تأثیر خواب بر پوست صورت
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

تاثیر خواب بر پوست صورت

3.5/5 - (6 امتیاز)

اگر به شما بگویند که یکی از بزرگ‌ترین رازهای سلامتی پوست صورت به راحتی دراز کشیدن و چرت زدن است، باور می‌کنید!؟ تاثیر خواب بر پوست صورت بسیار بیشتر از انواع کرم‌ها و لوازم بهداشتی مراقبت پوست بوده و خواب صحیح را می‌توان به عنوان یک درمانگر طبیعی پوست به شمار آورد.

تحقیقات مختلفی در مورد ارتباط خواب و پوست صورت انجام شده و اغلب محققان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که خواب صحیح نقش مهمی در ایجاد پوستی سالم دارد.

تاثیر خواب بر پوست صورت غیر قابل چشم پوشی است!

طبق تحقیقات موسسه sealy انگلستان افرادی که دارای خواب مفید هستند پوستی روشن‌تر و کم چین‌وچروک‌تر دارند، همچنین بهبود وضعیت پوستی آن‌ها نسبت به کسانی که خواب خوبی ندارند بیشتر است.

تأثیر خواب بر پوست صورت

خواب یک شیرجه شبانه به چشمه جوانی است و بر اساس گفته دکتر میخائیل ورشاوسکی خواب صحیح یک فرآیند ترمیم کننده است و ظاهر بدن در آن بهبود می‌یابد. در ادامه به طور کامل در مورد تاثیر خواب بر پوست صورت صحبت می‌کنیم و جنبه‌های مختلف یک خواب مفید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

به پوستت جون تازه بده

خواص خواب صحیح و ارتباط آن با پوست صورت

اگر شما فقط یک شب خواب ضعیف داشته باشید صبح روز بعد با پلک‌های آویزان، چشم‌های متورم، چین‌وچروک‌های بیشتر و افتادگی گوشه‌های دهان مواجه می‌شوید، این موارد ارتباط خواب و پوست صورت را بیان می­کند.

شاید باورکردنی نباشد اما خواب یک ضدالتهاب طبیعی است، وقتی شما می‌خوابید این سازوکار فعال می‌شود و انواع التهاب‌ها از جمله التهابات پوستی را مورد درمان قرار می‌دهد. همان‌طور که گفته شد خواب نوعی شیرجه به چشمه جوانی است و این چشمه جوانی فقط با خواب به وجود می‌آید و حتی دراز کشیدن و استراحت کردن عادی باعث به وجود آمدن آن نمی‌شود.

در طول روز پوست صورت شما در معرض آفتاب و انواع آلودگی‌ها قرار دارد، خواب باعث تولید سیتوکینهای ضدالتهابی در بدن می‌شود و به بهبودی و کاهش آسیب‌های روزانه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: علل پیدایش چین و چروک صورت در جوانی

خواب صحیح

به خاطر داشته باشید اوایل خواب که در حدود 4 ساعت اولیه آن است، معمولاً خواب عمیقی بوده و روند ترمیم پوست قوی‌تر انجام می‌شود. خواب کافی جریان خون در پوست را افزایش داده و سبب بازسازی کلاژن‌ها می‌شود، همچنین آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش را ترمیم می‌کند و سبب کاهش لکه‌های سنی می‌شود.

این موارد شاید مهم‌ترین و بارزترین تاثیر خواب بر پوست صورت باشد. معمولاً خواب صحیح خوابی است که در طول شب انجام شده و مدت زمان آن بین 7 تا 9 ساعت باشد.

اسکین اسکرابر، درما اف

حالت‌های مختلف خوابیدن و پوست صورت

تاثیر خواب بر پوست صورت بسیار زیاد است زیرا تقریباً یک سوم از عمر آدمی در خواب سپری می‌شود و موقعیتی که پوست صورت در هنگام خواب دارد در سلامتی و شادابی آن بسیار تأثیرگذار است.

بهترین حالت خوابیدن به پشت است زیرا پوست صورت تحت فشار هیچ شی جانبی قرار نداشته و به راحتی نفس می‌کشد. اگر نمی‌توانید به پشت بخوابید و عادت دارید به پهلو یا به شکم بخوابید حتماً از بالشی مخصوص استفاده کنید تا فشار وارده به پوست به حداقل برسد.

ارتباط خواب و پوست صورت

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

خوابیدن روی سطح خشن پنبه می‌تواند پوست صورت شمار ا تحریک کند و باعث به وجود آمدن چین‌وچروک‌های مختلف شود. یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های چین‌وچروک روی پوست صورت، خوابیدن به پهلو یا شکم است البته در خوابیدن به پهلو، فشار به پوست صورت کمتر بوده اما در خوابیدن به شکم بیشترین فشار به پوست صورت وارد شده و تنفس در سمتی که روی بالشت قرار می‌گیرد به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

بهتر است بالشتی که استفاده می‌کنید از جنس ابریشم یا ساتن باشد تا سوزش و فشرده‌سازی پوست را به حداقل برساند. اما بهترین راه، اصلاح حالت خوابیدن است، سعی کنید به‌مرور زمان خود را به پشت خوابیدن عادت دهید تا کمترین صدمه در هنگام خواب به پوست صورت شما وارد شود.

یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های چین وچروک روی پوست صورت خوابیدن به پهلو یا شکم است. بهترین حالت خوابیدن، خوابیدن به پشت است زیرا پوست صورت تحت فشار هیچ شی جانبی قرار نگرفته و به راحتی نفس می‌کشد.

بالا نگه داشتن سر در حالات خوابیده فوایدی زیادی دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از رفلاکس معده است، همچنین این عمل در شادابی و طراوت پوست صورت نیز مؤثر است.

وقتی سر شما بالا باشد جریان خون در قسمت سر بهبود پیدا کرده و مانع از جمع شدن خون در یک نقطه خاص می‌شود همین موضوع سبب می‌شود که چروک‌های زیر چشم کاهش یابد. بالا بردن سر در هنگام خواب با اضافه کردن یک بالش کوچک اضافی امکان‌پذیر می‌شود.

تاثیر خواب صحیح بر پوست صورت

چند نکته کوچک اما مهم

خوابیدن در اتاق روشن سبب اختلال در ریتم خواب شده و نهایتاً منجر به عدم کارآمدی چشمه جوانی می‌شود، یعنی عملاً کلاژن سازی پوست در اتاق روشن و در هنگام خواب، صورت نمی‌پذیرد. در هنگام خواب پوست صورت نباید در معرض نور خورشید قرار گیرد.

عموماً این اتفاق در هنگام صبح به وجود می‌آید، بهتر است مکان خواب در جایی از اتاق باشد که نور خورشید به پوست صورت برخورد نکند.

به این نکته جانبی اما حیاتی دقت کنید: هرگز با پوست کثیف یا نشسته نخوابید زیرا نتایج مطلوبی عایدتان نمی‌شود؛ همچنین برای افزایش تاثیر خواب بر پوست صورت و داشتن پوستی سالم‌تر می‌توانید درمان پوست در ساعات خواب را در برنامه سلامتی خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: با جوش دوران بلوغ چه باید کرد؟

شاید شما هیچ وقت ارتباط خواب و پوست صورت را تا این اندازه جدی و مهم نمی‌دانستید اما دریافتید که خواب صحیح و رعایت یکسری از نکات تا چه اندازه می‌تواند بر پوست صورت مؤثر باشد.

تاثیر خواب بر پوست صورت کمتر از لوازم بهداشتی و مراقبتی پوست نیست و توجه به آن می‌تواند سلامت پوست صورت را تضمین کند. اگر شما هم در مورد درمان پوست در ساعات خواب و یا تاثیر خواب بر پوست صورت تجربیاتی دارید با ما در میان بگذارید.

آیا خواب صحیح با پوست در ارتباط است؟

بله اگر شما فقط یک شب خواب ضعیف داشته باشید صبح روز بعد با پلک‌های آویزان، چشم‌های متورم، چین‌وچروک‌های بیشتر و افتادگی گوشه‌های دهان مواجه می‌شوید، این موارد ارتباط خواب و پوست صورت را بیان می­کند.

بهترین حالت خوابیدن چگونه است؟

بهترین حالت خوابیدن به پشت است زیرا پوست صورت تحت فشار هیچ شی جانبی قرار نداشته و به راحتی نفس می‌کشد. اگر نمی‌توانید به پشت بخوابید و عادت دارید به پهلو یا به شکم بخوابید حتماً از بالشی مخصوص استفاده کنید تا فشار وارده به پوست به حداقل برسد.

آیا خوابیدن با پوست کثیف درست است؟

خیر هرگز با پوست کثیف یا نشسته نخوابید زیرا نتایج مطلوبی عایدتان نمی‌شود؛ همچنین برای افزایش تاثیر خواب بر پوست صورت و داشتن پوستی سالم‌تر می‌توانید درمان پوست در ساعات خواب را در برنامه سلامتی خود داشته باشید.

اصلی ترین دلیل چروک روی صورت هنگام خواب چیست؟

یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های چین وچروک روی پوست صورت خوابیدن به پهلو یا شکم است. بهترین حالت خوابیدن، خوابیدن به پشت است زیرا پوست صورت تحت فشار هیچ شی جانبی قرار نگرفته و به راحتی نفس می‌کشد.

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

12 دیدگاه برای تاثیر خواب بر پوست صورت

جالب بود

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی