انواع ماسک مو برای موهای دکلره
۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

ماسک مو برای موهای دکلره؛ بهترین‌ها + روش تهیه و مصرف

به این مطلب امتیاز دهید

رنگ‌کردن مو یکی از روتین‌ترین کارهایی است که بسیاری از زنان و مردان به آن علاقه‌مند هستند و دوست دارند با استفاده از آن، انواع رنگ‌های معمولی و فانتزی را روی سر خود امتحان کنند. اما غافل از این‌که دکلره مو می‌تواند آسیب‌های زیادی به ساقه و حتی ریشه موها بزند. از آن‌جایی که زنان اصولا موهای بلندی دارند، ممکن است کوتاه‌کردن قسمت‌های آسیب‌دیده برایشان خوشایند نباشد. اما چاره چیست؟ فقط می‌توان با کوتاه‌کردن قسمت‌های وز و شکسته‌شده موهای آسیب‌دیده را درمان کرد؟ پاسخ این پرسش قطعا منفی است. شما می‌توانید با درست‌کردن انواع ماسک مو برای موهای دکلره در خانه، وضعیت موهای آسیب‌دیده خود را بهبود ببخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این رابطه برای شما شرح دهیم.

انواع ماسک مو برای موهای دکلره؛ ماسک روغن زیتون و روغن بادام

حتما می‌دانید استفاده از روغن‌های طبیعی برای بهبود و ترمیم وضعیت موهای آسیب دیده به‌خاطر دکلره و رنگ چقدر می‌تواند تاثیر داشته باشد. این شیوه درمانی خانگی هزینه بسیار کمی برای شما خواهد داشت؛ اما نتیجه‌اش ده‌ها برابر اسکناس‌هایی که خرج می‌کنید، ارزش دارد.

شما می‌توانید با درست‌کردن انواع ماسک مو برای موهای دکلره در خانه، وضعیت موهای آسیب‌دیده خود را بهبود ببخشید.

یکی از ساده‌ترین ماسک موهایی که می‌توانید برای موهای دکلره‌شده‌تان استفاده کنید، ترکیبی از روغن بادام و روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک کافی است مقداری روغن زیتون بکر یا فرابکر و روغن بادام شیرین تهیه کنید. سپس باید مقدار مساوی از این دو روغن را در ظرفی مناسب ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید.

در این مرحله با توجه به حجم و بلندی موهایتان مقدار مناسبی از این روغن را کف دست خود بریزید و دست‌هایتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود. حال وقت آن رسیده ماسک را روی موهایتان قرار دهید. اگر موهایتان حجم زیادی دارد، بهتر است آن‌ها را دسته‌بندی کنید و روغن را لابه‌لای دسته‌های موهایتان بزنید. سعی کنید هر قسمت را به‌خوبی ماساژ دهید تا کاملا تار به تار موهایتان آغشته به روغن‌ها شود.

وقتی ماسک را روی تمام موهایتان گذاشتید، یک کلاه رنگ روی سرتان بکشید و حوله‌ای روی آن قرار دهید تا سرتان کاملا گرم شود. اجازه دهید نیم‌ساعت موهایتان در این وضعیت باقی بماند. سپس می‌توانید با آب ولرم سر خود را شستشو دهید.

فراموش نکنید که استفاده از آب داغ و شامپوی زیاد موهایتان را شکننده و بدحالت می‌کند. این ماسک مو تاثیر سریع و بسیار زیادی دارد و بهتر است حداقل هفته‌ای یک‌بار این فرایند را تکرار کنید. پس از مدتی به شکل ملموسی مشاهده می‌کنید وز ناشی از دکلره از بین رفته و موهایتان درخشان و خوش‌حالت شده است.

برای تهیه این ماسک کافی است مقداری روغن زیتون بکر یا فرابکر و روغن بادام شیرین تهیه کنید.
به پوستت جون تازه بده

استفاده از ماء‌الشعیر و روغن نارگیل

یکی دیگر از ترکیبات فوق‌العاده موثری که می‌توانید برای بهبود وضعیت موهایتان استفاده کنید، ترکیب ماء‌الشعیر و نارگیل است. شاید تعجب کنید؛ اما این ترکیب فوق‌العاده می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت موهای شما را بهبود ببخشد.

برای استفاده از این ماسک جذاب کافی است نصف فنجان ماءالشعیر و نصف فنجان روغن نارگیل که بسیار خوشبو است را با یکدیگر مخلوط کنید. روند مخلوط‌کردن این دو ماده را تا جایی ادامه دهید که گاز ماء‌الشعیر بپرد. لازم است بدانید این ترکیب به شکل دو فاز درمی‌آید و مانند ترکیب قبلی یک‌دست و یا مانند ترکیبات دیگر، خمیری‌شکل نیست؛

اما روی موهایتان به‌طرز معجزه‌آسایی عمل می‌کند؛ چرا که ماءالشعیر در ترکیبات خود حاوی عصاره مالت و رازک بوده و به همین علت قادر است پروتئین مورد نیاز برای فولیکول‌های موی شما را تامین کند.

علاوه بر این، وجود مقادیری از قند مالتوز و ساکاروز در ترکیبات ماءالشعیر باعث استحکام بالای ساقه موهایتان خواهد شد. روغن نارگیل هم یک محصول طبیعی و بی‌نظیر است که فواید شناخته‌شده و اثبات‌شده‌ای دارد. موهای خود را تقسیم کنید و این ماسک تاثیرگذار را روی بخش‌های مختلف قرار دهید.

با ماساژ دادن سعی کنید ماسک جذب موهایتان شود. نگران نباشید! این ترکیب هیچ آسیبی به ریشه موهای شما وارد نخواهد کرد. به مدت نیم‌ساعت اجازه دهید این ترکیب روی موهایتان باقی بماند. بعد از آن می‌توانید با آب ولرم سر خود را شستشو دهید. ایرادی ندارد اگر کمی چربی ماسک روی موهایتان وجود داشته باشد. بنابراین نیازی به شامپو زدن نیست.

برای استفاده از این ماسک جذاب کافی است نصف فنجان ماءالشعیر و نصف فنجان روغن نارگیل که بسیار خوشبو است را با یکدیگر مخلوط کنید.

انواع ماسک مو برای موهای دکلره؛ استفاده از تخم‌مرغ و عسل

شاید خودتان متوجه این موضوع نباشید؛ اما بسیاری از مواد ساده‌ای که در منزل دارید می‌تواند بخشی از ترکیبات ماسک موی شما باشد. شما با استفاده از این مواد ساده می‌توانید بهترین و موثرترین ماسک‌های مو برای موهای دکلره را آماده کنید.

این ماسک‌ها به دلیل طبیعی بودنشان قدرت ترمیم و درمانی بسیار بالایی دارند و تاثیرشان می‌تواند چند برابر ماسک‌های شیمیایی ماندگار باشد. شما باید بتوانید با تکنیک‌های مختلف و با رساندن مواد مغذی به سطح سر و ساقه موهایتان، وضعیت موهای خود را بهبود ببخشید.

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین موادی که در منزل هر کسی پیدا می‌شود، عسل و تخم‌مرغ است. شما می‌توانید با این دو ماده و کمی روغن زیتون، یک ماسک فوق‌العاده موثر در منزلتان تهیه کنید.

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف کوچک و مناسب بشکنید. عسل و روغن زیتون را به آن‌ اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا به یک مخلوط با بافتی نرم دست پیدا کنید. سپس باید موهای خود را کمی مرطوب کرده تا اثر ماسک را بالاتر ببرید. ماسک آماده‌شده را با دست روی موهایتان پخش کنید و ماساژ دهید. سعی کنید مسیر ماساژ از ساقه به سمت ریشه باشد. اجازه دهید این ماسک برای نیم ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس با یک شامپوی ملایم و آب ولرم سر خود را شستشو دهید.

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین موادی که در منزل هر کسی پیدا می‌شود، عسل و تخم‌مرغ است.

بیشتر بخوانید: ماسک مو با زرده تخم مرغ؛ 

انواع ماسک مو برای موهای دکلره؛ استفاده از موز

میوه‌ها می‌توانند به فرایند ترمیمی و درمانی موهای شما کمک کنند. با کمک میوه‌هایی که در منزل دارید، می‌توانید یک ماسک خوب و موثر آماده کنید. موز یکی از میوه‌هایی است که سرشار از مواد مغذی است و در ساخت ماسک‌های مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک عدد موز کوچک را پوست بکنید و با چنگال یا هر چیز دیگری کاملا له کنید. یک قاشق روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون یا هر روغن دیگری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوطی تقریبا خمیری‌شکل داشته باشید. موهای خود را تقسیم‌بندی کنید تا دسترسی بیشتری داشته باشید.

ماسک را روی قسمت‌های مختلف بگذارید و کاملا ماساژ دهید. پس از اینکه تمام موهایتان به موز آغشته شد، یک کلاه رنگ پلاستیکی روی سرتان بگذارید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید. هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید تا اثر آن را ببینید. استفاده مداوم باعث خواهد شد وزی موهایتان به‌طور کامل از بین برود.

پس از اینکه تمام موهایتان به موز آغشته شد، یک کلاه رنگ پلاستیکی روی سرتان بگذارید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید.

انواع ماسک مو برای موهای دکلره؛ استفاده از عسل و روغن نارگیل

یکی دیگر از ترکیبات موثر و ساده، ترکیب عسل و روغن نارگیل است. کافی است مقداری از این دو ماده را در یک ظرف مناسب بریزید و باهم مخلوط کنید تا به یک ترکیب خمیری‌شکل برسید. این ماسک را روی موهای خود بمالید تا کاملا تارهای موهایتان مرطوب و چسبناک شود.

یک کلاه پلاستیکی یا کلاه حمام را روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید ماسک برای ۶۰ دقیقه در همین وضعیت باقی بماند. سپس سر خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و آبکشی کنید. این ماسک خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضدباکتریایی فوق‌العاده قوی دارد. حتما هفته‌ای یکبار از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ترکیبات موثر و ساده، ترکیب عسل و روغن نارگیل است.

انواع ماسک مو برای موهای دکلره؛ استفاده از آووکادو و شیر پرچرب

تاثیرات استفاده از ترکیب شیر پرچرب و آووکادو بی‌نظیر خواهد بود؛ همین ابتدای امر این مژده را به شما می‌دهیم. برای دست‌یابی به این ترکیب فوق‌العاده، لازم است یک آووکادو را کاملا له کرده و شیر پرچرب را به آن اضافه کنید. ماسک شما آماده است.

آن را روی ساقه و ریشه موهای خود بمالید و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه همانجا باقی بماند. سپس با آب ولرم و شامپوی معمولی سر خود را شستشو دهید.

همان‌طور که می‌دانید، شیر حاوی مواد معدنی بسیار زیادی است و ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین کا، ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین‌های گروه بی و ویتامین دی موجود در آن می‌تواند به نرمی و لطافت موهای شما کمک کند. آووکادو هم دارای اسیدهای چرب بسیار مفید است که موهای شما را تغذیه خواهد کرد.

روغن‌درمانی برای موهای دکلره‌شده

بعد از یادگیری انواع ماسک مو برای موهای دکلره شده، شما می‌توانید از فرایند روغن‌درمانی برای بهبود وضعیت موهای خود استفاده کنید. روغن‌ها تاثیر شگفت‌انگیزی روی وضعیت ظاهری موهایتان خواهند گذاشت.

آووکادو هم دارای اسیدهای چرب بسیار مفید است که موهای شما را تغذیه خواهد کرد.

استفاده از روغن زیتون برای موهای دکلره‌شده

در ترکیبات گفته‌شده برای ماسک‌ها دیدید که چند ماسک از روغن زیتون بهره می‌گرفت. روغن زیتون تاثیرات معجزه‌آسایی بر پوست و مو می‌گذارد. شما می‌توانید هر چند روز یک‌بار چند قطره روغن زیتون را به نوک موهای خود بزنید تا علاوه بر نرمی و لطافت، از شر موخوره هم در امان باشید.

استفاده از روغن نارگیل برای موهای دکلره‌شده

روغن نارگیل یکی از خوشبوترین و موثرترین روغن‌های طبیعی است که می‌توانید برای بهبود وضعیت موهایتان از آن استفاده کنید. این روغن با مکانیسم اثر فوق‌العاده‌اش قادر است پروتئین از دست رفته‌ موهای دکلره‌شده را تامین کند و در ادامه هم مانع آسیب‌های بیشتر شود. استفاده از این روغن معجزه‌آسا در بخش‌های خشک و وزشده موهایتان توصیه می‌شود. حتما روغن را کف دست‌های خود بریزید و کمی مالش دهید تا گرم شود.

استفاده از روغن آرگان برای موهای دکلره‌شده

روغن آرگان هم مانند دیگر روغن‌های طبیعی خواص فوق‌العاده زیادی برای موهای شما دارد. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و استفاده از آن باعث به وجود آمدن یک سد محافظتی روی تارهای موی شما می‌شود.

از دیگر خواص روغن آرگان می‌توان به جوان‌سازی، درخشندگی و رطوبت‌رسانی به ریشه و ساقه موها اشاره کرد. کافی است چند قطره از روغن را کف دست خود بریزید و کمی بمالید تا گرم شود. سپس نوک موهایتان را کاملا به آن آغشته کنید. این فرایند را می‌توانید تا هر وقت که می‌خواهید ادامه دهید؛ چرا که باعث خوش‌حالت‌شدن موهای شما نیز می‌شود.

روغن آرگان هم مانند دیگر روغن‌های طبیعی خواص فوق‌العاده زیادی برای موهای شما دارد.

استفاده از روغن بادام برای موهای دکلره‌شده

روغن بادام سرشار از مواد مغذی و معدنی است که به بهبود وضعیت موهای آسیب‌دیده شما کمک می‌کند. این روغن حاوی مقادیر بسیار مناسبی از ویتامین E و پروتئین بوده که جذب آن توسط موهای شما باعث قوی‌تر‌شدن تارهایتان می‌شود. حتما می‌دانید دکلره‌کردن باعث می‌شود موهای شما دچار شکنندگی شود.

روغن بادام می‌تواند با پر‌کردن شکاف‌های تارهای موهایتان از شکسته‌شدنشان جلوگیری کند. می‌توانید هر روز مقداری از روغن بادام را روی تارهای موهایتان بزنید و ماساژ دهید. نیازی هم به شستشو نیست، این روغن به‌سرعت جذب موهایتان خواهد شد.

چند نکته مهم و اساسی

گاهی اوقات موهای خود را با آب برنج بشویید

در ادامه مقاله انواع ماسک مو برای موهای دکلره باید گفت که آب برنج بسیار مغذی و مفید است و می‌تواند موهای دکلره‌شده شما را تقویت کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید آب برنج حاوی مقادیر مناسبی از اینوزیتول بوده که برای ترمیم و بهبود وضعیت موها موثر است.

کافی است مقداری برنج را بجوشانید و پس از آب‌کش کردن، آب آن را جدا کرده و برای یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید. می‌توانید هر دفعه که می‌خواهید موهای خود را بشویید، از این آب استفاده کنید. این کار را باید برای چند مدت به شکل مداوم ادامه دهید تا تاثیر آن را ببینید. اگر آسیب موهایتان جدی است، حتما روزی یک‌بار سرتان را با آب برنج شستشو دهید.

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید آب برنج حاوی مقادیر مناسبی از اینوزیتول بوده که برای ترمیم و بهبود وضعیت موها موثر است.

استفاده از از نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی تاثیر شگرفی دارد

در کنار درمان‌ها و ماسک‌های خانگی، می‌توانید از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که نیاز به آب‌کشی‌کردن ندارند. این نرم‌کننده‌ها در تمامی فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی موجود هستند و برای بهبود وضعیت موهای آسیب‌دیده شما موثر خواهند بود.

می‌توانید این نرم‌کننده‌های مخصوص را پیش از خروج از خانه استفاده کنید تا موهایتان را از حالت وز خارج کند. حتما لیبل روی محصول مورد نظر خود را به‌دقت مطالعه کنید و حتما دنبال کلمه «آب‌رسان» روی آن باشید تا بتوانید تاثیرات فوق‌العاده‌اش را روی موهای دکلره‌شده‌تان ببینید.

در این مطلب شما با انواع ماسک‌های خانگی که می‌توانید با ساده‌ترین مواد ممکن تهیه کنید، آشنا شدید. کافی است به موهای خود کمی اهمیت دهید و تلاش کنید آسیب‌های ناشی از دکلره را ترمیم کنید.

منبع +++

استفاده از میوه ها برای مو چه کمکی میکند؟

میوه‌ها می‌توانند به فرایند ترمیمی و درمانی موهای شما کمک کنند. با کمک میوه‌هایی که در منزل دارید، می‌توانید یک ماسک خوب و موثر آماده کنید. موز یکی از میوه‌هایی است که سرشار از مواد مغذی است و در ساخت ماسک‌های مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا روغن‌درمانی برای موهای دکلره‌شده مناسب است؟

بعد از یادگیری انواع ماسک مو برای موهای دکلره شده، شما می‌توانید از فرایند روغن‌درمانی برای بهبود وضعیت موهای خود استفاده کنید. روغن‌ها تاثیر شگفت‌انگیزی روی وضعیت ظاهری موهایتان خواهند گذاشت.

بعد از قرار دادن ماسک روی سر باید چه کرد؟

وقتی ماسک را روی تمام موهایتان گذاشتید، یک کلاه رنگ روی سرتان بکشید و حوله‌ای روی آن قرار دهید تا سرتان کاملا گرم شود. اجازه دهید نیم‌ساعت موهایتان در این وضعیت باقی بماند. سپس می‌توانید با آب ولرم سر خود را شستشو دهید.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی