ماسک مو حنا
۹ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

ماسک مو حنا خانگی؛ طرز تهیه و دستورالعمل استفاده

به این مطلب امتیاز دهید

شفافیت، زیبایی و درخشندگی موها به آسانی حاصل نمی‌شود. شما دائما باید مراقب آن‌ها باشید و با انواع ماسک‌های مغذی تغذیه‌شان کنید، چرا که به وجود آمدن کوچک‌ترین آسیبی به معنای از دست رفتن زیبایی و جلوه موهایتان خواهد بود. ماسک‌های خانگی مختلف و‌ متنوعی برای ترمیم و درمان موهای آسیب‌دیده وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند از بروز مشکلات مختلف مانند شوره، ریزش، خارش و موخوره هم جلوگیری کند. حنا یک ماده طبیعی و گیاهی فوق‌العاده مغذی است که علاوه بر خواص درمانی، موهای شما را خوشرنگ و زیبا نیز می‌کند. در ادامه با ما همراه شوید تا طرز تهیه چند ماسک مو‌ حنا را به شما آموزش دهیم.

خواص و فواید

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی است که شما می‌توانید از آن برای بهبود وضعیت و ترمیم موهای آسیب‌دیده خود استفاده کنید. پیش از اینکه طرز تهیه انواع ماسک مو با حنا را برایتان شرح دهیم، بهتر است نیم‌نگاهی به خواص این گیاه جادویی داشته باشید.

حنا یک ماده طبیعی و گیاهی فوق‌العاده مغذی است که علاوه بر خواص درمانی، موهای شما را خوشرنگ و زیبا نیز می‌کند.

افزایش سلامت پوست کف سر

جالب است بدانید حنا به حفظ و بهبود سلامت پوست کف سر شما کمک شایانی می‌کند. دلیل این امر هم خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و خنک‌کننده این ماسک است. حنا می‌تواند در کمترین زمان ممکن پوست کف سر شما که به هر علتی دچار خارش، شوره، سوزش، عفونت و هر مشکل دیگری شده است، ترمیم کنند.

بهبود کیفیت رنگ موها با ماسک مو حنا

حنا از قدیم‌الایام به‌عنوان یک رنگ موی طبیعی و بسیار کاربردی شناخته می‌شده است. یقینا در دوره‌ای که هنوز رنگ موهای شیمیایی و صنعتی تولید نشده بودند، مردم با استفاده از موادی مانند حنا و وسمه موهایشان را رنگ می‌کردند.

شایان توجه است حنا نه‌تنها قابلیت رنگ کردن موها را دارد، که می‌تواند رنگ‌دانه‌های طبیعی موهای شما را نیز افزایش داده و در همین راستا از بروز علائم پیری به شکل زودرس جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای داشتن موی سالم

کاهش استرس اکسیداتیو

عدم تعادل در تولید رادیکال‌های آزاد مشکلات پوستی زیادی را به وجود می‌آورد. استرس اکسیداتیو یکی از این مشکلات است که باعث رسیدن آسیب جدی به موها از قبیل سفید شدن، موخوره و شکنندگی آ‌ن‌ها می‌شود.

حنا با خواص آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده خود استرس اکسیداتیو را کاهش داده و مانع از بروز این مشکلات می‌شود.

نرم کردن مو با ماسک مو حنا

حنا یک نرم‌کننده طبیعی و فوق‌العاده قوی است. محققان طی مطالعه تحقیقاتی طولانی به این نتیجه رسیده‌اند که حنا می‌تواند به حفظ رطوبت در کوتیکول‌های مو کمک کرده و به این ترتیب موها را نرم و لطیف نگه دارد. شما می‌توانید حنا را با ترکیباتی مثل ماست، تخم‌مرغ، روغن نارگیل و یا آلوئه‌ورا مخلوط کنید تا نتایج بی‌نظیر آن را ببینید.

درمان آسیب‌ها و افزایش استحکام مو

حنا یک تغذیه‌کننده بسیار قوی برای موها به شمار می‌آید. در حقیقت با استفاده موضعی از حنا می‌توانید آسیب‌دیدگی‌های مختلف ساقه موهایتان را به‌سرعت درمان کنید.

علاوه بر این، حنا قادر است حالت ارتجاعی و وضعیت استحکام موهای شما را بهبود بخشیده و این‌چنین از شکسته‌شدن تار موهایتان جلوگیری کند. همچنین گیاه حنا یک درمانگر طبیعی برای موخوره محسوب می‌شود.

متعادل کردن سطح PH کف سر

حنا یکی از بهترین و کامل‌ترین گیاهان طبیعی ‌برای متعادل کردن موهای چرب است. جالب است بدانید حنا مانع از تولید چربی بیش از اندازه توسط غدد کف سرتان شده و با کنترل تولید چربی و رساندن PH کف سرتان به حالت متعادل و نرمال، شما را از شر چربی مو که جلوه جالبی ندارد خلاص می‌کند.

افزایش رشد موها با ماسک مو حنا

حنا قادر است سرعت رشد موهای شما را افزایش داده و از ریزش آن جلوگیری کند. این گیاه سلامت فولیکول موهای شما را تامین می‌کند و با ممانعت از ریزش، باعث افزایش حجم و تراکم موهایتان می‌شود.

این گیاه سلامت فولیکول موهای شما را تامین می‌کند و با ممانعت از ریزش، باعث افزایش حجم و تراکم موهایتان می‌شود.

طرز تهیه انواع ماسک مو حنا

شما می‌توانید حنا را از عطاری‌ها و تمام فروشگاه‌هایی که محصولات گیاهی و طبیعی عرضه می‌کنند، خریداری کنید. در ادامه این مطلب چند ماسک کاربردی با خواص بالا را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

به پوستت جون تازه بده

طرز تهیه ماسک مو حنا و آمله

ماسک مو حنا و آمله یکی از مقوی‌ترین و مغذی‌ترین ماسک‌هایی است که می‌توانید در منزل آماده کنید. این ماسک مو غنی از پروتئین و انواع ویتامین‌ها است که علاوه بر تغذیه موهایتان، سرعت رشد آن‌ها را افزایش داده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید به ترکیب حنا و آمله مقداری پودر شنبلیله و تخم‌مرغ هم اضافه کنید، زیرا شنبلیله باعث کاهش ریزش ورفع التهاب کف سر می‌شود و تخم‌مرغ هم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع پروتئین، موجب تغذیه موهای شما می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است یک فنجان پودر آمله را با سه قاشق غذاخوری پودر حنا ترکیب کرده و یک عدد تخم‌مرغ را در آن بشکنید.

دو قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را به همراه یک عدد لیموترش تازه نیز به این ترکیب اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا ترکیبی خمیری‌شکل داشته باشید. اگر به‌اندازه کافی رقیق نبود، می‌توانید‌ چند قطره آب هم به آن اضافه کنید. ماسک شما آماده است.

به کمک قلم‌مو یا نوک انگشتانتان از ریشه تا ساقه موهایتان را به آن آغشته کنید. با یک کلاه رنگ پلاستیکی سرتان را بپوشانید و اجازه دهید این ترکیب برای ۶۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس می‌توانید با آب سرد و شامپوی معمولی موهایتان را بشویید.

حواستان باشد آب گرم باعث بسته شدن تخم‌مرغ روی سرتان شده و دیگر به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود. هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک مو‌ حنا، کشک و تخم‌مرغ

یکی از ماسک‌های نرم‌کننده طبیعی که می‌توانید به‌راحتی درست کنید، ماسک موی حنا و تخم‌مرغ است. این ماسک یک منبع فوق‌العاده غنی از پروتئین محسوب می‌شود و می‌تواند موهای شما را لطیف و براق کند. علاوه بر این، ماسک حنا و تخم‌مرغ روی سر شما به‌عنوان یک پاک‌کننده‌ ملایم و ایده‌آل عمل کرده و بدون خشک کردن پوست کف سرتان، فولیکول موهایتان را از ناخالصی و آلودگی پاک می‌کند.

برای تهیه این ماسک شما به دو قاشق غذاخوری حنا، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری کشک مایع نیاز دارید. تمام این مواد را به علاوه مقداری آب در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید.

از ریشه تا ساقه موهایتان را به آن آغشته کرده و دو تا سه دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید این ترکیب برای ۴۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس می‌توانید با آب سرد و شامپوی معمولی موهایتان را شستشو دهید. استفاده هفتگی از این ماسک تا حاصل شدن نتیجه دلخواه توصیه می‌شود.

طرز تهیه ماسک مو حنا و موز

این ماسک موی قوی و مغذی می‌تواند درخشندگی موهای شما را به اوج خود برساند. علاوه بر این، وجود مقادیر مناسبی از پتاسیم در موز باعث می‌شود برای همیشه از شر موخوره خلاص شوید. فرایند آماده‌سازی این ماسک بسیار ساده است و می‌توانید عرض ۲ دقیقه آن را آماده کنید.

تنها کافی است یک موز رسیده را با چنگال له کرده و مقداری آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. بسته به حجم موهایتان مقداری حنا را به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. موهای خود را کمی مرطوب کرده و ماسک را به ریشه تا ساقه آن بمالید.

۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید که ماسک اثر خود را بگذارد. سپس با آب ولرم و شامپوی بدون سولفات سر خو‌را بشویید. استفاده هفتگی و مداوم از این ماسک توصیه می‌شود.

موهای خود را کمی مرطوب کرده و ماسک را به ریشه تا ساقه آن بمالید.

بیشتر بخوانید: ماسک ورقه ای را در خانه بسازید!

طرز تهیه ماسک مو حنا و قهوه

این ترکیب یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین ماسک‌هایی است که وجود دارد؛ خصوصاً که ترکیب حنا و قهوه یک رنگ فوق‌العاده زیبا و طبیعی به موها می‌دهد و در قدیم برای جذاب‌تر شدن موها از این ترکیب کاربردی استفاده می‌کرده‌اند.

کافی است ۵ قاشق غذاخوری حنا را با مقداری قهوه اصل و خوشرنگ ترکیب کرده و با کمک مقداری آب آن را به حالت یک ماسک خمیری دربیاورید. اگر می‌خواهید تناژ قهوه‌ای موهایتان بیشتر شود، توصیه می‌‌کنیم آب و قهوه را ابتدا روی حرارت بجوشانید و اجازه دهید کمی سرد شود.

سپس حنا را به آن اضافه کنید. این مواد را آن‌قدر هم بزنید تا به خمیری یکدست برسید. اگر موهایتان حجیم و بلند است، آ‌ن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و ماسک را به تمامی این بخش‌ها بمالید.

اگر می‌خواهید ماسک کاملا به موهایتان رنگ دهد، بهتر است بگذارید ۳ تا ۴ ساعت روی سرتان استراحت کند. می‌توانید با یک کلاه رنگ و حوله موهایتان را بپوشانید. بعد از طی شدن زمان گفته‌شده، سرتان را با آب و شامپوی معمولی شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک مو حنا و شیر نارگیل

اگر موهای خشک و وزی دارید و از حالت نگرفتن و بدشکل بودن آن شکایت دارید، از ماسک حنا و شیر نارگیل استفاده کنید. این ماسک خواص تقویت‌کننده و نرم‌کنندگی فوق‌العاده قوی دارد. برای تهیه این ماسک نیاز به مقداری حنا، یک فنجان شیر نارگیل و سه قاشق روغن زیتون دارید.

شیر نارگیل را روی حرارت مستقیم کمی گرم کنید. آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید خنک شود. سپس حنا و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا هیچ تکه درشتی در آن باقی نماند.

ماسک را به کف سر و ساقه موهایتان بمالید و بگذارید ۶۰ دقیقه باقی بماند. سپس با آب ولرم و شامپو سرتان را بشویید. استفاده مداوم و هفتگی از ماسک، نتایج آن را سریع‌تر قابل مشاهده‌ خواهد کرد.

طرز تهیه ماسک مو حنا و چای ترش

ماسک موی حنا و چای ترش، درمانگری قوی برای شوره به حساب می‌آید. علاوه بر این، چای ترش می‌تواند سرعت رشد موهایتان را افزایش دهد.

برای تهیه این ماسک ابتدا باید برگ‌های چای ترش را آسیاب کنید و مقداری حنا را به آن اضافه نمایید. نصف یک لیموترش تازه را هم در آن بچکانید.

می‌توانید غلظت ماسک را با آب تنظیم کنید. با نوک انگشتانتان این ماسک را روی موهایتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید سرتان را با آب ولرم و‌ شامپو شستشو دهید. هفته‌ای یک‌بار از این ماسک طبیعی و تاثیرگذار استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک ابتدا باید برگ‌های چای ترش را آسیاب کنید و مقداری حنا را به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه ماسک مو حنا و آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک گیاه عالی و بی‌نظیر جهت ترمیم موهای آسیب‌دیده و کمک برای سرعت بخشیدن به رشد موها محسوب می‌شود. همچنین ژل این‌ گیاه موهای شما را به طرز قابل توجهی نرم و لطیف می‌کند. ترکیب آلوئه‌ورا با حنا یک ماسک فوق‌العاده اثرگذار می‌سازد که سلامت پوست کف سر شما را تامین کرده و شوره سر را از بین می‌برد.

برای تهیه این ماسک لازم است یک برگ گیاه آلوئه‌ورا را برش داده و ژل آن را خارج کنید. مقداری روغن نارگیل و حنا را بسته به حجم موهایتان به آن اضافه کنید و هم بزنید. وقتی به یک ترکیب یکدست و نرم رسیدید، ماسک شما آماده است.

به کمک قلم‌مو یا نوک انگشتان خود آن را روی موهایتان بمالید و از ریشه تا ساقه را ماساژ دهید. با کلاه حمام به مدت یک ساعت سر خود را بپوشانید و سپس با شامپو و آب ولرم موهایتان را بشویید. با یک حوله نرم کمی خیسی موهایتان را بگیرید و اجازه دهید در مجاورت با هوای آزاد خشک شود. از این نرم‌کننده طبیعی هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

آلوئه‌ورا یک گیاه عالی و بی‌نظیر جهت ترمیم موهای آسیب‌دیده و کمک برای سرعت بخشیدن به رشد موها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: 12 ماسک مو با آلوئه ورا 

طرز تهیه ماسک مو حنا و روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن‌های طبیعی و مغذی برای پوست و‌ مو محسوب می‌شود. این روغن با ایجاد سد محافظتی روی تار موهایتان از به وجود آمدن آسیب‌های مختلف مانند شوره، ریزش و خارش جلوگیری کرده و حجم موهایتان را افزایش می‌دهد.

همچنین روغن کرچک قادر است رنگدانه‌های طبیعی مو را افزایش داده و از بروز علائم پیری پیشگیری کند. برای تهیه این ماسک ضد التهاب و ضد قارچ کافی است مقداری برگ حنا تهیه کنید. آن را در یک ظرف حاوی روغن کرچک بریزید و آن را خوب تکان دهید تا کاملا آغشته به روغن شود.

آن را برای یک دقیقه روی حرارت قرار دهید. به کمک یک دستکش این ترکیب را روی موهایتان بمالید و‌ به‌خوبی سرتان را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک برای ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با شامپو و آب ولرم سرتان را بشویید.

در این مطلب شما را با طرز تهیه چند ماسک مو‌ با حنا و ترکیبات دیگر آشنا کردیم. با توجه به آسیب موهایتان می‌توانید از این ماسک‌ها تا حاصل شدن اثرات ترمیمی و درمانی استفاده کنید.

منبع ++++

چرا حنا برای تقویت مو مناسب است؟

جالب است بدانید حنا به حفظ و بهبود سلامت پوست کف سر شما کمک شایانی می‌کند. دلیل این امر هم خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و خنک‌کننده این ماسک است. حنا می‌تواند در کمترین زمان ممکن پوست کف سر شما که به هر علتی دچار خارش، شوره، سوزش، عفونت و هر مشکل دیگری شده است، ترمیم کنند.

آیا حنا به نرم شدن موها کمک میکند؟

حنا یک نرم‌کننده طبیعی و فوق‌العاده قوی است. محققان طی مطالعه تحقیقاتی طولانی به این نتیجه رسیده‌اند که حنا می‌تواند به حفظ رطوبت در کوتیکول‌های مو کمک کرده و به این ترتیب موها را نرم و لطیف نگه دارد. شما می‌توانید حنا را با ترکیباتی مثل ماست، تخم‌مرغ، روغن نارگیل و یا آلوئه‌ورا مخلوط کنید تا نتایج بی‌نظیر آن را ببینید.

چرا ترکیب حنا و قهوه برای مو مناسب است؟

این ترکیب یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین ماسک‌هایی است که وجود دارد؛ خصوصاً که ترکیب حنا و قهوه یک رنگ فوق‌العاده زیبا و طبیعی به موها می‌دهد و در قدیم برای جذاب‌تر شدن موها از این ترکیب کاربردی استفاده می‌کرده‌اند.

۹ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی