ماسک مو چیست و چه مزایایی دارد؟
۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه sahar.fard

ماسک مو چیست؟ مزایا، معایب، روش ساخت و دستورالعمل استفاده انواع ماسک

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از ما توجه زیادی به مراقبت از پوست داریم اما نوبت به موها که می‌رسد بی‌خیال می‌شویم؟! تارهای موی سر همانند دیگر قسمت‌های بدن انسان نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند و اگر به‌درستی از آنها مراقبت نشود به‌مرورزمان در اثر شرایط ناسالم ضعیف شکننده شده و مو آسیب‌های شدیدی را تجربه خواهد کرد. درصورتی‌که موهای ما نیز به مواد مغذی نیاز دارد و یکی از بهترین راه‌ها برای درمان آن، ماسک مو است. این محصولات با فرمول خامه‌ای شکل، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که باعث تقویت و حفظ سلامت مو می‌شوند. در این مقاله ما در مورد ماسک مو و مزایای آن صحبت می‌کنیم؛ با کیوت مگ همراه باشید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک نرم‌کننده فوق‌العاده قدرتمند است که تقریباً همانند نرم‌کننده‌های معمولی کار می‌کند اما با مزایای بیشتر! آنچه آن‌ها را از نرم‌کننده‌های معمولی متفاوت می‌سازد ترکیبات آن است که معمولاً غلظت بیشتری دارد و می‌تواند برای مدت‌زمان بیشتر از ۲۰ دقیقه تا چند ساعت، روی مو باقی بماند. در واقع ماسک مو برای تغذیه بیشتر و عمیق‌تر مو طراحی شده است.

ماسک مو چیست؟
ماسک‌های مو بر اساس انواع مختلف مو ساخته‌شده و عملکرد آن‌ها باعث می‌شود تا مواد مغذی به ساقه مو تزریق شود و درنتیجۀ آن موها براق، صاف و تقویت شوند.

ماسک مو یک نرم‌کننده فوق‌العاده قدرتمند است که تقریباً همانند نرم‌کننده‌های معمولی کار می‌کند، اما از مواد مغذی بیشتری تشکیل شده است که می‌تواند برای مدت‌زمان بیشتر روی مو بماند.

ماسک‌های مو بر اساس انواع مختلف مو ساخته‌شده و عملکرد آن‌ها باعث می‌شود تا مواد مغذی به ساقه مو تزریق شود و درنتیجۀ آن موها براق، صاف و تقویت شوند. ماسک‌های مو اغلب با روغن‌های خاص مثل روغن بادام، روغن آرگان و روغن گل سرخ، انواع کره مثل شی باتر و کره کاکائو، عصاره گیاهان و سایر مواد مغذی فرموله می‌شوند.

این مواد تشکیل‌دهنده خاص با مزایای چشمگیرشان برای نفوذ در موها طراحی شده‌اند. آنچه زمان خرید ماسک مو باید به آن توجه داشته باشید اینکه برخی از ماسک‌ها برای موهای آسیب‌دیده و رنگ‌شده و برخی دیگر برای موهای شکننده تولید شده‌اند بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه، حتماً ماسک مویی متناسب با جنس موهایتان انتخاب کنید.

مزایا ماسک مو
ماسک‌های مو بهترین گزینه برای روتین مراقبت از مو در خانه هستند که می‌توانند در داشتن موهایی زیبا به شما کمک کنند.
به پوستت جون تازه بده

مزایای ماسک مو

ماسک‌های مو بهترین گزینه برای روتین مراقبت از مو در خانه هستند که می‌توانند در داشتن موهایی زیبا به شما کمک کنند. ماسک مو می‌تواند به مرطوب‌سازی و تغذیه مو کمک کند و برای درمان موهای خشک، آسیب‌دیده یا وز بسیار مفید است. برخی از ماسک­ها حتی می­توانند سلامت پوست سر را بهبود بخشند و باعث تقویت بافت مو شوند.

به‌طورکلی مزایای استفاده از ماسک مو شامل موارد زیر است:

  • براقیت و نرم‌تر کردن موها
  • رطوبت رسانی و کاهش موخوره
  • کاهش شکنندگی و آسیب مو
  • کاهش وز شدن مو
  • حفظ سلامت پوست سر
  • تثبیت رنگ موهای دکلره و رنگ شده
  • افزایش ضخامت مو
  • جلوگیری از بروز موخوره
  • حفظ سلامت ریشه و پیاز مو
  • جلوگیری از تأثیر آلودگی‌های محیطی روی مو

طرز استفاده از ماسک مو

بیشتر ماسک‌های مو وقتی روی موهای تمیز و نم‌دار استفاده شوند، اثرگذاری بهتری از خود بر جای خواهند گذاشت. برای استفاده از ماسک مو طبق مراحل زیر پیش بروید:

با شامپوی مناسب موهای خود را بشویید

تمیزی و پاکیزه بودن موها پیش از استفاده از ماسک مو اهمیت بسیاری دارد. آلودگی‌های محیطی ناشی از گرد و غبار هنگامی‌که روی ساقه موها می‌نشینند سبب ایجاد خشکی شده و از رسیدن مواد مغذی به ساقه مو پیشگیری می‌کنند. از این رو قبل از اینکه برای استفاده از ماسک مو اقدام کنید، با شامپو یی که مناسب موی شماست، موها را خوب شستشو دهید.

دستور روی بسته بندی ماسک مو را مطالعه کنید

بعضی از ماسک‌های مو باید داخل حمام مورد استفاده قرار گیرند و بعضی از آنها بعد از حمام. بنابراین حتما لازم است تا دستورات روی جلد ماسک مو را خوب مطالعه نمایید.

همچنین در دستور استفاده از برخی از انواع ماسک مو آمده است که الزاما باید بعد از نرم کننده مو مورد استفاده قرار گیرند در حالی‌که بعضی دیگر از ماسک‌های مو خود حالت نرم کننده داشته و استفاده از نرم کننده را منتفی می‌کنند.

ماسک مو را بزنید

اگر موهایتان خیلی بلند است ممکن است بهتر باشد موها را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرده و با یک گیره از هم جدا کنید. ماسک مو را هم می‌توانید با انگشت خود به موها بزنید و هم با استفاده از قلمو. از حدود ۵ سانت مانده به ریشه مو زدن ماسک مو را آغاز کرده و تا انتهای ساقه مو ادامه دهید.

معمولا پایین موها نسبت به قسمت‌های بالایی شکنندگی و آسیب‌دیدگی بیشتری دارد بنابراین به انتهای موها توجه بیشتری داشته باشید. از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید تا ماسک مو به خوبی روی موها پخش شود.

اجازه دهید ماسک مو ۳ تا ۵ دقیقه روی موها بماند

باید ببینید که دستور روی بسته‌بندی ماسک مو چیست و چه مدت زمانی را پیشنهاد داده است. اما به طور معمول ۳ تا ۵ دقیقه زمان نیاز است تا ماسک مو عملکرد خود را انجام داده و اثرگذاری خود را صورت دهد. بعضی از انواع ماسک مو ممکن است نیاز باشد تا تمام طول شب روی موهای شما باقی بمانند.

در این صورت باید با یک کلاه موها را پوشانده و صبح فردا موها را با آب شستشو دهید. همان‌طور که می‌بینید دستوری که شرکت سازنده ماسک مو ارائه کرده است، در چگونگی استفاده از آن حرف اول را می‌زند.

مدت زمانی که اجازه می‌دهید ماسک مو روی سر باقی بماند، اهمیت بسیاری دارد. این زمان نه باید آنقدر کوتاه باشد که سبب عدم نتیجه‌گیری صحیح شود و نه باید آنقدر طولانی باشد که موجب آسیب به موها شود.

اما به طور معمول ۳ تا ۵ دقیقه زمان نیاز است تا ماسک مو عملکرد خود را انجام داده و اثرگذاری خود را صورت دهد.

ماسک مو را بشویید

بعد از گذشت زمان ذکر شده در دستور العمل استفاده از ماسک مو، موهای خود را با آب ولرم بشویید. البته اگر در دستور استفاده از این محصول چیز دیگری عنوان شده است، آن دستور در اولویت است.

سپس اجازه دهید موهایتان خشک شوند. دقت کنید که استفاده زیاد از سشوار به منظور خشک کردن موها اصلا توصیه نمی‌شود زیرا سبب آسیب به موها می‌شود. بنابراین نم موها را با حوله گرفته و اجازه دهید که موهای شما خود بخود خشک شود.

بیشتر بخوانید: ماسک مو برای موهای دکلره؛

بهترین زمان استفاده از ماسک مو چه وقت است ؟

معمولا بیشتر ماسک‌های مو را باید بعد از شستشوی مو با شامپو مورد استفاده قرار دهید اما ماسک مو انواع مختلفی دارد و دستور استفاده از برخی از آنها ممکن است اندکی متفاوت باشد. بنابراین اینکه ماسک مو را روی موهای خشک بزنید یا خیس یا قبل از شامپو مورد استفاده قرار دهید یا بعد از شامپو دقیقا بستگی به شرکت سازنده این محصول و دستوری که ارائه کرده است دارد.

انواع ماسک مو را بشناسید

ماسک‌ مو پروتئینی

یکی از انواع ماسک‌مو ، ماسک‌مو پروتئینی است. اگر مویتان سست، بی‌حالت و ارتجاعی است، احتمالاً نیاز به پروتئین دارد. ساختار اصلی موها از پروتئین تشکیل شده است و کمبود آن به مرور زمان باعث ضعیف شدن موها می‌شود. به همین خاطر درمان هر چند وقت یک بار مو با ماسک پروتئینی، سلامتی آن را حفظ می‌کند.

با این وجود، اگر موهایتان شرایط مطلوبی دارد، نیازی به درمان پروتئینی نیست؛ چون پروتئین بیش از حد، خود باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود.

ماسک مو آبرسان

تشخیص اینکه آیا موهایتان به رطوبت نیاز دارد یا نه، آسان است. اگر موهایتان خشک است، دچار موخوره و وز شده یا به آسانی می‌شکند و گره می‌خورد، وقت آبرسانی موها با استفاده از یک ماسک مو برای مو های خشک فرا رسیده است. توجه کنید که حتی اگر موهای کاملاً سالمی دارید، باز هم استفاده از ماسک آبرسان مو برای موهایتان مفید است.

اگر موهایتان خشک است، دچار موخوره و وز شده یا به آسانی می‌شکند و گره می‌خورد، وقت آبرسانی موها با استفاده از یک ماسک مو برای مو های خشک فرا رسیده است.

ماسک مو با پایه روغنی

این نوع از ماسک‌های مو زمانی مؤثر هستند که به جای ماسک‌‌موی آب‌رسان استفاده شوند. از ماسک‌هایی که پایه روغنی دارند برای حفظ رطوبت موها و مرطوب نگه داشتن آن‌ها در طولانی‌مدت استفاده می‌شود. روغن‌های موجود در این ماسک‌ها علاوه بر آب‌رسانی، موها را نیز تغذیه می‌کنند.

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن آرگان از جمله روغن‌هایی هستند که معمولاً در این نوع ماسک‌ها استفاده می‌شوند.

ماسک موی ترمیم کننده (BOND-BUILDING)

این ماسک‌ مو برای مو های رنگ شده ‌ و فر به طور اختصاصی طراحی شده‌ا‌ند. حتماً در سالن‌های زیبایی دیده‌اید که آرایشگران، موها را با استفاده از محصولات تقویتی درمان کرده و حالت می‌دهند. این روش واقعاً در کاهش آسیب‌های مو مؤثر است.

اگر به تازگی موهایتان را با استفاده از مواد شیمیایی فر و یا حالت‌دار کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که ماسک مو ترمیم کننده را برای موهایتان خریداری و استفاده کنید؛ چرا که این نوع ماسک، با ترمیم و بازیابی پروتئینی در ساقه موهایتان، باعث بهبود آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌شود.

همچنین می‌توانید از ماسک موهای رنگ شده که در خانه و با مواد طبیعی تهیه می‌شوند، استفاده کنید.

ماسک مو برای چه کسانی مناسب است؟

ماسک مو می‌تواند برای هر کسی که می‌خواهد از موهایش مراقبت کند و یا آسیب‌های آن را درمان کند، مناسب باشد. مثلا اگر موهای شکننده داشته‌باشید، موهای شما خشک باشد، موهای چربی داشته‌باشید و یا از رنگ مو استفاده کرده و اکنون می‌خواهید از موهای خود مراقبت کنید، این روش برای شما بسیار مفید است.

کسانی که می‌خواهند از این ماده‌ی مراقبتی و بهداشتی برای موهای خود استفاده کنند، باید جنس موی خود را به خوبی بشناسند و مناسب‌ترین محصول را برای موهای خود انتخاب کنند. به همین دلیل، بهتر است که ابتدا یک دکتر پوست و مو و زیبایی موهای شما را معاینه کند و بهترین ماسک مو را برای شما انتخاب کند.

عوارض ماسک مو چیست؟

به‌صورت کلی ماسک‌ها چه از نوع طبیعی و خانگی باشند و چه انواع شیمیایی باهدف تقویت موها و بهبود شرایط آنها مورداستفاده قرار می‌گیرند. بااین‌حال ممکن است برخی از این ماسک‌ها یک سری عوارض جانبی هم داشته‌باشند. خصوصا اگر از ماسک موی مناسبی استفاده نشود یا اینکه ماسک موی شما با شرایط پوست سر و موی شما سازگاری نداشته‌باشد.

  • یکی از رایج‌ترین موارد، خارش پوست سر است.
  • گاهی هم ماسک‌های شیمیایی باعث ایجاد سردرد یا سرگیجه می‌شوند.
  • خشکی موها در صورت استفاده بیش‌ازحد از انواع ماسک مخصوص موی چرب هم از دیگر عوارض احتمالی استفاده از این محصول است.
  • گاهی استفاده از محصول نامناسب باعث تضعیف مو، موخوره یا ریزش مو می‌شود.
  • اگر ماسک موی شما به ریشه موها برسد، می‌تواند منجر به ریزش موها شود.
  • استفاده بیش‌از‌حد از این محصول می‌تواند موجب شکننده‌تر‌شدن و حساس‌تر‌شدن تارهای مو شود.
خصوصا اگر از ماسک موی مناسبی استفاده نشود یا اینکه ماسک موی شما با شرایط پوست سر و موی شما سازگاری نداشته‌باشد.

بهترین مواد ماسک مو

اگرچه ممکن است فرمول‌های متنوعی از ماسک مو را در بازار پیدا کنید که به‌طور خاص روی برخی مشکلات مانند آسیب‌دیدگی یا خشکی مو، متمرکز شده‌اند اما بهترین ماسک مو، ماسکی است که از موهایتان در برابر تمامی این آسیب‌ها محافظت کند.

برای اثربخشی مطلوب به دنبال فرمولاسیون الهام گرفته از طبیعت باشید و ماسک مویی را که حاوی روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن جوجوبا و روغن آووکادو است، انتخاب کنید. مواد طبیعی مثل عسل، موز، انواع توت‌ها و تخم‌مرغ نیز مواد مغذی موردنیاز مو را تأمین می‌کنند.

ماست و شیر نارگیل از دیگر مواد تشکیل‌دهنده ماسک‌های مو هستند که می‌توانند درمانی دلپذیر برای موهایتان باشند. ماسک مو با مواد طبیعی، ایمن‌تر و به همان اندازه مؤثرتر از ماسک‌هایی است که فقط از مواد شیمیایی مثل سولفات و پارابن تشکیل شده است. بهترین مواد تشکیل دهند ماسک مو شامل موارد زیر است:

بهترین مواد ماسک مو
مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داده است که موز دارای خواص ضدمیکروبی است و می‌تواند به کاهش خشکی و شوره سر کمک کند.

۱. موز

اگر می‌خواهید وز موهایتان کاهش یابد موز ماده خوبی است. همچنین سیلیکا موجود در موز می‌تواند موهای شما را نرم و براق کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داده است که موز دارای خواص ضدمیکروبی است و می‌تواند به کاهش خشکی و شوره سر کمک کند.

۲. تخم‌مرغ

مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ ازجمله ویتامین‌های A، E، بیوتین و فولات می­توانند به رشد مو کمک کنند. درحالی‌که پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ باعث تقویت مو می‌شود.

تخم‌ مرغ یک مرطوب‌کننده قوی و منبع مغذی ویژه‌ای است. همیشه می‌توانید از تخم ‌مرغ کامل برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای ماسک موی خانگی خود فقط از تخم‌ مرغ استفاده کنید، بدون اینکه آن را با مواد دیگر مخلوط‌ کنید.

۳. روغن آووکادو

مواد معدنی موجود در روغن آووکادو مانند اسیدفولیک، آهن و منیزیم می‌توانند به بسته شدن کوتیکول مو کمک کرده که درنتیجه آن مقاومت مو در برابر آسیب و شکستگی بیشتر می‌شود.

۴. عسل

عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که می‌تواند رطوبت بیشتری به مو برساند. همچنین می‌تواند رشد سلول‌های پوستی را تحریک کرده و در تقویت فولیکول‌های مو مؤثر باشد.

خوشبختانه عسل در بسیاری از خانه‌های ایرانی در دسترس است و برای سلامت موها اهمیت بسیاری دارد. عسل باعث آبرسانی موهای خشک می‌شود و موها را براق و زیبا می‌کند. در این صورت ماسک عسل و روغن نارگیل برای موهای خشک و وز، یک ترکیب معجزه‌آسا خواهد بود.

خوشبختانه عسل در بسیاری از خانه‌های ایرانی در دسترس است و برای سلامت موها اهمیت بسیاری دارد.

۵. روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی کم می‌تواند برای نرم‌کنندگی عمیق به ساقه مو نفوذ کند. روغن نارگیل همچنین می‌تواند به کاهش خشکی و وز شدن مو کمک کند. تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند جلوی از دست رفتن پروتئین مو را بگیرد.

۶. روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسکوالن است که به‌طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود اما با افزایش سن کاهش می‌یابد. اسکوالن برای مرطوب شدن پوست و مو ضروری است.

تقریباً هر آنچه موهای شما برای سلامتی لازم دارد در روغن زیتون وجود دارد. برای همین هم روغن زیتون پای ثابت انواع ماسک مو خانگی است از جمله:

  • آنتی‌اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد میکروبی
  • اثرات ضد شوره
  • اثرات ضد وز مو
  • اثر مرطوب‌کنندگی قوی
  • افزایش درخشندگی، حجم و لطافت مو
  • نرم‌کننده و التیام‌بخش انتهای آسیب‌دیده ساقه مو

۷. آلوورا

اگر می‌خواهید پوست سرخود را تسکین دهید آلوورا دارای خواص ضدالتهابی است. همچنین حاوی ویتامین E، C و B12، اسیدفولیک و کولین است که می‌تواند به تقویت و تغذیه مو کمک کند.

این نکات را راجع به ماسک مو هرگز فراموش نکنید

  • استفاده از ماسک‌مو یک بار در هفته روش مطمئنی برای تضمین سلامتی موها است.
  • همیشه قیمت گران نشان‌دهنده کیفیت خوب نخواهد بود.
  • همیشه از آب سرد برای شستن موهایتان استفاده کنید، چرا که آب سرد به بستن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند، وز موها را کاهش می‌دهد و آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد. البته قبل از مصرف ماسک های مو می‌توانید برای شستن موهایتان از آب گرم استفاده کنید؛ چرا که در این مرحله، کوتیکول‌های باز، موها را آماده دریافت مواد آب‌رسان و تغذیه‌کننده ماسک‌مو می‌کنند.
  • همیشه برای باز کردن گره موهایتان از یک شانه چوبی دندانه درشت استفاده کنید. این کار مانع گره خوردن موها و ایجاد الکتریسته ساکن می‌شود.
  • سعی کنید از ماسک موهای برندهای معتبر خرید کنید.
  • پس از مصرف ماسک مو دقت کنید تا مواد به‌خوبی از مو پاک شده باشد.
  • دقت کنید که حتماً موهایتان را با انتخاب ماسک‌موی مناسب درمان کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید. به‌عنوان مثال استفاده از ماسک‌موی پروتئینی هنگامی که موهایتان کمبود پروتئین ندارد، فقط باعث خشک تر شدن آن‌ها می‌شود و این نتیجه، قطعاً چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید.
  • از شست‌وشوی موها با آب داغ جداً خودداری کنید، برای شستن ماسک مو از روی مو ترجیحاً از آی ولرم یا خنک استفاده کنید. این کار به حفظ سلامت موهای شما کمک می‌کند.
  • استفاده از ماسک مو به‌ویژه برای موهای رنگ شده و دکلره شده توصیه می‌شود.
اگر به طور پیوسته از اتو مو یا سشوار برای صاف کردن موهای خود به کار می برید بهتر است استفاده از ماسک مو را به هفته ای دو بار افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: ماسک مو با سس مایونز؛ 

چند وقت یک بار از ماسک مو استفاده کنیم؟

در فصل های مختلف برای بیشتر جنس های مو می توان از ماسک به صورت هفته ای یکبار استفاده کرد، ولی اگر به طور پیوسته از اتو مو یا سشوار برای صاف کردن موهای خود به کار می برید بهتر است استفاده از ماسک مو را به هفته ای دو بار افزایش دهید. دقت کنید که برای درمان موهای آسیب دیده حداقل باید به مدت ۶ ماه و هفته ای یک بار یا دو بار از ماسک مو استفاده کنید و نباید به سرعت استفاده از ماسک مو را قطع کنید.

کلام آخر اینکه اگر به دنبال روشی ساده و ارزان برای مراقبت از موهای خود هستید و نمی‌خواهید وقت و هزینه خود را در سالن‌های آرایشی هدر دهید، خرید یک ماسک مو عالی برای موهایتان را در اولویت قرار دهید. با افزودن ماسک مو به روتین روزانه مراقبت از مو، در کمتر از ۱۰ دقیقه از داشتن موهایی نرم و براق لذت ببرید.

شما چه تجربه‌ای در خصوص استفاده از ماسک مو دارید؟ آیا استفاده از آن‌ها نتیجه‌بخش بوده است؟ خوشحال می‌شویم تجربه‌تان را همین‌جا با ما و دیگران در میان بگذارید.

منابع: + + +

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک نرم‌کننده فوق‌العاده قدرتمند است که تقریباً همانند نرم‌کننده‌های معمولی کار می‌کند اما با مزایای بیشتر! آنچه آن‌ها را از نرم‌کننده‌های معمولی متفاوت می‌سازد ترکیبات آن است که معمولاً غلظت بیشتری دارد و می‌تواند برای مدت‌زمان بیشتر از ۲۰ دقیقه تا چند ساعت، روی مو باقی بماند.

چرا روغن نارگیل برای مو مناسب است؟

روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی کم می‌تواند برای نرم‌کنندگی عمیق به ساقه مو نفوذ کند. روغن نارگیل همچنین می‌تواند به کاهش خشکی و وز شدن مو کمک کند. تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند جلوی از دست رفتن پروتئین مو را بگیرد.

مزایای ماسک مو چیست؟

ماسک‌های مو بهترین گزینه برای روتین مراقبت از مو در خانه هستند که می‌توانند در داشتن موهایی زیبا به شما کمک کنند. ماسک مو می‌تواند به مرطوب‌سازی و تغذیه مو کمک کند و برای درمان موهای خشک، آسیب‌دیده یا وز بسیار مفید است. برخی از ماسک­ها حتی می­توانند سلامت پوست سر را بهبود بخشند و باعث تقویت بافت مو شوند.

۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی