ماسک مو با زرده تخم مرغ
۲ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

ماسک مو با زرده تخم مرغ؛ روش تهیه و استفاده

2.5/5 - (6 امتیاز)

شما برای تقویت موهایتان از چه موادی استفاده می‌کنید؟ همیشه سراغ تقویت‌کننده‌ها و ماسک‌های شیمیایی می‌روید یا می‌توانید خودتان ماسک‌های طبیعی و اثرگذاری را در منزل آماده کنید؟ اگر به دنبال ماسک‌های اثرگذار خانگی هستید، ما به شما زرده تخم مرغ را معرفی می‌کنیم. زرده تخم مرغ یکی از بهترین و موثرترین موادی است که می‌تواند باعث استحکام و تقویت ریشه موها شود. همچنین پروتئین موجود در این ماده خوراکی قادر است درخشندگی و لطافت را برای موهای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا در رابطه با انواع ماسک مو با زرده تخم مرغ اطلاعاتی به شما بدهیم.

فواید استفاده از ماسک مو با زرده تخم مرغ

همان‌طور که می‌دانید، تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که از اصلی‌ترین منابع دارای پروتئین به شمار می‌آید. پروتئین را می‌توان مفیدترین ماده مغذی و معدنی دانست که نه‌تنها روی پوست و مو، که روی تمام ارگان‌های بدن اثرگذار است. جالب است بدانید تخم مرغ می‌تواند به پوست آب‌رسانی کند، حالت ارتجاعی آن را افزایش دهد و همچنین انعطاف‌پذیری آن را تقویت کند.

همچنین پروتئین موجود در این ماده خوراکی قادر است درخشندگی و لطافت را برای موهای شما به ارمغان بیاورد.

علاوه‌ بر این، پروتئین موجود در تخم مرغ قادر است با افزایش درخشندگی و لطافت موهای شما، چهره‌ای جذاب و جوان‌تر به شما هدیه دهد؛ چرا که ۷۰ درصد موهای شما از ماده‌ای پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و میزان این ماده در بدن بر اثر عوامل مختلفی مانند افزایش سن ممکن است کاهش پیدا کند. بنابراین شما باید این کمبود را به طرق مختلف جبران کنید و قسمت‌های آسیب‌دیده را ترمیم نمایید.

پروتئین موجود در تخم مرغ برای شما این کار را خواهد کرد. کافی است روش ساخت انواع ماسک‌های تخم مرغ را بدانید و بر اساس آن یک برنامه ترمیمی را برای بازیابی پروتئین از دست رفته موهایتان ترتیب دهید. در ادامه بخشی از فواید زرده تخم مرغ برای موها را به شکل مختصر بیان می‌کنیم.

تقویت مو در برابر انواع آسیب‌ها

زرده تخم مرغ حاوی املاح و ویتامین‌های زیادی است. این املاح قادرند با تقویت استحکام و مقاومت ریشه موها، آن‌ها را در برابر انواع آسیب‌ها مقاوم کنند.

زرده تخم مرغ حاوی مقادیر بسیار مناسبی از فولات، ویتامین A و E و بیوتین است که به رشد و سلامت موها کمک شایانی می‌کند. مصرف این ماده به شکل خوراکی و یا به شکل ماسک موهای شما را در برابر مشکلات مختلف ایمن خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 5 ماسک مو ضد موخوره 

جلوگیری از سفید شدن موها

نمی‌توان گفت که با استفاده از تخم مرغ برای همیشه موهایی مشکی خواهید داشت و هیچ‌وقت علائم پیری شامل سفید شدن موها را تجربه نخواهید کرد؛ اما به جرات می‌توانیم بگوییم زرده تخم مرغ قادر است عارضه سفید شدن موها را در سنین جوانی به تاخیر بیندازد. یکی از علل سفید شدن زودرس موها را می‌توان عدم تقویت و تغذیه ریشه مو برشمارد.

استفاده بیش از حد از رنگ مو هم دلیل عمده دیگر است. روش‌های متفاوتی برای تقویت ریشه موها و افزایش استحکام آن وجود دارد که یکی از آن‌ها را یقینا باید استفاده از زرده تخم مرغ دانست. شما می‌توانید این ماده موثر را با انواع روغن‌های طبیعی ترکیب کرده و رنگ موهای خود را برای مدت طولانی تثبیت کنید.

از بین بردن شوره سر

بسیاری از افراد همیشه از شوره سرشان شکایت دارند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و شوره سرتان را به‌طور مکرر روی لباس و رخت‌خوابتان مشاهده می‌کنید، باید بدانید ترکیبات ویتامینی و پروتئینی موجود در زرده تخم مرغ می‌تواند حلال مشکل شما باشد.

شما می‌توانید با ترکیب‌کردن زرده تخم مرغ با مواد موثر دیگر مانند یاس بنفش هندی یا روغن زیتون یک ماسک فوق‌العاده موثر برای رفع شوره سرتان داشته باشید.

پیشگیری از ریزش موها

بسیاری از افراد در دوره‌های مختلف زندگی‌شان ریزش موی سر را تجربه می‌کنند. این اتفاق با افزایش سن بیشتر هم می‌شود. راه حل مقابله با این موضوع، استفاده از پروتئین‌ برای تقویت عملکرد کراتین مو است. شما می‌توانید از تخم مرغ چه به شکل موضعی و چه به شکل خوراکی استفاده کنید.

همچنین اگر موهای خشکی دارید، باید بدانید تخم مرغ یک رطوبت‌رسان فوق‌العاده قوی است و خشکی موهای شما که یک عامل مهم برای ریزش مو محسوب می‌شود را درمان می‌کند. بنابراین تقویت ریشه موها با استفاده از زرده تخم مرغ یک راه منطقی و در دسترس برای جلوگیری از ریزش مو خواهد بود.

بنابراین تقویت ریشه موها با استفاده از زرده تخم مرغ یک راه منطقی و در دسترس برای جلوگیری از ریزش مو خواهد بود.

افزایش سرعت رشد موها 

اگر موهایتان رشد کمی دارد و دوست دارید روند آن را سرعت ببخشید، می‌توانید از ویتامین‌ها و پروتئین‌های موجود در زرده تخم مرغ استفاده کنید. این مهم با مالیدن موضعی زرده تخم مرغ به شکل ماسک در کف سر میسر می‌شود. این چنین ویتامین‌ها و املاح موجود در این ماده غذایی به ریشه‌ موها انتقال پیدا کرده و سرعت رشدشان را افزایش می‌دهد.

افزایش درخشندگی موها

یکی دیگر از فواید زرده تخم مرغ، افزایش لطافت، نرمی، شفافیت و براق شدن موها است. اگر ترکیبات نرم‌کننده‌های شیمیایی را نگاه کنید، متوجه می‌شوید در بسیاری از آن‌ها از عصاره تخم مرغ استفاده شده است. این یعنی زرده تخم مرغ برای نرم‌کردن و افزایش درخشندگی موها اثر فوق‌العاده زیادی دارد. شما می‌توانید از زرده تخم مرغ برای درخشان و براق شدن موها استفاده کنید.

به پوستت جون تازه بده

تقویت موهای سر با مکمل‌های حاوی تخم مرغ

تخم مرغ اثر فوق‌العاده زیادی در تقویت موهای سر دارد. شما می‌توانید این ماده غذایی خوش‌خوراک را در طول هفته دو تا سه بار مصرف کنید. همچنین شاید برایتان جالب باشد بدانید در بازار قرص‌هایی وجود دارد که ترکیباتش از عصاره‌ پروتئین‌های زرده‌ تخم مرغ تشکیل شده است.

اگر علاقه‌ای به مزه تخم مرغ ندارید، می‌توانید از این مکمل‌های دارویی استفاده کنید و نتیجه‌ش را پس از مصرف دوره ببینید. بهتر است پیش از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید. برای دیدن اثر این ماده مغزی باید صبور باشید.

حتی ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا نتایج آن به شکل ملموسی نمایان شود. فراموش نکنید تاثیر زرده تخم مرغ روی هر کسی یکسان نیست، اما به هر حال ساده‌ترین و دردسترس‌ترین روش ممکن به حساب می‌آید و پس از مدتی می‌توانید فواید آن را مشاهده کنید.

انواع ماسک مو با زرده تخم مرغ

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

یکی از ساده‌ترین ماسک‌هایی که می‌توانید در منزل با دردسترس‌ترین مواد ممکن درست کنید، ماسک تخم مرغ و روغن زیتون است. برای این کار شما به دو عدد تخم مرغ، یک قاشق روغن زیتون و کمی آب نیاز دارید. یک ظرف مناسب به اندازه یک‌بار استفاده از این ماسک تهیه کنید و تمام مواد را در آن بریزید.

آن‌قدر این ترکیب را هم بزنید تا به یک مخلوط یک‌دست برسید. موهای خود را به چند بخش‌ تقسیم کنید تا دسترسی به آن آسان‌تر شود. این ماسک را به بخش‌های مختلف موهایتان بزنید و ماساژ دهید.

می‌توانید از یک کلاه پلاستیکی برای گرم شدن سر و اثر بیشتر ماسک استفاده کنید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سر خود را با آب ولرم و شامپوی معمولی شستشو دهید. تاثیر این ماسک فوق‌العاده است و پس از چند هفته می‌توانید شفافیت و کاهش ریزش موهای خود را مشاهده کنید.

یکی از ساده‌ترین ماسک‌هایی که می‌توانید در منزل با دردسترس‌ترین مواد ممکن درست کنید، ماسک تخم مرغ و روغن زیتون است.

ماسک مو تخم مرغ، روغن زیتون و عسل

ترکیب عسل کنار این ماسک معجزه می‌کند. همان‌طور که گفتیم تخم مرغ حاوی مقادیر بسیار مناسبی از پروتئین است؛ حال تصور کنید کنار این ترکیب عسل هم قرار بگیرد که سرشار از مواد مغذی و معدنی است. ترکیبات این ماسک همانند ماسک قبلی است.

کافی است ابتدا در یک ظرف مناسب، دو تخم مرغ را بشکنید. تفاوت در این مرحله است. توصیه می‌کنیم نسبت سفیده به زرده تخم مرغ دو برابر باشد. بنابراین باید زرده یکی از تخم مرغ‌ها را جدا کنید. به ازای هر سفیده تخم مرغی که مصرف می‌کنید، باید یک قاشق چای‌خوری عسل و روغن زیتون به این ترکیب اضافه کنید. آنقدر این ترکیب را هم بزنید تا به مخلوط خمیری‌شکل برسید.

موهای خود را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و این ماسک را لابه‌لای تارهای موهایتان بزنید. کمی ماساژ دهید تا اثر آن چندبرابر شود. اجازه دهید این ترکیب برای ۲۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس با آب سرد و شامپوی ملایم موهای خود را بشویید. برای مشاهده سریع‌تر نتیجه می‌توانید از این ماسک هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ، عسل و شیر

ترکیبات این ماسک مغذی و مفید در هر منزلی پیدا می‌شود. کافی است ۲ عدد تخم مرغ، ۲ قاشق چای‌خوری شیر و ۱ قاشق چای‌خوری عسل را در یک ظرف بریزید. آن را هم بزنید تا به یک مخلوط یک‌دست برسید. اگر دیدید مخلوط آن‌طوری که باید خمیری شکل و چسبناک نیست، می‌توانید مقدار عسل آن را افزایش داده یا شیر آن را کمتر کنید.

عسل یک رطوبت‌رسان بسیار قوی است و به همین علت این ماسک برای موهای خشک یک گزینه بسیار مفید به شمار می‌آید. ماسک را به ساقه موهای خود بزنید و ماساژ دهید. می‌توانید با یک حوله سر خود را بپوشانید تا گرم‌تر شود. پس از ۳۰ دقیقه سرتان را با آب ولرم و شامپوی معمولی بشویید. این ماسک عملکرد آب‌رسانی فوق‌العاده قوی دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اثر آن را مشاهده خواهید کرد.

این ماسک عملکرد آب‌رسانی فوق‌العاده قوی دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اثر آن را مشاهده خواهید کرد.

ماسک مو با زرده تخم مرغ و ماست

نوبت به امتحان‌کردن این ماسک ساده و اثرگذار می‌رسد. کافی است ۲ قاشق ماست را با ۲ تخم مرغ در یک ظرف کوچک مخلوط کنید. اگر موهایتان کوتاه است، یک تخم مرغ و یک قاشق ماست هم جواب می‌دهد.

باید بدانید این ماسک بهترین نرم‌کننده موی طبیعی است که می‌توانید تهیه کنید. مخلوط را روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه باقی بماند تا اثر خود را نشان دهد. موهای خود را با آب ولرم بشویید و از موهای براق و درخشانتان لذت ببرید.

ماسک مو با زرده تخم مرغ و مایونز

این ماسک یکی از بهترین و موثرترین ترکیبات برای بهبود وضعیت و ترمیم موهای وز است. شما به ۲ عدد تخم مرغ و یک قاشق چای‌خوری سس مایونز نیاز دارید. این ترکیب ماده‌ای موثر برای موهای خشک و وز است که می‌تواند رطوبت از دست رفته موهایتان را به شما برگرداند.

این ماسک را روی ساقه تا ریشه موهایتان بزنید و ماساژ دهید. بهتر است سرتان را با کلاه پلاستیکی رنگ و حوله بپوشانید تا گرم شود. ۲۰ دقیقه اجازه دهید ماسک روی سرتان بماند تا اثر خودش را به‌طور کامل بگذارد.

پس از ۲۰ دقیقه سرتان را با یک شامپوی معمولی و ملایم شستشو دهید. هفته‌ای یک بار این ماسک را روی موهایتان اعمال کنید تا از شر وز موهایتان خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: ماسک مو با سس مایونز؛ 

ماسک زرده تخم مرغ و آبلیمو

آبلیمو خاصیت ضد چربی فوق‌العاده‌ای دارد. از این رو اگر موهای چربی دارید و می‌خواهید آن‌ها را متعادل‌تر کنید، استفاده از این ماسک موثر را توصیه می‌کنیم. دو عدد تخم مرغ را در یک ظرف مناسب بشکنید و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو را به این ترکیب اضافه کنید.

آن‌ را کمی مخلوط کنید تا یک‌دست شود. این ماسک برای ساقه موها مناسب است و باید مواظب باشید به ریشه موها و پوست سرتان نرسد. پس از ۱۵ دقیقه سر خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

از این رو اگر موهای چربی دارید و می‌خواهید آن‌ها را متعادل‌تر کنید، استفاده از این ماسک موثر را توصیه می‌کنیم.

روغن زرده تخم مرغ مناسب برای انواع موها

یکی از بهترین و موثرترین ترکیباتی که از زرده تخم مرغ می‌توانید تهیه کنید، روغن تخم مرغ است. شما می‌توانید این فرایند بسیار ساده را در منزل انجام دهید و با ماده به دست آمده موهای خود را تقویت کنید.

ابتدا ۵ تخم مرغ را روی شعله بگذارید و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس آن را گوشه‌ای بگذارید تا کمی خنک شود. پوست آن را جدا کرده و از وسط نصف کنید. در این مرحله باید زرده‌ها را از سفیده تخم مرغ جدا کرده و کار خود را شروع کنید. می‌توانید سفیده تخم مرغ‌ها را در وعده غذایی خود مصرف کنید.

حال باید با استفاده از یک چنگال زرده تخم مرغ‌ها را کاملا له کرده و مجددا آن‌ها را در ظرفی قرار دهید و روی شعله بگذارید. شعله گاز را کم کرده و صبر کنید تا رنگ زرده‌ها تیره شود. ممکن است دودی از زرده‌ها بلند شود که اصلا نگران‌کننده نیست.

این یعنی مراحل را به‌درستی طی کرده‌اید. می‌توانید تهویه یا هود را روشن کنید تا دوده اذیتتان نکند. با چنگال زرده‌ها را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. آنقدر باید این فرایند را ادامه دهید که روغنی از توده‌های زرده خارج شود. وقتی روغن زرده‌ها کاملا خارج شد، شعله را خاموش کنید تا خنک شود. مواد درون ظرف را در یک صافی بریزید تا روغن از زرده تخم مرغ جدا شده و کاملا صاف و شفاف شود.

مواد درون ظرف را در یک صافی بریزید تا روغن از زرده تخم مرغ جدا شده و کاملا صاف و شفاف شود.

روغن را در یک ظرف مناسب بریزید. توجه داشته باشید ظروف فلزی یا پلاستیکی ممکن است به این روغن واکنش شیمیایی نشان دهد، پس بهتر است آن‌ را در ظرف شیشه‌ای یا سرامیکی بریزید. روغن زرده تخم مرغ بسیار ماندگار است و می‌تواند در دمای طبیعی برای یک سال و در دمای یخچال برای ۳ سال هم ماندگار باشد.

البته باید مراقب باشید قاشق مرطوب را در آن فرو نکنید. این روغن قادر است شفافیت موهای شما را افزایش دهد، خشکی و وزی را درمان کند و با استحکام و تقویت ریشه موهایتان از آن‌ها در برابر آسیب‌های مختلف محافظت کند.

با فواید زرده تخم مرغ برای موهایتان آشنا شدید. کافی است مواد گفته‌شده را تهیه کرده و در منزل خود انواع ماسک مو با زرده تخم مرغ را درست کنید.

منبع ++++

پروتئین موجود داخل تخم مرغ چه خاصیتی دارد؟

پروتئین موجود در تخم مرغ قادر است با افزایش درخشندگی و لطافت موهای شما، چهره‌ای جذاب و جوان‌تر به شما هدیه دهد؛ چرا که ۷۰ درصد موهای شما از ماده‌ای پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و میزان این ماده در بدن بر اثر عوامل مختلفی مانند افزایش سن ممکن است کاهش پیدا کند. بنابراین شما باید این کمبود را به طرق مختلف جبران کنید و قسمت‌های آسیب‌دیده را ترمیم نمایید.

آیا تخم مرغ از سفید شدن موها جلوگیری میکند؟

نمی‌توان گفت که با استفاده از تخم مرغ برای همیشه موهایی مشکی خواهید داشت و هیچ‌وقت علائم پیری شامل سفید شدن موها را تجربه نخواهید کرد؛ اما به جرات می‌توانیم بگوییم زرده تخم مرغ قادر است عارضه سفید شدن موها را در سنین جوانی به تاخیر بیندازد. یکی از علل سفید شدن زودرس موها را می‌توان عدم تقویت و تغذیه ریشه مو برشمارد.

آبلیمو و تخم مرغ چه خاصیتی دارد؟

آبلیمو خاصیت ضد چربی فوق‌العاده‌ای دارد. از این رو اگر موهای چربی دارید و می‌خواهید آن‌ها را متعادل‌تر کنید، استفاده از این ماسک موثر را توصیه می‌کنیم. دو عدد تخم مرغ را در یک ظرف مناسب بشکنید و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو را به این ترکیب اضافه کنید.

۲ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی