جوانسازی پوست با عسل؛
۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

جوانسازی پوست با عسل؛ ۶ روش استفاده از عسل برای التیام و آرامش صورت

به این مطلب امتیاز دهید

پوست بزرگترین و وسیع‌ترین عضو بدن انسان است و عملکردهایی گوناگون مثل تنظیم گرمای بدن، مراقبت در برابر فشارهای بیرونی،‌اند‌ام ترشحی و حس لامسه و نیز محافظت از بدن در برابر عوامل بیگانه و میکروب‌های مولد بیماری دارد. پوست از مهم‌ترین شاخص‌های زیبایی است که دیگران آن را می‌بینند و درباره آن قضاوت می‌کنند. بنابراین مراقبت از آن مهم است.

جوانسازی پوست با عسل

در اینجا سعی شده تا حد امکان خیلی ساده و خلاصه به نکات اصلی و کلیدی مراقبت از پوست صورت، نگه داری و حفظ شادابی و جوانی آن پرداخته شود. تمرکز این نوشتار بر استفاده از مواد طبیعی و مغذی و حتی‌الامکان در دسترس است؛ بدون اینکه عوارض جانبی و هزینه‌های اضافی و زیادی بر شما تحمیل کند.

نکاتی که یادآوری می‌کنیم برای هرخانمی می‌تواند جذاب و ماندگار باشد. امیدواریم با مطالعه این مطلب سلامت و طراوت در زندگیتان جریان یابد و شادابی و جوانی را برایتان به ارمغان آورد تا هر روز صبح که جلوی آینه می‌ایستید از چهره شادابتان انرژی گرفته و لذت ببرید و با روحیه‌ای بالا روز زیبای خود را آغاز کنید.

قبل از هر چیز یادتان باشد که برای جلوگیری از چروک صورت باید آسودگی روانی داشته باشید. تا جایی که می‌توانید لبخند بزنید و از اخم کردن بپرهیزید. در هنگام خندیدن فقط شش عضله صورت منقبض می‌شود در صورتی که در هنگام اخم کردن سیزده عضله منقبض می‌شود.

به صورت خودتان ورزش دهید. دهان خود را تا جایی که ممکن است باز کنید؛ همانند هنگام فریاد زدن. به طوری که عضلات صورتتان احساس کشیدگی پیدا کند. بعد دهان را ببندید. این عمل را ۱۰ بار تکرار کنید. هنگام باز کردن دهان، نفس عمیق بکشید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست
به پوستت جون تازه بده

راه درستِ مالیدن کرم‌ها و محلول ها:

همواره باید دست خود را از پایین به بالا و از وسط به طرفین حرکت دهید؛ به این ترتیب از شل شدن عضلات و پوست صورت و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌شود. کرم مغذی باید به جاهایی که پوست چروک خورده مالیده شود.

  1. از وسط پیشانی به طرف شقیقه
  2. شقیقه‌ها به طرف داخل گوشه‌های چشم
  3. از وسط لب فوقانی به طرف وسط گونه ها
  4. از وسط چانه به طرف گونه ها
پوست بزرگترین و وسیع‌ترین عضو بدن انسان است

راه‌های مختلف جوانسازی پوست با عسل

استعمال عسل بعد از بخور

-وقتی که کتری در حال جوش است صورت خود را با فاصله کافی در مقابل آن بگیرید تا بخار گرم به پوست صورت شما برسد و آن را گرم و مرطوب نماید و باعث باز شدن منافذ پوستی گردد. آنگاه صورت خود را به نرمی با حوله خشک کنید و یک لایه نازک عسل روی صورت بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. در این فاصله می‌توانید یک فنجان چای بنوشید و آسودگی روانی کافی داشته باشید. سپس با آب و صابون کافی صورت خود را بشویید.

شربت عسل و لیمو

آب لیموترش را در یک لیوان بریزید و یک قاشق چایخوری عسل را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید. مابقی لیوان را از آب داغ پر کنید و پس از سرد شدن بنوشید و این نوشابه را هر روز به مدت یک ماه، روزی یک لیوان، تکرار کنید. خواهید دید که پوستتان بسیار لطیف و پر خون می‌شود.

موم عسل از بین برنده چین و چروک صورت

یک لایه از موم عسل را به عنوان ماسک زیبایی بر روی صورت کشیده و ۱۵ دقیقه زمان بدهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

رنگ چهره بسیار زیبا خواهد شد و برای پوست‌های حساس بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: ۱۶ راه جلوگیری از پیری صورت

ماسک عسل و روغن بادام، ترمیم کننده منافذ پوست

۲ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن بادام را به مدت ۳ دقیقه روی صورت ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت استراحت با آب گرم بشویید و مرطوب کننده استفاده کنید. این ماسک سلول‌های مرده و ناپاک را از صورت دور می‌کند و برای پوست‌های جوش دار، خشک و خشن مناسب است.

کرم شب عسل

چهار قاشق غذاخوری شیر؛ ده قاشق غذاخوری خامه؛ یک عدد تخم مرغ؛ چهار قطره تنتور بنزوئن و یک قاشق مرباخوری عسل را آماده کنید. شیر و عسل را حرارت دهید تا روان و ملایم شود. زمانی که عسل حل شد از حرارت برداشته خامه و زرده تخم مرغ و تنتور بنزوئن را به آن افزوده و مدت ۳ دقیقه به شدت به هم بزنید بعد در ظرف در پوش دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

این کرم از کرم‌های بسیار با ارزش است و می‌توانید هر روز استفاده کنید. خامه و عسل در ابتدا قدری چسبناک است که به زودی محو می‌شود. رنگ چهره بسیار زیبا خواهد شد و برای پوست‌های حساس بسیار خوب است.

پیش از پوشاندن ماسک‌های مختلف عسل روی صورت باید آن را به خوبی شست و شو دهید

ماسک عسل و زرده تخم مرغ، از بین برنده جوش‌های سر سیاه

در ادامه مرور روش‌های جوانسازی پوست با عسل به ماسک عسل و زرده تخم مرغ می‌رسیم، ۲ قاشق غذاخوری عسل؛ ۱ عدد زرده تخم مرغ. عسل را با حرارت بخار گرم کرده تا روان شود بعد زرده تخم مرغ را اضافه کرده، هم بزنید تا یکدست شود و روی صورت ماسک کنید و مراقب زیر چشمان باشید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

پیش از پوشاندن ماسک‌های مختلف عسل روی صورت باید آن را به خوبی شست و شو دهید تا منافذ پوست باز شود. می‌توانید از فیس براش کمک بگیرید.

فیس براش وسیله‌ای کوچک و دستی اما بسیار پرکاربرد است. با کم این وسیله بدون اینکه به دستتان زحمت بدهید نتیجه‌ای بسیار بهتر خواهید گرفت چون عملکرد نرم و ملایم فیس براش بسیار ستودنی است. با این وسیله می‌توانید عضلات صورت را به خوبی ریلکس کنید.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست زیر چشم

فیس براش با انواع براش‌های کاربردی به سادگی پوست صورت را پاکیزه می‌کند، گرد و غبار و کثیفی را از روی آن می‌زداید، با حرکت خود روی پوست به نوعی آن را به بهترین شکل ماساژ می‌دهد و باعث شفافیت، جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت و نهایتا زیبایی آن می‌شود. در ضمن در پخش کردن مواد آرایشی روی پوست صورت شما به بهترین شکل هم کارآیی دارد.

برای جلوگیری از چروک صورت چیکار کنیم؟

برای جلوگیری از چروک صورت باید آسودگی روانی داشته باشید. تا جایی که می‌توانید لبخند بزنید و از اخم کردن بپرهیزید. در هنگام خندیدن فقط شش عضله صورت منقبض می‌شود در صورتی که در هنگام اخم کردن سیزده عضله منقبض می‌شود.

فواید فیس براش برای پوست چیست؟

فیس براش با انواع براش‌های کاربردی به سادگی پوست صورت را پاکیزه می‌کند، گرد و غبار و کثیفی را از روی آن می‌زداید، با حرکت خود روی پوست به نوعی آن را به بهترین شکل ماساژ می‌دهد و باعث شفافیت، جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت و نهایتا زیبایی آن می‌شود. در ضمن در پخش کردن مواد آرایشی روی پوست صورت شما به بهترین شکل هم کارآیی دارد.

جوانسازی پوست با عسل چگونه است؟

وقتی که کتری در حال جوش است صورت خود را با فاصله کافی در مقابل آن بگیرید تا بخار گرم به پوست صورت شما برسد و آن را گرم و مرطوب نماید و باعث باز شدن منافذ پوستی گردد. آنگاه صورت خود را به نرمی با حوله خشک کنید و یک لایه نازک عسل روی صورت بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. در این فاصله می‌توانید یک فنجان چای بنوشید و آسودگی روانی کافی داشته باشید. سپس با آب و صابون کافی صورت خود را بشویید.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی