مزوتراپی لب
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مزوتراپی لب چیست؟ هزینه‌ها، مزایا و معایب تزریق ژل لب

5/5 - (1 امتیاز)

لب‌ها چیزهای زیادی در مورد افراد می‌گویند. هنگام صحبت‌کردن، لب‌های ما نقطه کانونی بدنمان هستند و چه درحال لبخندزدن، چه اخم یا پوزخند، احساسات خود را نشان می‌دهند، اما مانند هر قسمت دیگری از بدن، زمان بر زیبایی لب تاثیر می‌گذارد. سیگار‌کشیدن یا نی‌زدن ممکن است خطوطی عمودی در اطراف لب ایجاد کند که کل صورت را پیر جلوه دهد. جاذبه زمین نیز می‌تواند به‌ویژه لب بالایی را تحت‌تاثیر قرار داده و باعث شود که لب‌ها عقب‌نشینی کرده و نازک‌تر به‌نظر برسند. درواقع، لب‌های هر فرد قادرند واقعیات زیادی از سبک زندگی یا سلامت فرد را بیان کنند. مزوتراپی لب روش جدیدی است که می‌تواند به بهبود حالت و فرم لب‌ها و شادابی و جوانی دوباره آن‌ها کمک کند. این مقاله به توضیحاتی درباره مزوتراپی، مزایا و عوارض آن، مزوتراپی لب‌ها و جوانسازی آن‌ها و روش‌های طبیعی مزولیپ در خانه می‌پردازد.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت‌کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی استفاده می‌کند. این درمان در ابتدا برای تسکین درد استفاده می‌شد و سپس در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت پیدا کرد و برای موارد زیر کاربرد دارد:

جاذبه زمین نیز می‌تواند به‌ویژه لب بالایی را تحت‌تاثیر قرار داده و باعث شود که لب‌ها عقب‌نشینی کرده و نازک‌تر به‌نظر برسند.
  • حذف چربی در نواحی معده، ران، باسن، باسن، پاها، بازوها و صورت
  • کاهش سلولیت
  • از بین‌بردن چین‌وچروک و خطوط ریز
  • سفت‌کردن پوست شل
  • تنظیم دوباره بدن
  • روشن‌کردن رنگدانه‌های پوست و رفع تیرگی
  • درمان آلوپسی (ریزش موی سکه‌ای)

در این تکنیک از سوزن‌های بسیار ظریف برای تزریق به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می‌شود. هدف مزوتراپی این است که مشکلات اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب پوستی می‌شوند، اصلاح کند. البته فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی وجود ندارد و پزشکان از راه‌حل‌های مختلف زیر برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند:

  • داروهای تجویزی، مانند گشادکننده‌های عروق و آنتی‌بیوتیک‌ها
  • هورمون‌هایی مانند کلسی تونین و تیروکسین
  • آنزیم‌هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره‌های گیاهی
  • ویتامین‌ها و موادمعدنی

Meso Lip (مزوتراپی لب) برداشتی ویژه از تکنیک مزوتراپی جوان‌کننده است که به‌طور خاص برای لب‌ها طراحی شده است. این روش با استفاده از تزریق‌های کوچک از یک کوکتل قابل تنظیم از ویتامین‌ها، موادمغذی، موادمعدنی ضروری و سایر عوامل آبرسان، لب‌ها را تقویت‌ و جوانسازی می‌کند.

بهبود در رنگ، بافت، آبرسانی و وضعیت کلی لب‌ها، تنها با یک جلسه درمان قابل مشاهده است. همچنین به دلیل اثر آبرسانی مجدد هیالورونیک اسید به کار رفته در کوکتل، حجم لب نیز کمی افزایش می‌یابد.

این روش با استفاده از تزریق‌های کوچک از یک کوکتل قابل تنظیم از ویتامین‌ها، موادمغذی، موادمعدنی ضروری و سایر عوامل آبرسان، لب‌ها را تقویت‌ و جوانسازی می‌کند.
به پوستت جون تازه بده

چرا لب‌ها نیاز به توجه ویژه دارند؟

پوست لب‌ها لایه‌ای بسیار نازک و ظریف است، اما حتی کسانی که روتین سخت مراقبت از پوست برای صورت دارند هم به‌راحتی ممکن است تمرکز روی لب‌ها را به‌صورت یک عضو جداگانه صورت فراموش کنند. لب‌ها فاقد غدد چربی و رنگدانه‌های ملانین هستند و باید دربرابر اشعه ماوراءبنفش محافظت شوند، چون به‌ویژه دربرابر کم‌آبی بدن، خشکی هوا، و خطرات نور خورشید بسیار آسیب‌پذیر هستند.

بالم‌های لب متاسفانه فقط به مدت کوتاهی لب را تسکین می‌دهند. بنابراین مراقبت منظم لب برای داشتن لب‌های سالم و زیبا حیاتی است. ازسوی‌دیگر، پوست هر کس منحصربه‌فرد است و باید با آن به نحو ویژه‌ای رفتار شود. مزوتراپی به مراجعان این تضمین را می‌دهد که یک درمان اختصاصی متناسب با نوع پوست لب و سلامت فرد هدف قرار می‌گیرد تا حداکثر فواید ایجاد شوند.

خطوط ریز و چین‌وچروک‌های اطراف لب را نیز می‌توان مستقیماً با مزوتراپی برطرف کرد. این موضوع نه تنها سطح کلی هیدراتاسیون لب‌ها را بهبود می‌بخشد، بلکه تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست اطراف دهان را هم افزایش داده و مرز مشخص‌تری ایجاد می‌کند و به لب‌ها کانتور طبیعی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آفتاب سوختگی لب؛

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

مزوتراپی لب‌ها

مزولیپ یا مزوتراپی لب بخشی از یک‌سری درمان است که از تکنیک مزوتراپی نشات می‌گیرند. این تکنیک یک درمان سفارشی است که می‌تواند متناسب با نوع و ضخامت پوست هر فرد برای رسیدن به نتیجه دلخواه تنظیم شده و باعث افزایش حجم لب ‌شود. این فرآیند شامل تزریق‌های کوچک اسید هیالورونیک به لب برای افزایش هیدراتاسیون و افزایش حجم ظریف لب است که بلافاصله پس از یک جلسه درمان قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین می‌توان خطوط ریز اطراف لب را نیز با کمک مزوتراپی لب با موفقیت حذف کرد تا «خطوط سیگار» در بالا و زیر مرز سرخابی لب کاهش یابد. این خطوط به «چروک‌های بارکد» مشهور بوده و با افزایش سن ایجاد می‌شوند و می‌توانند با عوامل خارجی مانند سیگارکشیدن، نواختن نی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید تشدید شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند باعث ترک‌خوردگی، پوسته‌شدن و خونریزی لب باشند. این تکنیک بدون درد بوده و به دلیل مواد خالص تزریق شده بسیار کم‌خطر است.

همچنین می‌توان خطوط ریز اطراف لب را نیز با کمک مزوتراپی لب با موفقیت حذف کرد تا «خطوط سیگار» در بالا و زیر مرز سرخابی لب کاهش یابد.

مزوتراپی لب چقدرطول می‌کشد؟

مزوتراپی لب مزو تقریباً 15 تا 30 دقیقه طول کشیده و پزشک با تزریق‌های کوچک به پوست لبه لب، یا با ترکیب درمان با درماپن لب را تقویت می‌کند.

درماپن یک دستگاه میکرونیدلینگ خودکار است که میکروکانال‌هایی را در پوست ایجاد می‌کند و تکنیک آن در تمام پوست لب اجرا می‌شود. سرم‌هایی که برای این روش درمانی استفاده می‌شوند، می‌توانند به عمق میکروکانال‌های لب نفوذ نموده و حداکثر جذب مواد را ممکن سازند.

میکرونیدل‌های مورد استفاده در مزوتراپی بسیار ظریف هستند و بنابراین ناراحتی یا درد در این روش بسیار اندک است، ولی برای برخی افراد ممکن است احساسی مانند گزش حشرات، خراش یا سوزش و قرمزی خفیف ایجاد شود. برای کاهش این ناراحتی می‌توان از یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی استفاده کرد. ترکیبات سفارشی مورد استفاده در سرم نیز با توجه به نوع پوست فرد انتخاب شده و خطر واکنش یا تحریک را کاهش می‌دهند.

چه زمانی می‌توانم انتظار داشته باشم که نتایج مزوتراپی لب را ببینم؟

تقویت، شادابی و جوانی در ظاهر لب‌ها تنها با یک جلسه درمان قابل مشاهده است. بااین‌حال، گاهی یک برنامه درمانی شامل 3 روش در فواصل 3 هفته‌ای برای بازده حداکثری توصیه می‌شود. پس از درمان اولیه، برای ماندگاری و حفظ شادابی لب می‌توان یک یا دو بار در سال این تزریق را انجام داد.

جوانسازی لب و اطراف آن

لب‌ها یکی از ویژگی‌های کلیدی صورت ما برای نشان‌دادن درونیات و احساساتمان هستند. پرکننده‌های لب برای جوانسازی اصلاح برخی از بی‌نظمی‌هایی که ممکن است درطول زمان اطراف لب‌ها ایجاد شده باشند، طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال، استفاده از اسید هیالورونیک در مزوتراپی لب به پر‌کردن خطوط و افتادگی کمک نموده و پوست اطراف لب را سفت می‌کند تا ظاهری زیباتر و پرتر به آن بدهد.

علاوه‌براین، اسید هیالورونیک به نرم‌شدن و مرطوب‌شدن لب‌ها نیز کمک زیادی می‌کند. تاثیرات این درمان بسته به کیفیت مواد استفاده شده و سبک زندگی فرد می‌تواند تا یک‌سال ادامه داشته باشد. فیلرهای لب به دلایل مختلف زیر برای جوانسازی لب و اطراف آن استفاده می‌شوند:

  • حجم‌دادن به لب‌های نازک و خشک به‌طور طبیعی
  • صاف‌کردن خطوط و چین‌وچروک‌ها
  • ایجاد فرم زیباتر و تناسب بیشتر، به‌خصوص زمانی‌که یک سمت لب کوچک‌تر از دیگری باشد
  • پیشگیری از ترک لب
  • افزایش حجم
  • افزایش هیدراتاسیون

انواع روش‌های جوانسازی لب به صورت زیر هستند:

مزوتراپی لب با استفاده از پرکننده لب برای جوانسازی

پرکننده‌های لب با یکدیگر متفاوت هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. مواد آن‌ها از پرکننده‌های ساخته شده از اسید هیالورونیک (ماده‌ای که به‌طور طبیعی در پوست وجود دارد) تا اسیدهای مصنوعی زیست تخریب‌پذیر را شامل می‌شوند. این پرکننده‌ها نه تنها ظاهری حجیم‌تر به لب‌ها می‌دهند، بلکه خطوط عمودی کوچک اطراف دهان را هم پر می‌کنند.

در زمان تزریق، ممکن است کمی تورم روی لب مشاهده شود، اما پس از حدود دو هفته، لب‌ها فرم مطلوب خود را پیدا می‌کنند. بسته به نوع پرکننده مورد استفاده، نتایج می‌تواند از شش ماه تا حدود یک سال دوام داشته باشد.

مزوتراپی لب با استفاده از لیزر برای جوانسازی

درمان با لیزر (BBL Therapy) یکی از راه‌های پرکاربرد برای جوانسازی پوست صورت، گردن و لب‌ها است. درطول لایه‌برداری پوست با لیزر، یک پرتو شدید از انرژی نور (لیزر) به سمت پوست هدایت می‌شود. اشعه لیزر، لایه بیرونی پوست (اپیدرم) را از بین می‌برد و درعین‌حال، پوست زیرین (درم) را گرم می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود درطول زمان فرایند جوانسازی با لیزر، تولید کلاژن در پوست تحریک شده و در نتیجه رنگ و بافت پوست بهتر شود.

اشعه لیزر، لایه بیرونی پوست (اپیدرم) را از بین می‌برد و درعین‌حال، پوست زیرین (درم) را گرم می‌کند.

مزوتراپی لب با استفاده از انتقال چربی برای جوانسازی

گزینه دیگر جوانسازی لب، استفاده از چربی بدن خود فرد برای پر‌کردن لب‌هاست. پزشک با استفاده از لیپوساکشن، سلول‌های چربی بدن را گرفته و سپس آن‌ها را به لب‌های فرد تزریق می‌کند. تزریق چربی لب‌ها را حجیم نموده و خطوط عمودی ظریف را روی لب کاهش می‌دهد.

در این روش به زمان زیادی برای بهبودی نیاز نیست، اما بااین‌حال، بسته به محل و وسعت لیپوساکشن، ممکن است به چند روز زمان نیاز باشد تا پس از عمل بهبود ایجاد شود. همچنین، از آن‌جایی که فیلر از سلول‌های بدن خود فرد ساخته شده است، تقریبا هیچ ترسی برای واکنش آلرژیک یا پس‌زدن پرکننده وجود ندارد و بدن به سادگی سلول‌های پیوند شده را می‌پذیرد.

علاوه‌براین، از آن‌جایی که پرکننده های چربی اتولوگ بخشی از بدن خود فرد هستند و ماندگاری طولانی دارند، لب‌ها می‌توانند فرم خود را برای دو سال یا بیشتر حفظ کنند.

مزوتراپی لب با استفاده از جراحی لب برای جوانسازی

برای افرادی که به دنبال تغییر دائمی در ظاهر لب‌های خود هستند، گزینه‌های مختلف جراحی لب در دسترس است:

  • کاشت لب: پدهای سیلیکونی کوچکی که در لب قرار می‌گیرند، نوعی ایمپلنت هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با لب‌های فرد مطابقت داشته باشند.
  • پیوند پوستی: این پیوند شبیه ایمپلنت است، اما به‌جای قرار‌دادن یک پد ساخته شده توسط انسان، از پوست خود لب برای پر‌کردن دائمی آن استفاده می‌شود.
  • لیفت لب: در این روش، جراح لب بالایی را بالاتر می‌برد تا پرتر به‌نظر برسد و سپس گوشه‌های لب را به سمت بالا می‌کشد تا خطوط عمودی لب حذف شود.

از آن‌جایی که این روش‌ها به‌صورت جراحی هستند، برای بهبودی نیاز به زمان دارند که طول آن بسته به وضعیت خاص هر فرد متفاوت است.

استفاده از مزوبوتاکس برای جوانسازی لب

مزوبوتاکس به معنای جوانسازی اجزای صورت با استفاده از تزریق محلول مزوتراپی و سم بوتولینوم با رقت زیاد در پوست است. با توجه به این واقعیت که غلظت سم بوتولینوم درمورد مزوبوتاکس کمتر است، تأثیر آن نیز با استفاده از خود بوتاکس برای صاف‌کردن چین‌وچروک‌های لب متفاوت است.

مزوبوتاکس در لایه سطحی پوست اعمال می‌شود و نه در ماهیچه‌ها! اما می‌تواند چین‌وچروک‌های ظریف را صاف نموده و باعث کاهش جزئی تولید سبوم و تعریق و کاهش منافذ در ناحیه تحت درمان شود. در محلول مزوتراپی، مواد مختلفی مانند اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، موادمعدنی، اسیدهای آمینه، پپتیدها و فاکتورهای رشد، پوست را هیدراته و احیا می‌کنند.

این روش بدون درد است، اما برای افراد حساس قبل از انجام آن، از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود. این درمان عرض 4 روز شروع به اثربخشی می‌کند، در عرض 14 روز تاثیر خود را نشان می‌دهد و برای 3-6 ماه روی لب باقی می‌ماند و نمی‌توان آن را زودتر از 3 ماه پس از اولین روش تکرار کرد.

در محلول مزوتراپی، مواد مختلفی مانند اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، موادمعدنی، اسیدهای آمینه، پپتیدها و فاکتورهای رشد، پوست را هیدراته و احیا می‌کنند.

مزایای استفاده از خدمات مزوتراپی

داشتن پوستی درخشان و جوان آرزوی همه است. بااین‌حال، برای رسیدن به این هدف نیاز به تلاش زیادی است. در این میان، روش مزوتراپی میان افرادی که به دنبال جایگزینی طبیعی‌تر و طولانی‌مدت برای روش‌های اجتناب‌ناپذیر هستند، ارجح‌ترین روش است. مزوتراپی با ایجاد سوراخ‌های کوچک در اپیدرم پوست به‎‌عنوان کانالی برای نفوذ ویتامین‌ها، موادمعدنی و اسیدهای آمینه عمل می‌کند.

این کار با تزریق این مواد به لایه اپیدرم و کمک به افزایش تعامل سلولی انجام می‌شود. درنهایت تولید کلاژن، تقویت فیبرهای الاستین و تحریک متابولیسم باعث جوانسازی پوست می‌شوند. مزایای روش مزوتراپی عبارتند از:

  • جوانسازی پوست‌های خشک، کدر و دهیدراته
  • قابل استفاده برای پوست کل صورت، گردن، سینه و دست
  • استفاده برای از بین‌بردن چین‌وچروک، رنگدانه و جای زخم
  • تقویت یکباره پوست
  • یک جایگزین عالی برای جراحی
  • آبرسانی پوست

عوارض مزوتراپی

افرادی که مزوتراپی انجام می‌دهند می‌گویند اگر به یک پزشک آموزش دیده مراجعه کنید، خطرات آن بسیار کم است. اما برخی عوارض جانبی نیز که در مزوتراپی لب و صورت گزارش شده، عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • سرخی
  • کبودی
  • برجستگی در محل تزریق
  • لکه‌های تیره پوست
  • کهیر
  • عفونت
  • زخم‌ها

روش‌های طبیعی جوانسازی لب ها در خانه

جوانسازی و تقویت لب یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی است و مراقبت مناسب از لب‌ها بخش مهمی از حفظ ظاهر صورت محسوب می‌شود. درحالی‌که مزوتراپی لب می‌تواند زیبایی لب‌ها را افزایش داده و به جلوگیری از آسیب کمک کند، مراقبت‌های زیبایی در خانه نیز به اندازه آن برای مشاهده تغییرات چشمگیر ضروری هستند.

جوانسازی و تقویت لب یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی است و مراقبت مناسب از لب‌ها بخش مهمی از حفظ ظاهر صورت محسوب می‌شود.

آبرسانی به پوست لب

آبرسانی مناسب بدن برای تمام جنبه‌های سلامتی و زیبایی مهم است و لب‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند! آبرسانی باعث نرمی و پری لب‌ها شده و از ترک‌خوردگی یا خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین، نه تنها نوشیدن آب کافی مهم است، بلکه استفاده از بالم‌ها و مرطوب‌کننده‌های باکیفیت نیز به‌ویژه در روزهای خشک، بادخیز یا آفتابی ضروری است.

محافظت از لب‌ها دربرابر نور خورشید

آسیب‌های ناشی از نور خورشید تقریباً سریع‌تر از هر چیزی پوست صورت و لب را پیر، خشک و پژمرده می‌کند. برای محافظت از لب‌ها باید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون‌رفتن از کرم ضد آفتاب یا بالم لب با SPF مخصوص لب استفاده کنید و غذاهایی مانند آووکادو و سیب‌زمینی شیرین بخورید.

لایه‌برداری لب‌ها

لایه‌برداری به پاکسازی سلول‌ها، محو‌شدن نواحی تیره‌تر و آشکار‌شدن پوست صاف زیر آن کمک می‌کند. یک اسکراب محبوب خانگی برای لب، لایه‌بردار عسل و شکر است:

  • یک قسمت عسل را با دو قسمت شکر مخلوط کنید
  • به مدت 10 دقیقه روی لب‌های خود بمالید
  • سپس بشویید و بالم لب بزنید

توجه کنید که بیش از دو بار در هفته از اسکراب لب استفاده نشود. معمولاً بهتر است فقط هفته‌ای یک بار لایه‌برداری لب‌ها انجام شود تا از تحریک‌شدن آن‌ها جلوگیری گردد.

خودداری از مصرف محصولات حاوی کافور

قبل از استفاده از هر محصولی که برای بدن استفاده می‌کنید، چند لحظه وقت بگذارید و مواد تشکیل‌دهنده آن را بخوانید. روغن کافور یک ترپن است که در بسیاری از محصولات پوستی استفاده می‌شود. به‌ویژه برای محصولات مراقبت از لب، این ماده زیاد به‌کار می‌رود، اما بهتر است از آن اجتناب شود.

اگرچه کافور در ابتدا می‌تواند به مرطوب‌کردن لب‌ها کمک کند، اما در درازمدت هم قادر است آن‌ها را خشک کند. سایر موادی که برای مراقبت از لب باید از مصرف آن‌ها اجتناب کرد، فنل و منتول هستند. درعوض، استفاده از محصولات حاوی روغن نارگیل، کره شی یا کره کاکائو انتخاب‌های هوشمندانه‌ای محسوب می‌شوند.

این مواد مرطوب‌کننده‌های موثری هستند که نه تنها به مرور زمان لب‌ها را خشک نمی‌کنند، بلکه باعث نرمی و درخشندگی لب نیز می‌شوند.

استفاده از ویتامین E برای لب‌ها

روغن ویتامین E سلاح مخفی مراقبت و نگهداری اولیه لب است. این روغن گاهی در مزوتراپی لب نیز استفاده می‌شود و با افزایش تولید کلاژن، زیبایی و نرمی پوست لب را بهبود می‌بخشد. این روغن همچنین آبرسانی قوی دارد و می‌تواند به روشن‌شدن لب‌های تیره کمک کند.

این روغن گاهی در مزوتراپی لب نیز استفاده می‌شود و با افزایش تولید کلاژن، زیبایی و نرمی پوست لب را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از لب؛ 

مزوتراپی لب روشی برای فرم‌دادن، شاداب‌کردن، رفع چین‌وچروک‌ها و زیباسازی ظاهر لب‌هاست. در این روش، پزشک با تزریق موادمعدنی، ویتامین‌ها، هیالورونیک اسید، اسیدهای آمینه و عصاره‌های گیاهان به لب‌ها، به جوانسازی لب و رفع چروک‌های اطراف لب که در اثر بالارفتن سن،‌ کشیدن سیگار یا نواختن نی به‌وجود می‌آیند، کمک می‌کند.

مزوتراپی معمولا حدود 15 الی 30 دقیقه به طول می‌انجامد و گاهی تا 3 جلسه درمان برای نتایج بهتر پیشنهاد می‌شود، اما ماندگاری آن معمولا 6 ماه الی یک‌سال است.

از دیگر روش‌های جوانسازی لب می‌توان به فیلرها، لیزر درمانی، انتقال چربی از سایر نواحی بدن به لب‌ها، مزوبوتاکس و جراحی اشاره نمود. مزایای روش مزوتراپی شامل رفع تیرگی و کدورت پوست، صاف‌شدن و یکنواختی پوست و آبرسانی به پوست‌های خشک است. البته استفاده از برخی روش‌های طبیعی مانند آبرسانی به پوست لب‌ها، استفاده از بالم لب، لایه‌برداری منظم، خودداری از مصرف محصولات حاوی کافور یا منتول و استفاده از ویتامین E نیز در تقویت و طراوت لب‌ها موثر هستند.

منبع ++++++++

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت‌کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی استفاده می‌کند. این درمان در ابتدا برای تسکین درد استفاده می‌شد و سپس در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت پیدا کرد

چرا لب‌ها نیاز به توجه ویژه دارند؟

پوست لب‌ها لایه‌ای بسیار نازک و ظریف است، اما حتی کسانی که روتین سخت مراقبت از پوست برای صورت دارند هم به‌راحتی ممکن است تمرکز روی لب‌ها را به‌صورت یک عضو جداگانه صورت فراموش کنند. لب‌ها فاقد غدد چربی و رنگدانه‌های ملانین هستند و باید دربرابر اشعه ماوراءبنفش محافظت شوند، چون به‌ویژه دربرابر کم‌آبی بدن، خشکی هوا، و خطرات نور خورشید بسیار آسیب‌پذیر هستند.

چه زمانی می‌توانم انتظار داشته باشم که نتایج مزوتراپی لب را ببینم؟

تقویت، شادابی و جوانی در ظاهر لب‌ها تنها با یک جلسه درمان قابل مشاهده است. بااین‌حال، گاهی یک برنامه درمانی شامل 3 روش در فواصل 3 هفته‌ای برای بازده حداکثری توصیه می‌شود. پس از درمان اولیه، برای ماندگاری و حفظ شادابی لب می‌توان یک یا دو بار در سال این تزریق را انجام داد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی