ماسک مو با آلوئه ورا
۸ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

12 ماسک مو با آلوئه ورا + روش تهیه و دستوالعمل استفاده

به این مطلب امتیاز دهید

حتما از خواص و فواید آلوئه‌ورا برای پوست و مو آگاهید. این ماده طبیعی و جادویی قادر است علاوه بر آب‌رسانی به پوست و مو، انواع ویتامین‌ها را به پوست و موی شما برساند. لازمه داشتن موهای زیبا، مراقبت مداوم و صحیح است. شما می‌توانید به‌‌‌راحتی با این گیاه فوق‌العاده کاربردی انواع ماسک‌های مفید برای موهایتان را در خانه بسازید و از آن‌ها بهره ببرید. در این مطلب سعی داریم طرز تهیه چند ماسک مو با آلوئه ورا و ترکیبات دیگر را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

ماسک روغن کرچک و آلوئه‌ ورا

یکی از ترکیبات بسیار خوبی که می‌توانید به‌عنوان ماسک خانگی تهیه کنید، ترکیب آلوئه‌ورا و روغن کرچک است. خواص آلوئه‌ورا برای پوست و مو بر هیچکس پوشیده نیست. این گیاه هم برای موهای خشک و هم برای موهای چرب می‌تواند مفید باشد.

شما می‌توانید به‌‌‌راحتی با این گیاه فوق‌العاده کاربردی انواع ماسک‌های مفید برای موهایتان را در خانه بسازید و از آن‌ها بهره ببرید.

روغن کرچک هم یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده قوی است که بهتر است برای موهای خشک مورد استفاده قرار بگیرد. آلوئه‌ورا با تحریک فولیکول‌های مو فرایند رشد آن را سرعت بخشیده و با تغذیه موها از شکنندگی، ریزش و آسیب‌های این‌چنینی پیشگیری می‌کند.

برای تهیه این ماسک کاربردی ابتدا باید ژل گیاه آلوئه‌ورا را استخراج کنید. آن را در ظرفی بریزید و ۷ قطره روغن کرچک و ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را به آن اضافه کنید. پودر شنبلیله سرعت رشد موهای شما را افزایش داده و موجب استحکام آن می‌شود.

تمام مواد را هم بزنید تا به یک مخلوط صاف و یکدست دست پیدا کنید. آن را روی پوست کف سر و موهایتان بمالید و سعی کنید از ریشه تا ساقه را ماساژ دهید. با یک‌ کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و یک حوله دور آن بپیچید.

می‌توانید یک شب تا صبح با آن بخوابید تا تاثیر خود را بگذارد. صبح روز بعد سرتان را با آب خنک و شامپوی بدون سولفات بشویید. بهتر است هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید.

پودر شنبلیله سرعت رشد موهای شما را افزایش داده و موجب استحکام آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: آلوئه ورا برای چروک صورت ضروری است! 

به پوستت جون تازه بده

ماسک مو روغن نارگیل، عسل و آلوئه‌ورا

روغن نارگیل و عسل یک ترکیب نرم‌کننده بسیار کاربردی و قوی برای موها است که رطوبت موهایتان را در کمترین زمان ممکن افزایش می‌دهد. برای تهیه این ماسک کافی است ۵ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با ۶ قطره روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.

عسل موجود در این ماسک باعث تغذیه پوست سر و روغن نارگیل موجود در آن باعث نرم شدن موها خواهد شد. تمام این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر ژلاتینی نرم و یک‌نواختی داشته باشید. برای استفاده از ماسک مو با ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل و عسل، آن را روی ریشه تا ساقه موها بمالید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.

سپس یک کلاه رنگ را روی سرتان بگذارید و اجازه دهید این ماسک برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند. بعد از گذشت زمان گفته‌شده موهایتان را با آب خنک و شامپو بشویید. هفته‌ای یک بار به‌طور مداوم از این ماسک مغذی استفاده کنید.

برای استفاده از ماسک مو با ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل و عسل، آن را روی ریشه تا ساقه موها بمالید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.

ماسک آلوئه ورا و تخم‌مرغ

خواص تخم‌مرغ برای موها بر هیچ کس پوشیده نیست؛ زیرا زرده تخم‌مرغ حاوی تمام مواد مغذی و چربی‌های مفید جهت تغذیه موها است و پروتئین‌های لازم برای استحکام و رشد مو را برایتان فراهم می‌کند. می‌توانید چند قطره روغن زیتون را نیز در این ترکیب استفاده کنید تا با تحریک فولیکول‌های مو فضای مناسبی را برای رشد بیشتر موهایتان مهیا کنید.

برای تهیه این ماسک شما نیاز به مقداری ژل آلوئه‌ورا، یک عدد زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن زیتون نیاز دارید. ابتدا زرده تخم‌مرغ را به‌خوبی هم بزنید تا یکدست شود.

سپس ژل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط نمایید. وقتی ماسکتان آماده شد، آن را روی پوست کف سر و ساقه موهایتان بمالید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.

با حوله یا کلاه پلاستیکی سرتان را بپوشانید تا ماسک اثرش را بگذارد. ۳۰ دقیقه بعد می‌توانید با آب خنک موهایتان را بشویید. آب گرم باعث بسته شدن تخم‌مرغ روی موهایتان شده و فرایند شستن را سخت می‌کند. یک‌بار در هفته تا حصول نتیجه دلخواه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک مو با آلوئه‌ ورا و ژل گل ختمی

از قدیم‌الایام معمولا برای حالت دادن به موها از ژل ختمی استفاده می‌شد. علاوه بر این، گل ختمی یک تقویت‌کننده موی بسیار عالی هم محسوب می‌شود. ابتدا باید ژل گل ختمی را آماده کنید. برای این کار کافی است گل خشک‌شده ختمی را از عطاری‌ها بخرید و آن را روی حرارت مستقیم بجوشانید.

گل‌های جوشیده‌شده را روی یک پارچه کاملا تمیز بریزید و آن را گره بزنید. پارچه را در بالای ظرفی نگه دارید و فشار دهید. در این وضعیت ژل گل ختمی از پارچه خارج می‌شود. یک لیوان ژل آلوئه‌ورا را به ژل گل ختمی بیفزایید. آن‌ها را خوب باهم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. ماسک شما آماده است.

می‌توانید آن را روی موهایتان بگذارید و با سر انگشتانتان ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. نیم ساعت بعد می‌توانید سر خود را با آب ولرم و شامپوی معمولی شستشو دهید. از این ماسک دو‌ هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا اثرات آن را ببینید.

ماسک آلوئه‌ورا و سرکه سیب

ماسک مو با ژل آلوئه ورا و سرکه سیب، یکی از ماسک‌های بسیار مغذی و‌ کاربردی است که علاوه بر تغذیه پوست کف سر، موجب استحکام موهایتان شده و سد محافظتی قوی برای مقابله با شوره، خارش و التهاب پوست سر ایجاد می‌کند.

همچنین سرکه موجود در این ماسک، فولیکول‌های موی شما را افزایش داده و به فرایند رشد موهایتان سرعت می‌بخشد. از آن‌جایی که سرکه سیب سطح PH پوست کف سر را تغییر می‌دهد، توصیه می‌کنیم اگر موهای خشکی دارید از این ماسک استفاده نکنید.

برای تهیه ماسک موی سرکه سیب و آلوئه‌ورا مقداری از ژل این گیاه را با دو قاشق سرکه سیب و یک قاشق عسل ترکیب کنید تا مخلوطی ژلاتین‌شکل داشته باشید.

با نوک انگشتانتان آن را روی سرتان بمالید و از ریشه تا ساقه موها را ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه ماسک روی سرتان باقی بماند. سپس می‌توانید با شامپوی بدون سولفات و آب ولرم موهایتان را بشویید.

از آن‌جایی که سرکه سیب سطح PH پوست کف سر را تغییر می‌دهد، توصیه می‌کنیم اگر موهای خشکی دارید از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک مو با جوش شیرین

جوش شیرین یک پاک‌کننده فوق‌العاده قوی است که سطح کف سر و موهایتان را به شکل عمقی تمیز می‌کند. اگر اصولا در معرض آلودگی‌های مختلف قرار می‌گیرید و موهایتان آن پاکیزگی که فکر می‌کنید را ندارد، می‌توانید از این ترکیب بی‌نظیر استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک کافی است ۴ تا ۵ قاشق آلوئه‌ورا را با ۲ قاشق جوش شیرین ترکیب کنید. بهتر است برای تاثیر بیشتر و تغذیه کامل موهایتان مقداری شیر نارگیل و عسل را نیز به ماسکتان اضافه کنید. مواد را با یکدیگر هم بزنید تا یکدست و نرم شوند.

موهای خود را در حمام کمی مرطوب کنید و این ماسک را روی سرتان بگذارید. ماسک آلوئه‌ورا و جوش شیرین قادر است مانند شامپو موهایتان را تمیز کند. بنابراین آن را روی سرتان ماساژ دهید و بگذارید کمی بیشتر از شامپوهای معمولی روی سرتان باقی بماند.

سپس می‌توانید موهایتان را بشویید. جوش شیرین در این ترکیب یک لایه‌برداری ملایم و مناسب روی سر شما انجام خواهد داد تا تمام چربی‌ها و آلودگی‌های مضر کف سرتان از بین بروند. هفته‌ای یک‌بار از این شامپوی طبیعی و خانگی استفاده کنید.

ماسک مو با آلوئه ورا و لیموترش

اگر موهای چربی دارید و‌ مدام از چربی زیاد کف سرتان شکایت می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم از لیموترش و آلوئه‌ورا برای تعدیل سطح PH پوست کف سرتان استفاده کنید. برای تهیه این ماسک نیاز به مقداری ژل آلوئه‌ورا و نصف لیموترش تازه نیاز دارید.

این دو را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید. ماسک شما به همین راحتی آماده است. آن را برای ۲۰ دقیقه روی پوست سرتان قرار دهید و سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید. اجازه دهید سرتان در مجاورت با هوای آزاد خشک شود.

ماسک مو با آلوئه ورا و حنا

حنا به‌تنهایی یک ماسک سنتی و قدیمی بسیار کاربردی و محبوب به شمار می‌آید. این ماده سرشار از مواد مغذی بوده و سلامت پوست سر شما را تامین می‌کند. همچنین با بخشیدن نرمی و لطافت به موهایتان، جلوه‌ای جذاب و تماشایی را برای چهره شما به ارمغان می‌آورد.

در حقیقت شما نه‌تنها با استفاده از این ماسک موهای تقویت‌شده و مستحکمی خواهید داشت، که می‌توانید موهایتان را به رنگی جذاب دربیاورید. کافی است مقداری پودر حنا را با ۱ قاشق ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید. برای اثرگذاری بهتر توصیه می‌کنیم ۲ قاشق ماست و چند قطره زیتون را نیز به این ترکیب بیفزایید.

ماسک شما آماده است. آن را روی موهایتان گذاشته و از ریشه تا ساقه را ماساژ دهید. ۴۵ دقیقه صبر کنید تا مواد این ماسک اثر خود را بگذارند. سپس می‌توانید با آب خنک و شامپوی ملایم سر خود را بشویید. این ماسک اثرگذاری فوق‌العاده قوی دارد. هر دو هفته یک‌بار از آن استفاده کنید.

کافی است یک فنجان آب پیاز را با مقداری ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: خواص آلوئه‌ ورا برای پوست؛

ماسک آلوئه ورا و پیاز

ماسکی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، یکی از قوی‌ترین محرک‌های رشد محسوب می‌شود. آب پیاز ماده‌ای بسیار مقوی و عالی جهت تغذیه موها بوده و استفاده منظم از آن استحکام فوق‌العاده بالایی به موهایتان می‌بخشد. کافی است یک فنجان آب پیاز را با مقداری ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید.

بهتر است داخل یک پیاز را خالی کرده و آن را به پوره تبدیل کنید. سپس با رد کردن آن از صافی، آب پیاز را جدا کنید. این ترکیب را روی موهایتان بگذارید و از ریشه تا ساقه‌اش را ماساژ دهید.

بگذارید ماسک برای یک ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس با یک شامپوی بدون سولفات و آب ولرم سرتان را بشویید. استفاده مداوم و هفتگی از این ماسک موهای شما را به شرایط ایده‌آل نزدیک خواهد کرد.

ماسک شیر نارگیل

شیر نارگیل یک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده کاملا طبیعی و قوی است، چرا که یک منبع کامل از مواد مغذی و ویتامین‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند موهایتان را به‌راحتی تغذیه کند. کافی است مقداری ژل آلوئه‌ورا را با نصف فنجان شیر نارگیل ترکیب کنید و ماسک مو با ژل آلوئه ورا و شیر نارگیل را آماده کنید.

می‌توانید مقداری روغن نارگیل را برای نفوذ عمقی و بیشتر به ماسکتان اضافه کرده و تمام مواد را هم بزنید تا نرم و یکدست شوند. آن را روی پوست سرتان بمالید و کاملا ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت این ماسک روی سرتان باقی بماند. سپس با شامپوی ملایم و آب ولرم موهایتان را بشویید.

کافی است مقداری ژل آلوئه‌ورا را با نصف فنجان شیر نارگیل ترکیب کنید و ماسک مو با ژل آلوئه ورا و شیر نارگیل را آماده کنید.

ماسک چای سبز

می‌خواهیم طرز تهیه ماسک معجزه‌آسا و جادویی آلوئه‌ورا و چای سبز را به شما آموزش دهیم. این ماسک می‌تواند سلامت موهای شما را تامین نموده و سد محافظتی و مراقبتی برای کف سرتان ایجاد کند. دلیل این امر هم‌ وجود چای سبز در این ماسک است.

چای سبز یکی از بهترین منابع حاوی آنتی اکسیدان بوده که قادر است با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، فرایند رشد موهایتان را به بهترین شکل ممکن هدایت کند. علاوه بر این، چای سبز خاصیت ضد التهابی داشته و با تسکین پوست سرتان، شوره، خارش، اگزما و پسوریازیس را درمان می‌کند.

کافی است یک فنجان چای سبز دم‌شده را با یک فنجان ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید. ماسک را روی پوست سرتان بگذارید و از ریشه تا ساقه مو را به‌خوبی ماساژ دهید. تمام موهایتان باید آغشته به این ماسک شود.

بگذارید ترکیب برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند. سپس با آب ولرم یا خنک موهایتان را آب‌کشی کرده و در مجاورت هوای آزاد خشک کنید.

در این مطلب سعی کردیم چندین ماسک کاربردی که می‌توانید در منزلتان آماده کنید را آموزش دهیم. فراموش نکنید ماسک‌های طبیعی وقتی اثر خود را نشان می‌دهند که به‌طور مرتب مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین برای درمان و ترمیم موهایتان صبور باشید.

منبع ++++

خاصیت شیرنارگیل برای مو چیست؟

شیر نارگیل یک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده کاملا طبیعی و قوی است، چرا که یک منبع کامل از مواد مغذی و ویتامین‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند موهایتان را به‌راحتی تغذیه کند. کافی است مقداری ژل آلوئه‌ورا را با نصف فنجان شیر نارگیل ترکیب کنید و ماسک مو با ژل آلوئه ورا و شیر نارگیل را آماده کنید.

قویترین محرک رشد مو چیست؟

یکی از قوی‌ترین محرک‌های رشد محسوب می‌شود. آب پیاز ماده‌ای بسیار مقوی و عالی جهت تغذیه موها بوده و استفاده منظم از آن استحکام فوق‌العاده بالایی به موهایتان می‌بخشد. کافی است یک فنجان آب پیاز را با مقداری ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید

خواص تخم مرغ بر موها چیست؟

خواص تخم‌مرغ برای موها بر هیچ کس پوشیده نیست؛ زیرا زرده تخم‌مرغ حاوی تمام مواد مغذی و چربی‌های مفید جهت تغذیه موها است و پروتئین‌های لازم برای استحکام و رشد مو را برایتان فراهم می‌کند.

۸ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی