ماسک مو با ماست
۹ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

8 ماسک مو با ماست + طرز تهیه و دستورالعمل مصرف

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افراد عادت دارند عموما از مواد طبیعی برای درمان مشکلات مختلفشان استفاده کنند. عقیده آن‌ها بر این است که طبیعت به انسان دروغ نمی‌گوید و حتما راه‌حل مناسبی برای رفع بیماری‌ها و مشکلات متنوعی که ممکن است پیش بیاید، ارائه می‌دهد. تجربه هم ثابت کرده که این گزاره می‌تواند در بسیاری از مواقع درست باشد؛ خصوصا که مشکلات مو و پوست عموما با درمان‌های خانگی و طبیعی رفع می‌شود. برای مثال ماست یکی از انواع مواد غذایی است که هم مصرف خوراکی و هم مصرف موضعی آن سلامتی اندام‌های مختلف بدن را تامین می‌کند. از این رو می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه انواع ماسک مو با ماست و ترکیبات دیگر را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

خواص ماست برای مو

مصرف ماست به شکل خوراکی نتایج بی‌نظیری در رفع اختلالات گوارشی شما دارد. اختلالات گوارشی دارای ارتباط مستقیمی با ریزش موها بوده و یقینا در درازمدت موهای شما را با آسیب‌های مختلفی مواجه می‌کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید ماست قادر است فرایند جذب مواد مغذی موجود در وعده‌های غذایی که مصرف می‌کنید را تسریع و تقویت کند.

برای مثال ماست یکی از انواع مواد غذایی است که هم مصرف خوراکی و هم مصرف موضعی آن سلامتی اندام‌های مختلف بدن را تامین می‌کند.

همچنین مصرف این ماده غذایی خوشمزه و کاربردی، با رفع مشکلات هاضمه‌تان، روده و دستگاه گوارش شما را پاکسازی می‌کند. استفاده موضعی از ماست به‌عنوان ماسک مو کاملا مرسوم است. پیش از اینکه طرز تهیه انواع ماسک مو با ماست را آموزش دهیم، بهتر است کمی با خواص ماست برای موها آشنا شوید تا بدانید ماسکی که استفاده می‌کنید، چه تاثیرات فوق‌العاده‌ای روی موهایتان می‌گذارد.

این‌گونه می‌توانید بر اساس شرایط خود بهترین ماسک را انتخاب کرده و فرایند ترمیم و درمان موهای‌ خود را شروع کنید. خواص بی‌نظیر ماست برای موها عبارت است از:

تقویت موها

ماست یکی از مواد لبنی فوق‌العاده مغذی است که ویتامین‌های زیادی را به موهای شما می‌افزاید. کلسیم، پتاسیم، ویتامین ب و پروتئین، تنها بخشی از این مواد مغذی است. پروتئین را می‌توان مفید‌ترین این منابع برای تقویت موها دانست؛

چرا که می‌تواند ریشه‌ موهای شما را مستحکم‌تر کند. علاوه بر این اسید لاکتیک موجود در ماست سرعت گردش خون را افزایش داده و به همین ترتیب باعث تسریع روند رشد موهایتان می‌شود.

حالت‌دهی به موها و افزایش درخشندگی

همان‌طور که گفتیم، ماست موهای شما را تغذیه می‌کند و به همین منوال سرعت رشد طولی آن‌ها را افزایش می‌دهد. اما منطقا موهایی که حالت نداشته باشد، هرچقدر هم بلند شود زیبایی خاصی ندارد و شما باید بتوانید موهایتان را با ماسک‌ها و لوازم مختلف از بی‌حالتی دربیاورید.

استفاده از ماست به‌عنوان ماسک مو، راهی طبیعی و فوق‌العاده موثر برای مقابله با موهای بد حالت و بد فرم است. خصوصا که شما مطمئن هستید از مواد طبیعی استفاده می‌کنید و هیچ‌ گونه مواد شیمیایی به موهایتان نمی‌رسد. حتی در مواقعی ماست بسیار بهتر از نرم‌کننده‌ها و حالت‌دهندهای شیمیایی عمل می‌کند و شما می‌توانید به آن اعتماد کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای داشتن موی سالم

تمیزکننده عمیق

ماسک مو ماست به لطافت و درخشندگی موهای شما کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این از گره خوردن، موخوره، شکسته‌ شدن، خارش، خشکی و ریزش هم جلوگیری می‌کند.

همچنین استفاده از ماسک موجب تمیزی عمقی موها شده و آن‌ها را از تمام آلودگی‌ها و گرد و غبار پاک می‌کند. از بین بردن شوره سری که بر اثر عرق‌کردن و عفونت‌های قارچی ایجاد می‌شود، یکی دیگر از فواید ماسک مو ماست است.

به پوستت جون تازه بده

ماسک مو با ماست

ماست به‌تنهایی یک ماسک خوب مغذی و قوی است. اگر ریزش مو، خارش سر، شوره و دیگر مشکلات این‌چنینی را تجربه می‌کنید، باید بدانید بسیاری از این مواد به علت بیماری‌ها و التهابات پوست کف سر است. کاری که شما باید انجام دهید، ترمیم بافت آسیب‌دیده و تقویت آن نقاط است.

ماست به علت مواد معدنی مغذی که در ترکیباتش وجود دارد، علاوه بر کمک به ترمیم پوست کف سر، ریزش موها را نیز کنترل کرده و رشد موها را افزایش می‌دهد. کافی است بسته به حجم موهایتان مقداری ماست شیرین یا ترش را به‌تنهایی روی پوست کف سرتان بمالید و با نوک انگشتانتان آرام آرام برای ۵ دقیقه ماساژ دهید تا ماسک جذب سرتان شود.

اجازه دهید حدود یک ساعت ماست روی سرتان باقی بماند و سپس با آب ولرم موهایتان را آب‌کشی کنید. توصیه می‌کنیم بعد از شستن با یک حوله نرم کمی آب موهایتان را بگیرید و سپس بگذارید در مجاورت با هوای آزاد خشک شود. تا حصول نتیجه دلخواه از این ماسک مقوی استفاده کنید.

ماست به علت مواد معدنی مغذی که در ترکیباتش وجود دارد، علاوه بر کمک به ترمیم پوست کف سر، ریزش موها را نیز کنترل کرده و رشد موها را افزایش می‌دهد.

طرز تهیه ماسک مو با ماست و روغن زیتون

محافظت از موها از مشکلات مختلفی مانند شکنندگی و وز شدن یکی از راه‌هایی است که باید مدام انجام دهید تا خطری رشد موهایتان را تهدید نکند. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، ماست دارای ویتامین‌های گروه ب است که یک ماده مغذی مهم برای تقویت موها به شمار می‌آید.

برای استفاده از این عملکرد ماست می‌توانید آن را با روغن زیتون و لیموترش ترکیب کنید. تنها کافی است یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب نصف یک لیموترش را به مقداری ماست اضافه کرده و این ترکیب را آن‌قدر هم بزنید تا مخلوطی یکدست و نرم داشته باشید.

کمی موهایتان را مرطوب کنید تا اثر ماسک دوچندان شود. آن را با قلم‌مو به موهای خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه باقی بماند. سپس با آب خنک یا ولرم سرتان را بشویید. این کار را به‌صورت مداوم و هفتگی انجام دهید تا نتایج آن را ببینید.

ماسک مو با ماست و آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک گیاه ثابت‌شده برای پوست و مو است که با مرطوب نگه داشتن موها باعث افزایش لطافت و رشد آن‌ها می‌شود. همچنین اسید آمینه موجود در آلوئه‌ورا سلامت ریشه موها را تامین می‌کند. برای داشتن این ماسک فوق‌العاده، کافی است ابتدا پوست یک برگ آلوئه‌ورا را بکنید و ژل آن را خارج کنید.

یک فنجان ماست را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا مخلوطی خمیری‌شکل داشته باشید. آن را به موهایتان بمالید و از ریشه تا نوک موها را ماساژ دهید.

سرتان را با یک کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید این ترکیب برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس می‌توانید موهایتان را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک به‌صورت مداوم و هفتگی توصیه می‌شود.

آلوئه‌ورا یک گیاه ثابت‌شده برای پوست و مو است که با مرطوب نگه داشتن موها باعث افزایش لطافت و رشد آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: 12 ماسک مو با آلوئه ورا 

ماسک مو با ماست و شنبلیله

بسیاری از افراد در اکثر مواقع از شوره سرشان گله می‌کنند و هر روش درمانی که به آن متوسل می‌شوند هم نتیجه نمی‌دهد. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم ماسک‌های طبیعی مانند ماسک مو ماست را امتحان کنید.

لازم است بدانید شوره سر به علت التهاب و پوسته پوسته شدن کف سر به وجود می‌آید و در درازمدت درمان آن بسیار سخت می‌شود. این مشکل ممکن است رشد موها و سلامت آن‌ها را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و این روند را مختل کند. شما می‌توانید برای پیشگیری یا درمان این مشکل از ماسک موی ماست و تخم شنبلیله استفاده کنید.

خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی فوق‌العاده این ماسک، شما را از شر التهاب و شوره سر خلاص خواهد کرد. تنها لازم است یک مشت تخم شنبلیله را با یک فنجان ماست ترکیب کرده و هم بزنید. برای تاثیر بیشتر بهتر است تخم شنبلیله را برای چند ساعت در آب بخیسانید و سپس آسیاب کنید. خمیر به دست آمده را به‌خوبی روی پوست سرتان بمالید و با یک کلاه رنگ و حوله موهایتان را بپوشانید.

نیم ساعت صبر کنید و سپس با آب ولرم سرتان را شستشو دهید. با استفاده اول اثرات این ماسک را مشاهده خواهید کرد، اما پیشنهاد می‌کنیم برای تسکین بیشتر التهابات، هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک مو با ماست و موز

وز شدن و خشکی مو یک آسیب بسیار آزاردهنده است، چرا که هم از رشد موها جلوگیری می‌کند، هم ریزش موها را به همراه دارد و هم اجازه حالت‌دهی به آن‌ها را نمی‌دهد. شما با استفاده از ماسک مو ماست می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و از آسیب‌های وارده به کوتیکول موها جلوگیری کنید.

یک عدد موز رسیده را با چنگال له کنید تا به پوره تبدیل شود. بسته به حجم موهایتان مقداری ماست را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا خمیری‌شکل شود. با نوک انگشتانتان آن را روی موهایتان بمالید و ماساژ دهید.

اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند تا اثر خود را بگذارد. اگر خشکی و وز موهایتان زیاد و خارج از حد تحمل است، از این ماسک دو بار در هفته و تا گرفتن نتیجه دلخواه استفاده کنید.

اگر خشکی و وز موهایتان زیاد و خارج از حد تحمل است، از این ماسک دو بار در هفته و تا گرفتن نتیجه دلخواه استفاده کنید.

ماسک مو با ماست و تخم‌مرغ

پیش‌تر هم اشاره کردیم که در ماست مقادیر بسیار مناسبی از پروتئین و اسید لاکتیک وجود دارد. این دو ماده می‌تواند سطح PH کف سرتان را متعادل کرده و با جلوگیری از ترشح چربی بیش از اندازه از بروز مشکلاتی مانند عفونت قارچی، شوره و ریزش موها جلوگیری کند.

ابتدا دو عدد تخم‌مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید. ۲ قاشق غذاخوری ماست را به این ترکیب اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا نرم و یکدست شود. موهایتان را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و با دسترسی کامل، این ماسک را به تمام موها بمالید.

برای چند دقیقه سرتان را ماساژ دهید و سپس با یک کلاه رنگ پلاستیکی آن را بپوشانید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید موهایتان را با آب سرد آب‌کشی کنید. آب گرم ممکن است باعث بسته شدن تخم‌مرغ روی موهایتان شده و فرایند شستن را کمی سخت کند. هفته‌ای یک‌بار از این ماسک پروتئینی مغذی و مفید استفاده کنید.

ماسک مو با ماست و فلفل

با تقویت پوست کف سرتان می‌توانید رشد موهایتان را افزایش دهید. ترکیب ماست و فلفل یکی از بهترین ترکیب‌هایی است که با تغذیه کف سر، باعث رشد موهایی ضخیم‌تر، براق‌تر و مستحکم‌تر می‌شود.

به همین منظور شما می‌توانید یک قاشق پودر فلفل را با دو تا سه قاشق ماست ترکیب کنید و این ماسک را با قلم‌مو یا انگشتانتان به پوست کف سر بمالید و کمی ماساژ دهید.

اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه ماسک روی سرتان بماند تا اثر خود را بگذارد. سپس با آب ولرم و شامپوی معمولی سرتان را بشویید. با استفاده هفتگی از این ماسک، موهایی مستحکم، حجیم، نرم و لطیف خواهید داشت.

با استفاده هفتگی از این ماسک، موهایی مستحکم، حجیم، نرم و لطیف خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: ماسک سویا؛ 

ماسک مو با ماست و روغن کرچک

موخوره از رایج‌ترین مشکلات مویی محسوب می‌شود که ممکن است هر شخصی به آن مبتلا شود. این مشکل نه‌تنها باعث عدم رشد صحیح و مطلوب موها می‌شود، که مات شدن موها و بدفرم شدن آن‌ها را نیز به همراه دارد. روغن کرچک هم یک نرم‌کننده فوق‌العاده طبیعی است.

کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک فنجان خامه و یک فنجان ماست مخلوط کنید. آن‌ها را آنقدر هم بزنید تا خمیری نرم و لطیف داشته باشید.

تمام موهایتان را از ریشه تا ساقه آغشته به این مخلوط کنید و ماساژ دهید. نیم ساعت بعد می‌توانید با آب ولرم و شامپوی بدون سولفات سرتان را بشویید. از این ماسک به‌طور مداوم حداقل ۱۰ روز یک‌بار استفاده کنید تا اثرات آن بر درخشندگی موهایتان را ببینید.

در این مطلب با طرز تهیه انواع ماسک مو با ماست و ترکیبات دیگر آشنا شدید. با توجه به مشکلاتتان می‌توانید از انواع این ماسک‌ها تا حصول بهبودی کامل استفاده کنید.

منبع ++++

ماست چه خاصیتی دارد؟

ماست یکی از مواد لبنی فوق‌العاده مغذی است که ویتامین‌های زیادی را به موهای شما می‌افزاید. کلسیم، پتاسیم، ویتامین ب و پروتئین، تنها بخشی از این مواد مغذی است. پروتئین را می‌توان مفید‌ترین این منابع برای تقویت موها دانست؛

ماست چگونه به موها کمک میکند؟

ماست به علت مواد معدنی مغذی که در ترکیباتش وجود دارد، علاوه بر کمک به ترمیم پوست کف سر، ریزش موها را نیز کنترل کرده و رشد موها را افزایش می‌دهد. کافی است بسته به حجم موهایتان مقداری ماست شیرین یا ترش را به‌تنهایی روی پوست کف سرتان بمالید و با نوک انگشتانتان آرام آرام برای ۵ دقیقه ماساژ دهید تا ماسک جذب سرتان شود.

آیا ماست به خشکی موها کمک میکند؟

وز شدن و خشکی مو یک آسیب بسیار آزاردهنده است، چرا که هم از رشد موها جلوگیری می‌کند، هم ریزش موها را به همراه دارد و هم اجازه حالت‌دهی به آن‌ها را نمی‌دهد. شما با استفاده از ماسک مو ماست می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و از آسیب‌های وارده به کوتیکول موها جلوگیری کنید.

۹ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی