ماساژ صورت با روغن سیاه دانه
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

5/5 - (1 امتیاز)

هزاران سال است که مردم از روغن سیاه دانه برای فواید درمانی آن استفاده می‌کنند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند مصرف سیاه دانه ممکن است باعث سلامتی و زیبایی در بیماری‌های مختلف پزشکی و پوستی شود. گرچه به نظر می‌رسد روغن سیاه دانه فواید خاصی برای سلامتی دارد، اما این مکمل جایگزین دارو نخواهد بود. افرادی که دارو‌های مشخصی مصرف می‌کنند، باید پیش از استفاده از مکمل‌های گیاهی مانند روغن سیاه دانه با پزشک متخصص مشورت کنند.

امروزه روغن سیاه دانه در صنعت زیبایی، محصولات آرایشی و مراقبت از پوست بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در محصولات خود از ترکیبات حاوی سیاه دانه استفاده می‌کنند.

انواع لوسیون‌ها و ماسک‌های روغن‌های طبیعی برای حفظ سلامت و شادابی پوست وجود دارند و شما به وسیله ماساژ صورت با روغن سیاه دانه، می‌توانید بسیاری از مشکلات پوستی خود را برطرف کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره روغن سیاه دانه و ماساژ صورت با روغن سیاه دانه داشته باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

سیاه دانه یک درختچه گلدار کوچک با گل‌های بنفش یا سفید است که در شرق اروپا، خاورمیانه و غرب آسیا می‌روید. روغن سیاه دانه مکمل رایجی است که در طب، برای کمک به درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود.

این گیاه، بومی مناطق غرب و جنوب غربی آسیا است. دانه‌های ریز سیاه دانه، رنگ سیاه و طعم تلخ دارند. این دانه‌ها و محصولات به دست آمده از آن، مانند ادویه و روغن در تهیه‌ی داروهای طبی و مواد غذایی، بخصوص ترشیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هزاران سال است که مردم از روغن سیاه دانه برای فواید درمانی آن استفاده می‌کنند

در حال حاضر، توصیه‌های روزانه خاصی برای مصرف روغن سیاه دانه برای سلامتی وجود ندارد. استفاده از دانه‌های فرآوری نشده در ظروف و محصولات پوست، ایمن‌ترین راه برای استفاده از روغن سیاه دانه است. معمولاً مصرف روزانه حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری از روغن سیاه دانه، منعی برای سلامت بدن ندارد. البته این نکته را به یاد داشته ‌باشید که قبل از مصرف سیاه دانه، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

این روغن حاوی عناصری همچون کلسیم، پتاسیم، روی، انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است و در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها کاربرد دارد. این ماده طبیعی در درمان آسم مؤثر بوده و به کاهش وزن کمک می‌کند. اما خواص روغن سیاه دانه که یکی از ترکیبات اصلی آن به تیموکینون معروف است، به این چند مورد محدود نمی‌شود. سلامت و زیبایی پوست و مو، یکی از مهم‌ترین فواید روغن سیاه دانه است.

به پوستت جون تازه بده

آیا مصرف روغن سیاه دانه عوارض دارد؟

استفاده موضعی روغن سیاه دانه می‌تواند باعث ایجاد لک‌های آلرژیک در برخی افراد شود. بنابراین لازم است برای اطمینان از مصرف آن، ابتدا آن را روی یک لکه کوچک از پوست آزمایش کنید تا باعث ایجاد واکنش‌های نامطلوب با پوست نشود.

علاوه ‌بر این، روغن سیاه دانه را نمی‌توان جایگزین انواع روش‌های درمانی برای مشکلات پوستی قرار داد و حتماً لازم است زیر نظر متخصص پوست انجام شود. به همین جهت بهتر است ماساژ صورت با روغن سیاه دانه را با اطلاعات قبلی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای چروک صورت؛

خواص فوق‌العاده روغن سیاه دانه چیست؟

در طب سنتی از روغن سیاه دانه برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. به همین جهت بسیاری از مردم آن را عنوان “نوشا” یا شفا دهنده جهانی می‌شناسند.

البته از طرفی بسیاری معتقد هستند که تأثیر این روغن هنوز به صورت علمی به اثبات نرسیده است، ولی همچنان به عنوان یک داروی مهم برای مراقبت و سلامتی از بدن شناخته می‌شوند. در این بخش قصد داریم تا خواص بی‌نظیر روغن سیاه دانه برای سلامتی بدن، جلوگیری و درمان بیماری‌ها را بررسی کنیم.

درمان سرطان و کاهش التهاب

روغن سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است؛ ترکیباتی گیاهی که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال ‌ای آزاد کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها برای سلامتی مهم هستند.

تحقیقات نشان داده است که ماده التهاب را کاهش می‌دهند و بدن را در برابر بیماری‌هایی چون: بیماری قلبی، بیماری آلزایمر و سرطان محافظت می‌کنند.

به طور خاص، روغن سیاه دانه سرشار از تیموکینون است که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد. در نتیجه، مطالعات نشان می‌دهد که این ترکیب ممکن است از سلامت مغز محافظت کند و به درمان چندین نوع سرطان کمک کند.

بهبود آسم

آسم یک بیماری مزمن است که در آن پوشش مجاری هوایی متورم شده و ماهیچه‌های اطراف آن‌ها منقبض می‌‌شوند و تنفس را برای شما دشوار می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است که روغن سیاه دانه و به ویژه تیموکینون موجود در روغن، ممکن است با کاهش التهاب و آرامش عضلات مجاری تنفسی به درمان آسم کمک کند. یک مطالعه روی 80 بزرگسال مبتلا به آسم نشان داد که مصرف 500 میلی گرم کپسول روغن سیاه دانه به میزان دو بار در روز به مدت 4 هفته به طور قابل توجهی آسم را بهبود می‌بخشد.

کمک به کاهش وزن و سطح کلسترول

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه ممکن است به کاهش شاخص توده بدنی (BMI) در افراد مبتلا به چاقی، سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2 کمک کند.

در یک مطالعه 8 هفته‌ای، به 90 زن 25 تا 50 ساله مبتلا به چاقی، رژیم غذایی کم کالری یا مصرف 1 گرم روغن سیاه دانه در هر وعده غذایی داده ‌شد. در پایان مطالعه، افرادی که از روغن سیاه دانه استفاده کردند، وزن و دور کمرشان به طور قابل توجهی کاهش یافت. همچنین بهبود قابل توجهی در سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد تجربه کردند.

در طب سنتی از روغن سیاه دانه برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. ب

کاهش سطح قند خون

مطالعات متعدد در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان می‌دهد که مصرف 2 گرم روغن سیاه دانه در روز ممکن است به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا و هموگلوبین نشانگر قند خون را کاهش دهد.

بهبود دردهای مفصلی

روغن این دانه اثرات ضد التهابی داشته و در نتیجه به کاهش التهاب مفصل‌ها در افراد مبتلا به روماتیسم کمک می‌کند.

درمان ناباروری در مردان

یکی از خواص روغن سیاه دانه، بهبود کیفیت اسپرم در مردان است. به همین جهت ناباروری در مردان از طریق استفاده منظم و اصولی از این روغن تا حدودی درمان می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

بسیاری از متخصصان حوزه سلامت و مراقبت پوست معتقدند، استفاده از روغن‌های ارگانیک و گیاهی روی پوست بسیار به سلامت آن کمک می‌کند. روغن سیاه دانه یکی از غنی‌ترین انواع روغن‌های طبیعی برای سلامت پوست است. به توصیه پزشکان، ماساژ صورت با روغن سیاه دانه یکی از بهترین و تأثیرگذارترین روش‌ها برای شادابی و سلامتی پوست است.

روغن سیاه دانه کاربردها و فواید متعددی برای مشکلات پوستی و مراقبت و حفظ سلامتی پوست دارد. این روغن را به راحتی می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها پیدا کنید. در این بخش قصد داریم تا نمونه‌هایی از کاربردهای این روغن را برای زیبایی و پوست بیان کنیم.

جلوگیری از ایجاد آکنه با ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از لوسیونی با مقدار 10 درصد سیاه دانه پس از 2 ماه مصرف، تعداد آکنه‌های موجود بر سطح پوست را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

جوان‌سازی پوست با ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

تحقیقات بسیار روی فواید ماساژ صورت با روغن سیاه دانه صورت گرفته است. همان‌طور که قبل‌تر در این مطلب بیان کردیم، این روغن حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است. مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن سیاه دانه با کاهش رادیکال‌های آزاد به رفع چین و چروک‌های پوستی کمک کرده و موجب جوان‌سازی پوست می‌شود.

آب‌رسانی کافی به سطح پوست با ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با پوست خود دارند، خشکی بیش ‌از حد آن است. آلودگی‌های محیطی و رژیم غذایی ناسالم نیز مزید بر علت شده تا پوست ما روزبه روز خشک‌تر شود.

بسیاری از متخصصان حوزه سلامت و مراقبت از پوست عقیده دارند، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی می‌تواند یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مرطوب نگه‌داشتن پوست باشد. ماساژ صورت با روغن سیاه دانه، یکی از بهترین روش‌ها برای آبرسانی به سلول‌های سطح پوست است.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

التیام زخم‌های صورت با ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش التهاب و حضور باکتری برای کمک به بهبود زخم می‌شود. در حالی که به نظر نمی‌رسد برای رشد فیبرهای کلاژن جدید مفید باشد، اما سایر عوامل رشد را برای کمک به بدن در ایجاد پوست جدید و سالم تحریک می‌کند.

درمان شوره‌سر

خاصیت ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، اجازه نمی‌دهد عارضه‌هایی مانند شوره خشک سر ظاهر شود. در واقع با استفاده از این روغن، پوست سر شما از ابتلا به هرگونه عفونت در امان می‌ماند. البته در نظر داشته باشید این روش برای افرادی که پوست و موی چرب دارند، به هیچ عنوان مناسب نیست.

خاصیت ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، اجازه نمی‌دهد عارضه‌هایی مانند شوره خشک سر ظاهر شود.

تقویت رشد مو

یکی از مزایای فوق‌العاده روغن سیاه دانه، حفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از بروز هر گونه عفونت، قارچ و باکتری است. از طرفی این روغن طبیعی ریشه موها را تقویت می‌کند.

ترمیم موهای آسیب‌دیده

این روغن به دلیل وجود غلظت بالای تیموکینون، یک آنتی هیستامین قدرتمند محسوب می‌شود. این قابلیت در ترمیم موهای نازک شده بر اثر آسیب و تنش‌های محیطی مفید است. همچنین رشد طبیعی موهای از بین ‌رفته، یکی دیگر از فواید مصرف سیاه دانه است.

درمان پسوریازیس

در بیماری مزمن پسوریازیس چرخه‌ی طبیعی رشد سلولی دچار اختلال می‌شود. استفاده موضعی از روغن سیاه دانه، می‌تواند باعث کاهش پلاک‌های پسوریازیس ‌شود.

آموزش ماساژ صورت با روغن سیاه دانه

برای استفاده از روغن سیاه دانه، می‌توانید آن را بر سطح پوست صورت و سایر نواحی پوست ماساژ دهید. یکی از طرق مصرف سیاه دانه، استفاده از آن به صورت مستقیم روی نواحی پوست است.

این‌ کار سبب می‌شود تا آب‌رسانی مناسب و بهتری در سطح پوست شاهد باشید. رطوبت ناشی از این روغن سبب بهبود آکنه، جای سوختگی و لک می‌شود. همچنین کاهش علائم پیری مانند خطوط ریز در نواحی مختلف سطح پوست از دیگر مزایای ماساژ صورت با روغن سیاه دانه است.

همچنین می توانید 2 قطره روغن حاوی سیاه دانه را به کرم صورتی که معمولا روزانه استفاده می‌کنید، اضافه نمایید. حتماً قبل از استفاده از روغن سیاه دانه، تست پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید به روغن آلرژی پوستی ندارید. قبل از استفاده از روغن سیاه دانه برای پوست صورت، ابتدا پوست خود را به خوبی تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن خراطین 

اگر پوست خشکی دارید، دو بار در روز، صبح و عصر، چند قطره را روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه روی پوستتان بماند. اگر پوست شما چرب نیست، روزی یک بار این کار را انجام دهید.

روغن سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این روغن در درمان آسم، بیماری‌های پوستی مختلف، کاهش سطح قند و کلسترول خون، کمک به کاهش وزن و محافظت از سلامت مغز مفید است. روغن سیاه دانه را می‌توان به صورت کپسول یا مایع مصرف کرد.

با این حال، به دلیل طعم قوی آن، بهتر است قبل از مصرف، روغن را با عسل یا آبلیمو مخلوط کنید. امروزه تأثیر فوق‌العاده روغن سیاه دانه بر پوست بر کسی پوشیده نیست و ماساژ صورت با روغن سیاه دانه، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست است.

منبع +++

خواص فوق‌العاده روغن سیاه دانه چیست؟

1. درمان سرطان و کاهش التهاب 2. بهبود آسم 3. کمک به کاهش وزن و سطح کلسترول 4. کاهش سطح قند خون
5. بهبود دردهای مفصلی 6. درمان ناباروری در مردان

آیا جوانسازی پوست با ماساژ روغن سیاه دانه امکان پذیر است؟

حتماً قبل از استفاده از روغن سیاه دانه، تست پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید به روغن آلرژی پوستی ندارید. قبل از استفاده از روغن سیاه دانه برای پوست صورت، ابتدا پوست خود را به خوبی تمیز کنید.اگر پوست خشکی دارید، دو بار در روز، صبح و عصر، چند قطره را روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه روی پوستتان بماند. اگر پوست شما چرب نیست، روزی یک بار این کار را انجام دهید.

آیا روغن سیاه دانه برای شوره سر مناسب است؟

خاصیت ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، اجازه نمی‌دهد عارضه‌هایی مانند شوره خشک سر ظاهر شود. در واقع با استفاده از این روغن، پوست سر شما از ابتلا به هرگونه عفونت در امان می‌ماند. البته در نظر داشته باشید این روش برای افرادی که پوست و موی چرب دارند، به هیچ عنوان مناسب نیست.

آیا روغن سیاه دانه برای پوست خشک مناسب است؟

بسیاری از متخصصان حوزه سلامت و مراقبت از پوست عقیده دارند، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی می‌تواند یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مرطوب نگه‌داشتن پوست باشد. ماساژ صورت با روغن سیاه دانه، یکی از بهترین روش‌ها برای آبرسانی به سلول‌های سطح پوست است.

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی