ماسک زیر چشم
۲۲ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماسک زیر چشم؛ مزایا، مضرات و روش مصرف ماسک پچ زیر چشم

به این مطلب امتیاز دهید

ممکن است بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که: «آیا من واقعاً به ماسک زیر چشم نیاز دارم یا خیر؟» اگر از آن دسته افرادی هستید که به سلامت پوست صورتان اهمیت می‌دهید، پاسخ به این سوال مثبت است. چه در دنیای مراقبت از پوست، تازه‌وارد باشید یا چه سال‌ها از محصولات مراقبت پوستی استفاده ‌کنید، دانستن این موضوع بسیار مهم است که چرا باید از ماسک زیر چشم استفاده کنید. ماسک‌هایی که برای مراقبت از پوست زیر چشم فرموله شده‌اند، سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای تقویت بافت پوست این بخش از صورت محسوب می‌شوند. پوست بافت زیر چشم، در مقام مقایسه با پوست سایر اندام‌های بدن، ساختاری ظریف‌تر و لطیف‌تر دارد. ماسک‌های زیر چشم شامل 2 نوع patch-style و کرمی هستند که هرکدام دارای خواص خاص خودشانند. با ما همراه شوید تا درمورد ویژگی‌های انواع ماسک زیر چشم آشنا شوید.

ماسک زیر چشم چیست؟

اگر وقتی به آینه نگاه می‌کنید با چین‌وچروک‌ها یا حلقه‌های سیاه زیر چشم خود مواجه می‌شوید، یعنی زمان آن فرارسیده به جنگ پیری زودرس بروید. شاید همواره این پرسش را از خود می‌پرسید که بهترین گزینه برای درمان این علائم چیست. آیا باید از لوسیون‌ها یا کرم‌ها استفاده کنید یا خریدن ماسک‌های مخصوص زیر چشم، ایده‌آل‌ترین گزینه ممکن محسوب می‌شود؟

پوست بافت زیر چشم، در مقام مقایسه با پوست سایر اندام‌های بدن، ساختاری ظریف‌تر و لطیف‌تر دارد.

بیشتر بخوانید: ماسک زیر چشم برای سیاهی؛

متخصصین حوزه مراقبت پوست، ماسک‌های زیر چشم را برای درمان علائم پیری زودرس توصیه می‌کنند. شما می‌توانید با تکیه بر خواص ماسک‌های زیر چشم بر لکه‌های سیاه و چین‌وچروک‌های آزاردهنده غلبه کنید.

ماسک مخصوص زیر چشم شامل یک لایه منعطف و چسبنده است که باید آن را مستقیماً روی پوست دور چشم بمالید و سپس آن را جدا کنید. حتی آن‌دسته از کرم‌هایی که نقش یک ماسک را ایفا می‌کنند، شامل پوششی ضخیم هستند که مثل یک معجزه برای پوست حساس زیر چشم‌هایتان ظاهر می‌شوند.

هم کرم‌ها و هم ماسک‌های تخصصی زیر چشم برای تقویت و جوانسازی پوست صورتتان موثر هستند. تاثیرات شگرف این محصولات مراقبت پوستی زمانی پررنگ می‌شوند که آنها را به‌صورت منظم و طی چندین هفته استفاده کنید.

با تمامی این اوصاف، بسیار طبیعی است افراد با پوست‌های مختلف پس از استفاده این محصولات مراقبت پوستی با نتایج مختلف روبه‌رو شوند. در اغلب اوقات، پس از این که فرد از این محصولات استفاده می‌کند، با کاهش چشمگیر پف زیر چشم یا محو شدن لکه‌ها و حلقه‌های سیاه روبه‌رو می‌شود که بهترین نتایج ممکن محسوب می‌شوند.

به پوستت جون تازه بده

فواید استفاده از ماسک زیر چشم

استفاده منظم و برنامه‌ریزی‌شده ماسک زیر چشم فواید مختلفی دارد، اما دلیل اصلی محبوبیت این محصول مراقبتی، کاهش علائم پیری اطراف چشم‌هاست. با افزایش سن، پوست این نواحی از صورت به‌واسطه افتادگی پوست، چین‌وچروک‌ها و پف‌کردن شروع به فرسودگی می‌کند.

تنها دلیل رخ دادن این علائم آزاردهنده در زیر یا اطراف چشم، کاهش چشمگیر میزان کلاژن تولیدشده در بافت‌های پوست صورت است. این علائم نشان‌دهنده آن هستند که کاهش کلاژن طبیعی در زیر چشم بسیار قابل توجه است؛ چرا که پوست این ناحیه از صورت بسیار نازک، ظریف و شکننده است.

اگر متوجه سیاهی، پف و چین‌وچروک اطراف چشم خود شده‌اید، استفاده از ماسک‌های زیر چشم را امتحان کنید. توجه داشته باشید ماسک‌های زیر چشم، تنها روش درمان همه پوست‌ها نیستند، اما می‌توان تاثیرات قابل توجه آنها را تنها پس از 20 دقیقه، روی پوست‌های معمولی مشاهده کرد. در ادامه به چند فایده اصلی این نوع از محصولات مراقبت پوستی اشاره خواهیم کرد.

اگر متوجه سیاهی، پف و چین‌وچروک اطراف چشم خود شده‌اید، استفاده از ماسک‌های زیر چشم را امتحان کنید.

1. جلوگیری از علائم پیری زودرس

پوست کدر، خسته و افتاده زیر چشم به چندین دلیل شکل می‌گیرد، اما به‌طورکلی 2 عامل کم‌آبی و استرس‌های محیطی باعث این اتفاقات می‌شوند. یک ماسک دور چشم که مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مرطوب‌کننده است، می‌تواند پوست زیر چشمتان را از تمامی این علائم آزاردهنده دور نگه دارد.

2. کاهش چین‌وچروک و خطوط زیر چشم

یکی دیگر از مواردی که آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‎‌ها و آبرسان‌ها باعث آن می‌شوند، صاف کردن، احیای پوست و نهایتاً کاهش چین‌وچروک است. شما می‌توانید با انتخاب یک ماسک دور چشم مناسب که برای پوست صورتتان فرموله شده، به تمامی علائمی که جوانی‌تان را در معرض آسیب‌های مختلف قرار داده‌اند، پایان دهید.

3. خداحافظی با چشم‌های پف‌کرده و متورم

اگر ترجیح می‌دهید از ماسک‌های زیر چشم طبیعی بهره‌مند شوید، خبر خوب برای شما این است که می‌توانید با پف زیر چشم برای همیشه خداحافظی کنید. پف زیر چشم می‌تواند ناشی از تجمع مایعات یا مواردی همچون کم‌خوابی، آلرژی و حتی افزایش سن باشد. بهترین ماسک‌های زیر چشم، همان‌هایی هستند که می‌توانند به همه این علائم پایان دهند.

همچنین، ماسک‌های طبیعی این ویژگی مثبت را دارند که ظاهر پوست دور چشمتان را به وضعیت اولیه برگردانند؛ برای مثال اگر پوست دور چشمتان در اثر بروز اتفاقات مختلف، تغییر رنگ داده و تیره شده، می‌توان با استفاده از ماسک‌های طبیعی، آن را درمان کرد.

4. آبرسانی و آماده‌سازی برای آرایش

پوست نازک دور چشم، بیشتر از سایر نقاط پوست بدن نیاز به آبرسانی دارد. این کار می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های یک ماسک زیر چشم طبیعی که دارای غلظت مناسب است، فراهم شود. غلظت مناسب و کافی ماسک‌های دور چشم باعث می‌شود تا پوست این ناحیه از صورت دائماً تحریک شود و خشک نشود.

همچنین خبر خوب برای خانم‌هایی که عاشق آرایش‌کردن هستند، این است که استفاده منظم از ماسک دور چشم می‌تواند کمک کند تا کانسیلرهای آرایشی به‌صورت یکنواخت و یک‌دست اجرا شوند. این کار باعث می‌شود تا چهره شما پس از آرایش، زیباتر و درخشان‌تر از پیش به‌نظر برسد و جذاب‌تر از همیشه به چشم بیایید.

5. انعطاف‌پذیری و جلوگیری از آسیب

پوست نازک اطراف چشم نسبت به محرک‌های مختلف (از جمله گردوغبار یا آلاینده‌ها) آسیب‌پذیرتر است. ماسک‌های طبیعی زیر چشم باعث می‌شوند انعطاف‌پذیری در این ناحیه از پوست صورت افزایش یابد؛

چرا که ترکیبات فرموله‌شده در این محصولات، نقاط مختلفی از پوست زیر چشم را مورد هدف قرار می‌دهند که به واسطه آنها می‌توان مواد آرام‌بخش و مغذی را به بافت پوست منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی زیر چشم؛ 

نحوه استفاده از ماسک زیر چشم

ماسک مورد نظرتان چه از نوع پد باشد یا چه از نوع کرم، حاوی دستورالعمل‌های دقیق است که نحوه صحیح و مطمئن استفاده از آن را شرح داده‌اند.

این فرایندهای تخصصی برای هر 2 مدل ماسک‌های موجود در بازار تعریف شده‌اند و به‌واسطه همین دستورات، نیازی به استفاده از سایر محصولات مراقبت پوستی نخواهید بود. موارد زیر را به‌عنوان دستورالعمل نحوه استفاده صحیح از ماسک دور چشم در نظر داشته باشید:

  • گام اول: پیش از استفاده از ماسک، مطمئن شوید سطح پوست صورتتان تمیز و عاری از آلودگی‌های سطحی یا سلول‌های مرده است. این کار را می‌توان با یک پاک‌کننده ملایم انجام داد. البته در نظر داشته باشید استفاده از لایه‌بردارها برای آماده‌سازی پیش از ماسک‌گذاری پیشنهاد نمی‌شود.
  • گام دوم: پس از تمیز‌کردن و آماده‌سازی، ماسک دور چشم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید؛ این ماسک می‌تواند حاوی ترکیبات گیاهی برای آبرسانی بهتر یا یک محصول فرموله‌شده با پپتیدها در جهت تسکین پوست ظریف دور چشم باشد.
  • گام سوم: مقدار زیادی از ماسک زیر چشم را روی نواحی مورد نظر قرار دهید و مراقب باشید ترکیبات آن وارد چشم‌هایتان نشوند. اجازه دهید ترکیبات ماسک برای مدت‌زمان 15 دقیقه روی پوست باقی بماند و سعی کنید تا در طول این مدت، با گوش دادن به یک موزیک آرام‌بخش از همه‌چیز لذت ببرید.
  • گام چهارم: پس از سپری شدن زمان توصیه‌شده، ماسک را با آب خنک و یک پارچه نرم بشویید. ماسک زیر چشم را مثل محصولات اسکراب، روی بافت پوست فشار ندهید یا نکشید؛ چرا که این کار می‌تواند به تحریک شدن پوست منجر شود.
پوست نازک اطراف چشم نسبت به محرک‌های مختلف (از جمله گردوغبار یا آلاینده‌ها) آسیب‌پذیرتر است.

نکته مهم: اگر تمایل دارید تا علاوه بر جوان‌سازی و تمامی اتفاقات مثبت ماسک، طراوت و درخشان شدن پوست به ناحیه زیر چشمتان بازگردد، ماسک را برای مدت‌زمان یک‌ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

دمای خنک ماسک دور چشم می‌تواند باعث کاهش بیشتر پف یا سیاهی زیر چشم شود. پس از شست‌وشوی ماسک از روی صورت، با توجه به روال همیشگی، از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنید تا بهترین نتایج ممکن برای پوستتان به ارمغان آورده شوند.

بهترین زمان استفاده از ماسک زیر چشم

ماسک‌های زیر چشم انواع مختلفی دارند و می‌توان هرکدام از آنها را در فواصل زمانی گوناگون استفاده کرد. بعضی افراد ترجیح می‌دهند از این محصولات در شب استفاده کنند و از فواید آن، پیش از خوابیدن لذت ببرند. بعضی دیگر هم تمایل دارند تا روز خود را با یک ماسک زیر چشم طبیعی شروع کنند و طروات را برای پوست صورت خود به ارمغان بیاورند.

بسیاری از افراد هم به‌دلیل مشغله‌های کاری مختلف، زمان صرف ناهار را برای استفاده از ماسک زیر چشم غنیمت می‌شمارند و آن را استفاده می‌کنند. حتی بعضی از افراد، زمان‌های ظاهراً از‌دست‌رفته‌ای همچون تایم قبل از بیرون رفتن یا زمان پیش از دعوت دوستان برای صرف شام را برای این کار در نظر می‌گیرند.

اگر سحرخیز هستید و اول صبح را برای استفاده از محصولات مراقبت پوستی ترجیح می‌دهید، احتمالاً نتایج مثبت قابل توجهی را دریافت کنید؛ چرا که پوست صورت در صبح فاقد هرگونه آرایش است و می‌تواند ترکیبات مغذی ماسک را به‌سرعت جذب کند.

استفاده از ماسک‌های زیر چشم در اول صبح به جذب سریع ویتامین E و سایر ترکیبات آبرسان منجر می‌شود. این عادت مفید می‌تواند به افزایش میزان رطوبت نواحی زیر چشم در طول روز هم بینجامد و بافت نواحی دور چشم را سفت‌تر از قبل کند. اگر تمایل دارید از این محصول در شب و پیش از خوابیدن استفاده کنید، به‌دنبال ماسک‌هایی باشید که به‌طور اختصاصی برای درمان پیری ساخته شده‌اند؛ مثل ماسک‌هایی که دارای کلاژن هستند.

نکاتی که باید آنها را در نظر داشته باشید

ماسک زیر چشم می‌تواند اثرات شگفت‌انگیزی را در پی داشته باشد، البته به‌شرطی که دارای فرمولاسیون مناسب و ساختار صحیح باشد. بهترین ماسک دور چشم موجود در بازار همانی است که فاقد هرگونه سموم، مواد شیمیایی یا عطرهای مصنوعی است. در ادامه به چند ماده مهم که در ماسک‌های زیر چشم وجود دارند، اشاره خواهیم کرد. توصیه می‌شود از ماسک‌های حاوی این ترکیبات برای دستیابی به نتایج مثبت استفاده کنید:

  • کافئین: این ماده ظاهر خسته پوست زیر چشم، لکه‌های سیاه و پف‌ها را از بین می‌برد. ماسک دور چشم حاوی کافئین می‌تواند ظاهر جذابی به چشمانتان ببخشد.
  • پپتیدها: شامل اسیدآمینه‌هایی هستند که پروتئین‌های اساسی مثل کلاژن و الاستین را برای پوست به ارمغان می‌آورند.
  • عصاره چای سبز: این ماده می‌تواند نواحی آسیب‌پذیر پوست چشم را تسکین دهد و از آنها محافظت کند. در ضمن، استفاده از ماسکی که حاوی این ترکیب است، باعث شاداب شدن پوست چشم خواهد شد.
  • ویتامین C: به‌صورت ویژه باعث از بین رفتن لکه‌های تیره و یک‌دست شدن رنگ پوست نواحی دور یا زیر چشم می‌شود.
  • اسید هیالورونیک: این ماده به‌صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد و باعث انعظاف‌پذیری در بافت‌های حساس پوست می‌شود.
  • عصاره آلوئه‌ورا: ماسک‌های حاوی این عصاره دارای خواص تسکین‌دهنده، خنک‌کننده و آبرسان هستند.
  • رتینول (Retinol): وجود این ماده به حجیم و سفت شدن پوست نواحی دور چشم کمک ویژه‌ای می‌کند و از تغییر رنگ پوست دور چشم جلوگیری می‌کند
  • ویتامین B3: با استفاده منظم از ماسک زیر چشم حاوی ویتامین B3 می‌توان رطوبت مورد نیاز بافت پوست را تامین کرد و یکنواختی رنگدانه‌ها را به این ناحیه بازگرداند.
بهترین ماسک دور چشم موجود در بازار همانی است که فاقد هرگونه سموم، مواد شیمیایی یا عطرهای مصنوعی است.

کارهایی که باعث افزایش تاثیر ماسک زیر چشم می‌شوند

در این بخش به چند فعالیت مهم که باعث افزایش تاثیر ماسک دور چشم می‌شوند، اشاره خواهیم کرد. این نکات و ترفندها باعث جلوگیری از اشتباهات مهلک حین استفاده از ماسک می‌شوند:

  • برای پخش‌کردن ماسک در نواحی مربوط به چشم، از نوک انگشتان یا کف دستتان استفاده کنید. استفاده از ماسک دور چشم با ملایمت می‌تواند از تشدید آسیب‌های پوست جلوگیری کند.
  • برای بهره‌مندی از فواید ماسک، به بدنتان زمان بدهید و عجله نکنید. عجله‌کردن در استفاده از ماسک یا شست‌وشوی آن می‌تواند تمامی زحماتتان را هدر بدهد.
  • استفاده از ماسک را به‌صورت منظم انجام دهید و حتی یک‌روز را هم از دست ندهید. اگر فقط شب‌ها از این محصول استفاده می‌کنید، مصرف آن را به‌صورت ناگهانی به تایم روز انتقال ندهید.
  • رطوبت، بهترین دوست بافت پوست بدنتان است. پس از شست‌شوی ماسک از روی صورت و نواحی دور چشم، از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

انواع پد ماسک دور چشم کدام هستند؟

پدهای دور چشم که هم‌اکنون انواع مختلفی از آن در بازار موجود هستند، به‌صورت اختصاصی برای تقویت سلامت پوست حساس اطراف چشم ساخته شده است.

این محصول مراقبتی به‌صورت مشخص باعث آبرسانی کامل و همچنین تزریق مقادیر مورد نیاز کلاژن بافت پوست در دور چشم می‌شود و با این ویژگی‌ها امکان اکسیژن‌رسانی و سالم‌سازی نقاط مختلف این ناحیه از صورت را فراهم می‌کند. گاهی پیش می‌آید افراد، پدهای دور چشم را با کرم‌های مراقبت پوست اشتباه می‌گیرند و در نتیجه، نتایج دلخواهشان حاصل نمی‌شود.

گاهی پیش می‌آید افراد، پدهای دور چشم را با کرم‌های مراقبت پوست اشتباه می‌گیرند و در نتیجه، نتایج دلخواهشان حاصل نمی‌شود.

کرم‌های دور چشم معمولاً باعث تقویت سلامت پوست دور چشم به مرور زمان می‌شوند و پروسه درمان لکه‌های سیاه، چین‌وچروک‌ها و خطوط زیر چشم در آنها کُندتر از پدهاست. شما می‌توانید انواع پدهای دور چشم را به‌صورت روزانه و برای 3 بار در هفته استفاده کنید. این در حالی است که امکان استفاده از کرم‌های دور چشم تنها برای 2 بار در هفته مجاز است و بیش‌ازاین نمی‌توان روی آنها حساب خاصی باز کرد. در ادامه به انواع پدهای دور چشم اشاره خواهیم کرد:

  • پد دور چشم از نوع ژله‌ای: پدهای دور چشم ژله‌ای به‌صورت ویژه برای رفع سیاهی‌های دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختار سیلیکونی این پدها که ساختار آنها شبیه قالب‌های یخی است، با نگهداری در یخچال و محیط‌های خنک دارای اثربخشی بیشتر می‌شوند و همین ویژگی آنها می‌تواند تمامی عارضه‌های منفی پوست حساس دور چشم را رفع کند.
  • پد دور چشم از نوع ورقه‌ای: همان‌طور که از اسم این محصول مراقبتی پیداست، ساختاری ورقه‌ای دارند و باید آنها را مثل یک ماسک مراقبتی استفاده کرد. مصرف مداوم و همیشگی این محصول می‌تواند آبرسانی کامل را برای پوست دور چشم به ارمغان بیاورد و ویتامین‌های مختلفی را به اطراف دور چشم منتقل کند. همچنین، کلاژن‌سازی و انتقال مواد ضروری و حیاتی مورد نیار بافت دور چشم از جمله ویژگی‌های این پدها محسوب می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص این محصولات بهداشتی باید آنها را برای مدت‌زمان 15 الی 20 دقیقه روی چشم قرار داد.
این در حالی است که امکان استفاده از کرم‌های دور چشم تنها برای 2 بار در هفته مجاز است و بیش‌ازاین نمی‌توان روی آنها حساب خاصی باز کرد.

ماسک زیر چشم ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش برای درمان لکه‌های سیاه دور چشم و درمان عوارض ناشی از پیری زودرس است.

ماسک‌های مخصوص زیر چشم که هم‌اکنون انواع مختلفی از آن در بازار موجود است، می‌تواند ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و عملیات آبرسانی را در بافت‌های حساس و ظریف پوست اطراف چشم منتقل کند. این مقاله که به‌صورت اختصاصی برای این محصول نوشته شده، حاوی نکاتی است که با رعایت آنها می‌توان در دوره زمانی کوتاه به نتایج دلخواه دست یافت.

منبع ++

فواید استفاده از ماسک زیر چشم چیست؟

استفاده منظم و برنامه‌ریزی‌شده ماسک زیر چشم فواید مختلفی دارد، اما دلیل اصلی محبوبیت این محصول مراقبتی، کاهش علائم پیری اطراف چشم‌هاست. با افزایش سن، پوست این نواحی از صورت به‌واسطه افتادگی پوست، چین‌وچروک‌ها و پف‌کردن شروع به فرسودگی می‌کند.

پد دور چشم ژله ای چیست؟

پدهای دور چشم ژله‌ای به‌صورت ویژه برای رفع سیاهی‌های دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختار سیلیکونی این پدها که ساختار آنها شبیه قالب‌های یخی است، با نگهداری در یخچال و محیط‌های خنک دارای اثربخشی بیشتر می‌شوند و همین ویژگی آنها می‌تواند تمامی عارضه‌های منفی پوست حساس دور چشم را رفع کند.

آیا ماسک دور چشم برای چین و چروک مناسب است؟

یکی دیگر از مواردی که آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‎‌ها و آبرسان‌ها باعث آن می‌شوند، صاف کردن، احیای پوست و نهایتاً کاهش چین‌وچروک است. شما می‌توانید با انتخاب یک ماسک دور چشم مناسب که برای پوست صورتتان فرموله شده، به تمامی علائمی که جوانی‌تان را در معرض آسیب‌های مختلف قرار داده‌اند، پایان دهید.

۲۲ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی