تفاوت کرم‌ بی بی و کرم سی سی و کرم دی دی
۵ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه sahar.fard

تفاوت کرم‌ بی بی و کرم سی سی و کرم دی دی در چیست؟

1/5 - (2 امتیاز)

انواع گوناگونی از کرم‌ها با کارکردهای مختلف و تاثیرات متفاوت در بازار وجود دارند. هر یک از این کرم‌ها می‌توانند به شکل متفاوتی عمل کنند و تاثیر منحصربه‌فردی روی پوست بگذارند. در میان انواع کرم‌ها، کرم های بی بی و سی سی و دی دی بسیار مشهور و پرطرفدارند. این سه نوع تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که شناخت آن‌ها شما را در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کرم راهنمایی می‌کند. اگر می‌خواهید تفاوت میان کرم های بی بی و سی سی و دی دی را بدانید، ما را در مجله بهداشتی کیوت‌ مگ همراهی کنید.

کرم بی بی چیست؟

کرم BB که طرفداران زیادی هم دارد، به معنای کرم ضد لک است. استفاده از این کرم می‌تواند پوشش کامل و متوسطی را برای پوستتان ایجاد کند. این پوشش خصوصا زمانی که پوست صورتتان کمی قرمزتر است تاثیرگذار است. همچنین زمانی که می‌خواهید درخشندگی و سطح صافی روی پوست خود ایجاد کنید، کرم های بی بی بسیار موثرند.

استفاده از این کرم می‌تواند پوشش کامل و متوسطی را برای پوستتان ایجاد کند

بی بی کرم‌ها یا انواع بالم بیوتی‌ها، محصولاتی هستند که به جهت ساده‌سازی برنامه‌های مراقبتی از پوست به وجود آمده‌اند. به زبان ساده، این نوع از کرم‌ها می‌توانند جای چندین کرم و محصول، مانند مرطوب‌کننده، پرایمر، کانسیلر، و کرم پودر را بگیرند.

کرم بی بی، مخفف شده Beauty balms و یا Blemish balms است. این نوع کرم‌ها را برای اولین‌بار یک متخصص پوست آلمانی تولید کرد که هدف از تولید آن، یک کرم با خاصیت درمانی و پوشانندگی برای مراقبت بعد از لیزر بود.

بیوتی بالم‌ها طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارند و جزو کرم‌های محبوب و پرکاربرد به شمار می‌روند

بیشتر بخوانید: بی بی کرم چیست؟ بررسی مزایا و معایب و روش درست استفاده

به پوستت جون تازه بده

ترکیبات موجود در بی بی کرم چیست؟

اغلب کرم‌های بی بی دارای ترکیبات سیلیکونی هستند که به نرمی و لطافت پوست منجر می‌شوند. این ترکیب باعث می‌شود که کرم‌ها، رطوبت پوست را تامین و کنترل کنند. اما از طرفی، بی بی کرم‌ها حاوی مقادیری از پیگمنت‌ها، رنگدانه‌ها و ضدآفتاب هستند که این ترکیبات ممکن است باعث خشکی پوست شوند.

بنابراین همه بی بی کرم‌ها، جایگزین مناسبی برای کرم مرطوب‌کننده نیستند. در صورتی که از این نوع کرم‌ها استفاده کردید و پوستتان به سمت خشکی رفت، حتما کرم مرطوب‌کننده را نیز مصرف کنید.

همچنین این کرم‌ها حاوی خواص ضد چروک همچون پیتیدها و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C، E و A هستند. برخی از این کرم‌ها نیز حاوی ترکیبات روشن‌کننده مثل عصاره گیاه شیرین بیان و آربوتون هستند.

آیا بی بی کرم یک نوع ضد آفتاب است؟

انجمن متخصصان پوست آمریکا درباره خواص ضدآفتابی کرم های بی بی نظراتی داده‌اند. اگر کرم بی بی شما فیلترهای موثر محافظت از اشعه آفتاب یا طیف گسترده (UVA_UVB) را دارد،  و SPF آن ۳۰ و یا بالاتر است، می‌تواند به نوعی جایگزین ضدآفتاب شود.

اگر این کرم را به صورت روزانه و البته زمانی که به طور دائم در معرض اشعه آفتاب نیستید، استفاده کنید، نیازی به استفاده جداگانه از کرم ضدآفتاب ندارید.

اما اگر نوع فعالیت شما به صورتی است که مدت زمان طولانی زیر تابش نور خورشید قرار دارید، بهتر است از یک کرم ضدآفتاب مجزا استفاده کنید.

اگر این کرم را به صورت روزانه و البته زمانی که به طور دائم در معرض اشعه آفتاب نیستید، استفاده کنید، نیازی به استفاده جداگانه از کرم ضدآفتاب ندارید.

یک تحلیل کلی روی بی بی کرم

بی بی کرم‌، از نوع کرم‌های محبوبی است که تقریبا همه کاری انجام می‌دهد، اما در هیچکدام متخصص نیست. این کرم‌ها علی‌رغم داشتن خواص ضدآفتابی، نمی‌توانند همیشه جایگزین ضدآفتاب باشند. همچنین به علت سبکی و بافت نرم، پوشانندگی بسیار بالایی ندارند که جایگزین کرم پودر شوند. البته این موارد به عنوان نقص این کرم مطرح نیست و تنها ویژگی‌های آن را بیان می‌کند.

در نهایت، اگر جنس پوست شما، نرمال تا چرب است و رنگ پوست روشن تا متوسطی دارید، کرم‌های بی بی برایتان بسیار مناسب است.

کرم سی سی چیست؟

CC کرم‌ها از جمله کرم‌های جدید و بسیار پرطرفداری هستند که مصرف آن‌ها در میان خانم‌ها رایج است‌. قدرت پوشانندگی کرم سی سی را می‌توان در دسته ضخیم و سنگین قرار داد که جایگزین خوبی برای کرم‌ پودر است.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

به همین دلیل هم می‌تواند لک‌ها، جوش‌ها و بسیاری از نواقص صورت را بپوشاند. مهم‌ترین ویژگی درباره سی سی کرم‌ها این است که به خوبی از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند. پس از این نظر می‌تواند جایگزین خوبی برای ضدآفتاب باشد.

افرادی که دوست دارند یک کرم همه کاره قوی داشته باشند و آن را جایگزین چند محصول کنند، معمولا سراغ CC کرم‌ها می‌روند.

بیشتر بخوانید: سی سی کرم چیست؟ بررسی مزایا و معایب و روش درست استفاده

تفاوت کرم سی سی و بی بی

  1. کرم سی سی برخلاف بی بی کرم‌ها، خواص پوشانندگی بسیار قوی دارند و به خوبی جایگزین کرم پودر می‌شوند. این کرم‌ها می‌توانند پوست شما را یکدست و زیبا کنند. اما در کرم‌های بی بی، قدرت پوشانندگی آنقدرها قوی نیست و به خاطر بافت بسیار نرم، در بسیاری از موارد، سیاهی زیر چشم و یا جوش‌ها به خوبی ‌پوشانده نمی‌شوند.
  2. کرم CC، همچنین محافظ بسیار خوبی در برابر اشعه خورشید است. به زبان ساده، با استفاده از کرم های سی سی با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم به عنوان یک کرم آرایشی از آن استفاده می‌کنید و هم یک ضدآفتاب خوب و محافظت‌کننده دارید. این در حالی است که خواص ضدآفتابی در کرم‌های نوع بی بی کمتر هستند.
  3. یکی از مهم‌ترین نیازهای پوست، آبرسانی و تامین رطوبت پوست است. کرم سی سی به دلیل وجود فرمولاسیون خاص، این خاصیت آبرسانی را در خود دارد و به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست هم به کار می‌رود. در حالیکه کرم‌های بی بی در برخی مواقع به دلیل وجود پیگمنت‌ها و رنگدانه‌ها، موجب خشکی پوست می‌شوند.
کرم سی سی برخلاف بی بی کرم‌ها، خواص پوشانندگی بسیار قوی دارند و به خوبی جایگزین کرم پودر می‌شوند.

یک تحلیل کلی روی سی سی کرم

کرم های سی سی بسیار محبوبند و به جهت کاربردهای فراوان خود، جایگزین بسیار خوبی برای چندین نوع کرم آرایشی و بهداشتی هستند. زمانی که کرم CC را خریداری می‌کنید، در واقع مجموعه‌ای از کرم‌های آبرسان، کرم پودر، پرایمر و ضدآفتاب را خریده‌اید که با قدرت بالایی به زیبایی و سلامت پوستتان کمک می‌کنند.

این نوع کرم‌ها برای پوست‌های چرب تا خشک (مختلط) مناسب هستندو به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کرم دی دی چیست؟

دی دی کرم نسل جدیدی از کرم‌های همه‌کاره و مخفف Dynamic Do_All به معنای همه‌کاره و پویا است. کرم های دی دی یک نوع سوپر کرم هستند که به ترمیم و زیبایی پوست و حفظ سلامتی آن کمک می‌کنند.

نکته قابل توجه درباره کرم‌ دی دی این است که این کرم، ترکیبی از BB کرم و CC کرم‌هاست و تمامی خواص این دو کرم را به شکل قوی‌تری در خود دارد.

خاصیت ضد چروک، ضد پیری، روشن‌کنندگی و محافظت از بخش‌های حساس پوست، همگی در کرم های دی دی وجود دارد.

خواص و کارکردهای کرم دی دی را بشناسیم

  1. کرم‌های DD برای کسانی که قدرت پوشانندگی بالا می‌خواهند بسیار مناسب است. یک لایه نازک از این کرم‌ها می‌تواند نواقص و لک‌های صورت را کاملا محو کند. کرم دی دی خواص چند برابری نسبت به کرم‌پودرهای قوی دارد.
  2. خواص ضدآفتابی کرم های دی دی نیز بسیار زبانزد است. اما به طور کلی اگر به دنبال یک ضدآفتاب بسیار قوی هستید، بهتر است کرم ضدآفتاب مجزا خریداری کنید.
  3. دی دی کرم، تنها یک کرم آرایشی نیست. بلکه به دلیل ترکیبات مفید خود، خاصیت ضدچروک، ضدپیری و روشن‌کنندگی پوست را هم دارد.

یک تحلیل کلی روی دی دی کرم

.کرم‌های همه‌کاره دی دی انواع بسیار محبوبی هستند که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. این کرم‌ها علاوه‌بر خواص درمانی، با قدرت پوشانندگی بالا، نیاز شما را به کرم‌های مختلف برطرف می‌کنند و از این نظر مقرون به صرفه هستند. کرم های دی دی برای انواع پوست چرب تا مختلط بسیار کاربردی هستند و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید

توجه داشته باشید که رطوبت DD کرم برای پوست‌های چرب کافیست. اما ممکن است که پوست‌های خشک به یک لایه مرطوب‌کننده جداگانه نیز نیاز داشته باشند تا کرم به خوبی روی پوست صورت بنشیند.

تفاوت کرم های بی بی و سی سی و دی دی

حال که با خواص، کاربردها و ویژگی‌های هر یک از این‌ کرم‌ها، به صورت جداگانه آشنا شدیم، نگاهی کلی به تفاوت‌های آن‌ها می‌اندازیم.

  1. کرم بی بی نوع ضعیف‌تری در این سه دسته هستند که قدرت پوشانندگی آن، به دلیل بافت سبک و بسیار نرم، چندان بالا نیست. اما در مقابل، کرم های دی دی و پس از آن کرم های سی سی قدرت‌های بالایی برای پوشاندن نواقص، لک‌ها، جوش‌ها و برجستگی‌های پوست دارند.
  2. خواص ضد آفتابی کرم DD از دو نوع BB و CC  قوی‌تر است. به زبان ساده کرم‌های دی دی خواص محافظتی بیشتری نسبت به دو نوع دیگر در برابر اشعه خورشید دارند.
  3. از آنجایی که دی دی کرم‌ها، مخلوطی از کرم سی سی و بی بی هستند، شبیه به یک سوپر کرم با خواص تقویت شده دو نوع دیگر عمل می‌کند‌.
  4. هر سه این کرم‌ها بسیار محبوب، پر خاصیت و کاربردی هستند. اما اگر بخواهیم خواص و قدرت آن‌ها را دسته بندی کنیم باید بگوییم به ترتیب BB کرم، CC کرم و DD کرم، از درجه ضعیف تا قوی تقسیم‌بندی می‌شوند.
کرم بی بی نوع ضعیف‌تری در این سه دسته هستند که قدرت پوشانندگی آن، به دلیل بافت سبک و بسیار نرم، چندان بالا نیست.

بیشتر بخوانید: کرم تقلبی چیست؟ 

سخن آخر

پوست، به محافظت، نگهداری و توجه نیاز دارد. هر چه میزان توجه و مراقبت‌های پوستی بیشتر باشد، پوست شما شفاف‌تر و سلامت‌تر خواهد بود. برای این منظور، انواع کرم‌ها در بازار وجود دارند که هر کدام تاثیر خاصی را بر پوست می‌گذارند. در این میان انواع کرم‌های BB وCC ،DD بسیار مشهور و پرطرفدارند. اما تفاوت میان کرم های بی بی و سی سی و دی دی آن‌ها را در دسته‌های مختلفی قرار می‌دهد که هر فرد می‌بایست آن‌ها را با توجه به نیاز و کاربردی که انتظار دارد انتخاب کند.

برای خرید یک کرم مناسب و مرغوب، خوب است که تفاوت این کرم‌ها را بدانید و با آمادگی بیشتری کالای خودتان را خریداری کنید.

شما برای ما بنویسید

  • آیا تا به حال به تفاوت این سه نوع کرم توجه کرده‌اید؟
  • شما از کدام نوع کرم های بی بی و سی سی و دی دی استفاده می‌کنید؟
  • به نظر شما کدامیک از این کرم‌ها کاربرد بیشتری دارند؟
کرم بی بی چیست؟

کرم BB که طرفداران زیادی هم دارد، به معنای کرم ضد لک است. استفاده از این کرم می‌تواند پوشش کامل و متوسطی را برای پوستتان ایجاد کند. این پوشش خصوصا زمانی که پوست صورتتان کمی قرمزتر است تاثیرگذار است. همچنین زمانی که می‌خواهید درخشندگی و سطح صافی روی پوست خود ایجاد کنید، کرم های بی بی بسیار موثرند.

آیا بی بی کرم یک نوع ضد آفتاب است؟

انجمن متخصصان پوست آمریکا درباره خواص ضدآفتابی کرم های بی بی نظراتی داده‌اند. اگر کرم بی بی شما فیلترهای موثر محافظت از اشعه آفتاب یا طیف گسترده (UVA_UVB) را دارد، و SPF آن ۳۰ و یا بالاتر است، می‌تواند به نوعی جایگزین ضدآفتاب شود.

کرم دی دی چیست؟

دی دی کرم نسل جدیدی از کرم‌های همه‌کاره و مخفف Dynamic Do_All به معنای همه‌کاره و پویا است. کرم های دی دی یک نوع سوپر کرم هستند که به ترمیم و زیبایی پوست و حفظ سلامتی آن کمک می‌کنند.

۵ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی