آرایش لب
۱۰ دی ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آرایش لب؛ انواع لب و قلق‌های آرایشی رژ زدن

به این مطلب امتیاز دهید

 بسیاری از افرادی که اهل آرایش کردن هستند باید با چگونگی آرایش لب آشنایی کاملی داشته باشند تا لب‌های خود را به بهترین نحو ممکن آرایش کنند. هر فردی لب‌های متنوعی دارد و به همین دلیل آرایش هر یک از آنها هم با دیگری متفاوت است، بنابراین باید به خوبی با نحوه و چگونگی آرایش لب‌ها آشنایی‌های لازم را به دست آورید. لب‌ها یکی از مهمترین اجزای صورت می‌باشد که در آرایش کردن باید به زیبایی این قسمت از صورت اهمیت بسیاری بدهیم تا زیباتر شود. جذابیتی که لب‌ها در صورت به وجود می‌آورند بسیار مهم می‌باشد و موجب می‌گردد که صورت شما جذاب‌تر شود، بر این اساس باید به خوبی با چگونگی آرایش لب‌ها آشنایی‌های لازم را به دست آورید تا بتوانید هر یک از لب‌ها را در هر فرمی که هستند آرایش کنید. برای اینکه آشنایی بیشتری در این مورد داشته باشید و به خوبی بتوانید هر یک از لب‌های متنوع را آرایش کنید، در ادامه برخی از آنها و چگونگی آرایش‌هایشان را نام می‌بریم.

چگونه لب های خود را زیباتر کنیم؟

برای سلامت و زیبایی لب های خود از ویتامین E استفاده کنید. بعضی از رژ لب ها دارای ویتامین E هستند که به مرور زمان خاصیت درمانی برای لب های شما دارند؛ لب ها را مرطوب و نرم نگه می‌دارند. از اسکراب لب استفاده کنید تا پوسته های اضافی لب خود را از بین ببرید و سلول های مرده روی آن ها بریزد.

لب‌ها یکی از مهمترین اجزای صورت می‌باشد که در آرایش کردن باید به زیبایی این قسمت از صورت اهمیت بسیاری بدهیم تا زیباتر شود.

شکر و عسل را باهم قاطی کنید و یک اسکراب لب طبیعی و آبرسان برای لب های خود درست کنید؛ هفته ای یک بار از این اسکراب لب استفاده کنید. از بالم لب برای ترمیم و نرم شدن لب ها استفاده کنید. بالم را هر شب قبل از خواب روی لب های خود بمالید. آب زیاد بنوشید تا لب های شما رنگ طبیعی(صورتی کم رنگ) داشته باشند.

بیشتر بخوانید: روغن خراطین و لب؛

به پوستت جون تازه بده

معرفی انواع آرایش لب‌ها 

همانطوری که بیان کردیم آرایش لب‌ها با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد و از آنجایی که لب‌های هر فردی با دیگری تفاوت دارد و یک شکل نمی‌باشد، باید هر لبی را بر اساس شکلی که دارد آرایش کنیم. برخی از لب‌ها و چگونگی آرایش لب‌ها عبارت می‌باشد از :

۱. لب صاف و تخت

بسیاری از افراد لب‌های بدون برجستگی دارند و در واقع شما در لب‌های آنها هیچ گونه برجستگی را نمی‌توانید مشاهده کنید، این دسته از افراد در مورد چگونگی آرایش لب‌ها خود باید بدانند که به هیچ عنوان نباید رژ لب‌های تیره بزنند، چرا که رژ لب‌های رنگ تیره موجب می‌شود لب‌هایشان صاف تر از آنچه که هست نشان داده شود.

اگر می‌خواهید از رژ لب‌های رنگ تیره استفاده کنید باید از آنها در گوشه‌های لب خود استفاده کنید تا زیبایی لب‌های شما را بیشتر کند.

۲. لب باریک و نازک 

بسیاری از افراد هستند که لب‌های بسیار باریک و نازکی دارند، این دسته از افراد باید برای آرایش لب‌ها از سه وسیله آرایشی بسیار مهم استفاده کنند تا زیبایی لب‌هایشان بیشتر شود.

یکی از این وسیله‌ها خط لب، دیگری رژ لب روشن و همچنین رژ لب تیره رنگ می‌باشد. دقت داشته باشید کسانی که این نوع از لب‌ها را دارا می‌باشند باید برای زیر سازی لب‌های خود از رنگ‌های خنثی استفاده کنند.

آرایش لب‌ها
یکی از این وسیله‌ها خط لب، دیگری رژ لب روشن و همچنین رژ لب تیره رنگ می‌باشد.

برای شروع آرایش این گونه لب‌ها باید خط لب خود را خارج از خطوط لب خود بکشید، بعد از آن رژ لبی را که رنگ روشن دارد را به لب بالایی‌تان بزنید و رژ لبی را که رنگ تیره دارد را به لب پایینی خود بکشید.

با استفاده کردن از یک ابزار مانند فرچه باید این رژ لب‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا جلوه زیبایی بر روی لب‌های شما به وجود آورند. در انتها باید با استفاده از یک خط لب سفید زیر لب خود یک خط بکشید تا جلوه و زیبایی لب‌های شما دو چندان شود.

۳. لب پهن و درشت

چگونگی آرایش لب‌ها در صورت‌هایی که پهن باشند به فرم صورت شما بستگی دارد، برخی از خانم‌ها هستند که صورت بزرگی دارند و به همین دلیل نیازی نیست در نوع آرایش لب‌های آنها تغییری به وجود آید، ولی برخی از خانم‌ها هستند که صورت کوچک و ظریفی دارند، بر این اساس باید به گونه‌ای آرایش کنند که لب‌هایشان کوچکتر از آنچه که هست نشان داده شود.

در واقع باید بدانید خانم‌هایی که لب‌های بزرگ و درشت دارند و صورت بزرگی هم دارند باید به صورت عادی لب‌های خود را آرایش کنند، ولی خانم‌هایی که لب‌های درشت و پهن دارند ولی صورت ظریفی دارند از برق لب و مداد لب به هیچ عنوان استفاده نکنند.

آرایش لب‌
چگونگی آرایش لب‌ها در صورت‌هایی که پهن باشند به فرم صورت شما بستگی دارد، برخی از خانم‌ها هستند که صورت بزرگی دارند.

آرایش لب‌ها در این گونه صورت‌ها باید به گونه ای باشد که داخل لب را با یک رنگ تیره پر کنند، ترجیحا رنگ آن باید مانند پوست باشد، برای اینکه لب‌های خود را برجسته تر سازند باید از خط لب سفید استفاده کنند و آن خط لب را در وسط و زیر لب خود بکشند.

دقت داشته باشید اگر از این روش استفاده کنید هم لب‌هایتان زیباتر می‌شود و هم آرایش زیباتری خواهید داشت، بر این اساس نکات آرایشی را بسیار جدی بگیرید.

۴. لب نامساوی

بسیاری از افراد هستند که لب‌های بالای‌شان با لب‌های پایین‌شان مساوی نیست و به همین دلیل باید به خوبی یا نحوه و چگونگی آرایش لب‌ها آشنایی داشته باشند تا به بهترین روش ممکن لب‌های خود را آرایش کنند. این دسته از افراد باید از دو رنگ رژ لب استفاده کنند که هر یک از آنها یک تن رنگی داشته باشد.

برای لبی که کوچک‌تر است از رژ لب تیره باید استفاده کنند و برای لبی که بزرگ‌تر است باید از رژ لبی که روشن‌تر است استفاده کنند. در نهایت باید رنگ‌های رژ لب را با یکدیگر ترکیب کنند تا زیبایی بیشتری در لب‌هایشان به وجود آید و صورت زیباتری داشته باشند.

رژ لب
این نوع از لب‌ها یکی از لب‌هایی می باشد که زیبایی زیادی در صورت ایجاد می‌کنند و اگر به درستی بر روی این لب‌ها رژ لب بزنید زیبایی آنها چندین برابر می‌شود.

۵.لب‌های مساوی و یا لب‌هایی که بیضی شکل هستند

این نوع از لب‌ها یکی از لب‌هایی می باشد که زیبایی زیادی در صورت ایجاد می‌کنند و اگر به درستی بر روی این لب‌ها رژ لب بزنید زیبایی آنها چندین برابر می‌شود.

چگونگی آرایش لب‌ها مساوی به اینگونه است که باید برای لب بالا خط لب زیبایی بکشید تا زیبایی و جذابیت بیشتری در این قسمت ایجاد شود، سپس برای اینکه زیبایی قسمت هفتی شکل لب را بیشتر کنید می توانید از رژ لبی استفاده کنید که لب‌ها را درشت‌تر نشان دهد.

 6. لب های گوشتی

اگر لب های گوشتی و قلوه ای دارید بهتر است از رژ لب های تیره و مات استفاده کنید. همین طور خط لب خود را خارج از لب های تان نزنید، آن هارا کاملا روی خط لب بزنید. رژ لب های مخملی هم گزینه مناسبی برای این گونه لب ها هستند.

رنگ های زرشکی، قهوه ای، ارغوانی و گرم برای لب های گوشتی مناسب ترند. چرا که رژلب های براق و رنگ روشن لب های شما را زیادی برجسته و غیر طبیعی می‌کنند و با وجود لب های گوشتی خیلی بیشتر از حد خود را نشان می‌دهند و معمولا نمای زیبایی را ایجاد نمی‌کنند.

شما اگر این نوع از لب‌ها را به درستی آرایش کنید، زیبایی صورت شما بسیار بیشتر می‌شود. در واقع باید بدانید تمامی فرم لب‌ها باید به درستی آرایش شوند تا زیبایی صورت شما را بیشتر کنند.

آمبره لب

آمبره لب‌ها یکی از تکنیک‌های آرایشی است که هم برای بزرگ‌تر نشان دادن و هم کوچک تر نشان دادن دهان با آرایش استفاده می‌شود. روش کار برای هردوی آن‌ها یکی است. تنها تفاوت مربوط به انتخاب رنگ است.

برای کوچک کردن لب با آرایش، ابتدا تمام سطح لب خود را با کانسیلرتان بپوشانید. سپس مقداری از یک رژ لب تیره رنگ را دقیقا وسط لب‌های خود بزنید و به سمت گوشه‌های خارجی لب محو کنید. نیازی نیست رنگ رژ لب به تمام سطح لب شما برسد چون در این صورت حجم لب‌های شما کمی بزرگ‌تر دیده می‌شود. 

از این تکنیک می‌توانید برای هر رژلبی که رنگ تیره‌ای دارید استفاده کنید. این تکنیک یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که زنان آسیایی برای کوچک نشان دادن لب‌هایشان از آن استفاده می‌کنند. 

بیشتر بخوانید: مزوتراپی لب چیست؟ 

اگر می‌خواهید برای تکنیک آمبره از دو رنگ رژ لب استفاده کنید، ابتدا رنگ روشن‌تر رژ لب را روی کل لب خود بزنید.

اگر می‌خواهید برای تکنیک آمبره از دو رنگ رژ لب استفاده کنید، ابتدا رنگ روشن‌تر رژ لب را روی کل لب خود بزنید. سپس رنگ تیره را به وسط لب بزنید و به سمت گوشه‌های خارجی لب محو کنید. نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که به هیچ عنوان رژ لب و خط لب خود را خارج از لب‌هایتان نکشید و آن را دقیقا داخل لب‌هایتان بکشید.

رژ لب چه رنگی بزنیم؟

اکثر خانم ها در انتخاب رنگ رژ لبی که به رنگ پوست صورتشان بیاید دچار مشکل می‌شوند. همینطور انتخاب رنگ رژ لب بر اساس آرایش چشم و صورت هم می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. انتخاب رژ لبی که با رنگ لباس امکان هماهنگی داشته باشد هم مهم است.

تمام این موارد جدا از نکات زیبایی و بحث ترکیب رنگ ها سلیقه ای هم هستند. خانم های با پوست روشن بهتر است از رنگ های گرم استفاده کنند تا به خوبی روی پوست صورتشان نمایان باشد؛ مانند رنگ های قرمز، جیگری، سرخابی. از رنگ های نود و بی روح پرهیز کنید.

چگونه رژ لب خود را پاک کنیم؟

برای پاک کردن رژ لب هرگز از دستمال خشک استفاده نکنید، محکم کشیدن دستمال خشک روی لب ها باعث ترک خوردن و یا پاره شدن لب می‌شود. پاک کردن رژ لب را با یک دستمال مرطوب راحت کنید. همینطور می‌توانید با محلول میسلار واتر و یک پد آرایشی رژ لب خود را پاک کنید.

برای پاک کردن رژ لب های قرمز و تیره که امکان پخش شدگی در اطراف لب را دارند، یک دستمال مرطوب را دور انگشت خود بپیچانید و اول یک بار روی لب بالا بکشید، بعد با قسمت تمیز دستمال همین کار را روی لب پایین انجام دهید. برای پاک کردن خط لب خود هم با همین روش ولی با استفاده از ناخن دور لب خود را پاک کنید.

حواستان باشد به صورت رفت و برگشتی این کار را انجام ندهید فقط یک دور برای تمیز کردن اطراف لب هم می توانید از یک براش یا اسفنج که کمی کرم پودر روی آن است اطراف لب خود را تمیز کنید. اگر خواستید چند رژ لب تست کنید از رژ لب کم رنگ تر شروع کنید چون پاک کردن آن ها راحت تر است.

برای پاک کردن رژ لب هرگز از دستمال خشک استفاده نکنید، محکم کشیدن دستمال خشک روی لب ها باعث ترک خوردن و یا پاره شدن لب می‌شود.

نکاتی مهم در آرایش لب‌ها

برای اینکه به خوبی با چگونگی آرایش لب‌ها آشنایی داشته باشید و آنها را به بهترین نحو ممکن آرایش کنید نیاز به اطلاعاتی دارید که اگر با این اطلاعات و نکات آشنایی بیشتری داشته باشید، همیشه لب‌هایتان طراوت و زیبایی خاصی خواهند داشت.

شما باید پیش از اینکه به رختخواب می‌روید لب‌های خود را به خوبی تمیز کنید و از بالم لب‌های مخصوص استفاده کنید تا هرگز لب‌هایتان پوست پوست نشود. بسیاری از خانم‌ها در فصل زمستان لب‌های پوست پوست شده و ترک برداشته خواهند داشت، که این دسته از خانم‌ها باید بیشتر به سلامت لب‌های خود فکر کنند. چند نکته مهم را در پایین ذکر میکنیم:

  •  هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایین‌تر از خط معمولی لب می‌کشیم و آن را با رژ لب پر می‌کنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.
  • وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.
  • هنگامی که لب‌های پایین و بالا نازک هستند، اندازه لب‌ها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد می‌کنیم و داخل خط را با رژ لب پر می‌کنیم که لب‌ها پرتر به نظر آیند.
  •  برای لب‌های پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لب‌ها بهتر از رژ لب براق است.
  • اگر لب های شما خیلی زود خونریزی می‌کنند از یک مداد لب کم رنگ  برای اطراف لب استفاده کنید و سپس روی آن را با رژ لب بپوشانید.
  • دهان و لب‌های کوچک را می‌توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.
  • لب‌های نامساوی را نیز می‌توان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.
  • در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد می‌توان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: 16 نکته برای داشتن لب های صورتی و جذاب!

آرایش لب‌ها و اهمیت دادن به سلامتی آنها بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل باید به خوبی از لب‌هایتان مراقبت کنید تا همیشه لب‌های زیبایی داشته باشید. سعی کنید همیشه لب‌های خود را چرب نگه دارید تا هرگز خشک نشوند، چرا که اگر لب‌های شما خشک شوند طراوت و زیبایی خود را از دست می‌دهند و رژ لب‌های شما روی لب هیچ گونه زیبایی به وجود نمی‌آورند.

در این مطلب با میکاپ لب و نحوه برجسته کردن لب‌ها و مدل‌های زیبایی از ارایش لب فانتزی آشنا شدید. امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی و مشاهده مدل‌های جذاب آن بتوانید لب هایتان را به بهترین شکل ممکن میکاپ کنید. شما هم تجربه هایتان را با در میان بگذارید.

چگونه لب های خود را زیباتر کنیم؟

برای سلامت و زیبایی لب های خود از ویتامین E استفاده کنید. بعضی از رژ لب ها دارای ویتامین E هستند که به مرور زمان خاصیت درمانی برای لب های شما دارند؛ لب ها را مرطوب و نرم نگه می‌دارند. از اسکراب لب استفاده کنید تا پوسته های اضافی لب خود را از بین ببرید و سلول های مرده روی آن ها بریزد.

برای لب باریک و نازک چگونه رژ بزنیم؟

برای شروع آرایش این گونه لب‌ها باید خط لب خود را خارج از خطوط لب خود بکشید، بعد از آن رژ لبی را که رنگ روشن دارد را به لب بالایی‌تان بزنید و رژ لبی را که رنگ تیره دارد را به لب پایینی خود بکشید. با استفاده کردن از یک ابزار مانند فرچه باید این رژ لب‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا جلوه زیبایی بر روی لب‌های شما به وجود آورند.

برای کوچک کردن لب باید چیکار کرد؟

برای کوچک کردن لب با آرایش، ابتدا تمام سطح لب خود را با کانسیلرتان بپوشانید. سپس مقداری از یک رژ لب تیره رنگ را دقیقا وسط لب‌های خود بزنید و به سمت گوشه‌های خارجی لب محو کنید. نیازی نیست رنگ رژ لب به تمام سطح لب شما برسد چون در این صورت حجم لب‌های شما کمی بزرگ‌تر دیده می‌شود. 

۱۰ دی ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی