خواص گلیسیرین برای چروک صورت
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

خواص گلیسیرین برای چروک صورت و زیبایی

3/5 - (3 امتیاز)

محصولات بهداشتی و آرایشی بسیاری در بازار وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای بهبود وضعیت پوست بدن استفاده کرد؛ بسیاری از این محصولات موجود در بازار دارای مواد نگهدارنده و غیر طبیعی هستند که ممکن است در درازمدت به بافت حساس پوست آسیب برسانند. از طرفی، مواد طبیعی بسیار مفیدی هم وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به بهبود وضعیت و سلامت پوست کمک کرد. یکی از این مواد طبیعی، گلیسیرین است. خواص گلیسیرین برای چروک صورت از جمله مباحثی است که از دیرباز مورد توجه قرار ‌گرفته است.

برای مثال اگر به یاد داشته باشید، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ما همیشه از این ماده طبیعی و گیاهی برای سلامت پوست خود استفاده می‌کردند. قرار است در این مقاله به صورت اختصاصی به سراغ موضوع خواص گلیسیرین برای چروک صورت برویم و چند ماسک گیاهی و مناسب را برای پوست مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار دهیم.

در ضمن قرار است در ابتدا به سؤال مهم «گلیسیرین چیست» هم پاسخ دهیم و تمامی زوایای آن را زیر ذره‌بین ببریم. با ما تا انتهای این مقاله تخصصی همراه باشید، تا بدانید چرا از گلیسیرین به عنوان معجزه یاد می‌شود و چرا باید از آن به عنوان یک ماده جادویی برای برطرف کردن چین‌وچروک یاد کرد.

گلیسیرین چیست؟

همه ما به صورت پیش‌فرض می‌دانیم گلیسیرین، ماده‌ای طبیعی و پرخاصیت است که با استفاده از آن می‌توان بافت‌های پوست را در وضعیت کاملاً مطمئنی قرار داد. گلیسیرین، مایعی بی‌رنگ و بی‌بو و البته با طعم شیرین است که حجم غلظت و پایداری آن ثابت است. از این ماده طبیعی و بی‌رنگ به عنوان یک منبع اصلی برای ساخت و تولید کردن انواع صابون‌های گیاهی استفاده می‌شود.

خواص گلیسیرین برای چروک صورت از جمله مباحثی است که از دیرباز مورد توجه قرار ‌گرفته است.

ناگفته نماند اکثر محصولات بهداشتی موجود در بازار و داروخانه‌ها که از خواص عصاره گلیسیرین برخوردار شده‌اند هم قیمت بیشتری دارند و هم باعث می‌شوند تا وضعیت پوست انسان در وضعیت سالم قرار بگیرد. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد گلیسیرین وجود دارد، این است که از آن هم می‌توان به صورت جداگانه استفاده کرد و هم می‌توان از خواص آن به عنوان یک عصاره موجود در محصولات دیگر بهره‌مند شد.

شاید حالا از خود می‌پرسید منبع گلیسیرین چیست و در چه منابعی می‌توان آن را به دست آورد. لازم به ذکر است بدانید، گلیسیرین را می‌توان در چربی‌های طبیعی گیاهی و حیوانی به دست آورد و این چربی‌ها در پوست انسان هم وجود دارند.

البته ناگفته نماند گلیسیرین تجاری یا صنعتی موجود در بازار به صورت کاملاً اختصاصی از طریق روغن‌های گیاهی یا الکل پروپیلن ساخته می‌‎شود که می‌توان آن را در محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست هم مشاهده کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند گلیسیرین می‌تواند به عنوان تنها راه چاره برای برطرف کردن رطوبت مورد نیاز پوست تلقی شود.

واقعیت بسیار مهمی که در مورد گلیسیرین وجود دارد، این است که این ماده طبیعی تنها برای تأمین رطوبت مورد نیاز پوست مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و می‌توان از آن به‌عنوان ماده‌ای جادویی برای به دست آوردن جوانی پوست و همچنین برطرف کردن چین‌وچروک‌های ناخوشایند در صورت استفاده کرد. در ادامه به صورت مفصل در مورد موضوع خواص گلیسیرین برای چروک صورت به بحث خواهیم نشست.

گلیسیرین می‌تواند به عنوان تنها راه چاره برای برطرف کردن رطوبت مورد نیاز پوست تلقی شود.
به پوستت جون تازه بده

خواص گلیسیرین برای پوست و مو

از جمله اتفاقات خوبی که پس از استفاده گلیسیرین برای انسان رخ می‌دهند، تغییرات و تحولاتی است که برای مو و پوست انسان به ارمغان آورده می‌شوند. شاید جالب باشد که بدانید، علاوه بر پوست، از گلیسیرین می‌توان برای بهبود وضعیت ناخن‌ها و موهای سر هم استفاده کرد.

خواصی که در گلیسیرین نهفته شده‌اند باعث می‌شوند رطوبت مورد نیاز کف سر هم تأمین شود تا بستری مناسبی برای رشد مجدد موها یا تقویت ریشه و فولیکول مو به وجود بیاید. در ضمن، اشاره به این نکته هم حائز اهمیت است که گلیسیرین حاوی محتویاتی بهتر و سالم‌تر از کرم‌های موجود در بازار است و از این بابت، مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

حالا که با جزئیات بیشتری در مورد گلیسیرین آشنا شده‌اید، لازم است با یک حقیقت بسیار مهم در مورد این ماده هم آشنا بشوید. برخلاف ظاهر گلیسیرین، این ماده دارای میران چربی کاملاً متعادلی است و همین ویژگی باعث می‌شود از آن بتوان به عنوان یک جایگزین ایده‌آل برای انواع محصولات بهداشتی موجود در بازار استفاده کرد؛

چرا که اکثر محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی موجود در بازار از میزان چربی بالایی برخوردار هستند و برای بهبود وضعیت پوست‌های چرب باید از خرید آن‌ها صرف نظر کرد. ویژگی بسیار مهمی که در گلیسیرین وجود دارد، این است که می‌توان از آن برای بهبود وضعیت پوست‌ها چرب هم استفاده کرد و نگران بروز چربی‌های اضافه هم نبود.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن هسته انگور

خواص گلیسیرین برای چروک صورت و دور چشم

گلیسیرین به دلیل برخورداری از خواص نرم‌کنندگی مرطوب‌کنندگی، بهترین گزینه برای رفع چین‌وچروک‌های صورت و دور چشم محسوب می‌شود. همان‌طور که به خوبی می‌دانید، بافت پوست نواحی صورت به خصوص در بخش دور چشم، پیش‌تر از باقی نواحی بدن دچار چین‌وچروک می‌شوند.

همان‌طور که اشاره کرده بودیم، محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی موجود در بازار، دارای مواد شیمیایی و نگهدارنده‌ای هستند که ممکن است در درازمدت باعث بروز مشکلات متعدد شوند؛ لذا گلیسیرین به عنوان بهترین گزینه برای رفع چین‌وچروک‌های پوستی و پیری زودرس تلقی می‌شود.

از خواص گلیسیرین برای چروک صورت می‌توان به جوان‌سازی، شاداب‌کنندگی و همچنین ایجاد یک بافت سالم اشاره کرد. همچنین نباید از یاد برد که گلیسیرین دارای مقادیر بسیار قابل توجهی از ویتامین E است که به صورت اختصاصی برای بهبود وضعیت بافت پوست انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قرار است گلیسیرین را به صورت خالص تهیه کنید، بهتر است یک قاشق چایخوری ویتامین E مایع را هم با آن ترکیب نمایید تا به یک عصاره جادویی تبدیل شود. در ادامه، این ترکیب جادویی از گلیسیرین و ویتامین E را به آرامی در نواحی دور چشم و صورت بمالید و ماساژ دهید و بگذارید تا برای مدت‌زمان 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از 15 دقیقه برای آبکشی نواحی صورت اقدام کنید. شما می‌توانید این ترفند را هر شب پیش از خواب انجام دهید تا چروک‌ها برای همیشه با پوست شما خداحافظی کنند.

گلیسیرین و حفظ رطوبت مورد نیاز پوست

از جمله ویژگی‌های گلیسیرین که در طول مقاله بارها به آن اشاره کردیم، امکان تأمین آب و رطوبت مورد نیاز بافت پوست و مو است که با ترکیب شدن آن با مقادیر مورد نیاز آب می‌تواند اثربخش باشد. برای تأمین رطوبت مو و پوست خود و برای درخشان کردن این بافت‌های حساس، می‌توانید مقداری گلیسیرین را با آب ترکیب کنید و سپس آن را به نواحی مورد نظر خود آغشته کنید.

این ترکیب می‌تواند به صورت مستقیم روی بافت کوتیکول پوست و مو تأثیر بگذارد و در نهایت، به درخشان شدن و جوان‌سازی بافت‌ها منجر شود.

از طرفی به دلیل این که گلیسیرین می‌تواند باعث به تعادل رسیدن مقدار PH پوست شود، بسیاری از کارشناسان از آن به عنوان یک تونر بسیار ایده‌آل یاد می‌کنند. گلیسیرین می‌تواند با به تعادل رساندن مقدار PH سطح پوست، آسیب‌های بالقوه را به حداقل برساند و لک یا سیاهی را به طور کل از بین ببرد.

برای این که بتوانید از خواص ویژه گلیسیرین در حوزه به تعادل رساندن مقدار PH بهره‌مند شوید، می‌توانید مقدار مورد نظر از مایع گلیسیرین را با 2 قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید؛ سپس می‌توانید هر شب قبل از خواب، این ترکیب جادویی را روی نواحی مورد نظر پوست خود اسپری کنید و منتظر اثربخشی آن باشید.

از طرفی به دلیل این که گلیسیرین می‌تواند باعث به تعادل رسیدن مقدار PH پوست شود، بسیاری از کارشناسان از آن به عنوان یک تونر بسیار ایده‌آل یاد می‌کنند.

خواص گلیسیرین برای چروک صورت و درمان بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی شایع، مثل اگزما، خشکی، پوسته‌پوسته شدن یا زبری با استفاده منظم و روزمره گلیسیرین قابل حل هستند. احتمالاً با خشکی پوست بدن در فصل زمستان به خوبی آشنا هستید و می‌دانید که این مشکل پوستی، چقدر می‌تواند ناخوشایند و خطرناک باشد. جالب است بدانید گلیسیرین به عنوان اثربخش‌ترین دارو برای حل این مشکل ارزیابی می‌شود و با استفاده از آن می‌توان مشکل زبری پوست را به راحتی حل کرد.

همچنین، از گلیسیرین به عنوان یک ضدعفونی‌کننده هم یاد می‌شود. علی‌رغم مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی که باعث تحریک شدن بافت پوست شما می‌شوند، گلیسیرین می‌تواند به صورت طبیعی روی پوست شما تأثیر بگذارد و بهتر از یک صابون یا محصول مراقبت پوست عمل کند.

بسیاری از برندهای آرایشی بهداشتی و مراقبت پوستی به خواص گلیسیرین برای چروک صورت و رفع بیماری‌های پوستی پِی برده‌اند و از آن برای تولید لوسیون‌های تخصصی خود استفاده می‌کنند. این لوسیون‌ها می‌توانند علائم ناشی از بیماری‌های مقاوم به درمان مثل پسوریازیس و اگزما را کاهش دهند.

چرا بهتر است که از گلیسیرین به عنوان پاک‌کننده صورت استفاده کنید؟

شاید جالب باشد بدانید پاک نکردن به موقع و سریع مواد و لوازم آرایشی از روی صورت، می‌تواند منجر به ظهور چین‌وچروک‌ها شود؛ حتی جالب‌تر این است که شما می‌توانید بدون متوسل شدن به محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان پاک‌کننده، از گلیسیرین برای حل این مشکل استفاده کنید. برای این که بتوانید از خواص گلیسیرین به عنوان پاک‌کننده صورت استفاده کنید، کافی است که 3 قاشق شیر را با مقدار مورد نظر گلیسیرین ترکیب کنید و سپس آن را با استفاده از پنبه روی صورت خود بمالید.

نکته جالب‌تر اینجاست که شما می‌توانید با همین ترکیب جادویی و منحصربه‌فرد شیر و گلیسیرین، به رفع لک‌ها و چین‌وچروک هم بپردازید. برای بهره‌مندی از خواص گلیسیرین برای چروک صورت، می‌توانید ترکیب شیر و گلیسیرین را پیش از خواب روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تمام شب روی پوست شما باقی بماند.

البته دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید این ترکیب به عنوان پاک‌کننده صورت عمل کند، لازم است پس از آغشته کردن به صورت، پس از چند دقیقه برای آبکشی اقدام کنید.

حالا که بحث ما در مورد خواص گلیسیرین به عنوان پاک‌کننده مطرح شده است، بهتر است در مورد تأثیرات این ماده طبیعی به عنوان یک شیرپاک‌کن هم به بحث بنشینیم. برای این که بتوانید از گلیسیرین به عنوان شیرپاک‌کن استفاده کنید، کافی است مقادیر مورد نظر خود را با کمی سرکه سیب ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بگذارید؛ نکته مهم در مورد این ترکیب، عدم نیاز به شست‌وشو است. 

برای این که بتوانید از گلیسیرین به عنوان شیرپاک‌کن استفاده کنید، کافی است مقادیر مورد نظر خود را با کمی سرکه سیب ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بگذارید؛

معرفی 3 ماسک گیاهی و خواص گلیسیرین برای چروک صورت

حال که به خوبی در مورد خواص گلیسیرین برای چروک صورت می‌دانید، توصیه می‌کنیم با این 3 ماسک گیاهی که می‌توان ترکیب آن‌ها را در خانه هم ساخت، آشنا شوید. هر 3 ماسک گیاهی که در این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، شامل ترکیباتی کاملاً ارگانیک هستند که می‌توانند، منابع مغذی و مورد نیاز پوست را تأمین کنند.

ماسک گیاهی روغن نارگیل

برای ساخت ماسک گیاهی ضد چروک نارگیل، لازم است یک کاسه بردارید و دانه هسته انار و روغن نارگیل را در آن مخلوط کنید. سپس می‌توانید این ترکیب درمانگر را به صورت روزانه در نواحی مورد نظر صورت خود بمالید و پس از یک ساعت ماندن روی بافت پوست، برای آبکشی آن اقدام کنید. این ماسک گیاهی را می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد.

آووکادو به عنوان یکی از منابع تأمین منابع مغذی برای پوست و مو محسوب می‌شود.

ماسک گیاهی خاک رس و روغن گل ریز

برای به دست آوردن ترکیب جادویی و مؤثر خاک رس، کافی است 2 قاشق غذاخوری خاک رس (بنتونیت)، چند قطره روغن گل ریز و چند قاشق آب را با یکدیگر ترکیب کنید.

از ترکیب این 3 نوع مختلف، ماسک گیاهی و طبیعی ضد چروک به دست می‌آید که می‌توان آن را 2 بار در هفته مورد استفاده قرار داد. به این نکته توجه داشته باشید که پس از آغشته کردن صورت خود به این ماسک گیاهی، باید اجازه دهید که ماسک به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن نارگیل

ماسک گیاهی و ضد چروک آووکادو

آووکادو به عنوان یکی از منابع تأمین منابع مغذی برای پوست و مو محسوب می‌شود. این گیاه جادویی را نصف کنید و یک قاشق جوی دو سر را به آن بیفزایید؛ البته لازم است آووکادو را از پیش، کاملاً له کرده باشید تا برای ترکیب شدن آماده شود. سپس این ماسک طبیعی را روی صورت خود ماساژ دهید و پس از 10 تا 20 دقیقه بشویید. این ماسک را می‌توانید 2 تا 3 بار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

در این مقاله به صورت تخصصی در مورد خواص گلیسیرین برای چروک صورت و سایر ویژگی‌های مثبت آن به بحث نشستیم. همچنین در ادامه این بحث به سراغ نحوه استفاده انواع ترکیبات گلیسیرین با سایر مواد طبیعی رفتیم تا با استفاده از نکات آن بتوانید به پوستی سالم، درخشان و جوان دست یابید. در ضمن، 3 نوع ماسک گیاهی مختلف و طرز تهیه آن‌ها را در خانه به شما آموزش دادیم تا دیگر هیچ دغدغه‌ای برای داشتن پوستی سالم و زیبا نداشته باشید.

 منبع +++

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین، ماده‌ای طبیعی و پرخاصیت است که با استفاده از آن می‌توان بافت‌های پوست را در وضعیت کاملاً مطمئنی قرار داد. گلیسیرین، مایعی بی‌رنگ و بی‌بو و البته با طعم شیرین است که حجم غلظت و پایداری آن ثابت است. از این ماده طبیعی و بی‌رنگ به عنوان یک منبع اصلی برای ساخت و تولید کردن انواع صابون‌های گیاهی استفاده می‌شود.

خواص گلیسیرین برای چروک صورت و دور چشم چیست؟

گلیسیرین به دلیل برخورداری از خواص نرم‌کنندگی مرطوب‌کنندگی، بهترین گزینه برای رفع چین‌وچروک‌های صورت و دور چشم محسوب می‌شود. همان‌طور که به خوبی می‌دانید، بافت پوست نواحی صورت به خصوص در بخش دور چشم، پیش‌تر از باقی نواحی بدن دچار چین‌وچروک می‌شوند.

چرا بهتر است که از گلیسیرین به عنوان پاک‌کننده صورت استفاده کنید؟

شاید جالب باشد بدانید پاک نکردن به موقع و سریع مواد و لوازم آرایشی از روی صورت، می‌تواند منجر به ظهور چین‌وچروک‌ها شود؛ حتی جالب‌تر این است که شما می‌توانید بدون متوسل شدن به محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان پاک‌کننده، از گلیسیرین برای حل این مشکل استفاده کنید. برای این که بتوانید از خواص گلیسیرین به عنوان پاک‌کننده صورت استفاده کنید، کافی است که ۳ قاشق شیر را با مقدار مورد نظر گلیسیرین ترکیب کنید و سپس آن را با استفاده از پنبه روی صورت خود بمالید.

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی