بوتاکس صورت
۱۷ تیر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه zohre.kh

بوتاکس صورت؛ قیمت، عوارض و فواید تزریق بوتاکس

به این مطلب امتیاز دهید

بوتاکس صورت یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای کاهش خطوط اضافی ناحیه بین ابروها، پیشانی و اطراف چشم‌ها محسوب می‌شود. این روش درمانی موقتی بوده و برای صاف‌کردن ظاهر چین‌وچروک‌ها و پیشگیری از ایجاد چروک‌های جدید استفاده می‌شود. در جهان شرکت‌های مختلفی وجود دارند که برندهای معتبری از بوتاکس را به کل دنیا عرضه می‌کنند. اگر قصد دارید با تزریق بوتاکس به مطلوب‌ترین نتیجه ممکن برای جوانسازی صورت خود برسید، بهتر است از مارک‌های معتبر استفاده کنید. همچنین انتخاب کلینیک معتبر و پزشک باتجربه در کاهش عوارض ناشی از تزریق بوتاکس بسیار موثر است. باتوجه‌به اهمیت این موضوع و رواج تزریق بوتاکس، در این مطلب سعی داریم به بررسی تمام جنبه‌های بوتاکس صورت بپردازیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک درمان تزریقی شل‌کننده عضله برای رفع ظاهر چین‌وچروک است. در بوتاکس از سم بوتولینوم نوع A به‌ویژه OnabotulinumtoxinA برای فلج‌کردن موقتی ماهیچه‌ها استفاده می‌شود. این کار به کاهش خطوط اضافی و چین‌وچروک صورت کمک می‌کند. باید بدانید بوتاکس صورت یک روش درمانی کم تهاجم و ایمن است.

اگر قصد دارید با تزریق بوتاکس به مطلوب‌ترین نتیجه ممکن برای جوانسازی صورت خود برسید، بهتر است از مارک‌های معتبر استفاده کنید.

جالب است بدانید بوتاکس در ابتدا در سال 1989 برای درمان بلفارواسپاسم و سایر مشکلات عضلانی چشم مورد تایید FDA قرار گرفت. در سال 2002، FDA استفاده از بوتاکس را برای درمان زیبایی خطوط اخم متوسط ​​تا شدید موجود بین ابروها تایید کرد. سپس در سال 2013 توسط FDA برای درمان چین‌وچروک گوشه چشم (پای کلاغ) نیز تایید شد. طبق یک مطالعه بالینی در سال 2016، بوتاکس یک درمان ساده، ایمن و موثر برای کاهش چین‌وچروک پیشانی است.

به پوستت جون تازه بده

بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

بوتاکس صورت با مسدودکردن موقت سیگنال‌های عصبی و انقباضات ماهیچه‌ای عمل می‌کند. این کار باعث بهبود ظاهر چین‌وچروک دور چشم و بین ابروها می‌شود. بوتاکس همچنین می‌تواند با جلوگیری از انقباض عضلات صورت، تشکیل خطوط جدید را کند کند. اگر نگران درد یا ناراحتی ناشی از تزریق بوتاکس هستید، یک بی‌حس‌کننده موضعی یا یخ می‌تواند ناحیه درمان را بی‌حس کند.

در طول روش درمانی بوتاکس، پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق سم بوتولینوم نوع A استفاده می‌کند. معمولاً برای صاف‌کردن خطوط پای کلاغی کنار چشم‌ها به سه تزریق در کناره هر چشم نیاز دارید. کل این روش تقریباً 10 دقیقه طول می‌کشد.

آماده شدن برای بوتاکس صورت

همان‌طور که اشاره شد بوتاکس صورت، یک درمان غیرجراحی و ساده است که به حداقل آمادگی نیاز دارد. شما باید قبل از انجام بوتاکس، سابقه پزشکی، آلرژی و شرایط پزشکی فعلی خود را به پزشک اطلاع دهید. همچنین پزشک شما باید دارای مجوز، یک دستیار پزشک یا یک پرستار باشد. ممکن است لازم باشد قبل از انجام بوتاکس تمام آرایش خود را پاک کرده و ناحیه درمان را تمیز کنید. همچنین ممکن است لازم باشد از مصرف برخی داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین برای کاهش خطر کبودی ناشی از بوتاکس اجتناب کنید.

شما باید قبل از انجام بوتاکس، سابقه پزشکی، آلرژی و شرایط پزشکی فعلی خود را به پزشک اطلاع دهید.

مهم ترین مصارف زیبایی و پزشکی بوتاکس

شاید در نگاه اول فکر کنید بوتاکس فقط برای کاهش چروک‌های ایجاد شده در ناحیه پیشانی و اطراف چشم استفاده می‌شود، اما باید بدانید بوتاکس در درمان‌های زیبایی و پزشکی کاربرد فراوان دارد. درواقع ازجمله مهم‌ترین مصارف زیبایی بوتاکس صورت، کاهش چین‌وچروک صورت است. طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا، تزریق بوتاکس محبوب‌ترین و رایج‌ترین درمان زیبایی در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

در سال 2016، بیش از 7 میلیون نفر تحت درمان بوتاکس قرار گرفتند. اثرات بوتاکس صورت موقتی است و بسته‌به نوع درمان، 3 تا 12 ماه طول می‌کشد. اکثر افراد در استفاده از بوتاکس از جنبه زیبایی اغلب درخواست تزریق در نواحی زیر را دارند:

  • چین‌وچروک موجود بین ابروها که به آنها خطوط اخم، خطوط گلابلار یا یازده می‌گویند.
  • چین‌وچروک دور چشم که به نام پنجه کلاغی نیز شناخته می‌شود.
  • چین‌های افقی در پیشانی
  • خطوط ایجاد شده در گوشه‌های دهان
  • پوست سنگ سنگی روی چانه

تحقیقات نشان نداده است که آیا بوتاکس صورت می‌تواند سیاهی زیرچشم را بهبود بخشد یا خیر. جالب است بدانید در برخی موارد محدود از بوتاکس برای بهبود ظاهر موها نیز استفاده می‌شود، اما این کاربرد زیبایی بوتاکس خیلی رایج نیست.

علاوه‌بر کاربرد بوتاکس صورت از جنبه زیبایی، برای برخی درمان‌های پزشکی نیز از آن استفاده می‌شود. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، از بوتاکس برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند که بیشتر آنها بر سیستم عصبی عضلانی تأثیر می‌گذارد. به طور کلی FDAبوتاکس را برای استفاده پزشکی در موارد زیر تایید کرده است، مگر اینکه مشخص شده باشد تاییدیه برای استفاده در افراد 18 سال یا بالاتر است:

  • اسپاستیسیتی اندام فوقانی، در افراد بالای 2 سال
  • چشم‌های ضربدری یا استرابیسم در افراد بالای 12 سال
  • تعریق شدید زیربغل یا هیپرهیدروزیس
  • پیشگیری از میگرن، در افرادی که سردردهای میگرنی آنها حداقل 4 ساعت در 15 روز یا بیشتر در ماه طول می‌کشد.
  • کاهش علائم مثانه بیش‌فعال، به‌دلیل یک بیماری عصبی. در صورت عدم درمان مشکل و بیماری موردنظر با داروهای آنتی کولینرژیک از روش بوتاکس استفاده می‌شود.
  • اسپاسم پلک یا بلفارواسپاسم به دلیل دیستونی
  •  یک اختلال حرکتی عصبی به نام دیستونی دهانه رحم

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس پیشانی؛

برخی از افراد تزریق بوتاکس را برای استفاده‌های غیرمجاز به‌عنوان درمان برای موارد زیر انجام می‌دهند:

  • آلوپسی
  • sialorrhea که شامل تولید بیش‌ازحد بزاق است.
  • پسوریازیس
  • دیسیدروتیک اگزما که کف دست و کف پا را درگیر می‌کند.
  • آنیسموس، اختلال در عملکرد عضله مقعد
  • نورالژی پس از تبخال ولوودینیا
  • درد و ناراحتی در واژن، بدون علت مشخص
  • بیماری رینود که بر گردش خون تأثیر می‌گذارد.
  • آشالازی، مشکلی در گلو که بلع را دشوار می‌کند.

درصورتی که برای حل برخی مشکلات درمانی روش بوتاکس به شما پیشنهاد شده است، توصیه می‌شود حتما با چندین پزشک متخصص و باتجربه در این باره مشورت کنید. این به شما کمک می‌کند از درمانی مطمئن و با کمترین عوارض و مشکلات جانبی برای کاهش و رفع مشکلات خود بهره ببرید.

مزایای بوتاکس صورت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از انجام بوتاکس ذهن شما را درگیر خواهد کرد، نتایج حاصل از تزریق بوتاکس صورت در زیبایی چهره شما خواهد بود. با توجه‌به اهمیت این موضوع در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای بوتاکس می‌پردازیم:

درمان افتادگی ابرو

افتادگی ابرو که اصطلاحا پتوز ابرو نیز نامیده می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد نارضایتی در افراد به خاطر ظاهر خسته – حتی زمانی که بیدار و خوشحال هستند – شود. در برخی موارد دلایل بیولوژیکی و وراثتی برای افتادگی ابرو وجود دارد. ممکن است به این افراد توصیه شود سبزیجات بیشتری بخورند، عضلات صورت خود را ورزش داده و سبک زندگی خود را تغییر دهند.

اما باید بدانید در کنار این کارها و در بسیاری از مواقع، به مداخله و درمان پزشکی نیاز است. تزریق بوتاکس صورت، باعث شل‌شدن عضلات ابرو شده و در صورت استفاده صحیح می‌تواند آنها را بالا نگه دارد.

در برخی موارد دلایل بیولوژیکی و وراثتی برای افتادگی ابرو وجود دارد.

جلوگیری از تعرق بیش از حد

 هیپرهیدروزیس به‌عنوان بیماری که در آن فرد بیش‌ازحد و به‌طور غیرقابل تحملی عرق می‌کند، تعریف شده است. افراد مبتلا‌به هیپرهیدروزیس ممکن است حتی زمانی که دمای هوا سرد است یا در حالت استراحت هستند، عرق کنند. با بوتاکس صورت می‌توان برای درمان این مشکل اقدام کرد، زیرا سم بوتولینوم می‌تواند به‌عنوان یک محافظ برای غدد عرق عمل کند. این روش درمانی به‌ویژه برای تعریق موضعی بیش‌ازحد در زیربغل، پاها یا دست‌های بیمار مفید است. برای رسیدن‌به نتیجه مطلوب در این زمینه، باید این روش را هر چند ماه یکبار تکرار کنید.

کاهش درد میگرن

 بسیاری از بیماران میگرنی احتمالاً در مورد استفاده از بوتاکس به‌عنوان درمانی برای بیماری خود مطالبی را خوانده‌اند. بسیاری از مبتلایان‌به میگرن مزمن، براین باور اشتباه هستند که صرفا خود ترکیبات دارو بوتاکس، میگرن را متوقف می‌کند، درحالی که با بوتاکس صورت بسیاری از علائم اصلی مانند حساسیت‌به نور و حالت تهوع کاهش یافته و به این شکل مقابله با میگرن آسان‌تر می‌شود.

درمان فلج بلز

برای درمان فلج بلز با تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم)، دو روش و انتخاب وجود دارد:

  • انجام درمان در سمت فلج صورت بیمار: این کار می‌تواند به شل‌شدن عضلات صورت که ممکن است سفت و دردناک شده باشند، کمک کند. همچنین این روش می‌تواند از بروز تیک‌های ناخواسته صورت جلوگیری کند.
  •  انجام درمان در سمت غیرفلج صورت بیمار: این روش بوتاکس صورت برای درمان فلج بلز، بیشتر جنبه زیبایی دارد. این تکنیک می‌تواند به آرام‌کردن حرکات در سمت غالب صورت کمک کند. به این شکل، چهره متعادل‌تر به نظر می‌رسد، حتی زمانی که بیمار صحبت می‌کند یا صورت خود را زیاد حرکت می‌دهد.

عوارض جانبی بوتاکس صورت

بعد از انجام بوتاکس ممکن است کبودی یا ناراحتی جزئی رخ دهد، اما این عوارض جانبی باید ظرف چند روز بهبود یابد. سایر عوارض جانبی بوتاکس صورت، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تورم یا افتادگی در ناحیه پلک
  • خستگی
  • سردرد
  • گردن‌درد
  • دوبینی
  • خشکی چشم
  • واکنش‌های آلرژیک مانند بثورات
  •  خارش
  •  علائم آسم
بعد از انجام بوتاکس ممکن است کبودی یا ناراحتی جزئی رخ دهد، اما این عوارض جانبی باید ظرف چند روز بهبود یابد.

در صورت بروز هریک از این عوارض، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. برخی از عوارض جانبی نادر و غیرمعمول بوتاکس که پزشکان باید از آن آگاه باشند، عبارتند از:

  • افتادگی موقت پلک
  • عفونت تنفسی
  • ضعف عضلانی

بهترین راه برای جلوگیری از این عوارض جانبی، داشتن دانش کامل از ماهیچه‌های صورت و رفتارهای آنها، رعایت احتیاط، تمرین و تسلط‌ بر اصول اولیه قبل از انجام هرگونه روشی است.

اسکین اسکرابر، درما اف

برندهای معتبر بوتاکس

سم بوتولینوم نام دارویی است که با نام چندین برند ساخت شرکت‌های دارویی مختلف به بازار عرضه می‌شود. ازجمله برندهای معروف بوتاکس می‌توان به AZZALURE، BOCOTURE، XEOMIN و DYSPORT اشاره کرد. برخی از مهم‌ترین برندهای معتبر بوتاکس صورت، شامل موارد زیر است:

برند مصپورت

برند مصپورت ازجمله برندهای معتبر ایرانی بوتاکس است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی تولید می‌شود. سم بولتوم تولید شده توسط این شرکت، با نمونه‌ها و برندهای خارجی رقابت می‌کند. برند مصپورت موردتائید سازمان غذا و داروی ایران است. جالب است بدانید بوتاکس این برند معتبر ایرانی به برخی کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود. بوتاکس مصپورت

  • بعد از گذشت 3 الی 10 روز، اثربخشی خود را نشان می‌دهد.
  • میزان ماندگاری آن بین 3 تا 6 ماه است.
  • باید در دمای 2 الی 8 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.
برند دیسپورت ازجمله معروف‌ترین برندهای معتبر بوتاکس صورت است که در کشور انگلستان ساخته می‌شود.

برند دیسپورت

برند دیسپورت ازجمله معروف‌ترین برندهای معتبر بوتاکس صورت است که در کشور انگلستان ساخته می‌شود. برند دیسپورت در جهان و ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید این برند برای افرادی که خطوط اخم آن‌ها سطحی است، مناسب‌تر است. برند دیسپورت

  • ظرف مدت 1 الی 2 روز اثربخشی خود را نشان می‌دهد.
  • ماندگاری آن به‌طور معمول بین 3 الی 6 ماه است.

برند نورونوکس

برند معتبر نورونوکس، ساخته شده توسط یک شرکت کره‌ای است که محصولات خود را به سراسر جهان صادر می‌کند. این برند خارجی بوتاکس دارای مجوز سازمان غذا و دارو است. در ایران بسیاری از کلینیک‌ها برای تزریق بوتاکس صورت از برند نورونوکس استفاده می‌کنند. برند نورونوکس

  • اثرات آن بعد از 1 الی 3 روز مشخص می‌شود.
  • ماندگاری آن بین 3 الی 6 ماه است.

برند زئومین

بوتاکس زئومین یک برند آلمانی است که به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای بوتاکس شناخته شده است. این برند برای درمان خطوط اخم متوسط تا شدید مناسب بوده و در بسیاری از کلینیک‌های ایران استفاده می‌شود. برند زئومین

  • فاقد هرگونه مواد افزودنی و پروتئین است.
  • به شرایط نگهداری خاص و ویژه‌ای نیاز ندارد.

برند آزالور

برند آزالور یکی دیگر از معتبرترین برندهای بوتاکس صورت است که توسط یک شرکت داروسازی در انگلیس ساخته می‌شود. برند آزالور

  • نیازبه حجم تزریق پایین‌تری دارد.
  • عوارض جانبی آن کم است.
  • احتمال افتادگی ابروها در آن پایین است.
  • ماندگاری آن 4 ماه است.

هزینه تزریق بوتاکس صورت

​​هزینه درمان سم بوتولینوم بسته‌به تعداد تزریق، اندازه منطقه درمان و کلینیکی که در آن درمان می‌شوید، متفاوت خواهد بود. بوتاکس صورت یک روش انتخابی است. همچنین بیمه درمانی درصورت استفاده به دلایل زیبایی، هزینه را پوشش نمی‌دهد.

​​هزینه درمان سم بوتولینوم بسته‌به تعداد تزریق، اندازه منطقه درمان و کلینیکی که در آن درمان می‌شوید، متفاوت خواهد بود.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس صورت یک درمان ساده و کم‌خطر است که عوارض آن نیز بسیار محدود و گذرا می‌باشد. برای کاهش عوارض ناشی از بوتاکس، بهتر است به توصیه‌ها و مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق بوتاکس توجه داشته باشید.

مراقبت های قبل از بوتاکس صورت

برخی از مهم‌ترین مراقبت‌هایی که قبل از اقدام برای تزریق بوتاکس باید آن‌ها را انجام داده و رعایت کنید، عبارت است از:

  • یک هفته قبل از تزریق بوتاکس الکل ننوشید: بوتاکس با نتایجی که در کاهش خطوط اضافی و چین‌وچروک صورت دارد، می‌تواند ظاهری جوان‌تر به شما بدهد. درحالی که هیچ زمان استراحتی پس از درمان بوتاکس صورت نیاز ندارید، اما باید بدانید که وجود یک عامل مهم ممکن است مانع از بهره‌مندی شما از اثرات بوتاکس در زمان اولیه شود. نوشیدن الکل ازجمله کارهایی است که باید قبل از بوتاکس از آن اجتناب کنید، چراکه اثرات آن می‌تواند امکان کبودی پس از بوتاکس را افزایش دهد. برای جلوگیری از این امر، باید برای هفت روز قبل از مراجعه به دکتر، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.
  • در طول هفته، پیش از انجام بوتاکس از داروهای ضدالتهابی استفاده نکنید: در حالت ایده‌آل، می‌توانید در عرض 4 تا 5 روز از نتایج درمان بوتاکس خود لذت ببرید. با این حال، کبودی و تغییر رنگ در نواحی تزریق، بخشی از عوارض تزریق بوتاکس صورت است. به همین دلیل توصیه می‌شود از مصرف داروهای ضدالتهابی به مدت هفت روز قبل از تزریق بوتاکس خودداری کنید، زیرا امکان کبودی را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید بیماران خاصی هستند که برای آنها مصرف داروهای ضدالتهابی از نظر پزشکی ضروری است. اگر مورد شما این است، لطفاً این نیاز را با دکتر خود در جلسه مشاوره اولیه درمیان بگذارید تا او بتواند مراقبت شما را براساس آن برنامه‌ریزی کند.
  • از مصرف غذاهای حاوی سیر خودداری کنید: خوردن سیر می‌تواند احتمال کبودی بعداز بوتاکس را افزایش دهد. بیماران به مدت هفت روز قبل از تزریق بوتاکس صورت، نباید غذای حاوی سیر مصرف کنند.
بوتاکس صورت یک درمان ساده و کم‌خطر است که عوارض آن نیز بسیار محدود و گذرا می‌باشد.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس صورت

شما همچنین باید بعد از تزریق بوتاکس برای رسیدن به بهترین نتیجه درمانی، به این موارد توجه داشته باشید:

  • انجام فعالیت‌های بدنی را محدود کنید: درحالی‌که بسیاری از بیماران برای سلامتی و تناسب‌اندام خود ورزش می‌کنند، توصیه می‌شود بعد از تزریق بوتاکس ورزش و فعالیت بدنی سنگین را محدود کنید، زیرا ورزش می‌تواند فشارخون فرد را افزایش دهد. افرادی که بلافاصله پس از بوتاکس ورزش می‌کنند، خطر بروز التهاب را افزایش می‌دهند.
  • آرایش کردن را محدود کنید: بهتر است تا یک روز بعد از تزریق بوتاکس صورت از آرایش استفاده نکنید. آرایش و سایر مواد اعمال شده روی پوست، ممکن است با محل‌های تزریق بوتاکس تداخل داشته باشند و این می‌تواند منجربه عفونت، قرمزی، تورم و ناراحتی پوستی شود.
  • از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید: رژیم بهداشتی مناسب می‌تواند پوست شما را سالم و زیبا نگه دارد. با این حال، ممکن است از یک پاک کننده تهاجمی صورت استفاده کنید که می‌تواند بعد از تزریق بوتاکس صورت، باعث عفونت شود. توصیه می‌شود درصورت لزوم از پاک‌کننده‌های جایگزین استفاده کنید. شما می‌توانید 24 ساعت پس از بوتاکس به روال بهداشتی عادی خود بازگردید.
بعد از تزریق بوتاکس ورزش و فعالیت بدنی سنگین را محدود کنید

تزریق ژل بوتاکس صورت برای خانم‌ها و آقایان

تزریق ژل بوتاکس صورت ازجمله درمان‌هایی است که هم بین خانم‌ها و هم آقایان رواج دارد. اگر در هر سن و با هر جنسیتی به فکر بوتاکس هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 1. بوتاکس چین‌وچروک‌ها را از بین نمی‌برد. بوتاکس درمانی موقتی و پیشگیرانه برای چین‌و‌چروک‌ها و خطوط ریز است. در ابتدا این‌گونه به نظر می‌رسد که با چند واحد تزریق بوتاکس می‌توان این عیوب ناخواسته را مستقیماً از روی صورت پاک کرد، اما همان‌طور که مشخص است، برای اکثر بیماران، بوتاکس بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد تا اینکه ترمیمی باشد. ماده فعال آن ماهیچه‌های صورت را منجمد کرده تا از انقباض آن‌ها به گونه‌ای که خطوط و چین‌وچروک‌ها را عمیق‌تر می‌کند، جلوگیری کند. هر خطی که در حالت استراحت وجود داشته باشد، چه خط اخم سطحی یا یک چین‌وچروک عمیق، با بوتاکس صورت به‌طور دائمی از بین نمی‌رود.

 2. بوتاکس موقتی است. مدت زمان متوسط ​​بوتاکس برای گلابلا (خطوط بین ابروها)، پیشانی و پنجه کلاغی‌های جانبی، تقریباً سه تا چهار ماه است. همچنین برخی عوامل خاص وجود دارد که ممکن است بوتاکس را سریع‌تر محو کند. به‌عنوان مثال افرادی که زیاد ورزش می‌کنند یا بسیار پرحرف هستند، ممکن است احساس کنند بوتاکس صورت آن‌ها بیشتر از سه ماه دوام نمی‌آورد.

 3. تزریق بوتاکس با درد جزیی همراه است. باید توجه داشته باشید که تزریق‌های متعدد در نواحی موردنظر از طریق سوزن‌های ریزی انجام می‌شود که اندکی درد و ناراحتی را برای شما ایجاد می‌کند. با این وجود، استفاده از کیسه یخ روی سر و نواحی موردنظر، حداقل تا نیم ساعت بعد از تزریق احساس درد را کمتر می‌کند.

کارهای خاصی وجود دارد که نمی‌توانید بعد از تزریق بوتاکس صورت انجام دهید. به این موارد پیش‌تر اشاره شده است. پس باید آمادگی این موضوع را که بعد از بوتاکس نباید این کارها را انجام دهید، داشته باشید:

  • حداقل تا شش ساعت بعد از تزریق بوتاکس نباید ورزش کنید.
  • تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید دراز بکشید.
  • از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن یا هر داروی رقیق‌کننده خون اجتناب کنید.
  • داروهای رقیق‌کننده خون می‌تواند کبودی را در محل‌های تزریق افزایش دهد.
  • بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، سر خود را بالا نگه دارید و تا دو ساعت سر خود را به جلو خم نکنید.
  • ورزش سنگین تا روز بعد از بوتاکس ممنوع است.

بیشتر بخوانید: بوتاکس دور چشم؛

آیا این عجیب نیست که نتوانید قسمت‌های خاصی از صورت خود را حرکت دهید؟ شاید نگران این موضوع باشید که با تزریق بوتاکس صورت، نمی‌توانید ری‌اکشن‌های عاطفی و احساسی مانند اخم، بروز ناراحتی یا عصبانیت را تجربه کنید. اما باید بدانید طبق مطالعه‌ای که در سال 2009 در مجله پوست‌شناسی انجام شده است، این نتیجه مشخص شده که وقتی افراد بوتاکس می‌کنند و با این‌کار از اخم‌کردن آن‌ها جلوگیری می‌شود، خلق‌وخوی منفی آن‌ها کاهش می‌یابد.

بوتاکس صورت یک درمان موقتی برای کاهش چین‌وچروک دور چشم و پیشانی مورد تایید FDA است. این روش درمانی ایمن و غیرتهاجمی است. هنگام انتخاب یک کلینیک و پزشک برای تزریق بوتاکس، ابتدا مطمئن شوید آنها مجوز استفاده از بوتاکس را دارند. توجه داشته باشید قبل از تزریق بوتاکس، پزشک خود را در مورد هرگونه آلرژی یا شرایط پزشکی مطلع کنید و در صورت بروز عوارض جانبی پس از درمان، فوراً با آنها تماس بگیرید. نتایج حاصل از درمان بوتاکس باید حدود چهار ماه باقی بمانند و ممکن است برای کمک‌به کاهش چین‌وچروک، تزریق‌های بیشتری نیز انجام دهید.

منبع +++++

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک درمان تزریقی شل‌کننده عضله برای رفع ظاهر چین‌وچروک است. در بوتاکس از سم بوتولینوم نوع A به‌ویژه OnabotulinumtoxinA برای فلج‌کردن موقتی ماهیچه‌ها استفاده می‌شود. این کار به کاهش خطوط اضافی و چین‌وچروک صورت کمک می‌کند. باید بدانید بوتاکس صورت یک روش درمانی کم تهاجم و ایمن است.

بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

بوتاکس صورت با مسدودکردن موقت سیگنال‌های عصبی و انقباضات ماهیچه‌ای عمل می‌کند. این کار باعث بهبود ظاهر چین‌وچروک دور چشم و بین ابروها می‌شود. بوتاکس همچنین می‌تواند با جلوگیری از انقباض عضلات صورت، تشکیل خطوط جدید را کند کند. اگر نگران درد یا ناراحتی ناشی از تزریق بوتاکس هستید، یک بی‌حس‌کننده موضعی یا یخ می‌تواند ناحیه درمان را بی‌حس کند.

هزینه تزریق بوتاکس صورت چقدر است؟

​​هزینه درمان سم بوتولینوم بسته‌به تعداد تزریق، اندازه منطقه درمان و کلینیکی که در آن درمان می‌شوید، متفاوت خواهد بود. بوتاکس صورت یک روش انتخابی است. همچنین بیمه درمانی درصورت استفاده به دلایل زیبایی، هزینه را پوشش نمی‌دهد.

۱۷ تیر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی