شستشوی پوست با سرکه سیب
۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه zohre.kh

شستشوی پوست با سرکه سیب؛ همه روش‌ها، مزایا و دردسرهای شستن صورت با سرکه سیب!

به این مطلب امتیاز دهید

اگر با محصولات و روش‌های مختلف مراقبت از پوست آشنا هستید، ممکن ‌است اسم سرکه سیب به گوش شما رسیده باشد. بسیاری از افراد از سرکه سیب به عنوان بخشی از رژیم زیبایی روزانه خود استفاده می‌کنند. شستشوی پوست با سرکه سیب و همچنین استفاده از آن به روش‌های مختلف، یک راه مقرون‌به‌صرفه، 100٪ طبیعی و ارگانیک برای حفظ شادابی و لطافت پوست است.

سرکه سیب (ACV) زمانی ساخته می‌شود که سیب با مخمر و سایر باکتری‌های مفید تخمیر شود. در فرآیند تخمیر، ترکیبی به نام اسیداستیک در سرکه ایجاد می‌شود که به دلیل خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی آن شناخته شده است.

بیشتر اثربخشی سرکه سیب به اسیدهای میوه موجود در آن بستگی دارد. اگر به دنبال رفع چین‌وچروک، آکنه، آفتاب سوختگی و همچنین حفظ جوانی و زیبایی پوست خود با استفاده از سرکه سیب هستید، با این مطلب همراه باشید.

معرفی خواص کلی سرکه سیب و شستشوی پوست با سرکه سیب

سرکه سیب، خواص و فوائد بسیار زیادی برای سلامتی به‌همراه دارد. از زمان قدیم برای درمان برخی امراض و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری از سرکه سیب استفاده می‌شده است. همچنین شستشوی پوست با سرکه سیب در حفظ شادابی پوست بسیار موثر بوده و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این قسمت به برخی از مهم‌ترین خواص آن برای بدن می‌پردازیم.

سرکه سیب، خواص و فوائد بسیار زیادی برای سلامتی به‌همراه دارد.

سرشار از مواد سالم: سرکه سیب ارگانیک و بدون فیلتر سرشار از پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و باکتری‌های مفید است که ظاهری تیره به آن می‌بخشد. همچنین، حاوی مقدار کمی پتاسیم، مقداری آمینواسید و آنتی‌اکسیدان نیز هست.

کمک به کشتن باکتری‌های مضر: سرکه می‌تواند به کشتن پاتوژن‌ها از جمله باکتری‌ها کمک کند. بسیاری از افراد به‌طور سنتی از سرکه برای تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن، درمان قارچ ناخن، شپش، زگیل و عفونت گوش استفاده می‌کردند. بقراط، پدر طب مدرن، بیش از 2000 سال پیش از سرکه برای تمیزکردن زخم‌ها استفاده می‌کرد. سرکه همچنین یک نگهدارنده طبیعی موادغذایی است. مطالعات نشان می‌دهد که باکتری‌هایی مانند E. coli از رشد و فاسدشدن غذا جلوگیری می‌کند.

کاهش سطح قندخون و مدیریت دیابت: یکی از مهم‌ترین کاربردهای سرکه کمک به درمان دیابت نوع 2 است. دیابت نوع 2 با سطوح بالای قندخون ناشی از مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین مشخص می‌شود. موثرترین و سالم‌ترین راه برای تنظیم سطح قند خون، اجتناب از کربوهیدرات‌های تصفیه شده و قند است، اما سرکه سیب نیز ممکن است اثر مفیدی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه فواید زیر را برای قندخون و سطح انسولین دارد:

  • یک مطالعه نشان می‌دهد که سرکه ممکن است حساسیت به انسولین را 19 تا 34 درصد در طول یک وعده‌غذایی پر کربوهیدرات بهبود بخشد و به‌طور قابل توجهی قندخون و پاسخ انسولین را کاهش دهد.
  • یک مطالعه کوچک در افراد مبتلا به دیابت گزارش داد که مصرف 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب، قندخون ناشتا را تا 4 درصد در صبح روز بعد کاهش می‌دهد.
  • مطالعات متعدد دیگر نیز نشان می‌دهد که سرکه می‌تواند عملکرد انسولین را بهبود بخشد و سطح قندخون را بعد از غذا کاهش دهد.

کمک به کاهش وزن: مطالعات نشان می‌دهد که سرکه می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. زیرا سرکه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد. این امر باعث دریافت کالری کمتر و کاهش وزن می‌شود. همچنین مصرف روزانه سرکه سیب منجربه کاهش چربی شکم و کاهش وزن می‌شود:

  • مصرف 1 قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) منجربه کاهش 2.6 پوندی (1.2 کیلوگرم) می‌شود.
  • مصرف 2 قاشق غذاخوری (30 میلی‌لیتر) منجربه کاهش 3.7 پوندی (1.7 کیلوگرم) می‌شود.

سرکه سیب تنها حاوی حدود سه کالری در هر قاشق غذاخوری است که بسیار کم است. به‌طور کلی، سرکه سیب ممکن‌است با افزایش سیری، کاهش قندخون و کاهش سطح انسولین به کاهش وزن کمک کند.

بهبود سلامت قلب: بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در جهان است. چندین عامل بیولوژیکی با خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید و همچنین چندین عامل خطر مربوط‌به بیماری قلبی را کاهش دهد. همچنین این ماده طبیعی در کاهش فشارخون بسیار موثر عمل می‌کند، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی و مشکلات کلیوی است.

تقویت سلامت پوست: سرکه سیب یک درمان رایج برای بیماری‌های پوستی مانند پوست خشک و اگزما است. پوست به‌طور طبیعی کمی اسیدی است.
شستشوی پوست با سرکه سیب می‌تواند به تعادل مجدد pH طبیعی پوست کمک کند و سد محافظ پوست را بهبود بخشد. همچنین این ماده طبیعی و شگفت‌انگیز با خواص ضدباکتریایی خود، از عفونت‌های پوستی مرتبط با اگزما و سایر بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

سرکه سیب، در شفافیت پوست شما نیز تاثیر زیادی دارد
به پوستت جون تازه بده

خواص شگفت انگیز شستشوی پوست با سرکه سیب

علاوه بر خواص کلی سرکه سیب برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به امراض مختلف، قصد داریم به‌طور کامل به معرفی فواید آن در حفظ زیبایی و طراوت پوست بپردازیم. شستشوی پوست با سرکه سیب تاثیرات معجزه‌آسایی بر روی پوست و برخی مشکلات آن دارد.

ترکیبات سرکه سیب به‌گونه‌ای‌ست که برای متعادل نگه‌داشتن سطح چربی، PH و رطوبت پوست می‌تواند مفید باشد، با رعایت این شرط که به‌طور صحیح و اصولی و متناسب با پوست از آن استفاده شود. برای کسانی که از جوش و یا آکنه رنج می‌برند، استفاده از ماسک‌های صورت که در ترکیبات آن از سرکه سیب استفاده شده است، گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد.

از نظر علمی مطالعات تدوین‌شده و ثابتی برای خواص سرکه سیب برای زیبایی و سلامت پوست وجود ندارد، اما تجربه سالیان استفاده از این ماده توسط افراد مختلف، بر روی فوائد زیاد آن برای سلامت بدن و پوست صحه می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست با گلاب

شستشوی پوست با سرکه سیب برای جوانسازی آن

اکثر افراد برای شستشوی صورت خود از صابون‌ها و پاک‌کننده‌های تجاری استفاده می‌کنند که در برخی از موارد ممکن‌است آسیب آن‌ها بیشتر از فواید آن باشد. زیرا بسیاری از این محصولات حاوی رایحه‌ها، رنگ‌ها و سایر موادشیمیایی هستند که باعث خشکی پوست شما شده و از شفافیت و درخشندگی آن می‌کاهند.

موادطبیعی زیادی وجود دارد که با شناخت خواص و طریقه استفاده صحیح آن‌ها می‌توانید به‌راحتی و با اطمینان‌خاطر پوست خود را تغذیه کرده و احساس و ظاهر آن را به بهترین شکل حفظ کنید. شستشوی پوست با سرکه سیب، یکی از این روش‌های طبیعی موثر است که به جوانسازی و محافظت از پوست کمک می‌کند. اما در استفاده از سرکه سیب برای پوست خود بهتر است به این چند نکته دقت کنید:

  • سرکه سیب خالص را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید. زیرا ممکن است باعث تحریک و سوزش پوست شود.
  •  از مخلوط رقیق شده 50 درصد آب و 50 درصد سرکه سیب استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از سرکه سیب رقیق شده، محلول را روی پوست دست یا جای دیگری از بدن خود امتحان کنید. به این شکل احتمال وجود حساسیت به مواد تشکیل‌دهنده آن مشخص می‌شود.
فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

برای جوانسازی و زیبایی پوست خود، توصیه می‌شود روزانه از این ماده طبیعی شگفت‌انگیز استفاده کنید. با این‌کار متوجه خواهید شد که به مرور لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن و خطوط ریز روی پوست کمرنگ‌تر خواهد شد. زیرا آلفاهیدروکسی‌اسید موجود در سرکه سیب پوست مرده را از بین می‌برد و پوست جدید را سالم و شاداب نشان می‌دهد.

علاوه‌بر شستشوی پوست با سرکه سیب، کمی از آن را روی یک تکه پنبه ریخته و مستقیماً روی لکه‌های پوستی خود بمالید. بعد از گذشت 30دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. این‌کار را دو بار در روز به مدت شش هفته انجام دهید و به این‌شکل تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

همچنین سرکه سیب، در شفافیت پوست شما نیز تاثیر زیادی دارد و این‌کار را با ایجاد تعادل PH پوست انجام می‌دهد. استفاده منظم و اصولی از سرکه سیب برای پاکسازی و شستشوی پوست به خارج‌کردن سموم از سطح آن کمک می‌کند که درخشش، جوانی و تمیزی پوست شما را به همراه دارد.

خاصیت درمانی سرکه سیب

علاوه‎‌بر تمرکز برروی استفاده از سرکه سیب در پاکسازی و یا زیبایی پوست، باید به جنبه‌ها و خواص درمانی آن نیز توجه داشت. می‌توان از این ماده طبیعی در کاهش بسیاری از التهابات و مشکلات خفیف پوستی استفاده کرد.

البته بهتراست قبل از استفاده از آن، با نوع مشکلات پوستی خود آشنا باشید و در صورت استفاده از داروها و یا محصولات درمانی، برای شستشوی پوست با سرکه سیب، حتما با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خواص درمانی این ماده طبیعی فوق‌العاده اشاره می‌کنیم.

کمک به کاهش چین‌وچروک

با افزایش سن، پوست به‌طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چین‌وچروک‌ها بروز پیدا می‌کنند. یکی از راه‌های کمک‌به کاهش چین‌وچروک‌های زودرس این است که به‌خوبی از پوست خود مراقبت کنید. سرکه سیب را می‌توان در مراقبت از پوست به عنوان تونر، شستشوی صورت و حتی درمان لکه‌ها استفاده کرد.

استفاده از تونر سرکه سیب، به‌طور خاص، به سفت‌شدن پوست و محافظت از آن در برابر عناصر مضر محیطی کمک می‌کند. همچنین سفت‌کردن سلول‌های پوست نیز می‌تواند به تقویت پوست و جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک کمک کند.

کمک به رفع لکه‌های پوستی

لکه‌ها ممکن‌است در قسمت‌های مختلف بدن یافت شوند. به‌دلیل تاثیرمنفی بر ظاهر پوست، مردم اغلب به‌دنبال درمان برای حذف آنها هستند. تفکری که در پس شستشوی پوست با سرکه سیب به‌عنوان یک درمان خانگی برای لکه‌های پوستی وجود دارد، به‌طور کلی خشک‌کردن پوست است. باید گفت که هیچ مطالعه‌ای مبنی‌بر استفاده از سرکه سیب به‌عنوان روشی موثر برای از بین‌بردن لکه‌های پوستی انجام نشده است، اما خطر کمی در استفاده از آن وجود دارد.

شستشوی پوست با سرکه سیب و کمک به کاهش یا درمان آکنه

باکتری‌های روی پوست به‌عنوان یکی از دلایل اولیه آکنه به‌شمار می‌روند. باکتری‌ها به‌همراه چربی اضافی پوست، می‌توانند منافذ شما را مسدود کنند. تلاش برای کاهش تعداد باکتری‌های روی پوست گام بزرگی در درمان و مدیریت آکنه است. شستشوی پوست با سرکه سیب به‌دلیل غلظت اسیدهای آلی مختلف موجود در آن، دارای خواص ضدمیکروبی است.

یکی از این اسیدهای آلی، اسیداستیک، در مهار رشد باکتری‌ها و از بین‌بردن آن‌ها موثر است. براساس خواص ضدمیکروبی، سرکه سیب زمانی که به‌عنوان بخشی از مراقبت روزانه از پوست استفاده می‌شود، ممکن‌است به کاهش جوش‌های آکنه کمک کند.

کمک به رفع و درمان آفتاب‌سوختگی

هیچ اطلاعات علمی که نشان دهد شستشوی پوست با سرکه سیب از آفتاب‌سوختگی پیشگیری یا آن را درمان می‌کند، وجود ندارد. با این حال، رقیق‌کردن سرکه سیب با آب یکی از راه‌هایی‌ست که خیلی از افراد برای مراقبت‌های ملایم پوست پس از آفتاب‌سوختگی استفاده کنید.

  شستشوی پوست با سرکه سیب و انجام لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری یک فرآیند مهم مراقبت از پوست است که سلول‌های مرده و قدیمی پوست را از بین می‌برد. یکی از انواع لایه‌برداری پوست، لایه‌برداری شیمیایی‌ست که برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست به موادشیمیایی مختلف متکی است.

سرکه سیب حاوی مقداری اسید میوه از جمله اسیدمالیک است که یک لایه‌بردار شیمیایی است. اسیدمالیک موجود در سرکه سیب ممکن‌است به حذف خارجی‌ترین لایه پوست کمک کند. یکی از راهکارهای مناسب برای لایه‌برداری پوست در خانه استفاده از ابزارهای لایه بردار پوست مانند میکرودرم خانگی و اسکین اسکرابر است

 کمک به رفع بوی بد بدن

همان‌طور که قبلا گفته شد شستشوی پوست با سرکه سیب به تعادل سطح pH پوست بسیار کمک می‌کند که در مبارزه با بوی بد بدن، نیمی از پیروزی محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، این ماده شگفت‌انگیز با خواص ضدقارچی غنی شده است و به این صورت به مهار رشد باکتری‌ها در بدن می‌پردازد. بنابراین شما پس از شستن زیر بغل خود با مخلوطی از سرکه سیب و آب، به‌سادگی از یک دئودورانت طبیعی استفاده کرده‌اید.

شستن روزانه صورت می‌تواند به از بین‌بردن چربی، کثیفی و سایر موادزائد کمک کند

روش‌های مراقبت از پوست با استفاده از خواص سرکه سیب

بعد از اینکه به خواص مختلف سرکه سیب برای سلامت و زیبایی پوست پی بردید، نوبت آن است که به روش‌های استفاده از آن برای رسیدن به پوستی شفاف و زیبا بپردازیم.

لازم است بدانید که ابتدا برای استفاده از هر نوع محصول مراقبتی و محافظتی پوست، چه طبیعی و چه محصولات موجود در بازار، باید با خصوصیات، ویژگی‌ها و حتی حساسیت‌های پوستی خود آشنا باشید و متناسب با آن به مراقبت بپردازید، درغیر این صورت ممکن‌است آسیب‌های پوستی جدی را شاهد باشید. در ادامه علاوه‌بر روش شستشوی پوست با سرکه سیب، به معرفی برخی روش‌های مهم استفاده از این ماده اثربخش می‌پردازیم.

استفاده از سرکه سیب به‌عنوان تونر

نقش تونر در مراقبت از پوست، پاکسازی و سفت‌کردن پوست برای کمک به محافظت از آن در برابر باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌ها است. سرکه سیب در واقع یک قابض است که وقتی روی پوست مالیده شود می‌تواند به‌عنوان یک تونر عمل کند. در یک روال و برنامه مراقبت از پوست، می‌توانید از هرگونه تونر الکلی یا خشک‌کننده اجتناب کرده و جای آن را به تونر ساخته‌شده با سرکه سیب بدهید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب رقیق کنید. مقداری آب لیمو را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. بعد از انجام مرحله پاکسازی و شستشو، تونر سرکه سیب را به پوست خود بمالید. بگذارید مدتی بماند و بعد، آن را بشویید. بعد از شستشوی پوست با سرکه سیب حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

شستشوی پوست با سرکه سیب

شستن روزانه صورت می‌تواند به از بین‌بردن چربی، کثیفی و سایر موادزائد کمک کند. به‌طور معمول، بهترین راه برای تمیزکردن و شستشوی پوست، استفاده از شوینده یا پاک‌کننده صورت موجود در فروشگاه‌ها است.

اما بهتر است بدانید که هنگامی که از سرکه سیب به‌عنوان پاک‌کننده صورت استفاده می‌کنید، درواقع راهی موثر برای پاکسازی پوست از باکتری‌ها و موادزائد را انتخاب کرده‌اید. برای ایجاد یک شستشوی صورت کاملاً طبیعی با سرکه سیب به ترکیب زیر دقت کنید:

  • استفاده از 1/4 فنجان آب گرم و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب به‌جای استفاده از صابون‌های تند یا محصولات با موادشیمیایی برای شستن و پاکسازی ملایم پوست

بیشتر بخوانید: چرا ژل شستشوی صورت پوست چرب مهم است!؟ 

سرکه سیب به‌عنوان پاک‌کننده پوست

 همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سرکه سیب در از بین‌بردن چربی اضافی، کثیفی یا تجمع باکتری بسیار خوب عمل می‌کند. این دقیقاً همان چیزی است که ما در یک پاک‌کننده نیز به دنبال آن هستیم. اسیدمالیک موجود در این ماده طبیعی، برای بازکردن منافذ، روشن‌کردن لکه‌های تیره و متعادل‌کردن سطح pH پوست شما مفید عمل می‌کند.
برای این‌کار کافی‌ست یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ¼ فنجان آب‌گرم مخلوط کنید و مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید. بعد ازگذشت چند دقیقه، پوست خود را با آب خنک و به‌آرامی بشویید. شما همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را به تقریباً هر پاک‌کننده‌ای اضافه کنید، تا فواید مشابهی نصیب شما شود.

استفاده از سرکه سیب به‌عنوان ماسک صورت

علاوه‌بر شستشوی پوست با سرکه سیب و استفاده در روش‌های دیگر، می‌توانید از آن به‌عنوای ماسک صورت و در ترکیب با دیگر موادطبیعی استفاده کنید. برای این‌کار توصیه می‌شود که آن را با یک ماده متعادل‌کننده مانند انواع روغن‌های طبیعی ترکیب کنید که به سفت‌شدن، پاکسازی و تقویت پوست شما کمک کند. برای داشتن یک ماسک صورت طبیعی و موثر بهتراست مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

  • ابتدا دو قاشق غذاخوری روغن طبیعی مانند روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری آب و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید.
  • یک لایه نازک از ماسک را بر روی پوست خود بمالید.
  • توصیه می‌شود که به زمانی که باید ماسک را از روی پوست خود بردارید توجه کنید تا بهترین نتیجه را شاهد باشید.
  • برای پوست‌های حساس 5 تا 10 دقیقه و برای پوست‌های معمولی 15 تا 30 دقیقه زمان کافی‌ست.
  • بعد از زمان مشخص‌شده ماسک را از روی پوست خود پاک کرده و سپس با آب خنک بشویید.
  • از مرطوب‌کننده برای حفظ رطوبت و چربی پوست خود استفاده کنید.
  • این ماسک صورت را هر دو هفته یکبار امتحان کنید، به خصوص اگر برای اولین بار است که آن را امتحان می‌کنید.

هیچ شواهد علمی مبنی‌بر اینکه شستشوی پوست با سرکه سیب به‌طور مستقیم روی آن تاثیر می‌گذارد، وجود ندارد. اما ممکن‌ است همچنان برخی افراد از مفید بودن آن براي پوست حمایت کنند و تحقیقات نیز در مورد این موضوع هنوز ادامه دارد. بهتر است برای استفاده از سرکه سیب در حفظ طراوت پوست، آن را به‌طور رقیق‌شده مورداستفاده قرار داد. با این حال بهتراست قبل از استفاده از ACV به شرایط و ویژگی‌های پوست خود دقت کرده و یا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

منبع +++++

خواص شگفت انگیز شستشوی پوست با سرکه سیب چیست؟

ترکیبات سرکه سیب به‌گونه‌ای‌ست که برای متعادل نگه‌داشتن سطح چربی، PH و رطوبت پوست می‌تواند مفید باشد، با رعایت این شرط که به‌طور صحیح و اصولی و متناسب با پوست از آن استفاده شود. برای کسانی که از جوش و یا آکنه رنج می‌برند، استفاده از ماسک‌های صورت که در ترکیبات آن از سرکه سیب استفاده شده است، گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد.

سرکه سیب به کاهش چین‌وچروک کمک میکند؟

با افزایش سن، پوست به‌طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چین‌وچروک‌ها بروز پیدا می‌کنند. یکی از راه‌های کمک‌به کاهش چین‌وچروک‌های زودرس این است که به‌خوبی از پوست خود مراقبت کنید. سرکه سیب را می‌توان در مراقبت از پوست به عنوان تونر، شستشوی صورت و حتی درمان لکه‌ها استفاده کرد.

از سرکه سیب به‌عنوان تونر میتوان استفاده کرد؟

نقش تونر در مراقبت از پوست، پاکسازی و سفت‌کردن پوست برای کمک به محافظت از آن در برابر باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌ها است. سرکه سیب در واقع یک قابض است که وقتی روی پوست مالیده شود می‌تواند به‌عنوان یک تونر عمل کند. در یک روال و برنامه مراقبت از پوست، می‌توانید از هرگونه تونر الکلی یا خشک‌کننده اجتناب کرده و جای آن را به تونر ساخته‌شده با سرکه سیب بدهید.

۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی