داشتن پوست سالم با طب سنتی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

داشتن پوست سالم با طب سنتی چگونه ممکن است؟

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افراد برای اینکه پوست سالم  و زیبایی داشته باشند، توصیه‌های طب سنتی را بسیار جدی می‌گیرند و به روش‌های آن عمل می‌کنند تا پوست سالم و زیبایی داشته باشند. در واقع پوست در بدن ما یکی از مهمترین قسمت ها به شمار می‌رود و هر بیماری و یا دردی در بدن وجود داشته باشد بدون شک اول پوست آن را نشان می‌دهد. بدون شک همه ما مایل هستیم که پوست زیبا و سالمی داشته باشیم، به همین دلیل به رازهایی که در طب سنتی در مورد زیبایی پوست وجود دارد مراجعه می‌کنیم. برخی از رازهایی که برای زیبایی پوست و سلامت پوست در طب سنتی بیان شده است را در ادامه معرفی می‌کنیم تا شما با استفاده از این روش‌ها بتوانید پوست زیبایی داشته باشید.

رازهای طب سنتی برای داشتن پوست سالم

همانطوری که بیان نمودیم طب سنتی برای داستن پوست سالم و زیبای رازهای بسیاری دارد، که برخی از مهمترین و اصلی ترین آنها که شما باید آنها را جدی بگیرید، این است که سبک زندگی خود را تا حدودی تغییر دهید، این تغییر دادن و نکاتی که باید رعایت کنید عبارت است از :

شستشوی صورت پیش از خواب

اینکه شما پیش از به رختخواب رفتن صورت خود را به خوبی شستشو دهید یکی از رازهای زیبایی در طب سنتی به شمار می‌رود و به همین دلیل شما باید به آن اهمیت بسیاری دهید.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

اگر شما پیش از خوابیدن صورت خود را به خوبی شستشو دهید بدون شک صورت تان تنفس برای زیباتر شدن خواهد داشت و بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی این مورد را تایید نموده اند و به این باور در طب سنتی اهمیت می‌دهند.

البته که شما باید دقت داشته باشید در ابتدا دست های خود را بشویید و سپس با دست های شسته شده تان صورت تان را شستشو دهید. آب ولرم بهترین نوع آب است که شما باید برای شستشو صورت و دست خود از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شستن صورت با فیس براش؛ 

پوست سالم و طب سنتی
استفاده کردن از ضد آفتاب در طب سنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و از جمله ضروری ترین اقداماتی می‌باشد که شما باید آن را بسیار جدی بگیرید.

لایه برداری طبیعی انجام دهید

امروزه همه ما به خوبی می‌دانیم باید پوست خود را لایه برداری کنیم تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببریم. یکی از بهترین روش ها در طب سنتی برای لایه برداری این است که نمک و شکر را به اندازه یک قاشق با یکدیگر ترکیب کنید و مقداری هم به آن آب اضافه نمایید تا به حالت خمیری درآید.

این خمیر به وجود آمده را باید به آرامی روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. بدون شک این لایه برداری می‌تواند بیشتر آلودگی‌های روی پوست شما را از بین ببرد و از نظر طب سنتی یکی از بهترین روش‌های لایه برداری پوست شناخته شده است و افراد زیادی از این روش استفاده می‌کنند.

ضد آفتاب را فراموش نکنید

استفاده کردن از ضد آفتاب در طب سنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و از جمله ضروری ترین اقداماتی می‌باشد که شما باید آن را بسیار جدی بگیرید. اشعه فرابنفش و یا همان نور خورشید تاثیر بسیاری روی پوست دارد و در درون منافذ پوست نفوذ می‌کند، برای عدم ورود اشعه خورشید باید از ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست تان از اشعه نور خورشید در امان بماند.

دقت داشته باشید که در فصل زمستان هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و به هیچ عنوان استفاده کردن از آن را فراموش نکنید، چرا که نه تنها در طب سنتی بلکه در علم پزشکی امر بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود.

با پوست خود دوست باشید

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که پوست تان دوست باشید و پوست خود را بیش از حد تحت فشار نگذارید. برخی از افراد بیش از حد با پوست خود خشن هستند و پوست را آزار می‌دهند.

اگر زیادی با پوست خود دشمنی کنید، بدون شک باکتری‌های پوست در درون منافذ نفوذ می‌کنند و به همین دلیل بیشتر پزشکانی که در زمینه طب سنتی تخصص دارند بیان داشته اند که شما باید با پوست خود دوست باشید تا همیشه پوست تان سالم و زیبای بماند.

طب سنتی
بسیاری از افرادی که پوست سفت دارند بر این باور هستند که پوست شان بسیار تمیز است و در پوست آنها هیچ آلودگی  و ایرادی وجود ندارد.

پوست خشک همیشه تمیز نیست

بسیاری از افرادی که پوست سفت دارند بر این باور هستند که پوست شان بسیار تمیز است و در پوست آنها هیچ آلودگی  و ایرادی وجود ندارد. در واقع باید بدانید این تصور اشتباه است و آلودگی و چربی روی هر نوع پوستی وجود دارد.

از نظر طب سنتی شما دارای هر نوع پوستی باشید باید به تمیز بودن و زیبایی آن اهمیت بسیاری دهید، به همین دلیل بهتر است پوست خود را با پاک کننده‌هایی که برای پوست چرب و یا خشک هستند به خوبی تمیز کنید تا پوست زیبا و سالمی داشته باشید.

یکی از نکاتی که در طب سنتی و تمیز کردن صورت وجود دارد این است که، شما نباید به طور مداوم صورت خود را با صابون شستشو دهید، چرا که پوست شما بعد از مدتی لطافت خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل بهتر است از پاک کننده های دیگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: درمان چروک صورت با طب سنتی

کنترل کردن گوارش خود

اینکه فضولات بدن خارج شود در طب سنتی برای زیبایی پوست و سالم تر ماندن آن اهمیت بسیاری دارد. فضولات بدن با ادرار، مدفوع و عادت ماهانه در خانم ها به خوبی از بین می‌رود. بنابراین اگر شما با مشکلاتی مانند یبوست و یا مشکل در عادت ماهیانه خود دچار هستید، باید به آنها اهمیت بسیاری دهید تا پوست شما نفس بکشد و سالم بماند.

درمان یبوست و مشکلات عادت ماهانه با طب سنتی هم انجام می‎‌شود، به همین دلیل شما باید به این موارد اهمیت بسیاری دهید تا پوست زیبا و سالمی داشته باشید.

طب سنتی و پوست سالم
فضولات بدن با ادرار، مدفوع و عادت ماهانه در خانم ها به خوبی از بین می‌رود.

خوش اخلاق بودن

شاید این مسئله تا حدودی برایتان دشوار باشد که باور کنید، خوش اخلاق بودن در پوست سالم داشتن تاثیر بسیاری دارد. ولی شما باید به خوبی بدانید حالات روحی متنوع می‌تواند روی پوست شما تاثیر بگذارید. بر همین اساس از نظر طب سنتی شما همیشه خوش اخلاق بودن را انتخاب کنید تا همیشه پوست زیبا و سالم داشته باشید.

اگر شما بیش از حد به غم و غصه اجازه دهید در زندگی تان حضور داشته باشند، بدون شک چهره شما بعد از مدتی زیبایی خود را از دست خواهد داد و رنگ پوست شما هم به مدت مرور زمان تیره می‌گردد، به همین دلیل شما باید به این راز طب سنتی اهمیت بسیاری دهید.

خواب منظم و ورزش کردن

اینکه شما در طول 24 ساعت 8 ساعت خواب مفید داشته باشید امر بسیار طبیعی است و از نظر طب سنتی به آن اهمیت بسیاری داده می‌شود. شما زمانی که خواب منظم داشته باشید پوست تان بسیار شاداب تر و سفت تر می‌شود، به همین دلیل بهتر است به ساعات خواب خود توجه بسیار زیادی داشته باشید تا همیشه پوست تان هم سالم و زیبا باشد.

همه ما به خوبی در مورد ورزش کردن و فواید آن اطلاعات زیادی داریم، به همین دلیل شما باید بدانید یکی از فواید دیگر آن این است که شما با انجام دادن حرکت های ورزشی در طول روز پوست خود را بسیار شاداب تر و زیباتر می‌کنید. بر این اساس شما باید با ورزش کردن از نظر طب سنتی به بازسازی پوست خود توجه بسیاری کنید.

پوست سالم و طب سنتی
در واقع شما باید به خوبی بدانید که با استرس جوش‌های زیادی روی پوست خود خواهید زد و همین جوش ها زیبایی شما را کاهش می‌دهد.

دور کردن استرس از زندگی

یکی دیگر از رازهای طب سنتی در مورد سالم بودن پوست این است که، شما استرس را از خودتان دور کنید. در واقع شما باید به خوبی بدانید که با استرس جوش‌های زیادی روی پوست خود خواهید زد و همین جوش ها زیبایی شما را کاهش می‌دهد. در واقع استرس عوامل بیماری زا متعددی دارد و شما باید بدانید که برای سلامت تان استرس خطرات بسیاری دارد.

سطح سلولی بدن با استرس های روزانه شما بسیار کاهش پیدا می‌کند و سلول‌های ار بعد از مدتی نابود می‌سازد. زمانی که سلول های پوست از بین بروند، زیبایی پوست هم بسیار کمتر می‌شود و به همین دلیل بر اساس طب سنتی شما باید تمامی عواملی را که استرس زا هستند را از خودتان دور کنید.

آیا استفاده کردن از ضدآفتاب در طب سنتی اهمیت دارد؟

استفاده کردن از ضد آفتاب در طب سنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و از جمله ضروری ترین اقداماتی می‌باشد که شما باید آن را بسیار جدی بگیرید. اشعه فرابنفش و یا همان نور خورشید تاثیر بسیاری روی پوست دارد و در درون منافذ پوست نفوذ می‌کند، برای عدم ورود اشعه خورشید باید از ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست تان از اشعه نور خورشید در امان بماند.

خارج شدن فضولات بدن مهم است؟

اینکه فضولات بدن خارج شود در طب سنتی برای زیبایی پوست و سالم تر ماندن آن اهمیت بسیاری دارد. فضولات بدن با ادرار، مدفوع و عادت ماهانه در خانم ها به خوبی از بین می‌رود. بنابراین اگر شما با مشکلاتی مانند یبوست و یا مشکل در عادت ماهیانه خود دچار هستید، باید به آنها اهمیت بسیاری دهید تا پوست شما نفس بکشد و سالم بماند.

آیا منظم بودن ساعت خواب مهم است؟

اینکه شما در طول ۲۴ ساعت ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید امر بسیار طبیعی است و از نظر طب سنتی به آن اهمیت بسیاری داده می‌شود. شما زمانی که خواب منظم داشته باشید پوست تان بسیار شاداب تر و سفت تر می‌شود، به همین دلیل بهتر است به ساعات خواب خود توجه بسیار زیادی داشته باشید تا همیشه پوست تان هم سالم و زیبا باشد.

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

5 دیدگاه برای داشتن پوست سالم با طب سنتی چگونه ممکن است؟

تشکر فراوان از مطلب بسیار مفید و کاربردی تان خیر ببینید که کلی باعث خیر و کمک شدید

تشکر فراوان از مطلب بسیار جالب و بسیاااااااررررر کاربردیتون خیر ببینید که بسیار باعث خیر و کمک سدید سرتون سلامت و دلتون قرص

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی