انواع مرطوب کننده صورت نوزاد
۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه zohre.kh

انواع مرطوب کننده صورت نوزاد؛ بررسی و مقایسه و روش استفاده از انواع مرطوب کننده!

1.5/5 - (2 امتیاز)

پوست نوزاد بسیار ظریف و حساس است و بهتر است برای مراقبت و نظافت آن در چند هفته اول، از هیچ لوسیون یا کرمی استفاده نکنید. اما بعد از گذشت این مدت زمان، استفاده از برخی محصولات متناسب با پوست لطیف نوزاد و همچنین یک مرطوب کننده صورت نوزاد می‌تواند در برنامه روتین حمام کودک شما قرار گیرد.

توصیه می‌شود به‌هنگام استفاده از لوسیون، بدن نوزاد و کودک را به‌آرامی ماساژ دهید. پوست نوزاد بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از بزرگسالان است و رطوبت خود را سریع‌تر از دست می‌دهد که این امر می‌تواند منجر به خارش، التهاب، ترک‌خوردن و پوسته‌پوسته‌شدن پوست او شود.

یک مرطوب‌کننده خوب که به‌طور خاص به‌منظور استفاده برای پوست کودک طراحی شده است، به تسکین هرگونه تحریک پوستی کمک می‌کند. همیشه به‌یاد داشته باشید که برچسب و راهنمای محصولات را به دقت بخوانید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای محدوده سنی کودک شما طراحی شده باشد.

اگر به‌دنبال استفاده از کرم مرطوب‌کننده صورت کودک هستید، با این مطلب همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای استفاده از این محصول و نمونه‌ها و برندهای خوب فعال در این زمینه آشنا شوید.

نکاتی که باید درباره پوست حساس نوزادان و استفاده از مرطوب کننده صورت نوزاد بدانید

چه کودک شما 6 روزه، 6 هفته یا 6 ماهه باشد، همیشه یک نکته مهم و ثابت وجود دارد، اینکه آن‌ها پوست ظریف و به‌شدت حساسی دارند. این بدان معناست که بسیاری از محصولات پاک‌کننده و یا مراقبت از پوست که برای صورت و بدن خود استفاده می‌کنید، می‌تواند باعث ایجاد جوش، سوزش و مشکلات پوستی در آن‌ها شوند.

توصیه می‌شود از شوینده‌ها و مرطوب کننده صورت نوزاد که ترکیبات آن، متناسب با ویژگی‌های پوستی کودک ایجاد شده است استفاده کنید. بهتر است برای حفظ سلامت پوست نوزاد خود به نکات زیر دقت کنید:

بیشتر بخوانید: لکه ماه گرفتگی نوزاد؛ 

پوست نوزاد بسیار ظریف و حساس است

لباس‌های تازه خریداری شده کودک را بشویید: آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می‌کند که همیشه باید لباس‌های کودک را قبل از اولین استفاده بشویید. با این‌کار هرگونه محرک احتمالی موجود در فروشگاه یا کارخانه که می‌تواند پوست کودک را آزار دهد، از بین می‌رود. همچنین عمل شستن لباس نوزاد و کودک را با شوینده‌های ملایم و بدون حساسیت انجام دهید.

کودک را کمتر حمام ببرید: باید بدانید که نوزادان واقعاً نیازی به حمام روزانه ندارند. شستشوی زیاد پوست کودک و حمام‌کردن مکرر او، ممکن است باعث آسیب به سد دفاعی پوست او و خشک‌شدن آن شود. همچنین استفاده از آب حمام خیلی گرم عاملی برای از بین‌رفتن رطوبت لایه محافظ پوست می‌شود.

به یاد داشته باشید که استفاده از شوینده‌های ملایم با pH خنثی در حمامی با آب ولرم مناسب‌ترین گزینه برای نظافت نوزاد و کودک است. استفاده از یک مرطوب کننده پوست صورت نوزاد بعد از حمام را فراموش نکنید.

  • توجه به نظافت پوست صورت کودک: در عین حال که نیازی به حمام کردن روزانه کودک نیست، اما باید توجه داشته باشید نقاطی مانند صورت، کنار دهان و گردن کودک که مدام در معرض بزاق، شیر و دیگر مواد است، باید مرتبا تمیز شود. در غیر این صورت احتمال ایجاد قرمزی و جوش‌های ریز قرمز روی پوست نوزاد و کودک بالا می‌رود. استفاده از دستمال‌های شستشوی نرم و با مواد ملایم بسیار مناسب است.
  • استفاده از لوسیون و مرطوب‌کننده کودک: پوسته‌پوسته بودن و خشکی پوست نوزادان در ماه اول تولد کاملاً طبیعی است. زیرا پوست آن‌ها می‌تواند آب را به خوبی جذب کند، اما به دلیل سد پوستی که هنوز کامل شکل نگرفته است، نمی‌تواند رطوبت را به خوبی حفظ کند. به‌همین‌خاطر پس از چند هفته اول، اگر پوست کودک هنوز خشک به‌نظر می‌رسد، از مرطوب‌کننده پوست صورت نوزاد استفاده کنید.
  • کودک را از نور خورشید دور نگه دارید: پوست نوزادان ملانین کمتری تولید می‌کند، که این عامل منجربه حساسیت بیشتر به نورخورشید می‌شود. به این ترتیب، نوزادان زیر 6 ماه باید از کلاه‌هایی با لبه‌های پهن، لباس با آستین‌های بلند و شلوارهای بلند برای بیرون‌رفتن از خانه استفاده کنند. همچنین فراموش نکنید که حداقل مقدار ضدآفتاب حاوی اکسیدروی یا دی‌اکسیدتیتانیوم با طیف وسیع  SPF را روی صورت و پشت دست کودک خود بمالید.

بیشتر بخوانید: آفتاب گرفتن برای نوزاد؛

به پوستت جون تازه بده

کرم مرطوب ‌کننده صورت نوزاد چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره شد، نوزادان تازه متولد شده اغلب پوست خشک و پوسته‌پوسته‎‌شده دارند. اکثر مردم انتظار دارند نوزادان هنگام تولد پوستی نرم و بی‌عیب داشته باشند. بسیاری از والدین که از این موضوع بی‌اطلاع هستند، از شرایط پوستی نوزاد خود، ابراز نگرانی می‌کنند.

باید گفت که این یک روال طبیعی‌ است و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. پوست نوزاد درحال تکامل است و در این مسیر مراقبت‌های شما نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. استفاده از مرطوب کننده صورت نوزاد، که به‌طور ویژه برای ساختار پوست نوزاد طراحی و ساخته شده است برای رطوبت‌رسانی به پوست او، گزینه بسیار مناسبی است. توجه داشته باشید که باید یک مرطوب‌کننده ضدحساسیت انتخاب کرده و دو تا سه بار در روز از آن استفاده کنید.

این کرم دارای خواص درمانی و مراقبتی برای پوست نوزاد است

باید و نبایدهای استفاده از مرطوب‌کننده برای پوست نوزادان

وقتی نوبت به نظافت و مراقبت از پوست نوزاد می‌رسد، انتخاب ساده‌ترین و ملایم‌ترین فرمول در محصولات کلیدی است، زیرا پوست گران‌بها آن‌ها به انواع تحریکات و خشکی حساس است. برای این‌منظور بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • محصولاتی را انتخاب کنید که به‌طور خاص برای نوزادان طراحی شده‌اند؛ این محصولات ملایم‌تر، با pH متعادل‌تر و مطابق با پوست آن‎‎‌ها هستند. همچنین باید بدانید که محصولات کودک معمولاً برای آن گروه سنی خاص نیز دارای مقررات ایمنی باشند.
  • محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد پارابن، فتالات، رنگ و الکل باشند؛ زیرا رنگ‌ها و سایر موادشیمیایی می‌توانند پوست کودک شما را تحریک کرده و حتی باعث مشکلات تنفسی شوند. پارابن‌ها دارای عوارض جانبی مضری هستند و الکل، که به‌عنوان اتانول ذکر شده است، در اکثر محصولات مراقبت از پوست بزرگسالان رایج است، اما به دلیل اثر خشک‌کنندگی، باید از محصولات پوستی و مرطوب کننده پوست صورت نوزاد حذف شوند.
  • تست و آزمایش پچ را قبل از استفاده انجام دهید؛ اگر قصد دارید از کرم مرطوب‌کننده در سراسر بدن کودک خود استفاده کنید، توصیه می‌شود که ابتدا یک آزمایش پچ روی بازو یا پای او انجام دهید و 24 ساعت منتظر بمانید تا هرگونه واکنش را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه واکنش، مطمئن شوید که بلافاصله استفاده از محصول را متوقف می‌کنید.
  • از محصولات ضدحساسیت استفاده کنید؛ اگر در مورد واکنش‌های آلرژیک نگرانی دارید، محصولات ضدحساسیت بهترین گزینه هستند. این نوع مرطوب کننده پوست صورت کودک، که برای پوست‌های حساس طراحی شده‌اند، بدون عطر بوده و کمترین احتمال را در بروز واکنش‌های نامطلوب پوستی نوزاد دارند.
این محصول در رطوبت‌رسانی و تغذیه پوست کودک بسیار موثر است.

20 مدل از بهترین کرم مرطوب کننده صورت نوزاد و بدن کودک

بسیاری از برندهای خارجی و ایرانی درحال تولید محصولات مختلف مربوط‌به مراقبت از پوست نوزاد و کودکان هستند. کیفیت طراحی ترکیبات و ساخت آن‌ها می‌تواند تاثیرات متفاوتی را برروی پوست کودک داشته باشد. در این قسمت به بررسی برخی از این محصولات و برندها می‌پردازیم.

کرم مرطوب‌کننده پوست کودک کیووی: این محصول در رطوبت‌رسانی و تغذیه پوست کودک بسیار موثر است. رفع خشکی و حساسیت پوستی تاحد اگزما را بعد از مصرف این مرطوب‌کننده شاهد هستید.

کرم مرطوب کننده پوست صورت نوزاد فیروز: این کرم، علاوه‌بر قابلیت رطوبت‌رسانی و ضدحساسیت‌بودن، دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی نیز می‌باشد. این عامل بویژه در جلوگیری از التهابات ناشی از ادراد کودک بسیار بارز است. نرم‌کنندگی، حفظ رطوبت، رفع خشکی و محافظت از پوست نوزاد دربرابر عواملی چون باد، سرما و نورخورشید از دیگر مزایای این محصول است.


کرم مرطوب‌کننده پوست کودک سیوند: این کرم دارای خواص درمانی و مراقبتی برای پوست نوزاد است. کاهش التهابات مربوط‌به اگزما، پسوریازیسی، التهابات و خشکی شدید پوست از نتایج استفاده از این مرطوب‌کننده است. وجود انواع روغن‌های گیاهی و طبیعی در ترکیبات این محصول، آن را غنی از ویتامین‌های مختلف کرده که در افزایش خاصیت ترمیم‌کنندگی آن نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده پوست کودک مای: این کرم با خاصیت مرطوب‌کنندگی قوی، به حفظ تعادل سطح چربی پوست نوزاد و کودک کمک می‌کند. وجود روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، جذب آن را نیز آسان کرده و بویژه برای محافظت از پوست کودک در هوای سرد بسیار مفید است.

کرم مرطوب‌کننده نوزاد ایروکس: این کرم مناسب پوست دست و صورت نوزاد بوده و در بهبود خشکی، حساسیت و التهابات پوستی او مفید عمل می‌کند. وجود روغن جوانه گندم، روغن بابونه، روغن زیتون و آووکادو خاصیت نرم‌کنندگی قوی به این محصول داده است. استفاده از مرطوب کننده پوست صورت نوزاد ایروکس، برای هنگامی که کودک در معرض شرایط آب‌وهوایی مخرب و افراطی است، توصیه می‌شود.

بهتر است از این مرطوب‌کننده برای دست و صورت نوزاد و چندبار در روز استفاده کنید. از مهم‌ترین مزیت‌های آن می‌توان به داشتن ترکیبات طبیعی مانند روغن آووکادو و روغن زیتون اشاره کرد.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

مزیت‌های مهم مرطوب‌کننده نوزاد ایروکس:

  • کمک به حفظ رطوبت پوست نوزاد بعد از حمام‌کردن
  • کمک به کاهش پوست‌ریزی صورت و گونه نوزاد و کودک
  • دارای خواص ضدالتهاب و ضدحساسیت به‌دلیل وجود روغن بابونه و عصاره برگ زیتون در ترکیبات آن
  • مرطوب‌کننده بر پایه ترکیبات گیاهی طبیعی
  • کمک به بهبود مشکلات مربوط به درماتیت سبورئیک و همچنین دیگر انواع درماتیت‌ها

کرم مرطوب‌کننده گیاهی پوست کودک سی گل: این کرم که مخصوص پوست کودکان طراحی شده، دارای پایه گیاهی و طبیعی‌ست و به‌دلیل وجود روغن بادام در آن، بسیار لطیف و نرم‌کننده است. همچنین آلانتویین موجود در ترکیبات این محصول در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست نوزاد تاثیر زیادی دارد. بهتراست نرم‌کننده را با ماساژ برروی پوست کودک بمالید تا به‌خوبی جذب شود.

کرم مرطوب‌کننده پوست کودک چیکو: این کرم فوق‌العاده با داشتن ویتامین‌های مختلف و امگا3 لطافت، رطوبت و نرمی پوست کودک را حفظ کرده و در سلامت آن بسیار موثر است.

کرم مرطوب‌کننده پوست صورت و بدن کودک موستلا: این کرم نرم‌کننده بویژه برای آن دسته از کودکان که دارای پوست حساس، آسیب‌پذیر و اگزمایی هستند بسیار مناسب است. تقویت سد دفاعی پوست نوزاد، کاهش میزان تحریکات پوستی، ترمیم بافت آسیب‌دیده و تغذیه موثر پوست نوزاد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. کرم مرطوب کننده پوست صورت نوزاد موستلا را می‌توان از بدو تولد نوزاد استفاده کرد.

کرم مرطوب‌کننده پوست کودک آردن : این محصول ایرانی، حاوی مواد نرم‌کننده قوی و سازگار با ساختار پوست کودک است. مرطوب‌کننده کودک آردن، همچنین به کاهش تبخیر رطوبت پوست نیز کمک کرده و به حفظ رطوبت پوست کودک در مدت زمان بیشتر کمک می‌کند. خاصیت ضدآلژیک و ضدالتهاب آن نیز قابل اشاره است.

کرم مرطوب‌کننده پوست کودک الوینا: این برند تخصصی در زمینه تولید محصولات بهداشتی کودک، در کنار دیگر محصولات خود، کرم‌های سبک و قوی برای رطوبت‌رسانی و نرم‌کنندگی پوست نوزاد و کودک نیز طراحی و تولید می‌کند. عدم وجود موادمضری چون پارابن، اسانس، الکل، تیازین و… از مزیت‌های مهم این برند محسوب می‌شود. مرطوب کننده پوست صورت نوزاد الوینا در لیست بهترین‌ها قرارداشته و بسیار پرطرفدار است.

کرم، بالم و لوسیون کودک و نوزاد

علاوه بر استفاده از مرطوب کننده پوست صورت نوزاد، محصولات دیگری را نیز می‌توان در روتین روزانه نوزاد و کودک قرار داد. اما با توجه به این موضوع که مراقبت از پوست نوزاد یک موضوع بسیار حساس است، در مورد زمان شروع استفاده از این محصولات با پزشک اطفال خود صحبت و مشورت کنید.

استفاده از کرم‌های مختلف محافظت از پوست، مانند ضدآفتاب که محصولی ضروری برای زمانی است که کودک بیرون‌از خانه و درمعرض مستقیم نورخورشید و یا گرما قراردارد. یکی دیگر از محصولات مربوط‌به مراقبت و محافظت از پوست نوزاد، انواع لوسیون‌ها هستند که درواقع به مرطوب‌کردن پوست نوزاد کمک می‌کنند.

بالم نوزاد از دیگر مواردی‌ست که بهتراست در وسایل مربوط به نوزاد و کودک شما وجود داشته باشد، چراکه موادمغذی و ترکیبات این محصول در کاهش جوش‌های مربوط به جای پوشک، تسکین بیماری‌های پوستی مانند اگزمای نوزاد و آرام‌کردن التهاب روی پوست او بسیار موثر عمل می‌کند.

برای این‌کار بهتراست یک لایه نازک از بالم محافظ را روی پوست حساس کودک قرارداده و به‌آرامی ماساژ دهید. بالم بویژه برای ناحیه شکم و کنار ران نوزاد بسیار مفید است زیرا از پوست در برابر تحریک آمونیاک محافظت می‌کند.

پوست نوزاد و کودک بسیار حساس و آسیب‌پذیر است. مانند دیگر جنبه‌های مراقبتی مربوط به رشد صحیح کودک، توجه به سلامت پوست او نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتراست در شستشوی پوست او افراط نکرده و از محصولات متناسب با ساختار آن استفاده کنید.

همچنین بعد از هربار نظافت پوست کودک، استفاده از مرطوب کننده صورت نوزاد برای کاهش خشکی و همچنین رطوبت‌رسانی به آن را از یاد نبرید. برخی مدل‌ها و برندهای موفق در زمینه محصولات پوست کودک وجود دارد که شناخت آن‌ها برای شما که از نوزاد و کودک خود مراقبت می‌کنید، ضروری است. در این مقاله سعی داشتیم برای افزایش شناخت شما به موضوعات مهم در حفاظت از سلامت پوست نوزاد  بپردازیم.

بیشتر بخوانید: آفتاب گرفتن در بارداری

منبع ++++

چرا بدن کودک نیاز به مرطوب کننده دارد؟

توصیه می‌شود به‌هنگام استفاده از لوسیون، بدن نوزاد و کودک را به‌آرامی ماساژ دهید. پوست نوزاد بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از بزرگسالان است و رطوبت خود را سریع‌تر از دست می‌دهد که این امر می‌تواند منجر به خارش، التهاب، ترک‌خوردن و پوسته‌پوسته‌شدن پوست او شود.

نکاتی که باید دربار پوست حساس نوزادان رعایت کنیم چیست؟

1. لباس‌های تازه خریداری شده کودک را بشویید 2. کودک را کمتر حمام ببرید 3. استفاده از لوسیون و مرطوب‌کننده کودک 4. کودک را از نور خورشید دور نگه دارید

آیا به جز مرطوب کننده از محصولات دیگر نیز میتوان استفاده کرد؟

علاوه بر استفاده از مرطوب کننده پوست صورت نوزاد، استفاده از کرم‌های مختلف محافظت از پوست، مانند ضدآفتاب که محصولی ضروری برای زمانی است که کودک بیرون‌از خانه و درمعرض مستقیم نورخورشید و یا گرما قراردارد.

چند مدل از بهترین کرم مرطوب کننده صورت کدامند؟

1. کرم مرطوب کننده پوست صورت نوزاد فیروز 2. کرم مرطوب‌کننده پوست کودک سیوند 3. کرم مرطوب‌کننده پوست کودک مای 4. کرم مرطوب‌کننده نوزاد ایروکس 5. کرم مرطوب‌کننده پوست کودک چیکو 6. کرم مرطوب‌کننده پوست صورت و بدن کودک موستلا

۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی