لوسیون بدن مردانه
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه zohre.kh

لوسیون بدن مردانه چیست و چه کاربردی دارد؟

به این مطلب امتیاز دهید

افراد زیادی هستند که به پوست بدن به‌اندازه پوست صورت اهمیت نمی‌دهند، درحالی‌که مرطوب نگه‌داشتن سایر اندام‌های بدن به‌اندازه صورت بااهمیت و ضروری است. در این بین بسیاری بر این باورند که مفهوم مراقبت از پوست تنها مختص خانم‌ها است، درحالی‌که پوست آقایان به دلیل فعالیت‌های فیزیکی شدیدتر بیشتر در معرض خشکی قرار دارد. پوست به عنوان اولین سد محافظتی طبیعی بدن، نیازبه نگهداری، تغذیه، لطافت و صافی دارد تا درمقابل تحریک‌های پوستی بالقوه‌ی مرتبط با خشکی یا التهاب حفظ شود. به‌همین‌دلیل استفاده‌ی مرتب از لوسیون بدن، گام مهمی در مراقبت از پوست است. مطالعه‌ی این مقاله حداکثر 10 دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد، اما پس از آن علاوه‌بر آشنایی همه‌جانبه با مفهوم لوسیون بدن مردانه، مزایا، کاربرد، ترکیبات، بهترین زمان استفاده و… خواهید دید که استفاده از لوسیون بدن مردانه چقدر بااهمیت است. در ادامه همراه ما باشید.

لوسیون بدن چیست؟

یکی از دغدغه‌های رایجی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، داشتن پوستی خشک و خشن است. لایه‌ی اپیدرم پوست‌های خشک معمولاً پوست‌پوست بوده و در فصل سرما خارش زیادی دارد. استفاده از لوسیون بدن مناسب می‌تواند به درمان این مشکل کمک شایانی کند و باعث شادابی، نرمی و لطافت پوست شود.

به‌همین‌دلیل استفاده‌ی مرتب از لوسیون بدن، گام مهمی در مراقبت از پوست است.

لوسیون یا تونیک بدن، نوعی مرطوب‌کننده‌ی موضعی است که برای استفاده در تمام بدن طراحی شده است. این محصول با آبرسانی و حفظ رطوبت درراستای داشتن پوستی نرم، صاف و سالم به شما کمک می‌کند. البته نمونه‌هایی از این محصول به‌منظور مقابله با مشکلاتی مانند سلولیت، ضد پیری، تقویت و دادن پوستی معطر فرموله شده‌اند و در برندهای مختلف با فرمولاسیون‌های تقریباً یکسان ارائه می‌شوند.

به پوستت جون تازه بده

لوسیون بدن مردانه چیست؟

لوسیون‌های بدن مردانه، از سری محصولات مراقبتی پوست برای آقایان است که درصورت داشتن پوست خشک و خشن بهتر است از آن استفاده کنند تا علاو‌بر هیدراته‌کردن پوست، پوستی نرم و سالم داشته باشند. بسیاری از آقایان حوصله‌ی استفاده از محصولات مراقبتی مانند کرم‌ها را ندارند.

بنابراین استفاده راحت و سریع از لوسیون‌های بدن پس از یک دوش سبک می‌تواند به آن‌ها حس بهتری دهد. ازسوی دیگر لوسیون‌ها تنها باعث نرمی پوست نمی‌شوند، بلکه به‌دلیل آبرسانی قوی این محصولات نسبت به کرم‌های نرم‌کننده، پوستی هیدراته و شاداب را برای مصرف‌کننده خود به ارمغان می‌آورد.

مزایای لوسیون بدن

لوسیون بدن مردانه، کرم‌های غنی از شیر، موس‌های سبک یا روغن‌های آبرسان هستند که بعضاً دارای فرمولی پیچیده‌تر جهت آبرسانی و حفظ رطوبت بالا در پوست طراحی شده‌اند. ازجمله مهم‌ترین فواید لوسیون بدن، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کمک به نرم‌شدن و تسکین پوست، به‌ویژه پوست‌های آسیب‌دیده
  • کاهش چین‌وچروک، به‌ویژه در نواحی مانند قفسه‌ی سینه یا زخم‌های حاوی سلولیت
  • محافظت از پوست دربرابر تهاجم میکروب
  • بازسازی پوست با تأمین مواد مغذی
  • حفظ تعادل و سلامت میکروبیوم پوست
  • کمک به درمان مشکلاتی، مانند خشکی، از دست دادن قابلییت ارتجاعی، سلولیت، اگزما و…

کاربرد لوسیون بدن مردانه چیست ؟

لوسیون بدن مردانه با هدف افزایش سطح هیدراتاسیون پوست، رفع خشکی، رفع پینه (در نواحی آرنج، زانو و پاشنه)، بوی خوش، ایجاد حس آرامش، افزایش میزان شفافیت، بهبود لکه‌ها، ممانعت از پوست‌پوست‌شدن، بهبود و رفع مشکلات پوستی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوسیون بدن مردانه، کرم‌های غنی از شیر، موس‌های سبک یا روغن‌های آبرسان هستند که بعضاً دارای فرمولی پیچیده‌تر جهت آبرسانی و حفظ رطوبت بالا در پوست طراحی شده‌اند.

بهترین لوسیون بدن مردانه چیست؟

لوسیون بدن مردانه انواع و اقسام متنوعی در بازار دارد. شما می‌توانید این محصول را در برندهای مختلف با فرمولاسیون‌های تقریباً یکسان و خواص و ویژگی‌های متنوع بیابید. همین امر باعث شده بسیاری از افراد در انتخاب لوسیون مناسب دچار سردرگمی شوند. بنابراین لازم است پیش از هر چیز، پوست خود را بهتر بشناسید.

بهترین لوسیون برای پوست چرب

افرادی با پوست چرب لازم است از لوسیون‌هایی استفاده کنند که کمترین میزان روغن را در بافت خود داشته و بیشتر حاوی عناصر سبک با جذب بالا باشند، تا به‌این‌ترتیب از بسته‌شدن منافذ پوستی خود جلوگیری نمایند.

بهترین لوسیون برای پوست خشک

پوست ممکن است تحت عوامل مختلفی مانند: سن، آب و هوا، عدم مراقبت مناسب و مشکلات وراثتی، خشک و پوست‌پوست شود. بنابراین لازم است لوسیونی برای بدن خود انتخاب کنید که بتواند رطوبت ازدست‌رفته را جبران کرده و پوستی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان بیاورد. پس انتخاب لوسیونی با فرمولاسیون غنی از مواد آبرسان و فاقد الکل، بهترین پیشنهاد برای شماست.

بیشتر بخوانید: لوسیون خانگی بسازید!

بهترین لوسیون برای پوست معمولی

افراد دارای پوست معمولی سالم‌ترین نوع پوست را میان سایر افراد دارند. این افراد معمولاً نیازی به استفاده از لوسیون بدن نداشته، اما درصورت استفاده می‌توانند از لوسیون‌هایی با مرطوب‌کنندگی سبک استفاده نمایند و جهت تغذیه بهتر می‌توانند از لوسیونی با فرمولاسیون‌های حاوی ویتامین E (ضد چین‌وچروک) و ویتامین C (رفع آنتی اکسیدان‌ها) بهره ببرند.

پوست ممکن است تحت عوامل مختلفی مانند: سن، آب و هوا، عدم مراقبت مناسب و مشکلات وراثتی، خشک و پوست‌پوست شود.

بهترین لوسیون برای پوست حساس

افراد با پوست حساس لازم است از لوسیون‌هایی استفاده نمایند که حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین B است. وجود این مواد در فرمول لوسیون، باعث بازسازی پوست بدن آن‌ها و حفظ آب در سلول‌های اپیدرم می‌شود.

بهترین لوسیون برای پوست مختلط

پوست‌های مختلط که ترکیبی از پوست‌های چرب، خشک و حساس هستند، انتخاب لوسیون را سخت می‌کند. بهترین انتخاب برای این نوع پوست‌ها، انتخاب لوسیون‌های بدن سبک بر پایه‌ی آب است.

فاکتورهای مهم در انتخاب لوسیون بدن

در این مقاله به معرفی 4 فاکتور مهم در زمان خرید لوسیون بدن می‌پردازیم که توجه به آن‌ها باعث می‌شود شما خریدی مطمئن داشته باشید.

  • داشتن طول اثر مناسب: لوسیون‌ها با اهداف مختلفی مانند اثر مرطوب‌کنندگی، تغذیه‌ی عمیق پوست، درمان، بوی عطرآگین و… تولید و عرضه می‌شوند تا پوستی سالم، با درخشش طبیعی را برای مصرف‌کننده به‌ارمغان بیاورند. بنابراین حفظ طول اثر لوسیون، امری مهم و ضروری است و لازم است محصول دارای عمر عملکرد مناسبی باشد و خواص خود را تا استفاده بعدی روی بدن حفظ کند.
  • التیام دهنده‌ی نواحی خشن بخصوص پینه‌ها: ‌یکی از مشکلاتی که افراد با آن روبرو هستند، حضور نواحی زبر، خشن و تیره‌ی اطراف آرنج یا زانو است یا حتی پاشنه‌های کبره بسته که به‌علت روی پا ایستادن بسیار در محل کار ایجاد شده است. استفاده از لوسیون مناسب بعدازحمام یا قبل‌از خواب، می‌تواند به رفع این تیرگی، زبری و خستگی پوست کمک کرده و به شما بدنی صاف و ابریشمی ببخشد.
  • حس و بوی خوب: عطرآگین بودن لوسیون، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین لوسیون است، زیرا استفاده از لوسیونی با رایحه ملایم، تأثیر بلندمدتی بر آرامش فرد استفاده‌کننده خواهد داشت. دراین‌بین، برخی از لوسیون‌ها تنها به‌منظور دفع بوی بد بدن طراحی شده‌اند. این محصولات مانند اسپری عمل کرده و از بو گرفتن بدن در مقابل تعرق زیاد محافظت می‌کند. البته باید توجه داشته باشید این لوسیون‌ها مانع تعرق زیاد بدن نمی‌شوند.
  • قیمت مناسب: قیمتلوسیون‌ها بسته به برند سازنده‌ی محصول، ترکیبات به‌کاررفته در آن و مشکلات پوستی که با آن روبرو هستید، متفاوت است. براین‌اساس شما می‌توانید این محصولات را با قیمت چند صدهزار تومان تا چند هزار تومان در بازار بیاید.
فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

برترین لوسیون بدن مردانه

سری اول از لوسیون‌های بدن مردانه که از محبوب‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین این سری از محصولات مراقبتی است، محصولی سرشار از ویتامین‌های E، A، C، اسیدهای چرب امگا 3، 6، 9 و آنتی اکسیدان است. این محصول با آبرسانی فوری، محافظت طولانی مدت، تسکین پوست تحریک‌شده و صاف‌کردن خطوط ریز، محصولی ایده‌آل جهت استفاده است.

این محصول با آبرسانی فوری، محافظت طولانی مدت، تسکین پوست تحریک‌شده و صاف‌کردن خطوط ریز، محصولی ایده‌آل جهت استفاده است.

امروزه محصولات فرموله شده با هیالورونیک اسید به‌دلیل مرطوب‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ای که دارند، یکی از محبوب‌ترین برندهای لوسیون بدن هستند. حال چنانچه این محصول با سرامیدها و اسیدهای چرب ضروری همراه شوند، مانند سد دفاعی عمل کرده و علاوه‌بر محافظت‌از رطوبت پوست، رطوبت ازدست رفته را نیز جبران می‌کند.

هرگز لوسیون‌های بدن غنی از سرامید را فراموش نکنید! این محصولات به دلیل بازیابی آبرسانی پوست و حفظ رطوبت، جایگاه ویژه‌ای میان محصولات مراقبتی را از آن خود کرده‌اند. در نهایت، مجموعه لوسیون‌هایی که در ترکیب خود، مواد گیاهی مانند بلغور جوی دوسر، هسته انار، عسل و… را دارند، علاوه‌بر عطری عالی، دارای پوشش‌دهی بالا جهت حفظ رطوبت و آبرسانی برای علاقه‌مندان به لوسیون بدن هستند.

بیشتر بخوانید: لوسیون مو چیست و چه کاربردی دارد؟

ترکیبات رایج لوسیون بدن

از آن‌جا که هر پوستی مشکلات منحصربه‌فردی دارد، مهم است بدانید از چه ترکیب لوسیون بدنی استفاده می‌کنید تا علاوه‌بر پیشگیری از مشکلات نامطلوب در اثر استفاده، از هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری نمایید. به‌همین‌دلیل در ادامه مقاله «لوسیون بدن مردانه» به بررسی برخی از رایج‌ترین و مؤثرترین مواد موجود در لوسیون بدن مردانه می‌پردازیم.

  • سرامیدها: مولکول‌های لیپیدی (چربی) هستند که در غشای سلول‌های پوستی یافت می‌شوند. این ترکیبات لیپیدی با حفظ رطوبت در خارجی‌ترین لایه پوست از بدن شما در مقابل خشکی، حساسیت، التهاب محافظت می‌کند. از آن‌جا که با افزایش سن، بدن کمتر این نوع مولکول‌ها را می‌سازد، پس لوسیون‌های بدن حاوی سرامید در بازیابی این لیپیدها کمک کرده و مانع ازدست‌رفتن رطوبت پوست می‌شوند.
  • اسیدهای چرب ضروری: اسیدهای چرب ضروری پوست که شامل امگا 3 و امگا 6 است، برای انجام فرآیندهای بیولوژیکی بدن الزامی است. ازسوی‌دیگر بدن به‌صورت اتوماتیک این سری از اسیدهای چرب را تولید نمی‌کند، بنابراین لازم است آن‌ها ازطریق رژیم غذایی یا لوسیون‌های حاوی آن‌ها جذب پوست شوند.
  • گلیسرین، اتیلن گلیکول و پلی‌ال‌ها: این سری از مواد، قدرت خاصی در جذب و حفظ رطوبت طبیعی بدن دارند. به‌همین‌دلیل در ساخت بسیاری از صابون‌ها، پاک‌کننده‌ها و شوینده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توان گفت لوسیون بدن مردانه حاوی این مواد، از پوست درمقابل ازدست‌رفتن رطوبت طبیعی محافظت می‌کند.
  • هیالورونیک اسید: این مولکول‌ها می‌تواند حدود 1000 برابر وزن خود آب جذب کنند و باعث آبرسانی سریع، عمیق و مؤثر پوست شوند. لوسیون‌های حاوی هیالورونیک اسید، توانایی آبرسانی به پروتئین‌های پوست میانی (کلاژن و الاستین) را دارند و باعث بهبود عملکرد این پروتئین‌ها می‌شوند. بنابراین، اگر پوستی چرب یا حتی حساس دارید، لوسیون حاوی این ترکیب، محصولی مناسب، سبک، غیرچرب و بی‌خطر برای شما است.
  • پپتیدها: مولکول‌های پپتاید، آمینواسیدهایی هستند که دستور عملکرد درست را به پوست می‌دهند. این ترکیبات به تولید کلاژن کمک کرده و به‌این‌ترتیب به جوان نگه‌داشتن پوست با کاهش چین‌وچروک در طول زمان کمک می‌کنند. پپتیدها همچنین در به‌حداقل رساندن علائم بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، پسوریازیس و درماتیت مفیدند.
  • ویتامین E: امروزه کمتر کسی با خواص ویتامین E آشنا نیست. این ویتامین حاوی آنتی اکسیدانی قوی است که از پوست بدن و صورت درمقابل انواع قارچ‌ها، باکتری‌ها، میکروب‌ها و رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. بنابراین استفاده‌ی مقدار کمی از لوسیون بدن مردانه‌ی حاوی ویتامین E به‌طورمرتب، می‌تواند پوستی جوان، بدون خشکی و… را برای شما به‌ارمغان بیاورد.
  • آنتی‌اکسیدان: این ترکیبات که به‌صورت طبیعی در بدن ساخته می‌شوند، علیه عوامل مختلفی مانند رادیکال‌های آزاد، آسیب‌های سلولی، چین‌وچروک، پیری زودرس و بسیاری از بیماری‌های درونی و پوستی عمل می‌کنند. همین امر باعث شده حضور آنتی‌اکسیدآن‌ها در محصولات مراقبتی لازم و ضروری باشد. لوسیون‌های حاوی آنتی‌اکسیدان، ترکیبی مناسب جهت تعذیه پوست هستند.
توجه به زمان استفاده از لوسیون نسبت‌به تعداد دفعات استفاده از آن دارای اهمیت بیشتری است.

چه زمانی از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

استفاده از لوسین بدن مردانه معمولاً یکبار در روز توصیه می‌شود. توجه به زمان استفاده از لوسیون نسبت‌به تعداد دفعات استفاده از آن دارای اهمیت بیشتری است. یکی از اشتباهات رایج در استفاده از این محصول، به‌کارگیری آن روی پوست خشک است. در چنین شرایطی حتی درصورت استفاده پیوسته (در طول دوره‌های زمانی چند ساعته)، اثر مطلوب لوسیون را دریافت نمی‌کنید. بنابراین لازم است پیش از استفاده از لوسیون بدن، پوست را جهت دریافت این ماده غذایی آماده کنید.

برای این کار در ابتدا با استفاده از لیفی نرم به‌صورت دایره‌ای سطح پوست را تمیز کرده و دوش بگیرید. سپس برای خشک کردن پوست، سطح پوست را به آرامی با ضربه‌های پیوسته حوله خشک کنید تا اثری از خیسی روی آن باقی نماند و علاوه‌برآن پوست رطوبت خود را به‌صورت کامل از دست ندهد. از آن‌جا که در چنین حالتی پوست فاقد هر نوع آلودگی و سلول‌های مرده است، استفاده از لوسیون حداکثر سود لازم را بر بدن شما خواهد داشت.

درست است که بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن، بعد از دوش گرم یا سرد است، اما زمان‌های دیگری مانند قبل از ورزش، بعد از شیو موهای زائد و قبل از خواب نیز می‌تواند به شما در جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند خشکی پوست، در اثر ازدست‌دادن آب، لایه‌برداری و کاهش سوزش در اثر شیو کمک کند. همچنین به‌دلیل داشتن پوستی لطیف و خوش‌بو، آرامش و راحتی بالایی برای شما همراه داشته باشد.

تفاوت لوسیون بدن و مرطوب‌کننده چیست؟

لوسیون بدن مانند کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها ترکیبی از روغن و آب است؛ با این تفاوت که این محصولات نسبت به کرم‌ها و سایر مرطوب‌کننده‌های بدن، حاوی درصد آب بیشتری است و به‌همین‌دلیل علاوه‌بر آبرسانی بالاتر به راحتی جذب پوست می‌شود. ازسوی‌دیگر غلیظت کمتر آن‌ها نسبت به سایر محصولات مراقبتی باعث شده تا ناحیه‌ی وسیع‌تری را پوشش دهند.

استفاده از لوسیون بدن مردانه یکی از روش‌های ارزان‌قیمتی است که آقایان با استفاده از آن می‌توانند تجربه‌ای جدید و دلپذیر از داشتن پوستی نرم، مرطوب و درخشان را داشته باشند. در استفاده از این محصول تنها کافی است پس از دوش گرفتن، قسمت‌های مختلف بدن را با این محصول مراقبتی بپوشانید تا علاوه‌بر داشتن پوستی فاقد هرگونه خشک‌شدگی، پوست پوست‌شدگی و زبری، مواد موردنیاز پوست خود را تأمین کرده و به‌این‌ترتیب پوستی سالم داشته باشید.

منبع + + +

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون یا تونیک بدن، نوعی مرطوب‌کننده‌ی موضعی است که برای استفاده در تمام بدن طراحی شده است. این محصول با آبرسانی و حفظ رطوبت درراستای داشتن پوستی نرم، صاف و سالم به شما کمک می‌کند. البته نمونه‌هایی از این محصول به‌منظور مقابله با مشکلاتی مانند سلولیت، ضد پیری، تقویت و دادن پوستی معطر فرموله شده‌اند و در برندهای مختلف با فرمولاسیون‌های تقریباً یکسان ارائه می‌شوند.

مهم‌ترین فواید لوسیون بدن چیست؟

1. کمک به نرم‌شدن و تسکین پوست، به‌ویژه پوست‌های آسیب‌دیده 2. کاهش چین‌وچروک، به‌ویژه در نواحی مانند قفسه‌ی سینه یا زخم‌های حاوی سلولیت 3. محافظت از پوست دربرابر تهاجم میکروب 4. بازسازی پوست با تأمین مواد مغذی 5. حفظ تعادل و سلامت میکروبیوم پوست

چه زمانی از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

استفاده از لوسین بدن مردانه معمولاً یکبار در روز توصیه می‌شود. توجه به زمان استفاده از لوسیون نسبت‌به تعداد دفعات استفاده از آن دارای اهمیت بیشتری است. یکی از اشتباهات رایج در استفاده از این محصول، به‌کارگیری آن روی پوست خشک است. در چنین شرایطی حتی درصورت استفاده پیوسته (در طول دوره‌های زمانی چند ساعته)، اثر مطلوب لوسیون را دریافت نمی‌کنید. بنابراین لازم است پیش از استفاده از لوسیون بدن، پوست را جهت دریافت این ماده غذایی آماده کنید.

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی