لوسیون چیست؟
۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه zohre.kh

لوسیون چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

زیبایی و شفافیت پوست تاثیر زیادی در افزایش اعتمادبه‌نفس انسان دارد. همان‌طور که می‌دانید پوست بدن انسان یکی از حساس‌ترین اعضای بدن او محسوب شده و برای سالم و جوان نگه داشتنش نیاز است مراقبت‌های ویژه‌ای انجام شود.‌داشتن روتین پوستی، یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که مراحل مختلفی دارد. از مهم‌ترین مراحل این فرایند باید به هیدراته و مرطوب‌کردن پوست اشاره کرد که با محصولات مختلفی امکان‌پذیر است. در سال‌های اخیر محصولات بسیار زیادی برای مرطوب نگه‌داشتن پوست تولید شده‌اند که شاید مهم‌ترین آن‌ها، لوسیون‌ها باشند. اما لوسیون چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه اشکالی از آن تولید می‌شود؟ فواید آن چیست و چگونه استفاده می‌شود؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال‌ها را به شما بدهیم.

لوسیون چیست و چه تأثیری بر پوست بدن انسان دارد؟

در پاسخ به سوال لوسیون چیست باید گفت لوسیون در حقیقت مایعی است که برای تکمیل فرایند پاکسازی پوست به کار می‌رود تا آخرین قطرات آثار آرایش یا آرایش پاکن‌ها را از روی پوست پاک کند.

داشتن روتین پوستی، یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که مراحل مختلفی دارد.

پس از پاکسازی صورت، با استفاده از لوسیون پي اِچ پوست متعادل، حفظ و تثبیت می‌شود. لوسیون‌ها را باید پس از پاکسازی آرایش، درحالی‌که پوست کاملاً خشک است استفاده کرد. شما می‌توانید صبح پس از بیدارشدن از خواب، صورتتان را با لوسیون مخصوص تمیز کنید و به این شکل مازاد سبوم و چربی‌های تولیدشده در طول شب را از روی پوست خود پاک نمایید.

به پوستت جون تازه بده

انواع لوسیون‌های موجود در بازار

لوسیون‌ها در ۳ شکل متفاوت در بازار عرضه می‌شوند:

لوسیون به شکل اسپری

این لوسیون‌ها به شکل جامد یا مایع در گاز مخلوط هستند و به همین علت به شکل اسپری عرضه می‌شوند. برای مصرف این نوع لوسیون کافی است چشمانتان را بسته و لوسیون را مستقیماً روی صورتتان اسپری نمایید. بهتر است پس از اسپری‌کردن اجازه دهید ذرات اسپری شده، کاملاً روی پوست صورتتان خشک شوند؛ اما اگر وقت کافی برای این کار را ندارید، توصیه می‌کنیم صورتتان را با یک دستمال تمیز و نرم خشک کنید.

لوسیون به شکل مایع

این لوسیون‌ها رایج‌ترین نوع لوسیون محسوب می‌شوند و معمولاً آن را به کمک یک تکه پنبه روی پوست صورت، گردن و بالای سینه می‌زنند. پس از استفاده هم نیازی به شستن و پاک‌کردن این نوع لوسیون نیست، زیرا مستقیما جذب پوست می‌شود.

لوسیون به شکل ژله‌ای

لوسیون‌های ژله‌ای بافت غلیظ‌تری از دو نوع قبلی دارد و به کمک انگشتان روی پوست صورت و گردن مالیده می‌شوند. نیازی نیست این نوع لوسیون را مانند لوسیون مایع از روی سطح پوست پاک کرد و عرض چند ثانیه کاملا جذب پوست می‌شود.

توجه داشته باشید انواع این لوسیون‌ها در بازار موجود است و به هیچ عنوان نباید آب معدنی گرم را جایگزین لوسیون کرد، چرا که لوسیون‌ها علاوه‌بر اینکه مرطوب‌کننده و خنک‌کننده پوست محسوب می‌شوند، یک محصول دارویی نیز هستند و بسیاری از اوقات به درمان نارحتی‌های پوستی شما کمک می‌کند. بنابراین بهتر است دور موادی مانند آب گرم، برگ نعنای خشک و خاک رس سبز را خط بکشید.

اهمیت استفاده از لوسیون چیست؟

پوست بدن انسان بزرگ‌ترین اندام‌ بدن و البته حساس‌ترین میان آن‌ها است که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود. افزایش سن باعث کاهش عملکرد بهینه پوست شده و برای جبران این کاهش عملکرد باید مراقبت‌های زیادی را انجام داد.

بدن انسان به شکل طبیعی روغن یا مرطوب‌کننده‌ای تولید می‌کند که به‌عنوان یک مانع محافظ جهت جلوگیری از کمبود آب پوست عمل کرده و در حقیقت این چربی در کنار پوست، اولین خط دفاعی بدن انسان در برابر آلودگی‌های خارجی محسوب می‌شود. بنابراین باید از این سد دفاعی مهم مراقبت کرد تا سالم بماند و دچار مشکلی نشود.

انتخاب یک مرطوب‌کننده مناسب برای مقابله با صدمات مختلف و جبران‌ناپذیر بسیار اهمیت دارد و باید در اولین مرحله از انجام مراقبت‌های پوستی به آن توجه کرد.

پوست بدن انسان بزرگ‌ترین اندام‌ بدن و البته حساس‌ترین میان آن‌ها است که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

مزایای استفاده از لوسیون چیست؟

استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده مزایای بسیار زیادی برای پوست صورت و بدن شما دارد که در این بخش برخی از این مزایا را برایتان شرح می‌دهیم.

  • جلوگیری از بروز جوش‌های سر سیاه و آکنه که اصولا از تجمع سلول‌‌های مرده روی سطح پوست ایجاد می‌شوند.
  • جلوگیری از بروز قرمزی و تورم ناشی از تحریک و خشک‌شدن پوست
  • نرم، شفاف، جوان و مرطوب نگه‌داشتن پوست
  • هیدراته‌کردن و جلوگیری از بروز خارش پوست به دلیل کمبود رطوبت

تفاوت بین کرم‌های مرطوب‌کننده و لوسیون چیست؟

اصلی‌ترین تقاوت این دو محصول قوام و غلظت آن‌ها است و شما می‌توانید یک کرم مرطوب‌کننده و لوسیون را بر اساس ویسکوزیته یا غلظت مایع هر یک از آن‌ها تفکیک کنید. مهم‌ترین عاملی که قوام محصولات را تعیین می‌کند، انواع روغن‌ها و کره‌هایی است که در مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها استفاده می‌شود. هم لوسیون‌ها و هم کرم‌های مرطوب‌کننده باعث مرطوب‌شدن و هیدراته‌شدن پوست می‌شوند، اما از نظر محتوایی کاملا متفاوت هستند. در ادامه دیگر تفاوت‌های لوسیون و کرم را به تفکیک شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: لوسیون بدن مردانه چیست

کرم‌های مرطوب‌کننده

  • کرم‌های مرطوب‌کننده اصولا دارای ویسکوزیته بالایی هستند.
  • این محصولات حاوی درصد بیشتری از محتوای روغن بوده و آب کمتری در ترکیبات خود دارند.
  • کرم‌ها به‌طور کلی بسیار غلیظ‌تر از لوسیون‌ها هستند.
  • کرم‌های مرطوب‌کننده به دلیل غلظتی که دارند، معمولا در شیشه‌ها یا تیوپ نگهداری می‌شوند و این محصولات بسیار غلیظ‌تر از آن هستند که بتوان آن‌ها را از بطری‌ها یا پمپ‌ها خارج نمود.
  • کرم‌ها به دلیل بالا بودن میزان چربی خاصیت محافظتی بیشتری دارند و به همین علت می‌توانند برای پوست‌های خشک نیز مناسب باشند.
  • قوام و غلظت بیشتر کرم‌ها باعث شده استفاده از آن‌ها به‌عنوان یک محصول مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک و حساس، خصوصا در فصل زمستان و در مناطق خشک (در شرایطی که رطوبت محیط کم است) موثر باشد.

لوسیون‌ها

  • لوسیون ها عموما دارای ویسکوزیته پایین‌تری نسبت به کرم‌های مرطوب‌کننده هستند.
  • ترکیبات آن‌ها حاوی درصد بیشتری از آب تصفیه‌شده و خالص بوده و به این معنی است که لوسیون‌ها رقیق‌تر از کرم‌ها هستند.
  • پخش‌کردن لوسیون در یک منطقه بزرگ از پوست راحت‌تر است و معمولا در بطری‌ای که بتوانید آن را فشار دهید یا پمپاژ کنید، نگهداری می‌شوند.
  • بافت لوسیون‌ها از کرم‌ها سبک‌تر بوده و دارای چربی کمتری نیز هستند. به همین علت افرادی که پوست معمولی دارند باید برای مرطوب نگه‌داشتن پوست خود فقط از لوسیون‌ها استفاده نمایند.
  • همچنین هنگامی که در محیط‌هایی باشید که سطح بالاتری از رطوبت در هوا وجود دارد و یا در فصول گرم‌تر سال مانند بهار و یا تابستان قرار داشته باشید، این محصولات می‌توانند کارایی بیشتری نسبت به کرم‌های مرطوب‌کننده داشته باشند.
  • استفاده از لوسیون‌ها راحت بوده و برای مناطقی از بدن که دارای مو است، بسیار مناسب است. این باعث می‌شود لوسیون‌ها در مقایسه با کرم‌های مرطوب‌کننده انتخاب بهتر و مناسب‌تری برای استفاده آقایان باشد.
  • تا زمانی که صورت یا بدن شما دچار خشکی و حساسیت زیادی نشده باشد، احتمالا نیازی به استفاده از کرم نخواهد بود و لوسیون می‌تواند انتخاب بهتری برای پوستتان باشد.
فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

انواع لوسیون چیست و چه کاربردی دارد؟

لوسیون‌ها انواع مختلفی دارند و در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه هرکدام از این محصولات را به شما معرفی کرده و در مورد آن‌ها توضیحاتی به شما می‌دهیم. با ما همراه باشید.

لوسیون چیست؛ لوسیون صورت

لوسیون صورت یکی از انواع لوسین‌ها محسوب می‌شود که سبک‌تر از لوسیون دست و بدن است. پوست صورت نسبت به پوست دیگر نواحی بدن مانند دست، حساس‌تر و نازک‌تر بوده و بنابراین استفاده‌کردن از لوسیون صورت روی پوست دست نتیجه و اثر خاصی ندارد. همان‌طور که گفتیم تنها مصرف‌کننده این محصولات مراقبت پوستی خانم‌ها نیستند و استفاده از مرطوب‌کننده صورت برای آقایان نیز باید بخشی از برنامه مراقبت از پوست باشد. استفاده از لوسیون صورت، بسیار آسان‌تر از کرم‌های مرطوب‌کننده بوده و به‌راحتی جذب پوست می‌شود.

لوسیون صورت یکی از انواع لوسین‌ها محسوب می‌شود که سبک‌تر از لوسیون دست و بدن است.

صورت یک مرد معمولا هر روزه در معرض اصلاح‌شدن قرار می‌گیرد، از این رو باید با استفاده از یک محصول مناسب پوستی از بروز التهابات و خشکی در آن جلوگیری کرد. در هنگام خرید محصول، شما باید به دنبال یک لوسیون صورت بدون چربی باشید تا تحریکاتی که تیغ برای پوستتان ایجاد کرده است را تسکین ببخشد. همچنین باید دقت داشته باشید که لوسیون انتخابی نوعی محافظت از SPF را در برابر آفتاب ارائه دهد و به شما در جوان نگه‌داشتن پوست کمک کند.

یک لوسیون خوب برای صورت باید در ترکیبات خود اکالیپتوس، نعناع یا منتول داشته باشد، چرا که این‌ها می‌توانند حالت کشسانی و ارتجاعی طبیعی پوست را حفظ کنند، بدون اینکه سطح پوست خشک شود. در این میان مردان مسن بهتر است به دنبال لوسیون‌های حاوی ویتامین A جهت کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های صورت خود باشند.

اگر پوست صورت شما از قوام روغنی خوبی برخوردار بوده و چرب است، باید محصولی را انتخاب کنید که دارای فرمولاسیون غیر انسدادی باشد؛ یعنی چربی آن درحدی باشد که منافذ پوست صورت را مسدود نکند.

لوسیون چیست؛ لوسیون دست

یکی دیگر از انواع این لوسیون‌ها، لوسیون دست است، دست‌ها از اولین اعضایی هستند که علائم پیری را از خود نشان می‌دهند. شما ممکن است چندین بار در روز دست‌های خود را بشویید و با این کار رطوبت پوست و چربی مفید این ناحیه را از بین ببرید.

اینجا است که استفاده از لوسیون‌ها به‌کار می‌آید و یکی از بهترین راه‌ها جهت جوان نگه‌داشتن پوست دست و ‌داشتن حس لطافت و شادابی محسوب می‌شود. عدم رسیدگی مناسب به پوست باعث آسیب‌رسیدن به دستان شما، خشک‌شدن و ترک‌خوردن آ‌ن‌ها شده و جلوه بدی به پوست می‌دهد.

از آنجایی که پوست کف دست و انگشتان جهت لطیف ماندن و جلوگیری از زخم‌شدن بر اثر خشکی، التهاب و ترک خوردن به میزان چربی و رطوبت نیاز دارد، استفاده از یک لوسیون دست که مقدار مناسبی از چربی به پوست دستتان برساند، انتخابی منطقی خواهد بود. ویتامین‌های A و E موجود در ترکیبات لوسیون دست قادر خواهند بود پوست شما را نرم و لطیف نگه دارند. فرمول لوسیون دست به گونه‌ای طراحی شده است که نسبت به لوسیون‌های مرطوب‌کننده صورت قوام و غلظت بیشتری داشته باشد.

غلظت لوسیون دست می‌تواند منافذ صورت را مسدود کرده و منجر به بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه‌های بزرگ شود. در مقابل استفاده از یک لوسیون صورت به‌عنوان یک لوسیون دست نیز بی‌فایده خواهد بود، چرا که سبک بودن این محصول باعث می‌شود به‌سختی روی لایه‌های ضخیم پوست دست تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: فواید لوسیون بدن چیست؟

لوسیون چیست؛ لوسیون بدن

لوسیون بدن از دیگر انواع لوسیون است که بسیار غلیظ‌تر از لوسیون دست و صورت بوده، ولی از کرم‌های دست و صورت کاملا سبک‌تر است. بدن شما به‌وسیله لباس پوشیده می‌شود و این موضوع در روزهای گرم‌تر سال آزاردهنده‌تر است. شما ممکن در تمام طول روز خصوصا روزهای تابستانی حس خارش بیشتری داشته باشید یا تعریق زیاد باعث ایجاد احساس ناراحتی روی پوست شما شود.

یک لوسیون طبیعی و مناسب می‌تواند از ایجاد هرگونه خارش و حس ناخوشایندی برای بدن شما ممانعت کند و احساس بهتری به شما بدهد. این لوسیون‌ها در ترکیبات خود باید حاوی مقداری AHAS یا اسیدهای هیدروکسی آلفا و اسیدهای میوه باشند تا به شما کمک کنند پوست خشک و مرده‌ای که باعث خارش می‌شود را از بین ببرید. روغن‌های طبیعی دانه‌های روغنی همچون جوجوبا یا شی به‌راحتی قابل استفاده بوده و بدون هیچ مشکل خاصی به‌راحتی جذب پوستتان می‌شوند.

توجه داشته باشید از مصرف فرآورده‌های نفتی همچون وازلین به‌جای مرطوب‌کننده‌ها خودداری نمایید. فراورده‌های نفتی اصولا به دلیل غلظت فرمولاسیون خود به‌خوبی جذب پوست نمی‌شوند و باعث چرب ماندن پوست و انسداد منافذ آن می‌شوند.

آیا می‌شود از لوسیون صورت، دست و بدن به‌جای یکدیگر استفاده کرد؟

پاسخ این سوال با قاطعیت «خیر» است. همان‌طور که در بخش معرفی انواع لوسیون شرح دادیم، فرمول‌های مورد استفاده برای ساخت لوسیون بدن، دست و صورت حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی بوده که به‌طور خاص برای نیازهای ویژه پوست بدن، دست و یا صورت ترکیب شده‌اند.

یک لوسیون صورت حاوی خواصی است که باعث می‌شود صورت شما جوان، صاف، شاداب و تمیز بماند و این در حالی‌ است که یک لوسیون دست حاوی مواد مغذی است که به تغذیه پوست خشن، ضخیم و خشک دستتان کمک می‌کند. خاصیت سفت‌کنندگی یک لوسیون صورت که قرار است به پوست شما جوانی و حالت ارتجاعی طبیعی ببخشد، نمی‌تواند کارایی مناسبی روی پوست دستتان داشته باشد و حتی ممکن است باعث پوست‌پوست‌شدن، التهاب یا ترک‌خوردن پوست انگشتان و یا کف دست شما نیز بشود.

خاصیت سفت‌کنندگی یک لوسیون صورت که قرار است به پوست شما جوانی و حالت ارتجاعی طبیعی ببخشد

همچنین استفاده‌کردن از یک لوسیون دست روی پوست صورت هم ممکن است باعث براق‌شدن بیش‌ازحد پوست صورت شما شده و چربی این لوسیون قادر است منافذ پوست صورت شما را کاملا مسدود کند که این اصلا برای سلامتی شما خوب نیست. همچنین بیشتر لوسیون‌های صورت حاوی نوعی SPF که یک فاکتور محافظت در برابر آفتاب محسوب می‌شود بوده و در مقابل لوسیون‌های دست و بدن فاقد چنین محتویات محافظتی در فرمولاسیون خود هستند. بنابراین قطعا شما نمی‌توانید از لوسیون دست و لوسیون صورت به‌جای یکدیگر استفاده نمایید.

در مورد استفاده از لوسیون بدن به جای لوسیون دست کمی مسئله متفاوت خواهد شد. از آنجایی که پوست بدن به مرطوب‌کننده ضخیم‌تر و با قوام و غلظت بیشتری احتیاج دارد، باید ببینید آیا یک لوسیون دست می‌تواند به همان خوبی لوسیون بدن کار کند؟ همان‌طور که گفتیم، یکی از موارد تفاوت این لوسیون‌ها غلظتشان است و پوست بدن و دست انسان به‌اندازه پوست صورتش حساس نیست.

شاید تنها مشکلی در استفاده از این دو نوع لوسیون به‌جای یکدیگر وجود داشته باشد، همین قوام و غلظت است که باعث می‌شود پخش کردنش روی سطح پوست کمی سخت‌تر باشد. به‌طور کلی در پاسخ به این سوال باید گفت استفاده از این دو لوسیون به‌جای یکدیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما توصیه می‌شود از لوسیون‌های مخصوص برای مرطوب‌کردن نقاط مختلف بدن استفاده کنید.

ترکیبات لوسیون چیست و هرکدام چه اثراتی روی پوست دارند؟

بسته به اینکه لوسیون را برای کدام قسمت از بدن و برای چه نوع پوستی خریداری می‌کنید، این محصولات ترکیبات متفاوتی دارند؛ اما بعضی از ویتامین‌ها و ترکیبات هستند که وجود آن‌ها برای هر نوع پوستی ضروری بوده و پای ثابت فرمولاسیون تمام لوسیون‌ها به شمار می‌روند. در این بخش درباره این ترکیبات توضیحاتی را به شما می‌دهیم.

  • ویتامین :C یکی از مواردی که پوست بدن و مخصوصا پوست صورت را تهدید می‌کند، اشعه فرابنفشی است که از خورشید ساطع می‌شود. این اشعه باعث خشکی، التهاب و پیری زودرس پوست شده و یقینا بروز این عوارض برای شما خوشایند نخواهد بود. وجود این ویتامین در لوسیون‌ها می‌تواند مانند یک محافظ از پوست شما در مقابل این اشعه آسیب‌رسان محافظت کند.
  • ویتامینE: این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند محسوب می‌شود که قادر است از پوست صورت و بدن شما در مقابل انواع میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها دفاع کند. بدن انسان به‌خودی‌خود قادر به ساختن این ویتامین به شکل طبیعی نیست و باید آن را در ترکیبات غذاهایی که در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنید، به دست بیاورد. استفاده از لوسیون‌هایی که در فرمولاسیونشان مقدار مناسبی از ویتامین E دارند، باعث می‌شوند میزان کافی از آن به شکل مستقیم به پوست شما برسد و از خشکی، التهاب یا افزایش حساسیت آن جلوگیری کند.
  • روغن مورینگا: این روغن یک آب‌رسان قوی برای پوست شما بوده که می‌تواند قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تا حد زیادی ترمیم کند. همچنین این روغن یک لایه‌بردار خوب و یک ضدآفتاب مفید و مهم برای پوست شما محسوب می‌شود. معمولا توصیه می‌شود افرادی که دارای پوست‌های آسیب‌دیده و حساس هستند و جای زخم، جوش و یا آکنه روی پوست آن‌ها مشاهده می‌شود، سراغ استفاده از این روغن‌ها و لوسیون‌ها بروند.
  • اولئونیک اسید: این اسید برای مرطوب‌کردن پوست و رفع خارش و اگزما بسیار مفید بوده و در کنار آن خاصیت ضدالتهابی بسیار قوی دارد. همچنین الئونیک اسید یک رطوبت‌رسان و هیدراته‌کننده خوب برای پوست محسوب می‌شود. پس می‌توان گفت این ماده در ترکیبات لوسیون‌هایی که با پوست خشک سازگار هستند، یافت می‌شود.
پس می‌توان گفت این ماده در ترکیبات لوسیون‌هایی که با پوست خشک سازگار هستند، یافت می‌شود.

نحوه استفاده از لوسیون بدن چیست و چه فوایدی دارد؟

بهترین زمان برای استفاده‌کردن از لوسیون‌های بدن زمانی است که از حمام بیرون آمده‌اید، زیرا در این هنگام پوست شما فاقد هرگونه آلودگی بوده، نم‌دار و دارای رطوبت سطحی است و به دلیل گرم بودن آب حمام، پوست بدن شما نیز گرم است. وجود تمام این شرایط می‌تواند جذب لوسیون را برای پوست بدن آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید: لوسیون بدن بچه و اهمیت استفاده از آن

باز‌شدن منافذ پوستی هم که پس از حمام اتفاق می‌افتد و تمام منافذ پاکسازی می‌شوند، قدرت جذب لوسیون را چند برابر می‌کند. با استفاده از لوسیون‌های بدن در این زمان می‌توانید عملیات پاکسازی پوست را به شکل عمیق‌تری تجربه نموده و ضمن حفظ نرمی و لطافت پوست خود، آسیب‌های آن را نیز از بین ببرید. جهت استفاده صحیح از لوسیون بدن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مقداری از لوسیون را در کف دست خود ریخته، دست‌های خود را به هم بمالید تا لوسیون کاملا در دست شما گرم شود.
  • با هر دو دست خود لوسیون را روی نقطه مورد نظر از پوست و به شکل دایره‌ای ماساژ دهید تا به‌طور کامل جذب پوست شما شود. اگر مایل به استفاده از لوسیون برای کل بدنتان هستید، باید برای هر نقطه از بدن این کار را انجام دهید.
  • برای قسمت‌های ضخیم‌تر پوست، لازم است مقدار بیشتری از لوسیون را مصرف کنید.
  • بهترین زمان جهت استفاده از لوسیون بدن برای افراد ورزشکار، پیش از شروع ورزش است؛ زیرا پوست بدن پس از قرار گرفتن در مجاورت هوا رطوبت خود را از دست داده و رو به خشک‌شدن می‌رود. اگر محیط ورزشی شما در یک فضای باز است، امکان بروز این اتفاق بیشتر هم می‌شود. استفاده از لوسیون پیش از انجام ورزش با کمک به حفظ رطوبت پوست از خشک‌شدن و التهاب آن جلوگیری می‌کند.
  • پس از اصلاح موهای زائد نیز حتما باید از لوسیون استفاده کنید، زیرا اکثر روش‌های رفع موهای زائد باعث خشک‌شدن و زبر‌شدن پوست بدن شما می‌شوند که استفاده از لوسیون‌ها مانع از بروز این خشکی، زبری و خارش خواهد شد.
بهترین زمان برای استفاده‌کردن از لوسیون‌های بدن زمانی است که از حمام بیرون آمده‌اید، زیرا در این هنگام پوست شما فاقد هرگونه آلودگی بوده، نم‌دار و دارای رطوبت سطحی است

در این مطلب تلاش کردیم برایتان شرح دهیم لوسیون چیست و چه کاربردهایی دارد. همان‌طور که خواندید، لوسیون‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و برای تمامی پوست‌ها مناسب هستند. این محصولات که توانایی مرطوب‌ نگه‌داشتن پوست را دارند، توانسته‌اند جای خود را درمیان محصولات مراقبت پوستی باز کرده و مورد استفاده بسیاری از افراد قرار بگیرند. اگر شما هم قصد استفاده از این لوسیون‌ها را دارید، قطعا خواندن این مطلب توانسته به شما یک آگاهی کلی بدهد. امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

منبع +++++

لوسیون چیست؟

لوسیون در حقیقت مایعی است که برای تکمیل فرایند پاکسازی پوست به کار می‌رود تا آخرین قطرات آثار آرایش یا آرایش پاکن‌ها را از روی پوست پاک کند.

لوسیون چه تأثیری بر پوست بدن انسان دارد؟

پس از پاکسازی صورت، با استفاده از لوسیون پي اِچ پوست متعادل، حفظ و تثبیت می‌شود. لوسیون‌ها را باید پس از پاکسازی آرایش، درحالی‌که پوست کاملاً خشک است استفاده کرد. شما می‌توانید صبح پس از بیدارشدن از خواب، صورتتان را با لوسیون مخصوص تمیز کنید و به این شکل مازاد سبوم و چربی‌های تولیدشده در طول شب را از روی پوست خود پاک نمایید.

مزایای استفاده از لوسیون چیست؟

1. جلوگیری از بروز جوش‌های سر سیاه و آکنه که اصولا از تجمع سلول‌‌های مرده روی سطح پوست ایجاد می‌شوند. 2. جلوگیری از بروز قرمزی و تورم ناشی از تحریک و خشک‌شدن پوست 3. نرم، شفاف، جوان و مرطوب نگه‌داشتن پوس 4. هیدراته‌کردن و جلوگیری از بروز خارش پوست به دلیل کمبود رطوبت

۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی