اصلاح صورت آقایان
۲۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

اصلاح صورت آقایان؛ همه چیز راجع به روش صحیح اصلاح صورت

به این مطلب امتیاز دهید

حذف موهای زائد با ژیلت ساده ‎ترین و سریع‎ترین روش‎ است. اما متأسفانه می‎تواند باعث قرمزی و تحریک شود. آکنه‌ها و برآمدگی‌های ناشی از تیغ، هر دو شبیه به هم بوده و به آسانی با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. با این حال، با داشتن دقت کافی می‌توان این دو را از هم تمایز داد. ما راه حل‌های طبیعی برای جلوگیری از تحریک پوست پس از شیو کردن را برای شما آماده کرده‌ایم؛ در ادامه با هر آنچه باید راجع به اصلاح صورت آقایان بدانید با کیوت مگ همراه باشید.

علت جوش بعد از اصلاح چیست؟

افرادی که پوست حساسی دارند، بعد از هر بار اصلاح ممکن است دچار جوش‌های پوستی شوند. در واقع جوش بعد از اصلاح به دلیل ضرباتی است که در حین اصلاح به پوست صورت وارد می‌شود.

در صورتی که افراد برای اصلاح صورت خود از روش اپیلاسیون استفاده کنند، در دفعات اول جوش‌های زیادی روی صورت مشاهده خواهند کرد. این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که موها با شدت و سرعت زیادی از جای خود بیرون کشیده می‌شوند. در نتیجه التهاب پوستی افزایش پیدا می‌کند و جوش‌ها بیرون می‌آیند.

قبل از آنکه کار اصلاح را شروع کنید، صورت خود را با یک شوینده‌ی صورت ملایم بشویید

درست است که التهاب یکی از عوامل اصلی در به وجود آمدن جوش‌های صورت است، ولی در پوست افراد میکروب‌هایی نیز وجود دارد که با تحریک‌ آن‌ها در اثر اصلاح، صورت را دچار التهاب و جوش‌های پوستی می‌کنند.ممکن است فکر کنید که این میکروب‌ها فقط در افرادی وجود داشته باشند که پوست آن‌ها حساس است. این تفکر کاملا اشتباه است و این میکروب‌ها در پوست همه افراد زندگی می‌کنند. به همین دلیل همه آقایان و بانوان باید برای اصلاح صورت خود اقدامات لازم برای جلوگیری و درمان جوش صورت را انجام دهند.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت
به پوستت جون تازه بده

راهکارهای لازم برای جلوگیری و درمان جوش بعد اصلاح صورت آقایان

چگونه می‌توان برآمدگی‌های ناشی از تیغ را برطرف کرد؟

برای رهایی از این برآمدگی‌ها باید تیغ‌های اصلاح خود را به طور متداول عوض کرد. باکتری‌ها بر روی تیغ‌های چند بار مصرف تجمع کرده و می‌توانند با ورود به پوست سبب التهاب و تحریکی پذیری آن شوند. در اصلاح صورت آقایان جهت کسب بهترین نتایج بهتر است پس از هر ۱۰ بار اصلاح تیغ خود را عوض کرد.

 قبل از اصلاح، صورت خود را با یک شوینده بشویید

آقایان محترم قبل از آنکه کار اصلاح را شروع کنید، صورت خود را با یک شوینده‌ی صورت ملایم بشویید. آب مو‌های ریش را نرم و زدن آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، مالش دادن پوست با یک شوینده‌ی ملایم به بیرون آمدن مو‌های زیر پوستی کمک می‌کند و به این ترتیب کار اصلاح راحت‌تر می‌شود.

همچنین استفاده از شوینده‌ی صورت هر گونه آلودگی و سلول مرده را از بین می‌برد و به این ترتیب تیغ روی پوست راحت‌تر حرکت می‌کند. با این حال، برای شستن صورت خود از آب خیلی داغ استفاده نکنید، چون این کار ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، در نتیجه، کار اصلاح سخت‌تر و پوست مستعد جوش شود.

شستشوی صورت با آب سرد پس از اصلاح

شستن صورت با آب گرم پس از اصلاح صورت آقایان، احتمال بروز تحریک پوستی و قرمزی را بیشتر می‌کند. استفاده از آب سرد یا ولرم منافذ پوستی را بسته و آن‌ها را تمیز نگه می‌دارد.

شستشوی روزانه با این دستگاه باعث پاکسازی منافذ پوست از چربی‌های اضافه و آلودگی‌های روزمره شده که کاهش جوش‌های پوستی را به دنبال دارد.

در مورد گردن روش دیگری را در پیش بگیرید

مردانی که از مشکل سوزش جای تیغ بعد از اصلاح رنج می‌برند، ممکن است این مشکل را بیشتر از هر جای دیگری در قسمت گردن داشته باشند. علت این مسأله آن است که پوست گردن شکل بسیار متفاوتی با پوست صورت دارد. در مقایسه با پوست گونه، پوست گردن سطح متفاوتی دارد و بخش‌هایی از آن برآمدگی‌هایی دارد که ریسک بیشتری برای صدمه دیدن بر اثر تیغ دارند.

به علاوه، مو‌های قسمت گردن معمولاً با زاویه‌ی کمتری از پوست بیرون می‌زنند و بسیاری از مردان در قسمت گردن با مشکل مو‌های زیرپوستی مواجه هستند. برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات پوستی روی گردن، در همان مرحله‌ی اول که برای آماده سازی پوست قبل از اصلاح انجام می‌شود، پوست گردن را با حرکات مدور مالش دهید تا به بیرون آمدن مو‌های زیرپوستی کمک شود.

بیشتر بخوانید: رفع خارش ریش صورت آقایان

آب رسانی به پوست

پس از اصلاح صورت آقایان نباید از آب رسانی به صورت غافل شد. آب رسانی مناسب سبب نرمی و صافی پوست شده و به حفظ سد طبیعی رطوبت پوست کمک می‌کند. مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب‌های بدون روغن بهترین انتخاب برای استفاده پس از اصلاح هستند.

استفاده از فوم را فراموش نکنید

فوم‌های اصلاح یک نوع ژلی هم دارند که البته تفاوتی ندارد از کدام آن‌ها استفاده کنید، مهم آن است که پوست خود را نرم و روان کنید. مقداری فوم یا ژل اصلاح به پوست خود بمالید. با این کار یک لایه‌ی محافظ روی پوست خود به وجود می‌آورید و حرکت تیغ را نرم‌تر و راحت‌تر می‌کنید.

علاوه بر این، فوم‌ها یا ژل‌های اصلاح، پوست و مو‌ها را مرطوب نگه می‌دانند، مسأله‌ای که کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید قسمت بیشتری از مو‌ها را بزنید و نرمی پوست خود را حفظ کنید.ضمن آنکه استفاده از این مواد کمک می‌کند راحت‌تر متوجه شوید کدام قسمت‌ها را تیغ زده اید. اگر به‌اند ازه‌ی کافی از فوم یا ژل استفاده نکنید، ممکن است فراموش کنید کدام قسمت‌ها را اصلاح کرده اید، در نتیجه یک قسمت را چندین و چند بار تیغ بکشید، مسأله‌ای که احتمال بروز مشکل سوزش جای تیغ را بیشتر می‌کند.

ژیلت را خیلی فشار ندهید و اجازه دهید تیغ کار خودش را انجام دهد

ژیلت را با فشار کم روی پوست خود حرکت دهید و بیش از حد به آن فشار وارد نکنید. تولید کنندگان، تیغ‌های اصلاح صورت آقایان را با دقت نانومتری طراحی کرده‌اند، به همین دلیل تیغ‌ها هر کاری که از دستشان برمی آید را برایتان انجام می‌دهند و نیازی نیست فشار زیادی به پوست‌تان وارد کنید.

تیغ‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مردانی که فشار کمی به ژیلت وارد می‌کنند هم مناسب هستند.

ژیلت را با فشار کم روی پوست خود حرکت دهید و بیش از حد به آن فشار وارد نکنید

هرگز ژیلت خود را روی روشویی نزنید یا آن را به حوله نکشید

یکی از کار‌های رایجی که بعد از تمام شدن اصلاح صورت آقایان انجام می‌دهند این است که چند باری با ژیلت خود به روشویی ضربه می‌زنند یا آن را به حوله می‌کشند، تا مو‌ها را از تیغ جدا کنند.

اما این کار بسیار اشتباه است.این حرکت می‌تواند به طراحی دقیق تیغ صدمه بزند و تیز‌ترین تیغ‌ها را کُند کنَد.علاوه بر این، اگر دیر به دیر تیغ ژیلت‌تان را عوض کنید، این مسأله ریسک خراش برداشتن و تحریک شدن پوست را بالا می‌برد.

از فرچه اصلاح صورت استفاده کنید

بهتر است برای پخش‌کردن خمیر یا کف ریش از دست استفاده نشود. این کار را با فرچه‌ها یا برس‌های مخصوص انجام دهید. به این شکل، تمامی موهای صورت کاملا در کف اصلاح پوشانده می‌شوند، نرم‌تر می‌شوند و کار اصلاح با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

برای اصلاح صورت آقایان بهتر لزوما نیازی به استفاده از ژیلت‌های چندتیغه نیست. استفاده از یک تیغ هم کافی است. مهم آن است که تیغ‌تان کاملا تیز باشد. در حالت کلی و اگر بیشتر روزها اصلاح می‌کنید، بهتر است تیغ مورداستفاده را هر هفته (یا دو هفته یک بار) عوض کنید. البته از تیغ‌ها و ژیلت‌های با کیفیت‌تر و گران‌قیمت می‌توان مدت بیشتری هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اصول مراقبت از پوست مردانه

10 درمان خانگی برای رفع سوزش و خارش پوست پس از اصلاح با تیغ

نشاسته ذرت یا پودر بچه

آیا می‌دانید که نشاسته ذرت به کم شدن خارش پوست کمک می‎کند؟ به همین دلیل از آن در ساخت پودر بچه استفاده می‎شود. اگر در منزل پودر بچه دارید آن را به ناحیه تحریک شده بزنید و در لحظه شاهد توقف خارش و تحریک خود خواهید بود. اگر در منزل پودر بچه ندارید می‎توانید نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید و به محل تحریک شده بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

عسل

از دیرباز از عسل برای درمان زخم و اختلالات پوستی به طور گسترده استفاده شده و خواص ضد التهابی و ضد میکروبی عسل از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است.عسل پوست را صاف و مرطوب کرده و برای کاهش تحریکات پوستی معجزه می‌کند.

خواص ضد التهابی و ضد میکروبی عسل پوست تحریک شده شما را صاف و نرم می‎کند. مقداری عسل را به ناحیه تحریک شده بمالید و بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

استفاده از کمپرس سرد از روش‌های ساده و بسیار موثر برای درمان تحریک پوست ناشی از شیو کردن است

روغن‌های طبیعی

روغن‌های طبیعی با خواص آرام بخش خود شناخته شده‌اند. روغن زیتون، روغن درخت چای و ویتامین E یک راه حل کامل برای ترمیم پوست تحریک شده شما هستند. یکی از روغن‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با کمک پنبه دو بار در روز به ناحیه تحریک شده بمالید.

در حالی که روغن‎های گیاهی طبیعی مانند روغن زیتون می‌‎توانند به طور مستقیم به پوست اعمال شوند، اما روغن‎هایی مانند روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای باید با آب مخلوط شوند و روی پوست استفاده شوند.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد از روش‌های ساده و بسیار موثر برای درمان تحریک پوست ناشی از شیو کردن است. مطالعات نشان می‌دهد درمان با کمپرس سرد باعث کاهش دمای پوست و کاهش فعالیت اعصاب در این ناحیه می‌شود.کمپرس سرد دمای پوست و فعالیت‎های عصبی را کاهش می‎دهد. این یک راه بسیار خوب و سریع برای خلاص شدن از شر قرمزی و خارش است.چند تکه یخ را درون کیسه‎ای قرار داده و بر روی یک حوله بگذارید و چند دقیقه در ناحیه تحریک شده نگه دارید.

وازلین

شیو کردن و اصلاح صورت آقایان با تیغ باعث خشکی و خارش پوست می‌شود و لازم است بلافاصله بعد از اصلاح، از مرطوب کننده قوی مانند وازلین استفاده کنید .یکی از روش‎های طبیعی برای جلوگیری از تحریکات پس از تراشیدن استفاده از وازلین است.

پس از اصلاح، حفظ رطوبت طبیعی پوست بسیار مهم است.یکی از ساده‌ترین راه‎های انجام این کار، استفاده از وازلین است که با خواص مرطوب کننده شهرت دارد. وازلین را به محل تحریک شده بمالید .

آسپرین

آسپرین علاوه بر حوزه پزشکی در زمینه‌های دیگر نیز کاربردهای گسترده‌ای دارد، به عنوان مثال برای مقابله با تحریک و جوش‌های پوستی بعد از شیو کردن، می‌توان از آسپرین استفاده کرد.

آسپرین به عنوان عامل ضدالتهابی عمل کرده و سوزش را کاهش می‌دهد.آسپرین در برخورد با بثورات و تحریک و همچنین مصارف دیگر در پزشکی بسیار موثر است. باعث از بین رفتن احساس سوزش پس از تراشیدن می‎شود. ۲-۳ عدد قرص آسپرین را در یک لیوان آب حل کنید. به ناحیه تحریک شده اعمال کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب گرم شستشو دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب باعث از بین رفتن باکتری و میکروب‎ها می‌گردد و باعث رفع سوزش می‎گردد. محتوای اسیدی سطح پوست شما را کاهش می‎دهد و قرمزی و زبری را از بین می‎برد. مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را مخلوط کنید. سپس با کمک پنبه به محل موردنظر بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب بشویید. توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از سرکه سیب تست حساسیت انجام دهید.

جو دوسر

جو دوسر سرشار از ترکیبات فنولی به نام آونانترامید است که دارای خواص ضدالتهابی قوی می‌باشند. تحقیقات نشان داده جو دوسر ماده‌ای ضدخارش است و به کاهش تحریکات پوستی کمک می‌کند.

یکی از روش‎های طبیعی برای جلوگیری از تحریکات پس از اصلاح صورت آقایان استفاده از جو دوسر است. با استفاده از جودو سر می‎توانید پوست خود را به آرامش برسانید. مقداری جو دوسر با ماست مخلوط کنید. به محل مورد نظر بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

آلوئه ورا از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های خانگی برای درمان انواع بیماری‌های پوستی محسوب می‌شود

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح

آلوئه ورا

آیا می‌دانید که آلوئه ورا، با خواص بسیار مرطوب کننده راه حل بسیار خوبی برای از بین بردن تحریک پوست پس از تراشیدن ریش‌هاست؟

آلوئه ورا از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های خانگی برای درمان انواع بیماری‌های پوستی محسوب می‌شود. آلوئه‌ورا مرطوب کننده عالی و ضدباکتری است و پوست آسیب دیده را تسکین می‌دهد.

قسمت ژل را از گیاه آلوئه ورا جدا کنید و به منطقه موردنظر بمالید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

خیار

خیار حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آب فراوان است و به همین دلیل از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی برای پوست‌های آسیب دیده و تحریک شده به شمار می‌رود.یکی از روش‎های طبیعی برای جلوگیری از تحریکات پس از تراشیدن استفاده از خیار است.

خیار تقریبا به طور کامل از آب تشکیل شده است، که باعث می‌شود آن یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی برای پوست خشک و تحریک شده باشد. خیار حلقه شده را بر روی منطقه مورد نظر بگذارید. استفاده از خیار باعث کاهش التهاب و قرمزی می‌گردد. برای تاثیر بهتر در کاهش سوزش و تحریکات پوستی توصیه می‌شود از خیار خنک استفاده کنید.

فیس براش کیوت اسکین ویبراسونیک شارژی (VIBRASONIC CIH-F900) طراحی شده برای پوست آقایون. شستشوی روزانه با این دستگاه باعث پاکسازی منافذ پوست از چربی‌های اضافه و آلودگی‌های روزمره شده که کاهش جوش‌های پوستی را به دنبال دارد.

علاوه بر شستشو با تحریک گردش خون، باعث کاهش خطوط ریز صورت و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود.آماده سازی پوست برای اصلاح نرم و راحت روزانه مخصوص آقایانی که هر روز صورتشان را اصلاح می‌کنند.

داروهای درمان جوش بعد از اصلاح

کرم‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان جوش بعد از اصلاح صورت آقایان را درمان کرد.

کرم رتینوئید

کرم رتینوئید، کرم ضد جوش بعد از اصلاح است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. در نتیجه منافذ پوست با استفاده از این کرم باز خواهند شد.

کرم مرطوب‌کننده

وقتی اصلاح صورت آقایان تمام شد، بهتر است آن را با آب بشویید. بعد از شستشو نیز لازم است تا یک کرم مرطوب‌کننده به پوست خود بمالید تا پوست‌تان مرطوب بماند.

دقت داشته باشید که از محصولات افتر شیوی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. زیرا این محصولات می‌توانند باعث التهاب بیشتر پوست شوند.

هیچ چیز از سلامتی شما مهم‌تر نیست، پس آن را به زیبایی خود ارجحیت بدهید و مراقب پوستتان باشید

کورتیکواستروئیدها

تزریق کورتیکواستروئید یا استفاده از کرم آن یکی دیگر از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح است. البته این داروها می‌توانند عوارض جانبی به همراه داشته باشند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

آنتی بیوتیک‌ها

گاهی تمام روش‌های گفته شده در بالا نمی‌توانند باعث از بین بردن جوش‌های صورت بعد از اصلاح صورت آقایان شوند. به همین دلیل لازم است تا آنتی بیوتیک مصرف کنید تا به جنگ عفونت‌های پوستی شما برود. گرچه، مصرف آنتی بیوتیک نیز باید توسط پزشک تایید شود.

ایزوترتینوئین خوراکی

ایزوترتینوئین خوراکی یکی دیگر از داروهایی است که پزشک برای درمان جوش بعد از اصلاح تجویز می‌کند. این دارو بسیار قوی است و می‌تواند به‌راحتی جوش‌های صورت را از بین ببرد. با این حال مصرف این دارو عوارض بسیار جدی دارد. به همین دلیل خوردن آن توصیه نمی‌شود.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از راه‌کارهای گفته شده در بالا نتوانستند در درمان جوش بعد از اصلاح موثر باشند، می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تجویز داروهای مختلف جوش‌های صورت شما را از بین ببرد.

هیچ چیز از سلامتی شما مهم‌تر نیست، پس آن را به زیبایی خود ارجحیت بدهید و مراقب پوستتان باشید. پیش از اصلاح و بلافاصله بعد از آن ورزش نکنید. تعریق زیاد منافذ را می‌بندند و جوش و آکنه ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست آقایان

پوست تا دو روز پس از اصلاح بسیار حساس است و روش جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح این است که از تماس مستقیم دست با آن خودداری کنیم. از کمپرس سرد استفاده کنید. اگر موی زیر پوستی دارید کمپرس گرم برای شما بهتر است. پوستتان را مرطوب نگهدارید و اجازه خشکی و تیرگی به آن ندهید. همچنین اصلا و ابدا جوش بعد از اصلاح را دستکاری نکنید.

درمان خانگی برای رفع سوزش و خارش پوست پس از اصلاح با تیغ چیست؟

1.روغن‌های طبیعی 2. کمپرس سرد 3. وازلین 4. آلوئه ورا 5.خیار 6.جودوسر 7. آسپرین 8. سرکه سیب

راهکارهای جلوگیری جوش بعد اصلاح صورت آقایان چیست؟

1.قبل از اصلاح، صورت خود را با یک شوینده بشویید 2. شستشوی صورت با آب سرد پس از اصلاح 3. ژیلت را خیلی فشار ندهید و اجازه دهید تیغ کار خودش را انجام دهد 4.از فرچه اصلاح صورت استفاده کنید

علت جوش بعد از اصلاح چیست؟

در واقع جوش بعد از اصلاح به دلیل ضرباتی است که در حین اصلاح به پوست صورت وارد می‌شود.در صورتی که افراد برای اصلاح صورت خود از روش اپیلاسیون استفاده کنند، در دفعات اول جوش‌های زیادی روی صورت مشاهده خواهند کرد.

۲۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی