روش های داشتن موهای پرپشت
۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه admin

چطور موی پرپشت داشته باشیم؟ 13 روش سریع و خانگی

2.7/5 - (4 امتیاز)

اینکه شما موی پرپشت داشته باشید بدون شک یکی از مهمترین خواسته‌هایی می‌باشد که برای زیبایی تان دارید. هر فردی که موهای کم پشت دارد و یا اینکه موهای او نازک است به دنبال روش‌های پرپشت کردن موها می‌باشد. بر همین اساس شما باید بدانید برای اینکه موی پرپشت داشته باشید چه روش‌هایی را بهتر است انجام دهید. مو پر پشت و ضخیم کاملا دست یافتنی است، فقط باید روش های موثر را بدانید در این مقاله، ما چندین درمان طبی را که فرد می تواند در خانه برای کمک به موهای انجام دهد و باعث پرپشت شدن موها شود. موهای نازک یا کم پشت در اکثر افراد دیده میشود. برای اینکه با این روش ها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از مهمترین این روش ها را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات و دانش شما در این زمینه بیشتر شود.

عواملی که می‌توانند منجر به کم پشت شدن مو شوند عبارتند از

  • تغذیه نامناسب
  • آرایش بیش از حد موها (مانند فرکردن و رنگ کردن موها)
  • ژنتیک
  • بیماری
  • واکنش به مواد شیمیایی یا آلرژی
  • تغیرات هورمونی
  • ریزش مو به دلیل افزایش سن
  • استرس شدید و ناگهانی
موهای پرپشت
بر همین اساس شما باید بدانید برای اینکه موی پرپشت داشته باشید چه روش‌هایی را بهتر است انجام دهید.
به پوستت جون تازه بده

روش های داشتن موی پرپشت

اینکه شما موی پرپشت داشته باشید بدون شک یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر فرد می‌باشد. هر فردی که موهای کم پشت دارد و یا اینکه موهای او نازک است به دنبال روش‌های پرپشت کردن موها است. امروزه بسیاری از افراد به دلایل متنوع امکان دارد که موی پرپشت خود را از دست بدهند و موهای نازک داشته باشند.

این دسته از افراد برای اینکه موهای کم پشت خود را درمان کنند و موهای خود را پرپشت تر نمایند باید به برخی از راهکارها و روش‌های مهم توجه داشته باشند که این روش ها عبارت می‌باشد از :

۱. استفاده کردن از محصولات طبیعی

برخی از افراد امکان دارد برای اینکه موهای پرپشت داشته باشند از محصولاتی استفاده کنند که ارزان قیمت هستند و به ریشه و ساقه مو آسیب وارد می‌سازند. شما زمانی که می‌خواهید موهای خود را زیباتر و پرپشت تر نمایید باید به محصولاتی که برای پرپشت کردن مو وجود دارد دقت بسیاری داشته باشید تا یکی از بهترین آنها را خریداری کنید.

دقت داشته باشید که این محصولات باید از برند معتبری باشند و برای مو حساسیت ایجاد ننمایند، به همین دلیل پیش از اینکه محصولاتی را برای زیبایی موی پرپشت خریداری کنید باید به برند آن محصولات توجه بسیاری داشته باشید.  

امروزه بسیاری از افراد به دلایل متنوع امکان دارد که موپرپشت خود را از دست بدهند و موهای نازک داشته باشند.

۲. تغذیه سالم

از دیگر روش‌هایی که برای زیبایی موی پرپشت مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از پزشکان این راهکار را توصیه می‌کنند تغذیه سالم می‌باشد. در واقع بدون شک همه شما به خوبی می‌دانید که تغذیه در زیبایی مو، پوست و … تاثیر دارد، به همین دلیل باید به تغذیه و خوراکی‌هایی که به صورت روزانه میل می‌کنید توجه بسیار زیادی داشته باشید.

ویتامین‌هایی که برای موی پرپشت مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار متنوع می‌باشد و هر یکی از آنها در پرپشت کردن موها تاثیر بسیاری دارند، شما می‌توانید برای استفاده کردن از آنها با پزشک مشورت کنید تا یکی از بهترین آنها را بر اساس نوع رژیم غذایی تان به شما معرفی کند.

  • سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود قرار دهید.

تغذیه سالم و سرشار از مواد مغذی مستقیما بر سلامت موهای شما اثر می‌گذارد. رژیم غذایی شما باید سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی به ویژه آهن و روی باشد. مواد غذایی زیر منابع غنی از آهن، روی و بیوتین هستند و  نیاز بدن شما را تامین می‌کنند:

  • انواع حبوبات
  • برگ چغندر
  • اسفناج
  • انواع کلم مثل گل کلم، کلم بروکلی، کلم سفید و کلم بنفش
  • پنیر توفو
  •  موز
  • تخم مرغ
  • انواع مغزها به ویژه بادام زمینی
  • ماهی سالمون

پروتئین هم نقش مهمی در سلامت، تقویت و رشد موها دارد. پروتئین مورد نیاز روزانه شما در گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و سایر محصولات دریایی، انواع مغزها و دانه ها، انواع حبوبات، غلات کامل، روغن های گیاهی مثل روغن نارگیل و روغن زیتون و محصولات لبنی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بوتاکس مو چیست؟

۳. بیش از حد از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید

از دیگر راهکارهایی که برای داشتن موی پرپشت توصیه می‌شود و باید به آن اهمیت زیادی دهید، این است که، بیش از حد از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید، چرا که این وسایل برقی هستند و اگر شما به صورت روزانه از آنها استفاده کنید، امکان دارد که موهایتان دچار موخوره شود و همین مسئله پرپشت بودن موهایتان را از بین خواهد برد.

اگر می‌خواهید از این وسایل استفاده کنید و به موهایتان آسیب جدی وارد نشود، بهتر است درجه آن را روی کم بگذارید و در طول هفته یک الی دو بار از این وسیله های برقی استفاده نمایید، البته باید بدانید اگر موهای شما خیس نباشد و درجه سشوار و اتوی مو هم کم باشد آسیب بسیار زیادی به موهایتان وارد نخواهد شد.

موهای پرپشت
ویتامین‌هایی که برای موهای پرپشت مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار متنوع می‌باشد

۴. مراقبت از موهای مرطوب 

 یکی دیگر از راهکارهایی که برای داشتن موی پرپشت توصیه می‌شود و شما باید به آن دقت بسیاری داشته باشید، این است که، اگر موهایتان رطوبت دارد و خیس است بگذارید آنها خشک شوند و از زیر حوله آنها را در بیاورید. موهایی که رطوبت دارند و خیس هستند را نباید شانه بزنید و موها زمانی که به خوبی خشک شدند و دیگر خیس نبودند با شانه ای که دنده ها آن بزرگ است موهای تان را شانه بزنید. موهای شما با این روش ها و راهکارها بسیار زیباتر می‌شود و به سلامت آنها هم آسیب جدی وارد نمی‌گردد.

۵. استفاده از روغن‌های طبیعی

در ابتدا باید برای شما بیان کنیم که نیازی نیست شما هر روز موهای خود را شستشو دهید و با شامپو موها را بشویید، البته این مورد به سلامت موهای پرپشت شما آسیب جدی وارد نمی‌کند و بسیاری از افراد هستند که به صورت روزانه موهای خود را شستشو می‌دهند.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

مسئله‌ای که در این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که، بعد از هربار حمام کردن اگر از روغن‌های طبیعی استفاده کنید مو پرپشت شما همیشه سالم تر خواهد ماند و همچنین اگر دارای موهای کم پشتی هستید با این روش موهایتان بسیار پرپشت تر خواهد شد، به همین دلیل بهتر از روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و … استفاده کنید.

دقت داشته باشید که برای استفاده کردن از این روغن ها باید موهایتان مقداری نم داشته باشد، در این صورت تاثیر آن برای اینکه موهای پرپشت داشته باشید بسیار بیشتر خواهید شد.

۶. کوتاه کردن مو باعث پرپشتی مو نمی شود

بسیاری از افراد برای اینکه موی پرپشت داشته باشند بر این باور هستند که باید موهای خود را هر از چندگاهی کوتاه کنند تا زیبایی موهای آنها بیشتر شود و یا اینکه موهایشان پرپشت تر شود.

شما باید بدانید این باور بسیار غلط است و اصلا درست نیست. شما برای داشتن موهای پرپشت نیازی نیست موهای خود را کوتاه کنید، اگر شما با متخصص پوست مشورت کنید اگر موهایتان موخوره داشته باشد، به شما توصیه خواهید کرد که موخوره موهایتان را از بین ببرید، ولی اینکه موهایتان را کوتاه کنید امر درست نمی‌باشد و یک باور غلط است که از گذشته ها در بین مردم رایج بوده و هست.

موهای پرپشت
بسیاری از افراد هستند که به صورت روزانه موهای خود را شستشو می‌دهند.

۷. پوست سرتان را ماساژ دهید

افزایش گردش خون می‌تواند محل رشد مو، یعنی فولیکول ها را در پوست سر تغذیه کند، به همین دلیل ماساژ راهی آسان، عالی و لذت بخش برای افزایش گردش خون است.

ماساژ پوست سر به صورت منظم، باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها و پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای کم پشت و نازک می‌شود. چند دقیقه قبل از شامپو زدن مقداری از روغن تقویت کننده مو (ترجیحا روغن‌های سبک) را به نوک انگشتان خود زده و با حرکات دایره ای روی پوست سرتان مالش دهید.

۸. از شامپوی مناسب موی خود استفاده کنید

موها برا اساس میزان چربی به سه نوع چرب، نرمال و خشک تقسیم می‌شوند. هر کدام از این سه نوع روش مراقبتی خاص خود را دارد. انتخاب شامپوی مناسب یکی از نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.

شامپوی مخصوص موهای خشک، رطوبت لازم را به موها و پوست سر می‌رساند. شامپوی مخصوص موهای چرب هم چربی اضافه ای که از غدد چربی پوست سر ترشح می‌شود را کاهش می‌دهد.

چربی اضافی پوست سر باعث ریزش مو می‌شود. بنابراین باید هر روز سر خود را با شامپوی مخصوص موهای چرب بشویید. اما افردای که موهای خشک دارند باید کمتر موهای خود را بشویند، چون شست و شو پوست سر را خشک تر می‌کند.

اگر موهای نازک و کم پشتی دارید، شامپو های حجم دهنده‌ی مو می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای شما باشند. این شامپو ها قدرت پاک کنندگی خوبی دارند. همچنین موها را ضخیم و پرپشت کرده و با تقویت کردن آن ها از ریزش جلوگیری می‌کنند.

نرم کننده ها هم می‌توانند برای موهایتان مفید باشند. همان طور که از اسم شان مشخص است موها را نرم کرده و از گره خوردن آن ها جلوگیری می‌کنند. باید توجه داشته باشید که نباید نرم کننده را روی پوست کف سر خود بزنید چون پوست را چرب می‌کنند. پس آن ها را فقط به ساقه و انتهای موهایتان بزنید.

۹. از محصولات حجم دهنده ی مو کمک بگیرید

حجم دهنده های مو به تک تک تارهای مو حجم و ضخامت می‌دهند. این محصولات به شکل اسپری، ژل، لوسیون و موس در بازار موجود هستند. برای مدت بیشتری حالت موها را ثابت نگه می‌دارند و برای تثبیت موهای نازک گزینه ی خوبی هستند. توجه داشته باشید که برای حجم و حالت دادن به موهای خود به هیچ عنوان از محصولات آرایش سنگین و با چربی بالا استفاده نکنید.

ماساژ پوست سر به صورت منظم، باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها و پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای کم پشت و نازک می‌شود.

۱۰. گول تبلیغات را نخورید

از دیگر راهکارها و روش‌هایی که برای داشتن موی پرپشت بسیاری از شرکت ها به شما ارائه می‌دهند این است که محصولات خود را معرفی می‌کنند تا شما از آنها استفاده کنید. در واقع از آنجایی که بسیاری از کلاهبرداران می‌دانند مردم مایل هستند موی پرپشت داشته باشند، محصولاتی تقلبی و با برند های نامشخص تولید می‌کنند و آنها را تبلیغ می‌نمایند تا افراد آنها را خریداری نماید.

شما باید بدانید که این محصولات تقلبی هستند و به هیچ عنوان نباید از آنها استفاده کنید، چرا که سلامت موهای شما با این محصولات در خطر می‌افتد. شما باید تنها محصولاتی را خریداری نمایید که از برندهای معتبر تولید می‌شوند و شناخته شده هستند. برای اینکه شما در مورد محصول مورد نظر خود اطلاعات بیشتری به دست آورید بهتر است در مورد آن تحقیقات لازم را به عمل آوردی تا اطمینان پیدا کنید آنها محصولاتی با کیفیت هستند.

بیشتر بخوانید: آلوپسی در زنان؛

۱۱. شناخت نوع مو

شما برای داشتن موهای پرپشت باید در ابتدا نوع پوست خود را به خوبی تشخیص دهید. برخی از افرادی که موهای چرب دارند باید از شامپوها و محصولات مراقبت از مو که ویژه موهای چرب است استفاده کنند، همچنین برخی از افرادی که موهای خشک دارند باید از محصولاتی که برای موهای خشک است و از آنها محافظت می‌کند استفاده نمایند.

پس این امر که شما نوع موی خود را بشناسید امر بسیار مهم و حیاتی می‌باشد که شما باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید و بر اساس نوع موی خود محصولات مراقبت از آنها را خریداری کنید. همچنین شما باید به نوع ژنتیک خود هم توجه بسیاری داشته باشید، چرا که برخی از افراد که دارای موهای پرپشت هستند به صورت ژنتیکی دارای این موها می‌باشند ولی آنها هم باید به خوبی از موهای پرپشت خود مراقبت نمایند و محصولات مناسبی را برای موهایشان مورد استفاده قرار دهند.

۱۲. مدل موهای موج دار و فرفری را امتحان کنید

موج دادن به مو به پرپشت شدن مو کمکی نمی‌کند اما باعث می‌شود موهای نازک، حجیم‌تر به نظر بیایند. برای اینکه بدون حرارت دادن موهایی موج دار و سالم داشته باشید، از محصولات مراقبت از مو حجم دهنده برای تمیز کردن و رطوبت رسانی به مو استفاده کنید.

موهایتان را به دو دسته تقسیم کرده و ببافید. در ادامه اجازه دهید به طور کامل خشک شوند. سپس بافت موها را باز کرده و به آرامی انگشتان خود را لابه لای موهایتان ببرید. این کار به پرپشتی موهای‌تان کمک می‌کند.

موهای پرپشت
پس این امر که شما نوع موی خود را بشناسید امر بسیار مهم و حیاتی می‌باشد که شما باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید

۱۲. به درستی موهای‌تان را خشک کنید

اگر موهایی نازک و کم پشت دارید هرگز حوله را با حرکات تند و خشن روی سرتان نکشید؛ در عوض بعد از دوش گرفتن موی خود را به آرامی با حوله فشار دهید، تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک شود.

البته راه بهتری نیز وجود دارد. استفاده از حولۀ میکروفیبری جذب کننده آب، مانع آسیب دیدن لایه ی کوتیکول مو می‌شود. با این حوله ها آبگیری مو آسان تر شده و وزی مو کاهش می‌یابد. در مجموع این روش، راه حلی مناسب برای خشک کردن موهای نازک و کم پشت است.

۱۳ . مشورت با متخصص

از جمله دیگر روش‌هایی که برای داشتن موی پرپشت توصیه می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از این راهکار همیشه موهای زیبا داشته باشید، این است که با پزشک مشورت کنید. شما زمانی که برای داشتن موهای پرپشت به پزشک مراجعه کنید بعد از اینکه موهای شما را به خوبی معاینه کند بهترین روش را برای اینکه شما موی پرپشت داشته باشید معرفی می‌کند تا با استفاده از این روش سلامت و پرپشتی موهایتان را تضمین کنید.

دقت داشته باشید که پزشک شما باید تخصص بسیاری در زمینه شناخت پوست و مو داشته باشد تا بتواند موهای پرپشت را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما چه راهکارهایی را برای پرپشت شدن مو هایتان امتحان کرده‌اید؟ تجربیات تان را در این زمینه را از طریق بخش نظرات در پایین همین نوشتار با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

برای داشتن موی پرپشت باید چه کنیم؟

شما برای داشتن موهای پرپشت باید در ابتدا نوع پوست خود را به خوبی تشخیص دهید. برخی از افرادی که موهای چرب دارند باید از شامپوها و محصولات مراقبت از مو که ویژه موهای چرب است استفاده کنند، همچنین برخی از افرادی که موهای خشک دارند باید از محصولاتی که برای موهای خشک است و از آنها محافظت می‌کند استفاده نمایند.

ماساژ پوست سر چه فوایدی دارد؟

ماساژ پوست سر به صورت منظم، باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها و پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای کم پشت و نازک می‌شود. چند دقیقه قبل از شامپو زدن مقداری از روغن تقویت کننده مو (ترجیحا روغن‌های سبک) را به نوک انگشتان خود زده و با حرکات دایره ای روی پوست سرتان مالش دهید.

حجم دهنده های مو چه کار میکنند؟

حجم دهنده های مو به تک تک تارهای مو حجم و ضخامت می‌دهند. این محصولات به شکل اسپری، ژل، لوسیون و موس در بازار موجود هستند. برای مدت بیشتری حالت موها را ثابت نگه می‌دارند و برای تثبیت موهای نازک گزینه ی خوبی هستند. توجه داشته باشید که برای حجم و حالت دادن به موهای خود به هیچ عنوان از محصولات آرایش سنگین و با چربی بالا استفاده نکنید.

۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

5 دیدگاه برای چطور موی پرپشت داشته باشیم؟ 13 روش سریع و خانگی

سلام. خوب بود

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی