روتین مراقبت از مو قبل از خواب
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

روتین مراقبت از مو قبل از خواب

به این مطلب امتیاز دهید

موها مهم‌ترین عنصر زیبایی هر فرد محسوب می‌شوند و برای سالم و زیبا ماندن نیاز به مراقبت همیشگی دارند. شما همان‌طور که زندگی‌تان به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و برای هر کدام روتین خاصی تدارک دیده‌اید، باید به موهایتان اهمیت دهید و روتین معینی برای آن‌ها داشته باشید. نتیجه این کار تنها به خودتان باز می‌گردد و حاصلش موهایی شاداب، زیبا و پرپشت است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم راجع به روتین مراقبت از مو قبل از خواب صحبت کنیم. در طول شب هورمون‌ها فعالیت زیادی دارند و اگر بتوانید از موهایتان هنگام خواب مراقبت کنید، از ریزش، موخوره، شکستگی و آسیب‌های این‌چنینی در امان خواهید ماند. با ما همراه باشید.

آن‌چه خواهید خواند...

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ ترجیحا از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین راهکارهایی که می‌توانید برای موهایتان قبل و هنگام خواب انجام دهید، استفاده از روبالشی مناسب است. خصوصا که موهای بلند هنگام خوابیدن بیشتر در معرض انواع آسیب‌ها و شکستگی‌ها هستند و کوچک‌ترین اصطکاکی می‌تواند آن‌ها را با مشکل روبه‌رو کند.

از موهایتان هنگام خواب مراقبت کنید، از ریزش، موخوره، شکستگی و آسیب‌های این‌چنینی در امان خواهید ماند. با ما همراه باشید.

اکثر روبالشی‌های موجود در خانه نخی است و جنس نخ اساسا اصطکاک زیادی ایجاد کرده و موها را خشک می‌کند. این در حالی است که ترکیبات پارچه‌های ابریشمی به موهای نرم شما اجازه می‌دهد بدون هیچ‌گونه اصطکاکی روی آن حرکت کرده و شکسته نشوند.

بیشتر بخوانید: تاثیر خواب بر پوست صورت

به پوستت جون تازه بده

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ از کلاه ابریشمی مو استفاده نمایید

از مزایای جنس ابریشم برای موهایتان صحبت کردیم. کلاه ابریشمی مو یکی دیگر از محصولاتی است که در روتین مراقبت از مو به کارتان می‌آید. این کلاه می‌تواند از موهای شما در طول شب محافظت کرده و ایمنی برای موهایتان را در طول خواب تضمین می‌کند. 

همچنین کلاه ابریشمی موجب جلوگیری از گره خوردن، شکستگی، اصطکاک و موخوره نیز می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از یک کلاه ابریشمی مو باکیفیت استفاده کنید. در حقیقت با یک‌بار هزینه کردن می‌توانید مدت‌ها در برابر آسیب‌های مو ایمن باشید.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ با موهای آزاد بخوابید

شب زمان مهمی برای بازسازی موها و فعالیت‌های هورمونی است. در حقیقت شما باید به موهایتان اجازه دهید در طول شب آزادانه فعالیت هورمونی داشته باشند و خود را بازیابی کنند. برای این کار بهتر است هنگام خواب تمام لوازم جانبی متصل به موهایتان اعم از گیره‌ سر، کلیپس، کش، اکستنشن و … را جدا کرده و به رخت‌خواب بروید.

این وسایل می‌توانند احتمال شکستگی و خشکی مو در طول شب را افزایش دهند. همچنین اگر در طول روز از مواد حالت‌دهنده‌ای مانند واکس مو، چسب مو، تافت و … استفاده کرده‌اید، حتما پیش از خواب سرتان را بشویید. با این‌کار هم سلامت موهای خود را تضمین می‌کنید و هم صبح روز بعد موهایی شاداب و زیبا خواهید داشت.

در حقیقت شما باید به موهایتان اجازه دهید در طول شب آزادانه فعالیت هورمونی داشته باشند و خود را بازیابی کنند.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ با موهای خیس نخوابید

شاید به این مسئله آگاه نباشید، اما موها در حالت رطوبت و خیسی بسیار ضعیف‌تر می‌شوند. یکی از دلایلی که متخصصان پوست و مو و زیبایی تاکید می‌کنند پس از استحمام برای خشک کردن موهایتان آن‌ها را درون حوله نچلانید و با رطوبت و خیسی موهای خود را شانه نکنید، همین است.

چرا که این کار موجب آسیب‌دیدگی، ایجاد موخوره و شکسته شدن موهایتان می‌شود. زمانی هم که با موی خیس می‌خوابید، اصطکاک مو روی بالش و ملحفه‌ها باعث زبر شدن کوتیکول‌های موی سر شما شده و نتیجه آن خشکی و بد فرم شدن موها خواهد بود. ‌حتما پیش از رفتن به‌ رخت‌خواب موهایتان را خشک کنید.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ رطوبت اتاق خود را پیش از خوابیدن تنظیم کنید

شاید این مسئله به نظرتان خنده‌دار بیاید! اما رطوبت و خشکی اتاق روی کیفیت موهایتان اثرگذار است. خشکی محیط نه فقط روی پوست شما اثر می‌گذارد، که می‌تواند موهایتان را نیز با آسیب مواجه کند. هنگام خواب مطمئن شوید اتاقتان بیش از حد خشک نیست. برای این کار می‌توانید از یک رطوبت‌سنج استفاده کنید.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ موهایتان را شانه بزنید

موها هم به نظافت احتیاج دارند و نظافت موها تنها در گرو حمام کردن و شستنشان نیست. شانه کردن یکی از راه‌هایی است که هوا را به پوست سر شما می‌رساند و تار موهایتان را سالم‌تر نگه می‌دارد. حتما خودتان به تجربه متوجه شده‌اید که بعد از شانه زدن موها چقدر احساس شادابی و راحتی می‌کنید.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ از سرم موهای سبک استفاده کنید

موخوره همیشه در کمین است و حتما خوب می‌دانید که موخوره چقدر می‌تواند زیبایی موهایتان را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از علل به وجود آمدن موخوره، اصطکاک موها با بالش هنگام خوابیدن است. شما می‌توانید برای رفع این مشکل هر شب پیش از خوابیدن موهایتان را با سرم مناسب تغذیه کنید.

سرم‌های صنعتی فوق‌العاده باکیفیتی در بازار وجود دارد که در فرمولاسیونشان از روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن بادام و دیگر روغن‌های مفید استفاده شده که نه‌تنها محافظ کراتین موهای شما است، که تار به تار موهایتان را قوی و شاداب می‌کند.

موخوره همیشه در کمین است و حتما خوب می‌دانید که موخوره چقدر می‌تواند زیبایی موهایتان را تحت تاثیر قرار دهد.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ پوست سرتان را ماساژ دهید

ماساژ دادن همیشه لذت‌بخش است و عضلات را آرام می‌کند. پوست سر هم از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید با ماساژ دادنش احساس آرامش را به خود منتقل کنید. البته آرامش دادن و احساس خوب تنها رسالت ماساژ پوست سر نیست.

تحقیقات متعدد مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ثابت کرده که ماساژ دادن پوست سر پیش از خواب موجب تحریک پوست و افزایش سرعت جریان گردش خون در سر شده و در نهایت باعث سالم ماندن پوست سر و تولید رشته‌ موهای ضخیم‌تر می‌شود. علاوه بر این، ماساژ کف سر خواب بهتر و عمیق‌تری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ موهایتان را سفت در بالای سر نبندید

مدل موی دم اسبی بسیار زیبا است، اما زمانی که موها را سفت و بالای سرتان می‌بندید، کشیدگی و آسیب زیادی به آن‌ها وارد می‌کنید. اگر عادت به بستن موهایتان در این وضعیت در طول روز دارید، به شما توصیه می‌کنیم حداقل برای خوابیدن موهایتان را باز کنید تا کمی استراحت کنند. اگر در این حالت موهای باز و آزاد شما را برای خوابیدن اذیت می‌کنند، بهتر است آن‌ها را با فشار کمتری ببندید.

بهتر است موها هنگام خواب چگونه بسته شوند؟

اگر باز گذاشتن موها برایتان اذیت‌کننده است، حتما به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل هستید تا هم خواب راحتی داشته باشید و هم از آسیب و شکستگی موهایتان جلوگیری کنید. در ادامه چند راهکار ساده برای بستن موهایتان به شما خواهیم داد.

می‌توانید پیش از خوابیدن موهایتان را ببافید. این‌گونه هم خواب راحتی خواهید داشت و هم صبح روز بعد موهایتان وز و بد حالت نمی‌شود. بافتن موها باعث مجعد و خوش‌حالت شدن آن‌ها خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید با یک بافت ساده از شکستگی و آسیب موهایتان جلوگیری کنید.

می‌توانید دو طرف موهایتان را دسته کرده و به شکل طناب بپیچید. سپس موهایتان را با یک کش معمولی ببندید که در طول شب ثابت بماند و باز نشود. این‌گونه هم از پخش شدن موهایتان روی صورت خود جلوگیری کرده‌اید و هم صبح روز بعد موهایی زیبا و حالت‌دار خواهید داشت.

این‌گونه هم خواب راحتی خواهید داشت و هم صبح روز بعد موهایتان وز و بد حالت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن در خواب

شینیون کردن موها یک راه ساده برای جمع کردنشان است. منظورمان از شینیون کردن آن شینیون آرایشگاهی نیست! شما می‌توانید موهایتان را به شکل ساده و شل شینیون کرده و آن‌ها را درون یک هدبند یا کلاه ابریشمی جمع کنید. این روش، روشی مطمئن و ایمن برای بستن موها هنگام خوال خواهد بود.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب؛ آب‌رسانی به موها را فراموش نکنید

همان‌طور که گفتیم موهایتان به رطوبت کافی برای رشد و سالم ماندن احتیاج دارد. بخشی از این رطوبت از محیط فراهم می‌شود و بخش دیگر آن را باید خودتان تامین کنید. چگونه؟ باید فرایند آب‌رسانی به موهایتان را به‌طور درست و کامل انجام دهید.

یکی از راه‌های بسیار ساده درست کردن ماسک موهای خانگی است. چرا ماسک موی خانگی؟ چون از مواد کاملا طبیعی درست شده و در فرایند آماده‌سازی آن خودتان حضور داشته‌اید. نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های آماده در ترکیباتشان مواد شیمیایی و نگه‌دارنده وجود دارد و این مسئله می‌تواند سلامت موهایتان را تهدید کند. در ادامه طرز تهیه چند ماسک موی خانگی آب‌رسان را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه ماسک مو تخم‌مرغ و روغن زیتون

تخم‌مرغ یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی برای موها است که می‌تواند چربی، پروتئین و رطوبت موها را تامین کند. علاوه بر این، سفیده تخم‌مرغ هم حاوی انواع باکتری‌ها و آنزیم‌‌های تمیزکننده پوست سر از چربی‌های اضافه است. برای تهیه این ماسک کاربردی کافی است در ظرفی مناسب یک تخم‌مرغ را با روغن زیتون مخلوط کرده و ماسک به دست آمده را روی موهایتان بمالید.

اجازه دهید ماسک به مدت یک ساعت روی سرتان بماند و سپس با شامپوی معمولی و آب سرد سرتان را شستشو دهید. اگر موهایتان چرب است، تنها از سفیده تخم‌مرغ استفاده نمایید. چند هفته از این ماسک استفاده کنید تا نتایج معجزه‌آسای آن را مشاهده کنید.

طرز تهیه ماسک مو توت‌فرنگی و روغن زیتون

در روتین مراقبت از مو قبل از خواب بهتر است از ماسک مو استفاده کنید. توت‌فرنگی حاوی مقادیر مناسبی از الاگیک اسید است و این ماده از نازک شدن و ریزش مو‌ها به شکل جدی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این توت‌فرنگی یک رطوبت‌رسان طبیعی و عمقی است و موهایتان را خوش‌بو می‌کند.

چند عدد توت‌فرنگی رسیده را با یک زرده تخم‌مرغ و ۲ قاشق روغن زیتون مخلوط نمایید تا به یک ترکیب خمیری‌شکل برسید. آن را به مدت یک ساعت روی سرتان بگذارید و سپس با آب سرد و شامپوی بدون سولفات شستشو دهید.

در روتین مراقبت از مو قبل از خواب بهتر است از ماسک مو استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک مو مایونز

سس مایونز حاوی سرکه، سویا و آب‌لیمو است. تک تک این مواد قادرند موهایتان را نرم، حجیم، براق و مرطوب کنند. می‌توانید با توجه به حجم موهایتان مقداری سس مایونز را با یکی از روغن‌های مفید برای مو مانند نارگیل، آرگان، زیتون و… ترکیب کرده و مخلوط به دست آمده را برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید. سپس می‌توانید سرتان را با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک‌بار از این ماسک معجزه‌آسا تا زمان حصول نتیجه دلخواهتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

طرز تهیه ماسک مو روغن نارگیل و شیر بادام

روغن نارگیل یکی از بهترین و مقوی‌ترین روغن‌های موجود برای موها محسوب می‌شود؛ چرا که ویتامین‌های موجود در آن صمغ ترشح‌شده از فولیکول‌های مو را از بین می‌برد.

علاوه بر این شیر بادام هم حاوی چربی‌های بسیار مفید است که برای رشد و ضخیم شدن موها کاربرد دارد. این دو ماده را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کرده و به کمک یک قلم‌مو آن را روی تمام سرتان بمالید و کمی ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک حداقل نیم ساعت روی سرتان باقی بماند. بهتر است پیش از حمام کردن این ماسک جادویی را استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک موز و عسل

ماسک موی موز و عسل بهترین ماسک موی خانگی است که می‌توانید تهیه کنید. این ماسک فوق‌العاده کاربردی برای بازسازی و ترمیم موهای آسیب‌دیده توسط وسایل گرمایشی و رنگ‌های شیمیایی بسیار مناسب است و به قوی‌تر شدن ریشه مو نیز کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، موز از مواد غذایی سرشار از پتاسیم، چربی‌های مفید و کربوهیدرات محسوب می‌شود.

عسل هم که یک تقویت‌کننده و رطوبت‌رسان طبیعی است. ترکیب این دو ماده با یکدیگر ماسکی را به شما هدیه می‌دهد که تا مدت‌ها موهایتان را در برابر هر آسیبی ایمن می‌کند. کافی است یک موز رسیده را با چنگال له کرده و مقداری عسل به آن بیفزایید.

مخلوط به دست آمده را روی سرتان بگذارید و با یک کلاه موهایتان را بپوشانید. نیم ساعت بعد می‌توانید موهایتان را با آب گرم بشویید. چند هفته از این ماسک استفاده کنید تا نتایج آن مشخص شود.

روتین مراقبت از مو قبل از خواب بسیار اهمیت دارد. اگر تا به امروز از آن غافل بوده‌اید، بهتر است از این به بعد فرصت را غنیمت شمرده و موهای آسیب‌دیده‌تان را ترمیم کنید.

منبع ++++

بهتر است موها هنگام خواب چگونه بسته شوند؟

می‌توانید پیش از خوابیدن موهایتان را ببافید. این‌گونه هم خواب راحتی خواهید داشت و هم صبح روز بعد موهایتان وز و بد حالت نمی‌شود. بافتن موها باعث مجعد و خوش‌حالت شدن آن‌ها خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید با یک بافت ساده از شکستگی و آسیب موهایتان جلوگیری کنید.

آیا رطوبت هوا روی کیفیت مو تاثیر گذار است؟

شاید این مسئله به نظرتان خنده‌دار بیاید! اما رطوبت و خشکی اتاق روی کیفیت موهایتان اثرگذار است. خشکی محیط نه فقط روی پوست شما اثر می‌گذارد، که می‌تواند موهایتان را نیز با آسیب مواجه کند. هنگام خواب مطمئن شوید اتاقتان بیش از حد خشک نیست. برای این کار می‌توانید از یک رطوبت‌سنج استفاده کنید.

چرا ماسک موز و عسل برای مو مناسب است؟

ماسک موی موز و عسل بهترین ماسک موی خانگی است که می‌توانید تهیه کنید. این ماسک فوق‌العاده کاربردی برای بازسازی و ترمیم موهای آسیب‌دیده توسط وسایل گرمایشی و رنگ‌های شیمیایی بسیار مناسب است و به قوی‌تر شدن ریشه مو نیز کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، موز از مواد غذایی سرشار از پتاسیم، چربی‌های مفید و کربوهیدرات محسوب می‌شود.

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی