوزش پوست بعد از اصلاح نیز کمک گرفته می‌شود.

از روغن کندر علاوه بر افترشیو در تمرین‌های معنوی و مراقبه نیز استفاده می‌شود و آن را به یک همراه ایده‌آل صبحگاهی تبدیل می‌کند.

روغن اسطوخودوس بعد از اصلاح صورت

پس از اصلاح، استفاده از چند قطره اسانس اسطوخودوس به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. رایحه گرم و آرامش‌بخش اسطوخودوس نیز دعوتی است برای افراد مورد علاقه شما به نزدیک‌تر‌شدن و خواهان معاشرت بیشتر ماندن! روغن اسطوخودوس یکی از روغن‌های درمانی روانی نیز هست و به رفع استرس و بی‌خوابی کمک می‌کند.

همچنین، این روغن یکی از مفیدترین روغن‌ها برای درمان جوش، آکنه و قرمزی پوست بعد از اصلاح به‌شمارمی‌رود. یکی دیگر از خواص عجیب این روغن، خاصیت ضدباکتریایی آن است که از تجمع باکتری‌ها و آلودگی پوست بعد از اصلاح جلوگیری می‌کند. به‌همین دلیل است که می‌توان با استفاده از این روغن با آکنه و جوش بعد از اصلاح خداحافظی کرد.

بیشتر بخوانید: درمان موی زائد صورت؛ 

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

روغن درخت چای بعد از اصلاح صورت

برای افرادی که مستعد جوش و لک بعد از اصلاح هستند، روغن درخت چای مناسب‌ترین روغن و افترشیو است. روغن درخت چای به کاهش ظاهر لکه‌ها کمک می‌کند و در مرطوب‌کردن و پاک‌سازی پوست یک گزینه عالی محسوب می‌شود. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای افترشیو است.

این روغن با خاصیت ضدویروسی بسیار قوی خود می‌تواند به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده خوب برای پوست بعد از اصلاح عمل کند. اصلا بگذارید خیال‌تان را راحت کنم! روغن درخت چای یک روغن همه فن حریف برای پوست‌های مستعد جوش است.

این روغن خارش، سوزش و قرمزی پوست بعد از اصلاح را نیز از بین می‌برد و با تقویت سلول‌های پوست، پیری زودرس را به تعویق می‌اندازد. علاوه‌بر تمام این‌ها، روغن درخت چای یک ضدقارچ قوی نیز هست که در حذف لکه‌های پوستی نقش مهمی ایفا می‌کند.

روغن رزهیپ که از میوه‌های گل‌های معطر نسترن درکنار یک روغن حامل به‌دست می‌آید،

روغن رزهیپ بعد از اصلاح صورت

روغن رزهیپ که از میوه‌های گل‌های معطر نسترن درکنار یک روغن حامل به‌دست می‌آید، یکی از بی‌نظیرترین روغن‌ها برای صاف شدن، یک‌دستی و هیدراته‌شدن پوست بعد از اصلاح است. این روغن خواص کلاژن‌سازی و مرطوب‌کنندگی قوی دارد و سرشار از ویتامین‌های مغذی برای پوست و اسیدهای چرب ضروری مورداحتیاج پوست است. برای مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح، استفاده از روغن رزهیپ یک گزینه عالی و بی‌دردسر به‌شمارمی‌رود.

مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح، یکی از دغدغه‌های افرادی است که پوست‌های حساس دارند و بعد از اصلاح باید با جوش، آکنه، التهاب و قرمزی دست‌وپنجه نرم کنند.

بهترین روش برای مراقبت از پوست صورت پس از یک اصلاح خوب، استفاده از افترشیوهای طبیعی، مانند روغن بابونه، روغن رزهیپ، روغن اسطوخودوس، روغن چوب سدر، روغن سرو آبی، روغن کندر، روغن اکالیپتوس آبی و روغن بذر هویج است. بعد از آن، استفاده از لایه‌بردارها، ژل بعد از اصلاح، سرم‌ها یا کرم‌های ویتامین C و گلاب برای طراوت‌بخشی و تقویت پوست توصیه می‌شود.

منبع ++++++

علت اصلاح صورت چیست؟

علل اصلاح صورت برای خانم‌ها هم بهداشتی و هم آرایشی است. یکی از این علل رفع موهای مزاحم، تیره و ضخیم برای داشتن پوستی نرم‌تر، درخشان‌تر و صاف‌تر است. پوست بعد از اصلاح لایه‌برداری می‌شود و این موضوع، هم به لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند و هم سطح صورت را صاف کرده و آرایش را بسیار آسان می‌کند.

آیا ضدعفونی پوست بعد از اصلاح مهم است؟

ضدعفونی پوست بعد از اصلاح بسیار مهم و ضروری است، چون از جوش‌زدن و ملتهب‌شدن بیش‌از حد پوست جلوگیری می‌کند. یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی پوست، روغن نارگیل است. این روغن مانند یک محافظ ضدباکتریایی و یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. کاهش التهاب پوست، ترمیم سد پوستی و آبرسانی به پوست نیز از مزایای دیگر روغن نارگیل برای مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح است.

آیا روغن بابونه برای بعد از اصلاح صورت مناسب است؟

روغن بابونه دارای رایحه‌ای آرام‌بخش و خواص تسکین‌دهنده و روشن‌کننده پوست است. مخلوط روغن بابونه با روغن نارگیل می‌تواند تمام تحریکات و التهابات پوست بعد از اصلاح را از بین ببرد. این روغن با خواص آبرسان خود می‌تواند به افزایش رطوبت و هیدراته‌شدن پوست و جلوگیری از خشکی پوست بعد از اصلاح کمک کند. از روغن بابونه در رفع سوزش پوست بعد از اصلاح نیز کمک گرفته می‌شود.

۹ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی