جوانسازی و آبرسانی به پوست زیر چشم
۱۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آبرسانی به پوست زیر چشم؛ همه راه‌های جوانسازی پوست زیر چشم!

به این مطلب امتیاز دهید

پیری بخشی از روند زندگی است. همانطور که سطح کلاژن شروع به کاهش می‌کند سفت شدن و چاق شدن پوست نیز کم می‌شود. چشم‌ها اغلب اولین ناحیه هستند که به دلیل پوست ظریف‌شان علائم چین و چروک را نشان می‌دهند. در حالی که بسیاری از پزشکان ممکن است بلافاصله داروهای تزریقی را توصیه کنند می‌توان بر روش‌های دیگر تمرکز کرد. چشم‌ها دریچه‌ای به روح و انتقال دهنده احساسات ما هستند. آن‌ها ما را منحصربه‌فرد می‌کنند اما وقتی کسل و خسته هستیم راه حل چیست؟ جوانسازی و آبرسانی به پوست زیر چشم می‌تواند به ما ظاهری زیبا و دلنشین بدهد. اگر به دنبال راهی سالم برای جوانسازی دور چشم خود هستید، با ما همراه باشيد.

جوانسازی آبرسانی به پوست زیر چشم

ناحیه زیر چشم بسیار نازک و به راحتی مستعد نشان دادن علائم پیری سریع‌تر از سایر قسمت‌های صورت است. برای بهبود طولانی مدت پوست زیر چشم سعی کنید از یک روال مراقبت از پوست استفاده کنید که حاوی کرم دور چشم با ویتامین آ باشد تا بیشترین بهبود را در خطوط ریز و چین و چروک زیر چشم مشاهده کنید.

ناحیه زیر چشم بسیار نازک و به راحتی مستعد نشان دادن علائم پیری سریع‌تر از سایر قسمت‌های صورت است

اما اگر شب سختی داشتید ماسک‌های زیر چشم می‌توانند وسیله‌ای برای از بین بردن پف کردگی و آبرسانی به پوست زیر چشم باشند. پزشکان و متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند برای خرید ماسک‌های زیر چشم حتماً به مواد تشکیل دهنده که روی آن نوشته شده دقت کنید. این محصولات دارای عناصر کلیدی هستند که در ذیل بهترین‌ها خدمت شما ارائه می‌شوند:

  • رتینول یا ویتامین آ
  • کوآنزیم A 
  • کره شی و اسکوالن
  • عصاره بابونه
  • اسید هیالورونیک
  • روغن دانه کنف
  • ویتامین e
  • خیار
  • کافئین
  • دی پالمیتات کوجیک
  • اسطوخودوس
  • عصاره برگ آلوئه‌ورا

همچنین پیشنهاد می‌شود از محصولاتی با رایحه اضافه خودداری شود که می‌تواند شامل عطر‌های مصنوعی و عصاره گیاهان معطر باشد. زیرا هر نوع عطر در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند منجر به حساسیت پوست و ایجاد حساسیت به نور و یا آلرژی شود.

قبل از استفاده از ماسک‌های زیر چشم که برای آبرسانی به پوست زیر چشم استفاده می‌شود دستورالعمل را به دقت بخوانید. پوست حتماً باید تمیز و خشک باشد و بسته به نوع دستورالعمل  ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. زمانی که ماسک را از روی پوست زیر چشم جدا می‌کنید سرم اضافی را به آرامی وارد پوست کرده و از تماس مستقیم با چشم خودداری کنید.

پوست اطراف چشم بدون مراقبت مناسب و آبرسانی به پوست زیر چشم می‌تواند خشک شود

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از کرم آبرسان پوست

به پوستت جون تازه بده

آبرسانی به پوست دور چشم با روش‌های طبیعی

پوست اطراف چشم بدون مراقبت مناسب و آبرسانی به پوست زیر چشم می‌تواند خشک شود. عوامل متعددی می‌تواند عامل خشکی پوست اطراف چشم باشد.

  • شرایط آب و هوایی
  • رطوبت کم آب و هوای خشک به ویژه در زمان تغییرات فصلی
  • استفاده بیش از حد از آب گرم
  • سالخوردگی
  • پاک نکردن آرایش
  • مالش زیاد
  • مواد شیمیایی شدید موجود در صابون‌ها و محصولات مراقبت از پوست

با این حال  می‌توان با درمان‌های خانگی، آبرسانی به پوست زیر چشم را انجام داد.

ژل آلوئه ورا براي آبرسانی به پوست زیر چشم

آلوئه‌ورا پوست شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند. از چین و چروک جلوگیری كرده و به ویژه برای درمان پوست خشک اطراف چشم مفید است. 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه را به آرامی اطراف چشم خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند و روز بعد آن را بشویید.هر شب این کار را تکرار کنید.

آلوئه‌ورا پوست شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند.

روغن بادام

روغن بادام یک نرم کننده عالی براي آبرسانی پوست زیر چشم است که می‌تواند پوست خشک را التیام بخشد. روغن بادام را به آرامی روی پوست اطراف چشم خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.این درمان را هر شب تکرار کنید.

روغن ویتامین E براي آبرسانی به پوست زیر چشم

ویتامین E یک آنتی اکسیدان عالی است. اثرات ضد پیری دارد و سیاهی دور چشم را نیز کاهش می‌دهد. همچنین آبرسانی به پوست زیر چشم را افزایش می‌دهد.

2 عدد کپسول ویتامین E را با احتیاط باز و روغن آن را خارج کنید. روغن را دور چشمان خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند. هر شب این کار را تکرار کنید.

گلیسیرین

گلیسیرین پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و آبرسانی به پوست زیر چشم را انجام می‌دهد و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. مقداری گلیسیرین روی پدهای پنبه‌ای بمالید. پد‌ها را روی چشمان خود قرار دهید و بگذارید 5 دقیقه روی آن‌ها بماند و سپس بردارید. گلیسیرین را یک شب روی پوست خود بگذارید. صبح روز بعد آن را بشویید. هر شب این کار را تکرار کنید.

چای سبز کیسه‌ای

چای سبز، جوان کننده پوست است. اگرچه هیچ مدرکی برای اثبات اثربخشی چای سبز در کاهش خشکی دور چشم وجود ندارد، اما استفاده از چای سبز کیسه‌ای روی پوست می‌تواند آب رسانی به پوست زیر چشم را انجام دهد.

دو کیسه چای را برای چند دقیقه در آب داغ قرار دهید. آن‌ها را بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. سپس آن‌ها را روی پلک‌های خود قرار دهید. چای کیسه‌ای را برای 15-20 دقیقه (یا بیشتر) بگذارید. آنها را بردارید و روی چشمان خود آب خنک بپاشید. بهترین زمان ترجیحا قبل از رفتن به رختخواب است.

عسل برای آبرسانی به پوست زیر چشم

عسل، یک آبرسان فوق‌العاده و نرم کننده و مرطوب کننده عالی است که با جلوگیری از از دست دادن آب و مرطوب نگه داشتن آن، آبرسانی به پوست زیر چشم را انجام می‌دهد و پوست شما را سالم نگه می‌دارد.

یک لایه بسیار نازک عسل را روی پوست اطراف چشم خود بمالید. بگذارید 15-20 دقیقه بماند. آن را با آب ولرم بشویید. این روتین را هر شب تکرار کنید.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

خیار برای آبرسانی به پوست زیر چشم

خیار بر روی پوست اثر خنک کنندگی دارد. هنگامی که در ناحیه چشم استفاده می‌شود، سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد و باعث آبرسانی به پوست زیر چشم می‌شود.

آب خیار را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. پدهای پنبه را با آب آن خیس کنید و آن‌ها را روی چشمان خود قرار دهید. بگذارید 15-20 دقیقه روی آنها بماند. پدهای پنبه را بردارید و چشم‌ها را با آب سرد بشویید. این درمان را هر شب تکرار کنید.

شیر

شیر بر روی پوست شما اثر خنک کنندگی دارد. پوست شما را تغذیه و هیدراته نگه می‌دارد و باعث آبرسانی به پوست زیر چشم می‌شود. 

2 عدد پد پنبه‌ای را به شیر خام آغشته کرده و روی چشمان خود قرار دهید. بگذارید 20 دقیقه روی آنها بماند. پدها را بردارید و چشمان خود را با آب سرد بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

روغن زیتون برای آبرسانی به پوست زیر چشم

استفاده موضعی از روغن زیتون اثر ضد التهابی روی پوست دارد. چند قطره روغن زیتون را به آرامی روی ناحیه اطراف چشم ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند و صبح روز بعد آن را با آب خنک بشویید. هر شب این کار را تکرار کنید.

ماست

ماست پوست شما را روشن می‌کند و میزان رطوبت آن را بهبود می‌بخشد. 1 قاشق غذاخوری ماست ساده یا کشک را دور چشمتان بمالید. مواظب باشید در چشمانتان نرود. بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

خامه شیر

این روش یک درمان خانگی محبوب است که با مرطوب کنندگی و حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست زیر چشم باعث شادابی پوست است و به پوست احساس نرمی و لطافت می‌بخشد.

1 قاشق چای‌خوری خامه شیر را به آرامی روی پوست اطراف چشم خود ماساژ دهید. بگذارید 15-20 دقیقه بماند. برای پاک کردن آن از دستمال نرم استفاده کنید. این روال را یک بار در روز تکرار کنید.

گلاب برای آبرسانی به پوست زیر چشم

گلاب پوست شما را جوان می‌کند. اثر ضد التهابی بر روی پوست دارد و به کاهش قرمزی، پف‌کردگی و التهاب کمک می‌کند. ممکن است از خشکی جلوگیری نکند، اما یک آبرسان خوب برای پوست زیر چشم است و می‌تواند به حفظ آرامش و شادابی پوست کمک کند.

2 عدد پد پنبه‌ای را در گلاب خیس کنید. آن‌ها را روی چشمان خود قرار دهید. بگذارید 15-20 دقیقه روی آن‌ها بماند و استراحت کنید. پدها را بردارید و هر شب قبل از خواب همین کار را تکرار کنید.

انواع کرم آبرسان برای آبرسانی به پوست زیر چشم

کرم‌های دور چشم، محصولات آرایشی بهداشتی هستند که به طور خاص برای استفاده در پوست ظریف دور چشم فرموله شده‌اند. کرم‌های دورچشم می‌توانند به آبرسانی پوست زیر چشم و روشن شدن آن کمک کرده و آن را بهبود بخشند. بهترین نکته برای استفاده از کرم دور چشم این است که همیشه باید ملایم باشند. به یاد داشته باشید پوست زیر چشم، ظریف‌ترین بخش پوست صورت شماست.

کرم‌های دورچشم می‌توانند پوست را سفت و آبرسانی و در عین حال مشکلات رایج پوست را درمان کنند. کرم دور چشم را می‌توان در ساعات مختلف روز استفاده کرد. با این حال برای زمان‌های مختلف به کرم دور چشم متفاوت نیاز خواهید داشت.

  • در هنگام صبح از یک فرمول سبک استفاده کنید تا در زیر آرایش احساس راحتی بیشتری کنید.
  • در هنگام بعد از ظهر برای کاهش خطر چین و چروک به دنبال محصولی با SPF باشید.
  • هنگامی که کرم دور چشم را در عصر استفاده می‌کنید، از یک کرم مناسب با مواد آبرسان به پوست زیر چشم و بدون SPF استفاده کنید.

در هنگام خرید محصولات موارد بالا را در نظر داشته باشید و همچنین در زمان خرید کرم دور چشم به مواد تشکیل دهنده روی آن دقت کنید تا حتما از مواد زیر در فرمول آنها موجود باشد:

  • کوآنزیم CoQ10: از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند و خطر چین و چروک را کاهش می‌دهد.
  • پپتیدها
  • سرامیدها: استحکام و رطوبت پوست را بهبود می‌بخشند و باعث آبرسانی به پوست زیر چشم می‌شوند.
  • نیاسینامید: این آنتی اکسیدان اثر روشن کنندگی و آبرسانی دارد.
  • اسید هیالورونیک: آب را جذب کرده و پوست زیر چشم را مرطوب می‌کند و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.
  • آلفا هیدروکسی اسیدها
  • ویتامین c
  • ویتامین e
  • کافئین
  • رتینوئیدها
  • اسید فولیک
  • بابونه
  • گلیسیرین

پوست خود را بشناسید و بر اساس خشک و یا چرب بودن، کرم دور چشم خود را انتخاب کنید. هنگام استفاده از کرم دور چشم  از نزدیک شدن بیش از حد آن به چشم خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تحریک و ناراحتی چشم شود. مقداری به اندازه نخود را با انگشت خود به پوست زیر چشم زده و بر روی پوست خود ضربه بزنید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

از ماساژ دور چشم استفاده کنید

استرس، کمبود خواب و خیره شدن بیش از حد و طولانی به صفحه کامپیوتر باعث خستگی چشم و ایجاد حلقه‌های سیاه در زیر چشم می‌شود. یک ماساژ ۳۰ ثانیه چشم بهترین راه برای تقویت چشم‌های خسته است. با استفاده از حرکات ضربه‌ای ملایم با انگشت اشاره و میانی خود (بدون کشیدن) به صورت دایره دور چشمان خود ضربه بزنید. ضربه زدن باعث گردش جریان خون در ناحیه می‌شود.

در امتداد ابروهای خود به سمت بیرون بروید، سپس در امتداد بالای استخوان گونه به سمت داخل به سمت پل بینی خود بروید. دور چشمان خود را سه بار دور بزنید.

سپس با انگشتان وسط خود، در نقاط فشار درست زیر استخوان ابرو در دو طرف بینی، جایی که ابروهای شما شروع می‌شود، محکم به سمت بالا فشار دهید. سپس محکم به سمت داخل به سمت بینی خود، بالای پل، در کنار مجرای اشک فشار دهید. شقیقه‌های خود را با انگشت اشاره و وسط ماساژ دهید.

نکته جالب در مورد این ماساژ ضربه‌ای این است که می‌توانید آن را در هر زمانی از روز بدون به هم ریختن آرایش خود انجام دهید. برای یک تجربه آرامش بخش بیشتر، این کار را با مقداری کرم دور چشم انجام دهید تا آبرسانی به پوست زیر چشم نیز همراه با ماساژ انجام شود.

از لایه بردار‌های ساینده روی پلک‌ها و اطراف چشم خودداری کنید.

برای آبرسانی به پوست زیر چشم، پوست اطراف چشم را مرطوب کنید

آبرسانی به پوست زیر چشم و مرطوب کردن آن، یکی از مراحلی است که دست کم گرفته شده است. پوست را به صورت انگور تصور کنید، هنگامی که آب از دست می‌دهد  شروع به جمع شدن می‌کند و چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند.

خشکی پوست اطراف چشم می‌تواند باعث علائمی مانند سرخی، پوسته پوسته شدن، خارش، درد، سوزش و التهاب باشد و از آنجا که ناحیه زیر چشم و پلک نازک ترین و ظریف ترین قسمت پوست است این علائم آشکار تر خواهد بود.علل خشکی پوست می‌تواند:

  • استفاده از آب داغ برای پاکسازی پوست
  • شنا کردن مکرر در استخرهایی که سطوح بالای کلر دارند
  • استفاده از لوازم آرایشی که اغلب حاوی موادی مانند الکل است
  • روتین ضعیف مراقبت از پوست
  • و بی‌توجهی به آبرسانی به پوست زیر چشم

باشند. همچنین آب و هوای سرد به معنای رطوبت کمتر در هوا یکی دیگر از علل خشکی پوست است. محصولات مرطوب کننده، موثرترین راه حل برای آبرسانی به پوست زیر چشم می‌باشد.

هنگام انتخاب یک محصول دقت کنید که به طور خاص برای چشم طراحی شده باشد. برخی از رایج‌ترین مرطوب کننده‌ها عبارتند از روغن‌ها به ویژه روغن جوجوبا، کره شی، اسید هیالورونیک، آلوورا، عسل و روغن نارگیل که می‌توان به عنوان مرطوب کننده در ناحیه دور چشم استفاده کرد. این مواد طبیعی موضعی ساده می‌توانند آبرسانی به پوست زیر چشم را انجام دهند.

درمان‌های حرفه‌ای توسط متخصصین پوست انجام می‌شود. آن‌ها باید تشخیص دهند که خشکی پوست اطراف چشم شما یک بیماری پوستی است و یا ناشی از عوامل محیطی و یا مراقبت نادرست از پوست است و بر حسب تشخیص درمان مناسب را انجام دهند. بنابراین برای مراقبت از پوست، یک روال خوب مراقبت از پوست را دنبال کنید. پیروی چند مرحله اساسی می‌تواند به جلوگیری از خشکی پوست، لکه‌های تیره و علائم پیری زودرس کمک کند.

از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. آرایش چشم را پاک کنید و صورت و ناحیه چشم خود را با استفاده از پاک کننده صورت ملایم، ضد حساسیت و بدون عطر بشویید. از مالیدن بیش از حد اطراف چشم خودداری کنید

از لایه بردار‌های ساینده روی پلک‌ها و اطراف چشم خودداری کنید. اگرچه این لایه بردار‌ها برای بدن و صورت عالی هستند اما برای ناحیه ظریف اطراف چشم نامناسب می‌باشند. در عوض پلک‌های خود را با یک پنبه یا پد با استفاده از لایه بردار طراحی شده مخصوص دور چشم پاک کنید. بعد از لایه برداری برای آبرسانی به پوست زیر چشم، چند قطره مرطوب کننده را روی پوست اطراف چشم بمالید.

برای حمام کردن خود را تغییر دهید. دوش گرفتن و گذراندن وقت در وان حمام می‌تواند آبرسانی به پوست زیر چشم را کاهش دهد، به خصوص اگر بیش از حد انجام شود. از آب داغ استفاده نکنید. دوش گرفتن را به ۱۰ دقیقه محدود کنید. با در بسته دوش بگیرید تا رطوبت در محیط باشد.

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل فواید بیشماری برای سلامتی جسم و ظاهر شما دارد. رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان از جمله سبزیجات، میوه‌های رنگارنگ و آجیل را هدف قرار دهید. از غذاهای فرآوری شده مانند چیپس‌ها، نوشیدنی‌ها و مواد دارای کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند کیک و کلوچه خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست با خیار

منبع +++

قبل از استفاده از ماسک‌های زیر چشم باید چه کرد؟

قبل از استفاده از ماسک‌های زیر چشم که برای آبرسانی به پوست زیر چشم استفاده می‌شود دستورالعمل را به دقت بخوانید. پوست حتماً باید تمیز و خشک باشد و بسته به نوع دستورالعمل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. زمانی که ماسک را از روی پوست زیر چشم جدا می‌کنید سرم اضافی را به آرامی وارد پوست کرده و از تماس مستقیم با چشم خودداری کنید.

آیا ژل آلوئه ورا براي آبرسانی به پوست زیر چشم مناسب است؟

آلوئه‌ورا پوست شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند. از چین و چروک جلوگیری كرده و به ویژه برای درمان پوست خشک اطراف چشم مفید است. 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه را به آرامی اطراف چشم خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند و روز بعد آن را بشویید.هر شب این کار را تکرار کنید.

علت ایجاد حلقه های دور چشم چیست و باید چه کرد؟

استرس، کمبود خواب و خیره شدن بیش از حد و طولانی به صفحه کامپیوتر باعث خستگی چشم و ایجاد حلقه‌های سیاه در زیر چشم می‌شود. یک ماساژ ۳۰ ثانیه چشم بهترین راه برای تقویت چشم‌های خسته است. با استفاده از حرکات ضربه‌ای ملایم با انگشت اشاره و میانی خود (بدون کشیدن) به صورت دایره دور چشمان خود ضربه بزنید. ضربه زدن باعث گردش جریان خون در ناحیه می‌شود.

۱۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی