بوتاکس مو
۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه zohre.kh

بوتاکس مو چیست؟ بررسی دقیق مزایا و معایب

به این مطلب امتیاز دهید

زیبایی و شادابی یکی از مهم‌ترین اهداف انسان‌ها در تمام دوره‌های زندگی، خصوصا در سنین جوانی و میان‌سالی است. موها نقش بسیار مهمی در چهره افراد ایفا می‌کنند و زیبایی آن می‌تواند تا حد زیادی جذابیت ظاهری فرد را تضمین کند. اما متاسفانه بسیاری‌از افراد به دلایل مختلف مثل بیماری، عدم مراقبت صحیح یا کهولت سن، دچار شکستگی، آسیب و ریزش مو می‌شوند. واضح است این اتفاق چقدر می‌تواند در چهره فرد تاثیر بگذارد. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، نگران نباشید! پیشرفت علم در صنعت آرایش و زیبایی راهکارهای زیادی را پیش پای شما می‌گذارد. یکی از این راهکارها بوتاکس مو است که می‌تواند شادابی و سلامتی را به موهای شما بازگرداند. با ما همراه باشید تا در رابطه با این روش درمانی اطلاعاتی به شما بدهیم.

آن‌چه خواهید خواند...

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس‌کردن یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود که انواع مختلفی دارد و در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. یکی از این‌ها، بوتاکس مو است که به منظور درمان و جوان‌سازی موهای آسیب‌دیده و صاف‌کردن موها انجام می‌شود.

اما متاسفانه بسیاری‌از افراد به دلایل مختلف مثل بیماری، عدم مراقبت صحیح یا کهولت سن، دچار شکستگی، آسیب و ریزش مو می‌شوند.

به‌طور کلی دو نوع روش تزریق بوتاکس برای موها وجود دارد؛ روش اول بوتاکس مو، یک فرایند موضعی است که برای «پر کردن» پوست سر در قسمت‌های آسیب‌دیده طراحی شده و باعث می‌شود که موهای آسیب‌دیده درخشان‌تر و سالم‌تر جلوه کنند.

روش دیگر که اصلی‌ترین روش بوتاکس مو به شمار می‌آید، همان تزریق بوتاکس به ناحیه پوست سر است. البته سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از این روش درمانی را تایید نمی‌کند، چراکه ماده بوتاکس ترکیبی از سم بوتولونیوم است که به‌عنوان علت اصلی فلج عضلانی شناخته می‌شود.

البته باید بگوییم با این‌که استفاده از سم بوتولونیوم در مقادیر زیاد می‌تواند سمی باشد، اما پزشکان معتقدند در دوز مناسب و کم می‌توان از آن برای اهداف درمانی و زیبایی استفاده کرد. این اهداف شامل کاهش تعریق پوست، کاهش سردردهای میگرنی، بهبود تنبلی چشم، رفع مشکلات بلعیدن و زیبایی است.

به شکل عمومی‌تر می‌‌توان بوتاکس را یک روش درمانی موثر و سریع برای رفع موخوره، وز مو، تارهای آسیب‌دیده و شکسته و بهبود وضعیت موهای فاقد درخشش و کم‌حجم تعریف کرد. در این روش موها با یک پرکننده پروتئینی مثل کراتین حالت داده می‌شوند و ماده بوتاکس در هر تار مو قسمت‌های نازک، آسیب‌دیده یا شکسته را پر می‌کند. نتیجه این امر براق‌شدن و حجیم‌شدن موها خواهد بود.

به پوستت جون تازه بده

ماده بوتاکس و مواد اولیه آن

با این‌که مواد اولیه ممکن است در محصولات مختلف آماده متفاوت باشند، اما به‌طور کلی معمولا این پرکننده‌ها انعطاف‌پذیر و از جنس فیبر نرم هستند و به ایجاد یک ظاهر نرم و براق برای مو کمک می‌کنند. برخی از این محصولات آماده بوتاکس از ترکیب موادی مانند روغن خاویار، انواع ویتامین‌ها و کلاژن ساخته می‌شوند.

با این‌که مواد اولیه ممکن است در محصولات مختلف آماده متفاوت باشند، اما به‌طور کلی معمولا این پرکننده‌ها انعطاف‌پذیر و از جنس فیبر نرم هستند

بوتاکس مو چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

در فروشگاه‌های معتبر محصولات آرایشی و زیبایی اصولا آمپول‌های حاوی بوتاکس موجود است. برای بوتاکس‌کردن مو در خانه یا آرایشگاه این مهم است که شما ابتدا موهای خود را به‌طور کامل با شامپو بشویید و خشک کنید. این کار باعث می‌شود ماده به شکل عمقی به فولیکول‌های موی شما برسد.

سپس لازم است مواد به ساقه مو مالیده شود. در این مرحله باید اجازه دهید 20 دقیقه سرتان در کلاه حرارتی یا در معرض بخار داغ قرار بگیرد. بعد از آن دوباره موها شسته می‌شود و مرحله آخر استفاده از یک سشوار فشار بالا یا اتو جهت نفوذ بهتر مواد به ساقه موها است.

انجام بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟

  • کسانی که موهای خشک، شکسته یا آسیب‌دیده دارند.
  • کسانی که موهای مجعدی دارند و ترجیح می‌دهند موهایشان صاف و یکدست باشد.
  • کسانی که موهایی کدر و بی‌روح دارند و دوست دارند موهایشان براق و سالم به نظر برسد.
  • کسانی که از شوره سر و موخوره رنج می‌برند.
  • کسانی که روی موهای خود دکلره و یا هایلایت دارند
  • همچنین تزریق بوتاکس برای پوست سر افرادی که بیش‌از حد دچار تعرق می‌شوند نیز مناسب است، زیرا عرق‌کردن می‌تواند باعث کثیف‌شدن و چسبنده‌شدن سطح پوست سر بشود. گفته می‌شود افرادی که بوتاکس تزریق می‌کنند کمتر از حد معمول موهایشان چرب می‌شود و می‌توانند نسبت به دیگران استحمام کمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماسک مو و کرم مو چیست؟

فواید تزریق بوتاکس مو

در بوتاکس مو از ترکیبات اسیدی استفاده می‌شود که برای سطح PH موها ایمن هستند و در آن‌ها مواد شیمیایی مضری که در درمان کراتینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خبری نیست. علاوه‌براین در ترکیبات مواد بوتاکس پارابن یا فرمالدئید نیز وجود ندارد و از این جهت هم آسیبی پوست سر شما را تهدید نمی‌کند. بوتاکس مو می‌تواند ریزش مو را به حداقل رسانیده و از پوست سر شما در برابر پسوریازیس، شوره سر و دیگر مشکلات پوستی محافظت کند.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

عوارض و خطرات احتمالی بوتاکس مو

در حالی‌که بوتاکس موضعی یک روش درمانی برای بهبود وضعیت موها محسوب می‌شود، اما گاهی ممکن است خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد. بسیاری‌از متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند بیش‌از سه بار از این روش درمانی درطول سال استفاده نکنید، چراکه می‌تواند باعث شکنندگی مو، نازک‌شدن و آسیب‌های جدی به پوست سر شود.

علاوه‌براین تزریق بوتاکس به پوست سر ممکن است یک راه‌حل کوتاه و موقتی برای درمان شما باشد، زیرا پس از مدتی بدن ماده بوتاکس را به داخل خود جذب می‌کند؛ این یعنی فرد احتمال دارد حدود 2 تا 3 ماه بعد از تزریق بوتاکس اولیه دیگر اثرات آن را مشاهده نکند. همچنین ترکیبات ساختاری ماده بوتاکس ممکن است برای برخی از افراد آلرژی‌زا باشد.

بسیاری‌از متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند بیش‌از سه بار از این روش درمانی درطول سال استفاده نکنید، چراکه می‌تواند باعث شکنندگی مو، نازک‌شدن و آسیب‌های جدی به پوست سر شود.

چگونه بوتاکس روی موها عمل می‌کند‌؟

همان‌طور که گفتیم استفاده از روش موضعی بوتاکس می‌تواند بخش‌های آسیب‌دیده مو را ترمیم کرده و باعث شود که موهای شما صاف‌تر، براق‌تر و سالم‌تر به نظر برسد. برخی از محصولاتی که به‌عنوان ماده بوتاکس برای مو به بازار عرضه می‌شوند، «L ‘ Oreal Professionel’s ‘» نام دارند.

این محصولات حاوی یک ترکیب به نام «Intra – Cyclane» است که برای صاف‌کردن و حجم گرفتن مو استفاده می‌شود. در کنار این همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ویتامین‌هایی مانند ویتامین E و B، روغن خاویار و پیتید نیز در فرمولاسیون ماده بوتاکس استفاده شده است. زمانی که بوتاکس به پوست سر شما تزریق می‌شود، فعالیت غدد تعریق کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه پوست سر شما نسبت به گذشته کمتر عرق خواهد کرد.

معایب بوتاکس مو

بوتاکس مو در کنار مزایای زیاد خود در جهت بهبود سلامتی و ظاهر موها، معایبی را نیز به همراه دارد. این معایب عبارتند از:

هزینه بالای بوتاکس مو

مانند هر محصول یا خدمات دیگری، هرقدر ماده‌ای که برای مو مورد استفاده قرار می‌گیرد مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر باشد، تاثیرگذاری آن بیشتری بوده و مضرات کمتری را به همراه خواهد داشت. همچنین واضح است که باید برای هر نوع و جنسی از مو محصول متناسب با همان مو را استفاده کرد.

ماده بوتاکس یک محصول با فرمولاسیون پیچیده جهت بازیابی ساختار موهای آسیب‌دیده است، به همین علت هزینه آن هم از سایر محصولات مراقبت مو و ماسک‌ها بیشتر خواهد بود.

نیاز به مراقبت ویژه

برای اینکه شدت و مدت تاثیرگذاری این روش درمانی افزایش پیدا کند، لازم است از موهای بوتاکس‌شده مراقبت‌های ویژه‌ای به عمل بیاورید؛ خصوصا که هزینه این روش بالا است و یقینا در صورت عدم رعایت موارد مراقبتی با ضرر مالی مواجه خواهید شد. توجه داشته باشید تمام افراد نتیجه یکسانی از این روش درمانی نمی‌گیرند.

مشخصا هر کس مدل موی خاصی دارد و این جنس موی شما است که باعث می‌شود نسبت به محصولات مراقبتی واکنش‌های متفاوتی نشان دهید. بوتاکس مو هم از این قاعده مستثنا نیست و همان‌طور که ممکن است برای برخی مفید باشد، می‌تواند روی موی افراد دیگر جواب ندهد. در بخش‌های بعدی روش‌های مراقبتی را برایتان شرح می‌دهیم.

عدم ایجاد تغییر کلی در ساختار موهای مجعد

اگر شما موهای مجعد یا فر دارید و فکر می‌کنید با بوتاکس‌کردن موهایتان کاملا صاف می‌شود، سخت در اشتباه هستید. بوتاکس مو تنها می‌تواند فر موهای شما را بزرگ‌تر کرده و وز آن را کاهش دهد.

مشخصا هر کس مدل موی خاصی دارد و این جنس موی شما است که باعث می‌شود نسبت به محصولات مراقبتی واکنش‌های متفاوتی نشان دهید.

تغییر رنگ مو با بوتاکس

اگر موهای شما رنگ شده است، انجام بوتاکس مو ممکن است باعث تغییر رنگ آن شود. البته این تغییر رنگ زیاد محسوس نخواهد بود و تنها تن رنگی موهایتان کمی تغییر خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از انجام بوتاکس مو

در این بخش روش‌های مراقبتی که باعث می‌شود دوام و ماندگاری بوتاکس موهایتان افزایش پیدا کند و تاثیرگذاری آن بالاتر برود را شرح می‌دهیم.

تا دو روز پس از انجام بوتاکس، موهایتان را نشویید

در رابطه با شستن موها پس از بوتاکس نظرات مختلفی وجود دارد. بااین‌حال اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که شستشوی موها و استحمام درست بعد از بوتاکس انجام نشود و حداقل تا ۴۸ ساعت به تعویق بیفتد. عدم رعایت این مورد می‌تواند مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد، چراکه شستشوی موها زودتر ۴۸ ساعت پس از انجام بوتاکس باعث کاهش میزان بازدهی این روش درمانی شده و مواد مغذی موجود در ماده بوتاکس از ساقه و ریشه‌ مو خارج خواهد شد.

در صورتی که موها و پوست سر شما چرب است، می‌توانید با استفاده از شامپوهای ملایم کمی سطح سر خود را شستشو دهید، اما بدانید که همین میزان استحمام هم ممکن است میزان تاثیرگذاری بوتاکس را کاهش دهد.

حتما از ماسک موهای متناسب با موی خود استفاده کنید

امروزه برندهای متنوع و باکیفیت ماسک‌های مو در بازار موجودند و شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. همچنین ساخت ماسک‌های خانگی متناسب با موهایتان بسیار کمک‌کننده خواهد بود. این ماسک‌ها قادرند با تامین مواد مغذی موردنیاز موهایتان و افزایش رطوبت پوست سر شما موجب تقویت و شادابی موهایتان شوند.

بیشتر بخوانید: سفید شدن مو در جوانی؛

اگر قصد خرید ماسک‌ مو را دارید، توصیه می‌کنیم از ماسک‌های تقویت‌کننده و جوان‌کننده مو که حاوی ترکیبات مغزی و مفیدی مانند روغن آرگان، کراتین، هیالورونیک اسید و انواع مختلف سرامید در فرمولاسیون خود هستند، استفاده کنید؛ زیرا این ترکیبات باعث افزایش حالت‌پذیری و شادابی موهای شما خواهد شد. توجه داشته باشید باید پس از انجام بوتاکس در طول هفته یک بار از ماسک مو استفاده کنید و عدم رعایت این مورد تاثیرگذاری بوتاکس را کاهش خواهد داد.

بااین‌حال اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که شستشوی موها و استحمام درست بعد از بوتاکس انجام نشود

از شامپوهای متناسب با موی خود استفاده کنید

پس از گذشت ۴۸ ساعت از بوتاکس مو، می‌توانید موهای خود را شستشو دهید؛ اما به این نکته توجه کنید که نباید از شامپوهای معمولی استفاده نمایید، زیرا ممکن است کاهش تاثیرگذاری بوتاکس مو را به همراه داشته باشد. باید از شامپوهایی استفاده کنید که با ترکیبات ماده بوتاکس تداخل نداشته باشند و سطح PH پوست سرتان را تغییر ندهند.

در فرمولاسیون این شامپوها نباید ترکیبات مختلف سولفور وجود داشته باشد و بهتر است PH آن‌ها در محدوده‌ی ۵٫۵ تا ۶ قرار بگیرد. همچنین گفته شده وجود سدیم کلراید در ترکیبات شامپو قادر است عمر مفید این روش درمانی را به شکل ملموسی کاهش دهد و باید به این نکته در انتخاب شامپو توجه کنید. خرید شامپو‌های مناسب به شما در نرم و یکدست ماندن موهایتان کمک خواهد کرد.

استفاده از سشوار پس از استحمام اهمیت زیادی دارد

استفاده از سشوار بعد از استحمام جزو اقدامات ضروری مراقبت از موها محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیرگذاری این روش درمانی را افزایش دهد. توصیه می‌شود پس از استحمام ابتدا آب اضافی موهای خود را با یک حوله نرم و مناسب بگیرید و سپس از حرارت ملایم سشوار جهت خشک و صاف‌کردن موهای خود استفاده کنید. این اقدام احتمال گره‌خوردن موهای شما را هم کاهش خواهد داد.

البته یادتان نروند حرارت شدید بازده بوتاکس موهای شما را کاهش می‌دهد و شما نباید بدون گرفتن آب اضافی موهای خود با حوله از سشوار استفاده نمایید، زیرا با این کار موهای شما مدت زمان طولانی‌تری در تماس با حرارت مستقیم خواهد بود و سلامت پوست و موی شما را به خطر خواهد انداخت.

روش‌های دیگر درمانی

بوتاکس مو یکی از روش‌های درمانی موجود برای افرادی است که می‌خواهند وضعیت ظاهری موی خود را بهبود بخشند. روش‌های درمانی دیگری مانند کراتین نیز وجود دارد که بسیار از افراد جهت صاف و براق‌شدن موها از آن استفاده می‌کنند. این روش درمانی شامل استفاده از یک محلول مخصوص جهت صاف‌کردن و تقویت موها است.

بوتاکس مو یکی از روش‌های درمانی موجود برای افرادی است که می‌خواهند وضعیت ظاهری موی خود را بهبود بخشند .

برخی از مواد اولیه این محلول شامل کراتین و آمینو اسیدها هستند و مشکل خاصی برای موهای شما به وجود نخواهند آورد؛ اما در برخی از ترکیبات مواد اولیه‌ای مانند متیلن گلیکول یا فرمالین وجود دارد که در هنگام گرم‌شدن به فرمالدهید تبدیل می‌شوند. فرمالدهید به‌عنوان یک ماده سرطان‌زا خطرناک شناخته می‌شود و این یعنی انجام کراتین به‌اندازه روش بوتاکس بی‌خطر نیست. در این بین درمان کراتین دیگری به نام کراتین مایع وجود دارد.

در این روش درمانی به‌جای فرمالین یا متیلن گلیکول از ترکیباتی موسوم به بیفورمیل استفاده می‌شود. متخصصان بیفورمیل را به‌اندازه فرمالدهید خطرناک نمی‌دانند؛ با این حال این ترکیبات می‌توانند باعث خارش پوست و چشم‌ها شوند. تغییر روش سبک زندگی از دیگر روش‌های درمانی شناخته می‌شود. برای این کار می‌توانید:

  • از وسایل گرمایشی مانند اتو مو، سشوار، بابلیس و … کمتر استفاده کنید؛ چراکه این وسایل موها را ضعیف کرده و در معرض شکستگی قرار می‌دهند.
  • سطح استرس خود را کاهش دهید، زیرا استرس می‌تواند بر وضعیت پوست و موی شما تاثیر بگذارد. قرارگرفتن درمعرض اتفاقاتی که شما را مضطرب می‌کند، موجب می‌شود بدنتان هورمون‌های استرس را به‌میزان زیادی ترشح کند و در نهایت، ریزش مو را به همراه داشته باشد.
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم با طیف وسیعی از میوه‌ها و سبزیجات کمک‌کننده خواهد بود.
  • شما می‌توانید مکمل‌های مختلف حاوی ویتامین و مواد معدنی شناخته شده را برای بهبود وضعیت موهای خود مصرف کنید. مکمل‌هایی مانند بیوتین، آهن، سیلیکا و روی برایتان بسیار مفید است.

تفاوت بوتاکس مو و کراتینه

روش‌های درمانی بوتاکس مو و کراتینه، رایج‌ترین راهکارها جهت بهبود وضعیت ظاهری موها به شمار می‌آیند؛ اما این دو روش از ۴ جهت با یکدیگر تفاوت دارند که در این بخش می‌خواهیم این موارد را بررسی کنیم. شما با توجه به هدف، وضعیت موهای خود و بودجه مورد نظرتان می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید.

تفاوت انجام بوتاکس مو و کراتینه مو از لحاظ بروز عوارض جانبی احتمالی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای کراتینه‌کردن مو از موادی استفاده می‌شود که عموما ترکیبات شیمیایی و خطرناک‌تری نسبت به بوتاکس دارند. البته مواد بدون فرمالدهید هم در بازار موجود است، اما باز هم روش بوتاکس مو بسیار ایمن‌تر از کراتینه است. در بوتاکس موها عموما از مواد حاوی ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز مو استفاده می‌شود که خود این مواد علاوه بر بهبود وضعیت ظاهری، به ترمیم ساقه مو نیز کمک می‌کنند.

اگر موهایتان دچار موخوره و وز شده است، انجام بوتاکس مو را به شما توصیه می‌کنیم، چراکه در این شیوه درمانی تمام شکستگی‌ها، آسیب‌دیدگی‌ها و نازکی ساقه موهایتان با مواد مغذی پر می‌شود. بعد از انجام بوتاکس، موهای شما نرم‌تر، براق‌تر، درخشان‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد شد.

تفاوت انجام بوتاکس مو و کراتینه از لحاظ ظاهری

ابتدا باید هدف خود از انجام این روش‌های درمانی را مشخص کنید. اگر دنبال صاف و شلاقی‌شدن موهای خود هستید، قطعا کراتینه مو به شما کمک بیشتری خواهد کرد. در کراتینه تمرکز اصلی روی صاف‌کردن موها است. در حقیقت کراتینه‌کردن با استفاده از مواد شیمیایی فرهای مو شما را از بین می‌برد و باعث صاف‌شدن کامل تارهای موهایتان می‌شود. واضحا کراتینه مو بیشتر جنبه زیبایی داشته و برای افرادی که از فر موهای مجعد خود خسته شده‌اند، مناسب است.

در مقابل بوتاکس مو همه مواد مغذی مورد نیاز موها را در اختیار شما قرار می‌دهد. تمرکز این روش درمانی تنها روی صاف‌کردن موهای شما نیست؛ هرچند در نهایت بعد از بوتاکس مو تا حدودی ساقه موهای شما حالتی صاف به خود می‌گیرد، اما این نوع صافی به‌اندازه صاف‌شدن شلاقی موها در روش کراتینه نخواهد بود. هدف اصلی بوتاکس مو، تقویت فولیکول‌های مو و رفع آسیب‌دیدگی‌ها است.

در مقابل بوتاکس مو همه مواد مغذی مورد نیاز موها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تفاوت انجام بوتاکس مو و کراتینه از لحاظ ماندگاری

توجه داشته باشید نتایج هیچ‌کدام از این روش‌های درمانی دائمی نیست و کراتینه و بوتاکس مو به شکل موقتی عمل می‌کنند. البته با برخی از ترفندها و مراقبت‌ها می‌توان ماندگاری انجام بوتاکس و کراتینه را کمی افزایش داد، اما به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را همیشگی کرد. به طور معمول بوتاکس مو بین ۲ تا ۴ ماه دوام خواهد داشت و با انجام مراقبت‌هایی که پیش از این گفتیم، می‌توانید حداکثر این زمان را داشته باشید. در هر صورت پس از ۴ ماه نیاز به ترمیم بوتاکس موهای خود خواهید داشت.

ماندگاری کراتینه مو هم در بیشترین حالت ۳ ماه است. شما در صورت رعایت نکاتی هنگام شستن موها می‌توانید در تمام طول این ۳ ماه وضعیت اولیه موی خود پس از انجام کراتینه را حفظ کنید و در نهایت پس از گذشت مدت زمان مذکور نیاز به ترمیم کراتین موهایتان خواهید داشت.

تفاوت هزینه بوتاکس مو و کراتینه

این روش‌های درمانی قیمت ثابتی ندارند و قیمت‌گذاری آن‌ها به فاکتورهای متفاوتی مانند حجم موها، جنس موها، میزان مواد مورد نیاز، دستمزد درمانگر و هزینه کلینیک میزبان بستگی دارد. در مقایسه بین قیمت‌ها در شرایط یکسان، هزینه انجام بوتاکس مو بیشتر از کراتینه خواهد بود. دلیل این امر هم تخصصی بودن این روش و ماهیت درمانی آن است.

با بوتاکس مو، شیوه انجام، مزایا و معایب آن آشنا شدید. به شما توصیه می‌کنیم به دلیل تخصصی بودن این کار، حتما بوتاکس را در کلینیک‌های معتبر با درمانگرهای مجرب انجام دهید.

منبع ++++

بوتاکس مو چیست؟

به‌طور کلی دو نوع روش تزریق بوتاکس برای موها وجود دارد؛ روش اول بوتاکس مو، یک فرایند موضعی است که برای «پر کردن» پوست سر در قسمت‌های آسیب‌دیده طراحی شده و باعث می‌شود که موهای آسیب‌دیده درخشان‌تر و سالم‌تر جلوه کنند.

انجام بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟

1. کسانی که موهای خشک، شکسته یا آسیب‌دیده دارند. 2. کسانی که موهای مجعدی دارند و ترجیح می‌دهند موهایشان صاف و یکدست باشد. 3. کسانی که موهایی کدر و بی‌روح دارند و دوست دارند موهایشان براق و سالم به نظر برسد. 4. کسانی که از شوره سر و موخوره رنج می‌برند. 5.کسانی که روی موهای خود دکلره و یا هایلایت دارند

عوارض و خطرات احتمالی بوتاکس مو چیست؟

در حالی‌که بوتاکس موضعی یک روش درمانی برای بهبود وضعیت موها محسوب می‌شود، اما گاهی ممکن است خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد. بسیاری‌از متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند بیش‌از سه بار از این روش درمانی درطول سال استفاده نکنید، چراکه می‌تواند باعث شکنندگی مو، نازک‌شدن و آسیب‌های جدی به پوست سر شود.

۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی