ماسک زیر چشم برای سیاهی
۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماسک زیر چشم برای سیاهی؛ روش تهیه و استفاده صحیح!

به این مطلب امتیاز دهید

چشم‌ها پنجره‌ای برای ورود به روح هستند؛ این یک ضرب‌المثل انگلیسی است که برای نشان دادن اهمیت سلامت چشم، مخصوصاً پوست اطراف آن ساخته شده. اگر شاهد لکه‌های سیاه دور یا اطراف چشمتان هستید، یعنی اینکه استرس‌های بسیاری را تحمل می‌کنید، کارتان تا دیروقت طول می‌کشد یا حتی بی‌خوابی دارید. در حال حاضر دلایل دیگری هم برای بروز این عارضه آزاردهنده وجود دارند؛ استرس ناشی از ویروس کرونا یا روزوشب‌هایی که با تنش و اضطراب سپری می‌شوند، از این قبیل هستند. این مقاله که با عنوان ماسک زیر چشم برای سیاهی در اختیار شما قرار گرفته، شامل نکاتی است که با تکیه بر آنها می‌توان این عارضه را درمان کرد. دایره‌ها یا لکه‌های سیاهی که اطراف نواحی چشم رخ می‌دهند، شامل ترکیبی از رنگدانه‌های پوستی و همچنین قرمزی ناشی رگ‌های خونی هستند. آنچه می‌تواند روی محو‌شدن این لکه‌ها تاثیر بگذارد، یک ماسک زیر چشم است؛ اما چگونه و با در نظر گرفتن چه دستورالعمل‌هایی؟

ماسک زیر چشم چیست و چه ساختاری دارد؟

دکتر کارن برک (Karen Burke) متخصص پوست و پژوهشگر حوزه زیبایی اذعان کرده که استفاده از ماسک‌ها و پدهای زیر چشم می‌تواند به‌عنوان ساده‌ترین و موثرترین راهکار برای رفع سیاهی زیر چشم و رفع پف‌های چشمی محسوب شود.

آنچه می‌تواند روی محو‌شدن این لکه‌ها تاثیر بگذارد، یک ماسک زیر چشم است؛

به‌عبارت ساده‌تر، ماسک‌ها و پدهای زیر چشم به‌دلیل برخورد مستقیم با پوست این نواحی از صورت دارای تاثیرگذاری بسیار بالا هستند و می‌توانند نقش یک تسکین‌دهنده و داروی درمانی را یکجا ایفا کنند.

بافت پوستی زیر چشم دارای غده‌های مختلفی است که همین ویژگی باعث شده تا حساسیت و ظرافت آن نسبت به بافت‌های پوستی نقاط دیگر بدن بیشتر شود. وقتی شما نمک اضافه مصرف کنید یا نوشیدن الکل را در برنامه روزانه خود قرار بدهید، مایعی در بافت زیر چشم جمع خواهد شد که باعث ایجاد کیست می‌شود.

بافت پوست حدود 40 درصد نسبت به دیگر بافت‌های پوستی بدن نازک‌تر است و همین باعث می‌شود تا علائم آزاردهنده مختلفی را در ناحیه صورت نشان دهد. ماسک‌های زیر چشم یکی از محصولاتی هستند که با فرموله‌کردن ترکیباتی همچون رتینول، ویتامین C و اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند.

داروهای درمانی موجود در بازار که برای درمان سیاهی دور چشم ساخته شده‌اند، شامل ترکیبات ماسک‌های دور چشم هستند و فرق چندانی با این محصولات مراقبتی ندارند. ضمناً ماسک‌ها و پدها دارای ویژگی بهتری نسبت به داروها هستند، چرا که در ساختار اکثر آنها می‌توان ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده هم مشاهده کرد.

به پوستت جون تازه بده

استفاده از ماسک‌های آماده برای درمان سیاهی دور چشم

طبق گفته متخصصین و پژوهشگران، ماسک‌ها و پدهای مخصوص دور چشم می‌توانند لکه‌های دایره‌ای‌شکل زیر چشم، خطوط و چین‌وچروک‌ها را مورد هدف قرار بدهند و آنها را محو کنند.

ترکیبات ضد پیری موجود در این محصولات مثل اسید هیالورونیک و سرامید می‌توانند باعث تغذیه و آبرسانی به پوست چشم شوند و ظاهری جذاب را برایتان رقم بزنند.

ماسک‌هایی که حاوی مرطوب‌کننده و مواد مشابهی همون نیاسینامید اسید هستند، پوست زیر چشم را هیدراته می‌کنند و آن را حجیم‌تر نشان می‌دهند.

در حال حاضر، نیاسینامید اسید می‌تواند بهترین راه‌حل برای یک‌دست‌کردن رنگ بافت پوست زیر چشم محسوب شود. به‌طورکلی اگر ترکیبات زیر در ماسک زیر چشمی که خریداری می‌کنید، وجود دارند، می‌توانید تاثیرات مختلفی را شاهد باشید:

  • ویتامین C: باعث درخشان و روشن‌شدن بافت پوست زیر چشم می‌شود
  • عصاره گیاه شیرین‌بیان: تغذیه بافت کوتیکول دور چشم و کمک به کلاژن‌سازی
  • آربوتین و اسید آزلائیک: کاهش و محو خطوط ریز دور چشم که در اثر افزایش سن به‌وجود آمده‌اند
ماسک‌هایی که حاوی مرطوب‌کننده و مواد مشابهی همون نیاسینامید اسید هستند، پوست زیر چشم را هیدراته می‌کنند

بیشتر بخوانید: خستگی چشم چیست؟

علت سیاهی دور چشم چیست؟

برجسته‌ترین عاملی که درمان لکه‌های سیاه دور چشم را دشوار می‌کند، این است که دلیل بروز آن در همه افراد یکسان نیست. طبق اظهارات دکتر دی (Dr. Day)، کمبود خواب، کم‌آبی، نوشیدن الکل و رژیم غذایی نامتعادل می‌توانند باعث بروز سیاهی‌های آزاردهنده دور چشم باشند، اما در این میان نباید نقش عوامل ژنتیکی و پیری زودرس را فراموش کرد.

دکتر ایوان ریدر (Dr. Evan Rieder) متخصص پوست از دانشگاه نیویورک و عضو آکادمی پوست ایالات متحده می‌گوید فیزیولوژی هر فرد می‌تواند نقشی مهم در ایجاد لکه‌های دور چشم ایفا کند.

بعضی از افراد به‌صورت طبیعی دارای سیاهی زیر چشم هستند و بعضی دیگر هم به‌دلیل پوست روشنی که دارند، بیشتر در معرض این عارضه قرار خواهند گرفت.

افزایش سن یکی از عوامل اصلی بروز سیاهی و لکه‌های دایره‌ای‌شکل دور چشم محسوب می‌شود. طبق پژوهشی که آکادمی چشم‌پزشکی ایالات متحده انجام داده است، با افزایش سن، بافت اطراف چشم ضعیف می‌شود و در این جریان، کلاژن باعث انتقال چربی به پلک‌های پایینی خواهد شد و لکه‌های سیاه یا پف‌های قابل توجهی را شکل می‌دهد.

با توجه به این ساختار، از بین رفتن عمیق بافت چربی در نواحی دور چشم می‌تواند هم باعث افتادگی پوست و هم باعث بروز لکه‌های سیاه شود.

بسیاری از بیمارانی که با این عارضه دست‌به‌گریبان هستند، کرم‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند که هیچکدام موثر نبوده‌اند؛ چرا که کرم‌ها نمی‌توانند به‌تنهایی باعث تقویت کلاژن و همچنین حفظ چربی‌های مفید شوند‌.

دلایل دیگر بروز لکه‌های سیاه دور چشم

یکی دیگر از دلایلی که ماسک زیر چشم برای سیاهی توصیه می‌شود، ترکیبات ضد آلرژی این محصول بهداشتی است که از تحریک‌شدن پوست جلوگیری می‌کند.

یکی از دلایل عجیب بروز لکه‌های سیاه دور چشم، آلرژی و حتی عادت به مالیدن چشم‌هاست. وقتی که یک نفر اقدام به مالیدن چشم‌ها و تکرار این عادت می‌کند، رنگدانه‌های زیر پوست چشم را تحریک می‌کند و باعث می‌شود رنگ آنها تیره شود.

همچنین، از آنجایی که پیری به‌صورت لایه‌لایه و تدریجی اتفاق می‌افتد، نمی‌توان شاهد بروز یکباره سیاهی دور چشم بود. به زبان ساده‌تر، بسیاری از بیمارانی که دارای لکه‌های سیاه دور چشم هستند، پس از سال‌ها متوجه وجود این عارضه می‌شوند و عمدتاً خیلی دیر برای درمان آن اقدام می‌کنند. برای جلوگیری از بروز چنین عارضه ناخوشایندی، توصیه می‌شود از ماسک‌ها و پدهای زیر چشم به‌صورت مداوم و ادامه‌دار استفاده شود.

درمان قطعی گودی زیر چشم با لیزر درمانی

درمان‌های لیزری بسته به نوع و حجم لکه‌های سیاه و گودی زیر چشم، اثربخشی متفاوتی دارند. طبقه‌بندی لکه‌های سیاه دور چشم می‌تواند نحوه درمان با لیزر را تعیین کند. این دسته‌بندی در حالت کلی شامل موارد زیر است:

  • لکه‌های تیره مربوط به رنگدانه‌های پوستی معمولاً قهوه‌ای‌رنگ هستند
  • سیاهی و گودی مربوط به مشکلات عروقی معمولاً با رنگ آبی، صورتی یا بنفش مورد تشخیص قرار می‌گیرند
  • سیاهی و گودی‌های مختلط به‌دلیل ترکیبی از مشکلات رنگدانه، عروقی یا دلایل دیگر هستند
درمان‌های لیزری بسته به نوع و حجم لکه‌های سیاه و گودی زیر چشم، اثربخشی متفاوتی دارند.

لیزردرمانی، سلول‌های پوستی آسیب‌دیده در نواحی چشم را مورد هدف قرار می‌دهد و آنها را درمان می‌کند. از آنجایی که گودی زیر چشم به‌دلیل تولید بیش‌ازاندازه ملانین پوست هم رخ می‌دهد، لیزردرمانی می‌تواند سریع‌ترین و البته هزینه‌بردارترین روش درمانی محسوب شود.

همچنین، لکه‌های سیاهی که در اثر مشکلات عروقی ایجاد می‌شوند، به‌دلیل گردش خون کُند و تجمع مایعات اضافه رخ می‌دهند. این نوع گودی زیر چشم را می‌توان با لیزر درمان کرد تا هم جریان خون این ناحیه پوست صورت تقویت و هم عروق خونی زیر جلدی تحریک شوند. لیزردرمانی برای از بین بردن سایه زیر چشم به 2 دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • لیزردرمانی فرسایشی: در این روش، لایه‌های بیرونی پوست که حاوی ملانین اضافه هستند، از بین می‌روند.
  • لیزردرمانی غیر سایشی: در این روش، بافت زیرین پوست تحریک و تولید کلاژن شروع می‌شود تا بافت پوست سفت، صاف و جوان‌تر به‌نظر برسد.

نحوه تشخیص بهترین ماسک زیر چشم برای سیاهی

استفاده از ماسک زیر چشم برای سیاهی به نسبت روش‌های درمانی دیگر مثل لیزردرمانی، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. همچنین، ماسک‌ها و پدهای مخصوص زیر چشم را می‌توان بدون نسخه پزشک تهیه کرد.

توجه داشته باشید استفاده از محصولات مراقبت پوستی مثل ماسک زیر چشم باید با توجه به دستورالعمل‌های خاصی انجام شود. در ادامه، لیستی از ترکیباتی را ذکر کرده‌ایم که وجود آنها در یک ماسک زیر چشم می‌تواند به محو‌شدن سیاهی‌های آزاردهنده زیر چشم منجر شود:

  • اسید هیالورونیک و گلیسیرین: این ترکیبات باعث هیدراته و حجیم‌شدن پوست می‌شوند و می‌توانند درخشندگی را برای چشم‌ها به ارمغان بیاورند. ترکیب اسید هیالورونیک و گلیسیرین، باعث جذب رطوبت به داخل اپیدرم می‌شود.
  • کافئین: این ماده می‌تواند رگ‌های خونی زیر چشم را منقبض کند تا قرمزی و سیاهی این نواحی از پوست صورت کاهش پیدا کنند.
  • رتینول: این ماده یک مشتق از ساختار ویتامین A است که بدون نسخه پزشک نمی‌توان آن را تهیه کرد. البته ماسک‌های تخصصی زیر چشم دارای این ماده هستند و وجود آن می‌تواند باعث افزایش گردش سلولی و همچنین کاهش خطوط چین‌وچروک شود.
  • ویتامین C: وجود ویتامین C و پلی‌فنول می‌تواند استرس اکسیداتیو را که ناشی از آلاینده‌های محیطی است، کاهش دهند.
  • پپتیدها: پپتیدها بلوک‌های سازنده ماده حیاتی کلاژن پوست هستند و باعث می‌شوند تا ساختار پوست این نواحی صورت، سفت و صاف به‌نظر برسند. سرعت تولید ماده کلاژن در پوست با افزایش سن، کاهش می‌یابد و باید با استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های دور چشم، مقدار آن را تمدید و تولید کرد.
استفاده از محصولات مراقبت پوستی مثل ماسک زیر چشم باید با توجه به دستورالعمل‌های خاصی انجام شود.

طرز تهیه ماسک خانگی برای درمان سیاهی دور چشم

ترکیباتی که در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم، مشخصاً مربوط به ماسک‌های آماده موجود در بازار هستند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا دستورالعمل‌هایی را ارائه دهیم تا با استفاده از موادی که در خانه دارید، بتوانید یک ماسک مقوی برای درمان سیاهی دور چشم تهیه کنید.

ماسک‌های خانگی زیر از جمله ماسک‌هایی هستند که علاوه بر بوی خوب، خواص درمانی برای محو‌کردن چین‌وچروک‌ها و همچنین پف زیر چشم هم دارند.

ماسک زیر چشم قهوه

قهوه نه‌تنها دارای خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد پیری است، بلکه می‌تواند به کاهش سیاهی در چشم هم منجر شود. برای ساختن یک ماسک دور چشم قهوه، چند تکه پنبه بردارید و آنها را از وسط نصف کنید.

سپس در هرکدام از آنها یک قاشق چایخوری قهوه بریزید. این ترکیب را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس پنبه حاوی قهوه را مستقیماً روی پوستتان قرار دهید تا به‌مدت 20 دقیقه بماند. نهایتاً این ترکیب را با استفاده از یک پد مرطوب شست‌وشو دهید.

توجه داشته باشید برای حصول نتایج مثبت، باید از قهوه ارگانیک و طبیعی استفاده کرد. به‌هیچ‌وجه از پودر قهوه برای ساختن ماسک زیر چشم استفاده نکنید؛ چرا که این کار باعث تحریک بافت پوست می‌شود.

نحوه ساختن ماسک خیار

خیار خاصیت ضد پیری ندارد، اما در عین حال می‌تواند به سفت‌شدن و صافی بافت پوست منجر شود. اگر از آن‌دسته افرادی هستید که در طول روز با سیستم کامپیوتری کار می‌کنید و چشمتان بسیار خسته می‌شود، بهتر است که از این ماسک خانگی استفاده کنید.

یک مطالعه نشان می‌دهد که خیار دارای ساختار ضد التهابی است و می‌تواند قرمزی چشم را از بین ببرد. قرار دادن خیارهای برش‌داده‌شده روی چشم نمی‌تواند راه موثری باشد و شما باید این دستورالعمل را برای ساختن ماسک زیر چشم در نظر بگیرید:

  • خیار را برش دهید و آن را در آب بگذارید
  • پدهای پنبه‌ای را پس در ترکیب خیس خیارها قرار دهید
  • پس از گذشت نیم‌ساعت، پدهای آغشته به عصاره خیار را بردارید و آنها را به‌مدت 15 دقیقه روی چشم‌ها قرار دهید
خیار دارای ساختار ضد التهابی است و می‌تواند قرمزی چشم را از بین ببرد.

چای سبز و ماسک زیر چشم برای سیاهی

چای سبز یکی از محبوب‌ترین ترکیبات گیاهی برای مراقبت از پوست است، چرا که خاصیت ضد چین‌وچروک و ضد پیری دارد و می‌تواند روند پیری زودرس را به تعویق بیندازد.

یک مطالعه پژوهشی نشان می‌دهد چای سبز سرشار از پلی‌فنول است و مقدار قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان‌ها را برای چشم‌ها به ارمغان می‌آورد. برای تهیه ماسک چای سبز، دستورالعمل زیر را در نظر داشته باشید:

  • حلقه‌های پنبه‌ای را از وسط نصف کنید و یک قاشق چایخوری، چای سبز خیس‌شده در آنها قرار دهید
  • ترکیب فوق را برای نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود
  • پدهای آغشته‌شده به عصاره چای سبز را بردارید و برای 15 دقیقه روی چشم‌ها قرار دهید

دستورالعمل ساختن ماسک گیلاس

گیلاس سرشار از مقادیر زیاد ویتامین C است؛ ماده‌ای که به‌دلیل برخورداری از آنتی‌اکسیدان و توانایی درخشان‌کردن پوست شناخته می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن دستورات زیر یک ماسک قدرتمند با عصاره گیلاس بسازید که مملو از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند لایه‌برداری قدرتمندی هم محسوب شود:

  • یک فنجان شیر و مقداری جو دوسر را با هم مخلوط کنید
  • نصف فنجان موز یخ‌زده به ترکیب فوق اضافه کنید. موز یخ‌زده می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را به آن بازگرداند
  • نصف فنجان گیلاس یخ‌زده را که آسیب‌های اکسیداتیو را کاهش می‌دهد به ترکیب بالا اضافه کنید
  • حالا یک قاشق چایخوری پودر کلاژن به ترکیب بالا بیفزایید تا ترکیب اولیه ماسک زیر چشم برای سیاهی فراهم شود
  • یک قاشق غذاخوری از ترکیب بالا را در یک ظرف کوچک قرار دهید
  • در صورت امکان، یک قاشق غذاخوری عسل هم به ترکیب فوق اضافه کنید
  • حالا ماسک تقویت‌شده گیلاس را دور چشمانتان بمالید و منتطر بمانید تا ترکیبات آن تاثیر بگذراند
  • صورتتان را پس از 20 دقیقه شست‌وشو دهید و از ادامه روز لذت ببرید!

ماسک ژل آلوئه‌ورا برای درمان سیاهی دور چشم

مطالعه‌‌ای در مجله درماتولوژی هند نشان می‌دهد محتوای آنتی‌اکسیدانی آلوئه‌ورا دارای خواص ضد التهابی است و ترکیبات ویتامین‌های A، C و E آن باعث تسکین پوست و تقویت پوست افتاده چشم می‌شود. برای ساختن ماسک آلوئه‌ورا دستورالعمل زیر را در نظر داشته باشید:

  • پدهای پنبه‌ای را در نصف قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا قرار دهید
  • ترکیب فوق را برای نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی خنک شود
  • ماسک آلوئه‌ورا را زیر پوست چشم بمالید تا تاثیرات شگرف آن حاصل شود
ترکیبات ویتامین‌های A، C و E آن باعث تسکین پوست و تقویت پوست افتاده چشم می‌شود.

بیشتر بخوانید: ماسک زیر چشم؛

ماسک لیمو برای درمان سیاهی زیر چشم

لیمو منبع غنی دیگری از ویتامین C محسوب می‌شود که علاوه بر خواص ذکرشده دارای خاصیت سفیدکننده است که تیرگی زیر چشم را از بین می‌برد. برای اینکه بتوان از ماسک لیمو برای درمان پوست چشم استفاده کرد، باید ترکیبات دیگری را هم برای تقویت آن در نظر داشت. دستورالعمل زیر را برای ساختن ماسک لیمو در نظر داشته باشید:

  • یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در ظرف بگذارید و یک لیمو ترش کامل را در آن فشار دهید. سپس مقداری چای سبز یا آب به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب مخلوط شوند.
  • 2 الی 3 قطر روغن نارگیل به ترکیب بالا اضافه کنید و آن را روی پدهای پنبه‌ای بمالید
  • توصیه می‌شود ماسک فوق را به‌صورت شبانه روی پوست اطراف چشم قرار دهید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن باشید

نحوه ساختن ماسک اسطوخودوس

از جمله ترکیبات ارگانیک ماسک زیر چشم برای سیاهی، اضافه‌کردن مواد مغذی مثل خیار و اسطوخودوس است. برای ساختن یک ماسک زیر چشم طبیعی و قدرتمند، مقداری ژلاتین بدون طعم، اسطوخودوس، آب گرم و عصاره خیار را تهیه کنید و دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید:

  • یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در ظرف قرار دهید
  • مقداری آب گرم و یک قاشق غذاخوری عصاره طبیعی خیار را به ترکیب فوق اضافه کنید و اجازه دهید تا این ساختار، قوام بگیرد و شبیه به ژل شود
  • 2 الی 3 قطره اسانس یا عصاره اسطوخودوس به ترکیب فوق بیفزایید، آن را روی پد پنبه‌ای قرار دهید و بگذارید تا برای نیم‌ساعت در دمای اتاق بماند
  • ماسک طبیعی فوق را روی چشم‌ها قرار دهید و اجازه دهید تا 20 دقیقه باقی بمانند

کلاژن، ماده حیاتی مورد نیاز برای بافت‌های پوست است که مقدار کافی آن در ماسک‌ها و پدهای ویژه دور چشم یافت می‌شود.

اگر هر روز صبح در آینه به لکه‌های سیاه دور چشمتان خیره می‌شوید و اعتمادبه‌نفستان را از دست می‌دهید، بهتر است از این محصولات بهداشتی و مراقبتی استفاده کنید. این مقاله حاوی نکات و دستورالعمل‌هایی است که می‌تواند شما را برای همیشه از شر عوارض آزاردهنده پوست دور چشم خلاص کند.

منبع +++

ماسک های آماده چه فایده ای دارند؟

طبق گفته متخصصین و پژوهشگران، ماسک‌ها و پدهای مخصوص دور چشم می‌توانند لکه‌های دایره‌ای‌شکل زیر چشم، خطوط و چین‌وچروک‌ها را مورد هدف قرار بدهند و آنها را محو کنند. ترکیبات ضد پیری موجود در این محصولات مثل اسید هیالورونیک و سرامید می‌توانند باعث تغذیه و آبرسانی به پوست چشم شوند و ظاهری جذاب را برایتان رقم بزنند.

خیار چه خاصیتی دارد؟

خیار خاصیت ضد پیری ندارد، اما در عین حال می‌تواند به سفت‌شدن و صافی بافت پوست منجر شود. اگر از آن‌دسته افرادی هستید که در طول روز با سیستم کامپیوتری کار می‌کنید و چشمتان بسیار خسته می‌شود، بهتر است که از این ماسک خانگی استفاده کنید.

علت سیاهی دور چشم چیست؟

برجسته‌ترین عاملی که درمان لکه‌های سیاه دور چشم را دشوار می‌کند، این است که دلیل بروز آن در همه افراد یکسان نیست. طبق اظهارات دکتر دی (Dr. Day)، کمبود خواب، کم‌آبی، نوشیدن الکل و رژیم غذایی نامتعادل می‌توانند باعث بروز سیاهی‌های آزاردهنده دور چشم باشند، اما در این میان نباید نقش عوامل ژنتیکی و پیری زودرس را فراموش کرد.

۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی